Ik heb deze, hoor:quote:
Nee. Ik ben er echt trots op dat ik dat nummer nog nooit in z'n totaliteit heb gehoordquote:
Het heeft zó een lekker wiebel ritmequote:Op woensdag 26 maart 2008 15:54 schreef Tomasso het volgende:
Nee. Ik ben er echt trots op dat ik dat nummer nog nooit in z'n totaliteit heb gehoord
het gaat ook een beeheeeeeeeeeeetje traaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaagquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:05 schreef wonderer het volgende:
Ik kan me er niet toe zetten om het hele nummer af te luisteren.
Ik wist wel dat je niet helemaal spoorde...quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:09 schreef DennisMoore het volgende:
*op repeat zet*
Kan er niet bij blijven stilzitten of normaal lopen als ik dat nr hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:19 schreef wonderer het volgende:
Ik wist wel dat je niet helemaal spoorde...
quote:
Andy Serkis?quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Wowza.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
* CrazyDutchPunk hoort even wie er misschien ere-gast is op het filmfestival waar hij werkt.
Okayquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:27 schreef Vlarp het volgende:
Ik ga er vanuit dat het leuk is, want ik ga er heen
quote:Stukje chat met oud-huisgenoot over XTC op dancefeestjes:
JP zegt (18:43): en men schijnt er 'lief' van te worden ipv agressief
AJ zegt (18:43): ja, dat merk je goed
AJ zegt (18:43): als ik daar ben met mijn werk komen ze van die sociale verhaaltjes ophangen, dat het zo goed is dat we er zijn enzo
AJ zegt (18:45): heb het ook een keer gehad, een jongen vroeg of hij me een kusje mocht geven
AJ zegt (18:45): hahaha
AJ zegt (18:45): een marokkaan, met leren jas en al, stereotype
AJ zegt (18:46): helemaal sociaal en lief
AJ zegt (18:46): hij zo; misschien beetje vreemde vraag, maar zou ik u een kusje mogen geven.. of even aanraken?
JP zegt (18:46): LOL
AJ zegt (18:46): helemaal verliefd te kijken, hahaha
JP zegt (18:46): vroeg je toen waarom?
AJ zegt (18:46): ja, maja.. hij kon het niet echt uitleggen, zei gewoon dat hij dat graag wilde
AJ zegt (18:47): moest 'm echt wegsturen op den duur
AJ zegt (18:47): lol
AJ zegt (18:47): die gasten worden nog verliefd op een stoel als ze flink high zijn van xtc
AJ zegt (18:47): tegen uitgaansmeisjes die een stoere politieman willen omarmen ben ik wat minder streng
quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:33 schreef Cairon het volgende:
Andy Serkis?
Ik fotografeer.quote:Jij fotografeert? Of ben je model?
XTCquote:
Heb je een site met je werk of zo?quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:15 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Ik fotografeer.
't Was net al wat minder leuk thuis trouwens, mn ouders hebben 2 dagen kunnen nadenken.
Hmm, een vriend die ook meegaat naar Armin Only had het er over dat ie ook XTC wilde gaan gebruiken..quote:
Drugs in het algemeenquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
XTC
Maar het klopt wel dat mensen daar vaak heel vreemd knuffelig van worden ja
Nee, maar ze begonnen nu dat hun wereld instortte maandag en ze begonnen allebei te huilen. Niet echt een leuk moment of zo.quote:En da's kut. Wat hebben ze bedacht die afgelopen dagen? Dat je eigenlijk keizondig bent?
Welke soa had je?quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:35 schreef Vlarp het volgende:
Jaaaa!
Net laatste keer antibiotica! Eindelijk helemaal beter
Ach, eigenlijk vind ik het wat vreemd dat iemand geen XTC-pil mag slikken, maar wel 20 bier achterover mag slaan. Het effect van dat eerste lijkt me wat minder schadelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:31 schreef Vlarp het volgende:
Hmm, een vriend die ook meegaat naar Armin Only had het er over dat ie ook XTC wilde gaan gebruiken..
Klote voor jequote:Op woensdag 26 maart 2008 19:32 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Nee, maar ze begonnen nu dat hun wereld instortte maandag en ze begonnen allebei te huilen. Niet echt een leuk moment of zo.
En henriverhoef.com
Omdat ze van jou geen kleinkinderen hoeven te verwachten?quote:
Thanks. En ik doe opdrachten ja, maar dan moet ik ze wel eerst krijgen.quote:Enne, mooie foto's! Sommigen lijken net alsof ze in de jaren 70 zijn gemaakt, die kleuren enzo, dat vind ik mooi. Doe je ook opdrachten?
Dat niet eens want ik heb al eens gezegd dat ik sowieso geen kinderen wil.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Omdat ze van jou geen kleinkinderen hoeven te verwachten?
Verdere consequenties van homo-zijn zie ik eigenlijk niet echt.
Daarom kun je je pil ook gratis laten testen!quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:38 schreef MrBrightside het volgende:
In bier zit op zo'n feest waarschijnlijk alleen water toegevoegd, en aan die XTCpil wel meer troep.
Tja, maar als je er 20 van drinkt om stomdronken te worden is het uiteindelijke effect hetzelfde.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:38 schreef MrBrightside het volgende:
In bier zit op zo'n feest waarschijnlijk alleen water toegevoegd, en aan die XTCpil wel meer troep.
Nou nee. De acties die je gaat doen n.a.v. dat laatste zijn waarschijnlijk wel wat schadelijker dan van dat eerste, maar het spul zelf blijft toch echt schadelijker hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ach, eigenlijk vind ik het wat vreemd dat iemand geen XTC-pil mag slikken, maar wel 20 bier achterover mag slaan. Het effect van dat eerste lijkt me wat minder schadelijk.
Dan is de best geteste nog steeds chemische troep hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:41 schreef Zakje het volgende:
[..]
Daarom kun je je pil ook gratis laten testen!
Nouja, die oud-huisgenoot van me heeft dus het liefst te maken met xtc-gebruikers ipv andere drugs. Dus xtc heeft toch een 'beter effect' voor de omgevingquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:44 schreef MrBrightside het volgende:
Effecten van dronken zijn & XTC zijn wel andersAlthans, ik heb nog nooit XTC gehad maar daar word je heel blij van en actief en dat heb ik niet als ik dronken ben, dan begin ik gewoon dom te lullen.
Het hele leven is chemisch, alles wat je eet is chemisch. Verschil is alleen of 't uit een dier, plantje, of reageerbuisje komt.quote:zolang het maar niet chemisch is. Blowen heb ik nog nooit gedaan maar ik wil het wel een keer proberen.
Mee eens. Ik drink zelf dan ook nauwelijks. Maar goed, hij ziet dat anders.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Da's in die mate dus ook flink drugsgebruik m.i.
Ik vind het verschil tussen XTC en een paddo toch vrij groot.quote:Het hele leven is chemisch, alles wat je eet is chemisch. Verschil is alleen of 't uit een dier, plantje, of reageerbuisje komt.
Och, wat xtc betreft die chemisch 'in orde' is zonder rare toevoegingen, ben ik daar nog niet zo zeker van eigenlijk. Schijnt bij bepaalde hersen-aandoeningen (parkinson etc) zelfs positief te kunnen werken, omdat het bepaalde effecten heeft op neurotransmitters oid. Verslavende werking schijnt er ook nauwelijks te zijn. (Ooit een docu over gezien.)quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:44 schreef Ang3l het volgende:
Nou nee. De acties die je gaat doen n.a.v. dat laatste zijn waarschijnlijk wel wat schadelijker dan van dat eerste, maar het spul zelf blijft toch echt schadelijker hoor
Waarom? Beide bevatten 'chemische' moleculen die een bepaald effect op je lichaam hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:49 schreef MrBrightside het volgende:
Ik vind het verschil tussen XTC en een paddo toch vrij groot.
Ik ben nog steeds op zoek naar een foto van een typisch hollands landschap dat ik op canvas kan drukkenquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:39 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Thanks. En ik doe opdrachten ja, maar dan moet ik ze wel eerst krijgen.
Tja, ik drink ook wel eens alcohol 'om het effect'. Dus da's al drugsgebruikquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:49 schreef wonderer het volgende:
Mee eens. Ik drink zelf dan ook nauwelijks. Maar goed, hij ziet dat anders.
Dat snap ik, maar ik heb dan toch meer vertrouwen in een natuurlijke fabricatie dan in een menselijke fabricatie moet ik zeggen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarom? Beide bevatten 'chemische' moleculen die een bepaald effect op je lichaam hebben.
mm, naarmate hij ouder wordt, glijdt hij wel degelijk af naar alcoholisme. Maar da's verder allemaal fictie, ik ben zelf nog nooit dronken geweestquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, ik drink ook wel eens alcohol 'om het effect'. Dus da's al drugsgebruik.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat daar fundamenteel mis mee is. De mens gebruikt van alles om zijn humeur en zintuiglijke ervaringen te beďnvloeden. Criterium zou eigenlijk moeten zijn of hij er controle over houdt of niet, en of het niet té slecht is voor de gezondheid.
Oeh, dank je wel!quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:55 schreef MrBrightside het volgende:
Ok, die heb ik niet echt. Ik zou eens bij www.jeroenvandaal.nl kijken, die is nog ieeeetsiepietsie beter ook.
Oh, ik niet eigenlijk. Bij menselijke fabricatie is het proces constanter en beter onder controle, weet je welke ingrediënten erin gaan, en zijn er allerlei keuringsinstanties die allemaal hun oké-stempeltje moeten gebruiken. Bij plantjes en beestjes moet je maar afwachten wat er gebeurt en welke ándere dan de gewenste stoffen ze ook nog aan 't brouwen zijn in hun celletjesquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:56 schreef MrBrightside het volgende:
Dat snap ik, maar ik heb dan toch meer vertrouwen in een natuurlijke fabricatie dan in een menselijke fabricatie moet ik zeggen."Natuurlijk" voelt gewoon beter.
Waarom zou je dat hebben?quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:56 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik heb dan toch meer vertrouwen in een natuurlijke fabricatie dan in een menselijke fabricatie moet ik zeggen."Natuurlijk" voelt gewoon beter.
Tsk tsk.quote:
Je moest eens weten op hoeveel weerstand dat stuit bij hetero's van 25 jaar en ouder. Op een of andere manier zien die het bewust geen kinderen willen als een soort directe aanval op hun hele bestaan, of zoiets.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:40 schreef MrBrightside het volgende:
Dat niet eens want ik heb al eens gezegd dat ik sowieso geen kinderen wil.
Voor ouders is het ook makkelijker is als je een coming out meteen kunt invullen met een prachtige schoonzoon. Nu hebben ze waarschijnlijk allerlei nachtmerries over de meest verschikkelijke griezels waar je mee thuis kunt komen.quote:Nee, waarschijnlijk omdat ik nu straks met een vriend thuis kom en niet met een vriendin, en omdat ze dat eigenlijk fout vinden en dat vinden ze dus moeilijk.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tsk tsk.
'k Heb het wel eens experimenteel uitgeprobeerd vroeger toen ik alleen thuis was. Stopwatch en notitieblokje erbij. Alleen was ik zo stom om van alles door elkaar te drinken, bier, oranjebitter, wijn...
Uit voorzorg een teiltje naast m'n bed gezet, waar ik uiteraard die nacht keurig náást heb gemikt. Ben (tot toen) nog nooit zo ziek geweest van de drank. Heb tijden geen wijn meer gelust en de rooie vlek in 't tapijt bleef me eraan herinneren....
Tegenwoordig gebeurt het me alleen nog maar per ongeluk eigenlijk.
Schat.,..... bij "iedere week" is er geen sprake meer van "per ongeluk" he?quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:28 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Het gaat altijd per ongeluk bij mij..
Moet jij niet gaan dansen ofzo?quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Schat.,..... bij "iedere week" is er geen sprake meer van "per ongeluk" he?
Die misselijkheid is dan ook de reden dat ik goed oppas met drank. Ik ben wel es aangeschoten geweest, maar dat is het ook wel. Mijn balans gaat als eerste (na een half glas bier), daarna word ik wat loslippiger. En geil. Een combinatie die vooral voor Brad wel aantrekkelijk isquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tsk tsk.
'k Heb het wel eens experimenteel uitgeprobeerd vroeger toen ik alleen thuis was. Stopwatch en notitieblokje erbij. Alleen was ik zo stom om van alles door elkaar te drinken, bier, oranjebitter, wijn...
Uit voorzorg een teiltje naast m'n bed gezet, waar ik uiteraard die nacht keurig náást heb gemikt. Ben (tot toen) nog nooit zo ziek geweest van de drank. Heb tijden geen wijn meer gelust en de rooie vlek in 't tapijt bleef me eraan herinneren....
Tegenwoordig gebeurt het me alleen nog maar per ongeluk eigenlijk.
Nee schat, dat was gisterquote:
Maar je was gelukkig wel iets anders doen, dus dat is ook goedquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee schat, dat was gister
Ik had vandaag geen zin in de masterclass
Ik was mijn bipsje aan het bruinen onder de zonnebankquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:22 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Maar je was gelukkig wel iets anders doen, dus dat is ook goed
Hell yeah!quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:51 schreef Cybart het volgende:
@ Roel: karaoke... toe maar !!!!!!
Je had de rest van je lichaam afgedekt?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik was mijn bipsje aan het bruinen onder de zonnebank
Lang leve goede films~quote:
Ze durven het nu eindelijk toe te geven?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:48 schreef Ang3l het volgende:
Godverdefuck. Zo is er niemand gek op je, zo zijn het er 3 ineensWhy?! WHY!!!???
En nou belt ie ook nog vanaf z'n werk... en ik neem op. Ik heb een HEKEL aan bellen (en al helemaal aan opnemenquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ze durven het nu eindelijk toe te geven?
Mooie foto's hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:32 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Nee, maar ze begonnen nu dat hun wereld instortte maandag en ze begonnen allebei te huilen. Niet echt een leuk moment of zo.
En henriverhoef.com
fotooooquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:57 schreef Weemz het volgende:
Postertje ontwerpen voor een concert is eigenlijk best leuk
Neuh, dan krijgen we weer allemaal van die 'christelijk en homo zijn gaan niet samen' posts...quote:
Steven Spielberg?quote:
Pas eentje aan mijquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:48 schreef Ang3l het volgende:
Godverdefuck. Zo is er niemand gek op je, zo zijn het er 3 ineensWhy?! WHY!!!???
Christelijk en homo misschien wel, maar christelijk en rationaliteit niet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:54 schreef Weemz het volgende:
[..]
Neuh, dan krijgen we weer allemaal van die 'christelijk en homo zijn gaan niet samen' posts...
Niet alles over een kam scheren, G_Equote:Op donderdag 27 maart 2008 00:29 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Niet dat homo's nou zo rationeel zijn, maar dat terzijde.
mooi lichaam maar zijn gezicht is engquote:Op donderdag 27 maart 2008 07:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
http://www.gay.nl/tasteful
Hier dan. Deze is voor jou
(Niet dat dat 1 van de 3 was hoor)
spookyquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:31 schreef Cazman het volgende:
[..]
Ik wil ook geld.
p.s. Dit toetsenbord is gemaakt door de twilight zone
Gohquote:
Gaat maar traag.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:24 schreef Cybart het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795
Waarschijnlijk omdat half NL hem nu zit te kijkenquote:
Heb je'm ooit gelezen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:44 schreef Vlarp het volgende:
Er staan heftige teksten in de Koran ja, maar sla de bijbel eens open, daar staan ook vreselijke dingen in
Wat een logicaquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:44 schreef Vlarp het volgende:
Er staan heftige teksten in de Koran ja, maar sla de bijbel eens open, daar staan ook vreselijke dingen in, en de Nederlandse samenleving is toch echt op de Christelijke grondbeginselen gebaseerd.
Ja, Christelijk opgevoed en ben ook nog een paar jaar beleidend christen geweest zoals dat zo mooi heetquote:
Dan zou ik hem nogmaals herlezen. Ik heb er 3 staan, je mag er wel eentje lenen. Volgens mij staat in geen enkele iets over verbranden, hoofden afhakken en uitroeien van andersgelovigen. Kan het mishebben hoor.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:48 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ja, Christelijk opgevoed en ben ook nog een paar jaar beleidend christen geweest zoals dat zo mooi heet
Ja, ik zag je edit te laatquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan zou ik hem nogmaals herlezen. Ik heb er 3 staan, je mag er wel eentje lenen. Volgens mij staat in geen enkele iets over verbranden, hoofden afhakken en uitroeien van andersgelovigen. Kan het mishebben hoor.
De Bijbel is, als je hem letterlijk op gaat volgen, ook een kolere gevaarlijk sprookje, maar toch wel een stuk minder gewelddadig dan de Koran.
Yep. Er staan vreselijke gebeurtenissen in beschreven, maar weinig/geen oproepen om generiek vreselijke dingen uit te halen met ongelovigen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:50 schreef Ang3l het volgende:
Dan zou ik hem nogmaals herlezen. Ik heb er 3 staan, je mag er wel eentje lenen. Volgens mij staat in geen enkele iets over verbranden, hoofden afhakken en uitroeien van andersgelovigen. Kan het mishebben hoor.
De Bijbel is, als je hem letterlijk op gaat volgen, ook een kolere gevaarlijk sprookje, maar toch wel een stuk minder gewelddadig dan de Koran.
Je kunt je afvragen of die 'normaal' zijn dankzij of ondanks de islamquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Neemt niet weg dat dit fragmenten van extremen zijn, en dat er naast die paar extremen ook nog enorm veel normale moslims zijn, die in alle liefde en vrede leven.
Wat vooral zo eng is, is dat er altijd wel een handjevol mensen is wat blind de woorden uit de bijbel of de koran volgt...quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:59 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Yep. Er staan vreselijke gebeurtenissen in beschreven, maar weinig/geen oproepen om generiek vreselijke dingen uit te halen met ongelovigen.
Wel: de Israëlieten moorden complete volken uit.
Niet: gij zult ongelovigen uitmoorden.
Ja dat staat in allebei hequote:Op donderdag 27 maart 2008 19:59 schreef DennisMoore het volgende:
Wel: de Israëlieten moorden complete volken uit.
Mensen die wat dan ook blind volgen zijn sowieso eng. Leiders, mode, boeken etc.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:02 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Wat vooral zo eng is, is dat er altijd wel een handjevol mensen is wat blind de woorden uit de bijbel of de koran volgt...
De ware essentie van Godsdienst en Gods woord is gewoon door machtsbeluste mensen verdraaid. Er zal vast wel iets zijn boven, misschien is er helemaal niks boven who knows. Volgens Hindoeisme aarde is all hell. Ze zullen er niet naast zitten met zoveel ellende in de wereld denk ik.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:58 schreef Vlarp het volgende:
Overigens is de Koran toch ook door mensen geschreven? Net als dat de bijbel ook door mensen is geschreven? Het zijn de verhalen of interpretaties van mensen die net zo slecht, corrupt, extremistisch enz als wij zijn.
En aangezien het door mensen is geschreven kan de waarheid volledig verdraaid zijn..
Niet alleen het geloof. Ook over mensen, een regering etc. Neem als voorbeeld Michael Moore. Ook al ben ik het met veel dingen eens die hij zegt of aan de kaak stelt, toch vind ik hem net zo goed iemand die indoctrineert/hersenspoelt door de juiste fragmenten aan elkaar te plakken en zaken weg te laten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat als je de juiste fragmenten maar uitkiest, je over elk geloof wel zoiets kan maken.
Het is wat ik schreef. Sommige mensen geloven heilig dat de Koran, of de Bijbel woord voor woord waar is....quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:04 schreef samjustme het volgende:
[..]
De ware essentie van Godsdienst en Gods woord is gewoon door machtsbeluste mensen verdraaid. Er zal vast wel iets zijn boven, misschien is er helemaal niks boven who knows. Volgens Hindoeisme aarde is all hell. Ze zullen er niet naast zitten met zoveel ellende in de wereld denk ik.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Niet alleen het geloof. Ook over mensen, een regering etc. Neem als voorbeeld Michael Moore. Ook al ben ik het met veel dingen eens die hij zegt of aan de kaak stelt, toch vind ik hem net zo goed iemand die indoctrineert/hersenspoelt door de juiste fragmenten aan elkaar te plakken en zaken weg te laten.
Same met Wilders. Ook al ben ik het tot op zekere hoogte met hem eens, ook hij doet hetzelfde en drijft het door tot aan het extremistische. Goed of slecht boeit me niet, welke zijde ook niet. Extreem rechts en extreem links, extreem Christen of extreem Moslim. Het zijn niet die zelfstandige naamwoorden die me bang maken, maar dat woordje "extreem" ervoor.
Ja, daar ben ik het ook helemaal mee eens.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Niet alleen het geloof. Ook over mensen, een regering etc. Neem als voorbeeld Michael Moore. Ook al ben ik het met veel dingen eens die hij zegt of aan de kaak stelt, toch vind ik hem net zo goed iemand die indoctrineert/hersenspoelt door de juiste fragmenten aan elkaar te plakken en zaken weg te laten.
Same met Wilders. Ook al ben ik het tot op zekere hoogte met hem eens, ook hij doet hetzelfde en drijft het door tot aan het extremistische. Goed of slecht boeit me niet, welke zijde ook niet. Extreem rechts en extreem links, extreem Christen of extreem Moslim. Het zijn niet die zelfstandige naamwoorden die me bang maken, maar dat woordje "extreem" ervoor.
Op zich zou het niks uit moeten maken zolang diegenen andersdenkenden niet in hun vrijheid beperken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Het is wat ik schreef. Sommige mensen geloven heilig dat de Koran, of de Bijbel woord voor woord waar is....
Nee man, heb je 'm al gezien? Het zijn wat aan elkaar geplakte youtube-fragmentjesquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Natuurlijk lokt dit uit tot een aanslag
Vooral dat laatste jaquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee man, heb je 'm al gezien? Het zijn wat aan elkaar geplakte youtube-fragmentjes.
Nouja, niet dat die fundie-moslims een 'geldig' excuus nodig hebben natuurlijk.
Ja ik ben ook niet zo onder de indruk. Maar ik zou het niet gek vinden als een extreemoslim hier zomaar jeukende handen van krijgtquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee man, heb je 'm al gezien? Het zijn wat aan elkaar geplakte youtube-fragmentjes.
Nouja, niet dat die fundie-moslims een 'geldig' excuus nodig hebben natuurlijk.
En toch denk ik inderdaad dat Erik gelijk heeft. Wat je hebt gezien wat voor rellen en bedreigingen 1 enkel simpel spotprentje al te weeg kan brengen, laat staan zo'n enorm gehyped youtube-plakseltje.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Punt is dat je overal gekken hebt! en Christenen hebben trouwens het Afrikaanse volk meermaals laten lijdenquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:16 schreef wonderer het volgende:
Punt is natuurlijk wel dat Christenen niet met gordelbommen rondlopen op drukke plaatsen...
Ik heb hem net ook gekeken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja ik ben ook niet zo onder de indruk.
Nou ja, ik heb 'm nu helemaal gekeken, en ik ben ook wel soort van angstig nu. Maar goed, om daarom maar de film te verbieden om te voorkomen dat de helft van de maatschappij bang en haatdragend wordt, en dat de andere helft elkaar wil uitmoorden, gaat me wat ver.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En toch denk ik inderdaad dat Erik gelijk heeft. Wat je hebt gezien wat voor rellen en bedreigingen 1 enkel simpel spotprentje al te weeg kan brengen, laat staan zo'n enorm gehyped youtube-plakseltje.
En dan kom ik bij mijn tweestrijd. Moeten we het daarom maar niet toestaan dat filmpje, omdat we bang zijn voor dat soort "wraak"? Lokken we het dan uit? Of moeten we ons daar niet door laten kisten en bang maken. Want we laten ons echt wel bang maken, als kikkerlandje. Ik ben er nog niet uit wat ik er van moet vinden
Een mening vormen is moeilijk.
We doen het alleen iets subtieler en beschaafder tegenwoordigquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:22 schreef samjustme het volgende:
[..]
Punt is dat je overal gekken hebt! en Christenen hebben trouwens het Afrikaanse volk meermaals laten lijden.
Hoe lang geleden wat het christendom nog wel een stuk extremer? 2000 jaar ofzo?quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:22 schreef Ang3l het volgende:
De wereld is scheef.
Eens. Ik vind het best een keurige film. En ook al is het een opeenhoping van "incidenten" en filmpjes en krantenberichten, spandoeken etc die maar 1 kant laten zien, dan nog vind ik dat zoiets zou moeten kunnen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:22 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb 'm nu helemaal gekeken, en ik ben ook wel soort van angstig nu. Maar goed, om daarom maar de film te verbieden om te voorkomen dat de helft van de maatschappij bang en haatdragend wordt, en dat de andere helft elkaar wil uitmoorden, gaat me wat ver.
De film gaat niet te ver vind ik, en het is totaal niet zo extreem als in de media werd verwacht, en, wat je zou verwachten na al die rellen en protesten.
Het is een terechte vraag aan de moslims of we bang moeten worden voor die teksten uit de Koran.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:25 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Hoe lang geleden wat het christendom nog wel een stuk extremer? 2000 jaar ofzo?
Dan hebben de moslims nog wel even te gaan....
Ow! Ja die wil ik natuurlijk ook wel zien!quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:26 schreef Cybart het volgende:
foto's van zondag staan nog niet online
Het is geen Rotterdam hierquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]Vlarp! Suggereer jij nu dat Moslims achterlopen op de rest?
Pas nou op je hoofd jongen, pas nou op!!!!!!!!!!
Ik zie zo Nunspeterbroek, Schubbekutterveen of Numansdorp aan diggelen geblazen worden!
Ik was het in het RTL nieuws al zat. Eerste 12 minuten: Fitna... nieuws maar uitgezet toenquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb nu al genoeg van de aandacht die Fitna krijgt, en nog gaat krijgen.
Ja, de media en journalistiek smult er van. En Wilders ook. Die zit thuis met z'n hand in z'n broek volgens mij.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:30 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ik was het in het RTL nieuws al zat. Eerste 12 minuten: Fitna... nieuws maar uitgezet toen.
Liever dat dan hier met z'n hand in mijn broek!quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:40 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, de media en journalistiek smult er van. En Wilders ook. Die zit thuis met z'n hand in z'n broek volgens mij.
Ja, ik moest lachen toen ik dat lasquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:48 schreef DennisMoore het volgende:
Instant Update: Man man, hoezo broddelwerk. Zó lang met die film bezig zijn en dan niet eens Mohammed Bouyeri juist kunnen identificeren. Inderdaad, Geert heeft Mo B. verwisseld met relrapper Salah Edin..
quote:
Boven: shirtje zeeman, niet getrimde vlasbaard, kalend, bruine ogenquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen?
Modern-igquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:09 schreef Jerruh het volgende:
[ afbeelding ]
schetsje gemaakt van toekomstige inrichting van mau zijn woonkamergedeelte.
Word wat duizelig van dat perspectief.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:09 schreef Jerruh het volgende:
[ afbeelding ]
schetsje gemaakt van toekomstige inrichting van mau zijn woonkamergedeelte.
http://gay.nl/thread/32237//Jim_is_homo!quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:40 schreef MrBrightside het volgende:
Iemand puberruil XL gezien toevallig? Was echt briljant
Heb het nog nooit gezien, maar n.a.v. dit toch maar eens gekeken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:40 schreef MrBrightside het volgende:
Ok, ga het fitna gedoe skippen. Kutzooi, ik wilde kijken maar hij laadt niet.
Het is zo makkelijk om de schuld in de schoenen van Wilders te schuiven...quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Wilders heeft het goed voor elkaar. Natuurlijk lokt dit uit tot een aanslag, en als dat gebeurt is zijn punt "bewezen", gebeurt het niet, dan heeft deze film daar tegen geholpen denkt ie dan.
Ligt niet zozeer aan islam maar aan mensen die gewoon het Westen haten en met alle mogelijke middelen willen bestrijden. Mensen samenbrengen en ervoor zorgen dat er werkelijk niet wordt gekeken naar iemands achtergrond. De angst voor moslims neemt af en toe belachelijke vormen aan, uiteindelijk zijn we allemaal mensne en willen gewoon een easy going life.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
We doen het alleen iets subtieler en beschaafder tegenwoordig
Ik praat ook de christelijke religie absoluut niet goed. Ik vind hem alleen wel wat beschaafder en beheerster.
Nog steeds best dom, maar wel anders dom.
De paus vindt condoomgebruikers ook niet lief, maar ik zie hem niet de Christen unie met bommengordeltjes de Etos laten binnenlopen om de kassajuffrouw die ze verkoopt aan diggelen te blazen.
Durf je dat ook buiten te zeggenquote:
Dat is hem nou juist, je zegt het zelf al cultuur en niet het geloof. Als we mensen niet tegenelkaar brengen komt het op zijn tijd wel goed, kost alleen wat tijd.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:29 schreef Ang3l het volgende:
Een van m'n beste collega's is moslim en ook daar vind ik het binnenshuis af en toe vreemd aan toe gaan. We zijn elkaars culturen gewoon niet gewend, en dat terwijl ze toch heel westers is. Vind het wel interessant en we kunnen best veel van elkaar leren.
Maar toch...... toen er een incident was met een jongen .... jawel .... werd hij meteen bedreigd door alle broers. Tja. Ik blijf het frappant vinden, zo'n enorme macho-cultuur vol geweld en disrespect.
Helaas gaan dan dus een macho-cultuur en een geweldadige religie hand in hand en versterken ze elkaar alleen maar.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:36 schreef samjustme het volgende:
[..]
Dat is hem nou juist, je zegt het zelf al cultuur en niet het geloof. Als we mensen niet tegenelkaar brengen komt het op zijn tijd wel goed, kost alleen wat tijd.
Ik ga ANTM kijken, I just love Tyra![]()
.
Ik durf het hier op m'n balkon ook te zeggenquote:
En daarom moeten we bepaalde meningen maar niet meer zeggen? Omdat de ander harder kan schreeuwen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:00 schreef Stroekie het volgende:
maar de vrijheid van meningsuiting is toch een vrijheid en geen verplichting?
Geert W had dus ook in vrijheid kunnen besluiten om zulke kwetsende zaken achterwege te laten. Hij heeft nu bewust het risico genomen. Hij weet ook wat er met die deense spotprenten gebeurd is.
Heeft ie dat inderdaad beweerd ja, of heeft "men" er dat van gemaakt en dat hele filmpje opgeblazen in de publiciteit?quote:en verder gok ik erop dat Geert hij nu wel door het ijs gaa zakken, en hij die grote verhalen over een film en alle gruwelijkheden dus niet waar heeft kunnen maken en het toch eigenlijk wel broddelwerk is wat er te zien is
Ik had echt medelijden met die dikke homo, met zijn bosje bloemen voor zo'n groep soldatenquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:40 schreef MrBrightside het volgende:
Hoi, de ene is Nederlands parlementariër in Nederland. De ander is gewoon burger en is naar 't buitenland vertrokken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:00 schreef Stroekie het volgende:
Want het is in mijn ogen echt krom om die van hem nog wel te betalen en die van Ayaan niet meer
quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:09 schreef Zakje het volgende:
Ik had echt medelijden met die dikke homo, met zijn bosje bloemen voor zo'n groep soldaten, ik zag mezelf al staan met mijn laarsjes, skinny's en zwarte murse
.
nee ik zeg niet dat we moeten zwijgen en ons laten overschreeuwenquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En daarom moeten we bepaalde meningen maar niet meer zeggen? Omdat de ander harder kan schreeuwen?
[..]
Heeft ie dat inderdaad beweerd ja, of heeft "men" er dat van gemaakt en dat hele filmpje opgeblazen in de publiciteit?
Hey zonder kleding niet zo heel erg nee, ik was op het verkeerde been gezet door zijn bolle wangenquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo dik is ie niet toch?
omdat ze met zachte hand het land was uitgezet omdat iedereen hier voor Ayaan was, maar not in my backyardquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoi, de ene is Nederlands parlementariër in Nederland. De ander is gewoon burger en is naar 't buitenland vertrokken.
Om 's een verschilletje te noemen.
Zakje geef er nou gewoon aan toe je bent langzaamaan emo aan het wordenquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:24 schreef Zakje het volgende:
Trouwens, weet iemand waarmee je dit :
[ afbeelding ]
kunt maken? Schmink of oogschaduw? De lenzen heb ik al. Het lijkt me tof om van het weekend eens wat te gaan experimenteren,aangezien ik morgen ook naar de kapper ga
.
Misschien heb je gelijk wat dat emo betreft, maar dat kan me niet zoveel schelen, ik denk dat ik me te verheven voel om me iets aan te trekken van de meeste andere mensen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:27 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
Zakje geef er nou gewoon aan toe je bent langzaamaan emo aan het worden
niks mis mee hoor, schmink wil do the job, je hebt het op waterbasis en op vetbasis, vetbasis is beter als je erg transpireert
Wat is Wilders toch ook een sukkel.quote:
Niet Mohammed B.
In de film is een foutje geslopen. De foto van de moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., is verwisseld met de foto van rapper Salah Edin.
Die kan er wel om lachen.
'De foto van Edin werd gemaakt voor de hoes van zijn album 'Nederlands grootste nachtmerrie'. Met het plaatje refereerde de muzikant bewust naar de wijdverspreide foto van zijn beruchte landgenoot.
"We wilden aantonen dat de gemiddelde Nederlander denkt dat iedere Marokkaan met een baard als Mohammed B. is", vertelt De Koning (de baas van Edins platenlabel). "Dat blijkt nog altijd relevant."'
quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:14 schreef Zakje het volgende:
[..]
Hey zonder kleding niet zo heel erg nee, ik was op het verkeerde been gezet door zijn bolle wangen.
vrijdag visdagquote:Op vrijdag 28 maart 2008 08:17 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
Onderwerp van vandaag....
Wat zal ik vanavond eens gaan eten?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:26 schreef MisterO het volgende:
Wel grappig, uiteindelijk is Wilders de grootste held. Zijn boodschap vind ik dan ook zeer redelijk. Ons extra waarschuwen voor extremistisch moslims die aanslagen willen plegen. En het heeft ook geholpen. Vandaag praat iedereen erover op school, je werk of waar dan ook.
Hij heeft bereikt wat hij wilde bereiken.
top actie.
Het feit dat hij de Islam en de Koran erbij haalt vind ik ook niet helemaal kloppen. Maar hij wil het debat voeren met moslims om te praten over wat er op dit moment gebeurt, dat er steeds meer moslims extremistische ideeen krijgen en hoe wij daar als burgers wat aan kunnen doen. En dat is hem gelukt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het is echt een baffilm en heeft niets met het geloof de Islam te maken. Ik lach hem vierkant uit.
Nee, hij wil ons laten denken dat er steeds meer extremistische "moslims" bij komen. 9/11 heeft geen ene fuck met het geloof de Islam te maken, net zoals de aanslagen in Madrid en Londen dat niet hebben. Het waren echter een paar doorgeslagen idioten die het in naam van een God hebben gedaan, denken ze dan. Maar dat zou iedere God kunnen zijn. "Christenen" hebben tot in de Middeleeuwen ook aan zulk soort praktijken gedaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:33 schreef MisterO het volgende:
[..]
Het feit dat hij de Islam en de Koran erbij haalt vind ik ook niet helemaal kloppen. Maar hij wil het debat voeren met moslims om te praten over wat er op dit moment gebeurt, dat er steeds meer moslims extremistische ideeen krijgen en hoe wij daar als burgers wat aan kunnen doen. En dat is hem gelukt.
Weet je dat zeker, of wil je dat graag gelovenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:37 schreef Tomasso het volgende:
9/11 heeft geen ene fuck met het geloof de Islam te maken, net zoals de aanslagen in Madrid en Londen dat niet hebben.
Alsof het complete geloof dat goedkeurdequote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Weet je dat zeker, of wil je dat graag geloven?
Vind je het niet krom om voetbalhooligans met moslim extremisten te vergelijken? Er is wel een groot verschil tussen een stel hooligans die wat heisa veroorzaken om een spelletje en een stel gekken die 'ongelovigen' of mensen met een ander geloof dan de islam anderen willlen veroorzaken dmv aanslagen. Het is trouwens bewezen door het AIVD dat er steeds meer moslim extremisten in de Nederland zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:37 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, hij wil ons laten denken dat er steeds meer extremistische "moslims" bij komen. 9/11 heeft geen ene fuck met het geloof de Islam te maken, net zoals de aanslagen in Madrid en Londen dat niet hebben. Het waren echter een paar doorgeslagen idioten die het in naam van een God hebben gedaan, denken ze dan. Maar dat zou iedere God kunnen zijn. "Christenen" hebben tot in de Middeleeuwen ook aan zulk soort praktijken gedaan.
Je zou extremistische gelovigen, van welk geloof dan ook, kunnen vergelijken met hooligans bij voetbal. Er is slechts een klein percentage van dat soort idioten, ze dragen een shirt van een willekeurige voetbalclub maar geven er verder helemaal niets om. Ze zijn er alleen om aandacht te krijgen en komen nooit voor het voetbal.
oeh, wat hebben ze gedaan danquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:08 schreef MisterO het volgende:
[..]
Het is trouwens bewezen door het AIVD dat er steeds meer moslim extremisten in de Nederland zijn.
www.aivd.nlquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:14 schreef Cybart het volgende:
[..]
oeh, wat hebben ze gedaan dan
hebben ze de moslims opgebeld met de vraag: bent u extremist?
Als mensen niet zo negatief en bang voor islam zouden zijn dan zou de wereld een stuk aangenamer zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:08 schreef MisterO het volgende:
[..]
Vind je het niet krom om voetbalhooligans met moslim extremisten te vergelijken? Er is wel een groot verschil tussen een stel hooligans die wat heisa veroorzaken om een spelletje en een stel gekken die 'ongelovigen' of mensen met een ander geloof dan de islam anderen willlen veroorzaken dmv aanslagen. Het is trouwens bewezen door het AIVD dat er steeds meer moslim extremisten in de Nederland zijn.
Het was dan ook sarcastisch bedoeldquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:27 schreef MrBrightside het volgende:
Ik denk niet dat de AIVD hun hele onderzoek precies uit de doeken doet aan jou.Ook niet aan mij trouwens.
wat moet ik met die link....quote:
Het was een maand of 2 geleden op het nieuws en op Nova... maar ik hoef er ook niet zozeer meer over te praten, mijn standpunt staat vast en ik wil het weer over onzinnige dingen hebben in dit onzinnige topicquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:30 schreef Cybart het volgende:
[..]
dat is hetzelfde als dat ik beweer dat mc donalds bewezen heeft dat ze 10 procent meer ui op hun hamburgers doen, jij je afvraagt hoe ze dat bewijzen, en ik een link naar de mc donalds homepage er neer zet....
Als moslims redelijke mensen zouden zijn die niet een lange geschiedenis hebben waarin ze gewone burgers afslachten, en ze een campagne voeren waarbij het doel zoveel mogelijk burgers om te brengen, dan zou de wereld een stuk aangenamer zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:29 schreef samjustme het volgende:
[..]
Als mensen niet zo negatief en bang voor islam zouden zijn dan zou de wereld een stuk aangenamer zijn.
Moslim=terrorist blijkbaar volgens velen.
Hoeveel moslims ken je uberhaupt?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:47 schreef Cairon het volgende:
[..]
Als moslims redelijke mensen zouden zijn die niet een lange geschiedenis hebben waarin ze gewone burgers afslachten, en ze een campagne voeren waarbij het doel zoveel mogelijk burgers om te brengen, dan zou de wereld een stuk aangenamer zijn.
Israel, Madrid, New York... Theo van Gogh.
Oh wacht, vervang lange geschiedenis voor de afgelopen twintig jaar, en je hebt al een mooi voorbeeld van een religie die duizenden doden op haar naam heeft staan omdat haar volgelingen streng in de leer zijn en ze bloed vergieten in naam van hun geloof, in opdracht van hun geloof.
Neem eens een kijkje op Marokko.nl, dat is het levende bewijs dat Wilders een figuur is dat nog lang niet overbodig is.
Mocht er een aanslag worden gepleegd om een zielig filmpje zoals Fitna, dan is Wilders zijn punt bewezen, dan is de Islam een gevaar voor de mensheid, de veiligheid, de redelijkheid.
Alle ledn van Monthy Python leven namelijk nog... om maar even een vergelijking te maken...
Het gaat om dat moslims met de nek worden aangegekeken en deels ook aan zichzelf te danken, misschien wat meer weerstand tegen anderen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:53 schreef MisterO het volgende:
bla bla
Alle leden van Monty Python leven nogquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:47 schreef Cairon het volgende:
Alle ledn van Monthy Python leven namelijk nog... om maar even een vergelijking te maken...
Geen blabla, tis realiteit. De film is niet tegen moslims in het algemeen, dat zei Wilders gisteren ook op zijn persconferentie. Het gaat puur om de moslim extremisten. Ik begrijp het helemaal dat het niet tof is dat sommigen alle moslims over een kam scheren, maar daar zijn de moslim extremisten voor een groot deel verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:56 schreef samjustme het volgende:
[..]
Het gaat om dat moslims met de nek worden aangegekeken en deels ook aan zichzelf te danken, misschien wat meer weerstand tegen anderen.
ze zijn in ieder geval niet neergesabeld op straat voor de school van hun kinderen door een fundi-christen na het zien van "The Life of Brian"quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alle leden van Monty Python leven nog?
Schat volgens mij ben je blind, Israeliers zijn ook geen heilige schepseltjes.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:53 schreef MisterO het volgende:
Jij begrijp me Cairon.
En dat zal ook niet weggaan zolang ze aanslagen blijven plegen in Israel, Europa of waar dan ook. Je moet hun daden ook niet goed gaan keuren.
Het feit is dat in Nederland maakt geen moer uit hoe goed je wel of niet geintegreerd bent mensen kijken je toch aan als allochtoon. Bullshit in kwadraat dus wat je aan het vertellen bent en ja kan uit eigen ervaring spreken dat mensen het zo zien.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:59 schreef MisterO het volgende:
[..]
Geen blabla, tis realiteit. De film is niet tegen moslims in het algemeen, dat zei Wilders gisteren ook op zijn persconferentie. Het gaat puur om de moslim extremisten. Ik begrijp het helemaal dat het niet tof is dat sommigen alle moslims over een kam scheren, maar daar zijn de moslim extremisten voor een groot deel verantwoordelijk voor.
Oh, op die fiets. Nee, da's waar... er waren wel flinke protesten en boycots geloof ik, maar daar bleef het netjes bij.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:00 schreef Cairon het volgende:
ze zijn in ieder geval niet neergesabeld op straat voor de school van hun kinderen door een fundi-christen na het zien van "The Life of Brian"
mop, begin daar asjeblieft niet over. want dan zullen we uren met elkaar in discussie zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:03 schreef samjustme het volgende:
[..]
Schat volgens mij ben je blind, Israeliers zijn ook geen heilige schepseltjes.
Genoeg gruwelijke daden wegens Palestijnen begaan.
Ja, dus? Alsof allochtoon per definitie slecht is.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:07 schreef samjustme het volgende:
Het feit is dat in Nederland maakt geen moer uit hoe goed je wel of niet geintegreerd bent mensen kijken je toch aan als allochtoon.
Christenen hebben een niet minder gewelddadige of onredelijke geschiedenis.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:47 schreef Cairon het volgende:
[..]
Als moslims redelijke mensen zouden zijn die niet een lange geschiedenis hebben waarin ze gewone burgers afslachten, en ze een campagne voeren waarbij het doel zoveel mogelijk burgers om te brengen, dan zou de wereld een stuk aangenamer zijn.
Ontkent hij dat dan ofzo? waarom haal je dat opeens bij?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:12 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Christenen hebben een niet minder gewelddadige of onredelijke geschiedenis.
Hoera, het kruistochten-argumentquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:12 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Schijt toch een eind op.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:07 schreef samjustme het volgende:
[..]
Het feit is dat in Nederland maakt geen moer uit hoe goed je wel of niet geintegreerd bent mensen kijken je toch aan als allochtoon.
omdat het jaar 1154 ofzo ECHT hetzelfde is als 2001...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:12 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Het is nog sterker. Mensen nemen aanstoot aan uiterlijkheden. Je kunt een niet geďntegreerde buitenlander zijn, de taal nauwelijks spreken, maar zolang je er maar uit ziet als een Nederlander, kijkt niemand er van op. Een Engelsman die twintig jaar in Amsterdam woont, maar nauwelijks Nederlands praat? Geen probleem, vinden we zelfs schattig, kunnen we leuk ons televisie Engels op oefenen. Is het geen Engels maar Arabisch en heb je een iets getinte huidskleur, dan is het opeens een Groot Probleem.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:07 schreef samjustme het volgende:
[..]
Het feit is dat in Nederland maakt geen moer uit hoe goed je wel of niet geďntegreerd bent mensen kijken je toch aan als allochtoon.
Moslims zíjn redelijke mensen, stuk voor stuk. Jij kent er blijkbaar nul, omdat je leeft in bekrompen wereldje dat alle moslims terroristen zijn. Ik ken er genoeg waar ik het prima mee kan vinden en waarbij ik echt niet opgehangen ga worden omdat ik homo ben.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:47 schreef Cairon het volgende:
[..]
Israel, Madrid, New York... Theo van Gogh.
Oh wacht, vervang lange geschiedenis voor de afgelopen twintig jaar, en je hebt al een mooi voorbeeld van een religie die duizenden doden op haar naam heeft staan omdat haar volgelingen streng in de leer zijn en ze bloed vergieten in naam van hun geloof, in opdracht van hun geloof.
Neem eens een kijkje op Marokko.nl, dat is het levende bewijs dat Wilders een figuur is dat nog lang niet overbodig is.
Mocht er een aanslag worden gepleegd om een zielig filmpje zoals Fitna, dan is Wilders zijn punt bewezen, dan is de Islam een gevaar voor de mensheid, de veiligheid, de redelijkheid.
Je leest alleen wat je wilt lezen!. Mijn oplossing is simpel get rid both of them. Zowel Palestijnen en Israeliers een hoop bullshit waar nooit wat van terecht zal komen naar mijn idee.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:09 schreef MisterO het volgende:
[..]
mop, begin daar asjeblieft niet over. want dan zullen we uren met elkaar in discussie zijn.
Whehequote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Tomasso het volgende:
Moslims zíjn redelijke mensen, stuk voor stuk.
Kop... Spijker... Enzoquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Het is nog sterker. Mensen nemen aanstoot aan uiterlijkheden. Je kunt een niet geďntegreerde buitenlander zijn, de taal nauwelijks spreken, maar zolang je er maar uit ziet als een Nederlander, kijkt niemand er van op. Een Engelsman die twintig jaar in Amsterdam woont, maar nauwelijks Nederlands praat? Geen probleem, vinden we zelfs schattig, kunnen we leuk ons televisie Engels op oefenen. Is het geen Engels maar Arabisch en heb je een iets getinte huidskleur, dan is het opeens een Groot Probleem.
Lees een ander post van me terug waar ik verwestering juist toejuich, je hebt me nergens hier horen beweren dat Nederland suckt. Je laat alleen maar zien dat je gewoon in je wereldje leeft en bang bent voor moslims, er zitten idd een aantal rotte appels tussen maar ja waar niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:17 schreef Cairon het volgende:
[..]
Schijt toch een eind op.
In Nederland boeit het niemand een worst of je blank of zwart of mocca of geel of rood of groen bent... niemand hier maakt zich nog druk om huidskleur.
Het is cultuur dat mensen afkeuren...
en drie keer raden, als een "nieuwe" cultuur hier komt en eist dat de "oude" cultuur zich aanpast, dan levert dat strijd op. We hebben in dit land hard gevochten voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen, homo emancipatie is iets dat Nederland het imago van tolerant en open land heeft opgeleverd...
mensen zijn er niet happig op dat er ineens een groep aan komt stormen die zegt dat vrouwen minder waard zijn, en homo's met hun kop naar beneden van een flat moeten worden afgegooid.
Eindelijk 4 stappen vooruit, komt er een groep aan die eist dat we er weer 5 terug zetten.
Dat is geen blinde haat, dat is geen stompzinnig voorbeeld van discriminatie.
Dat is logica.
Waarom moet ik mijn rechten inleveren om een minderheidsgroepering het naar hun wens te maken. Als je homo's maar vies vind, als je niet wil zien dat vrouwen gelijk zijn aan mannen, als nederlanders zo verschrikkelijk vies en vuil zijn...
dan rot je toch gewoon op?
Waarom zou je willen wonen in een land dat alles belichaamt dat je haat?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:19 schreef Cairon het volgende:
[..]
omdat het jaar 1154 ofzo ECHT hetzelfde is als 2001...![]()
Nee, maar je wekt de suggestie alsof Moslims een meer gewelddadige geschiedenis hebben dan Christenen, wat absoluut niet het geval is.quote:Omdat pietje in 1890 een koekje uit de koektrommel jatte, mag ik dat vandaag ook doen?
Het zooitje extremisten plaats ik niet onder Moslims. Net zoals ik hooligans niet onder voetbalsupporters plaats.quote:
Alsof het om de taal gaatquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Het is nog sterker. Mensen nemen aanstoot aan uiterlijkheden. Je kunt een niet geďntegreerde buitenlander zijn, de taal nauwelijks spreken, maar zolang je er maar uit ziet als een Nederlander, kijkt niemand er van op. Een Engelsman die twintig jaar in Amsterdam woont, maar nauwelijks Nederlands praat? Geen probleem, vinden we zelfs schattig, kunnen we leuk ons televisie Engels op oefenen. Is het geen Engels maar Arabisch en heb je een iets getinte huidskleur, dan is het opeens een Groot Probleem.
Wie heeft het over kruistochten van eeuwen geleden? Verdiep je eens in je de recente geschiedenis.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:17 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoera, het kruistochten-argument.
Hullie deden het ook, eeuwen geleden.
Och, dat doen ze zelf dus wel he?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:26 schreef Tomasso het volgende:
Het zooitje extremisten plaats ik niet onder Moslims. Net zoals ik hooligans niet onder voetbalsupporters plaats.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het zooitje extremisten plaats ik niet onder Moslims. Net zoals ik hooligans niet onder voetbalsupporters plaats.
Nou, jong, vertel eens. Hoeveel oorlogen hebben 'de christenen' gevoerd vanuit (!) hun christendom tegen andere religies?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:28 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Wie heeft het over kruistochten van eeuwen geleden? Verdiep je eens in je de recente geschiedenis.
tja blijkbaar kan je ook gewoon zeggen dat alle moslims kut zijn, of ze nou relaxed doen of niet... hé...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Och, dat doen ze zelf dus wel he?
En hou eens een enquete in de 'moslimwereld' hoeveel moslims van mening zijn dat Osama een prima moslim is? 'k Denk dat je zelfs zou schrikken van de uitkomst van die enquete in NL.
M'goed... jij hebt blijkbaar de definitie dat een moslim per definitie niet stout kan zijn. Want als ie dat wel is, dan is ie gewoon geen moslims. Simpel.
En waarom wordt iemand die perfect Nederlands spreekt, dezelfde waarden deelt als (ik noem maar wat) Balkenende, Bos en Paul Witteman, zelfs voor de helft Friese (!!!) voorouders heeft, tóch gezien als een Vieze Buitenlander alleen maar omdat-ie een iets andere huidskleur heeft en een naam die wijst op een Turkse of Marokkaanse achtergrond?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alsof het om de taal gaat.
Het gaat om het kunnen begrijpen, om het delen van dezelfde 'waarden'. Dát soort dingen.
Burgeroorlog in Noord-Ierland.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nou, jong, vertel eens. Hoeveel oorlogen hebben 'de christenen' gevoerd vanuit (!) hun christendom tegen andere religies?
*buzzer* Wrrrrong!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:33 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Burgeroorlog in Noord-Ierland.
Wist je niet dat dat niet ging om Protestant vs Katholiek? Tsk tsk tsk.quote:Northern Ireland has been for many years the site of a violent and bitter ethno-political conflict between those claiming to represent Nationalists, who are predominantly Catholic, and those claiming to represent Unionists, who are predominantly Protestant.[5] In general, Nationalists want Northern Ireland to be unified with the Republic of Ireland, and Unionists want it to remain part of the United Kingdom.
je hebt dan ook altijd gelijk...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
*buzzer* Wrrrrong!
Lees je eens in mbt de achtergronden daarvan, zou ik zeggen.
Je snapt het tenminstequote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
En waarom wordt iemand die perfect Nederlands spreekt, dezelfde waarden deelt als (ik noem maar wat) Balkenende, Bos en Paul Witteman, zelfs voor de helft Friese (!!!) voorouders heeft, tóch gezien als een Vieze Buitenlander alleen maar omdat-ie een iets andere huidskleur heeft en een naam die wijst op een Turkse of Marokkaanse achtergrond?
Tja, dat kan. En dat is net zo dom als zeggen dat alle moslims redelijke mensen zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Jerruh het volgende:
tja blijkbaar kan je ook gewoon zeggen dat alle moslims kut zijn, of ze nou relaxed doen of niet... hé...
Omdat er nog steeds veel domme mensen zijn die vaak slechte ervaringen hadden met andere mensen met dat kleurtje en naam, en die te makkelijk generaliseren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
En waarom wordt iemand die perfect Nederlands spreekt, dezelfde waarden deelt als (ik noem maar wat) Balkenende, Bos en Paul Witteman, zelfs voor de helft Friese (!!!) voorouders heeft, tóch gezien als een Vieze Buitenlander alleen maar omdat-ie een iets andere huidskleur heeft en een naam die wijst op een Turkse of Marokkaanse achtergrond?
Altijd leuk "je kent zeker geen allochtonen!" terwijl niemand ook maar iets weet van de mensen met wie ik werk, de mensen die ik op straat tegenkom, de mensen die ik in mijn kennissen kring heb. Maar veel plezier, ik ken een meisje dat ik nooit meer zal zien omdat haar ouders haar uitgehuwelijkt hadden aan een of ander gaar figuur in Marokko...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Tomasso het volgende:
Moslims zíjn redelijke mensen, stuk voor stuk. Jij kent er blijkbaar nul, omdat je leeft in bekrompen wereldje dat alle moslims terroristen zijn. Ik ken er genoeg waar ik het prima mee kan vinden en waarbij ik echt niet opgehangen ga worden omdat ik homo ben.
Bouw jij maar lekker een Kathedraal in Marokko, ik geloof dat je in Egypte, Iran en Pakistan nog steeds opgepakt kunt worden als je je tot het Christendom bekeert, in Iran staat er geloof ik nog steeds de doodstraf op.quote:Echt, kom eens buiten en laat je eens wat minder hersenspoelen door Wilders, je zal versteld staan. Op hooguit 500 meter van m'n kamer vandaan komt de grootste moskee van Europa te staan, en ik vind het een prachtgebouw. Waarom zouden hun geen grote moskeeën mogen bouwen als wij wel enorme kathedralen mogen bouwen?
No shit Sherlock, maar hoe gaan mensen met hun extremistische malloten om denk je? Osama Bin Laden is een held, op scholen juigden ze toen het WTC omlaag kwam...quote:De islam is totaal geen gevaar voor de mensheid, extremistische blinde idioten zijn een gevaar voor de mensheid, die heb je in elke levensovertuiging.
Ach, dat is tenminste beter dan de definitie hebben dat moslims sowieso terroristen zijn en het hele Westen willen overnemen. Beide hebben we niet volgens mijquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Och, dat doen ze zelf dus wel he?
En hou eens een enquete in de 'moslimwereld' hoeveel moslims van mening zijn dat Osama een prima moslim is? 'k Denk dat je zelfs zou schrikken van de uitkomst van die enquete in NL.
M'goed... jij hebt blijkbaar de definitie dat een moslim per definitie niet stout kan zijn. Want als ie dat wel is, dan is ie gewoon geen moslims. Simpel.
Oooh, maar dan gaat het conflict tussen Israël en Palestina ook alleen maar om grond en niet om godsdienst?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
*buzzer* Wrrrrong!
Lees je eens in mbt de achtergronden daarvan, zou ik zeggen.
[..]
Wist je niet dat dat niet ging om Protestant vs Katholiek? Tsk tsk tsk.
Juist! Maar dat is kennelijk voor veel mensen te ingewikkeld. Het is veel makkelijker om hele groepen over één kam te scheren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:42 schreef Tomasso het volgende:
Tuurlijk, er zijn foute moslims, Er zijn foute christenen. Er zijn foute atheďsten. In elke levensovertuiging zitten rotte appels. Alleen het gevaar bestaat dat deze personen alle aandacht krijgen en hierdoor wordt aangenomen dat de gehele levensovertuiging, of een gros ervan, er zo over denkt. Dat is pertinent niet juist.
Je kent volgens mij alleen kut gevallen zo te horen hehe. Het probleem is dat mensen hun achterlijke cultuur verschuilen achter islam. Heeft vrij weinig iets met islam te maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:38 schreef Cairon het volgende:
[..]
Altijd leuk "je kent zeker geen allochtonen!" terwijl niemand ook maar iets weet van de mensen met wie ik werk, de mensen die ik op straat tegenkom, de mensen die ik in mijn kennissen kring heb. Maar veel plezier, ik ken een meisje dat ik nooit meer zal zien omdat haar ouders haar uitgehuwelijkt hadden aan een of ander gaar figuur in Marokko...
Praat ook even met Nadia die niet meer thuis mag komen omdat ze rechten wilde studeren...
Of aan een meisje van 14 in mijn klas, die volgend jaar naar haar thuisland word gestuurd zodat ze met haar neef kan trouwen, de goede man is dertig en afgelopen week heeft ze hem voor het eerst gezien...
Mensen met wie ik het stuk voor stuk goed kan vinden, maar die allemaal gevangen zitten in een cultuur die haaks staat op de normen en waarden die gelden in het land waar ze zijn opgegroeid, waar ze zijn geboren, waar ze wonen, waar ze deel van uitmaken.
Praat ook even met een aantal van mijn oud collega's die tijdens de pauzes allemaal marokkaans met elkaar praten in de kantine, en die het hebben over "Jullie Nederlanders" in verhouding tot zichzelf, aangezien ze zichzelf niet classificeren als Nederlanders in een gesprek met Nederlanders.
Oh en praat je ook even met Gijs, die in elkaar getrapt is na werktijd door een marokkaanse collega, die hem in elkaar trapte omdat Gijs de dag ervoor door zijn vriend werd opgehaald. Hoe vaak ik iemand wel niet "gore homo" heb horen roepen.
[..]
Bouw jij maar lekker een Kathedraal in Marokko, ik geloof dat je in Egypte, Iran en Pakistan nog steeds opgepakt kunt worden als je je tot het Christendom bekeert, in Iran staat er geloof ik nog steeds de doodstraf op.
Je pretendeert net alsof Nederland een land vol intolerantie is, waar mensen moslims het leven zuur maken op alle mogelijke manieren.
Als je denkt dat wij hier zo intolerant zijn, neem dan eens een kijkje in de landen die zo vroom zijn in de Islamitische leer, en zeg me dan nog eens dat "wij" een intolerant land zijn.
Ze mogen hier best een moskee bouwen, maar als ze vervolgens in die moskee predikken dat Nederlanders lager zijn dan honden en varkens, dat ze workshops geven hoe je het beste je vrouw kan slaan, dan is er toch echt iets mis hoor. Dat is dan ook waar mensen over struikelen.
[..]
No shit Sherlock, maar hoe gaan mensen met hun extremistische malloten om denk je? Osama Bin Laden is een held, op scholen juigden ze toen het WTC omlaag kwam...
Roepen dat extremisten een gevaar zijn is nogal logisch... maar peil eens wat mensen een extremist vinden? Want die kinderen die juigden op scholen, al de mensen die een petitie tekende om een haat-imam te steunen, al de figuren die op straat roepen "hij lkte het zelf uit om vermoord te worden" die moeten we zien als wat? Gematigd of extreem? Want volgens velen moeten dat de gematigden voorstellen...
en daar schuilt een probleem...
definieer jij eens wat een extremist is.
Daarnaast leggen mensen gelijk de link tussen de Islam en kut jongeren met een opgeschoren koppie en een petje en een te grote bek. 95% van die gasten heeft totaal geen binding met de Islam.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:45 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Juist! Maar dat is kennelijk voor veel mensen te ingewikkeld. Het is veel makkelijker om hele groepen over één kam te scheren.
Da's een topic apart. Maar het ging even over de christenen he?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:44 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Oooh, maar dan gaat het conflict tussen Israël en Palestina ook alleen maar om grond en niet om godsdienst?
Oeh, duidelijk hoor... "Het speelt een rol". Dat was jouw 'stelling' niet he?quote:Ach, wat een onzin, religie speelt wel degelijk een doorslaggevende rol, zowel in Noord-Ierland als in Israël. Net zo goed als dat een rol speelt in Irak, Afghanistan, etc.
Je vertrouwt dat stukje nietquote:Leuk trouwens dat je geen link vermeld bij je kennelijk o zo betrouwbare bron.
Het verschil tussen Noord-Ierland en Israel?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:44 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Oooh, maar dan gaat het conflict tussen Israël en Palestina ook alleen maar om grond en niet om godsdienst?
Open a fucking history book you goddamned retard.quote:Leuk trouwens dat je geen link vermeld bij je kennelijk o zo betrouwbare bron.
Ik wilde het wat vriendelijker zeggenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:52 schreef Cairon het volgende:
Open a fucking history book you goddamned retard.
Mijn stelling is dat je bij de meerderheid van culturen en religies extreme vormen van gewelddadigheid, extremisme en drang tot overheersing van andere religies en culture aantreft, zowel in de verre als recente geschiedenis, en je DUS niet vanuit een christelijke of westers perspectief kunt zeggen dat de Islamitische religie en cultuur een gewelddadige grondslag heeft en je eigen religie en cultuur niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Da's een topic apart. Maar het ging even over de christenen he?
[..]
Oeh, duidelijk hoor... "Het speelt een rol". Dat was jouw 'stelling' niet he?
Ik roep actief op het uitroeien van beide volkenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:52 schreef Cairon het volgende:
[..]
De Palestijnen roepen actief op tot het uitroeien van alle Joden, Joden, ALLE Joden.
geldt dezelfde stupide redenering dan ook niet voor de mensen die geen onderscheid willen maken tussen extremisme, rellerige pubers en moslims? Of ga je even haarfijn tegen vrienden van mij vertellen dat hun religie baaaad is en dat ze met hun stomme gedachtengoed moeten opzouten uit dit land omdat ze over 20 jaar nederland gaan veroveren met hun islam?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:56 schreef Cairon het volgende:
het is 2008, je moet echt in je cognitieve eigenschappen gehinderd zijn als je nu nog niet weet waar het conflict in Noord-Ierland om draait.
Ik beweer niet dat het conflict in Noord-Ierland een uitsluitend religieuze oorlog is, maar religie is er een belangrijk zo niet doorslaggevend onderdeel van. Dat je het meteen weer zo in het extreme probeert te trekken, zegt meer over jou dan over mij.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:56 schreef Cairon het volgende:
het is 2008, je moet echt in je cognitieve eigenschappen gehinderd zijn als je nu nog niet weet waar het conflict in Noord-Ierland om draait.
Uiteraardquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:59 schreef Jerruh het volgende:
geldt dezelfde stupide redenering dan ook niet voor de mensen die geen onderscheid willen maken tussen extremisme, rellerige pubers en moslims?
get this through your thick skull...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Het beeld wat je schetst, is een fantasie beeld, iets wat in jou kop zit en waar jij helemaal in gelooft. Iedereen die het niet met jou eens is, iedereen die niet in dat dezelfde fantasie beeld gelooft, is volgens jou knettergek. En daardoor valt met jou geen redelijke discussie te voeren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:10 schreef Cairon het volgende:
Maar "ze" vinden dat "ze" meer rechten en meer vrijheden moeten hebben dan "wij".
Je bent een doom denkend mannetje geen wonder dat je weinig friends hebt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:10 schreef Cairon het volgende:
[..]
get this through your thick skull...
"We" hebben moslims alle kansen gegeven om te integreren, "we" waren zo tolerant en vriendelijk en meelevend om niets te verplichten en om ze alle vrijheid te gunnen om te doen en laten we ze maar wilden.
"We" hebben hard gevochten voor "onze" vrijheden. "We" zijn dan ook niet beroerd om die vrijheden te delen met elk die in "ons" land komt wonen, en deel wil uitmaken van "onze" samenleving. Daarom kunnen "zij" net als "wij" hier naar school, werken, naar de supermarkt, hun geloof belijden, en wat nog meer, zolang "ze" zich maar aan "onze" wetten houden.
Maar "ze" zijn het niet zo eens met "onze" vrijheden, en "ze" willen dan ook dat "wij" onze vrijheden inperken als het gaat om interactie met "hen".
Een imam moet natuurlijk fris en fruitig kunnen roepen dat Nederlanders lager dan stront zijn, dat homo's dood moeten en dat vrouwen minderwaardige schepsels zijn, dat Israel en alle joden van de aardbodem moeten worden gevaagd...
Maar "ze" vinden dat "ze" meer rechten en meer vrijheden moeten hebben dan "wij".
Ik lach je uit, mag wel he?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:10 schreef Cairon het volgende:
[..]
get this through your thick skull...
"We" hebben moslims alle kansen gegeven om te integreren, "we" waren zo tolerant en vriendelijk en meelevend om niets te verplichten en om ze alle vrijheid te gunnen om te doen en laten we ze maar wilden.
"We" hebben hard gevochten voor "onze" vrijheden. "We" zijn dan ook niet beroerd om die vrijheden te delen met elk die in "ons" land komt wonen, en deel wil uitmaken van "onze" samenleving. Daarom kunnen "zij" net als "wij" hier naar school, werken, naar de supermarkt, hun geloof belijden, en wat nog meer, zolang "ze" zich maar aan "onze" wetten houden.
Maar "ze" zijn het niet zo eens met "onze" vrijheden, en "ze" willen dan ook dat "wij" onze vrijheden inperken als het gaat om interactie met "hen".
Een imam moet natuurlijk fris en fruitig kunnen roepen dat Nederlanders lager dan stront zijn, dat homo's dood moeten en dat vrouwen minderwaardige schepsels zijn, dat Israel en alle joden van de aardbodem moeten worden gevaagd...
Ja maar dat zijn altijd maar "incidenten" en die worden altijd maar aan de zijkant geschoven als niet geldig, niet relevant...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:23 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vond die eerdere post met die concrete voorbeelden van dat uithuwelijken en die zich afzonderende marokkanen in de bedrijfskantine ook wat sterker eerlijk gezegd.
voornamelijk omdat Les Grandes Esperances daarmee begon.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:33 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, je gaf het met de aanhalingstekens rond "ze" al aan. Er lopen zóveel dingen door elkaar heen.
ik geef je een deel gelijk hoor en ik vind dit dan weer een vrij sterke post van je, maar het incidentenprobleem is juist het punt: wanneer is het inderdaad een trend zoals je het zegt, wordt er te snel een trendwaarnemning gemaakt in vergelijking met andere aspecten, tot welke groep heeft de trend betrekking etc. zijn ook vragen die je je kan stellen. het probleem nu is dat er een trend is gesignaleerd en door velen ook erkend als trend, maar dat er verschil van mening is op welke groep die trend slaat. en dan is het een kwestie van nuancering, zodat je de juiste mensen aanpakt. Ik vind dat de regering daar slecht in is, maar ik vind de kant van wilders juist het tegenovergestelde en dus ook een slechte beoordeling.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:35 schreef Cairon het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn altijd maar "incidenten" en die worden altijd maar aan de zijkant geschoven als niet geldig, niet relevant...
want je weet toch net zo goed als ik dat als iets je niet aanstaat je het met alle gemak van de wereld kunt afdoen als een eenmalig incident. Ach het is slechts een enkele rotte appel...
Je vraagt je alleen af waarom dat soort figuren nooit de vraag beantwoorden: "Na hoeveel incidenten hebben we te maken met een trend?"
Je zag het zelf al, als ze iets slechts doen dan behoren ze per definitie niet meer tot de groep, en dus is de groep altijd gezuiverd van alle blaam. Er is nooit een probleem, altijd is er wel een smoesje te vinden om iets af te doen of te negeren, of om het onderwerp te veranderen of om de boodschapper aan te vallen.
zolang het maar iets is om de aandacht weg te lokken van het erkennen van een probleem. Iedere vorm van kritiek moet worden vermeden, iedere vraag moet worden beantwoord met een wedervraag. Blijkbaar is het een nobel streven om zo min mogelijk problemen te erkennen en benoemen, en ze te laten groeien en laten escaleren door ze te ontkennen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:36 schreef DennisMoore het volgende:
Eensch.
Alleen... gaat het dan over moslims, of gaat het over moslimculturen, of slechts over Marokkanen, of slechts over Berbers, of slechts over een bepaalde leeftijdsgroep, of sociaaleconomische klasse etc etc.
niet grappig.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:58 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik roep actief op het uitroeien van beide volken![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |