Dat lukraak er tussen zetten? Helaas, het is de werkelijkheid. Sterker nog, officieel hoor je al zo te werken sinds de invoering van de HSM. Wat wij nu ook moeten doen is dat als je een segment gezet hebt, dat je dit gelijk moet afbundelen en in een tas doen. Je mag zelfs niet meerdere segmenten samenbundelen tot een rondje, of besluiten om ivm de hoeveelheid post (veel of juist weinig) de wijk anders af te bundelen. Dus dan heb je bijv. een bussenfrontje waarvoor je 8 flinterdunne bundeltjes hebt die soms niet meer behelzen dan 3 verkreukelde brieven met een elastiekje eromheen gesnoerd.quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:12 schreef Paran0id het volgende:
Ik neem aan dat het een verlate 1 april grap is
Werk jij dan op een heel groot kantoor? Want ik heb het gevoel dat die preciese regeltjes die je moet naleven veelal voornamelijk in de randstad gebruikt worden. Hier in het noorden, klein vbg - kantoortje, heb je dat strakke helemaal niet. Iedereen gaat altijd fluitend naar zijn werk en maakt zich nergens druk om.quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat lukraak er tussen zetten? Helaas, het is de werkelijkheid. Sterker nog, officieel hoor je al zo te werken sinds de invoering van de HSM. Wat wij nu ook moeten doen is dat als je een segment gezet hebt, dat je dit gelijk moet afbundelen en in een tas doen. Je mag zelfs niet meerdere segmenten samenbundelen tot een rondje, of besluiten om ivm de hoeveelheid post (veel of juist weinig) de wijk anders af te bundelen. Dus dan heb je bijv. een bussenfrontje waarvoor je 8 flinterdunne bundeltjes hebt die soms niet meer behelzen dan 3 verkreukelde brieven met een elastiekje eromheen gesnoerd.
Wat we zelfs nog een keer gehad hebben, in de tijd dat je HAH nog tussen de post zette, dat je zelfs daarvoor niet naar het achterste poststuk mocht bladeren, maar ook de HAH er lukraak tussen moest knallen. Dat leidde er toe dat je niet meer kon zien voor wie het hah nou bestemd was, zat het nou achter nummer 8 of juist voor nr 10? Dus daar zijn ze op terug gekomen.
Wat een gelul zeg dat je niet zelf mag bundelen. Gelukkig doen ze daar bij ons niet moeilijk over. Wel moet je idd de bundels direct in je tas pakken. Dat mag gelukkig wel met 1 bundel van 2 vakjes bijvoorbeeld. Ohja btw Amstelveen hier, dus wel in de randstad. En toch wel een aardig kantoor.quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat lukraak er tussen zetten? Helaas, het is de werkelijkheid. Sterker nog, officieel hoor je al zo te werken sinds de invoering van de HSM. Wat wij nu ook moeten doen is dat als je een segment gezet hebt, dat je dit gelijk moet afbundelen en in een tas doen. Je mag zelfs niet meerdere segmenten samenbundelen tot een rondje, of besluiten om ivm de hoeveelheid post (veel of juist weinig) de wijk anders af te bundelen. Dus dan heb je bijv. een bussenfrontje waarvoor je 8 flinterdunne bundeltjes hebt die soms niet meer behelzen dan 3 verkreukelde brieven met een elastiekje eromheen gesnoerd.
Wat we zelfs nog een keer gehad hebben, in de tijd dat je HAH nog tussen de post zette, dat je zelfs daarvoor niet naar het achterste poststuk mocht bladeren, maar ook de HAH er lukraak tussen moest knallen. Dat leidde er toe dat je niet meer kon zien voor wie het hah nou bestemd was, zat het nou achter nummer 8 of juist voor nr 10? Dus daar zijn ze op terug gekomen.
Pff, ik moet 2 wijken lopen zaterdag. Maar de tweede wijk loop ik achterstevoren omdat het eindpunt van die wijk veel dichter bij mijn eerste wijk ligt en ik dus een stuk sneller klaar ben. Dus die tweede wijk leg ik dan ook achterstevoren in de nabrengzak. Als ze daar bij ons moeilijk over gaan doen, kunnen ze mooi de tering krijgen, ik doe het lekker op mijn eigen manier.quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:07 schreef gomaster75 het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg dat je niet zelf mag bundelen. Gelukkig doen ze daar bij ons niet moeilijk over. Wel moet je idd de bundels direct in je tas pakken. Dat mag gelukkig wel met 1 bundel van 2 vakjes bijvoorbeeld. Ohja btw Amstelveen hier, dus wel in de randstad. En toch wel een aardig kantoor.
Gelukkig is moeten dan ook een erg groot woord. Zeker op zaterdag doen de meesten het wel anders (ik ook).quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Pff, ik moet 2 wijken lopen zaterdag. Maar de tweede wijk loop ik achterstevoren omdat het eindpunt van die wijk veel dichter bij mijn eerste wijk ligt en ik dus een stuk sneller klaar ben. Dus die tweede wijk leg ik dan ook achterstevoren in de nabrengzak. Als ze daar bij ons moeilijk over gaan doen, kunnen ze mooi de tering krijgen, ik doe het lekker op mijn eigen manier.
Ik werk inderdaad op een heel groot kantoor in de Randstad. Er zijn hier ook meer managers aanwezig, behalve diverse teamcoaches ook nog een VBGmanager en een locatiemanager, figuren die je op een kleiner kantoor stukken minder vaak ziet. Misschien dat het daardoor komt. Ik ben eens uitgeleend aan een kleine vestiging, waar zo weinig mensen werkten dat de teamcoach naast ons nog een ander kantoor moest leiden, dat 10 km verderop lag. Dus de voornaamste leiding werd gegeven door de postbode-plus die ook nog eens deeltijdwerker was, en om 12.30 naar huis ging. De sfeer was daar inderdaad veel relaxter en informeler. Mijn eigen kantoor is meer een soort postfabriek. Nu heeft ons eigen DVG wel een apart hoekje, maar toch.quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:26 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Werk jij dan op een heel groot kantoor? Want ik heb het gevoel dat die preciese regeltjes die je moet naleven veelal voornamelijk in de randstad gebruikt worden. Hier in het noorden, klein vbg - kantoortje, heb je dat strakke helemaal niet. Iedereen gaat altijd fluitend naar zijn werk en maakt zich nergens druk om.
quote:Reken er maar op dat HAH op zaterdag een trend gaat worden
Ja, dan schiet het z´n doel voorbij natuurlijk. Het idee is dat het zetten sneller gaat als je niet meer hoeft te zoeken wat het achterste stuk machinepost is. Als je invoert dat je het plaatwerk voor de HSM post moet zetten, moet je dus gaan kijken wat het voorste stuk machinepost voor een bepaald adres is, en is zelfs die minieme tijdwinst verdwenen terwijl je wel loopt te klooien op straat. Dan is dat "tussenknallen" nog beter........quote:Op vrijdag 9 mei 2008 08:10 schreef Jordy-B het volgende:
Ik hoorde een poosje geleden dat ze in een naburig postkantoor verplicht waren om de grote stukken vóór de machinepost te zetten...
Laten we hopen dat het een 1-aprilgrap was...
Ik vrees het ook ja. Dat wordt dus harder werken voor het geld.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Mijn lieve collega die zich bezig houdt met de HAH zei laatst
Ook hier weinig VOS-post, maar omdat er te weinig VOSsers waren ingepland (en de VOS-tijd al recent met een kwartier is ingekrompen), en alles wat bij de stort-splits-plaats (zeg dat eens 3x snel achter elkaar) vandaan kwam nauwelijks vaste bundels bevatte duurde de VOS toch weer tot 8.00 uur, ipv 07.30.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:59 schreef kvdv het volgende:
Nou dat viel allemaal nog wel mee
Nog eventjes een klein wijkje gelopen daarna....
en nu:
WEEKEND!!!! (en dinsdag vrij)
sowieso kan het qua tijdswinst niet uit. Sinds een collega van mij begonnen is met het "tussenknallen", zitten de door hem voorbereide wijken stikvol zetfouten... Daar zal 'ie niet de enige in zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 17:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, dan schiet het z´n doel voorbij natuurlijk. Het idee is dat het zetten sneller gaat als je niet meer hoeft te zoeken wat het achterste stuk machinepost is. Als je invoert dat je het plaatwerk voor de HSM post moet zetten, moet je dus gaan kijken wat het voorste stuk machinepost voor een bepaald adres is, en is zelfs die minieme tijdwinst verdwenen terwijl je wel loopt te klooien op straat. Dan is dat "tussenknallen" nog beter........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |