Eerdere topicsquote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
quote:The world's major economic powers issued a warning to financial markets Friday that they won't sit by and watch the dollar continue to slide against other big currencies.
In a highly unusual move, Treasury Secretary Henry Paulson, Federal Reserve Chairman Ben Bernanke and their counterparts from the Group of Seven nations said in a statement: "Since our last meeting, there have been at times sharp fluctuations in major currencies, and we are concerned about their possible implications for economic and financial stability."
Dan moet de neergang op de beurs zeker vier jaar aanhouden de crises zal wereldwijd moeten zijn en er zal faillissement van meer dan 50% van de banken moeten zijn, verder moet de beurs terug naar 20% van zijn hoogste punt, dus de DJ uiteindelijk naar de 3000 en de AEX naar de 100quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:50 schreef jpjedi het volgende:
Zwaarste crisis sinds 1929.. Wat zijn de criteria om die ter vergelijken en om te bepalen op welk punt dit de grootste crisis wordt?
ligt eraan vanuit welke hoek je het bekijkt.quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:50 schreef jpjedi het volgende:
Zwaarste crisis sinds 1929.. Wat zijn de criteria om die ter vergelijken en om te bepalen op welk punt dit de grootste crisis wordt?
Dat zie ik dus totaal niet gebeuren.quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:03 schreef henkway het volgende:
[..]
Dan moet de neergang op de beurs zeker vier jaar aanhouden en er zal faillissement van meer dan 50% van de banken moeten zijn, verder moet de beurs terug naar 20% van zijn hoogste punt, dus de DJ uiteindelijk naar de 3000
ik wel. algehele neergang van beurzen is al onderweg hoor. en bank: is dat inversteringsbank of spaar/betaalbank (traditionele bank), dat maakt wel uit!quote:
Dat gaat ook niet gebeuren. Ik heb soms echt mn vraagtekens bij die doemdenkers en die rasechte positievelingen, de waarheid zal altijd wel ergens in het midden liggen. Een crisis van het formaat van toen krijgen wij nooit meer, zelfde als dat we nooit meer een oorlog krijgen zoals de 2e WW.quote:
Ik denk dat FED nu wel duidelijk heeft gemaakt alles op alles te zetten om geen grote financials te laten vallen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:08 schreef simmu het volgende:
[..]
ik wel. algehele neergang van beurzen is al onderweg hoor. en bank: is dat inversteringsbank of spaar/betaalbank (traditionele bank), dat maakt wel uit!
en hoe tellen die hedgefondsen mee? die gaan redelijk massaal neer, en waar is dat terug te vinden op de balansen dan?
we hebben nog drie jaar te gaan, en de US kan niet meer lenen, en dus ook niet kopen dat is net als dat jij een winkel in het dorp hebt en niemand heeft nog geld om iets te kopenquote:Op zaterdag 12 april 2008 11:46 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik denk dat FED nu wel duidelijk heeft gemaakt alles op alles te zetten om geen grote financials te laten vallen.
En come on, 9.000 punten dan de dow af, zie je het voor je?
Time will tell.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:33 schreef henkway het volgende:
[..]
we hebben nog drie jaar te gaan, en de US kan niet meer lenen, en dus ook niet kopen dat is net als dat jij een winkel in het dorp hebt en niemand heeft nog geld om iets te kopen
En hoe machtig is de FED, om geld te blijven bijdrukken om aan de banken te geven??
Krijgen we een iinflatie van 12% in de US?
wat je maar wilt hoor, nog geen jaar geleden was er ook nog geen 'housingbubble', en wastie al helemaal niet geklaptquote:Op zaterdag 12 april 2008 16:17 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Time will tell.
Tuurlijk zit het goed fout bij de financials, maar dit soort absolute doemscenario's willen er bij mij echt niet in.
(Misschien als ik 100% liquide zit wel, maar dat terzijde.)
speculeren op graan? iemand?quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaan we het hier ook hebben over de voedselcrisis?
Stieren en beren (dohquote:Op zaterdag 12 april 2008 18:18 schreef Xith het volgende:
Maar 1 ding heb ik nog niet begrepen, wat zijn nou die Bulls and Bears?
er is helemaal geen voedselcrisis als men maar eens wilde overschakelen op aardappels ipv Rijst.quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaan we het hier ook hebben over de voedselcrisis?
we komen nu in een stadium dat de cijfers slechter zullen zijn dan de verwachtingquote:Op zondag 13 april 2008 00:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgende week JP Morgan, Citigroup, Merrill Lynch, Intel, IBM... cijfers, heel veel iig![]()
Morgen kom ik met een volledig overzicht incl. de macrocijfers
Dat soort uitspraken valt nogal wat op af te dingen.quote:Op zondag 13 april 2008 00:27 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Intressant stukje gevonden op inveztor.nl, schrijver van artikel beweerd dat aandelen op dit moment in zijn algemeenheid in historisch verband als goedkoop bestempelt kunnen worden:
http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/7268
Vraag me afwelke tijdspan bij de auteur historisch is, want ik denk dat we nog wel ietsje lager kunnen... en volgens jeremy siegel van stocks for the long run ook....
bulls: kopersquote:Op zaterdag 12 april 2008 18:18 schreef Xith het volgende:
Maar 1 ding heb ik nog niet begrepen, wat zijn nou die Bulls and Bears?
waar de termen ook alweer vandaan komen? ik weet het niet meerquote:Market trends are described as periods when bulls (buyers) consistently outnumber bears (sellers), or vice versa. The terms "bull market" and "bear market" describe the trend and sentiment driving it, but can also refer to specific securities and sectors ("bullish on IBM", "bullish on technology stocks," or "bearish on gold", etc.).
quote:Op zondag 13 april 2008 00:59 schreef sander89 het volgende:
tvp voor komende week
Ah, de chinezen gaan ook over op bier en friet.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:20 schreef henkway het volgende:
Maar de stijgende prijs van het rijst, zal de chinezen in de aardappels drijven.
De meeste Chinezen krijgen aardappels niet door hun strot. Dat is veel te 'zwaar' eten.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:20 schreef henkway het volgende:
Maar de stijgende prijs van het rijst, zal de chinezen in de aardappels drijven.
Ik moest ook chinees leren etenquote:Op zondag 13 april 2008 10:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
De meeste Chinezen krijgen aardappels niet door hun strot. Dat is veel te 'zwaar' eten.
Nouja, voor een paar dagen gaat nog wel maar daarna trekken ze het niet meer, is mijn ervaring
Het is voor westerse mensen veel makkelijker om Chinees te eten dan andersom omdat het eten daar veel lichter is.quote:
Ik heb in Belgie gewoond (=elke dag frietquote:Op zondag 13 april 2008 11:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Nou ja zeg, friet lusten ze wel gewoon.
Weet niet waar je gewoond hebt maar lijkt me dat je in een frietkot hebt gewoond dan. Friet wordt in België zoveel gegeten als in Nederland. Gok op 1 keer in de week zoals ik van thuis uit ook gewend ben als zovelen.quote:Op zondag 13 april 2008 11:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb in Belgie gewoond (=elke dag friet) en we hadden regelmatig groepen Chinezen op bezoek.
Een dagje friet is OK, maar na een paar dagen trokken ze het echt niet meer. Meestal huisvestten we ze ook in een bungalowpark ipv een hotel omdat ze dan zelf hun eigen dingen konden koken.
Bedrijfskantine had elke dag friet. Dat heb ik in NL nog nooit gezien.quote:Op zondag 13 april 2008 11:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Weet niet waar je gewoond hebt maar lijkt me dat je in een frietkot hebt gewoond dan. Friet wordt in België zoveel gegeten als in Nederland. Gok op 1 keer in de week zoals ik van thuis uit ook gewend ben als zovelen.
No shit, Sherlock...quote:Op zondag 13 april 2008 00:39 schreef henkway het volgende:
[..]
we komen nu in een stadium dat de cijfers slechter zullen zijn dan de verwachting
biobrandstofquote:Op zondag 13 april 2008 12:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe kunnen ze dan op elke hoek van de straat een frituur draaiende houden?
CAT zal wel goed zitten denk ik... bedrijf ken ik redelijk goed.quote:Op zondag 13 april 2008 18:44 schreef ItaloDancer het volgende:
cijfers week 16
Totaal off topicquote:Op zondag 13 april 2008 10:59 schreef SeLang het volgende:
Het is voor westerse mensen veel makkelijker om Chinees te eten dan andersom omdat het eten daar veel lichter is.
ben ik nou gek?quote:Maandag 14 April 2008 09:38
AMSTERDAM (Dow Jones)--De cijfers van Philips over het eerste kwartaal zijn bemoedigend, gezien de negatieve verwachtingen volgend op de teleurstellende resultaten die General Electric vrijdag publiceerde, aldus de analisten van Citigroup. De analisten wijzen er verder op dat de EBITA (resultaat voor rente, belastingen en amortisatie) 12% onder de consensusverwachting uitkwam, dat de divisie Healthcare het goed deed, Lighting conform de verwachtingen en Consumer Lifestyle erg zwak. Citigroup heeft een buy-advies op het aandeel. Omstreeks 9.20 uur noteert het aandeel 2,0% lager op EUR23,43, terwijl de AEX met 0,7% daalt. (INK/STS)
hoe bedoel je ?quote:
Vrijdag ging het 3% omhoog, dan moest het nu 3% omlaag natuurlijk na Wall Street vrijdag. Niet erg verrassendquote:Op maandag 14 april 2008 07:57 schreef Drugshond het volgende:
NIKKEI 12.913,12 -3,08% 07:26
HANG SENG 23.854,66 -3,30% 06:35
Het gaat weer hard omlaag.
Zat het maar zo in elkaar, als de ene dag 3% omhoog gaat, en door WS het weer naar beneden moet, uiteraard 3%quote:Op maandag 14 april 2008 10:50 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Vrijdag ging het 3% omhoog, dan moest het nu 3% omlaag natuurlijk na Wall Street vrijdag. Niet erg verrassend
als dat zo blijft gaan, gaan we er netto steeds op vooruit over twee dagen gezien.quote:Op maandag 14 april 200810:50 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Vrijdag ging het 3% omhoog, dan moest het nu 3% omlaag natuurlijk na Wall Street vrijdag. Niet erg verrassend [afbeelding]
Achteruitquote:Op maandag 14 april 2008 11:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als dat zo blijft gaan, gaan we er netto steeds op vooruit over twee dagen gezien.
Nee, ik bedoel dat het niets vreemds of ergs is dat er vandaag 3% afgaat (gezien WS vrijdag). Dat was wel zo'n beetje te verwachtenquote:Op maandag 14 april 2008 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zat het maar zo in elkaar, als de ene dag 3% omhoog gaat, en door WS het weer naar beneden moet, uiteraard 3%
dat de positieve-houding zo onderhand ronduit vreemd begint te worden.....quote:
De meeste reguliere mensen hebben mijns inziens niet veel van doen met die krediet crisis. Dat de banken hierdoor het aangeschoten wild worden is niet meer dan logisch. De delen van de economie waarbij wel fysieke producten gemaakt worden blijft volgens mij wel doordraaien en trekt zich niet zoveel meer aan van de luchtverkopers.quote:Op maandag 14 april 2008 11:33 schreef freud het volgende:
Ben benieuwd wat er allemaal aan gaat komen. Denk dat de stilte voor de storm toch echt binnenkort wel over is. De psychologische klap zal groter zijn imo en door de leveraging van grote spelers, zal de echte klap straks mega zijn. De bijeenkomsten en steeds zwartere uitspraken van de financiele 'movers and shakers' is imo een duidelijk teken aan de wand dat het zware weer snel naderbij komt.
Ben benieuwd wanneer die notie bij de regulieren mensch daagt...
Zoquote:Op maandag 14 april 2008 13:50 schreef indahnesia.com het volgende:
Nou, de dollar wordt weer eventjes op zijn plaats gezet zo te zien.
dat vermoeden heb ik ook. Ik laat de website met Java-Applet maar open staanquote:Op maandag 14 april 200814:04 schreef Drugshond het volgende:
bijna 2 ct stijging in 12 uur..... wordt dit de run.
Ben ik niet met je eens. Mensen merken nu al dat hypotheek aanvragen scherper beoordeeld worden. De stijgende olieprijzen gaan ook echt niet ongemerkt voorbij! Laatst stond er nog een aardig artikel in de krant over een huizenbubbel in nederland. Kortom: zelfs hier beginnen de effecten zich te manifesteren.quote:Op maandag 14 april 2008 13:04 schreef Basp1 het volgende:
De meeste reguliere mensen hebben mijns inziens niet veel van doen met die krediet crisis. Dat de banken hierdoor het aangeschoten wild worden is niet meer dan logisch. De delen van de economie waarbij wel fysieke producten gemaakt worden blijft volgens mij wel doordraaien en trekt zich niet zoveel meer aan van de luchtverkopers.
Ja dan zullen sommige luxe autodealers wel in de problemen gaan komen opmdat ze opeens hun omzet met 50% zien dalen want het merendeel van de luxe en dure rotzooi werd toch verkocht aan de grootverdieners, en dat waren veelal bankiers.
OP het FD staat wel weer een leuke collum : Uitverkoop
haha, gespannen bij het knopje koop wachtten om straks in te stappen? Ook al zouden wij straks na deze daling weer omhoog gaan is dat slechte een kleine stijgende periode om later weer te zakken. Ik geloof er niks van dat dit de laatste steigende daling zal zijn.quote:Op maandag 14 april 2008 15:01 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb alvast wat cash overgemaakt om soon-to-be-absurd goedkope aandelen te kunnen oppikken.
Ho nu haal je opeens de stijgende olieprijzen erbij. Dat zal zeker een significant effect gaan hebben, zelfs op onze hele wereld en op de manier hoe we met energie omgaan. Nu nog niet maar over een jaar of 5 dan gaan we dat pas echt goed zien. Dan kan er aan de aanbod kant fysiek niets meer bijkomen, maar de vraag blijft doorstijgen. De meeste economische modellen kunnen dan de prullenbak in, dan blijkt de logica dat de markt het zelf oplost en dat grondstoffen oneindig zijn opeens niet meer te kloppen.quote:Op maandag 14 april 2008 15:01 schreef freud het volgende:
Ben ik niet met je eens. Mensen merken nu al dat hypotheek aanvragen scherper beoordeeld worden. De stijgende olieprijzen gaan ook echt niet. Kortom: zelfs hie ongemerkt voorbij! Laatst stond er nog een aardig artikel in de krant over een huizenbubbel in nederlandr beginnen de effecten zich te manifesteren.
Dat jij het belasrtinggeld wilt noemen, ik zou het eerder als een verhoging van de schuldenlast van dat land zelf willen betitelen.quote:In de VS is het vele malen erger natuurlijk, zeker nu men de bedrijven met belastinggeld wil redden.
quote:Op maandag 14 april 2008 15:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
haha, gespannen bij het knopje koop wachtten om straks in te stappen? Ook al zouden wij straks na deze daling weer omhoog gaan is dat slechte een kleine stijgende periode om later weer te zakken. Ik geloof er niks van dat dit de laatste steigende daling zal zijn.
Maar ik geef wel toe dat ik ook ready ben om flink in te kopen, even afhankelijk van hoe het hier in NL en vooral in amerika afsluit vanavond overweeg om even flink short te gaan voor een dag of 2/3
Laten we eerst de eerstekwartaalcijfers van deze week maar eens afwachten, juli is een beetje ver weg.quote:Op maandag 14 april 2008 17:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Ben eens benieuwd voor juli trouwens, kwartaalresultaten van de financials in de US and A.
Ah, ok. Van die dingen merken we nog weinig hier. Dat zal pas minder worden als de amerikaanse economie echt problemen krijgt. Gelukkig is de EU er beter tegen gewapend dan 10 jaar geleden, en kan Azie best wat opvangen aan koopkracht. Zo zwaar als in de VS zal het hier niet aankomen, maar dat we het hier gaan merken, dat denk ik wel.quote:Op maandag 14 april 2008 16:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ho nu haal je opeens de stijgende olieprijzen erbij. Dat zal zeker een significant effect gaan hebben, zelfs op onze hele wereld en op de manier hoe we met energie omgaan. Nu nog niet maar over een jaar of 5 dan gaan we dat pas echt goed zien. Dan kan er aan de aanbod kant fysiek niets meer bijkomen, maar de vraag blijft doorstijgen. De meeste economische modellen kunnen dan de prullenbak in, dan blijkt de logica dat de markt het zelf oplost en dat grondstoffen oneindig zijn opeens niet meer te kloppen.
Nou die oneindigheid zijn de heren economen volgens mij nu ook al tegen aangelopen , waarbij blijkt dat je de verhouding tussen schulde en reele waarde niet oneindig kan blijven veranderen.
Er zijn tijden geweest dat we van ons inkomen veel meer besteden aan brandstoffen, die tijden gaan nu weer terug komen. Onze bestedingspatronen zullen gaan veranderen, we zullen weer meer moeten gaan betalen voor voedsel en brandstoffen, een gedeelte van onze welvaart zullen gaan inleveren, maar niet door de creditcrisis, maar door de komende energie crisis.
Mijn eerder gedane uitspraken waren alleen maar in het licht van de creditcrisis en de extreme schulden die tov te weing echte fysieke middellen staan.
Ha, probeer dat nu maar eens... Het verstrekken van krediet aan risicogroepen is echt wel veranderd in de laatste paar weken hoor!quote:Ach hypotheken die wat moeilijker verstrekt worden, ik verbaas me er over hoe makkelijk het is/was om nog altijd een heel hoge hypotheek te krijgen. Ik heb zelf 1/2 jaar gelden een hypotheek afgesloten, en de adviseurs stonden maar een beejte beteuterd te kijken dat ik maar 2* mijn jaarsalaris wou afsluiten.![]()
[..]
Mja, die lasten moeten wel betaald worden, en de grootste bron van inkomsten van een land zijn volgens mij de belastingen, en die worden onder andere door de burgers gedragenquote:Dat jij het belasrtinggeld wilt noemen, ik zou het eerder als een verhoging van de schuldenlast van dat land zelf willen betitelen.
ben wel gek, met een dergelijk snel dalende USD heb je er in euro's geen kut aan uiteindelijk. Maar ze zullen het wellicht wel waarderen dat je wat extra dollars in het systeem pompt.quote:Op maandag 14 april 200815:01 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb alvast wat cash overgemaakt om soon-to-be-absurd goedkope aandelen te kunnen oppikken.
Oepsquote:Opvolger Buffett weg na fraude
15 Apr 08, 08:32
door een onzer redacteuren
AMSTERDAM (DFT) - Joseph Brandon, de gedoodverfde opvolger van ’s werelds grootste investeerder Warren Buffett (77) in diens verzekeraar Berkshire Hathaway, is wegens beschuldigingen van fraude plotseling teruggetreden.
De 49-jarige bestuursvoorzitter van General Re, onderdeel van Berkshire Hathaway werd anders dan vier medebestuursleden niet veroordeeld voor verzekeringsfraude, maar trad desondanks af. Het in 1998 door Buffett opgekochte General Re werkte in 2006 met de grootste verzekeraar AIG samen bij het opzetten van een fictief verlies.
Dft
Echt of nep, zolang het in de VS is kun je bij de FED onbeperkt geld halen om het gat te dichten...quote:General Re werkte in 2006 met de grootste verzekeraar AIG samen bij het opzetten van een fictief verlies.
Ik heb het toch nergens over dollars?quote:Op dinsdag 15 april 2008 06:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ben wel gek, met een dergelijk snel dalende USD heb je er in euro's geen kut aan uiteindelijk. Maar ze zullen het wellicht wel waarderen dat je wat extra dollars in het systeem pompt.
fictief lijkt me nep, maar ja zoals je het al zegt, met de fed aan hun zijde valt elk gat te dichten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:35 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Echt of nep, zolang het in de VS is kun je bij de FED onbeperkt geld halen om het gat te dichten...
Mja oké, maar ik doelde op die nieuwe analist van goldman sachs, hij beweert dat de amerikaanse beurs etc. op korte termijn nog 10% gaat zakken, en tegen 't jaareinde min of meer gaat rechtgetrokken zijn. Ergens klinkt dat plausibel, gezien de pogingen tot herstel van de FED.quote:Op maandag 14 april 2008 17:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Laten we eerst de eerstekwartaalcijfers van deze week maar eens afwachten, juli is een beetje ver weg.
Heb je je parachute al omquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:47 schreef Drugshond het volgende:
Als markering waar we nu staan ben ik juist benieuwd naar de cijfers van Ambac, Bank of America.
En die komen deze maand.
Fin Timesquote:US credit rating under threat
By Aline van Duyn in New York
Monday Apr 14 2008 16:10
The US government's need to provide financial backing to the state-sponsored mortgage financiers that dominate the US housing market could pose a risk to the country's triple-A credit rating, Standard & Poor's, the credit rating agency, said on Monday.
In the event of a deep and prolonged US recession, S&P said the potential costs of propping up government-sponsored enterprises (GSEs) like Fannie Mae (NYSE:FNM) and Freddie Mac, which have implicit government backing, could cost the US government up to 10 per cent of GDP.
The costs of supporting broker-dealers like Bear Stearns in a dire economic situation would be much lower, at below 3 per cent of GDP, S&P said.
The size of GSEs, coupled with their current level of common equity, could create a material fiscal burden to the government that would lead to downward pressure on its rating," the S&P report said.
The S&P comments come amid increased pressure for better regulation of the mortgage financiers, especially as their role in the US housing market is likely to increase as they are used to provide support for struggling homeowners.
Policymakers are pushing for Fannie Mae, Freddie Mac and the lesser-known Federal Home Loan Banks to pump liquidity into the US mortgage market and this has prompted regulators to call for stronger oversight of such institutions.
Fannie Mae, Freddie Mac and the Federal Home Loan Banks have become the backbone of the troubled US mortgage market as purely private sources of finance have all but dried up or are offered only at punitive terms.
In the second half of 2007, about 90 per cent of new mortgage funding was provided by GSEs. They have about $6,300bn of public debt and mortgage securities outstanding, more than the $5,100bn of outstanding US government debt.
Fannie Mae and Freddie Mac have no formal state guarantees but investors believe the US government would step in if the system got into trouble. This allows the agencies to raise funds at very low rates against a triple-A credit rating, in spite of high levels of leverage.
The capital surplus ratio for GSEs was recently reduced to 20 per cent from 30 per cent, allowing them to operate on a more leveraged basis.
In January, Moody's Investors Service, another credit rating agency, said the US could risk its triple-A rating within a decade unless soaring healthcare costs and social security spending was curbed.
Morgen openen wij hier een procent hoger.quote:SAN FRANCISCO (MarketWatch) - Intel Corp. said Tuesday that earnings fell 12% during the first quarter, but the chipmaker also issued an upbeat forecast for the current period.
That forecast helped send Intel shares up about 7% in after-hours trading.
Da's zo-zo.quote:SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Washington Mutual Inc. reported a $1.14 billion first-quarter net loss late Tuesday as the lender suffered from the mortgage meltdown and broader credit crunch.
The Seattle-based company also said it closed a previously announced deal to raise $7 billion from a group of investors led by private-equity firm Texas Pacific Group. It also reported "steady" results from its retail banking, credit card and commercial businesses.
bron: http://www.dollarcollapse.com/iNP/view.asp?ID=65quote:America, Ex-Distortion
4/12/2008
by John Rubino
In yet another sign that the end is near, Harper’s Magazine, that venerable fount of left wing culture, has become a source of clear-eyed financial journalism. In February it ran a cover story by iTuilip’s Eric Janszen explaining America’s devolution from goods-production to paper shuffling. Janszen calls this the FIRE economy (for Finance, Insurance, and Real Estate) and concludes that it can only survive by blowing ever-bigger bubbles (read the article here for Eric’s prediction on where the next bubble will appear).
And the May Harper’s just hit the newsstands with a cover story by veteran political analyst Kevin Phillips on how the U.S. government has been systematically distorting the economic numbers it reports. Here’s his opening:
"Almost four decades have passed since the United States scrapped its last currency ties to precious metals. Our copper and nickel coinage still retains some metallic value, but not nearly enough for the purpose of currency tampering--the historic temptation of inflation-plagued or otherwise wayward governments, including, at times, our own. Instead, since the 1960s, Washington has been forced to gull its citizens and creditors by debasing official statistics: the vital instruments with which the vigor and muscle of the American economy are measured. The effect, over the past twenty-five years, has been to create a false sense of economic achievement and rectitude, allowing us to maintain artificially low interest rates, massive government borrowing, and a dangerous reliance on mortgage and financial debt even as real economic growth has been slower than claimed. If Washington’s harping on weapons of mass destruction was essential to buoy public support for the invasion of Iraq, the use of deceptive statistics has played its own vital role in convincing many Americans that the U.S. economy is stronger, fairer, more productive, more dominant, and richer with opportunity than it actually is."
According to Phillips, this misinformation campaign began under LBJ, continued under Reagan, took off under Clinton, and was refined by Bush. So the enterprise is bi-partisan. And it’s not just one statistic. Our leaders lie about unemployment, inflation, growth and the deficit. Because Social Security payments are indexed to inflation, government statisticians suppress reported inflation, and thus their need to increase monthly SS checks, by arbitrarily eliminating from their calculations products that are rising too quickly in price. If they were adjusted for the true cost of living, today’s Social Security checks would be 70% higher and the Federal deficit would be exploding. (Questions for seniors: Why haven’t you burned down the White House? Are you waiting for the Baby Boomers to do it?)
Since the true level of unemployment would upset voters in crucial swing states, the government simply eliminates whole categories of people from the statistical workforce so they don’t show up as unemployed. To make GDP look better Washington “imputes” (i.e. makes up) new income sources and credits them to homeowners and others. When the money supply starts growing to fast to effectively hide, the Fed just stops reporting measures like M3. And the lies, like our accumulated debts, keep getting bigger. If Washington suddenly decided to tell the truth, America's vital statistics would look like this:
Inflation 12%
Unemployment 12%
Economic Growth Negative
National Debt $60 Trillion
The really cool thing about Phillips’ article is that he cites as his main source none other than John Williams of Shadow Government statistics. Williams is already a folk hero in sound money circles, where his numbers are seen as far more trustworthy than anything coming out of the Fed or Treasury. To see him given this much respect in Harper’s means the idea that we’re being conned on a vast scale is no longer the paranoid fantasy of a few lonely gold bugs. Now it’s the conventional wisdom.
Vandaag morgen... of zelfs gisteren.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:39 schreef pberends het volgende:
Nog steeds geen 1,60... wie loopt hier kunstmatig de boel te manipuleren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |