abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58368938
Dit topic is bedoeld als overzicht van vanalles omtrend (zelf) circuit rijden. Allerlei organisaties, circuits en interessante links zijn hier terug te vinden, evenals Fokkers die circuit rijden.

Organisaties :

Voor de eisen die de organisaties stellen zul je op de bijbehorende site moeten kijken ;)

Eran racing - Dit is een belgische organisatie die leuke trackdays organiseert. Ze hebben normaal gezien 's ochtends een cursus en hiermee verdien je een soort pasje als bewijs dat je de cursus hebt gevolgd. De middag bestaat uit een aantal uur vrij rijden voor mensen met een racelicentie of mensen die een (bovenstaand) pasje hebben gekregen. Ook zijn er regelmatig drifturen bij. Meestal gaat deze organisatie naar Zolder en af en toe Spa.

Circuitdag.nl - Circuitdag.nl is een trefpunt voor betaalbaar auto racen. Ze organiseren diverse vrij-rijden dagen op circuits in Nederland en buitenland voor iedereen, met en zonder licentie.

Pistenclub - Pistenclub is een, door een groepje enthousiaste autosportliefhebbers opgezette, vereniging. Het streven was om op een veilige en verantwoorde manier meer plezier uit circuitrijden te halen. De uitkomst is tweeledig; enerzijds het verhogen van de rijvaardigheid dmv het organiseren van driftcursussen, en anderzijds het circuitrijden op Europa's mooiste circuits. Beide aspecten worden nu al vier jaar op zeer succesvolle wijze en manier door Pistenclub georganiseerd. Ook voor met en zonder licentie.

Vijverberg trofee - De Vijverberg Trofee is een van de mogelijkheden voor autosportliefhebbers, met licentie of zonder licentie, om te genieten van een dag, middag of avond circuitplezier. Het is zijn ook circuitdagen/dagdelen op Assen en Zandvoort.

Harc - Harc staat voor Historische AutoRen Club en deze organisatie organiseert trainingsdagen voor straatauto's en circuitauto's voor mensen met en zonder licentie.

Prodrive race en rally school - Op diverse dagen in 2005 kunt u onder leiding van de Prodrive Race- & RallySchool meedoen aan de georganiseerde Vrij Rijden middagen op het TT-Circuit van Assen. Tevens staan er instructeurs klaar om u de lijnen en rempunten op het circuit te laten zien.

BMW drivers club - Deze club bestaat uit een hoop bmw enthousiastelingen die door het jaar heen een aantal circuitdag organiseert in de Benelux. Dit is uiteraard wel alleen voor Bmw eigenaren, hoewel je wel een andere auto mag meenemen.

Driftclub.nl - Dit is zijn avonden ( soms dagen ) dwarsgaan. Ze organiseren cursussenen en driftdagen.

Instanties :

Knaf - Dit is de Knac Nederlands Autosport Federatie, ze zijn verantwoordelijk voor de licenties en de autosport in Nederland. Hier kun je alle informatie vinden over licentiedagen, examens, keuringen en de benodigde formulieren.

Cursussen :

Rensport school zandvoort - Uitgebreide racecursussen en driftcursussen op Zandvoort en Zolder.

Prodrive race en rally school - Race, drift en rally cursussen in Assen.

Leuke circuitauto's :

De Zomer Avond Competitie- Deze site heeft een goed vraag en aanbod gedeelte, voor auto's en onderdelen.

Prodrive race en rally school aanbod- Ook deze site heeft een goed vraag en aanbod gedeelte voor auto's.

Marktplaats - Zal geen uitleg nodig hebben maar ook hier staan regelmatig wat leuke auto's te koop.

O.a. leuke auto's zijn :

• Bijna alle Alfa Romeo's (75, 155, 156, 147)
• Bijna alle BMW's
• Ford Sierra
• Honda Civic, Integra
• Mazda MX-5, 323f
• Opel Ascona, Manta, Kadett, Astra coupe
• Alle Porsche's (924/944 - budget, 968/928/911)
• Volvo V360

Uiteraard zijn er een stuk meer, dit is maar even een kleine greep uit de mogelijkheden.

Onderdelen :

Om op het circuit te rijden moet je eigenlijk wel wat veiligheidszaken op orde hebben. Denk hierbij aan een kooi, 4 of 6 punts gordels, een kuipstoel en hier en daar wat kleding. Verder wil je misschien wel een leuk onderstel, betere remblokken en een hoop stappen die hierna komen. Hier staan wat links naar winkels die alles in die richting wel verkopen :

Biesheuvel - Nieuwendijk
Remola - Asperen
Autosportcompany - Waalwijk
Gt Autoparts - Bergeijk
Sandtler - Bochem (Duitsland)

Circuits

Zandvoort
Zolder - Belgie
Assen
Lelystad
Spa - Belgie
Nuerburgring - Duitsland

FOK!kers die Circuit rijden ^O^ :

Don Tom - BMW M3
Taxi - Opel Ascona
ConQuestador - Alfa 156
Tommeh - [PROJECT] Bmw E30 #2
FunnyName - Porsche 944
daNpy - Daf 66 1300 Marathon Coupé
Five_aces - BMW M3
Goingin - Ibiza Cupra 20VT en BMW 325i E30
Mex_ - [PROJECT] Lotus Elise 111
Fiets-Toeter - Toyota Supra MKiV
Neteru - Mazda 323F 1.8GLX
Paladijn - Mazda MX-5 1.6
BroesWillems - [PROJECT] Golf III VR6 Circuit bak

Interessante quotes uit vorig topic:

Ik zou wel een KNAF racelicentie willen behalen. Iemand tips waar je dat goedkoop en goed kan doen? Heb je ook een circuitbak ervoor nodig enzo? Wat algemene info dus ?
Wat je het beste kan doen als je vanaf 0 gaat beginnen is een auto hebben die wat te leiden mag hebben. Hier hoeft nog niet meteen een kooi e.d. in te zitten want bij een cursus mag je elke auto gebruiken.
Vervolgens ga je een racecursus doen bij een van de organisaties die hierboven staan bij "Cursussen". Hier leer je wagenbeheersing, goede lijnen en hard rijden op een circuit. Dit is echt heel leerzaam, ontzettend heel erg leuk en bovendien ook belangrijk. Je leert in de cursus tijd zo ontzettend veel, waar je zonder cursus vele malen langer over zou doen.
Vervolgens kun je via de cursus je inschrijven voor een KNAF examen. Dit bestaat uit een theorie en praktijk deel die je succesvol moet volbrengen.
Als dit gelukt is heb je je licentie verdient en moet je een medische keuring ondergaan ( deze zijn elk jaar rond januari/februari ) en krijg je je licentie mee.

Nou weet ik dat er meer mensen hier circuit rijden alleen wie is mij nog onbekend. Deze mensen kunnen even in een reactie wat informatie plaatsen zodat ik die hierbij zet/verander/weghaal. :) Ook interessante en leuke links en foto's kun je als reactie plaatsen.

Circuit-rijden is niet zonder gevaar! Houd voor jezelf en anderen een veilige marge op de baan.
Omtrent de vrijrijden.nl dagen op CPZ is enige controverse, maar dit schijnt sinds een incident in december verbeterd te zijn. Zie ook de laatste pagina's uit het voorgaande circuit-rij topic: [Auto] Het Circuit-Rij Topic #3

Waar kan ik binnekort vrij rijden?

TT Circuit Assen
-

Nordschleife (DLD)
Openingstijden Nürburgring 2010

Spa-Francorchamps (B)
-

Circuit Park Zandvoort
25-10-2010 Circuit Park Zandvoort van 13.00 tot 17.00 uur
13-11-2010 Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 13.00 uur
18-12-2010 Circuit Park Zandvoort van 09.00 tot 13.00 uur

Zolder (B)
20-10-2010 Circuit Zolder van 13.00 tot 17.00 uur

Vorige delen :

[Auto] Het Circuit-Rij Topic #1
[Auto] Het Circuit-Rij Topic #2
[Auto] Het Circuit-Rij Topic #3

Topicstart door Mex_.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 17-01-2011 15:06:55 ]
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_58368974
Laatste post vorige topic:
quote:
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_58369273
Ik heb je Volvo nog op de foto daNpy.

Als je de rest van de 939 foto's wilt zien die ik afgelopen weekend op en rond de Nürburgring heb gemaakt, moet je even op deze link klikken
  maandag 28 april 2008 @ 22:44:24 #4
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_58369287
Tijd Voor Pitstop
Net efkes anges
pi_58376393
Mij kan je denk gerust in het lijstje plaatsen

http://www.autofans.nl/leden.php?userid=169

Zo'n beetje elke maand aanwezig op CPZ met het vrijrijden en regelmatig op de ring.

Rij momenteel met een rode citroen ax en sinds kort is er weer een silveren 106 GTI bijgekomen.

Van de 106 heb ik helaas nog geen foto's puur omdat ik die nog maar 3 weken heb en nog niet de baan is opgeweest
pi_58383962
Wat voor aanpassingen zou ik moeten maken als ik met een Golf 2 GTI 16v het circuit op wil?
Sowieso betere remmen en veerpootbruggen, maar wat is iets wat standaard aan te raden is qua performance?
Rolkooi en racegordels, zijn deze overigens verplicht als je een willekeurig circuit op wilt?
pi_58384739
remmen en een rolkooi zou ik sowieso nemen

voor de rest maakt het weinig uit, neem de bovenstaande ax van mij, die is bijna 100% standaard hoewel dat niet slim is om te doen zonder ervaring (remmen zijn zwak en daarop moet je sterk aniticiperen).
Ervaring is veek nuttiger dan prestaties vanuit een auto zelf.

Rolkooi is nooit verplicht, in veel gevallen een helm wel.
pi_58385542
Is het dan niet bijzonder saai om in een standaard wagen op het circuit te rijden?
Als ik bijvoorbeeld naar races aan het kijken ben op televisie lijkt het mij bijzonder gaaf om net zulke lijnen te rijden als hen en mensen in te halen.
pi_58389483
http://www.streetfire.net(...)ort-23-03_154971.htm
Let vooral op bij 1:43

Saai? nee ik heb zelfs meer lol in dat ding dan in de aangepaste 106 gti die ik had. Ik hoef mij ook niet druk te maken dat er wat stuk gaat dus je hoort mij niet klagen hoewel de 106 die ik nu weer heb ook wel een keer cpz opgaat.

De 106 ging wel 2x zo snel de baan rond maar dit ding is fun fun fun fun. Het pas cool als je met een langzamere auto veel snellere wagens inhaalt, dat soort situatie's zijn priceless.

[ Bericht 10% gewijzigd door _Drake_ op 29-04-2008 22:10:49 ]
pi_58390484
Cool om te lezen dat er ook Fokkers aan circuit rijden doen!

Ik ben 3 weken geleden weer eens geweest met me eige wagen, was weer super! super mooi weer gehad!
pi_58391144
Heb jij een kooi in die AX dan _Drake_ ?

[ Bericht 64% gewijzigd door Repeat op 29-04-2008 23:26:48 ]
pi_58391322
Ik zou overigens graag zelf een race of competitie opstarten, heeft er iemand enig idee wat hierbij komt kijken? Kosten baanhuur zandvoort, veiligheid ed?
pi_58391332
Nope er zit geen kooi in maar mocht het echt een vaste circuitwagen gaan worden dan komt die er wel in.
Is met mij rijstijl ook wel raadzaam, ik rij nogal vrij op de grens mits de gelegendheid daarvoor is (en met de drukte die er vaak heerst is dat meestal niet het geval).
pi_58391375
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 23:27 schreef _Drake_ het volgende:
Nope er zit geen kooi in maar mocht het echt een vaste circuitwagen gaan worden dan komt die er wel in.
Is met mij rijstijl ook wel raadzaam, ik rij nogal vrij op de grens.
In welke klasse rijd jij dan? op Zandvoort mag je met een rolkooi niet meer in de toer klasse....
pi_58394005
Rolkooi NIET doen, levensgevaarlijk zonder helm nl.
Wist ik ook nooit, vertelden ze me ook ooit toen ik wilde.

Dus dat mag je uit je kop zetten, of je gaat er echt alleen circuit mee rijden.
Dagelijks gebruik en klapper en tgaat mis heb je 3-dubbele schedelbasis tegen de kooi.

Of je moet dagelijks met helm gaan rijden en vier/vijfpunts. Anders is een kooi dodelijker zelfs. Wist ik ook niet. Dus kooi is ECHT een keuze. Zeg maar....
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 5 mei 2008 @ 21:55:15 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_58500286
Gisteren weer naar de Ring geweest, we kwamen er toch langs uit het Zwarte Woud

http://www.autofans.nl/me(...)/index.php?start=128

@Alex; ik heb geen Volvo
Heb je hem op groot formaat voor me? Mn email adres is op meerdere locaties wel te vinden

Al gevonden, is van vorig weekend

[ Bericht 10% gewijzigd door daNpy op 05-05-2008 22:02:11 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 5 mei 2008 @ 21:58:14 #17
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_58500349
quote:
Op maandag 5 mei 2008 21:55 schreef daNpy het volgende:
Gisteren weer naar de Ring geweest, we kwamen er toch langs uit het Zwarte Woud

http://www.autofans.nl/me(...)/index.php?start=128

@Alex; ik heb geen Volvo
Heb je hem op groot formaat voor me? Mn email adres is op meerdere locaties wel te vinden
mail mij maar ff, krijg je m in de reply terug. weet dat de volvo niet van jou is, maar wel een vrindje toch? en na je zwarte woud opmerkng weet ik dus ook wie je op nürburgring.nl bent
  maandag 5 mei 2008 @ 22:03:25 #18
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_58500496
De Volvo is van r8ality, die er ook gewoon mee op het circuit rijdt (zowat vaker als ik ) en in de OP nog mist
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_58508176
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 23:30 schreef bietelboer het volgende:

[..]

In welke klasse rijd jij dan? op Zandvoort mag je met een rolkooi niet meer in de toer klasse....
De ax zal alleen als bijauto/circuitbak gebruikt worden dus dat is geen prob en mits er een rolkooi inkomt zullen de prestaties er ooknaar worden.

@png:

is inderdaad waar, mocht ik een kooij bouwen dan gaat deze iets anders worden dan normaal, ivp van ronde buizen word het bij het dak een vierkante platte structuur waardoor ik mijn hooft met of zonder helm er niet tegenaan kan stoten.
pi_58599576
Gaan er morgen nog mensen van hier Vrijrijden? Ik ben er wel, morgenochtend vroeg al..Rode MGB V8 en eventueel E30 325i Touring..
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:18:47 #21
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58600127
Ik ga komende week vrijdag in de ochtend al 2 uur vrijrijden op CPZ, dus ik sla morgen over.
Vroeg aanwezig zijn op zo'n zonnige dag is bij Zandvoort geen slecht idee trouwens Voor 9 uur kun je er prima heenrijden en zolang je voor 15:00 oid vertrekt heb je ook doorgaans ook geen last van de file.
pi_58604286
Zonde, ik ben er morgen wel bij overgens met de ax

Btw zet mij eens in op neer
  zondag 11 mei 2008 @ 12:38:15 #23
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58607831
quote:
Op zondag 11 mei 2008 01:17 schreef _Drake_ het volgende:
Btw zet mij eens in op neer
Poke een mod, ik kan de topicstart niet meer wijzigen :x
pi_58624317
Ik ben gisteren ook voor het eest op zandvoort geweest met mijn eigen auto.

Mijn achterbandjes na 20 minuten:
pi_58624696
Leuk hey toyo's met dit soort weer gaan die heel erg smeren, gaat vanzelf weer weg .

IK zal nog wat foto's en een filmpje van de ax neerzetten.

[ Bericht 23% gewijzigd door _Drake_ op 12-05-2008 14:00:27 ]
  maandag 12 mei 2008 @ 12:53:48 #26
66842 Spiller
Bourgeoisie.
pi_58625202
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:07 schreef BazzoS het volgende:
Ik ben gisteren ook voor het eest op zandvoort geweest met mijn eigen auto.

Mijn achterbandjes na 20 minuten:
[ afbeelding ]
Ik heb gister ook een paar rondjes op Zandvoort gereden en vroeg me af of er nog ergens foto's online zijn gekomen dat jij of iemand weet? Lijkt me leuk om mezelf even terug te zien
Reed overigens in een BMW E34 535i
  maandag 12 mei 2008 @ 14:49:00 #27
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_58627036
De rode AX wel zien rijden, je zat een tijdje achter een witte 205 rallye met gele kooi.

Binnenkort wil ik zelf de baan ook op, maar eerst de achteras vervangen die gister stukging....
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_58629177
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:18 schreef Paladijn het volgende:
Ik ga komende week vrijdag in de ochtend al 2 uur vrijrijden op CPZ, dus ik sla morgen over.
Vroeg aanwezig zijn op zo'n zonnige dag is bij Zandvoort geen slecht idee trouwens Voor 9 uur kun je er prima heenrijden en zolang je voor 15:00 oid vertrekt heb je ook doorgaans ook geen last van de file.
Driving fun vrijdag? Kan helaas niet, volgende keer beter.
pi_58630966
En het filmpje van de ax met een aantal 106/saxo's

http://videos.streetfire.(...)ort-11-05_160993.htm

GizartFRL , kan volgens mij kloppen heb niet echt zitten opletten aan wie er allemaal reed als je met de ax rijd heb je het al druk zat (je mist een aantal zaken zoals vermogen, remmen, grip enz waardoor je met veel concentratie moet compenseren )

[ Bericht 0% gewijzigd door _Drake_ op 13-05-2008 00:47:03 ]
pi_58633817
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:53 schreef Spiller het volgende:

[..]

Ik heb gister ook een paar rondjes op Zandvoort gereden en vroeg me af of er nog ergens foto's online zijn gekomen dat jij of iemand weet? Lijkt me leuk om mezelf even terug te zien
Reed overigens in een BMW E34 535i
Ik weet dat de jongens van www.autofotografie.nl druk aan het fotograferen waren. Meer sites heb ik helaas niet. Ik heb er ook al naar gezocht.

-edit-
Even een foto van mijn racemonster

[ Bericht 13% gewijzigd door BazzoS op 12-05-2008 21:56:19 ]
  maandag 12 mei 2008 @ 22:15:09 #31
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_58634395
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:11 schreef _Drake_ het volgende:

http://videos.streetfire.(...)rt-11-05_160993.htm.

GizartFRL , kan volgens mij kloppen heb niet echt zitten opletten aan wie er allemaal reed als je met de ax rijd heb je het al druk zat (je mist een aantal zaken zoals vermogen, remmen, grip enz waardoor je met veel concentratie moet compenseren )
Je kunt ondanks het gebrek aan vermogen, rip, remmen enz toch aardig meekomen.
Vond het wel lachen overigens, een standaard AX mét trekhaak, die lekker tussen de caterhams meerijdt.
( op het laatst 1 caterham of superseven minder had ik gehoord)...

Filmpje van de 205 rallye ben ik nu aan het knippen en verkleinen, zodra ik em online gooi plaats ik em hier ook.
pi_58635245
quote:
Op maandag 12 mei 2008 22:15 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Je kunt ondanks het gebrek aan vermogen, rip, remmen enz toch aardig meekomen.
Vond het wel lachen overigens, een standaard AX mét trekhaak, die lekker tussen de caterhams meerijdt.
( op het laatst 1 caterham of superseven minder had ik gehoord)...

Filmpje van de 205 rallye ben ik nu aan het knippen en verkleinen, zodra ik em online gooi plaats ik em hier ook.
Klopt ja, die westfield heeft hem bij Audi S in de banden gezet hoorde ik, zijn wiel zat niet meer vast.
pi_58635351
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:11 schreef _Drake_ het volgende:

http://videos.streetfire.(...)rt-11-05_160993.htm.

Filmpje wordt bij mij niet gevonden
pi_58635430
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:01 schreef Repeat het volgende:

[..]

Filmpje wordt bij mij niet gevonden
Zo wel:

http://videos.streetfire.(...)ort-11-05_160993.htm

er stond een punt achter de url
  maandag 12 mei 2008 @ 23:40:52 #35
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58636130
quote:
Op maandag 12 mei 2008 17:17 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Driving fun vrijdag? Kan helaas niet, volgende keer beter.
Yep, en ach... momenteel is er veel regen voorspeld in de ochtend dus zoveel mis je niet
Ik ben komend jaar vast nog wel een keer op CPZ te vinden o.a. via DF
  maandag 12 mei 2008 @ 23:45:24 #36
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58636230
quote:
Op maandag 12 mei 2008 21:45 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Ik weet dat de jongens van www.autofotografie.nl druk aan het fotograferen waren. Meer sites heb ik helaas niet. Ik heb er ook al naar gezocht.
www.autofotos.nl en www.turn1.nl hebben vaak ook foto's van het vrijrijden, maar daar staat zo te zien nog niets.

Ik dacht trouwens dat jij wel vaker op CPZ gereden had
pi_58640782
Nog wat foto's gevonden

[ Bericht 38% gewijzigd door _Drake_ op 13-05-2008 11:37:46 ]
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:55:31 #38
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_58646268
Zo die heb softe vering, daar niks aan veranderd zeker?
Drugs are good mkay?
pi_58648126
Haha gave foto's _Drake_
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:45:47 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_58648450
Nej, waarom?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:27:48 #41
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_58651975
pi_58667084
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:45 schreef Paladijn het volgende:

[..]

www.autofotos.nl en www.turn1.nl hebben vaak ook foto's van het vrijrijden, maar daar staat zo te zien nog niets.

Ik dacht trouwens dat jij wel vaker op CPZ gereden had
Mee gereden wel, zelf gereden nog nooit.

-edit-
Hier mijn filmpje:
http://videos.streetfire.net/video/Saxo-vts-Zandvoort-11-5-2008_161101.htm

[ Bericht 7% gewijzigd door BazzoS op 14-05-2008 16:45:31 ]
pi_58670996
Let vooral op bij de 5:40

ziet er echt lijp uit als dat stuk blik voorbij komt
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:32:30 #44
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58671720
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:40 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Mee gereden wel, zelf gereden nog nooit.

-edit-
Hier mijn filmpje:
http://videos.streetfire.net/video/Saxo-vts-Zandvoort-11-5-2008_161101.htm
Heerlijk circuit om te rijden, ik mag vrijdag gelukkig weer
Wat is er met je Rallye gebeurd eigenlijk?
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:34:57 #45
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58671776
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:51 schreef _Drake_ het volgende:
Let vooral op bij de 5:40

ziet er echt lijp uit als dat stuk blik voorbij komt

Die 'nieuwe kleine bocht' is trouwens ivm. het ongeluk vorig jaar, het haalt de snelheid op dat stuk er nogal uit.

filmpjes van die 924 zien er ook goed uit:
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:41:34 #46
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_58671913
pi_58672909
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:32 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Heerlijk circuit om te rijden, ik mag vrijdag gelukkig weer
Wat is er met je Rallye gebeurd eigenlijk?
De rallye heb ik verkocht omdat ie al redelijk veel had gelopen. Ik wilde ook graag wat nieuwers en evt snellers. Dat is gelukt.
pi_58672965
Leuke filmpjes.
pi_58673349
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:29 schreef BazzoS het volgende:

[..]

De rallye heb ik verkocht omdat ie al redelijk veel had gelopen. Ik wilde ook graag wat nieuwers en evt snellers. Dat is gelukt.
Strakke bak iig die Saxo, Bassie!
pi_58687555
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Strakke bak iig die Saxo, Bassie!
Thankyou, hoest met jouw Citroen?
pi_58703783
1 verkocht, 1,1 in mijn eigen garage, en 0,9 bij mijn ouders in de garage. RIjd nu gRover
pi_59201540
Gaan er 28 juni nog mensen naar zandvoort?

"ZATERDAG28 JUNI van 09.00 tot 17.00 uur"
pi_59533695
Niemand? ik ben rond half 9 aanwezig
pi_59535526
Ik ga pas eind juli weer... misschien ook nog een lang weekendje midden juli richting de ring
pi_59605234
De Ring wil ik ook nog een keer graag op, maarjah eerst maar eens me wagen klaar maken

Onze track slet is bijna klaar:

coilover setje zit er onder net als de slicks

Werk in uitvoering:
pi_59605565
Slim, daar sleutelen op een krik en niet op fatsoenlijke assteunen of brug...
pi_59606176
Ten eerste stond er gewoon een extra steun onder de auto...
Ten tweede heeft niet iedereen de ruimte en het geld voor een brug...

maandag 30 juni 2008 @ 18:28:21 #58
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_59799362
Hoe komt die Honda zo roestig eigenlijk, ongeluk mee gehad?
pi_59799570
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:28 schreef Paladijn het volgende:
Hoe komt die Honda zo roestig eigenlijk, ongeluk mee gehad?
Denk dat de vorige eigenaar er niet zo zuinig op was
  maandag 30 juni 2008 @ 18:44:37 #60
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_59799735
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:37 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Denk dat de vorige eigenaar er niet zo zuinig op was
Beetje jammer

Hoe was het zaterdag op CPZ eigenlijk, ik las dat het meeviel qua kamikaze petjes en schade?
pi_59807534
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:44 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Beetje jammer

Hoe was het zaterdag op CPZ eigenlijk, ik las dat het meeviel qua kamikaze petjes en schade?
Wij waren er al heel vroeg en dan ligt het sjonnie volk nog heerlijk op bed
Het was echt heel goed te doen kwa drukte, normaal volk op de baan!
Civic hielt zich goed tussen het snellere geweld, slicks deden heel goed hun werk...mensen binnen of buiten om inhalen, HEERLIJK

Maar er waren wel een paar mooie uitstappers in de Tarzanbocht, de schade herstel bedrijven lachen zich kapot

op welke fora/site, zit jij? waar jij leest over cpz?

Kleine pic:
pi_59807968
Paladijn zit op alle fora die ook maar zijdelings met circuits te maken hebben volgens mij
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:11:09 #63
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_59828791
quote:
Op maandag 30 juni 2008 23:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Paladijn zit op alle fora die ook maar zijdelings met circuits te maken hebben volgens mij
Nah, ik zit niet op gummen.org, autofans.nl, touristenfahrer.de, 8200rpm.com, diverse Honda clubs en driftforums bijvoorbeeld

Verder alleen op driving-fun, nurburgring.nl als algemene forums en daarnaast mg-r.nl waar sommigen ook serieus met trackdays bezig zijn (en niet elders posten) en mx-5owners.nl waar technisch kundige mensen posten die het not-done vinden dat je je auto op een circuit afbeult. OTOH vinden de meesten daar het al eng om de MX boven de 3500 toeren uit te drukken volgens mij... lawaai, eng! Doe mij maar lekker blazen op't circuit met 5000-6500 toeren De auto is er voor gemaakt en kan het prima aan, zelfs met 302.000 op de teller.
pi_59829461
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:11 schreef Paladijn het volgende:
Doe mij maar lekker blazen op't circuit met 5000-6500 toeren De auto is er voor gemaakt en kan het prima aan, zelfs met 302.000 op de teller.
Juist! jij snapt het, ik vind het heerlijk lekker planken op zandvoort(ofzo), onze track bitch heeft nu 250d km op de teller maar loopt nog als een speer!
pi_59830318
ik weet niet of het in dit topic kan, mocht dat niet zo zijn, open ik wel een nieuw topic.
maar een vriend van mij komt op vakantie.
en hij zou graag een dagje op een circuit willen rijden in een porsche, ferrari of lamborgini.
ik wel dat er dat soort "uitjes" zijn zo als Lamborghini Experience via race planet.
maar zijn er ook andere mogelijkheden?
want verder weet ik er zelf niet zoveel van af.
The Older I Get, The Better I Was
pi_59831168
Netjes hoor, goed onderstel en banden scheel al veel, in princiepe is het beste een goede bestuurder maar dat is niet iets wat je zomaar even onder of liever gezegt in een auto kan schroeven

Ik ben er wellicht volgende keer weer bij, laatste tijd erg druk en ik wil de 106 compleet klaar hebben alvorens de baan op te gaan.

@LuieSurinamer:
Er is al een topic hiervoor (even zoeken welliswaar) dit topic is specefiek bedoeld voor de mensen die op trackday basis rijden.
pi_59833026
Ik ben er ook ff niet bij, clubspecials zijn die over ofzo ?
En vrijrijden blijf ik toch beetje bang voor.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_59841642
Liever naar het vrijrijden dan naar clubspecials aka filerijden
pi_59855193
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:13 schreef _Drake_ het volgende:
Liever naar het vrijrijden dan naar clubspecials aka filerijden
Idd, voor andere mensen ben ik niet zo bang.

De mensen die er heel vroeg zijn doen het omdat ze het echt leuk vinden, het sjonnie volk ligt nog op bed en de baan is heel goed te doen dan
pi_59867785
jup en gezien tegenwoordig ook een helm verplicht is zijn ze bang voor hun haar en komen ze ook niet
pi_61100998
Zijn er nog mensen die vrijdag gaan?
pi_61103104
Ik zie dat ik nog niet in het lijstje staat met rijders. Maar ik ben nu een ook al een tijdje aan het rond rijden!

Met de e30:

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_61115843
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 09:00 schreef boegschroef het volgende:
Ik zie dat ik nog niet in het lijstje staat met rijders. Maar ik ben nu een ook al een tijdje aan het rond rijden!

Met de e30:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RWD = FUN
pi_61117389
Dit is mijn andere RWD.

Helaas heb ik nog geen betere circuit foto
pi_61118693
Nice E30 en mustang.
Lange benen koud hoofd.
pi_61141029
Wanneer komt de combi, stukje Mustang in de BMW?
pi_61141667
lol, nog even niet, ik heb de huidige motor weer gemaakt. Pas als die plof zegt gaat de v8 erin.... (of ik moet me deze winter gaan vervelen)
pi_61146718
Weet jij wat voor blok een LSx V8 blok is en wat dat hier NL zou moeten kosten, die past namelijk met wat aanpassingen in de MX5
pi_61153129
dat is een chevrolet blok he Dan past een ford smallblock ook!

Lijkt me levens gevaarlijk in zo'n mx5, maar wel leuk om te maken. Lekker 500 pk en nog meer nm in zo'n MX5
pi_61158389
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:42 schreef boegschroef het volgende:
dat is een chevrolet blok he Dan past een ford smallblock ook!

Lijkt me levens gevaarlijk in zo'n mx5, maar wel leuk om te maken. Lekker 500 pk en nog meer nm in zo'n MX5
Daar hebben we het nog wel over
pi_61252343
Het resultaat van een dagje vrijrijden op Zandvoort

pi_61252421
Je was niet de enige... zag ook al foto's van de GT2 voorbij komen

Hoe is het mis gegaan eigenlijk? Gewoon te hard een bocht in gegaan of mechanische pech?
pi_61260046
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:49 schreef Paladijn het volgende:
Hoe is het mis gegaan eigenlijk? Gewoon te hard een bocht in gegaan of mechanische pech?
http://www.mediafire.com/?luzl3t41s7i
quote:
Zo die staat er snel op. Schade valt mee alleen achterbumper en achterlicht. Banden waren op en had de hele middag al last van weinig grip. Wou er eigenlijk mee stoppen maar toch nog even de baan op gegaan met dit als resultaat. Ik ging niet te wijd of te hard maar ineens sloeg de achterkant weg en klaar was het. Maar goed door schade en schande leert men zullen we maar zeggen. Ik moet wel zeggen dat er heel netjes werd gereden. Er was zo'n beetje de helft van de 130i cup aan het trainen en veel Sakers en auto's uit het DSC. Die jongens drukken wel door maar weten wel waar ze mee bezig zijn. Leuke dag gehad. Je weet ook gelijk weer even waar je staat als je probeert die jongens bij te houden (wat niet lukte).
pi_61274315
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:49 schreef Paladijn het volgende:
Je was niet de enige... zag ook al foto's van de GT2 voorbij komen

Probeerde buiten om in de Vodafoon bocht in te halen, moest al over de curbs alleen laat daar nou net een kuiltje achter zitten
pi_61276491
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 20:46 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Probeerde buiten om in de Vodafoon bocht in te halen, moest al over de curbs alleen laat daar nou net een kuiltje achter zitten
Vodaphone is sowieso een kutbocht, daar ben ik de vorige keer tot twee keer toe vier-wiel driftend (met een RWD! ) doorheen gegaan, de grip is er raar als je niet op de ideale lijn rijdt.

Vond het al wat aparte schade, voor en linksachter beschadigd... weinig plekken waar je dat voor elkaar krijgt, ik zat al te denken aan audi-S uit. Wat ga je nu met de civic doen, repareren, autocross of tijd voor een andere circuitbak?
pi_61277751
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 21:52 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Vodaphone is sowieso een kutbocht, daar ben ik de vorige keer tot twee keer toe vier-wiel driftend (met een RWD! ) doorheen gegaan, de grip is er raar als je niet op de ideale lijn rijdt.

Vond het al wat aparte schade, voor en linksachter beschadigd... weinig plekken waar je dat voor elkaar krijgt, ik zat al te denken aan audi-S uit. Wat ga je nu met de civic doen, repareren, autocross of tijd voor een andere circuitbak?
Ben gaan draaien/glijden en kwam aan de andere kant(binnenkant van de bocht dus) tegen de vangrail aan.

Het chassie is helemaal krom...is ook wat met de stuur gedeelte, de wielen sturen onafhankelijk van elkaar en de stoel staat er zelfs scheef in

De civic is afgeschreven.. ga op zoek naar wat anders, het liefste ook iets snellers zodat ik naar de sport klasse kan.
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:38:57 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_87379492
Zo de's lange geléje :7

Ondertussen hebben Neteru en ik de Mazda verruild voor een daily drive 318i en is de DAF nog maar weinig over de Ring gegaan. Wel hebben we er een circuitkarretje bijgekocht (Sjonniegolf 2 GTI) waar we dit jaar nog 2 Driving-Fun trackdays mee gaan doen.

Heb er enorm zin in, shakedown van de Golf op Mettet op 26 oktober! ^O^
pi_87449395
Data in OP enigszins aangepast. Toevoegingen zijn welkom :Y.
pi_87449859
Ik lees even mee. Denk dat dit jaar voor mij het laatste autocross seizoen is geweest, aankomende zondag de laatste cross in Bornerbroek en afgelopen zomer gereden in Nova Paka - Tjechië.

ik ben de oranje/zwarte Golf met nummer 888.

volgend jaar denk ik met mijn weg Golf een paar keer het circuit op te gaan. Heb al veren met instelbare dempers rondom. Vorige week is m'n scherpere nokkenas binnen gekomen samen met een verstelbaar nokkenas tandwiel. Dit jaar nog afstellen op de test bank. Moet tevens nog een korte versnellingsbak regelen. Dus misschien kom ik jullie volgend jaar wel tegen op één of ander circuit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2010 10:45:14 ]
pi_87479247
Zo oud topic dit :D

Ik zal zo mijn huidige trackbitch eens online gooien hier :)
pi_87480422
Mijn huidige track auto:

Eerste keer en gelijk de laatste voor dit jaar(bak ging 3 dagen later aan gort), met een ronde tijd van 2,27

Spec list:

D16a6 - 106pk
Toyo R888 + R1R
Geheel gestript
Koni rondom
  woensdag 13 oktober 2010 @ 01:21:11 #92
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_87483409
Hoeveel decibel mag je produceren op respectievelijk zandvoort en de ring? Dat wel bij een vrij rijden dag. M'n auto is eh, verre van stil zeg maar.
'sup.
pi_87483740
ik meen iets van 85/90 decibel
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:13:11 #94
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_87507985
Circuitgebakje van Neteru en mij:

Planning:
26-10-2010 Mettet
12-11-2010 Nürburgring Nordschleife

Voorjaar 2010: Invoeren in NL :+
pi_87510750
Spec's?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:07:25 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_87510852
Dat zie je toch... 1 armige ruitenwisser, embleemloze grill, booskijker, dikke bumper, heldere koplampen :7
pi_87511650
Onderstel? motor? verdere circuit aanpassingen? :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:26:23 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_87511760
KW onderstel, antiroll-kit, veerpootbruggen, rolkooi, kuipstoelen, 6pt gordels, Macrolon ramen achter en het blok is opgepept. Zo'n beetje alles wat je nodig hebt, alleen dan nog niet aangepast aan mijn eisen/wensen :)
pi_87568302
Leuk oude topics updaten :)

Ondertussen rij ik met verschillende wagens rond:
nog steeds:

blijft een leuke hobby :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:20:07 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_87586664
Wat is er met die OCI - *** 3 serie gebeurd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')