Nou, je kan tegen die tijd hier wel lezen wat er in zitquote:Op zondag 4 mei 2008 18:48 schreef e-wok het volgende:
Ik werk dus niet tot en met december, maar heb wel 5 maand in dit jaar gewerkt. Zou ik dan recht hebben op een kerstpakken? Is daar een onder/bovengrens voor?
En ga nou niet flamen dat ik gierig ben, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Nee, het recht op een kerstpakket staat niet in de CAO en maakt bij mijn weten ook geen onderdeel uit van het Burgerlijk Wetboekquote:Op zondag 4 mei 2008 18:48 schreef e-wok het volgende:
Ik heb besloten om mijn contract te beëindigen. Ik zou na 31 mei aan contract 6 (inclusief de welbekende tussenpauze) beginnen, maar kan het gewoonweg niet meer combineren met mijn 40 uurige werkweek. Van de 5 zaterdag die ik nog zou moeten werken (inclusief gisteren) ben ik sowieso 3 vrij, de andere 2 hoor ik nog.
[..]
Weet je ook wat daar instaat over 'recht op kerstpakket bij voortijdig vertrek'?
Ik werk dus niet tot en met december, maar heb wel 5 maand in dit jaar gewerkt. Zou ik dan recht hebben op een kerstpakken? Is daar een onder/bovengrens voor?
En ga nou niet flamen dat ik gierig ben, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Nemen jullie dat niet ingevouwen los mee achter de hand?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Zaterdag was de AH vervelend maar vandaag haalde ik de tijd terug. 1x HAH op dinsdag, da's zeldzaam. En schiet een stuk beter op dan dubbel HAH, vooral in de voorbereiding.
Altijd achter de hand, maar wel gezet (groot in klein of achter elkaar gelegd). En dat zetten kost aardig wat tjid, vooral als je veel postbezorgerslopen moet voorbereiden. Kan je makkelijk een uur in de voorbereiding schelen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nemen jullie dat niet ingevouwen los mee achter de hand?
Ah op die manier. Wij krijgen de HaH als het meer dan één is ingevouwen aangeleverd van een reïntegratiebureau.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Altijd achter de hand, maar wel gezet (groot in klein of achter elkaar gelegd). En dat zetten kost aardig wat tjid, vooral als je veel postbezorgerslopen moet voorbereiden. Kan je makkelijk een uur in de voorbereiding schelen.
Dat dat bijvoorbeeld al op maandag gedaan kan worden, zodat je op dinsdag sneller kunt werken.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
Als je de HaH zelf moet invouwen wat is dan het voordeel ten opzichte van tussen de post zetten zoals vroeger.
Maar op maandag moet je dat dan allemaal gaan invouwen. Kost ook tijd.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat dat bijvoorbeeld al op maandag gedaan kan worden, zodat je op dinsdag sneller kunt werken.
Moet je die mensen wel op maandag beschikbaar hebben.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat dat bijvoorbeeld al op maandag gedaan kan worden, zodat je op dinsdag sneller kunt werken.
Soms wordt het vouwen van HaH op zaterdagen gedaan.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Moet je die mensen wel op maandag beschikbaar hebben.
Die worden daarvoor speciaal ingepland om voor alle wijken het HAH te doen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Moet je die mensen wel op maandag beschikbaar hebben.
Bovendien is het geestdodend rotwerk. Wij hebben hier mensen van de sociale werkplaats die dat doen. Ik zou er zelf tijd noch zin in hebben om dat op maandag of zaterdag te doen, kijk, als het nou zo was dat we anders voor sommigen geen werk zouden hebben, maar we moeten nu al met man en macht werken. Nieuwe diensten met nog krappere tijden, mensen die weggaan (ook postbezorgers), en er komt niemand voor terug. Het werven van postbezorgers verloopt moeizaam, en als ze 1x binnen zijn is het moeilijk om ze vast te houden. De nieuwe diensten en door het TNO uitgerekende normen hebben ook effect op de wijze waarop de pbz-wijken worden voorbereid (steeds slechter), hoe laat deze wijken op het depot liggen (steeds later), hoe vaak de bezorgers op-en-neer moeten rijden naar voornoemd depot (steeds vaker), en hoeveel tijd ze daarvoor krijgen (steeds minder).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die worden daarvoor speciaal ingepland om voor alle wijken het HAH te doen.
Dat wordt bij ons allemaal door postbezorgers gedaan. Ik vraag me trouwens af of dat volgens de CAO wel mag; er staat namelijk dat voorbereidingswerkzaamheden niet door postbezorgers gedaan mogen worden:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die worden daarvoor speciaal ingepland om voor alle wijken het HAH te doen.
quote:De taak van de postbezorger is scherp begrensd en hier vastgelegd. Met deze
begrenzing wordt voorkomen dat hierdoor sluipende functieverarming van het
takenpakket van de postbode plaatsvindt.
[...]
- De postbezorger neemt niet deel aan de voorbereiding en uiteindelijke afhandeling, voert geen autobestelling uit en bezorgt geen stukken met aanvullende dienstverlening. Werkzaamheden als voorsortering haal- en brengservices en het verwerken van postbuscorrespondentie maken evenmin deel uit van zijn taak.
Bij ons word het hah maandag ingevouwen. In mijn team word het door twee mensen gedaan, die beginnen om 10 uur (ipv 12 uur)quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar op maandag moet je dat dan allemaal gaan invouwen. Kost ook tijd.
Ik vraag me af of het op die manier nou zo enorm veel bespaard.
Hangt natuurlijk van de persoon af die het gezet heeft. Een normaal netjes persoon zet altijd eerst de kleinere stukken en dan pas de grotere. Dit werkt ook efficiënter tijdens de bsg. Heb inderdaad ook wel vaak dat wijken die ik moet bestellen en niet door mij zijn gezet zeer slordig zijn gezet. Dit vind ik niet echt netjes en collegiaal.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:20 schreef Patjakker het volgende:
Wat is dat ook voor een vreemd iets dat alles tegenwoordog 'verkeerd om' gezet moet worden? Dus: Eerst zo'n grote intermediair of iets dergelijks, en dan daarna de kleinere dingen. Loopt super onhandig.
De regel is dat je de handpost lukraak tussen de machinepost moet zetten, zo snel je het eerste nummer tegenkomt dat juist is. Groot achter klein mag officieel zelfs niet, dat zou teveel tijd kosten in de voorbereiding. De meeste postbodes houden zich niet aan die instructie.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:20 schreef Patjakker het volgende:
Wat is dat ook voor een vreemd iets dat alles tegenwoordog 'verkeerd om' gezet moet worden? Dus: Eerst zo'n grote intermediair of iets dergelijks, en dan daarna de kleinere dingen. Loopt super onhandig.
Dat was inderdaad een nieuwe regel, maar het schijnt dat dat bij ons al is teruggedraaid. Ik doe gewoon alle grote post achter, en laat die regel die wel/niet geldt lekker verrotten...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De regel is dat je de handpost lukraak tussen de machinepost moet zetten, zo snel je het eerste nummer tegenkomt dat juist is. Groot achter klein mag officieel zelfs niet, dat zou teveel tijd kosten in de voorbereiding. De meeste postbodes houden zich niet aan die instructie.
Wij moeten ook zo werken, maar de officiele instructie is dat je wel aan het eind van de post voor een adres 1 groot stuk post mag laten vallen. En aangezien je dan dus al een soort markeringen hebt aangebracht is het wel zo makkelijk om de overige grote post voor dat adres ook op dat punt te laten zakken. Het enige wat niet meer mag is "piramidevormig schikken", dus zetten in oplopende volgorde van grootte. Ik zelf doe het trouwens meestal zo dat ik eerst alle plaatwerk op volgorde zet, en dan 1x door de machinepost heen ga om het plaatwerk er tussen te zetten. Weliswaar is het een extra handeling, maar doordat je niet meer in de segmenten heen en weer hoeft te bladeren scheelt het ook weer handelingen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:23 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een nieuwe regel, maar het schijnt dat dat bij ons al is teruggedraaid. Ik doe gewoon alle grote post achter, en laat die regel die wel/niet geldt lekker verrotten...
Als ik effe een stuk met de fiets moet doen en de post pas kan pakken als ik met de fiets bij de brievenbus sta, heb ik zeer snel alles voor dat adres in mijn hand. Anders moet ik per poststuk bladeren tot wanneer het ophoudt. Dat scheelt behoorlijk wat tijd. Tijd die je zogenaamd zou winnen als je alle post direct laat vallen zodra je het huisnummer ziet
Ach, die planners en mensen die met nieuwe ideeën komen over het optimaliseren van het werk zijn nou niet bepaald de slimste...
En terecht, groot achter klein werkt gewoon veel makkelijker op straat. Leuk, die officiele regeltjes van figuren die op kantoor zitten, waarschijnlijk nooit zelf gelopen hebben en alleen maar zitten te mierenneuken over iedere minuut die ze kunnen pakken.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De regel is dat je de handpost lukraak tussen de machinepost moet zetten, zo snel je het eerste nummer tegenkomt dat juist is. Groot achter klein mag officieel zelfs niet, dat zou teveel tijd kosten in de voorbereiding. De meeste postbodes houden zich niet aan die instructie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |