Je leest alleen wat je wilt lezen!. Mijn oplossing is simpel get rid both of them. Zowel Palestijnen en Israeliers een hoop bullshit waar nooit wat van terecht zal komen naar mijn idee.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:09 schreef MisterO het volgende:
[..]
mop, begin daar asjeblieft niet over. want dan zullen we uren met elkaar in discussie zijn.
Whehequote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Tomasso het volgende:
Moslims zíjn redelijke mensen, stuk voor stuk.
Kop... Spijker... Enzoquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Het is nog sterker. Mensen nemen aanstoot aan uiterlijkheden. Je kunt een niet geïntegreerde buitenlander zijn, de taal nauwelijks spreken, maar zolang je er maar uit ziet als een Nederlander, kijkt niemand er van op. Een Engelsman die twintig jaar in Amsterdam woont, maar nauwelijks Nederlands praat? Geen probleem, vinden we zelfs schattig, kunnen we leuk ons televisie Engels op oefenen. Is het geen Engels maar Arabisch en heb je een iets getinte huidskleur, dan is het opeens een Groot Probleem.
Lees een ander post van me terug waar ik verwestering juist toejuich, je hebt me nergens hier horen beweren dat Nederland suckt. Je laat alleen maar zien dat je gewoon in je wereldje leeft en bang bent voor moslims, er zitten idd een aantal rotte appels tussen maar ja waar niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:17 schreef Cairon het volgende:
[..]
Schijt toch een eind op.
In Nederland boeit het niemand een worst of je blank of zwart of mocca of geel of rood of groen bent... niemand hier maakt zich nog druk om huidskleur.
Het is cultuur dat mensen afkeuren...
en drie keer raden, als een "nieuwe" cultuur hier komt en eist dat de "oude" cultuur zich aanpast, dan levert dat strijd op. We hebben in dit land hard gevochten voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen, homo emancipatie is iets dat Nederland het imago van tolerant en open land heeft opgeleverd...
mensen zijn er niet happig op dat er ineens een groep aan komt stormen die zegt dat vrouwen minder waard zijn, en homo's met hun kop naar beneden van een flat moeten worden afgegooid.
Eindelijk 4 stappen vooruit, komt er een groep aan die eist dat we er weer 5 terug zetten.
Dat is geen blinde haat, dat is geen stompzinnig voorbeeld van discriminatie.
Dat is logica.
Waarom moet ik mijn rechten inleveren om een minderheidsgroepering het naar hun wens te maken. Als je homo's maar vies vind, als je niet wil zien dat vrouwen gelijk zijn aan mannen, als nederlanders zo verschrikkelijk vies en vuil zijn...
dan rot je toch gewoon op?
Waarom zou je willen wonen in een land dat alles belichaamt dat je haat?
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:19 schreef Cairon het volgende:
[..]
omdat het jaar 1154 ofzo ECHT hetzelfde is als 2001...![]()
Nee, maar je wekt de suggestie alsof Moslims een meer gewelddadige geschiedenis hebben dan Christenen, wat absoluut niet het geval is.quote:Omdat pietje in 1890 een koekje uit de koektrommel jatte, mag ik dat vandaag ook doen?
Het zooitje extremisten plaats ik niet onder Moslims. Net zoals ik hooligans niet onder voetbalsupporters plaats.quote:
Alsof het om de taal gaatquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Het is nog sterker. Mensen nemen aanstoot aan uiterlijkheden. Je kunt een niet geïntegreerde buitenlander zijn, de taal nauwelijks spreken, maar zolang je er maar uit ziet als een Nederlander, kijkt niemand er van op. Een Engelsman die twintig jaar in Amsterdam woont, maar nauwelijks Nederlands praat? Geen probleem, vinden we zelfs schattig, kunnen we leuk ons televisie Engels op oefenen. Is het geen Engels maar Arabisch en heb je een iets getinte huidskleur, dan is het opeens een Groot Probleem.
Wie heeft het over kruistochten van eeuwen geleden? Verdiep je eens in je de recente geschiedenis.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:17 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoera, het kruistochten-argument.
Hullie deden het ook, eeuwen geleden.
Och, dat doen ze zelf dus wel he?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:26 schreef Tomasso het volgende:
Het zooitje extremisten plaats ik niet onder Moslims. Net zoals ik hooligans niet onder voetbalsupporters plaats.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het zooitje extremisten plaats ik niet onder Moslims. Net zoals ik hooligans niet onder voetbalsupporters plaats.
Nou, jong, vertel eens. Hoeveel oorlogen hebben 'de christenen' gevoerd vanuit (!) hun christendom tegen andere religies?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:28 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Wie heeft het over kruistochten van eeuwen geleden? Verdiep je eens in je de recente geschiedenis.
tja blijkbaar kan je ook gewoon zeggen dat alle moslims kut zijn, of ze nou relaxed doen of niet... hé...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Och, dat doen ze zelf dus wel he?
En hou eens een enquete in de 'moslimwereld' hoeveel moslims van mening zijn dat Osama een prima moslim is? 'k Denk dat je zelfs zou schrikken van de uitkomst van die enquete in NL.
M'goed... jij hebt blijkbaar de definitie dat een moslim per definitie niet stout kan zijn. Want als ie dat wel is, dan is ie gewoon geen moslims. Simpel.
En waarom wordt iemand die perfect Nederlands spreekt, dezelfde waarden deelt als (ik noem maar wat) Balkenende, Bos en Paul Witteman, zelfs voor de helft Friese (!!!) voorouders heeft, tóch gezien als een Vieze Buitenlander alleen maar omdat-ie een iets andere huidskleur heeft en een naam die wijst op een Turkse of Marokkaanse achtergrond?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alsof het om de taal gaat.
Het gaat om het kunnen begrijpen, om het delen van dezelfde 'waarden'. Dát soort dingen.
Burgeroorlog in Noord-Ierland.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nou, jong, vertel eens. Hoeveel oorlogen hebben 'de christenen' gevoerd vanuit (!) hun christendom tegen andere religies?
*buzzer* Wrrrrong!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:33 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Burgeroorlog in Noord-Ierland.
Wist je niet dat dat niet ging om Protestant vs Katholiek? Tsk tsk tsk.quote:Northern Ireland has been for many years the site of a violent and bitter ethno-political conflict between those claiming to represent Nationalists, who are predominantly Catholic, and those claiming to represent Unionists, who are predominantly Protestant.[5] In general, Nationalists want Northern Ireland to be unified with the Republic of Ireland, and Unionists want it to remain part of the United Kingdom.
je hebt dan ook altijd gelijk...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
*buzzer* Wrrrrong!
Lees je eens in mbt de achtergronden daarvan, zou ik zeggen.
Je snapt het tenminstequote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
En waarom wordt iemand die perfect Nederlands spreekt, dezelfde waarden deelt als (ik noem maar wat) Balkenende, Bos en Paul Witteman, zelfs voor de helft Friese (!!!) voorouders heeft, tóch gezien als een Vieze Buitenlander alleen maar omdat-ie een iets andere huidskleur heeft en een naam die wijst op een Turkse of Marokkaanse achtergrond?
Tja, dat kan. En dat is net zo dom als zeggen dat alle moslims redelijke mensen zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Jerruh het volgende:
tja blijkbaar kan je ook gewoon zeggen dat alle moslims kut zijn, of ze nou relaxed doen of niet... hé...
Omdat er nog steeds veel domme mensen zijn die vaak slechte ervaringen hadden met andere mensen met dat kleurtje en naam, en die te makkelijk generaliseren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
En waarom wordt iemand die perfect Nederlands spreekt, dezelfde waarden deelt als (ik noem maar wat) Balkenende, Bos en Paul Witteman, zelfs voor de helft Friese (!!!) voorouders heeft, tóch gezien als een Vieze Buitenlander alleen maar omdat-ie een iets andere huidskleur heeft en een naam die wijst op een Turkse of Marokkaanse achtergrond?
Altijd leuk "je kent zeker geen allochtonen!" terwijl niemand ook maar iets weet van de mensen met wie ik werk, de mensen die ik op straat tegenkom, de mensen die ik in mijn kennissen kring heb. Maar veel plezier, ik ken een meisje dat ik nooit meer zal zien omdat haar ouders haar uitgehuwelijkt hadden aan een of ander gaar figuur in Marokko...quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Tomasso het volgende:
Moslims zíjn redelijke mensen, stuk voor stuk. Jij kent er blijkbaar nul, omdat je leeft in bekrompen wereldje dat alle moslims terroristen zijn. Ik ken er genoeg waar ik het prima mee kan vinden en waarbij ik echt niet opgehangen ga worden omdat ik homo ben.
Bouw jij maar lekker een Kathedraal in Marokko, ik geloof dat je in Egypte, Iran en Pakistan nog steeds opgepakt kunt worden als je je tot het Christendom bekeert, in Iran staat er geloof ik nog steeds de doodstraf op.quote:Echt, kom eens buiten en laat je eens wat minder hersenspoelen door Wilders, je zal versteld staan. Op hooguit 500 meter van m'n kamer vandaan komt de grootste moskee van Europa te staan, en ik vind het een prachtgebouw. Waarom zouden hun geen grote moskeeën mogen bouwen als wij wel enorme kathedralen mogen bouwen?
No shit Sherlock, maar hoe gaan mensen met hun extremistische malloten om denk je? Osama Bin Laden is een held, op scholen juigden ze toen het WTC omlaag kwam...quote:De islam is totaal geen gevaar voor de mensheid, extremistische blinde idioten zijn een gevaar voor de mensheid, die heb je in elke levensovertuiging.
Ach, dat is tenminste beter dan de definitie hebben dat moslims sowieso terroristen zijn en het hele Westen willen overnemen. Beide hebben we niet volgens mijquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Och, dat doen ze zelf dus wel he?
En hou eens een enquete in de 'moslimwereld' hoeveel moslims van mening zijn dat Osama een prima moslim is? 'k Denk dat je zelfs zou schrikken van de uitkomst van die enquete in NL.
M'goed... jij hebt blijkbaar de definitie dat een moslim per definitie niet stout kan zijn. Want als ie dat wel is, dan is ie gewoon geen moslims. Simpel.
Oooh, maar dan gaat het conflict tussen Israël en Palestina ook alleen maar om grond en niet om godsdienst?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
*buzzer* Wrrrrong!
Lees je eens in mbt de achtergronden daarvan, zou ik zeggen.
[..]
Wist je niet dat dat niet ging om Protestant vs Katholiek? Tsk tsk tsk.
Juist! Maar dat is kennelijk voor veel mensen te ingewikkeld. Het is veel makkelijker om hele groepen over één kam te scheren.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:42 schreef Tomasso het volgende:
Tuurlijk, er zijn foute moslims, Er zijn foute christenen. Er zijn foute atheïsten. In elke levensovertuiging zitten rotte appels. Alleen het gevaar bestaat dat deze personen alle aandacht krijgen en hierdoor wordt aangenomen dat de gehele levensovertuiging, of een gros ervan, er zo over denkt. Dat is pertinent niet juist.
Je kent volgens mij alleen kut gevallen zo te horen hehe. Het probleem is dat mensen hun achterlijke cultuur verschuilen achter islam. Heeft vrij weinig iets met islam te maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:38 schreef Cairon het volgende:
[..]
Altijd leuk "je kent zeker geen allochtonen!" terwijl niemand ook maar iets weet van de mensen met wie ik werk, de mensen die ik op straat tegenkom, de mensen die ik in mijn kennissen kring heb. Maar veel plezier, ik ken een meisje dat ik nooit meer zal zien omdat haar ouders haar uitgehuwelijkt hadden aan een of ander gaar figuur in Marokko...
Praat ook even met Nadia die niet meer thuis mag komen omdat ze rechten wilde studeren...
Of aan een meisje van 14 in mijn klas, die volgend jaar naar haar thuisland word gestuurd zodat ze met haar neef kan trouwen, de goede man is dertig en afgelopen week heeft ze hem voor het eerst gezien...
Mensen met wie ik het stuk voor stuk goed kan vinden, maar die allemaal gevangen zitten in een cultuur die haaks staat op de normen en waarden die gelden in het land waar ze zijn opgegroeid, waar ze zijn geboren, waar ze wonen, waar ze deel van uitmaken.
Praat ook even met een aantal van mijn oud collega's die tijdens de pauzes allemaal marokkaans met elkaar praten in de kantine, en die het hebben over "Jullie Nederlanders" in verhouding tot zichzelf, aangezien ze zichzelf niet classificeren als Nederlanders in een gesprek met Nederlanders.
Oh en praat je ook even met Gijs, die in elkaar getrapt is na werktijd door een marokkaanse collega, die hem in elkaar trapte omdat Gijs de dag ervoor door zijn vriend werd opgehaald. Hoe vaak ik iemand wel niet "gore homo" heb horen roepen.
[..]
Bouw jij maar lekker een Kathedraal in Marokko, ik geloof dat je in Egypte, Iran en Pakistan nog steeds opgepakt kunt worden als je je tot het Christendom bekeert, in Iran staat er geloof ik nog steeds de doodstraf op.
Je pretendeert net alsof Nederland een land vol intolerantie is, waar mensen moslims het leven zuur maken op alle mogelijke manieren.
Als je denkt dat wij hier zo intolerant zijn, neem dan eens een kijkje in de landen die zo vroom zijn in de Islamitische leer, en zeg me dan nog eens dat "wij" een intolerant land zijn.
Ze mogen hier best een moskee bouwen, maar als ze vervolgens in die moskee predikken dat Nederlanders lager zijn dan honden en varkens, dat ze workshops geven hoe je het beste je vrouw kan slaan, dan is er toch echt iets mis hoor. Dat is dan ook waar mensen over struikelen.
[..]
No shit Sherlock, maar hoe gaan mensen met hun extremistische malloten om denk je? Osama Bin Laden is een held, op scholen juigden ze toen het WTC omlaag kwam...
Roepen dat extremisten een gevaar zijn is nogal logisch... maar peil eens wat mensen een extremist vinden? Want die kinderen die juigden op scholen, al de mensen die een petitie tekende om een haat-imam te steunen, al de figuren die op straat roepen "hij lkte het zelf uit om vermoord te worden" die moeten we zien als wat? Gematigd of extreem? Want volgens velen moeten dat de gematigden voorstellen...
en daar schuilt een probleem...
definieer jij eens wat een extremist is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |