abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:29:59 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_57642567
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:27 schreef ColdFeet het volgende:
Een psycholoog zoeken is imo een heel goed idee, ja. Wat Levi zegt. Ook gewoon om aan je lichaamsbeeld te werken.

Waarom voel je je in vredesnaam beledigd, ymme? Denk je dat psychologen alleen voor losers zijn die hun eigen boontjes niet kunnen doppen?
* ColdFeet loopt ook bij een psycholoog
Juh, ik ben zelfs een mental case met antidepressiva enzo
disclaimer
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:31:55 #252
30252 Soempie
Procreating
pi_57642604
@ MoBlo Door zo overtuigd te zeggen: 'wat jij nodig hebt..' & 'dan vind je het maar een rotopmerking' lijkt het in elk geval wel een sneer. Ik zeg niet dat je je mening bij moet stellen, maar misschien heeft het meer effect als je het iets minder bot brengt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_57642643
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Juh, ik ben zelfs een mental case met antidepressiva enzo
Wel een leuke mental case

Maar ik ben zelf een beetje te laf om actie te ondernemen en écht naar en psych te gaan. Hik er al 2 jaar tegenaan. Net als een nieuwe tandarts zoeken, ben gewoon een beetje bang voor dat soort dingen. Weet niet zo goed waarom, maar de stap nemen beangstigt me gewoon.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 27 maart 2008 @ 10:34:54 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_57642670
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:33 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar ik ben zelf een beetje te laf om actie te ondernemen en écht naar en psych te gaan. Hik er al 2 jaar tegenaan. Net als een nieuwe tandarts zoeken, ben gewoon een beetje bang voor dat soort dingen. Weet niet zo goed waarom, maar de stap nemen beangstigt me gewoon.
Ow ja, dat is ook echt niet makkelijk, ik heb er jarenlang tegenaan gehikt. Pas toen zelfs mijn moeder er mee naar de dokter heeft durven gaan was ik om
disclaimer
pi_57642688
[op bed met laptop:') ]

misschien heb je gelijk, en excuses daarvoor dan, máár altijd maar knuffelig doen helpt soms niet.. misschien verkeerd, dat geef ik toe, maar ik wílde gewoon even 'hard' zijn omdat het me ergens écht wel aan het hart gaat.. en nou ja.. het is iig duidelijk

maar, als het de manier van vragen is, bij deze, excuses ymme, maar persoonlijk kan ik je alleen dit aanraden..
Ja doei.
pi_57642694
Mijn excuus Moterbloempje. Ik heb het verkeerd begrepen.
Ik snap de goede bedoeling, maar ik heb een sterke wil, en ga d'r proberen uit te komen, op mijn eigen krachten.
pi_57642733
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Ik snap de goede bedoeling, maar ik heb een sterke wil, en ga d'r proberen uit te komen, op mijn eigen krachten.
Maar meisje, dat hoeft toch helemaal niet. Je bent ook sterk als je om hulp durft te vragen....
***Levi was here***
pi_57642744
En zo'n steungroep heeft ook veel weg van psychologische ondersteuning natuurlijk.

Vind het ook echt wel een dieet met zoveel regeltjes 'zoveel gram koolhydraten per dag en 0 suikers, een lepel olie (GADVER!).
Ik denk niet dat ik heel uniek ben, en wanneer ik niet genoeg koolhydraten binnenkrijg, functioneer ik simpelweg veel slechter, daarom begrijp ik niet dat mensen die iets anders te doen hebben buiten afvallen een 0 KH dieet voor langere tijd aankunnen.
Het mooi kotsende meisje.
pi_57642770
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:33 schreef Levitation het volgende:

[..]

OK, zo lang duurde het bij mij niet... Maar ik heb eerst een week moed verzameld om een verwijzing te vragen bij de huisarts, en vervolgens heeft het me echt weken gekost voordat ik durfde te bellen... Ik zette het nota bene elke dag op mijn to-dolist

Het is niet het leukste wat er is, naar de psycholoog. Maar het helpt (meestal) wel, en het effect gaat langer mee dan het zoveelste dieet!
No offence Ymme, ik loop hier sinds afgelopen zomer rond, en ik geloof dat ik je al met 4 of 5 nieuwe lijnpogingen heb zien beginnen. Elke keer hetzelfde liedje: 'nu moet het echt anders, en ik ga mijn schouders eronder zetten' etc.
pi_57642784
quote:
naar een psych gaan zegt niks over de sterkte van je wil, meer over je bereidheid dat iemand je even onverbloemd een spiegel voorhoudt en je daarmee dingen kan tonen waarvan je zelf niet eens doorhad dat dat de verkeerde kant op gaat (of dreigt te gaan)

* omearos is serious basket case, inclusief opname in een kliniek.
pi_57642818
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En zo'n steungroep heeft ook veel weg van psychologische ondersteuning natuurlijk.

Vind het ook echt wel een dieet met zoveel regeltjes 'zoveel gram koolhydraten per dag en 0 suikers, een lepel olie (GADVER!).
Ik denk niet dat ik heel uniek ben, en wanneer ik niet genoeg koolhydraten binnenkrijg, functioneer ik simpelweg veel slechter, daarom begrijp ik niet dat mensen die iets anders te doen hebben buiten afvallen een 0 KH dieet voor langere tijd aankunnen.
True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.
pi_57642837
mag ik tussen alle psychobabble nog even een doen?

75,5

Ja doei.
pi_57642889
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Ik kan ook slecht tegen geen koolhydraten en als je sport heb je ze ook gewoon nodig. Stond een aardig artikel over koolhydraten en vetten in Runners World.
***Levi was here***
pi_57642890
We zijn hier wel een groepje retards hè?

Zelf ook vrij lang aan de antidepressiva geweest en dergelijke. En MI is hulp vragen júist een teken dat je sterk bent en je schouders er onder zet. Ik was zelf absoluut te laat met hulpvragen en dat raad ik niemand aan.
pi_57642892
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.
Ik kreeg van de dietiste ook te horen dat ik al redelijk gezond at, moest alleen mijn portie aardappelen halveren En ik maar denken dat je die ook onbeperkt kon eten net als groente.
pi_57642910
quote:

[..]

Ja maar tussen 2 borden en helemaal niets zit een groot verschil...
pi_57642940
quote:

[..]

De crux zit 'm in 'rigoureus uitsluiten' vs. 'rustig aandoen' , zoals altijd.
Matigheid is saai, maar wel een groot goed.
Geraffineerde suikers uitsluiten vind ik wel een goed idee. Was zelf voornamelijk begonnen met afvallen vanwege m'n soms gigantische vreetbuien en ik heb de eerste paar dagen niet geslapen. Dat ik veel minder simpele glucosesuikers nog binnenkreeg had daar wel mee te maken denk ik.
Ook kan je best dik worden van grote borden pasta en een brood per dag, helemaal mee eens, maar het uitsluiten zou ik iig. niet aankunnen!
Het mooi kotsende meisje.
pi_57643022
quote:
het getuigt juist van kracht als je om hulp durft te vragen, als je het mij vraagt..
zoals CF zei, en dan kom ik hier al langer, het is élke keer hetzelfde.. 'dit gaat lukken', 'ik ga ervoor' en 'dit gaat werken', maar na zoveel pogingen, en gelijk zoveel falers, helaas..

Meisje, het doet me steeds zwaarder vallen om met oprecht medeleven te posten als reactie op iets wat (weer) niet lukt.. eigenlijk, vandaar mijn psych-reactie, want op een gegeven moment.. ja.. dan houdt 't op.. zeg maar.. ofzo...
Ja doei.
pi_57643102
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

De crux zit 'm in 'rigoureus uitsluiten' vs. 'rustig aandoen' , zoals altijd.
Matigheid is saai, maar wel een groot goed.
Geraffineerde suikers uitsluiten vind ik wel een goed idee. Was zelf voornamelijk begonnen met afvallen vanwege m'n soms gigantische vreetbuien en ik heb de eerste paar dagen niet geslapen. Dat ik veel minder simpele glucosesuikers nog binnenkreeg had daar wel mee te maken denk ik.
Ook kan je best dik worden van grote borden pasta en een brood per dag, helemaal mee eens, maar het uitsluiten zou ik iig. niet aankunnen!
Ik benhet wederom gansch met je eens.
Ik weeg mijn porties aardappels en pasta en rijst tegenwoordig af, omdat ik de neiging heb daarmee nogal onmatig te zijn.
pi_57643146
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:55 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik benhet wederom gansch met je eens.
Ik weeg mijn porties aardappels en pasta en rijst tegenwoordig af, omdat ik de neiging heb daarmee nogal onmatig te zijn.
Hoeveel gram neem je dan? Ik doe altijd maar wat
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:00:23 #271
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57643178
ik heb van dr phil (nep-psycholoog) geleerd dat je bij afvallen vooral NOOIT moet vertrouwen op wilskracht....

wilskracht (nee zeggen en je aan een eetlijstje houden) is namelijk maar beperkt beschikbaar en houdbaar. na een keer of 5 chocola negeren neemt de kans dat je de 6e of 7e keer geen nee kunt zeggen of niet door kunt lopen exponentieel toe... en als je wilskrscht ontoereikend is en je "gaat voor de bijl" is het je houding dat "je sterk moet zijn" die je dan doet voelen dat je "zwak" bent, een loser, omdat je het niet op wilskracht hebt gered...

wilskracht is bovendien de eerste paar weken veel effectiever maar helpt niet op lange termijn...

wat wel helpt is de achtergrond en de context aanpakken: erachter komen waarom je naar eten grijpt, zodat je andere manieren kunt vinden om met die emoties om te gaan (echt, ik ond het onzin, maar sinds ik bij de psch loop/liep (ben na 5 sessies alweer aan t afbouwen) gaat het bijna vanzelf goed lijkt het wel...). en de context aanpakken: dt doe je heel goed ymme, je hebt steun hier en met een vriendin en je zoekt het ook bij EGA. wat verder nog helpt is om te zorgen dat je het eten wat je beter niet kunt eten niet in je buurt hebt...enzo...het ouderwetse verhaaltje van geen boodschappen doen op een lege maag etc.

eigenlijk álles doen dus, om niet op je wilskracht te hoeven vertrouwen... ik denk dat sonja bakker daarom zo populair is (jammer dat je er zo weinig bij mag eten) mensen hoeven niet op wilskracht als ze elke dag een kook en eetlijst hebben...

maar dat is dus niet een werkbare oplossing voor de rest van je leven...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_57643182
dat is een fout die veel mensen maken 'dit mag ik NIET MEER, want ik ben aan DE LIJN'

vroeger schepte ik ook 2 borden pasta met saus op, heerlijk zou 't nu ook nog wel wegkrijgen, maar doe 't gewoon niet meer.. één bord is genoeg, en neem daarnaast dan wel lekker rucola ofzo.. met een beetje dressing en pitjes.. bijvoorbeeld

als ik dingen NIET MEER ZOU MOGEN, dan zou ik nog steeds dik zijn, want niet 'aan de lijn' zijn
Ja doei.
pi_57643190
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:57 schreef omearos het volgende:

[..]

Hoeveel gram neem je dan? Ik doe altijd maar wat
Ik neem altijd iets tussen de 120 en 150 gram gedroogde pasta voor 2 personen. Dat gaat meestal wel op. Maar ik heb geen idee wat een "normale portie" is.
***Levi was here***
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:02:25 #274
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_57643208
Nu ik geen aardappelen pasta etc eet heb ik met de avondmaaltijd wel zoiets van ik mis iets

Het meeste mis ik een lekkere boterham met kaas ofzo
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:04:56 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_57643256
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik neem altijd iets tussen de 120 en 150 gram gedroogde pasta voor 2 personen. Dat gaat meestal wel op. Maar ik heb geen idee wat een "normale portie" is.
Een normale portie is geloof ik 75 gram ongekookt p.p.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')