abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57671684
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:09 schreef MisterO het volgende:

[..]

mop, begin daar asjeblieft niet over. want dan zullen we uren met elkaar in discussie zijn.
Je leest alleen wat je wilt lezen!. Mijn oplossing is simpel get rid both of them. Zowel Palestijnen en Israeliers een hoop bullshit waar nooit wat van terecht zal komen naar mijn idee.

VIVA communisme GO CHINA GO CHINA .
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_57671700
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Tomasso het volgende:

Moslims zíjn redelijke mensen, stuk voor stuk.
Whehe .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:23:53 #253
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57671742
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

Het is nog sterker. Mensen nemen aanstoot aan uiterlijkheden. Je kunt een niet geïntegreerde buitenlander zijn, de taal nauwelijks spreken, maar zolang je er maar uit ziet als een Nederlander, kijkt niemand er van op. Een Engelsman die twintig jaar in Amsterdam woont, maar nauwelijks Nederlands praat? Geen probleem, vinden we zelfs schattig, kunnen we leuk ons televisie Engels op oefenen. Is het geen Engels maar Arabisch en heb je een iets getinte huidskleur, dan is het opeens een Groot Probleem.
Kop... Spijker... Enzo
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_57671781
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:17 schreef Cairon het volgende:

[..]

Schijt toch een eind op.

In Nederland boeit het niemand een worst of je blank of zwart of mocca of geel of rood of groen bent... niemand hier maakt zich nog druk om huidskleur.

Het is cultuur dat mensen afkeuren...

en drie keer raden, als een "nieuwe" cultuur hier komt en eist dat de "oude" cultuur zich aanpast, dan levert dat strijd op. We hebben in dit land hard gevochten voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen, homo emancipatie is iets dat Nederland het imago van tolerant en open land heeft opgeleverd...

mensen zijn er niet happig op dat er ineens een groep aan komt stormen die zegt dat vrouwen minder waard zijn, en homo's met hun kop naar beneden van een flat moeten worden afgegooid.

Eindelijk 4 stappen vooruit, komt er een groep aan die eist dat we er weer 5 terug zetten.

Dat is geen blinde haat, dat is geen stompzinnig voorbeeld van discriminatie.

Dat is logica.

Waarom moet ik mijn rechten inleveren om een minderheidsgroepering het naar hun wens te maken. Als je homo's maar vies vind, als je niet wil zien dat vrouwen gelijk zijn aan mannen, als nederlanders zo verschrikkelijk vies en vuil zijn..
.

dan rot je toch gewoon op?

Waarom zou je willen wonen in een land dat alles belichaamt dat je haat?
Lees een ander post van me terug waar ik verwestering juist toejuich, je hebt me nergens hier horen beweren dat Nederland suckt. Je laat alleen maar zien dat je gewoon in je wereldje leeft en bang bent voor moslims, er zitten idd een aantal rotte appels tussen maar ja waar niet.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_57671797
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:19 schreef Cairon het volgende:

[..]

omdat het jaar 1154 ofzo ECHT hetzelfde is als 2001...

Het is veel recentere geschiedenis dan je denkt. Ooit van Noord Ierland gehoord? Enig idee hoe extreem bepaalde Christenen in de Verenigde Staten zijn? Wel eens verdiept in de rol van de Rooms Katholieke kerk in de Tweede Wereldoorlog? Wat is het verschil dat de Rooms Katholieke kerk locale religies in Zuid-Amerika en Afrika heeft verdreven, ten opzichte van de drang van de Islam om hun geloof te verspreiden in Europa?
quote:
Omdat pietje in 1890 een koekje uit de koektrommel jatte, mag ik dat vandaag ook doen?
Nee, maar je wekt de suggestie alsof Moslims een meer gewelddadige geschiedenis hebben dan Christenen, wat absoluut niet het geval is.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:26:40 #256
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57671806
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Whehe .
Het zooitje extremisten plaats ik niet onder Moslims. Net zoals ik hooligans niet onder voetbalsupporters plaats.
pi_57671815
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

Het is nog sterker. Mensen nemen aanstoot aan uiterlijkheden. Je kunt een niet geïntegreerde buitenlander zijn, de taal nauwelijks spreken, maar zolang je er maar uit ziet als een Nederlander, kijkt niemand er van op. Een Engelsman die twintig jaar in Amsterdam woont, maar nauwelijks Nederlands praat? Geen probleem, vinden we zelfs schattig, kunnen we leuk ons televisie Engels op oefenen. Is het geen Engels maar Arabisch en heb je een iets getinte huidskleur, dan is het opeens een Groot Probleem.
Alsof het om de taal gaat .

Het gaat om het kunnen begrijpen, om het delen van dezelfde 'waarden'. Dát soort dingen.
pi_57671847
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:17 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoera, het kruistochten-argument .

Hullie deden het ook, eeuwen geleden.
Wie heeft het over kruistochten van eeuwen geleden? Verdiep je eens in je de recente geschiedenis.
pi_57671875
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:26 schreef Tomasso het volgende:

Het zooitje extremisten plaats ik niet onder Moslims. Net zoals ik hooligans niet onder voetbalsupporters plaats.
Och, dat doen ze zelf dus wel he?

En hou eens een enquete in de 'moslimwereld' hoeveel moslims van mening zijn dat Osama een prima moslim is? 'k Denk dat je zelfs zou schrikken van de uitkomst van die enquete in NL.

M'goed... jij hebt blijkbaar de definitie dat een moslim per definitie niet stout kan zijn. Want als ie dat wel is, dan is ie gewoon geen moslims. Simpel .
pi_57671877
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:26 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ligt ook deels aan moslim community, wat mondiger zijn tegen extremisten zou wel handiger zijn denk ik.
pi_57671907
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:28 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

Wie heeft het over kruistochten van eeuwen geleden? Verdiep je eens in je de recente geschiedenis.
Nou, jong, vertel eens. Hoeveel oorlogen hebben 'de christenen' gevoerd vanuit (!) hun christendom tegen andere religies?

En dan bedoel ik dus niet dat een leider nog even "God zij met ons" roept voor de camera he? Want dat is té makkelijk.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:32:01 #262
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_57671939
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En hou eens een enquete in de 'moslimwereld' hoeveel moslims van mening zijn dat Osama een prima moslim is? 'k Denk dat je zelfs zou schrikken van de uitkomst van die enquete in NL.

M'goed... jij hebt blijkbaar de definitie dat een moslim per definitie niet stout kan zijn. Want als ie dat wel is, dan is ie gewoon geen moslims. Simpel .
tja blijkbaar kan je ook gewoon zeggen dat alle moslims kut zijn, of ze nou relaxed doen of niet... hé...
put
your
clothes
on!
pi_57671949
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Alsof het om de taal gaat .

Het gaat om het kunnen begrijpen, om het delen van dezelfde 'waarden'. Dát soort dingen.
En waarom wordt iemand die perfect Nederlands spreekt, dezelfde waarden deelt als (ik noem maar wat) Balkenende, Bos en Paul Witteman, zelfs voor de helft Friese (!!!) voorouders heeft, tóch gezien als een Vieze Buitenlander alleen maar omdat-ie een iets andere huidskleur heeft en een naam die wijst op een Turkse of Marokkaanse achtergrond?
pi_57671977
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nou, jong, vertel eens. Hoeveel oorlogen hebben 'de christenen' gevoerd vanuit (!) hun christendom tegen andere religies?
Burgeroorlog in Noord-Ierland.
pi_57672003
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:33 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

Burgeroorlog in Noord-Ierland.
*buzzer* Wrrrrong!

Lees je eens in mbt de achtergronden daarvan, zou ik zeggen .
quote:
Northern Ireland has been for many years the site of a violent and bitter ethno-political conflict between those claiming to represent Nationalists, who are predominantly Catholic, and those claiming to represent Unionists, who are predominantly Protestant.[5] In general, Nationalists want Northern Ireland to be unified with the Republic of Ireland, and Unionists want it to remain part of the United Kingdom.
Wist je niet dat dat niet ging om Protestant vs Katholiek? Tsk tsk tsk.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:35:52 #266
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_57672017
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

*buzzer* Wrrrrong!

je hebt dan ook altijd gelijk...
put
your
clothes
on!
pi_57672035
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

En waarom wordt iemand die perfect Nederlands spreekt, dezelfde waarden deelt als (ik noem maar wat) Balkenende, Bos en Paul Witteman, zelfs voor de helft Friese (!!!) voorouders heeft, tóch gezien als een Vieze Buitenlander alleen maar omdat-ie een iets andere huidskleur heeft en een naam die wijst op een Turkse of Marokkaanse achtergrond?
Je snapt het tenminste . Trouwens wel een derimerend onderwerp.
Een combinatie van communisme en democratie, ideale oplossing ben je ook af van al het rondslomp die godsdiensten met zich meebremgt. Uiteindelijk zijn ze allemaal een pot nat.
pi_57672043
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Jerruh het volgende:

tja blijkbaar kan je ook gewoon zeggen dat alle moslims kut zijn, of ze nou relaxed doen of niet... hé...
Tja, dat kan. En dat is net zo dom als zeggen dat alle moslims redelijke mensen zijn .
pi_57672081
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:32 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

Omdat er nog steeds veel domme mensen zijn die vaak slechte ervaringen hadden met andere mensen met dat kleurtje en naam, en die te makkelijk generaliseren.
pi_57672097
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:35 schreef Jerruh het volgende:

je hebt dan ook altijd gelijk...
*aai*
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:38:47 #271
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57672101
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:20 schreef Tomasso het volgende:
Moslims zíjn redelijke mensen, stuk voor stuk. Jij kent er blijkbaar nul, omdat je leeft in bekrompen wereldje dat alle moslims terroristen zijn. Ik ken er genoeg waar ik het prima mee kan vinden en waarbij ik echt niet opgehangen ga worden omdat ik homo ben.
Altijd leuk "je kent zeker geen allochtonen!" terwijl niemand ook maar iets weet van de mensen met wie ik werk, de mensen die ik op straat tegenkom, de mensen die ik in mijn kennissen kring heb. Maar veel plezier, ik ken een meisje dat ik nooit meer zal zien omdat haar ouders haar uitgehuwelijkt hadden aan een of ander gaar figuur in Marokko...
Praat ook even met Nadia die niet meer thuis mag komen omdat ze rechten wilde studeren...
Of aan een meisje van 14 in mijn klas, die volgend jaar naar haar thuisland word gestuurd zodat ze met haar neef kan trouwen, de goede man is dertig en afgelopen week heeft ze hem voor het eerst gezien...

Mensen met wie ik het stuk voor stuk goed kan vinden, maar die allemaal gevangen zitten in een cultuur die haaks staat op de normen en waarden die gelden in het land waar ze zijn opgegroeid, waar ze zijn geboren, waar ze wonen, waar ze deel van uitmaken.

Praat ook even met een aantal van mijn oud collega's die tijdens de pauzes allemaal marokkaans met elkaar praten in de kantine, en die het hebben over "Jullie Nederlanders" in verhouding tot zichzelf, aangezien ze zichzelf niet classificeren als Nederlanders in een gesprek met Nederlanders.

Oh en praat je ook even met Gijs, die in elkaar getrapt is na werktijd door een marokkaanse collega, die hem in elkaar trapte omdat Gijs de dag ervoor door zijn vriend werd opgehaald. Hoe vaak ik iemand wel niet "gore homo" heb horen roepen.
quote:
Echt, kom eens buiten en laat je eens wat minder hersenspoelen door Wilders, je zal versteld staan. Op hooguit 500 meter van m'n kamer vandaan komt de grootste moskee van Europa te staan, en ik vind het een prachtgebouw. Waarom zouden hun geen grote moskeeën mogen bouwen als wij wel enorme kathedralen mogen bouwen?
Bouw jij maar lekker een Kathedraal in Marokko, ik geloof dat je in Egypte, Iran en Pakistan nog steeds opgepakt kunt worden als je je tot het Christendom bekeert, in Iran staat er geloof ik nog steeds de doodstraf op.

Je pretendeert net alsof Nederland een land vol intolerantie is, waar mensen moslims het leven zuur maken op alle mogelijke manieren.

Als je denkt dat wij hier zo intolerant zijn, neem dan eens een kijkje in de landen die zo vroom zijn in de Islamitische leer, en zeg me dan nog eens dat "wij" een intolerant land zijn.

Ze mogen hier best een moskee bouwen, maar als ze vervolgens in die moskee predikken dat Nederlanders lager zijn dan honden en varkens, dat ze workshops geven hoe je het beste je vrouw kan slaan, dan is er toch echt iets mis hoor. Dat is dan ook waar mensen over struikelen.
quote:
De islam is totaal geen gevaar voor de mensheid, extremistische blinde idioten zijn een gevaar voor de mensheid, die heb je in elke levensovertuiging.
No shit Sherlock, maar hoe gaan mensen met hun extremistische malloten om denk je? Osama Bin Laden is een held, op scholen juigden ze toen het WTC omlaag kwam...

Roepen dat extremisten een gevaar zijn is nogal logisch... maar peil eens wat mensen een extremist vinden? Want die kinderen die juigden op scholen, al de mensen die een petitie tekende om een haat-imam te steunen, al de figuren die op straat roepen "hij lkte het zelf uit om vermoord te worden" die moeten we zien als wat? Gematigd of extreem? Want volgens velen moeten dat de gematigden voorstellen...

en daar schuilt een probleem...

definieer jij eens wat een extremist is.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:42:50 #272
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57672179
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ach, dat is tenminste beter dan de definitie hebben dat moslims sowieso terroristen zijn en het hele Westen willen overnemen. Beide hebben we niet volgens mij

Doe eens een enquête onder moslims hoeveel het een terechte actie vonden om het WTC in New York binnen te vliegen? Het overgrote deel van de moslimwereld veroordeelden die actie en namen direct afstand ervan.

Tuurlijk, er zijn foute moslims, Er zijn foute christenen. Er zijn foute atheïsten. In elke levensovertuiging zitten rotte appels. Alleen het gevaar bestaat dat deze personen alle aandacht krijgen en hierdoor wordt aangenomen dat de gehele levensovertuiging, of een gros ervan, er zo over denkt. Dat is pertinent niet juist.
pi_57672209
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

*buzzer* Wrrrrong!

[..]

Wist je niet dat dat niet ging om Protestant vs Katholiek? Tsk tsk tsk.
Oooh, maar dan gaat het conflict tussen Israël en Palestina ook alleen maar om grond en niet om godsdienst?

Ach, wat een onzin, religie speelt wel degelijk een doorslaggevende rol, zowel in Noord-Ierland als in Israël. Net zo goed als dat een rol speelt in Irak, Afghanistan, etc.

Leuk trouwens dat je geen link vermeld bij je kennelijk o zo betrouwbare bron.
pi_57672244
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:42 schreef Tomasso het volgende:

Tuurlijk, er zijn foute moslims, Er zijn foute christenen. Er zijn foute atheïsten. In elke levensovertuiging zitten rotte appels. Alleen het gevaar bestaat dat deze personen alle aandacht krijgen en hierdoor wordt aangenomen dat de gehele levensovertuiging, of een gros ervan, er zo over denkt. Dat is pertinent niet juist.
Juist! Maar dat is kennelijk voor veel mensen te ingewikkeld. Het is veel makkelijker om hele groepen over één kam te scheren.
pi_57672280
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:38 schreef Cairon het volgende:

[..]

Altijd leuk "je kent zeker geen allochtonen!" terwijl niemand ook maar iets weet van de mensen met wie ik werk, de mensen die ik op straat tegenkom, de mensen die ik in mijn kennissen kring heb. Maar veel plezier, ik ken een meisje dat ik nooit meer zal zien omdat haar ouders haar uitgehuwelijkt hadden aan een of ander gaar figuur in Marokko...
Praat ook even met Nadia die niet meer thuis mag komen omdat ze rechten wilde studeren...
Of aan een meisje van 14 in mijn klas, die volgend jaar naar haar thuisland word gestuurd zodat ze met haar neef kan trouwen, de goede man is dertig en afgelopen week heeft ze hem voor het eerst gezien...

Mensen met wie ik het stuk voor stuk goed kan vinden, maar die allemaal gevangen zitten in een cultuur die haaks staat op de normen en waarden die gelden in het land waar ze zijn opgegroeid, waar ze zijn geboren, waar ze wonen, waar ze deel van uitmaken.

Praat ook even met een aantal van mijn oud collega's die tijdens de pauzes allemaal marokkaans met elkaar praten in de kantine, en die het hebben over "Jullie Nederlanders" in verhouding tot zichzelf, aangezien ze zichzelf niet classificeren als Nederlanders in een gesprek met Nederlanders.

Oh en praat je ook even met Gijs, die in elkaar getrapt is na werktijd door een marokkaanse collega, die hem in elkaar trapte omdat Gijs de dag ervoor door zijn vriend werd opgehaald. Hoe vaak ik iemand wel niet "gore homo" heb horen roepen.
[..]

Bouw jij maar lekker een Kathedraal in Marokko, ik geloof dat je in Egypte, Iran en Pakistan nog steeds opgepakt kunt worden als je je tot het Christendom bekeert, in Iran staat er geloof ik nog steeds de doodstraf op.

Je pretendeert net alsof Nederland een land vol intolerantie is, waar mensen moslims het leven zuur maken op alle mogelijke manieren.

Als je denkt dat wij hier zo intolerant zijn, neem dan eens een kijkje in de landen die zo vroom zijn in de Islamitische leer, en zeg me dan nog eens dat "wij" een intolerant land zijn.

Ze mogen hier best een moskee bouwen, maar als ze vervolgens in die moskee predikken dat Nederlanders lager zijn dan honden en varkens, dat ze workshops geven hoe je het beste je vrouw kan slaan, dan is er toch echt iets mis hoor. Dat is dan ook waar mensen over struikelen.
[..]

No shit Sherlock, maar hoe gaan mensen met hun extremistische malloten om denk je? Osama Bin Laden is een held, op scholen juigden ze toen het WTC omlaag kwam...

Roepen dat extremisten een gevaar zijn is nogal logisch... maar peil eens wat mensen een extremist vinden? Want die kinderen die juigden op scholen, al de mensen die een petitie tekende om een haat-imam te steunen, al de figuren die op straat roepen "hij lkte het zelf uit om vermoord te worden" die moeten we zien als wat? Gematigd of extreem? Want volgens velen moeten dat de gematigden voorstellen...

en daar schuilt een probleem...

definieer jij eens wat een extremist is.
Je kent volgens mij alleen kut gevallen zo te horen hehe. Het probleem is dat mensen hun achterlijke cultuur verschuilen achter islam. Heeft vrij weinig iets met islam te maken.

Je hebt ook andere kant,
een Marokkaanse vriendin woont op kamers, studeer Journalitiek, wordt in haar doen vrijgelaten.
Als Nederlander moet je wel vanaf blijven maakt anders haar familie je kapot .

Ken genoeg mensen in mijn vriendenkring, die een verwesterd lifestyle op nahouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')