abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58573872
Er is een paar weken geleden een brief rondgegaan dat er meer kwaliteitscontrole zou zijn. Dit kan dus via de controlekaarten (waarmee gecontroleerd wordt of de postbode/bezorger in de wijk wel alle post nakijkt), maar het kan natuurlijk ook met geadresseerde brieven (om te controleren of de post wel op het juiste adres aankomt). Bij regelmatig terugkerende mailings kan dat als een mooie controle gebruikt worden. Als ze terugbellen kan je natuurlijk lekker heibel schoppen waarom jouw privacy niet gerespecteerd wordt, etc...

Ik vind de controle persoonlijk niet zo'n probleem, maar wel als ze het stiekem doen terwijl ik de post al in de fietstas heb zitten. Ik heb wel eens gehad dat ik een fietswijk binnen al helemaal gecontroleerd had (dus alle post nagelopen... mag niet, hoewel de kwaliteit er niets minder van wordt). Fietstas ingepakt, koffie gaan drinken... Sta ik op het punt om te vertrekken, komt de groepsleider eraan om me te melden dat hij controlekaarten in m'n post heeft zitten frutten. Zaten zelfs in vaste bundels voor bedrijven (die een apart zetvak hebben en altijd binnen al gecontroleerd worden, zodat je niet een halfuur voor die bus bezig bent om zo'n hele bundel nog eens na te lopen)...

Wordt die HAH op zaterdag trouwens zo-goed-als standaard, of is het meer ivm de feestdagen van deze periode?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage vrijdag 9 mei 2008 @ 17:04:22 #92
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_58578748
Mijn lieve collega die zich bezig houdt met de HAH zei laatst
quote:
Reken er maar op dat HAH op zaterdag een trend gaat worden
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:41:36 #93
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_58579380
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:10 schreef Jordy-B het volgende:
Ik hoorde een poosje geleden dat ze in een naburig postkantoor verplicht waren om de grote stukken vóór de machinepost te zetten...

Laten we hopen dat het een 1-aprilgrap was...
Ja, dan schiet het z´n doel voorbij natuurlijk. Het idee is dat het zetten sneller gaat als je niet meer hoeft te zoeken wat het achterste stuk machinepost is. Als je invoert dat je het plaatwerk voor de HSM post moet zetten, moet je dus gaan kijken wat het voorste stuk machinepost voor een bepaald adres is, en is zelfs die minieme tijdwinst verdwenen terwijl je wel loopt te klooien op straat. Dan is dat "tussenknallen" nog beter........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 mei 2008 @ 17:56:04 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58579615
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mijn lieve collega die zich bezig houdt met de HAH zei laatst
Ik vrees het ook ja. Dat wordt dus harder werken voor het geld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 10 mei 2008 @ 05:58:31 #95
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_58589712
Hmm, mag zometeen voor het eerst mee vossen.

Zullen die vos 's flink bij z'n lurven vatten
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:59:21 #96
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_58591801
Nou dat viel allemaal nog wel mee
Nog eventjes een klein wijkje gelopen daarna....

en nu:

WEEKEND!!!! (en dinsdag vrij )
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:05:01 #97
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58591874
Hier ook dinsdag vrij, kreeg gistermiddag ineens een SMS-je dat ik vrij was.
Altijd lekker zo'n lang weekend!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 14:24:01 #98
Bijdehand mannetje
pi_58593789
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 11:59 schreef kvdv het volgende:
Nou dat viel allemaal nog wel mee
Nog eventjes een klein wijkje gelopen daarna....

en nu:

WEEKEND!!!! (en dinsdag vrij )
Ook hier weinig VOS-post, maar omdat er te weinig VOSsers waren ingepland (en de VOS-tijd al recent met een kwartier is ingekrompen), en alles wat bij de stort-splits-plaats (zeg dat eens 3x snel achter elkaar) vandaan kwam nauwelijks vaste bundels bevatte duurde de VOS toch weer tot 8.00 uur, ipv 07.30.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_58596270
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, dan schiet het z´n doel voorbij natuurlijk. Het idee is dat het zetten sneller gaat als je niet meer hoeft te zoeken wat het achterste stuk machinepost is. Als je invoert dat je het plaatwerk voor de HSM post moet zetten, moet je dus gaan kijken wat het voorste stuk machinepost voor een bepaald adres is, en is zelfs die minieme tijdwinst verdwenen terwijl je wel loopt te klooien op straat. Dan is dat "tussenknallen" nog beter........
sowieso kan het qua tijdswinst niet uit. Sinds een collega van mij begonnen is met het "tussenknallen", zitten de door hem voorbereide wijken stikvol zetfouten... Daar zal 'ie niet de enige in zijn.

Het kost meer tijd om die fouten te herstellen dan dat je tijdwinst hebt bij het samenvoegen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_58596318
Waren vandaag fijne zeepjes, trouwens...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 mei 2008 @ 17:30:35 #101
Maffe Fries
pi_58596374
Heb vandaag een hekel gekregen aan dat Libelle Balance boekje. Dat fijne ding dat er bij zat, zorgde voor bundels die niet geheel goed gestapeld waren
  zaterdag 10 mei 2008 @ 17:34:48 #102
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58596450
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 17:27 schreef Jordy-B het volgende:
Zeepjes?

Vandaag iemand als opleiding mee, dus een relaxed dagje.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_58596454
quote:
Dat spul van Balance ofzo?

Idd, wat een hoerezooi, alles flikkert bijna uit je hand omdat er zo'n bult in het midden zit en door het plastic en de droogte was dat superglad
pi_58596838
Haha, wist niet dat het zeepjes waren maar weet gelijk wat je bedoelt. Erg irritant inderdaad.

Liep weer eens bepaald niet op rolletjes deze zaterdag. Maar met dit weertje kan ik toch wat meer hebben geloof ik
pi_58596920
'k lees geen libelle, maar volgens mij was het een zeepje. (zo leek het in iedergeval wel verpakt).

Drama als je meerdere Libelle's in een bundel hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 mei 2008 @ 18:08:06 #106
Maffe Fries
pi_58596967
Idd en bij mij waren sommige bundels ook nog eens extra dik vanwege het samenvoegen met andere delen van straten en andere bundels juist minder dik doordat er gesplitst werd.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 19:52:51 #107
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_58598495
Die zeepjes zaten bij de gewone Libelle & bij de Balans..
Donderdag kreeg mn oma de libelle nl en daar zat het zeepje bij, en vrijdag moest ik werken en toen zat het zeepje bij de Libelle (of magriet?) Balans.. zo'n extra uitgave.

Nivea beauty pearl nogwat was het;..

lekker zeepje idd, maar zwaar irritant om mee te nemen.

Vrijdag liep ik in een nieuwbouwwijk, waar bij een aantal straten de straatnaam nog niet staat aangegeven.. dus je moet je een weg banen door de half aangelegde straten, en bergen zand op zoek naar straten waarbij je dus op een kaart moet kijkenwaar die huizen ongeveer zouden moeten zijn...
daarnaast was iemand (vermoedelijk) zo handig geweest om een foutief adres in een rouwkaart te zetten, want er was een hele stapel condoleance kaarten naar het postkantoor gebracht door iemand, met de mededeling dat die persoon aan wie ze gericht waren niet op dat adres woonde..

Het leukste is nog wel dat het flatjes waren, waarbij nog niemand een naambordje heeft opgehangen, dus ik moest alle post op straat nakijken op zoek naar het juiste adres. Altijd leuk om bij 25+ graden de post voor 300 huizen extra door te nemen op zoek naar de juiste naam..

En wanneer is het nou eens afgelopen met die feestdagen en andere ongein?
Eerst HAH vanwege koninginnedag, vorige week AH omdat we dinsdag twee andere folders hadden, vandaag AH omdat we dinsdag maandagdiensten hebben.. bah

Dinsdag mag ik weer aan de slag, maar ipv 3 wijken wegbrengen, moet ik ze wel alledrie voorbereiden, maar ik moet er maar 1 wegbrengen
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_58598566
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 19:52 schreef lucky_birdie het volgende:
En wanneer is het nou eens afgelopen met die feestdagen en andere ongein?
Eerst HAH vanwege koninginnedag, vorige week AH omdat we dinsdag twee andere folders hadden, vandaag AH omdat we dinsdag maandagdiensten hebben.. bah
Als die HAH op zaterdag bevalt, wordt het waarschijnlijk standaard.. ('t is dus een kwestie van zorgen dat het niet bevalt... )
  zaterdag 10 mei 2008 @ 20:27:19 #109
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58599108
quote:
Inderdaad fijne zeepjes, wat een kloterige bundels krijg je daar van zeg en i.c.m de klamme handjes was het even extra opletten.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 20:34:31 #110
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_58599251
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 19:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als die HAH op zaterdag bevalt, wordt het waarschijnlijk standaard.. ('t is dus een kwestie van zorgen dat het niet bevalt... )

kwesie van massaal de folders de BBQ in gooien dus?

500 folders moet toch een aardig vuurtje opleveren?

Van de week was hier trouwens nog een halve wijk de sloot in gegooit (ontslag dus)

Andere collega had expres een wijk laten staan.. (ook ontslagen dus)

Gister kwam eentje met een ontslagbiref aan.
Het verloop is hier niet te geloven.. ik KON alle namen.. maar tegenwoordig werken we met uiterlijke kenmerken.. "dat meisje met zwart haar" dat idee. Of met wijken.. De jongen van de 3A

Het valt gewoon niet meer bij te houden
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 mei 2008 @ 20:37:30 #111
Maffe Fries
pi_58599298
Tsja, vorige week had ik nog een tekort aan AH folders. Dat lieten ze zich deze week geen 2e keer gebeuren. Alles was volgens mij wel 3 keer nageteld
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:35:47 #112
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_58600518
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 19:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

gelukkig stop ik binnenkort, nooit lol kunnen beleven aan hah...
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:51:50 #113
Bijdehand mannetje
pi_58601996
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:34 schreef lucky_birdie het volgende:

Van de week was hier trouwens nog een halve wijk de sloot in gegooit (ontslag dus)

Andere collega had expres een wijk laten staan.. (ook ontslagen dus)
Als ze hier mensen zouden ontslaan vanwege het opzettelijk laten staan van wijken dan had ik ook heel wat collega´s minder gehad, en ook een paar teamcoaches minder. Als die nml. niemand kunnen vinden om een wijk weg te lopen die nog "open" ligt, dan laten ze ´m ook staan. Of ze zijn zo sneak om hem nog even snel naar een depot te sturen, dat íe uit het zicht van de vestigingsmanager is.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:55:47 #114
Bijdehand mannetje
pi_58602060
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, vorige week had ik nog een tekort aan AH folders. Dat lieten ze zich deze week geen 2e keer gebeuren. Alles was volgens mij wel 3 keer nageteld
Tekort hah wordt hier nooit hersteld. Als ik op een dag te weinig hah heb geef ik dat altijd netjes door, maar vervolgens heb ik het niet op een andere dag alsnog. En dat geldt zowel voor 5 hah tekort, als voor hele wijken die niet krijgen. Nou zouden we gisteren Seats en Sofa´s gehad moeten hebben gestapeld met de Telegraaf. Maar het was niet gestapeld, en we hadden dus alleen Telegraaf. Nu ben ik benieuwd of we S&S nog volgende week gaan krijgen. Ik ga er geen geld op inzetten.............
pi_58603073
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:35 schreef e-wok het volgende:

[..]

gelukkig stop ik binnenkort, nooit lol kunnen beleven aan hah...
'k vind het niet zo'n punt, maar als het standaard wordt, mogen wel de tijden voor de uitvoering wat omhoog. Er mag sowieso maar één soort mee op zaterdag, dus da's niet zo'n ramp om mee te nemen.
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 22:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ze hier mensen zouden ontslaan vanwege het opzettelijk laten staan van wijken dan had ik ook heel wat collega´s minder gehad, en ook een paar teamcoaches minder. Als die nml. niemand kunnen vinden om een wijk weg te lopen die nog "open" ligt, dan laten ze ´m ook staan. Of ze zijn zo sneak om hem nog even snel naar een depot te sturen, dat íe uit het zicht van de vestigingsmanager is.
Gebeurt hier nooit...

Nou ja, door een communicatiestoornis blijft er af-en-toe nog wel eens wat staan, maar dat wordt altijd opgepikt door de "bezemwagen" (c'est moi, op zaterdag).

Oh ja... We zitten wat krap in de medewerkers op zaterdag, dus even een schaamteloze plug:

Woon je in (of bij) Assen en lijkt het je leuk om als aan de slag te gaan als zaterdagpostbode en/of vakantiemedewerker, geef me dan even een seintje (PM, e-mail of reageer gewoon hier)...

Je moet minimaal 17 jaar oud zijn en zaterdags minimaal 3 uur beschikbaar zijn (maar graag langer).
1 maand proeftijd, vervolgens krijg je een jaarcontract aangeboden.

TNT betaalt goed, trouwens (een 17-jarige zit ruim boven ¤5 per uur... Dat is dus een stuk meer dan minimumloon)
  maandag 12 mei 2008 @ 12:28:42 #116
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_58624748
Ik moet vanmiddag de buslichting in Bolsward doen terwijl er fietselfstedentocht is. Dat zijn zo'n 16.000 mensen op een stadje van 9500 inwoners. Dat word nog wat ! Ik zit te denken om mijn fiets maar achterin de auto te doen en vanaf bepaalde punten met de fiets en de postopvangzakken achter op de bagagedrager door de stad te gaan fietsen.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage maandag 12 mei 2008 @ 14:56:41 #117
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_58627166
Gewoon door heen raggen joh
pi_58627718
Beuken idd! Ik heb Aalsmeer vanmiddag. Ook lekker toeren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 mei 2008 @ 15:36:03 #119
Maffe Fries
pi_58627772
Hopelijk krijg ik deze zomer de haal en of brengritten weer eens. Is namelijk een leuke aanvulling op de autoroute
pi_58655916
Vandaag stonden ze bij de ingang van het sorteercentrum flyers uit te delen aan de naar binnengaande medewerkers. In Den Bosch gaat het hele sorteercentrum staken van maandag 19 mei 18 uur tot dinsdag 20 mei 24 uur. 30 uur lang dus.

Op de afdeling waar ik werk hebben zich maar ongeveer 20 van de 75 medewerker aangemeld als staker, de rest komt gewoon om te werken. Dus ik denk dat de staking in Den Bosch niet zo massaal zal worden bijgestaan als in de rest van het land. De mensen van de vakbond noemen het in de flyer wel oncollegiaal als je gewoon gaat werken. Ook de uitzendkrachten die gaan werken noemen ze oncollegiaal. Nou ja, als je als uitzendkracht word ingezet, omdat er vaste medewerkers aan het staken zijn, dan is dat voor jou alleen maar fijn. Heb je ook weer wat geld verdiend. Als het echt een grote staking gaat worden, dan gaan we waarschijnlijk ipv op maandag- en dinsdagavond de post sorteren op woensdagochtend sorteren. Helaas zit ik dan midden in de eindexamens, anders was ik graag komen werken. Degene die komen werken hoeven trouwens maar gewoon het normale aantal uren te werken. Ze hoeven niet langer door te werken, omdat anders niet alle post is verwerkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')