Juh, ik ben zelfs een mental case met antidepressiva enzoquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:27 schreef ColdFeet het volgende:
Een psycholoog zoeken is imo een heel goed idee, ja. Wat Levi zegt. Ook gewoon om aan je lichaamsbeeld te werken.
Waarom voel je je in vredesnaam beledigd, ymme? Denk je dat psychologen alleen voor losers zijn die hun eigen boontjes niet kunnen doppen?
* ColdFeet loopt ook bij een psycholoog
Wel een leuke mental casequote:Op donderdag 27 maart 2008 10:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Juh, ik ben zelfs een mental case met antidepressiva enzo![]()
Ow ja, dat is ook echt niet makkelijk, ik heb er jarenlang tegenaan gehikt. Pas toen zelfs mijn moeder er mee naar de dokter heeft durven gaan was ik omquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wel een leuke mental case
Maar ik ben zelf een beetje te laf om actie te ondernemen en écht naar en psych te gaan. Hik er al 2 jaar tegenaan.Net als een nieuwe tandarts zoeken, ben gewoon een beetje bang voor dat soort dingen. Weet niet zo goed waarom, maar de stap nemen beangstigt me gewoon.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Mijn excuus Moterbloempje. Ik heb het verkeerd begrepen.
Ik snap de goede bedoeling, maar ik heb een sterke wil, en ga d'r proberen uit te komen, op mijn eigen krachten.
OK, zo lang duurde het bij mij niet... Maar ik heb eerst een week moed verzameld om een verwijzing te vragen bij de huisarts, en vervolgens heeft het me echt weken gekost voordat ik durfde te bellen... Ik zette het nota bene elke dag op mijn to-dolistquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wel een leuke mental case
Maar ik ben zelf een beetje te laf om actie te ondernemen en écht naar en psych te gaan. Hik er al 2 jaar tegenaan.Net als een nieuwe tandarts zoeken, ben gewoon een beetje bang voor dat soort dingen. Weet niet zo goed waarom, maar de stap nemen beangstigt me gewoon.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Ik snap de goede bedoeling, maar ik heb een sterke wil, en ga d'r proberen uit te komen, op mijn eigen krachten.
True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En zo'n steungroep heeft ook veel weg van psychologische ondersteuning natuurlijk.
Vind het ook echt wel een dieet met zoveel regeltjes 'zoveel gram koolhydraten per dag en 0 suikers, een lepel olie (GADVER!).
Ik denk niet dat ik heel uniek ben, en wanneer ik niet genoeg koolhydraten binnenkrijg, functioneer ik simpelweg veel slechter, daarom begrijp ik niet dat mensen die iets anders te doen hebben buiten afvallen een 0 KH dieet voor langere tijd aankunnen.
Ik kan ook slecht tegen geen koolhydraten en als je sport heb je ze ook gewoon nodig. Stond een aardig artikel over koolhydraten en vetten in Runners World.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En zo'n steungroep heeft ook veel weg van psychologische ondersteuning natuurlijk.
Vind het ook echt wel een dieet met zoveel regeltjes 'zoveel gram koolhydraten per dag en 0 suikers, een lepel olie (GADVER!).
Ik denk niet dat ik heel uniek ben, en wanneer ik niet genoeg koolhydraten binnenkrijg, functioneer ik simpelweg veel slechter, daarom begrijp ik niet dat mensen die iets anders te doen hebben buiten afvallen een 0 KH dieet voor langere tijd aankunnen.
Ik kreeg van de dietiste ook te horen dat ik al redelijk gezond at, moest alleen mijn portie aardappelen halverenquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.
Ja maar tussen 2 borden en helemaal niets zit een groot verschil...quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.
De crux zit 'm in 'rigoureus uitsluiten' vs. 'rustig aandoen'quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
het getuigt juist van kracht als je om hulp durft te vragen, als je het mij vraagt..quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Ik benhet wederom gansch met je eens.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
De crux zit 'm in 'rigoureus uitsluiten' vs. 'rustig aandoen', zoals altijd.
Matigheid is saai, maar wel een groot goed.
Geraffineerde suikers uitsluiten vind ik wel een goed idee. Was zelf voornamelijk begonnen met afvallen vanwege m'n soms gigantische vreetbuien en ik heb de eerste paar dagen niet geslapen. Dat ik veel minder simpele glucosesuikers nog binnenkreeg had daar wel mee te maken denk ik.
Ook kan je best dik worden van grote borden pasta en een brood per dag, helemaal mee eens, maar het uitsluiten zou ik iig. niet aankunnen!
Hoeveel gram neem je dan? Ik doe altijd maar watquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik benhet wederom gansch met je eens.
Ik weeg mijn porties aardappels en pasta en rijst tegenwoordig af, omdat ik de neiging heb daarmee nogal onmatig te zijn.
Ik neem altijd iets tussen de 120 en 150 gram gedroogde pasta voor 2 personen. Dat gaat meestal wel op. Maar ik heb geen idee wat een "normale portie" is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 10:57 schreef omearos het volgende:
[..]
Hoeveel gram neem je dan? Ik doe altijd maar wat
Een normale portie is geloof ik 75 gram ongekookt p.p.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik neem altijd iets tussen de 120 en 150 gram gedroogde pasta voor 2 personen. Dat gaat meestal wel op. Maar ik heb geen idee wat een "normale portie" is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |