Paladijn | maandag 28 april 2008 @ 22:31 |
Dit topic is bedoeld als overzicht van vanalles omtrend (zelf) circuit rijden. Allerlei organisaties, circuits en interessante links zijn hier terug te vinden, evenals Fokkers die circuit rijden. Organisaties : Voor de eisen die de organisaties stellen zul je op de bijbehorende site moeten kijken ![]() Eran racing - Dit is een belgische organisatie die leuke trackdays organiseert. Ze hebben normaal gezien 's ochtends een cursus en hiermee verdien je een soort pasje als bewijs dat je de cursus hebt gevolgd. De middag bestaat uit een aantal uur vrij rijden voor mensen met een racelicentie of mensen die een (bovenstaand) pasje hebben gekregen. Ook zijn er regelmatig drifturen bij. Meestal gaat deze organisatie naar Zolder en af en toe Spa. Circuitdag.nl - Circuitdag.nl is een trefpunt voor betaalbaar auto racen. Ze organiseren diverse vrij-rijden dagen op circuits in Nederland en buitenland voor iedereen, met en zonder licentie. Pistenclub - Pistenclub is een, door een groepje enthousiaste autosportliefhebbers opgezette, vereniging. Het streven was om op een veilige en verantwoorde manier meer plezier uit circuitrijden te halen. De uitkomst is tweeledig; enerzijds het verhogen van de rijvaardigheid dmv het organiseren van driftcursussen, en anderzijds het circuitrijden op Europa's mooiste circuits. Beide aspecten worden nu al vier jaar op zeer succesvolle wijze en manier door Pistenclub georganiseerd. Ook voor met en zonder licentie. Vijverberg trofee - De Vijverberg Trofee is een van de mogelijkheden voor autosportliefhebbers, met licentie of zonder licentie, om te genieten van een dag, middag of avond circuitplezier. Het is zijn ook circuitdagen/dagdelen op Assen en Zandvoort. Harc - Harc staat voor Historische AutoRen Club en deze organisatie organiseert trainingsdagen voor straatauto's en circuitauto's voor mensen met en zonder licentie. Prodrive race en rally school - Op diverse dagen in 2005 kunt u onder leiding van de Prodrive Race- & RallySchool meedoen aan de georganiseerde Vrij Rijden middagen op het TT-Circuit van Assen. Tevens staan er instructeurs klaar om u de lijnen en rempunten op het circuit te laten zien. BMW drivers club - Deze club bestaat uit een hoop bmw enthousiastelingen die door het jaar heen een aantal circuitdag organiseert in de Benelux. Dit is uiteraard wel alleen voor Bmw eigenaren, hoewel je wel een andere auto mag meenemen. Driftclub.nl - Dit is zijn avonden ( soms dagen ) dwarsgaan. Ze organiseren cursussenen en driftdagen. Instanties : Knaf - Dit is de Knac Nederlands Autosport Federatie, ze zijn verantwoordelijk voor de licenties en de autosport in Nederland. Hier kun je alle informatie vinden over licentiedagen, examens, keuringen en de benodigde formulieren. Cursussen : Rensport school zandvoort - Uitgebreide racecursussen en driftcursussen op Zandvoort en Zolder. Prodrive race en rally school - Race, drift en rally cursussen in Assen. Leuke circuitauto's : De Zomer Avond Competitie- Deze site heeft een goed vraag en aanbod gedeelte, voor auto's en onderdelen. Prodrive race en rally school aanbod- Ook deze site heeft een goed vraag en aanbod gedeelte voor auto's. Marktplaats - Zal geen uitleg nodig hebben maar ook hier staan regelmatig wat leuke auto's te koop. O.a. leuke auto's zijn : • Bijna alle Alfa Romeo's (75, 155, 156, 147) • Bijna alle BMW's • Ford Sierra • Honda Civic, Integra • Mazda MX-5, 323f • Opel Ascona, Manta, Kadett, Astra coupe • Alle Porsche's (924/944 - budget, 968/928/911) • Volvo V360 Uiteraard zijn er een stuk meer, dit is maar even een kleine greep uit de mogelijkheden. Onderdelen : Om op het circuit te rijden moet je eigenlijk wel wat veiligheidszaken op orde hebben. Denk hierbij aan een kooi, 4 of 6 punts gordels, een kuipstoel en hier en daar wat kleding. Verder wil je misschien wel een leuk onderstel, betere remblokken en een hoop stappen die hierna komen. Hier staan wat links naar winkels die alles in die richting wel verkopen : Biesheuvel - Nieuwendijk Remola - Asperen Autosportcompany - Waalwijk Gt Autoparts - Bergeijk Sandtler - Bochem (Duitsland) Circuits Zandvoort Zolder - Belgie Assen Lelystad Spa - Belgie Nuerburgring - Duitsland FOK!kers die Circuit rijden ![]() Don Tom - BMW M3 Taxi - Opel Ascona ConQuestador - Alfa 156 Tommeh - [PROJECT] Bmw E30 #2 FunnyName - Porsche 944 daNpy - Daf 66 1300 Marathon Coupé Five_aces - BMW M3 Goingin - Ibiza Cupra 20VT en BMW 325i E30 Mex_ - [PROJECT] Lotus Elise 111 Fiets-Toeter - Toyota Supra MKiV Neteru - Mazda 323F 1.8GLX Paladijn - Mazda MX-5 1.6 BroesWillems - [PROJECT] Golf III VR6 Circuit bak Interessante quotes uit vorig topic: • Ik zou wel een KNAF racelicentie willen behalen. Iemand tips waar je dat goedkoop en goed kan doen? Heb je ook een circuitbak ervoor nodig enzo? Wat algemene info dus ? Wat je het beste kan doen als je vanaf 0 gaat beginnen is een auto hebben die wat te leiden mag hebben. Hier hoeft nog niet meteen een kooi e.d. in te zitten want bij een cursus mag je elke auto gebruiken. Vervolgens ga je een racecursus doen bij een van de organisaties die hierboven staan bij "Cursussen". Hier leer je wagenbeheersing, goede lijnen en hard rijden op een circuit. Dit is echt heel leerzaam, ontzettend heel erg leuk en bovendien ook belangrijk. Je leert in de cursus tijd zo ontzettend veel, waar je zonder cursus vele malen langer over zou doen. Vervolgens kun je via de cursus je inschrijven voor een KNAF examen. Dit bestaat uit een theorie en praktijk deel die je succesvol moet volbrengen. Als dit gelukt is heb je je licentie verdient en moet je een medische keuring ondergaan ( deze zijn elk jaar rond januari/februari ) en krijg je je licentie mee. Nou weet ik dat er meer mensen hier circuit rijden alleen wie is mij nog onbekend. Deze mensen kunnen even in een reactie wat informatie plaatsen zodat ik die hierbij zet/verander/weghaal. ![]() Circuit-rijden is niet zonder gevaar! Houd voor jezelf en anderen een veilige marge op de baan. Omtrent de vrijrijden.nl dagen op CPZ is enige controverse, maar dit schijnt sinds een incident in december verbeterd te zijn. Zie ook de laatste pagina's uit het voorgaande circuit-rij topic: [Auto] Het Circuit-Rij Topic #3 Waar kan ik binnekort vrij rijden? TT Circuit Assen - Nordschleife (DLD) Openingstijden Nürburgring 2010 Spa-Francorchamps (B) - Circuit Park Zandvoort 25-10-2010 Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur 13-11-2010 Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 13.00 uur 18-12-2010 Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 13.00 uur Zolder (B) 20-10-2010 Circuit Zolder van 13.00 tot 17.00 uur Vorige delen : [Auto] Het Circuit-Rij Topic #1 [Auto] Het Circuit-Rij Topic #2 [Auto] Het Circuit-Rij Topic #3 Topicstart door Mex_. [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 17-01-2011 15:06:55 ] | |
Paladijn | maandag 28 april 2008 @ 22:33 |
Laatste post vorige topic:quote: | |
Alexxxxx | maandag 28 april 2008 @ 22:43 |
Ik heb je Volvo nog op de foto daNpy. Als je de rest van de 939 foto's wilt zien die ik afgelopen weekend op en rond de Nürburgring heb gemaakt, moet je even op deze link klikken | |
Sjoerd102 | maandag 28 april 2008 @ 22:44 |
Tijd Voor Pitstop | |
_Drake_ | dinsdag 29 april 2008 @ 10:56 |
Mij kan je denk gerust in het lijstje plaatsen ![]() http://www.autofans.nl/leden.php?userid=169 Zo'n beetje elke maand aanwezig op CPZ met het vrijrijden en regelmatig op de ring. Rij momenteel met een rode citroen ax en sinds kort is er weer een silveren 106 GTI bijgekomen. ![]() Van de 106 heb ik helaas nog geen foto's puur omdat ik die nog maar 3 weken heb en nog niet de baan is opgeweest ![]() | |
Malle_beer | dinsdag 29 april 2008 @ 17:22 |
Wat voor aanpassingen zou ik moeten maken als ik met een Golf 2 GTI 16v het circuit op wil? Sowieso betere remmen en veerpootbruggen, maar wat is iets wat standaard aan te raden is qua performance? Rolkooi en racegordels, zijn deze overigens verplicht als je een willekeurig circuit op wilt? | |
_Drake_ | dinsdag 29 april 2008 @ 18:07 |
remmen en een rolkooi zou ik sowieso nemen voor de rest maakt het weinig uit, neem de bovenstaande ax van mij, die is bijna 100% standaard hoewel dat niet slim is om te doen zonder ervaring (remmen zijn zwak en daarop moet je sterk aniticiperen). Ervaring is veek nuttiger dan prestaties vanuit een auto zelf. Rolkooi is nooit verplicht, in veel gevallen een helm wel. | |
Malle_beer | dinsdag 29 april 2008 @ 18:50 |
Is het dan niet bijzonder saai om in een standaard wagen op het circuit te rijden? Als ik bijvoorbeeld naar races aan het kijken ben op televisie lijkt het mij bijzonder gaaf om net zulke lijnen te rijden als hen en mensen in te halen. | |
_Drake_ | dinsdag 29 april 2008 @ 22:05 |
http://www.streetfire.net(...)ort-23-03_154971.htm Let vooral op bij 1:43 ![]() Saai? nee ik heb zelfs meer lol in dat ding dan in de aangepaste 106 gti die ik had. Ik hoef mij ook niet druk te maken dat er wat stuk gaat dus je hoort mij niet klagen hoewel de 106 die ik nu weer heb ook wel een keer cpz opgaat. De 106 ging wel 2x zo snel de baan rond maar dit ding is fun fun fun fun. Het pas cool als je met een langzamere auto veel snellere wagens inhaalt, dat soort situatie's zijn priceless. [ Bericht 10% gewijzigd door _Drake_ op 29-04-2008 22:10:49 ] | |
bietelboer | dinsdag 29 april 2008 @ 22:53 |
Cool om te lezen dat er ook Fokkers aan circuit rijden doen! Ik ben 3 weken geleden weer eens geweest met me eige wagen, was weer super! super mooi weer gehad! ![]() | |
Repeat | dinsdag 29 april 2008 @ 23:19 |
Heb jij een kooi in die AX dan _Drake_ ? [ Bericht 64% gewijzigd door Repeat op 29-04-2008 23:26:48 ] | |
Repeat | dinsdag 29 april 2008 @ 23:27 |
Ik zou overigens graag zelf een race of competitie opstarten, heeft er iemand enig idee wat hierbij komt kijken? Kosten baanhuur zandvoort, veiligheid ed? | |
_Drake_ | dinsdag 29 april 2008 @ 23:27 |
Nope er zit geen kooi in maar mocht het echt een vaste circuitwagen gaan worden dan komt die er wel in. Is met mij rijstijl ook wel raadzaam, ik rij nogal vrij op de grens mits de gelegendheid daarvoor is (en met de drukte die er vaak heerst is dat meestal niet het geval). | |
bietelboer | dinsdag 29 april 2008 @ 23:30 |
quote:In welke klasse rijd jij dan? op Zandvoort mag je met een rolkooi niet meer in de toer klasse.... | |
PNG | woensdag 30 april 2008 @ 04:43 |
Rolkooi NIET doen, levensgevaarlijk zonder helm nl. Wist ik ook nooit, vertelden ze me ook ooit toen ik wilde. Dus dat mag je uit je kop zetten, of je gaat er echt alleen circuit mee rijden. Dagelijks gebruik en klapper en tgaat mis heb je 3-dubbele schedelbasis tegen de kooi. Of je moet dagelijks met helm gaan rijden en vier/vijfpunts. Anders is een kooi dodelijker zelfs. Wist ik ook niet. Dus kooi is ECHT een keuze. Zeg maar.... | |
daNpy | maandag 5 mei 2008 @ 21:55 |
Gisteren weer naar de Ring geweest, we kwamen er toch langs uit het Zwarte Woud ![]() http://www.autofans.nl/me(...)/index.php?start=128 @Alex; ik heb geen Volvo ![]() ![]() Al gevonden, is van vorig weekend ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door daNpy op 05-05-2008 22:02:11 ] | |
Alexxxxx | maandag 5 mei 2008 @ 21:58 |
quote:mail mij maar ff, krijg je m in de reply terug. weet dat de volvo niet van jou is, maar wel een vrindje toch? ![]() ![]() | |
daNpy | maandag 5 mei 2008 @ 22:03 |
De Volvo is van r8ality, die er ook gewoon mee op het circuit rijdt (zowat vaker als ik ![]() ![]() | |
_Drake_ | dinsdag 6 mei 2008 @ 11:08 |
quote:De ax zal alleen als bijauto/circuitbak gebruikt worden dus dat is geen prob en mits er een rolkooi inkomt zullen de prestaties er ooknaar worden. @png: is inderdaad waar, mocht ik een kooij bouwen dan gaat deze iets anders worden dan normaal, ivp van ronde buizen word het bij het dak een vierkante platte structuur waardoor ik mijn hooft met of zonder helm er niet tegenaan kan stoten. | |
Neluhz | zaterdag 10 mei 2008 @ 20:51 |
Gaan er morgen nog mensen van hier Vrijrijden? Ik ben er wel, morgenochtend vroeg al..Rode MGB V8 en eventueel E30 325i Touring.. | |
Paladijn | zaterdag 10 mei 2008 @ 21:18 |
Ik ga komende week vrijdag in de ochtend al 2 uur vrijrijden op CPZ, dus ik sla morgen over. Vroeg aanwezig zijn op zo'n zonnige dag is bij Zandvoort geen slecht idee trouwens ![]() | |
_Drake_ | zondag 11 mei 2008 @ 01:17 |
Zonde, ik ben er morgen wel bij overgens met de ax ![]() Btw zet mij eens in op neer ![]() | |
Paladijn | zondag 11 mei 2008 @ 12:38 |
quote:Poke een mod, ik kan de topicstart niet meer wijzigen :x | |
BazzoS | maandag 12 mei 2008 @ 12:07 |
Ik ben gisteren ook voor het eest op zandvoort geweest met mijn eigen auto. ![]() Mijn achterbandjes na 20 minuten: ![]() | |
_Drake_ | maandag 12 mei 2008 @ 12:26 |
Leuk hey toyo's ![]() IK zal nog wat foto's en een filmpje van de ax neerzetten. [ Bericht 23% gewijzigd door _Drake_ op 12-05-2008 14:00:27 ] | |
Spiller | maandag 12 mei 2008 @ 12:53 |
quote:Ik heb gister ook een paar rondjes op Zandvoort gereden en vroeg me af of er nog ergens foto's online zijn gekomen dat jij of iemand weet? Lijkt me leuk om mezelf even terug te zien ![]() Reed overigens in een BMW E34 535i ![]() | |
GizartFRL | maandag 12 mei 2008 @ 14:49 |
De rode AX wel zien rijden, je zat een tijdje achter een witte 205 rallye met gele kooi. Binnenkort wil ik zelf de baan ook op, maar eerst de achteras vervangen die gister stukging.... ![]() | |
Neluhz | maandag 12 mei 2008 @ 17:17 |
quote:Driving fun vrijdag? Kan helaas niet, volgende keer beter. | |
_Drake_ | maandag 12 mei 2008 @ 19:11 |
En het filmpje van de ax met een aantal 106/saxo's http://videos.streetfire.(...)ort-11-05_160993.htm GizartFRL , kan volgens mij kloppen heb niet echt zitten opletten aan wie er allemaal reed als je met de ax rijd heb je het al druk zat ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door _Drake_ op 13-05-2008 00:47:03 ] | |
BazzoS | maandag 12 mei 2008 @ 21:45 |
quote:Ik weet dat de jongens van www.autofotografie.nl druk aan het fotograferen waren. Meer sites heb ik helaas niet. Ik heb er ook al naar gezocht. -edit- Even een foto van mijn racemonster ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door BazzoS op 12-05-2008 21:56:19 ] | |
GizartFRL | maandag 12 mei 2008 @ 22:15 |
quote:Je kunt ondanks het gebrek aan vermogen, rip, remmen enz toch aardig meekomen. Vond het wel lachen overigens, een standaard AX mét trekhaak, die lekker tussen de caterhams meerijdt. ( op het laatst 1 caterham of superseven minder had ik gehoord)... Filmpje van de 205 rallye ben ik nu aan het knippen en verkleinen, zodra ik em online gooi plaats ik em hier ook. | |
BazzoS | maandag 12 mei 2008 @ 22:56 |
quote:Klopt ja, die westfield heeft hem bij Audi S in de banden gezet hoorde ik, zijn wiel zat niet meer vast. ![]() | |
Repeat | maandag 12 mei 2008 @ 23:01 |
quote:Filmpje wordt bij mij niet gevonden ![]() | |
BazzoS | maandag 12 mei 2008 @ 23:05 |
quote:Zo wel: http://videos.streetfire.(...)ort-11-05_160993.htm er stond een punt achter de url ![]() | |
Paladijn | maandag 12 mei 2008 @ 23:40 |
quote:Yep, en ach... momenteel is er veel regen voorspeld in de ochtend dus zoveel mis je niet ![]() Ik ben komend jaar vast nog wel een keer op CPZ te vinden o.a. via DF ![]() | |
Paladijn | maandag 12 mei 2008 @ 23:45 |
quote:www.autofotos.nl en www.turn1.nl hebben vaak ook foto's van het vrijrijden, maar daar staat zo te zien nog niets. Ik dacht trouwens dat jij wel vaker op CPZ gereden had ![]() | |
_Drake_ | dinsdag 13 mei 2008 @ 11:00 |
Nog wat foto's gevonden ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door _Drake_ op 13-05-2008 11:37:46 ] | |
Party_P | dinsdag 13 mei 2008 @ 15:55 |
Zo die heb softe vering, daar niks aan veranderd zeker? | |
bietelboer | dinsdag 13 mei 2008 @ 17:31 |
Haha gave foto's _Drake_ ![]() | |
daNpy | dinsdag 13 mei 2008 @ 17:45 |
Nej, waarom? ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 13 mei 2008 @ 20:27 |
Hier sta je ook nog: http://www.racephoto.nl/index.php?id=51&page=Foto%20Albums | |
BazzoS | woensdag 14 mei 2008 @ 16:40 |
quote:Mee gereden wel, zelf gereden nog nooit. ![]() -edit- Hier mijn filmpje: http://videos.streetfire.net/video/Saxo-vts-Zandvoort-11-5-2008_161101.htm [ Bericht 7% gewijzigd door BazzoS op 14-05-2008 16:45:31 ] | |
_Drake_ | woensdag 14 mei 2008 @ 19:51 |
Let vooral op bij de 5:40 ziet er echt lijp uit als dat stuk blik voorbij komt ![]() | |
Paladijn | woensdag 14 mei 2008 @ 20:32 |
quote:Heerlijk circuit om te rijden, ik mag vrijdag gelukkig weer ![]() Wat is er met je Rallye gebeurd eigenlijk? ![]() | |
Paladijn | woensdag 14 mei 2008 @ 20:34 |
quote: ![]() Die 'nieuwe kleine bocht' is trouwens ivm. het ongeluk vorig jaar, het haalt de snelheid op dat stuk er nogal uit. filmpjes van die 924 zien er ook goed uit: | |
GizartFRL | woensdag 14 mei 2008 @ 20:41 |
![]() | |
BazzoS | woensdag 14 mei 2008 @ 21:29 |
quote:De rallye heb ik verkocht omdat ie al redelijk veel had gelopen. Ik wilde ook graag wat nieuwers en evt snellers. Dat is gelukt. ![]() | |
BazzoS | woensdag 14 mei 2008 @ 21:31 |
Leuke filmpjes. ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 14 mei 2008 @ 21:48 |
quote:Strakke bak iig die Saxo, Bassie! ![]() | |
BazzoS | donderdag 15 mei 2008 @ 17:20 |
quote:Thankyou, hoest met jouw Citroen? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 16 mei 2008 @ 12:34 |
1 verkocht, 1,1 in mijn eigen garage, en 0,9 bij mijn ouders in de garage. RIjd nu gRover ![]() | |
bietelboer | zaterdag 7 juni 2008 @ 20:17 |
Gaan er 28 juni nog mensen naar zandvoort? "ZATERDAG28 JUNI van 09.00 tot 17.00 uur" | |
bietelboer | donderdag 19 juni 2008 @ 22:16 |
Niemand? ik ben rond half 9 aanwezig ![]() | |
Paladijn | donderdag 19 juni 2008 @ 22:49 |
Ik ga pas eind juli weer... misschien ook nog een lang weekendje midden juli richting de ring ![]() | |
bietelboer | zondag 22 juni 2008 @ 16:22 |
De Ring wil ik ook nog een keer graag op, maarjah eerst maar eens me wagen klaar maken ![]() Onze track slet is bijna klaar: coilover setje zit er onder net als de slicks ![]() Werk in uitvoering: ![]() | |
Repeat | zondag 22 juni 2008 @ 16:40 |
Slim, daar sleutelen op een krik en niet op fatsoenlijke assteunen of brug... | |
bietelboer | zondag 22 juni 2008 @ 17:14 |
Ten eerste stond er gewoon een extra steun onder de auto... Ten tweede heeft niet iedereen de ruimte en het geld voor een brug... ![]() | |
Paladijn | maandag 30 juni 2008 @ 18:28 |
Hoe komt die Honda zo roestig eigenlijk, ongeluk mee gehad? | |
bietelboer | maandag 30 juni 2008 @ 18:37 |
quote:Denk dat de vorige eigenaar er niet zo zuinig op was ![]() | |
Paladijn | maandag 30 juni 2008 @ 18:44 |
quote:Beetje jammer ![]() Hoe was het zaterdag op CPZ eigenlijk, ik las dat het meeviel qua kamikaze petjes en schade? | |
bietelboer | maandag 30 juni 2008 @ 23:19 |
quote:Wij waren er al heel vroeg en dan ligt het sjonnie volk nog heerlijk op bed ![]() Het was echt heel goed te doen kwa drukte, normaal volk op de baan! Civic hielt zich goed tussen het snellere geweld, slicks deden heel goed hun werk...mensen binnen of buiten om inhalen, HEERLIJK ![]() Maar er waren wel een paar mooie uitstappers in de Tarzanbocht, de schade herstel bedrijven lachen zich kapot ![]() op welke fora/site, zit jij? waar jij leest over cpz? ![]() Kleine pic: ![]() | |
Alexxxxx | maandag 30 juni 2008 @ 23:34 |
Paladijn zit op alle fora die ook maar zijdelings met circuits te maken hebben volgens mij ![]() | |
Paladijn | dinsdag 1 juli 2008 @ 22:11 |
quote:Nah, ik zit niet op gummen.org, autofans.nl, touristenfahrer.de, 8200rpm.com, diverse Honda clubs en driftforums bijvoorbeeld ![]() Verder alleen op driving-fun, nurburgring.nl als algemene forums en daarnaast mg-r.nl waar sommigen ook serieus met trackdays bezig zijn (en niet elders posten) en mx-5owners.nl waar technisch kundige mensen posten die het not-done vinden dat je je auto op een circuit afbeult. OTOH vinden de meesten daar het al eng om de MX boven de 3500 toeren uit te drukken volgens mij... lawaai, eng! ![]() ![]() | |
bietelboer | dinsdag 1 juli 2008 @ 22:35 |
quote:Juist! jij snapt het, ik vind het heerlijk lekker planken op zandvoort(ofzo), onze track bitch heeft nu 250d km op de teller maar loopt nog als een speer! ![]() | |
LuieSurinamer | dinsdag 1 juli 2008 @ 23:06 |
ik weet niet of het in dit topic kan, mocht dat niet zo zijn, open ik wel een nieuw topic. maar een vriend van mij komt op vakantie. en hij zou graag een dagje op een circuit willen rijden in een porsche, ferrari of lamborgini. ik wel dat er dat soort "uitjes" zijn zo als Lamborghini Experience via race planet. maar zijn er ook andere mogelijkheden? want verder weet ik er zelf niet zoveel van af. | |
_Drake_ | dinsdag 1 juli 2008 @ 23:40 |
Netjes hoor, goed onderstel en banden scheel al veel, in princiepe is het beste een goede bestuurder maar dat is niet iets wat je zomaar even onder of liever gezegt in een auto kan schroeven ![]() Ik ben er wellicht volgende keer weer bij, laatste tijd erg druk en ik wil de 106 compleet klaar hebben alvorens de baan op te gaan. @LuieSurinamer: Er is al een topic hiervoor (even zoeken welliswaar) dit topic is specefiek bedoeld voor de mensen die op trackday basis rijden. | |
PNG | woensdag 2 juli 2008 @ 02:32 |
Ik ben er ook ff niet bij, clubspecials zijn die over ofzo ? En vrijrijden blijf ik toch beetje bang voor. | |
_Drake_ | woensdag 2 juli 2008 @ 14:13 |
Liever naar het vrijrijden dan naar clubspecials aka filerijden ![]() | |
bietelboer | woensdag 2 juli 2008 @ 23:53 |
quote:Idd, voor andere mensen ben ik niet zo bang. De mensen die er heel vroeg zijn doen het omdat ze het echt leuk vinden, het sjonnie volk ligt nog op bed en de baan is heel goed te doen dan ![]() | |
_Drake_ | donderdag 3 juli 2008 @ 15:29 |
jup en gezien tegenwoordig ook een helm verplicht is zijn ze bang voor hun haar en komen ze ook niet ![]() | |
bietelboer | maandag 25 augustus 2008 @ 01:10 |
Zijn er nog mensen die vrijdag gaan? | |
boegschroef | maandag 25 augustus 2008 @ 09:00 |
Ik zie dat ik nog niet in het lijstje staat met rijders. Maar ik ben nu een ook al een tijdje aan het rond rijden! Met de e30: ![]() ![]() | |
bietelboer | maandag 25 augustus 2008 @ 17:53 |
quote:RWD = FUN ![]() | |
boegschroef | maandag 25 augustus 2008 @ 18:52 |
Dit is mijn andere RWD.![]() Helaas heb ik nog geen betere circuit foto ![]() | |
Volvoman | maandag 25 augustus 2008 @ 19:36 |
Nice E30 en mustang. | |
Mex_ | dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:48 |
Wanneer komt de combi, stukje Mustang in de BMW? ![]() | |
boegschroef | dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:10 |
lol, nog even niet, ik heb de huidige motor weer gemaakt. Pas als die plof zegt gaat de v8 erin.... (of ik moet me deze winter gaan vervelen) | |
Mex_ | dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:30 |
Weet jij wat voor blok een LSx V8 blok is en wat dat hier NL zou moeten kosten, die past namelijk met wat aanpassingen in de MX5 ![]() | |
boegschroef | dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:42 |
dat is een chevrolet blok he ![]() Lijkt me levens gevaarlijk in zo'n mx5, maar wel leuk om te maken. Lekker 500 pk en nog meer nm in zo'n MX5 ![]() | |
Mex_ | woensdag 27 augustus 2008 @ 07:48 |
quote:Daar hebben we het nog wel over ![]() | |
bietelboer | zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:47 |
Het resultaat van een dagje vrijrijden op Zandvoort ![]() ![]() | |
Paladijn | zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:49 |
Je was niet de enige... zag ook al foto's van de GT2 voorbij komen ![]() Hoe is het mis gegaan eigenlijk? Gewoon te hard een bocht in gegaan of mechanische pech? | |
Mex_ | zondag 31 augustus 2008 @ 08:43 |
quote:http://www.mediafire.com/?luzl3t41s7i quote: | |
bietelboer | zondag 31 augustus 2008 @ 20:46 |
quote:Probeerde buiten om in de Vodafoon bocht in te halen, moest al over de curbs alleen laat daar nou net een kuiltje achter zitten ![]() | |
Paladijn | zondag 31 augustus 2008 @ 21:52 |
quote: ![]() ![]() Vond het al wat aparte schade, voor en linksachter beschadigd... weinig plekken waar je dat voor elkaar krijgt, ik zat al te denken aan audi-S uit. Wat ga je nu met de civic doen, repareren, autocross of tijd voor een andere circuitbak? | |
bietelboer | zondag 31 augustus 2008 @ 22:29 |
quote:Ben gaan draaien/glijden en kwam aan de andere kant(binnenkant van de bocht dus) tegen de vangrail aan. Het chassie is helemaal krom...is ook wat met de stuur gedeelte, de wielen sturen onafhankelijk van elkaar en de stoel staat er zelfs scheef in ![]() ![]() ![]() De civic is afgeschreven.. ga op zoek naar wat anders, het liefste ook iets snellers zodat ik naar de sport klasse kan. | |
daNpy | zondag 10 oktober 2010 @ 11:38 |
Zo de's lange geléje ![]() Ondertussen hebben Neteru en ik de Mazda verruild voor een daily drive 318i en is de DAF nog maar weinig over de Ring gegaan. Wel hebben we er een circuitkarretje bijgekocht (Sjonniegolf 2 GTI) waar we dit jaar nog 2 Driving-Fun trackdays mee gaan doen. Heb er enorm zin in, shakedown van de Golf op Mettet op 26 oktober! ![]() | |
Anne | dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:27 |
Data in OP enigszins aangepast. Toevoegingen zijn welkom ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:44 |
Ik lees even mee. Denk dat dit jaar voor mij het laatste autocross seizoen is geweest, aankomende zondag de laatste cross in Bornerbroek en afgelopen zomer gereden in Nova Paka - Tjechië.![]() ik ben de oranje/zwarte Golf met nummer 888. volgend jaar denk ik met mijn weg Golf een paar keer het circuit op te gaan. Heb al veren met instelbare dempers rondom. Vorige week is m'n scherpere nokkenas binnen gekomen samen met een verstelbaar nokkenas tandwiel. Dit jaar nog afstellen op de test bank. Moet tevens nog een korte versnellingsbak regelen. Dus misschien kom ik jullie volgend jaar wel tegen op één of ander circuit. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2010 10:45:14 ] | |
bietelboer | dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:24 |
Zo oud topic dit ![]() Ik zal zo mijn huidige trackbitch eens online gooien hier ![]() | |
bietelboer | dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:51 |
Mijn huidige track auto:![]() Eerste keer en gelijk de laatste voor dit jaar(bak ging 3 dagen later aan gort), met een ronde tijd van 2,27 Spec list: D16a6 - 106pk Toyo R888 + R1R Geheel gestript Koni rondom | |
De_Groentenboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 01:21 |
Hoeveel decibel mag je produceren op respectievelijk zandvoort en de ring? Dat wel bij een vrij rijden dag. M'n auto is eh, verre van stil zeg maar. | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 01:51 |
ik meen iets van 85/90 decibel | |
daNpy | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:13 |
Circuitgebakje van Neteru en mij:![]() Planning: 26-10-2010 Mettet 12-11-2010 Nürburgring Nordschleife Voorjaar 2010: Invoeren in NL ![]() | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:05 |
Spec's? | |
daNpy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:07 |
Dat zie je toch... 1 armige ruitenwisser, embleemloze grill, booskijker, dikke bumper, heldere koplampen ![]() | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:24 |
Onderstel? motor? verdere circuit aanpassingen? ![]() | |
daNpy | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:26 |
KW onderstel, antiroll-kit, veerpootbruggen, rolkooi, kuipstoelen, 6pt gordels, Macrolon ramen achter en het blok is opgepept. Zo'n beetje alles wat je nodig hebt, alleen dan nog niet aangepast aan mijn eisen/wensen ![]() | |
boegschroef | vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:15 |
Leuk oude topics updaten ![]() Ondertussen rij ik met verschillende wagens rond: nog steeds: ![]() ![]() ![]() ![]() blijft een leuke hobby ![]() | |
daNpy | vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:20 |
Wat is er met die OCI - *** 3 serie gebeurd? | |
Michel2GRFE | zondag 17 oktober 2010 @ 12:38 |
levensgevaarlijk dat sirkwietrijden.. | |
daNpy | woensdag 27 oktober 2010 @ 22:07 |
Shakedown @ Mettet ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 oktober 2010 @ 09:12 |
Je bumper & motorkap zitten scheef... ![]() | |
boegschroef | donderdag 28 oktober 2010 @ 09:21 |
quote:Ik wilde daar ook heen ![]() | |
daNpy | donderdag 28 oktober 2010 @ 15:35 |
quote:Nee hoor ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 oktober 2010 @ 16:54 |
quote:Ok, je hebt je motorkap iets hoger achter, waarschijnlijk zodat de warme lucht beter weg kan. Maar je bumper loopt (voor de kijkers thuis) links wel iets naar beneden en niet met de lijn van de auto mee... ![]() | |
daNpy | donderdag 28 oktober 2010 @ 18:15 |
Klopt, de bumper lijkt inderdaad naar beneden te lopen, maar hij zit toch echt nagenoeg recht ![]() Meer pics volgen ![]() | |
daNpy | donderdag 28 oktober 2010 @ 19:21 |
Onze pics: http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2010/DF_Mettet/ ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 december 2010 @ 08:36 |
En kick, Samen met een kameraad een auto gekocht. Een golf VR6. - Wát! een VR6! maar dat is helemaal niet goed voor het circuit. bla bla. Weten we, maar het gaat ons om de lol en deze hebben geschikt kunnen kopen. Volgende week halen we hem op en dan begint het strippen. In het begin willen we alleen een Beugel, Kuipstoelen en 4-punts gordels plaatsen. Later misschien meer. Foto's volgen, misschien wel een project topic. | |
#ANONIEM | maandag 17 januari 2011 @ 14:38 |
Mag ik bij in de op? ![]() | |
Sounddragon | maandag 17 januari 2011 @ 15:07 |
Nee ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 januari 2011 @ 15:34 |
dank u. ![]() | |
casejunkie | maandag 17 januari 2011 @ 17:17 |
Dan kan ik er ook wel bij:![]() ![]() | |
FalleNk810i | maandag 17 januari 2011 @ 17:39 |
Nice, is die voorste velg een 5zigen? lijkt er wel veel op ![]() | |
casejunkie | maandag 17 januari 2011 @ 21:30 |
op de onderste foto zijn het Volk TE37 heb nu de witte er onder zitten en dat zijn Volk SE37 | |
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2011 @ 08:22 |
Vergeet de velgen, we willen specs... ![]() | |
daNpy | dinsdag 18 januari 2011 @ 09:58 |
Waarom is/lijkt 1 van de buizen van het kruis in de deur zo krom? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:25 |
Volgensmij zodat de buis door de deur loopt, dan heb je meer ruimte bij de stoel. Zo doe ik het in de crossauto ook altijd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2011 10:29:36 ] | |
daNpy | dinsdag 18 januari 2011 @ 10:43 |
Dat gaat wel ten koste van de stevigheid. Dan kun je die buis net zo goed weglaten. Bovendien zit er geen bekleding op de deur, en de deur steekt dus verder niet naar binnen.... | |
#ANONIEM | dinsdag 18 januari 2011 @ 11:03 |
juist als ie iets naar buiten staat vangt hij een klap op de deur toch beter op? ik heb nog wel van het midden van die buis in de deur, een pijpje schuin naar beneden op de bodem. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2011 11:05:11 ] | |
casejunkie | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:40 |
Voor zijdelingse impact is het juist beter als hij naar buiten gebogen staat inderdaad. Specs: - FE-DOHC motor (148pk versie met 10.0:1 zuigers en FE5A nokkenassen) - verstelbare nokkenastandwielen - 70mm trottlebody - Wezel chip - olie opvangbak tbv carterontluchting - KUWE uitlaatspruitstuk ( 4 --> 1) - Green luchtfilter - shortshifter - 2.0 12v versnellingsbak - Fidanza alu vliegwiel - AP 4 pots remklauwen - grotere remschijven - aangepaste remdrukverdeler - Stalen remleidingen - lucht inlaten richting de remschijven - Rondom camberplates - KW schroefset - PU bushings overal - Ford Probe stabilisatorstang - costum tailing armen achter - Ford Probe stabilisatiebrug achter - olie temp meter - olie druk meter - volt meter - 2,5" Simons uitlaatsysteem - volledig gestript interieur - lexaan zijruiten - lexaan luchtinlaten in zijruiten - Sparco evo stoelen - QSP 5 punts gordels - FIA gekeurde rolkooi - Finishline bodykit - JDM knipperlichten - JDM sidemarkers - gecleande achterklep - luchthapper op de motorkap - verstevingingsframe motorkap verwijderd - hoodpins - kill switch - startknop - Snapoff naaf - 2 maal Toyo Proxes R888 - 2 maal Bridestone Potenza RE070 - 4 maal 17" VOLK SE37 - ED's veerpootbrug | |
daNpy | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:22 |
Ah nu zie ik idd dat het naar buiten gebogen is. Omdat het kruis ook niet exact doorloopt (buis van linksboven naar rechtsonder) ziet het er wat raar uit. Voor zijdelingse impact idd wat steviger ![]() | |
kale_oma | woensdag 19 januari 2011 @ 10:30 |
ik heb eerder ook wel eens op het circuit gereden, zal eens kijken of ik nog ergens foto's kan vinden: de eerste keer wat met een alfa 33 1.6 8v, leek niet zo snel maar compleet gestript vanbinnen (inclusief dash!) zat een cylinderkop en uitlaatlijn van een 155 op geloof ik (heb hem zo gekocht) en een fia gekeurde stoel met 4 puntsgordel. Ik heb er toen in november mee gereden en aangezien de slicks door waren hebben we er toen winterbanden op gezet! Achteraf de perfecte keuze, want die dag regende het en moesten we slalommen om alle gespinde bmw's en sierra's We hadden hem trouwens gekocht voor 250 euro's en een week na die circuitdag weer verkocht voor ¤ 400 !!! Dus nog nooit zo goedkoop een schitterende dag gehad! paar foto's : ![]() ![]() Het jaar daarop deden we weer mee, maar dit keer met een renault clio 1.8 16v met 140 pk. Deze was standaard toen we hem kochten en we hebben deze helemaal van top tot teen gestript op het reservewiel na voor wat druk op de achterwielen. Dit ding ging echt ongeloofelijk hard! Ik begon tegelijk met een compleet getunede ford capri met slicks, goede ophanging en dergelijke maar op het rechte stuk kon ik hem toch inhalen! Dat is echt een super gevoel, met een langzamere auto een snelle inhalen. Maar de pret heeft die dag niet heel lang geduurd want nog voor de middag, in een keer op het rechte stuk, lampje voor motortemp branden en nog voor ik van het gas af kon gaan plofte de kopppakking eruit ![]() Uiteindelijk hebben we deze ook nog weer kunnen verkopen voor hetzelfde bedrag als waar we hem voor kochten:P ook ff een paar foto's: ![]() ![]() ![]() Binnenkort nog maar eens kijken of er nog weer een nieuwe auto te vinden is. Maar dan moeten we even kijken of we gaan voor weer een alfa en deze opbouwen zoals onze eerste of dat we voor een e30 gaan. | |
daNpy | maandag 21 februari 2011 @ 22:12 |
Trackday kalender voor 2011: http://www.autofans.nl/trackagenda/index.php Wordt nog geupdate met meer dagen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 januari 2013 @ 14:45 |
Mega Kick! ik denk dat ik deze mee pik:
| |
daNpy | vrijdag 25 januari 2013 @ 15:25 |
Er zijn meer trackdays in het weekend dit jaar. Beter ![]() | |
daNpy | vrijdag 25 januari 2013 @ 15:25 |
Ook voor 2013 aardig up 2 date! | |
Mano_ | vrijdag 25 januari 2013 @ 17:32 |
De bedoeling is dat ik dit jaar ook weer lekker veel ga rijden ![]() Met een (nu nog standaard) 205 GTi 1.9, maar daar komt over een tijdje een kooi in. M'n broer gaat dit jaar beginnen aan zijn eerste seizoen in de Westfield-cup. Om zo veel mogelijk kilometers te maken in dat (best wel tricky) ding gaan we veel vrij-rijden-dagen af om te trainen op inhalen, uitremmen, verdedigen en dat soort zaken ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 25 januari 2013 @ 17:42 |
Leuke archeologische opgraving ![]() | |
daNpy | vrijdag 25 januari 2013 @ 22:41 |
Heb er wel een paar keer over gedacht om een circuit-rij topic te openen, helemaal niet bij stil gestaan dat die al bestond ![]() Kleine samenvatting van mijn eerste seizoen: Afgelopen jaar veel plezier beleefd aan de Golf met een circuittraining in Lelystad en 4 trackdays op Assen & Zolder. De auto heeft zich perfect gehouden en wil alleen maar meer. De R888s waren een goede aankoop en heb m'n tijden ook flink kunnen verbeteren. Ondanks dat dit er de eerste keer op Zolder niet uit kwam, heb ik ze toch leren gebruiken en geven ze ook vertrouwen. Er valt voor mij echter nog heel wat te verbeteren om de auto nog sneller rond te kunnen laten gaan. Volgend jaar ga ik me richten op hogere bochtensnelheden en leren het onderstel af te stellen om er meer uit te kunnen halen. Eerste trackday @ Zolder: ![]() Achtervolging van een Chevy Cruze race-spec op Assen levert ook leuke momentjes op ![]() In actie op Assen: ![]() Ik heb gedurende het jaar ideeën opgedaan om de auto in de winter aan te pakken. Ondertussen zitten daar ook weer wat kleine reparaties bij waar ik inmiddels al mee bezig ben. Eind maart moet hij weer voor de volgende APK. Zo lang hij MRB vrij blijft behoud hij zijn kenteken, als deze vrijstelling vervalt gaat het kenteken er direct af. Op straat rijden heb ik vorig jaar wel afgeleerd ![]() | |
daNpy | maandag 28 januari 2013 @ 21:41 |
Net nog een filmpje doorgekregen van Zolder, kom voorbij @ 2:42. Wel lekker geluidje vind ik zelf ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:15 |
leuke foto, heb je daar een speciale camera houder voor? | |
daNpy | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:20 |
Is een screencap van m'n GoPro ![]() Hier het filmpje: En de complete achtervolging van de Cruze | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:33 |
dat dacht ik al, maar daar zit standaard een houder voor buiten de auto bij? | |
daNpy | dinsdag 29 januari 2013 @ 11:41 |
Jup ik heb de motorsport edition met meerdere plaksteuntjes, een zuignap, een vierkante houder en diverse verlengstukjes. Daar heb ik nog de rolkooimount bij gekocht ![]() ![]() | |
daNpy | maandag 7 oktober 2013 @ 23:08 |
Vandaag op Assen geweest. Was een erg leuke dag met prachtig weer. Ruim 20 graden! In totaal 5 sessies gereden. Helaas weinig beeldmateriaal omdat ik de camera 4x niet goed ingesteld had. De enige goede film is naar achteren gefilmd ![]() In het begin weer erg wennen. Bijna een jaar geleden dat ik gereden had. Eerst de auto rustig in laten draaien en opwarmen. Nieuwe remblokken moesten nog inslijten. Ook de rembalans stond nog niet goed dus deze moest ik nog afstellen. Het hard remmen had ik redelijk snel weer op peil. Al moet dat nog wel harder kunnen volgens mij. Het echt vol gas rijden duurde ff. Maar ik wilde de motor ook niet meteen afbeulen. Uiteindelijk mijn rondetijden weer verbeterd. Ook tov de vorige keer weer wat secondes eraf ![]() De auto heeft zich aardig gehouden. Ondanks de koprevisie lijkt hij echter nog wat (meer) olie te verbruiken. De nieuwe catchcan vangt veel zooi op, dat is goed te zien via het kijkbuisje. Achter kan ik nog wel wat meer camber gebruiken. En de kleppen tikken, hydrostoters moeten ook vervangen worden waarschijnlijk. Actie fotootje in de Geert Timmer chicane: ![]() De laatste sessie flink achter een Porsche 944 zitten jagen. Ik was maar net iets sneller als hem, waardoor ik op zijn kont bleef hangen. Inhalen ging helaas niet. Wel leuk gespeeld iig. | |
daNpy | dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:39 |
Nog wat pics:![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:15 |
Mooie foto's. zondag 17 november mogen we eindelijk weer. Nu bijna een jaar geleden, dus het wordt weer tijd. We gaan een middagje knallen op Zolder. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 11:15:52 ] | |
daNpy | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:24 |
Dan kun je net zo goed zaterdag de 16e ook gaan, Belgische VW club voor ¤ 25,- de middag sturen. | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:29 |
Dat staat niet op de trackday agenda.... ![]() | |
daNpy | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:33 |
Klopt, is wmb ook niet echt een trackday. 's Ochtends straat auto's en 's middags "race"wagens. VW clubdag met veel sjow en sjine VWs en Audi's. Was er vorig jaar ook, was op zich wel leuk alleen veel sjappies zeg maar. Maar dat heb je als het zo goedkoop is. BTW bijrijder moet ook ¤ 25,- dokken maar dan ben je nog goedkoop uit. Voor die 25 euro ben je wel meteen een heel jaar lid van de Belgische VW/Audi club!! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:38 |
Zal het ook wel extreem druk zijn, maargoed, we gaan alleen zondag denk ik. Hopelijk een beetje mooi weer. | |
daNpy | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:39 |
Via DF of SL ingeschreven? | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2013 @ 11:41 |
Driving Fun, Zie nu Sky Limit pas. Dat was goedkoper geweest. Nouja, nu al geboekt. | |
daNpy | woensdag 9 oktober 2013 @ 14:25 |
Hmm, prijs van SL klopte niet, moet hetzelfde zijn als bij DF voor 5 uur. Heb het aangepast. | |
#ANONIEM | woensdag 9 oktober 2013 @ 17:21 |
Pfff.. ik schrok al ![]() | |
daNpy | woensdag 16 oktober 2013 @ 22:16 |
Nog wat meer plaatjes van de fotograaf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sjoerd102 | donderdag 17 oktober 2013 @ 09:08 |
Dinsda as is ook de vroemdag op Circuit Zolder. http://www.bloso.be/sport(...)/Pages/Vroemdag.aspx Erg leuk om mee te maken. Heb zelf ook een paar keer met de auto meegereden. Wel is het zo, dat de inschrijvingen via autoclubs gaan, en meestal al vrij snel vol zitten. | |
daNpy | vrijdag 15 november 2013 @ 11:12 |
Kom je morgen ook ff kijken? Ik ben er morgen, zondag kom ik (helaas) niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 november 2013 @ 16:48 |
Nope, dat ga ik niet redden, alleen zondag. Jammer, succes morgen! | |
daNpy | zaterdag 16 november 2013 @ 20:54 |
Vandaag met de Belgische VW / Audi dag op Zolder geweest. Ik vind dat soort dagen toch altijd een beetje leip, veel mensen die geen circuit ervaring hebben of juist denken dat er een prijs te halen viel. Uiteindelijk toch maar gegaan om nog wat te kunnen rijden dit jaar. Bij aankomst was het op de paddock niet druk. Ideaal, dacht ik, vorig jaar was dit wel anders iig. Gelijk even ingeschreven en toen naar een bekende in de pitbox gegaan. Voorgesteld, handjes geschud en spullen uitgeladen. Ook even de Golf omgereden van de paddock naar de pitstraat. Daarbij nog enige minuten staan wachten op een marshall, die niet kwam. Dus zelf maar even de poort open gedaan en naar binnen gereden ![]() Nadat alles voorbereid was konden we nog even wachten voor de baan open ging. Om 13.05u ging de baan open. Ik ben express nog niet gegaan om de kat even uit de boom te kijken. En ja hoor, om 13:20u was de baan al dicht vanwege een ongeval. Toen de baan weer open was even de begin drukte voorbij laten gaan en daarna de baan op. Was wel weer even wennen en de straatbanden begonnen al snel te protesteren, ondanks dat ik érg rustig reed. Sowieso om eerst de auto even goed warm te laten lopen en om de baan weer een beetje te leren kennen. Maar niet in de laatste plaats omdat het erg, erg druk was. En de hele santekraam werd weer naar boven getoverd; binnendoor inhalen terwijl men naar de apex rijdt, buitenom inhalen terwijl je de bocht aan het uitsturen bent en niet in de laatste plaats, inhalen onder geel ![]() Al snel was de baan dus weer dicht. Bij de tweede sessie ging het al iets beter, nog meer protesterende banden. In de lange pauze (baansluiting) tussen sessie 3 en 4 toch maar besloten naar semi's te wisselen. Bij het uitrijden van de pits voelde ik het verschil in grip al, heerlijk ![]() Ook remmen gaat gewoon een hele zwik harder op de R888's. Sessie 5 was een hele korte, na een inlap een rondje kunnen doen en er meteen weer afgemogen, een Golf en een Kever funcup hadden elkaar van de baan getikt en stonden te ruziën in de grindbak ![]() Uiteindelijk maar weinig echt vol kunnen gaan, nauwelijks of misschien niet eens een hele ronde. Bij de laatste sessie was het helemaal mega druk, met een auto of 10 samen de bochten aanvallen, gezellig. Er zijn er echt veel afgegaan en een aantal ook goed (eentje is over de kop geslagen begreep ik). Zelf had ik er bijna 2 achterin hangen, flink ongeluk met baanversmalling waar we bijna stil stonden, komen er onder geel even 2 wedstrijd-style de hoek omgevlogen. Ze hadden het nooit gered met remmen en stonden gelukkig naast mij wél stil. Goed bezig hoor ![]() Heb van bijna alle sessies filmpjes, maar moet de spectaculaire beelden nog even zoeken. Het was ook erg mistig en na 1600u werd dit nog flink erger. Wel erg gaaf maar het werd wel een beetje leip. Daarom maar gestopt en lekker in gaan laden. Hier nog 2 piccies: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2013 @ 09:49 |
Jo, wij hebben gisteren gereden, ook op Zolder, voor het eerste met semi slicks en nieuwe remblokken. Wat een verschil! Veel meer grip, veel beter remmen. Tot dat de remdruk in eens weg was, niks geen remmen meer! ![]() ![]() Maargoed, kwaad was al geschiet, dus maar af laten koelen. Na een goed half uur / 3 kwartier kwam de de remdruk weer terug. Eerst even rustig proberen, vooruit/achteruit, remmen testen. Toen toch de baan weer op, ik had zelf nog niet gereden. Met die remmen in het achterhoofd in het begin maar heel rustig gereden. Remmen leken weer goed, dus toch maar iets sneller. Na 5 ronden ofzo begin je weer te merken dat de remmen sponsig worden en moest je het weer even 2 rondjes rustig aan doen, dan komt het gevoel in de remmen weer terug en dan de pits in om ze weer even verder af te laten koelen. Zo hebben we het de hele dag het een beetje vol gehouden. Op de baan zelf was het verder trouwens erg druk en van de organisatie kreeg je verder eigenlijk helemaal geen uitleg. Er werd trouwens in mijn ogen ook erg asociaal gereden, bij elk klein gaatje voor de bocht gooien ze je zo de deur dicht. We hebben iig weer een paar verbeter puntjes voor de volgende keer. Ons nieuwe koelsysteem werkt perfect en tijdens het rijden koelt hij zeer goed terug. Olietemp op 110 ofzo en koelwater op 75/80. De semi slicks zijn ook een slag kleiner dan de weg banden die we hadden en dat vinden de motor en versnellingsbak een stuk fijner. Komt veel beter in toeren. Trouwens ook voor het eerst een droge dag gehad. Nouja, voor nu de winterstalling weer in. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 10:39:21 ] | |
daNpy | maandag 18 november 2013 @ 09:52 |
Wat is er met je remmen dan? Kokende remvloeistof ofzo? Hierbij nog een video met "highlights" om mijn verhaal in beeld uit te drukken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 november 2013 @ 10:45 |
Haha, daar ben ik hem ook 1 keer (bijna) kwijt geraakt. Heb jij nog onboard beelden van jezelf? Wij waren de camera's vergeten.... ![]() Denk idd kokende remvloeistof. Zit de originele vloeistof nog op. Bij Spa geen problemen gehad, maar daar heb je veel langere rechtestukken om te koelen. | |
daNpy | maandag 18 november 2013 @ 11:04 |
Ja ik heb ook beeld alleen nog niet bewerkt. | |
Mano_ | maandag 18 november 2013 @ 13:47 |
Zolder is best zwaar voor de remmen ja. Een setje Ferodo's houdt het amper een middag uit ![]() | |
daNpy | maandag 18 november 2013 @ 14:10 |
Welke Ferodo's? Wat voor auto? Hoeveel ervaring heb je? ![]() Mijn blokken gaan 1 seizoen (5 middagen) mee. | |
Mano_ | maandag 18 november 2013 @ 14:31 |
Blokken zijn de Racing West 448DSP. Auto is een Westfield Cup-auto, ongeveer 1:53 gemiddeld. Ik heb niet veel ervaring in die auto, maar zo'n 3 jaar vrij-rijden-ervaring. Valt wel mee. M'n broer een stuk meer, rijdt in die cup en vreet die blokken op Zolder ![]() | |
daNpy | maandag 18 november 2013 @ 14:40 |
Zachte blokken dan, een Westfield weegt ook niet veel ![]() | |
boegschroef | maandag 18 november 2013 @ 14:48 |
Ik heb al veel merken geprobeerd (oem, ferodo, hawk, ebc ), maar meestal gaan ze max 1 dag mee (8 uurtjes op Zolder) | |
Mano_ | maandag 18 november 2013 @ 14:51 |
Jup, het remt dan ook als een malle. Dik -1.2 G op Zandvoort voor Tarzan ![]() | |
daNpy | dinsdag 19 november 2013 @ 18:11 |
Hier mijn eerste video, de Golf 3 is van iemand die ook bij ons in de pitboxen stond ![]() Filmpje 2 van de drukte op de baan (laatste sessie die ik gereden heb) Filmpje 3, nogmaals met de Golf 3 van filmpje 1 ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door daNpy op 19-11-2013 18:46:24 ] | |
daNpy | dinsdag 19 november 2013 @ 19:14 |
Snelste rondje (op straat banden notabene ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2013 @ 11:17 |
Stond diezelfde golf 3 nou naast de baan op dat 2e filmpje? ![]() Volgens mij hadden wij(lees mijn kameraad) dezelfde ronde tijd ongeveer, klein beetje op mijn mobiel bijgehouden. | |
daNpy | woensdag 20 november 2013 @ 11:25 |
Nee ![]() Hoe druk was het dan? Want het moet echt wel harder kunnen. Mijn beste tijd van vorig jaar was 2:09.7. | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2013 @ 11:37 |
Was heel druk, maar hij reed volgens mij ook een 2:09, wel met Semi Slicks. Maar ook remmen die sponsig werden. moet idd wel harder kunnen, maar als je de remmen niet vertrouwd rij je toch iets behoudender. Ik rij trouwens een stuk langzamer. ![]() | |
daNpy | woensdag 20 november 2013 @ 11:44 |
Even goed kijken naar je remmen dus. Moet gewoon keihard blijven. | |
daNpy | zaterdag 7 december 2013 @ 22:01 |
Vandaag een dagje wezen driften op Weeze. Samen met mn vriendin en een collega een E36 325i gehuurd om rond te boenderen. Was echt enorm gaaf! Lekker om de beurt rijden en dan ging een van de andere 2 weer mee als bijrijder. Tot we op een gegeven moment een instructeur erbij hebben gevraagd, daar leer je ff veel van zeg! ![]() Meteen van een beetje schuiven en driften naar op hogere snelheid een flinke afstand driften, de auto dus veel langer in een drift kunnen houden ![]() Heb 12Gb aan data op de GoPro en niet eens alles gefilmd ![]() Foto's komen er zo aan ![]() | |
daNpy | zaterdag 7 december 2013 @ 22:29 |
Foto's! http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2013/DFWeeze20131207/ | |
Sounddragon | zaterdag 7 december 2013 @ 22:53 |
Kewl! Kostanou zo'n dagje? alles bij elkaar? | |
daNpy | zaterdag 7 december 2013 @ 22:54 |
2 pers incl huurauto ¤ 550,- pp | |
Sounddragon | zondag 8 december 2013 @ 09:17 |
Veels te duur om voor den garp eens te doen. Ik zeg niet dat het het niet waard is, maar dat heb ik er niet voor over. | |
daNpy | zondag 8 december 2013 @ 10:27 |
Het is inderdaad aardig wat geld, maar aan een trackday ben ik incl slijtage wel meer kwijt. En met je dagelijkse auto moet je dit echt niet willen. Bovendien was dit een _heleboel_ minder geregel als een trackday voor mij ![]() Er naartoe rijden, instappen, gaan met die banaan ![]() | |
daNpy | maandag 23 december 2013 @ 21:33 |
http://www.autofans.nl/trackagenda/index.php Staat al aardig wat in voor 2014! ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 22 februari 2014 @ 13:45 |
En wanneer gaat dat blingding van jou weer bandjes vreten? | |
daNpy | zaterdag 22 februari 2014 @ 14:39 |
April is de planning dat hij klaar moet zijn. Wil sowieso nog naar Spa en ook hieraan meedoen dit jaar : http://againstcancer.nl/ ![]() | |
daNpy | zaterdag 20 december 2014 @ 20:12 |
Kick! De eerste dagen voor 2015 staan weer in de http://www.autofans.nl/trackagenda/index.php !! | |
Michel2GRFE | zondag 21 december 2014 @ 18:45 |
1x 25 rondenkaart en nog wat 4,5 kaarten voor mij ![]() Uiteraard voor die saaie tolweg. En dan kies ik de data wel zelf ![]() | |
daNpy | woensdag 18 maart 2015 @ 22:21 |
http://www.autofans.nl/trackagenda/index.php Weer bijgewerkt ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 mei 2015 @ 22:32 |
Morgen naar Lelystad. Zowel op het circuit als offroad aan de slag is de bedoeling. | |
daNpy | dinsdag 26 mei 2015 @ 12:34 |
Welk circuit? | |
Alexxxxx | dinsdag 26 mei 2015 @ 18:45 |
Politie-academie ![]() ![]() ![]() ![]() | |
daNpy | dinsdag 26 mei 2015 @ 19:42 |
Is ook best een leuk circuitje toch ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 26 mei 2015 @ 20:10 |
Heb me prima vermaakt in ieder geval. | |
daNpy | maandag 21 september 2015 @ 00:18 |
Kick! Op 17 oktober aanstaande organiseert vereniging AutoFans.nl een mini trackday, ofwel behendigheidsdag op het terrein van ATC te Aldenhoven. Vanaf 10:00u tot 17:00u gaat onze organisatie weer zijn best doen om er een zeer geslaagde dag van te maken. Iedereen is welkom met alle merken en typen auto's. Omdat wij veiligheid hoog in het vaandel hebben is dit geen open-pitlane trackday. Wij laten slechts 2, indien mogelijk 3 auto's tegelijkertijd toe op de baan. Iedereen rijdt dus voor zijn eigen rondetijden. Programma: 9:00u Inschrijven 9:30u Briefing 10:00u Start behendigheidsdag. 18:30u Vertrek naar restaurant voor afsluitend diner (niet inbegrepen ![]() Kosten: Vanwege de kleinschaligheid van onze vereniging zijn de kosten voor deze dag afhankelijk van het aantal deelnemers. Ik verwacht dat de prijs bij een deelnemers aantal van 10 rijders op ¤ 125,- p.p. komt. Bij 20 deelnemers zal dit dan zakken naar ca ¤ 65,-! Bij een zeer geringe opkomst kan het zijn dat deze dag geannuleerd wordt. Uiteraard krijgen mensen die dan al betaald hebben netjes hun volledige inschrijfgeld terug! Het aantal deelnemers probeer ik in dit topic bij te houden. Interesse? Stuur me een PMetje zodat ik je het inschrijfformulier kan toesturen! | |
boegschroef | maandag 21 september 2015 @ 08:47 |
Leuk en dichtbij! Is er een geluidslimiet en ben je verplicht een kenteken te hebben? Zou een mooie dag kunnen zijn om voor het eerst met de mustang een rondje te rijden! | |
daNpy | maandag 21 september 2015 @ 10:41 |
Geluidslimiet eigenlijk niet, maar als de eigenaar aangeeft dat het teveel is houd het op. Het is niet zoals bij midland in ieder geval. Kenteken is niet verplicht, maar dan wordt er wel een technische keuring gedaan. | |
boegschroef | maandag 21 september 2015 @ 11:09 |
Ik heb FIA goedkeuring (met papieren) dus dat moet wel goed komen. Ik ga er eens over nadenken, want hij is nog niet helemaal klaar... | |
daNpy | maandag 21 september 2015 @ 11:34 |
Je hebt nog 4 weken ![]() | |
daNpy | dinsdag 29 september 2015 @ 16:12 |
Inmiddels 5 aanmeldingen en diverse mensen met interesse, maar we kunnen nog veel meer deelnemers gebruiken! ![]() | |
daNpy | vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:43 |
Ondertussen is het deelnemersveld qua auto's al flink divers! Er zijn nog plaatsen genoeg vrij! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 oktober 2015 @ 09:29 |
Helaas, het graag mee willen doen, maar kan helaas niet. Misschien nog wel een keertje naar Assen dit jaar, waarschijnlijk 7 november. Word wel weer tijd, dit jaar nog niet geweest. | |
daNpy | maandag 5 oktober 2015 @ 12:57 |
Ik ga zondag 25 okt!! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 oktober 2015 @ 13:10 |
dan zit ik in Wolfsburg, anders waren we die dag gegaan. | |
daNpy | woensdag 7 oktober 2015 @ 10:47 |
15 deelnemers and counting! ![]() | |
daNpy | maandag 4 januari 2016 @ 20:09 |
http://www.autofans.nl/trackagenda/index.php Grotendeels ingevuld voor seizoen 2016! | |
#ANONIEM | maandag 28 november 2016 @ 11:24 |
Zo, dikke kick! Afgelopen zaterdag op Assen gereden, na meer dan een jaar niet meer gereden te hebben. Eindelijk weer een droge dag gehad. Ben niet zo'n top coureur, desondanks wel een leuk gevecht met een Porsche Panamera S. Paar slippertjes @10:20 en @ 12:03 ![]() | |
pvdplanet | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:05 |
Heb deze video afgelopen zondag gemaakt en is het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet: Niet gedacht dat hij zo viral zou gaan, Dumpert 500.000 kijkers + Youtube 100.000, Top Gear, Telegraaf, Autoblog, MSN, Autostrada ![]() | |
boegschroef | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:52 |
Wat een jankerd in de focus... dit kan gebeuren op het circuit. Zelf vind ik het een twijfel geval, het is nat en risico vol. Maar die focus rijdt echt te traag op de lijn. Dit verwacht je niet als je erachter zit. Zo heb ik ooit een dure M3 die hem ervoor gooide en toen vol in de ankers ging. Wat verwacht je dan, dat mijn 30 jaar oude 3 serie net zo goed remt als een nieuwe M3? Nee dus... | |
#ANONIEM | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:56 |
Wat ik las, was de sessie al voorbij en was dit de uitloop naar de pit. Dan kun je natuurlijk wel wat voorzichtiger doen. | |
pvdplanet | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:57 |
Het was wel de uitloopronde, dus er werd al rustig gereden. Ik denk dat de Civic teveel bezig was met de Civic erachter en niet met de dingen om zich heen. | |
derLudolf | vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:10 |
Lukt het nu wel @daNpy | |
daNpy | vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:24 |
Jep nu is de reactiemogelijkheid er wel ![]() | |
daNpy | maandag 21 augustus 2023 @ 20:32 |
Zijn er nog Fok!kers die op het circuit rijden of racen actief? @Broeswillems, @DS4, @Barcaconia? Na wat jaren pauze ivm verhuizen en de bouw van een huis heb ik nu eindelijk de Golf alweer een tijdje thuis staan. In 2021 was de garage klaar en toen ben ik begonnen de 2 liter motor (die al sinds 2016 klaar lag) in te bouwen. De 1.8 motor had in 2015 op Assen een kapot drijfstanglager opgelopen, waarschijnlijk door het missen van olie in de Ramshoek. Eind 2021 liep de motor en begin 2022 ben ik weer gaan rijden, 3x naar Zolder en aan het eind van het jaar naar een charitydag op Meppen. De motor had 50pk meer dan de 1.8 dus vloog er ook nogal wat van de rondetijden af. Ik vond het ook veel leuker om te rijden op Zolder als voorheen, omdat ik nu dezelfde tijden rijd als het gros van de mensen kom je veel minder drukte tegen. Dit jaar in april weer naar Zolder geweest en daar bij de laatste sessie een raar geluid uit het vooronder als de koppeling ingedrukt was. Lang verhaal kort bleken de axiale lagers eruit te liggen, letterlijk in het carter. Het lagerblok was ook beschadigd dus het onderblok was einde verhaal. De motor was waarschijnlijk niet zo heel goed gebouwd... dus ging nog geen 1000 km mee. Ik heb voor volgende week een trackday op Spa geboekt dus vanaf juni naarstig op zoek gegaan naar een andere motor. Deze begin juli een gevonden en opgehaald en meteen bij de motorbouwer gebracht. Daar is het blok gereviseerd, de catcams in de nieuwe kop gezet, de oude kop ook meteen schoon gemaakt en gereviseerd en de nieuwe motor weer samen gebouwd. Bij de oude kop bleken 12 van de 16 kleppen niet geheel dicht te gaan. Tevens was er iets door de Kolbenschmidt oliepomp gegaan dus die heeft nu speling. Best zuur omdat het dus ook een nieuwe KS pomp was en die worden niet meer gemaakt. Afgelopen maand gebruikt om motor, bak en auto weer samen te bouwen en afgelopen vrijdag naar de tuner geweest om de motor af te laten stellen. Met airbox (ivm geluidseisen op Zolder, Assen, Zandvoort etc) 188 pk (+8pk) en zonder airbox (Spa ![]() ![]() Niet slecht in dit wagentje, hij gaat er lekker mee in ieder geval ![]() | |
boegschroef | dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:55 |
Ik niet meer, ik heb alles verkocht omdat ik al 4 jaar niet meer geweest was en de circuit auto's alleen maar plek in beslag namen. Het is gewoon belachelijk duur geworden en je bent zo 500 tot 1000 euro lichter als je een dagje plezier wil hebben. (En dan mag er nog niets geks gebeuren) Soms twijfel ik, ik heb nog altijd mijn DB9 maar de kans op schade/steenslag is eigenlijk te groot voor mij om daar het risico mee te lopen. | |
daNpy | dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:44 |
Ja het is wel wat duurder geworden om te rijden, maar gelukkig niet zoveel als de onderdelen. Die lijken met de maand 10% te stijgen, van remmerij tot differentieelen. Met de DB9 het circuit op zou wel mooi zijn, al snap ik wel dat je inderdaad geen schade van wat dan ook wil. Misschien is zo'n charitydag wel wat, dat gaat er nog een stuk veiliger aan toe, maar er is ook plek om een beetje gas te geven. En je maakt kinderen blij, zeker met zo'n auto ![]() | |
daNpy | maandag 18 september 2023 @ 13:27 |
Spa was heel erg vet! Mooie baan en zeker uitdagend met de vele blinde bochten en sommigen ook met hoge snelheden. Erg tof om voor het eerst Eau Rouge omhoog te blazen. Ik probeerde rustig aan te doen vanwege de nieuwe motor maar dat lukt dan toch vrij slecht ![]() De auto heeft het goed gehouden. Er was wel een moertje losgelopen van de throttle linkage, waardoor het gaspedaal ineens wegviel. Ik dacht dat de kabel gebroken zou zijn, maar dat was gelukkig niet want die had ik niet reserve bij. Na het terug duwen van het boutje kon ik voorzichtig naar de pit rijden (beetje kracht erop houden dmv beetje gas geven) en daar meteen 2 nieuwe moertjes erop gedraaid om het te 'locken'. De motor liep lekker. Zonder airbox dus een enorme bak herrie uit het vooronder, de inlaat zit direct achter de grille. Ik had wel een nieuw PX luchtfilter gemonteerd tegen vervuiling uiteraard. De nieuwe EBC Yellowstuff blokken op de achteras deden ook lekker mee, ik moest de rembalans meermaals verstellen ![]()
|