abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:48:27 #276
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57672305
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:45 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

Juist! Maar dat is kennelijk voor veel mensen te ingewikkeld. Het is veel makkelijker om hele groepen over één kam te scheren.
Daarnaast leggen mensen gelijk de link tussen de Islam en kut jongeren met een opgeschoren koppie en een petje en een te grote bek. 95% van die gasten heeft totaal geen binding met de Islam.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_57672314
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:44 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

Oooh, maar dan gaat het conflict tussen Israël en Palestina ook alleen maar om grond en niet om godsdienst?
Da's een topic apart. Maar het ging even over de christenen he?
quote:
Ach, wat een onzin, religie speelt wel degelijk een doorslaggevende rol, zowel in Noord-Ierland als in Israël. Net zo goed als dat een rol speelt in Irak, Afghanistan, etc.
Oeh, duidelijk hoor... "Het speelt een rol". Dat was jouw 'stelling' niet he?
quote:
Leuk trouwens dat je geen link vermeld bij je kennelijk o zo betrouwbare bron.
Je vertrouwt dat stukje niet ?

Google eens op 'background north ireland conflict' bijvoorbeeld. Sorry, maar dit is echt een stukje algemene ontwikkeling hoor .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:52:14 #278
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57672381
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:44 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

Oooh, maar dan gaat het conflict tussen Israël en Palestina ook alleen maar om grond en niet om godsdienst?
Het verschil tussen Noord-Ierland en Israel?

De Palestijnen roepen actief op tot het uitroeien van alle Joden, Joden, ALLE Joden.

In Noord-Ierland riep niemand op om alle protestanten of om alle katholieken uit te roeien.

Noord Ierland is een strijd om onafhankelijkheid van Britannie, hetzelfde geld overigens voor Schotland, het is geen kwestie van geloof, protestant bevecht katholiek niet op basis van religieus idealisme.
quote:
Leuk trouwens dat je geen link vermeld bij je kennelijk o zo betrouwbare bron.
Open a fucking history book you goddamned retard.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_57672422
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:52 schreef Cairon het volgende:

Open a fucking history book you goddamned retard.
Ik wilde het wat vriendelijker zeggen .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:56:37 #280
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57672469
het is 2008, je moet echt in je cognitieve eigenschappen gehinderd zijn als je nu nog niet weet waar het conflict in Noord-Ierland om draait.
I'm hungry!
pi_57672504
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:48 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's een topic apart. Maar het ging even over de christenen he?
[..]

Oeh, duidelijk hoor... "Het speelt een rol". Dat was jouw 'stelling' niet he?
Mijn stelling is dat je bij de meerderheid van culturen en religies extreme vormen van gewelddadigheid, extremisme en drang tot overheersing van andere religies en culture aantreft, zowel in de verre als recente geschiedenis, en je DUS niet vanuit een christelijke of westers perspectief kunt zeggen dat de Islamitische religie en cultuur een gewelddadige grondslag heeft en je eigen religie en cultuur niet.

Neem Duitsland, Oostenrijk, Italië en Spanje, zo'n 70 jaar geleden. Een westerse cultuur, met een christelijke traditie, waar de drang ontstond tot een gewelddadige overheersing. Als onze christelijke-westerlijke cultuur zo lief en schattig is, dan had dat nooit kunnen gebeuren. Dus laten we niet doen als "we" een vredelievende inborst hebben en "zij" niet.
pi_57672528
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:52 schreef Cairon het volgende:

[..]

De Palestijnen roepen actief op tot het uitroeien van alle Joden, Joden, ALLE Joden.
Ik roep actief op het uitroeien van beide volken .

Palestijn/Israel kwestie is een lastige die mensen zitten gewoon in een spiraal van geweld. Over 50 zijn ze nog steeds niet met elkaar eens denk ik.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:59:55 #283
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_57672549
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:56 schreef Cairon het volgende:
het is 2008, je moet echt in je cognitieve eigenschappen gehinderd zijn als je nu nog niet weet waar het conflict in Noord-Ierland om draait.
geldt dezelfde stupide redenering dan ook niet voor de mensen die geen onderscheid willen maken tussen extremisme, rellerige pubers en moslims? Of ga je even haarfijn tegen vrienden van mij vertellen dat hun religie baaaad is en dat ze met hun stomme gedachtengoed moeten opzouten uit dit land omdat ze over 20 jaar nederland gaan veroveren met hun islam?
put
your
clothes
on!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:03:17 #284
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_57672621
Kutdiscussie.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_57672650
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:56 schreef Cairon het volgende:
Ik beweer niet dat het conflict in Noord-Ierland een uitsluitend religieuze oorlog is, maar religie is er een belangrijk zo niet doorslaggevend onderdeel van. Dat je het meteen weer zo in het extreme probeert te trekken, zegt meer over jou dan over mij.
pi_57672661
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:59 schreef Jerruh het volgende:

geldt dezelfde stupide redenering dan ook niet voor de mensen die geen onderscheid willen maken tussen extremisme, rellerige pubers en moslims?
Uiteraard .

Maar Cairon noemt wel effe wat meer op dan alleen rellerig puber-gedoe. Hij noemt zaken die men minstens (!) legitimeert mbv de islam.
pi_57672732
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:10:00 #288
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57672752
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:57 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
get this through your thick skull...

"We" hebben moslims alle kansen gegeven om te integreren, "we" waren zo tolerant en vriendelijk en meelevend om niets te verplichten en om ze alle vrijheid te gunnen om te doen en laten we ze maar wilden.

"We" hebben hard gevochten voor "onze" vrijheden. "We" zijn dan ook niet beroerd om die vrijheden te delen met elk die in "ons" land komt wonen, en deel wil uitmaken van "onze" samenleving. Daarom kunnen "zij" net als "wij" hier naar school, werken, naar de supermarkt, hun geloof belijden, en wat nog meer, zolang "ze" zich maar aan "onze" wetten houden.

Maar "ze" zijn het niet zo eens met "onze" vrijheden, en "ze" willen dan ook dat "wij" onze vrijheden inperken als het gaat om interactie met "hen".

Een imam moet natuurlijk fris en fruitig kunnen roepen dat Nederlanders lager dan stront zijn, dat homo's dood moeten en dat vrouwen minderwaardige schepsels zijn, dat Israel en alle joden van de aardbodem moeten worden gevaagd...

Maar "ze" vinden dat "ze" meer rechten en meer vrijheden moeten hebben dan "wij".
I'm hungry!
pi_57672908
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:10 schreef Cairon het volgende:

Maar "ze" vinden dat "ze" meer rechten en meer vrijheden moeten hebben dan "wij".
Het beeld wat je schetst, is een fantasie beeld, iets wat in jou kop zit en waar jij helemaal in gelooft. Iedereen die het niet met jou eens is, iedereen die niet in dat dezelfde fantasie beeld gelooft, is volgens jou knettergek. En daardoor valt met jou geen redelijke discussie te voeren.
pi_57672934
quote:

[..]

"We" hebben moslims alle kansen gegeven om te integreren, "we" waren zo tolerant en vriendelijk en meelevend om niets te verplichten en om ze alle vrijheid te gunnen om te doen en laten we ze maar wilden.

"We" hebben hard gevochten voor "onze" vrijheden. "We" zijn dan ook niet beroerd om die vrijheden te delen met elk die in "ons" land komt wonen, en deel wil uitmaken van "onze" samenleving. Daarom kunnen "zij" net als "wij" hier naar school, werken, naar de supermarkt, hun geloof belijden, en wat nog meer, zolang "ze" zich maar aan "onze" wetten houden.

Maar "ze" zijn het niet zo eens met "onze" vrijheden, en "ze" willen dan ook dat "wij" onze vrijheden inperken als het gaat om interactie met "hen".

Een imam moet natuurlijk fris en fruitig kunnen roepen dat Nederlanders lager dan stront zijn, dat homo's dood moeten en dat vrouwen minderwaardige schepsels zijn, dat Israel en alle joden van de aardbodem moeten worden gevaagd...

Je bent een doom denkend mannetje geen wonder dat je weinig friends hebt.
En de hele opstelling wij tegen hun, leidt uiteindelijk tot niks.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:18:36 #291
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_57672937
quote:

[..]

Ik lach je uit, mag wel he?

Wat ontzettend oppervlakkig en generaliserend. Nog geen eens de moeite om op in te gaan.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_57673054
'k Vond die eerdere post met die concrete voorbeelden van dat uithuwelijken en die zich afzonderende marokkanen in de bedrijfskantine ook wat sterker eerlijk gezegd.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:30:32 #293
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57673206
Werkelijk?

Voor alsnog word er om iemands hoofd geroepen, iemand die een miezerig spotprentje heeft uitgebracht. Vooralsnog is het zo dat in Nederland moslims heel wat herrie maakten om een film die niemand gezien had.

Waarom zoveel moeite met dat soort kritiek?

Ze hadden er geen moeite mee toen een aantal imams lieten zien dat ze geen enkel respect hadden voor de Nederlandse samenleving, voor onze waarden en normen, voor onze wetten zelfs. Een geestelijke die roept dat Nederlanders lager zijn dan varkens en honden... dat moet kunnen...

maar wee je gebeente als je het woord Nederlander vervangt voor moslim, dan heb je doodsbedreigingen aan je adres, of eindig je net als Theo van Gogh met een mes in je lichaam op straat.

Je mag roepen dat homo's van het hoogste gebouw moeten worden afgegooid, dat ze een ziekte zijn, dat je ze moet stenigen. Vervang het woord homo voor Moslim en de rapen zijn gaar.

Vrouwen mag je slaan volgens imams, ze geven zelfs uitleg hoe je het het beste kan doen. Vervang vrouw voor moslim en je hebt een gigantisch probleem.

Waarom, beste heren, vinden moslims dat ze heel wat dingen mogen roepen en schreeuwen, maar begaan ze moorden en dreigen ze met de dood als de rollen zijn omgekeerd?

Waarom mag een school of een bedrijf een in boerka geklede vrouw niet weigeren, maar mag een imam of een moslim wel een vrouw weigeren de hand te schudden of als gelijk te behandelen?

Waarom ligt het hele Midden Oosten in puin na een simpele tekening in een krant aan het andere eind van de wereld, dreigen ze met aanslagen naar aanleiding van een film die niemand gezien heeft, en waarom mag er de grootste jodenhaat gepropageerd worden, en mogen er homo's opgehangen worden, en vrouwen gestenigd worden, worden er markten opgeblazen om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken?
I'm hungry!
pi_57673278
Mja, je gaf het met de aanhalingstekens rond "ze" al aan. Er lopen zóveel dingen door elkaar heen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:35:14 #295
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57673305
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:23 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vond die eerdere post met die concrete voorbeelden van dat uithuwelijken en die zich afzonderende marokkanen in de bedrijfskantine ook wat sterker eerlijk gezegd.
Ja maar dat zijn altijd maar "incidenten" en die worden altijd maar aan de zijkant geschoven als niet geldig, niet relevant...

want je weet toch net zo goed als ik dat als iets je niet aanstaat je het met alle gemak van de wereld kunt afdoen als een eenmalig incident. Ach het is slechts een enkele rotte appel...

Je vraagt je alleen af waarom dat soort figuren nooit de vraag beantwoorden: "Na hoeveel incidenten hebben we te maken met een trend?"

Je zag het zelf al, als ze iets slechts doen dan behoren ze per definitie niet meer tot de groep, en dus is de groep altijd gezuiverd van alle blaam. Er is nooit een probleem, altijd is er wel een smoesje te vinden om iets af te doen of te negeren, of om het onderwerp te veranderen of om de boodschapper aan te vallen.
I'm hungry!
pi_57673331
Eensch.

Alleen... gaat het dan over moslims, of gaat het over moslimculturen, of slechts over Marokkanen, of slechts over Berbers, of slechts over een bepaalde leeftijdsgroep, of sociaaleconomische klasse etc etc.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:36:20 #297
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57673335
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:33 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, je gaf het met de aanhalingstekens rond "ze" al aan. Er lopen zóveel dingen door elkaar heen.
voornamelijk omdat Les Grandes Esperances daarmee begon.
I'm hungry!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:42:14 #298
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_57673447
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:35 schreef Cairon het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn altijd maar "incidenten" en die worden altijd maar aan de zijkant geschoven als niet geldig, niet relevant...

want je weet toch net zo goed als ik dat als iets je niet aanstaat je het met alle gemak van de wereld kunt afdoen als een eenmalig incident. Ach het is slechts een enkele rotte appel...

Je vraagt je alleen af waarom dat soort figuren nooit de vraag beantwoorden: "Na hoeveel incidenten hebben we te maken met een trend?"

Je zag het zelf al, als ze iets slechts doen dan behoren ze per definitie niet meer tot de groep, en dus is de groep altijd gezuiverd van alle blaam. Er is nooit een probleem, altijd is er wel een smoesje te vinden om iets af te doen of te negeren, of om het onderwerp te veranderen of om de boodschapper aan te vallen.
ik geef je een deel gelijk hoor en ik vind dit dan weer een vrij sterke post van je, maar het incidentenprobleem is juist het punt: wanneer is het inderdaad een trend zoals je het zegt, wordt er te snel een trendwaarnemning gemaakt in vergelijking met andere aspecten, tot welke groep heeft de trend betrekking etc. zijn ook vragen die je je kan stellen. het probleem nu is dat er een trend is gesignaleerd en door velen ook erkend als trend, maar dat er verschil van mening is op welke groep die trend slaat. en dan is het een kwestie van nuancering, zodat je de juiste mensen aanpakt. Ik vind dat de regering daar slecht in is, maar ik vind de kant van wilders juist het tegenovergestelde en dus ook een slechte beoordeling.
put
your
clothes
on!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:43:37 #299
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57673480
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:36 schreef DennisMoore het volgende:
Eensch.

Alleen... gaat het dan over moslims, of gaat het over moslimculturen, of slechts over Marokkanen, of slechts over Berbers, of slechts over een bepaalde leeftijdsgroep, of sociaaleconomische klasse etc etc.
zolang het maar iets is om de aandacht weg te lokken van het erkennen van een probleem. Iedere vorm van kritiek moet worden vermeden, iedere vraag moet worden beantwoord met een wedervraag. Blijkbaar is het een nobel streven om zo min mogelijk problemen te erkennen en benoemen, en ze te laten groeien en laten escaleren door ze te ontkennen.

Blijkbaar is een confrontatie het grootst mogelijke kwaad dat je je maar kan voorstellen, want god behoede het dat we concrete vragen stellen, of dat we gericht naar oplossingen zouden kunnen zoeken.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Er is geen oplossing nodig, zolang je maar ontkent dat er een probleem is.

En zodoende hebben we figuren als Wilders, Verdonk, Fortuyn zelfs, die na jaren lang monddood te zijn gemaakt, eindelijk een stem vinden, en het volk dat net zo lang niets mocht zeggen uit angst, zich massaal achter die figuren scharen...

omdat er eindelijk iemand is die hun problemen niet ontkent.
I'm hungry!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:43:55 #300
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57673488
Goeiemorgen heren
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')