Vandaag met de Belgische VW / Audi dag op Zolder geweest.
Ik vind dat soort dagen toch altijd een beetje leip, veel mensen die geen circuit ervaring hebben of juist denken dat er een prijs te halen viel. Uiteindelijk toch maar gegaan om nog wat te kunnen rijden dit jaar.
Bij aankomst was het op de paddock niet druk. Ideaal, dacht ik, vorig jaar was dit wel anders iig.
Gelijk even ingeschreven en toen naar een bekende in de pitbox gegaan. Voorgesteld, handjes geschud en spullen uitgeladen. Ook even de Golf omgereden van de paddock naar de pitstraat. Daarbij nog enige minuten staan wachten op een marshall, die niet kwam. Dus zelf maar even de poort open gedaan en naar binnen gereden

Nadat alles voorbereid was konden we nog even wachten voor de baan open ging. Om 13.05u ging de baan open. Ik ben express nog niet gegaan om de kat even uit de boom te kijken. En ja hoor, om 13:20u was de baan al dicht vanwege een ongeval.
Toen de baan weer open was even de begin drukte voorbij laten gaan en daarna de baan op. Was wel weer even wennen en de straatbanden begonnen al snel te protesteren, ondanks dat ik érg rustig reed. Sowieso om eerst de auto even goed warm te laten lopen en om de baan weer een beetje te leren kennen. Maar niet in de laatste plaats omdat het erg, erg druk was.
En de hele santekraam werd weer naar boven getoverd; binnendoor inhalen terwijl men naar de apex rijdt, buitenom inhalen terwijl je de bocht aan het uitsturen bent en niet in de laatste plaats, inhalen onder geel

Al snel was de baan dus weer dicht. Bij de tweede sessie ging het al iets beter, nog meer protesterende banden. In de lange pauze (baansluiting) tussen sessie 3 en 4 toch maar besloten naar semi's te wisselen. Bij het uitrijden van de pits voelde ik het verschil in grip al, heerlijk
Ook remmen gaat gewoon een hele zwik harder op de R888's.
Sessie 5 was een hele korte, na een inlap een rondje kunnen doen en er meteen weer afgemogen, een Golf en een Kever funcup hadden elkaar van de baan getikt en stonden te ruziën in de grindbak

Uiteindelijk maar weinig echt vol kunnen gaan, nauwelijks of misschien niet eens een hele ronde.
Bij de laatste sessie was het helemaal mega druk, met een auto of 10 samen de bochten aanvallen, gezellig.
Er zijn er echt veel afgegaan en een aantal ook goed (eentje is over de kop geslagen begreep ik).
Zelf had ik er bijna 2 achterin hangen, flink ongeluk met baanversmalling waar we bijna stil stonden, komen er onder geel even 2 wedstrijd-style de hoek omgevlogen. Ze hadden het nooit gered met remmen en stonden gelukkig naast mij wél stil. Goed bezig hoor

Heb van bijna alle sessies filmpjes, maar moet de spectaculaire beelden nog even zoeken. Het was ook erg mistig en na 1600u werd dit nog flink erger. Wel erg gaaf maar het werd wel een beetje leip. Daarom maar gestopt en lekker in gaan laden.
Hier nog 2 piccies:
![IMAG0743.jpg]()
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op
zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.