Ik vind dat met een digitale weegschaal heel erg.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:19 schreef teigan het volgende:
wat een topictitel zeg...
Wij hebben hier vanmiddag de weegschaal uitgebreid getest, en er zit een verschil van 4 a 5 kilo tussen het hoogste en het laagste gewicht, afhankelijk van hoe je erop staat....
quote:Op zondag 23 maart 2008 17:19 schreef teigan het volgende:
wat een topictitel zeg...
Wij hebben hier vanmiddag de weegschaal uitgebreid getest, en er zit een verschil van 4 a 5 kilo tussen het hoogste en het laagste gewicht, afhankelijk van hoe je erop staat....
En was het lekkerquote:Op zondag 23 maart 2008 22:21 schreef freecell het volgende:
Ik ga altijd met mijn hakken op de zwarte rondjes staan op mijn weegschaal. Dan is hij aardig stabiel.
Wij hebben vanavond gegourmet. En nu morgen op mijn werk nog een paaslunch met de cliënten... Ik ben zat van paas-eten eigenlijk
We hebben misschien dezelfde weegschaal en ik ga volgende week zaterdag naar Zwolle.. Hoe tof allemaalquote:Op zondag 23 maart 2008 21:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
Oh, en van de weegschaal, ik heb zelf een digitale inventum en die is ook een beetje instabiel. Afhankelijk van de plek in de kamer waar je em neerzet varieert ook het gewicht... Dus ik sta altijd op dezelfde plek op dezelfde manier op de weegschaal
En leuk trouwens dat het diner zo geslaagd was Uniekhoorn!Hopelijk viel de gevreesde honger mee?
Nee.quote:
Mwa, ik ben er al een uurtje.quote:Op maandag 24 maart 2008 08:22 schreef teigan het volgende:
de busroutes worden meestal wel redelijk gestrooid freecell, misschien die maar aanhouden?
quote:Op maandag 24 maart 2008 08:35 schreef teigan het volgende:
Wat betreft de weegschaal, bij het zwaarste gewicht stonden we voorop het ding, met de helft van je voet overboord, bij het laagste stonden we achterop het ding, met de hakken buitenboord... Dus zo sta je normaal niet op de weegschaal..
hmmz, dat is balen zegquote:Ik heb mezelf onder de 75 zien zakken zonet, maar de reden is iets minder, mijn darmen zijn zwaar in protest zichzelf aan het legen, en ik ben ook nog flink misselijk, dus ik denk dat ik ziek ben...
ja hoi, je MAG nu aankomen hoor! Ik snap dat je bang bent dat je heel veel gaat aankomen, maar ik denk dat je juist door zo (in mijn ogen) krampachtig te doen, je het jezelf alleen maar moeilijker maakt!quote:Op maandag 24 maart 2008 06:44 schreef freecell het volgende:
Kwakveense: Je voelt je vast vertroeteld door hotel papa en mama, ook met ander of geen eten hadden ze je vast kunnen vertroetelen toch? Al snap ik wel dat je het aan eten koppelt, dat is het lastige
Riann gefeliciteerd met je verkering!
[..]
Nee.
En vanmorgen weer een kilo zwaarder, dat is 2,2 KG in 2 dagen.
Ik ben echt zo trots op mezelf.quote:Op zondag 23 maart 2008 23:35 schreef octopussy het volgende:
hoiik kom net bij Lianne vandaan en ik kan je vertellen dat de keuken en de kamerdeur erg schoon zijn
![]()
Was wel nodig na al dat (geweldige!) eten van zaterdag!quote:en de drie soepjes (!) die we hebben gegeten waren ook erg ok
![]()
Veel meer kreeg ik gisterochtend ook niet naar binnen hoor.quote:Vanochtend een half croissantje, een half kaiserbroodje en een eitje gegetenen toen zat ik propvol
geweldig zo'n minimaagje als ie goed werkt
Toch maak ik me daar bij jou minder zorgen om dan bij freecell. Ik weet niet hoe dat komt, jij "klinkt" toch net anders. En tuurlijk blijf je het liefst op gewicht, of sterker nog, val je nog wat af. Ik heb het ook best moeilijk gehad toen ik aan de Ensini moest omdat ik MOEST aankomen, maar het heeft me uiteindelijk enorm geholpen!quote:Op maandag 24 maart 2008 09:54 schreef Jojogirl het volgende:
Troel, dat is makkelijk gezegd, maar als je al jaren af probeert te vallen en nu eindelijk was waar je wezen wilde is het lastig om die weegschaal weer omhoog te zien gaan.
Geloof me, ik weet er alles vanAan de ene kant weet ik dat ik moet aankomen en eet ik ook gewoon normaal, snoep ik soms zelfs veel. Aan de andere kant wil ik helemaal geen getallen boven de 81/82 meer op dat ding zien. En nee, dat is niet realistisch maar het voelt gewoon even niet goed om meer te gaan wegen i.p.v minder.
Maar hoe iemand klinkt is een momentopname. En momenteel heb ik makkelijk praten omdat ik nog steeds maar 1 kg aan ben gekomen. Als ik er overmogen 2.2 kg bij zou hebben zou ik ook even uit m'n dak gaan.quote:Op maandag 24 maart 2008 09:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Toch maak ik me daar bij jou minder zorgen om dan bij freecell. Ik weet niet hoe dat komt, jij "klinkt" toch net anders. En tuurlijk blijf je het liefst op gewicht, of sterker nog, val je nog wat af. Ik heb het ook best moeilijk gehad toen ik aan de Ensini moest omdat ik MOEST aankomen, maar het heeft me uiteindelijk enorm geholpen!
Hoe tof inderdaadquote:Op maandag 24 maart 2008 00:01 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
We hebben misschien dezelfde weegschaal en ik ga volgende week zaterdag naar Zwolle.. Hoe tof allemaal![]()
Nou we hebben hier en daar, zeg maar overal een paar grammen bij gesmokkeld hoor![]()
fonduen, gourmetten, patat met mayo, zo moet de hemel eruit zien.
(de dag dat ik vegetarier wordt, komt echt nooit)
Ik ben echt een oud wijf met mijn 31e hier in dit topic he?
2,2 Kilo in een dag is denk ik meerendeels vochtquote:Op maandag 24 maart 2008 10:14 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Maar hoe iemand klinkt is een momentopname. En momenteel heb ik makkelijk praten omdat ik nog steeds maar 1 kg aan ben gekomen. Als ik er overmogen 2.2 kg bij zou hebben zou ik ook even uit m'n dak gaan.
Jup, de belangrijkste escape route uit Eindhoven komt langs Ekkersrijt. Ekkersrijt is een meubelplein. Met een enorme IKEA. Conclusie: je moet niet Eindhoven willen verlaten op 2e paasdag.quote:Op maandag 24 maart 2008 11:10 schreef octopussy het volgende:
Ben niet zo van de SM Stormqueen![]()
ik vermoed dat het hier op de snelweg vaststaat. Dat noemen ze dan Ikea-file
Mja, de poes is van 2,5 naar 3,3 kilo gegaan, dus relatief is ze wel meer aangekomen dan ik, zal ik me daar maar aan vasthouden?quote:Op maandag 24 maart 2008 13:41 schreef YPPY het volgende:
Jullie zijn dan tenminste wel allebei aangekomen, is dat een troost?
dánk je, dat had ik even nodigquote:
Extra pure chocola bij een pot thee doet het bij mij altijd goed op dat soort momenten! Relatief beschaafd qua calorieen, en na twee stukjes heb je echt genoeg.quote:Op maandag 24 maart 2008 13:54 schreef Yoni het volgende:
Hoewel ik zometeen wel toe ga geven aan mijn verlangen naar iets lekkers denk ik![]()
hier is het weer allemaal ondooit en weg en is er niks meer van te zien dat het heeft gesneeuwtquote:
Dattequote:[b]Op maandag 24 maart 2008 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
en écht, ik sta nog steeds elke keer versteld van 't feit dat ik weer een les uitloop12 weken geleden was ik al dood na een halve minuut
![]()
![]()
* ColdFeet zet haar blijmoedige Amerikaanse glimlach opquote:Op maandag 24 maart 2008 16:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Datte
Vind het wel aardig zwaar vallen hoor, ga nog steeds elke les dood en moet me echt toezetten om toch te gaan 'lessen'. Maar ja, so for so good
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:41 schreef Troel het volgende:
[..]
ja hoi, je MAG nu aankomen hoor! Ik snap dat je bang bent dat je heel veel gaat aankomen, maar ik denk dat je juist door zo (in mijn ogen) krampachtig te doen, je het jezelf alleen maar moeilijker maakt!
Wat je schreef kwam op mij een beetje krampachtig over, maar ik ben blij dat ik dat verkeerd gezien hebquote:Op maandag 24 maart 2008 16:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Dus ik snap niet helemaal waar je op doelt?
Jij klinkt behoorlijk blij zoquote:Op dinsdag 25 maart 2008 06:40 schreef Isabeau het volgende:
Hier ligt een laagje sneeuw, heel mooien daar mag ik straks doorheen wandelen en fietsen (begin de dag met wat lichaamsbeweging, altijd goed
) En dan vanavond naar de sportschool! En morgen weer! Maar ik heb nog geen ideeeee wat ik eerst ga doen! lol!
Vanavond maar iets rustigs na de nachtdienst, bodyvive of zo
(da's heel suf, dan moet ik daarna weer fitnessen om het gevoel te krijgen dat ik echt iets heb gedaan
)
Heb jij ook genoten van buiten?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 07:16 schreef freecell het volgende:
Jij klinkt behoorlijk blij zo
* freecell fnuffelt Isa even heel vrolijk en stevig
Ik ga straks ook door een CM of 2 sneeuw heen naar mijn werk fietsen. Mooi gezicht, maar voorzichtig fietsenZe strooien hier voor ons huis nooit hebben wij inmiddels ontdekt, terwijl onze straat best wel een doorgaande weg is, vooral voor fietsers.
Hebben ze bij jullie geen bodyattack? vind ik echt briliantquote:Op dinsdag 25 maart 2008 02:06 schreef Isabeau het volgende:
Morgen ga ik naar de sportschool, maar ik weet nog niet goed wat ik ga doen. Ik kan om 10:00 bodybalance gaan doen, maar dan val ik waarschijnlijk bij het yogadeel in slaap. Ik kan ook 's avonds bodypump (zonder walturrrr), bodystep, bodyvive, bodyjam of rpm gaan doen òf ik gan gewoon gaan fitnessen (met walturrr). Of ik ga hardlopen met evy. Zoveel keuzeMoeilijk hoor...
Uhu, ik heb genoten! lekker door de sneeuw fietsen op mn dooie akkertje. Heerlijk!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb jij ook genoten van buiten?Ik heb een heel erg mooie ronde sneeuwbal gemaakt
Liejannuh belde net dat ze op de fiets naar het station is gegaan
Ook al hadden ze allemaal maatje 34, wáárom denken ze dat tegen je te moeten zeggen op je werk?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Vandaag 2 x op het werk iemand die zonodig moest zeggen dat ik af moest vallen?? Ja kolere waar denken jullie waar ik mee bezig ben? Oja dat zijn ook nog kerels die zelf een buik hebben alsof ze op hun einde van de olifantendracht zitten
Klinkt wel lekkerquote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:57 schreef motorbloempje het volgende:
heb je kokosmelk?
en rijst?
Ik bak altijd veel groente op in de wok, blus dit af met kokosmelk en twee eetlepels currypasta. Even laten pruttelen en dan de rijst (die je inmiddels hebt gekookt) even mee laten pruttelen en KLAAR!
geen idee, ik ruik altijd evenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Klinkt wel lekkerGoed idee! Hoelang is die pasta eenmaal geopend houdbaar?
Of allebei!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:20 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb het plan opgevat om de slaapkamer te gaan opruimen en schoonmaken ipv Evy... kan toch ook he?
Het ging hagelen onderweg!quote:
Helaas... niet overtuigend genoeg vandaag. Heb een hele drukke dag achter de rug en loop nu met verhoging en een vaatdoekgevoel rond.quote:
Word je normaal wél aangevalllen door ganzen dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:32 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het ging hagelen onderweg!
Niet te zachtjes ook!
Maar wel bijzonder snel gelopen en niet aangevallen door ganzen!![]()
![]()
![]()
Ik kon het proberen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Helaas... niet overtuigend genoeg vandaag. Heb een hele drukke dag achter de rug en loop nu met verhoging en een vaatdoekgevoel rond.
Ik word regelmatig aangevallen door ganzen op een van die tuinderslaantjes hier in de buurt. Echt doodenge beesten.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Word je normaal wél aangevalllen door ganzen dan?
En hagel is inderdaad een goede reden om harder te gaan lopenDie ganzen trouwens ook wel
- Kwakveense: 84,4 (85,3)quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:59 schreef omearos het volgende:
<knip>
Weinig aanpassingen in de lijst van de OP.
quote:
Tofquote:
Maar discipline heb je eigenlijk altijd wel nodig voor alle sporten zou ik denken...quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:37 schreef octopussy het volgende:
Ik heb een paar jaar een crosstrainer gehad en vorig jaar verkocht aan iemand van de dieetclub. Heb de eerste tijd heel intensief op getraind en daarna laten versloffen. Daarna werd het een mooie kapstok![]()
Het is een mooi apparaat, wat je een zeer goede workout geeft. Maar je moet er wel discipline voor hebben.
Ergens gaat er iets verkeerdquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
- Kwakveense: 84,4 (85,3)
- Octo: 84,5 (85,0)
- Fannetje: 84,7 (85,3)
- Omearos: 85,7 (85,0) (86,1) (86,6)
- Sjeen: 86,5 (86,0) (85,4) (86,1)
- Levi: 89,0 (87,5) (87,9) (88,0)![]()
- B-J: 90,0 (90,4) (91,5)
Het fenomeen heet "feestdagen".quote:
- Kwakveense: 84,4 (85,3)quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:00 schreef Levitation het volgende:
[..]
- Kwakveense: 84,4 (85,3)
- Octo: 84,5 (85,0)
- Fannetje: 84,7 (85,3)
- Omearos: 85,7 (85,0) (86,1) (86,6)
- Sjeen: 86,0 (85,4) (86,1)
- Levi: 89,0 (87,5) (87,9) (88,0)![]()
- B-J: 90,0 (90,4) (91,5)
Een positieve update!quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
- B-J: 89,5 (90,0) (90,4) (91,5)
kzit ook in de 80![]()
![]()
(BMI 26,1)
Wat is EGA? Wel een flink verschil in gewicht, welke ga je aanhouden? Of moet je die van EGA gebruiken oid?quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:28 schreef ymme het volgende:
Ik ben gisteren weer naar de EGA geweest.
Ik schrok enorm toen ik op de weegschaal daar stond. Thuis gaf deze 93,5 aan, en daar 98,5.
Maar goed, ik moet nu weer elke weeg wegen, zo heb ik een stok achter de deur.
Thuis schiet het er meestal bij in
Nu nog een baan, en dan begint mijn leven weer ergens op te lijken.
Ze gaan het rooster omgooienquote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:17 schreef YPPY het volgende:
Anders post je de data dat je gaat lopen, dan kunnen we het in de gaten houden.
quote:De organisatie van het vak zal dit jaar iets worden aangepast. Hou daarom het rooster op de site goed in de gaten voor het laatste nieuws.
EGA staat volgens mij voor Eerste Goudse Afslankclub. Ze schrijven een suikerloos "dieet" voor, en minimaliseren ook andere koolhydraten ('s ochtends 25 gr ontbijtgranen of 1 boterham maar dan mag je 's avonds geen aardappelen oid, tussen de middag 2 sneetjes brood en 's avonds, wanneer je dus geen brood hebt gehad bij het ontbijt, 100 gr rijst./aardappelen/pasta), je moet bepaalde groentes verplicht eten (voor je bloedsuiker) en je mag een eetlepel vet op een dag (maar daar mag je je vlees/vis niet in bereiden). Dat is heel kort de EGA. Die hebben ook bijeenkomsten (net als de Weight Watchers), ze hebben ook een site mocht je dat leuk vinden: http://www.eganederland.nl/paginas/index.phpquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:08 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is EGA?
en wat is er met die 15 kilo gebeurt?quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:20 schreef ymme het volgende:
Herbalife werkt bij mij niet. En na lang lezen en denken sta ik daar ook niet achter.
De EGA is mijn eerste ding toen der tijd geweest, en daarmee voor het eerst 15 kilo afgevallen.
Maar goed, ik moet het toch zelf doen, en door 1x per week te moeten wegen, bij iemand anders, wil je presteren en niet terug vallen.
Voor mij was het te streng, ik kon het niet inpassen in mijn leven zeg maarquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:29 schreef ymme het volgende:
Ik vind overigens de EGA helemaal niet streng. Ik hoef geen honger te lijden, en je kunt zelf bepalen wat en wanneer je eet. Maar niet teveel etc, zoals je levenspatroon alitjd zou moeten zijn.
Wat bij mij het meeste helpt, is 1x per week daarna toe om te wegen.
Nah, veel positiefs zul je er hier niet over horen hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik lees hier veel meer over uhm.. "wonderpoeders"
van dat herballife e.d. en in het slank topic niet echt..
vraag me af of het gezond is
Kwam een standje tegen van herballife en volgens mij had die vrouw zelf niet eens zo veel verstand van eten,
terwijl zij mij alles uit probeerde te leggen. Toen knapte ik al een beetje af..
ik noem herballife maar ik bedoel eigenlijk alles wat anders is dan een normaal gezond eetpatroon.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nah, veel positiefs zul je er hier niet over horen hoor
hahaha, mooi is datquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn dag:
cursus, de hele godganse dag cursus, de hele dag zitten wat ik absoluut niet gewend ben.
Toen ik naar huis reed wou ik patat met vette mayo en een varkensate. Toen ik eenmaal besloten had om dat gewoon te doen en bijna bij de snackbar was, hoefde het ineens niet meer zo nodig...
Ben naar huis gegaan, gelijk omgekleed, Evy gelopen, nu even wat eten (gegrilde kipfilet met wat diepvries roerbakgroente) , douchen en om half negen weer naar bed
Volgens mij eten de meesten (als het niet iedereen isquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
ik noem herballife maar ik bedoel eigenlijk alles wat anders is dan een normaal gezond eetpatroon.
oh dan zal ik de namen van die groep/dietisten wel voor wonderpoedertjes aan hebben gezien..quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Volgens mij eten de meesten (als het niet iedereen is) hier gewoon gezond, eventueel met hulp van een groep of diëtist. Dus volgens mij valt het hier reuze mee met de wonderpoedertijes
dat is eigenlijk ook wat ik je wil aanraden ymme. Je geeft je lijf niet de kans om ook maar aan iets te wennen, en je bent duidelijk een emotie eter. Ik zou als ik jou was kijken of je ergens psychologische hulp kan krijgen, dit kan echt een effect hebben om je dieet vol te houden, het maakt het een stuk makkelijker als je de juiste persoon kan vinden om je te helpen..quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:16 schreef motorbloempje het volgende:
wat jij nodig hebt is geen ega, geen herballife of geen dansdvd's, maar een goede psycholoog volgens mij...
zo gaat 't niet echt de goede kant op, dat heen en weer gespring, dan weer dit, dan weer dat, dan weer zus, dan weer zo...
Weet niet of 't misschien al zo is dat je bij een psych bent, maar als ik 't allemaal zo lees is dat het voornaamste wat je 'even' moet doen.. zelfvertrouwen krijgen, zodat je niet meer gaat emo-eten...
Heel eerlijk... ik geloof niet in wonderpoedertjes, ik geloof in de wetenschap en in het gezegde 'Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook...'. Dus wat mij betreft kun je alleen maar blijvend afvallen als je je eet- en leefpatroon aanpast.quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik lees hier veel meer over uhm.. "wonderpoeders"
van dat herballife e.d. en in het slank topic niet echt..
vraag me af of het gezond is
Kwam een standje tegen van herballife en volgens mij had die vrouw zelf niet eens zo veel verstand van eten,
terwijl zij mij alles uit probeerde te leggen. Toen knapte ik al een beetje af..
Ach die mensen die snel afvallen, komen daarna net zo snel weer aanquote:Op woensdag 26 maart 2008 19:12 schreef teigan het volgende:
P.F.
Mijn succesvol afvallen is pas begonnen toen ik een half jaar in een eetstoornissengroep heb gezeten, en daar, naast het aanleren van een normaal eetpatroon, ook een heleboel therapeutisch geblaat om mijn oren heb gekregen, wat overigens wel heeft geholpen.
Ik val niet snel af, maar dit is wel iets wat ik de rest van mijn leven vol kan houden, en dan hoeft het van mij niet heel snel omlaag te gaan..
al moet ik soms best even heel hard slikken als mensen mij in sneltreinvaart voorbijracen op weg naar hun ideale gewicht
Het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar volgens mij zijn wonderpoedertjes nooit een goed idee, maar is een goede dietiste voor mensen die niet zo gezond eten bijna een must!quote:Op woensdag 26 maart 2008 18:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
oh dan zal ik de namen van die groep/dietisten wel voor wonderpoedertjes aan hebben gezien..
Oprah zei ooit dat als er een wondermiddel bestond zij dat zou weten en hoe duur het ook was, zij het zou gebruiken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Wonderpoedertjes, als ze werkten was nu iedereen slank en gelijk.. Nee, dat is ook niet alles.
Ja, maar ik was nog niet echt aan antwoorden toe gekomenquote:Op woensdag 26 maart 2008 21:32 schreef YPPY het volgende:
Isa, heb je m'n pm gekregen ivm volgende week?
Dankjequote:Op woensdag 26 maart 2008 20:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Marijke, jij gaat goed zeg!
En ja morgen om 4.15 uur op maar da's niet erg, daarna weekend
Waarom verbaast me dat nou niets?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, maar ik was nog niet echt aan antwoorden toe gekomenIk ga je zo snel mogelijk een berichtje terugsturen!!
Dat is voor mij de reden geweest om bij de WW te gaan. Had het al eens thuis gedaan, maar wou nu toch naar de groep. Je krijgt de eerste 4 weken iedere week een foldertje over een aantal onderwerpen, als voeding, beweging en gedrag. Ik merk echt dat ik evenwichtigere keuzes kan maken (die je overigens ook prima kunt maken zonder de WWquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb trouwens ook wel goede verhalen gehoord over de Weight Watchers e.d., dat werkt ook best goed omdat je heel erg gestimuleerd wordt je gedrag aan te passen.
Langzaam afvallen is zo slecht niet hoor, volgens mij hou je dan ook gemakkelijker het gewicht er af uiteindelijk!quote:Zelf val ik langzaam af, met common sense en sport. En nu ga ik nachos etenals avondeten
Mr CF is er dol op, en ik vond dat het wel mocht, ik heb zo vreselijk weinig gegeten de afgelopen dagen!
quote:
Maar je hebt het al ooit eens gedaan en kennelijk heeft het niet gewerktquote:Op donderdag 27 maart 2008 09:27 schreef ymme het volgende:
Nou de EGA is dus ook geen wonderpoedertje.
Daarom ben ik dit gaan doen. (Heb dit 3 jaar terug ook al gedaan).
En Moblo, ik heb geen psycholoog nodig.
Ik vind dat ik zelf al weer aardig veel op de rails heb.
Na alle gebeurtenissen die in korte tijd zijn gebeurt, is het niet gek, dat iemand niet erg lekker in zijn vel zit.
Het is een heftige periode geweest, en is het nog. Maar misschien dat dit alles een mens alleen maar sterker maakt. Het duurt even, maar je leert ervan. Je leert hoe het leven daadwerkelijk in elkaar zit.
Je wordt volwassener etc. Het leven is hard, maar ooh zo mooi.
En ik vind het dan een klein beetje (mijn idee, mijn mening, kan het ook verkeerd begrijpen), een rot opmerking, dat ik alleen een psycholoog nodig heb.
Iemand hier vond het toch te streng?quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:06 schreef ymme het volgende:
EGA is geen dieet.
Het helpt je je patroon te veranderen.
Dus ontbijten. lunch en dineer.
En met gezonden tussendoortjes.
Dus niets geen honger lijden, dieeten etc.
Elke week praat je over hoe de week verlopen is. Je zit dan met meer mensen, die ook graag gezond willen zijn etc. En je moet dan wegen. Zodat je per week je resultaten deelt met je mede mens en vooral jezelf.
Ik ga samen met een vriendin. En daar heb ik een grote steun aan.
Waarom geen WeightWatchers? (of een soortgelijke dieetclub) Die leren je een gezond eetpatroon aan, zonder rare fratsen van (bijna)geen koolhydraten enzo.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:06 schreef ymme het volgende:
EGA is geen dieet.
Juh, ik ben zelfs een mental case met antidepressiva enzoquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:27 schreef ColdFeet het volgende:
Een psycholoog zoeken is imo een heel goed idee, ja. Wat Levi zegt. Ook gewoon om aan je lichaamsbeeld te werken.
Waarom voel je je in vredesnaam beledigd, ymme? Denk je dat psychologen alleen voor losers zijn die hun eigen boontjes niet kunnen doppen?
* ColdFeet loopt ook bij een psycholoog
Wel een leuke mental casequote:Op donderdag 27 maart 2008 10:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Juh, ik ben zelfs een mental case met antidepressiva enzo![]()
Ow ja, dat is ook echt niet makkelijk, ik heb er jarenlang tegenaan gehikt. Pas toen zelfs mijn moeder er mee naar de dokter heeft durven gaan was ik omquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wel een leuke mental case
Maar ik ben zelf een beetje te laf om actie te ondernemen en écht naar en psych te gaan. Hik er al 2 jaar tegenaan.Net als een nieuwe tandarts zoeken, ben gewoon een beetje bang voor dat soort dingen. Weet niet zo goed waarom, maar de stap nemen beangstigt me gewoon.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Mijn excuus Moterbloempje. Ik heb het verkeerd begrepen.
Ik snap de goede bedoeling, maar ik heb een sterke wil, en ga d'r proberen uit te komen, op mijn eigen krachten.
OK, zo lang duurde het bij mij niet... Maar ik heb eerst een week moed verzameld om een verwijzing te vragen bij de huisarts, en vervolgens heeft het me echt weken gekost voordat ik durfde te bellen... Ik zette het nota bene elke dag op mijn to-dolistquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wel een leuke mental case
Maar ik ben zelf een beetje te laf om actie te ondernemen en écht naar en psych te gaan. Hik er al 2 jaar tegenaan.Net als een nieuwe tandarts zoeken, ben gewoon een beetje bang voor dat soort dingen. Weet niet zo goed waarom, maar de stap nemen beangstigt me gewoon.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Ik snap de goede bedoeling, maar ik heb een sterke wil, en ga d'r proberen uit te komen, op mijn eigen krachten.
True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En zo'n steungroep heeft ook veel weg van psychologische ondersteuning natuurlijk.
Vind het ook echt wel een dieet met zoveel regeltjes 'zoveel gram koolhydraten per dag en 0 suikers, een lepel olie (GADVER!).
Ik denk niet dat ik heel uniek ben, en wanneer ik niet genoeg koolhydraten binnenkrijg, functioneer ik simpelweg veel slechter, daarom begrijp ik niet dat mensen die iets anders te doen hebben buiten afvallen een 0 KH dieet voor langere tijd aankunnen.
Ik kan ook slecht tegen geen koolhydraten en als je sport heb je ze ook gewoon nodig. Stond een aardig artikel over koolhydraten en vetten in Runners World.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En zo'n steungroep heeft ook veel weg van psychologische ondersteuning natuurlijk.
Vind het ook echt wel een dieet met zoveel regeltjes 'zoveel gram koolhydraten per dag en 0 suikers, een lepel olie (GADVER!).
Ik denk niet dat ik heel uniek ben, en wanneer ik niet genoeg koolhydraten binnenkrijg, functioneer ik simpelweg veel slechter, daarom begrijp ik niet dat mensen die iets anders te doen hebben buiten afvallen een 0 KH dieet voor langere tijd aankunnen.
Ik kreeg van de dietiste ook te horen dat ik al redelijk gezond at, moest alleen mijn portie aardappelen halverenquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.
Ja maar tussen 2 borden en helemaal niets zit een groot verschil...quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.
De crux zit 'm in 'rigoureus uitsluiten' vs. 'rustig aandoen'quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
het getuigt juist van kracht als je om hulp durft te vragen, als je het mij vraagt..quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Ik benhet wederom gansch met je eens.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
De crux zit 'm in 'rigoureus uitsluiten' vs. 'rustig aandoen', zoals altijd.
Matigheid is saai, maar wel een groot goed.
Geraffineerde suikers uitsluiten vind ik wel een goed idee. Was zelf voornamelijk begonnen met afvallen vanwege m'n soms gigantische vreetbuien en ik heb de eerste paar dagen niet geslapen. Dat ik veel minder simpele glucosesuikers nog binnenkreeg had daar wel mee te maken denk ik.
Ook kan je best dik worden van grote borden pasta en een brood per dag, helemaal mee eens, maar het uitsluiten zou ik iig. niet aankunnen!
Hoeveel gram neem je dan? Ik doe altijd maar watquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik benhet wederom gansch met je eens.
Ik weeg mijn porties aardappels en pasta en rijst tegenwoordig af, omdat ik de neiging heb daarmee nogal onmatig te zijn.
Ik neem altijd iets tussen de 120 en 150 gram gedroogde pasta voor 2 personen. Dat gaat meestal wel op. Maar ik heb geen idee wat een "normale portie" is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:57 schreef omearos het volgende:
[..]
Hoeveel gram neem je dan? Ik doe altijd maar wat
Een normale portie is geloof ik 75 gram ongekookt p.p.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik neem altijd iets tussen de 120 en 150 gram gedroogde pasta voor 2 personen. Dat gaat meestal wel op. Maar ik heb geen idee wat een "normale portie" is.
dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 27 maart 2008 11:21 schreef Sjeen het volgende:
wat ik trouwens wel ertg fijn vind tegenwoordig, op haast alle verpakkingen van Liga enzo staat voorop netjes hoeveel calorien er per stuk/reep/ding inzitten. Nu ben ik niet zo'n teller, maar het maakt de keuze van wel of niet nemen vaak gemakkelijker
Dat heb ik dus met rijst.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik hou niet van aardappels en pasta
hap 1 smaakt het zelfde als hap 20
dus dan neem ik liever 1 hap dan nog 20 keer die saaie rommel te moeten kauwen
(dieettechnisch wel handig)
Hey, herkenbaar! Heb ik jaaarenlang geprobeerd want ik was een sterke vrouw en veel te intelligent voor een psycholoogquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
ansjovis? velletjes op melk?quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik probeer te bedenken wat ik niet lekker vind... lukt niet
Ik dacht nu eigenlijk alleen aan dingen als rijst, aardappels, pastaquote:
*gruwelt mee*quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik was laatst bij iemand die me een speklap voor wilde zetten
Ik ben echt geen moeilijke eter, maar dat eet ik écht niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |