abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58674818
Je moet je aanmelden als werkwillende als je niet gaat staken, anders gaat men er vanuit dat je staakt.

Er is bij stakingen altijd wrijving tussen collega's die wel en niet werken. Als je niet bij de vakbond bent aangesloten, neem je een groter risico als je gaat staken (omdat je niet gesteund wordt door de vakbond). Ga er even over in gesprek met je collega's en neem indien nodig een vrije dag.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 15 mei 2008 @ 03:22:12 #127
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58677434
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:43 schreef ruben3123 het volgende:
De mensen van de vakbond noemen het in de flyer wel oncollegiaal als je gewoon gaat werken. Ook de uitzendkrachten die gaan werken noemen ze oncollegiaal.
Smerig stukje peer pressure.
Laat ze eerst maar de gemiddelde fulltimer zover krijgen om zaterdagwerkers en postbezorgers ook als volwaardig collega te zien, want daar wil het nog wel eens aan schorten.

Enfin, ik moet maar eens zien wat ik doe met die landelijke staking. Ik heb het geld domweg heel erg nodig momenteel, maar aan de andere kant heb ik me er totaal nog niet in verdiept. Geen idee wat voor invloed die onderhandelingen hebben op mijn situatie, of hoe het nog kan veranderen in de toekomst. Tot dan vind ik het moeilijk te zeggen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  FOK!fotograaf donderdag 15 mei 2008 @ 06:49:24 #128
73911 ultra_ivo
pi_58677620
Gisteren was het trouwens weer absurd druk. We kwamen met 7 man terug om kwart voor zeven, begonnen om half acht.
  donderdag 15 mei 2008 @ 07:05:22 #129
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58677649
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 06:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren was het trouwens weer absurd druk. We kwamen met 7 man terug om kwart voor zeven, begonnen om half acht.
Hier ook, extreem veel blauwe krattenwerk. En de Bijenkorf wat praktisch een extra Huis aan Huis-ding was.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:42:45 #130
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_58686925
Wij hadden gisteren 3x HaH, vandaag 2x, morgen en zaterdag ook (weet niet hoeveel).

Ow en het was benauwd hierbuiten.

</klaagmodus>

Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_58694841
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en vond het wel interessant wat hier allemaal werd geschreven.
Ben 21 jaar en werk als zaterdagpostbode in Leeuwarden.
Vandaag lekker zonder HAH gelopen, normaal tot 14.15 bezig en was nu al 13.00 klaar.
Er was heel weinig post vandaag, het enige nadeel was dat ik van 15.45 tot 18.50 nog een ritje had.
Morgen weer alle libelle`s story`s etc. + nog een HAH.
En dan zaterdag weer de AH Bonus grrrrrr
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 mei 2008 @ 23:25:00 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58695258
Dan werk je bij mij in de buurt. Celciusweg of Pallasweg?

En welkom hier
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58695429
Ik vrees dat we door de estafettestakingen een dubbele hoeveelheid post voor onze kiezen krijgen, volgende week zaterdag...

Nou weet ik niet van hoe laat tot hoe laat ze donderdag gaan staken op sorteercentrum Zwolle, maar als het om dertig uur gaat, betekent het dat er donderdag geen aanvoer is, vrijdag nauwelijks aanvoer is en de hele meuk dus op zaterdag verwerkt mag gaan worden. Gelukkig ligt de AH Bonus dan al klaar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 mei 2008 @ 23:36:29 #134
Maffe Fries
pi_58695560
Krijg ik ook eens wat te doen op zaterdag
pi_58695836
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
Dan werk je bij mij in de buurt. Celciusweg of Pallasweg?

En welkom hier
Celsius uiteraard
jij dan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 mei 2008 @ 23:56:14 #136
Maffe Fries
pi_58696036
een kantoor dat onder de Pallasweg valt
pi_58701090
Wij hadden het gisteren ook weer leuk. Er zat als HAH een programma boekje bij van het lokale theater. Kwam er dus op neer dat ik 6 grijze tassen per wijk had
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:13:46 #138
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_58709493
Zo, ik ben ex-collega.
Ik zou nog 5 zaterdagen werken tot het eind van mijn contract. Vandaag kwam ik erachter dat ik de twee zaterdagen die ik nog wel zou moeten werken, morgen en volgende week, vrij ben.
Ik heb nog even lachend gekeken naar de AH's die al klaar lagen voor morgen

(Heb 5 jaar als zaterdagmedewerker gewerkt, werk nu doordeweeks en kan het eigenlijk niet meer combineren)

Ik blijf deze reeks natuurlijk wel volgen
pi_58713441
Op maandagavond 19 mei 2008 begint om 18.00 uur tot dinsdagavond 20 mei 23.30 uur een staking voor de medewerkers van het sorteercentrum Den Bosch.

Op dinsdagavond 20 mei 2008 begint om 18.00 uur tot woensdagavond 21 mei 2008 23.30 uur een staking voor de medewerkers van het sorteercentrum Nieuwegein.

Op woensdagavond 21 mei 2008 begint om 18.00 uur tot donderdagavond 22 mei 2008 23.30 uur een staking voor de medewerkers van het sorteercentrum Zwolle.

Op donderdagavond 22 mei 2008 begint om 18.00 uur tot vrijdagavond 23 mei 2008 23.30 uur een staking voor de medewerkers van het sorteercentrum Amsterdam.

Deze dagen hebben telkens een overlap in tijd met een ander actievoerend SCB. In totaal 29.30 uur per “stakingsdag”. Deze actie passen in de estafettevorm zoals deze de afgelopen weken zijn opgebouwd om langzaam de druk op te voeren richting het bedrijf.

WAAR GAAT HET OOK AL WEER OM?

TNT WIL O.A:

Versobering van de arbeidsvoorwaarden voor de medewerkers van TNT (dus ook voor Transport)

* Pensioen premie betalen.
o Vermindering Tot. (-20%)
o Geen vergoedingen meer van reis en koffiegeld.
o Een nieuwe productie CAO met veel lagere arbeidsvoorwaarden.

Kort om, het bedrijf maar gaan tot, per 1april 2008 1,5 % erbij

De bonden moeten toezeggen bereid te zijn ongeveer 25 % in te leveren dan is TNT bereid om per 1 januari 2009 nog 1,5 % incidenteel of structureel te geven.

Of te wel, de collega’s bij Productie moeten straks fors inleveren.

DE BONDEN EISEN:

* 3,5% structurele salarisverhoging per 1 april 2008!
* Voor medewerkers die vallen onder de CAO’s Postbezorgers

en zaterdagbestellers een eenmalige uitkering vergelijkbaar aan de CAO TNT (¤ 525)

* Concrete afspraken om problemen met werkdruk en over intimidatie zo snel mogelijk op te lossen.
* De bonden zijn bereid te praten over een CAO Productie zonder voorwaarden vooraf.

Transport doet aan deze acties (nog even) niet mee. De BLG Transport (abvakabo) heeft er deze keer voor gekozen “niet de kar te trekken maar de kar te duwen”. Op woensdag 28 mei 2008 komen de andere onderdelen ook in actie en gaan mee in de landelijke staking voor heel TNT.

De BLG wijst er met klem op geen overhaaste dingen te doen waar door u persoonlijk in de problemen komt.

( Zonder Transport staat heel TNT stil )
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Frontpage zaterdag 17 mei 2008 @ 04:52:17 #140
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_58721379
Volgende maand 3% winstuitkering over het verdiende loon in 2007 Toch weer een leuk extraatje
pi_58724374
Volgens mij is de staking in Den Bosch toch echt van 18 uur tot 24 uur de volgende dag. Ik werk er zelf en heb zelf van de vakbondsleden een flyer gehad waar dat op stond....
pi_58724550
Ik heb dit ook maar gemaild gekregen van iemand van de bond
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_58724796
Zending zit in afleverroute (tof )

Bestelling uitgesteld servicekader (que?? )

Iemand?
Go hard or go home
  FOK!fotograaf zaterdag 17 mei 2008 @ 15:54:16 #144
73911 ultra_ivo
pi_58727135
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:08 schreef noekje het volgende:
Zending zit in afleverroute (tof )

Bestelling uitgesteld servicekader (que?? )

Iemand?
Het is zaterdag vandaag. Dat betekent dat bepaalde soorten zendingen niet meegaan en uitgesteld worden tot maandag.
pi_58727459
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:54 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het is zaterdag vandaag. Dat betekent dat bepaalde soorten zendingen niet meegaan en uitgesteld worden tot maandag.
Oh!
Dat wordt dus dinsdag want op maandag zuigt de servicekader ook.
Thanks though!
Go hard or go home
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:37:33 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_58727924
Waar zijn de rustige zaterdagen gebleven? Iedere keer hah, en nu hadden we ook nog de Kampioen op zaterdag (schijnt nieuw te zijn, stond in de Mail!). Dus het Vossen liep weer uit, zakjes waren weer ontzettend laat, continue belden bestellers/bezorger waar de zakjes bleven, de zakjeschauffeur was van een ander DVG geleend (we zitten krap in de mensen) die bij ons heg noch steg kende, en die dus de zakjesadressen niet kon vinden, en die nieuwe dienstregeling zuigt ook enorm. Sommige wijken moet je in 20 minuten voorbereiden, ben je dan te laat dan vertragen er ook mensen die na jou op de kast moeten. Er staan 3 a 4 wijken op 1 kast nu, want dan konden we een paar kasten wegdoen, en konden er weer een paar omliggende kantoren worden opgedoekt en de bestellers er bij ons bijgepropt. En er blijven wijken liggen, en iedere week neemt er wel weer iemand ontslag omdat hij/zij het helemaal gehad heeft. Nee, dat gaat lekker hier.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:54:39 #147
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_58728278
Dat HAH op zaterdag is idd zwaar kut, al had ik er vandaag zelf geen last van. Ze vergeten telkens voor mijn nieuwbouwwijk HAH af te tellen.

Iets anders, hebben jullie ook altijd moeite die H&M pakketjes waar kleren inzitten door de brievenbus te proppen?
pi_58728411
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:34 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

kwesie van massaal de folders de BBQ in gooien dus?

500 folders moet toch een aardig vuurtje opleveren?

Van de week was hier trouwens nog een halve wijk de sloot in gegooit (ontslag dus)

Andere collega had expres een wijk laten staan.. (ook ontslagen dus)

Gister kwam eentje met een ontslagbiref aan.
Het verloop is hier niet te geloven.. ik KON alle namen.. maar tegenwoordig werken we met uiterlijke kenmerken.. "dat meisje met zwart haar" dat idee. Of met wijken.. De jongen van de 3A

Het valt gewoon niet meer bij te houden

ah... hier begint het ook een teringzooi te worden hoor

1. geen goede werk schema's
2. rode bakken altijd te laat
3. +- 1 uur wachten op nabrengzakken... ( ja... mocht ik 1 uur wachten vandaag, fietste ik maar terug... want moest een wijk voorbereiden nog.. )
4. geen bordjes met wijknummers boven ons werkplek... Dus elke keer als de blauwe en de rode bakken binnenkomen blijven we aan elk vragen: waar staat deze wijk?... ( dit al 2 maanden geleden aangegeven aan mijn werkleider, ja... gebeurt snel hoor! Echt... het duurt niet lang meer etc etc... )

Heb meerdere malen aangegeven dat ze hier wat aan moeten doen, werkgevers: Uiterlijk deze week is alles opgelost... Nou ... we zullen zien Had eigenlijk al 5 maanden opgelost moeten zijn, eerder zelfs.

Niet opgelost... dan zal ik 's de managers gaan toespreken.

iedereen hier begint te klagen !
I pwn u!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:26:11 #149
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_58728909
quote:
[b]Op zaterdag 17 mei 2008 16:54 Iets anders, hebben jullie ook altijd moeite die H&M pakketjes waar kleren inzitten door de brievenbus te proppen?
Klein gaatje erin prikken met je pen, lucht eruit knijpen, en vervolgens met 2 handen langs onwillige tochtstroken en messcherpe kleppen van conserveblikjesmetaal (goedkoopste brievenbus bij de bouwmarkt, EUR 5,95!) frommelen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_58729910
Het is hier ook één grote teringzooi geworden. Ik wist niet wat ik zag toen ik vanochtend binnenliep, maar de evacuatie uit Independence Day zag er gestructureerder uit....

Ze hebben overal wijken van verschillende codes op dezelfde kasten geflikkerd, niemand heeft ineens meer een vast werkschema en de zogenaamde 'postverdelers' zie je nergens, zodat je alsnog je blauwe kutbakken zelf kan ophalen.

Qua post viel het behoorlijk mee vandaag voor een zaterdag met Makro, alleen iedereen liep minimaal 2 uur uit dan wanneer alles niet was omgegooid.

Wat een puinhoop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')