abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57655007
Fitna toch maar even kijken dan.. vriend van me heeft 'm op een mirror gezet
Huh!?
pi_57655022
Laten we in ieder geval hopen dat het niet schokkend genoeg is voor eventuele aanslagen in Nederland.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_57655081
Overigens is de Koran toch ook door mensen geschreven? Net als dat de bijbel ook door mensen is geschreven? Het zijn de verhalen of interpretaties van mensen die net zo slecht, corrupt, extremistisch enz als wij zijn.

En aangezien het door mensen is geschreven kan de waarheid volledig verdraaid zijn..
Huh!?
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:59:14 #129
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57655111
Ik denk dat als je de juiste fragmenten maar uitkiest, je over elk geloof wel zoiets kan maken.

Neemt niet weg dat dit fragmenten van extremen zijn, en dat er naast die paar extremen ook nog enorm veel normale moslims zijn, die in alle liefde en vrede leven.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_57655133
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:50 schreef Ang3l het volgende:

Dan zou ik hem nogmaals herlezen. Ik heb er 3 staan, je mag er wel eentje lenen. Volgens mij staat in geen enkele iets over verbranden, hoofden afhakken en uitroeien van andersgelovigen. Kan het mishebben hoor.

De Bijbel is, als je hem letterlijk op gaat volgen, ook een kolere gevaarlijk sprookje, maar toch wel een stuk minder gewelddadig dan de Koran.
Yep. Er staan vreselijke gebeurtenissen in beschreven, maar weinig/geen oproepen om generiek vreselijke dingen uit te halen met ongelovigen.

Wel: de Israëlieten moorden complete volken uit.
Niet: gij zult ongelovigen uitmoorden.
pi_57655170
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:59 schreef Tha_Erik het volgende:

Neemt niet weg dat dit fragmenten van extremen zijn, en dat er naast die paar extremen ook nog enorm veel normale moslims zijn, die in alle liefde en vrede leven.
Je kunt je afvragen of die 'normaal' zijn dankzij of ondanks de islam .
Misschien 'doen ze er niet zoveel aan', net als het gros van de katholieken in NL, die gewoon katholiek zijn omdat dat zo hoort en omdat ze vroeger ooit 's gedoopt zijn etc.
pi_57655205
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Yep. Er staan vreselijke gebeurtenissen in beschreven, maar weinig/geen oproepen om generiek vreselijke dingen uit te halen met ongelovigen.

Niet: gij zult ongelovigen uitmoorden.
Wat vooral zo eng is, is dat er altijd wel een handjevol mensen is wat blind de woorden uit de bijbel of de koran volgt...
Huh!?
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:02:41 #133
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_57655223
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:59 schreef DennisMoore het volgende:

Ja dat staat in allebei he
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:03:19 #134
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_57655242
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:02 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Wat vooral zo eng is, is dat er altijd wel een handjevol mensen is wat blind de woorden uit de bijbel of de koran volgt...
Mensen die wat dan ook blind volgen zijn sowieso eng. Leiders, mode, boeken etc.
L'Amour menaçant:
pi_57655293
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:58 schreef Vlarp het volgende:
Overigens is de Koran toch ook door mensen geschreven? Net als dat de bijbel ook door mensen is geschreven? Het zijn de verhalen of interpretaties van mensen die net zo slecht, corrupt, extremistisch enz als wij zijn.

En aangezien het door mensen is geschreven kan de waarheid volledig verdraaid zijn..
De ware essentie van Godsdienst en Gods woord is gewoon door machtsbeluste mensen verdraaid. Er zal vast wel iets zijn boven, misschien is er helemaal niks boven who knows. Volgens Hindoeisme aarde is all hell. Ze zullen er niet naast zitten met zoveel ellende in de wereld denk ik.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:06:00 #136
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_57655340
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat als je de juiste fragmenten maar uitkiest, je over elk geloof wel zoiets kan maken.
Niet alleen het geloof. Ook over mensen, een regering etc. Neem als voorbeeld Michael Moore. Ook al ben ik het met veel dingen eens die hij zegt of aan de kaak stelt, toch vind ik hem net zo goed iemand die indoctrineert/hersenspoelt door de juiste fragmenten aan elkaar te plakken en zaken weg te laten.

Same met Wilders. Ook al ben ik het tot op zekere hoogte met hem eens, ook hij doet hetzelfde en drijft het door tot aan het extremistische. Goed of slecht boeit me niet, welke zijde ook niet. Extreem rechts en extreem links, extreem Christen of extreem Moslim. Het zijn niet die zelfstandige naamwoorden die me bang maken, maar dat woordje "extreem" ervoor.
L'Amour menaçant:
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:06:10 #137
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57655344
Wilders heeft het goed voor elkaar. Natuurlijk lokt dit uit tot een aanslag, en als dat gebeurt is zijn punt "bewezen", gebeurt het niet, dan heeft deze film daar tegen geholpen denkt ie dan.
Hoogachtend,
Erik.
pi_57655356
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:04 schreef samjustme het volgende:

[..]

De ware essentie van Godsdienst en Gods woord is gewoon door machtsbeluste mensen verdraaid. Er zal vast wel iets zijn boven, misschien is er helemaal niks boven who knows. Volgens Hindoeisme aarde is all hell. Ze zullen er niet naast zitten met zoveel ellende in de wereld denk ik.
Het is wat ik schreef. Sommige mensen geloven heilig dat de Koran, of de Bijbel woord voor woord waar is....
Huh!?
pi_57655432
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Niet alleen het geloof. Ook over mensen, een regering etc. Neem als voorbeeld Michael Moore. Ook al ben ik het met veel dingen eens die hij zegt of aan de kaak stelt, toch vind ik hem net zo goed iemand die indoctrineert/hersenspoelt door de juiste fragmenten aan elkaar te plakken en zaken weg te laten.

Same met Wilders. Ook al ben ik het tot op zekere hoogte met hem eens, ook hij doet hetzelfde en drijft het door tot aan het extremistische. Goed of slecht boeit me niet, welke zijde ook niet. Extreem rechts en extreem links, extreem Christen of extreem Moslim. Het zijn niet die zelfstandige naamwoorden die me bang maken, maar dat woordje "extreem" ervoor.
Huh!?
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:09:02 #140
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57655445
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Hoogachtend,
Erik.
pi_57655454
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Het is wat ik schreef. Sommige mensen geloven heilig dat de Koran, of de Bijbel woord voor woord waar is....
Op zich zou het niks uit moeten maken zolang diegenen andersdenkenden niet in hun vrijheid beperken.
pi_57655479
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:06 schreef Tha_Erik het volgende:

Natuurlijk lokt dit uit tot een aanslag
Nee man, heb je 'm al gezien? Het zijn wat aan elkaar geplakte youtube-fragmentjes .

Nouja, niet dat die fundie-moslims een 'geldig' excuus nodig hebben natuurlijk.
pi_57655514
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee man, heb je 'm al gezien? Het zijn wat aan elkaar geplakte youtube-fragmentjes .

Vooral dat laatste ja
Huh!?
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:16:05 #144
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57655661
quote:

[..]

Ja ik ben ook niet zo onder de indruk. Maar ik zou het niet gek vinden als een extreemoslim hier zomaar jeukende handen van krijgt .
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:16:25 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57655667
Punt is natuurlijk wel dat Christenen niet met gordelbommen rondlopen op drukke plaatsen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:18:05 #146
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_57655701
quote:

[..]

En toch denk ik inderdaad dat Erik gelijk heeft. Wat je hebt gezien wat voor rellen en bedreigingen 1 enkel simpel spotprentje al te weeg kan brengen, laat staan zo'n enorm gehyped youtube-plakseltje.

En dan kom ik bij mijn tweestrijd. Moeten we het daarom maar niet toestaan dat filmpje, omdat we bang zijn voor dat soort "wraak"? Lokken we het dan uit? Of moeten we ons daar niet door laten kisten en bang maken. Want we laten ons echt wel bang maken, als kikkerlandje. Ik ben er nog niet uit wat ik er van moet vinden

Een mening vormen is moeilijk.
L'Amour menaçant:
pi_57655761
Vind het zelf reuze meevallen maar ja ik vond Deense cartoons best wel geinig eigenlijk. Wel een tegenvaller als Britney Spears VMA performance.
pi_57655820
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:16 schreef wonderer het volgende:
Punt is natuurlijk wel dat Christenen niet met gordelbommen rondlopen op drukke plaatsen...
Punt is dat je overal gekken hebt! en Christenen hebben trouwens het Afrikaanse volk meermaals laten lijden .
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:22:41 #149
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_57655832
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:16 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja ik ben ook niet zo onder de indruk.
Ik heb hem net ook gekeken.
Ik vond de tekst na het scheurende-pagina geluid eigenlijk nog best getuigen van enige intelligentie.
Vast door iemand anders dan Wilders geschreven

Ik weet niet wat me banger maakt. De beelden in de film, over het feit dat mensen zich ZO enorm druk kunnen maken over deze paar minuten van anti-propaganda. En helaas stopt het niet bij "druk maken", maar gata het verder. Haat, bedreigingen, aanslagen etc.

Weer die spotprent als voorbeeld. Hoe veel spotprenten zijn er over God, over jezus, over de Maagd Maria? Neem maar een sketch van Marc-Marie... hopsa, de kettingrokende Maria die vraagt "Hedde gij al kartjes veur de kruisiging?". Zijn wij dan ook helemaal over de rooie? En met wij bedoel ik mezelf, bedoel ik de wat strenger gelovigen en bedoel is zèlfs de extremistisch christenen. Ik zie Marc-Marie nog niet moeten onderduiken voor zoiets. Helaas moeten we dat wel doen als we een tekeningetje maken over Mohammed of Allah.

De wereld is scheef.
L'Amour menaçant:
pi_57655835
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]

En toch denk ik inderdaad dat Erik gelijk heeft. Wat je hebt gezien wat voor rellen en bedreigingen 1 enkel simpel spotprentje al te weeg kan brengen, laat staan zo'n enorm gehyped youtube-plakseltje.

En dan kom ik bij mijn tweestrijd. Moeten we het daarom maar niet toestaan dat filmpje, omdat we bang zijn voor dat soort "wraak"? Lokken we het dan uit? Of moeten we ons daar niet door laten kisten en bang maken. Want we laten ons echt wel bang maken, als kikkerlandje. Ik ben er nog niet uit wat ik er van moet vinden

Een mening vormen is moeilijk.
Nou ja, ik heb 'm nu helemaal gekeken, en ik ben ook wel soort van angstig nu. Maar goed, om daarom maar de film te verbieden om te voorkomen dat de helft van de maatschappij bang en haatdragend wordt, en dat de andere helft elkaar wil uitmoorden, gaat me wat ver.

De film gaat niet te ver vind ik, en het is totaal niet zo extreem als in de media werd verwacht, en, wat je zou verwachten na al die rellen en protesten.

Het is een terechte vraag aan de moslims of we bang moeten worden voor die teksten uit de Koran.
Huh!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')