abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57642818
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En zo'n steungroep heeft ook veel weg van psychologische ondersteuning natuurlijk.

Vind het ook echt wel een dieet met zoveel regeltjes 'zoveel gram koolhydraten per dag en 0 suikers, een lepel olie (GADVER!).
Ik denk niet dat ik heel uniek ben, en wanneer ik niet genoeg koolhydraten binnenkrijg, functioneer ik simpelweg veel slechter, daarom begrijp ik niet dat mensen die iets anders te doen hebben buiten afvallen een 0 KH dieet voor langere tijd aankunnen.
True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.
pi_57642837
mag ik tussen alle psychobabble nog even een doen?

75,5

Ja doei.
pi_57642889
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En zo'n steungroep heeft ook veel weg van psychologische ondersteuning natuurlijk.

Vind het ook echt wel een dieet met zoveel regeltjes 'zoveel gram koolhydraten per dag en 0 suikers, een lepel olie (GADVER!).
Ik denk niet dat ik heel uniek ben, en wanneer ik niet genoeg koolhydraten binnenkrijg, functioneer ik simpelweg veel slechter, daarom begrijp ik niet dat mensen die iets anders te doen hebben buiten afvallen een 0 KH dieet voor langere tijd aankunnen.
Ik kan ook slecht tegen geen koolhydraten en als je sport heb je ze ook gewoon nodig. Stond een aardig artikel over koolhydraten en vetten in Runners World.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_57642890
We zijn hier wel een groepje retards hè?

Zelf ook vrij lang aan de antidepressiva geweest en dergelijke. En MI is hulp vragen júist een teken dat je sterk bent en je schouders er onder zet. Ik was zelf absoluut te laat met hulpvragen en dat raad ik niemand aan.
pi_57642892
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

True! Maar het is vaak wel een goed idee om een beetje rustig aan te doen met de carbs bij het avondeten, merk ik. Van pasta lust ik best twee borden vol, maar dat is behoorlijk funest voor de lijn.
Ik kreeg van de dietiste ook te horen dat ik al redelijk gezond at, moest alleen mijn portie aardappelen halveren En ik maar denken dat je die ook onbeperkt kon eten net als groente.
pi_57642910
quote:

[..]

Ja maar tussen 2 borden en helemaal niets zit een groot verschil...
pi_57642940
quote:

[..]

De crux zit 'm in 'rigoureus uitsluiten' vs. 'rustig aandoen' , zoals altijd.
Matigheid is saai, maar wel een groot goed.
Geraffineerde suikers uitsluiten vind ik wel een goed idee. Was zelf voornamelijk begonnen met afvallen vanwege m'n soms gigantische vreetbuien en ik heb de eerste paar dagen niet geslapen. Dat ik veel minder simpele glucosesuikers nog binnenkreeg had daar wel mee te maken denk ik.
Ook kan je best dik worden van grote borden pasta en een brood per dag, helemaal mee eens, maar het uitsluiten zou ik iig. niet aankunnen!
Het mooi kotsende meisje.
pi_57643022
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Mijn excuus Moterbloempje. Ik heb het verkeerd begrepen.
Ik snap de goede bedoeling, maar ik heb een sterke wil, en ga d'r proberen uit te komen, op mijn eigen krachten.
het getuigt juist van kracht als je om hulp durft te vragen, als je het mij vraagt..
zoals CF zei, en dan kom ik hier al langer, het is élke keer hetzelfde.. 'dit gaat lukken', 'ik ga ervoor' en 'dit gaat werken', maar na zoveel pogingen, en gelijk zoveel falers, helaas..

Meisje, het doet me steeds zwaarder vallen om met oprecht medeleven te posten als reactie op iets wat (weer) niet lukt.. eigenlijk, vandaar mijn psych-reactie, want op een gegeven moment.. ja.. dan houdt 't op.. zeg maar.. ofzo...
Ja doei.
pi_57643102
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

De crux zit 'm in 'rigoureus uitsluiten' vs. 'rustig aandoen' , zoals altijd.
Matigheid is saai, maar wel een groot goed.
Geraffineerde suikers uitsluiten vind ik wel een goed idee. Was zelf voornamelijk begonnen met afvallen vanwege m'n soms gigantische vreetbuien en ik heb de eerste paar dagen niet geslapen. Dat ik veel minder simpele glucosesuikers nog binnenkreeg had daar wel mee te maken denk ik.
Ook kan je best dik worden van grote borden pasta en een brood per dag, helemaal mee eens, maar het uitsluiten zou ik iig. niet aankunnen!
Ik benhet wederom gansch met je eens.
Ik weeg mijn porties aardappels en pasta en rijst tegenwoordig af, omdat ik de neiging heb daarmee nogal onmatig te zijn.
pi_57643146
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:55 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik benhet wederom gansch met je eens.
Ik weeg mijn porties aardappels en pasta en rijst tegenwoordig af, omdat ik de neiging heb daarmee nogal onmatig te zijn.
Hoeveel gram neem je dan? Ik doe altijd maar wat
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:00:23 #271
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57643178
ik heb van dr phil (nep-psycholoog) geleerd dat je bij afvallen vooral NOOIT moet vertrouwen op wilskracht....

wilskracht (nee zeggen en je aan een eetlijstje houden) is namelijk maar beperkt beschikbaar en houdbaar. na een keer of 5 chocola negeren neemt de kans dat je de 6e of 7e keer geen nee kunt zeggen of niet door kunt lopen exponentieel toe... en als je wilskrscht ontoereikend is en je "gaat voor de bijl" is het je houding dat "je sterk moet zijn" die je dan doet voelen dat je "zwak" bent, een loser, omdat je het niet op wilskracht hebt gered...

wilskracht is bovendien de eerste paar weken veel effectiever maar helpt niet op lange termijn...

wat wel helpt is de achtergrond en de context aanpakken: erachter komen waarom je naar eten grijpt, zodat je andere manieren kunt vinden om met die emoties om te gaan (echt, ik ond het onzin, maar sinds ik bij de psch loop/liep (ben na 5 sessies alweer aan t afbouwen) gaat het bijna vanzelf goed lijkt het wel...). en de context aanpakken: dt doe je heel goed ymme, je hebt steun hier en met een vriendin en je zoekt het ook bij EGA. wat verder nog helpt is om te zorgen dat je het eten wat je beter niet kunt eten niet in je buurt hebt...enzo...het ouderwetse verhaaltje van geen boodschappen doen op een lege maag etc.

eigenlijk álles doen dus, om niet op je wilskracht te hoeven vertrouwen... ik denk dat sonja bakker daarom zo populair is (jammer dat je er zo weinig bij mag eten) mensen hoeven niet op wilskracht als ze elke dag een kook en eetlijst hebben...

maar dat is dus niet een werkbare oplossing voor de rest van je leven...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_57643182
dat is een fout die veel mensen maken 'dit mag ik NIET MEER, want ik ben aan DE LIJN'

vroeger schepte ik ook 2 borden pasta met saus op, heerlijk zou 't nu ook nog wel wegkrijgen, maar doe 't gewoon niet meer.. één bord is genoeg, en neem daarnaast dan wel lekker rucola ofzo.. met een beetje dressing en pitjes.. bijvoorbeeld

als ik dingen NIET MEER ZOU MOGEN, dan zou ik nog steeds dik zijn, want niet 'aan de lijn' zijn
Ja doei.
pi_57643190
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:57 schreef omearos het volgende:

[..]

Hoeveel gram neem je dan? Ik doe altijd maar wat
Ik neem altijd iets tussen de 120 en 150 gram gedroogde pasta voor 2 personen. Dat gaat meestal wel op. Maar ik heb geen idee wat een "normale portie" is.
***Levi was here***
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:02:25 #274
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_57643208
Nu ik geen aardappelen pasta etc eet heb ik met de avondmaaltijd wel zoiets van ik mis iets

Het meeste mis ik een lekkere boterham met kaas ofzo
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:04:56 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_57643256
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik neem altijd iets tussen de 120 en 150 gram gedroogde pasta voor 2 personen. Dat gaat meestal wel op. Maar ik heb geen idee wat een "normale portie" is.
Een normale portie is geloof ik 75 gram ongekookt p.p.
disclaimer
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:10:54 #276
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57643362
pasta is mijn grote zonde... ik wéét dat ik er teveel van eet. ik eet anderhalf keer zoveel als "mag". maar ik ken mezelf, als ik minder eet van pasta word ik stront chagerijnig dat ik niet meer mag, voel me tekort gedaan, ga s avonds lopen snoepen. dus ik eet gewoon wat teveel pasta, maar compenseer dat met iets minder brood de dag ervoor en erna... dan kom ik er absoluut niet van aan.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_57643439
Ik weeg nooit mijn eten, ergens wel benieuwd hoeveel ik ergens van neem
Maar het zal wel goed zijn, gewoon een normaal bord en niet helemaal vol (en dan vooral veel groente)
  Licht Ontvlambaar donderdag 27 maart 2008 @ 11:21:08 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57643585
wat ik trouwens wel ertg fijn vind tegenwoordig, op haast alle verpakkingen van Liga enzo staat voorop netjes hoeveel calorien er per stuk/reep/ding inzitten. Nu ben ik niet zo'n teller, maar het maakt de keuze van wel of niet nemen vaak gemakkelijker
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57643860
Even een positief puntje te melden.

Ik moet vanmiddag op voor 3de keer rijexamen. Ik slik al 2 dagen valiriaan (ofzo), en ben een stuk rustiger dan de andere keren.

En en... al 2 dagen netjes ontbeten, met cornflakes en 2 stuks fruit en glas melk.

pi_57644205
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:21 schreef Sjeen het volgende:
wat ik trouwens wel ertg fijn vind tegenwoordig, op haast alle verpakkingen van Liga enzo staat voorop netjes hoeveel calorien er per stuk/reep/ding inzitten. Nu ben ik niet zo'n teller, maar het maakt de keuze van wel of niet nemen vaak gemakkelijker
dat heb ik dus ook

ik heb zin in iets héél lekkers... maar weet nog niet wat...... iets met kaas denk ik
Ja doei.
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:51:44 #281
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57644286
ja die cal. per stuk op de verpakking zijn ideaal, zo maak ik in de supermarkt al bewuste keuze zo lekker kellogs special K met vanilleyoghurt
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_57644382
Dat is zo handig, dan is het ook veel makkelijker om iets te laten liggen omdat er zoveel in zit. Ik ga ook meteen om zitten rekenen: 'dat is evenveel als...' en dan beslis ik pas wat ik neem.

Ymme, ik denk ook dat het goed is om na te gaan waarom je zo'n moeite hebt met afvallen. En een psycholoog kan er bij helpen. Ik heb altijd geroepen "Ik ben niet gek!" naar nu weet ik dat ik dat wel ben en er veel aan heb dat iemand kritisch vragen aan me stelt en me na laat denken waarom ik iets doe of denk. Hoe het ook zou kunnen, of dat bij mij past. Hoe ik op anderen reageer en wat dat weer tot gevolg heeft. Mij helpt het heel veel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57644433
Ik hou niet van aardappels en pasta
hap 1 smaakt het zelfde als hap 20
dus dan neem ik liever 1 hap dan nog 20 keer die saaie rommel te moeten kauwen

(dieettechnisch wel handig )
pi_57644451
pasta

mijn leven zou saai en leeg zijn zonder pasta
Ja doei.
pi_57644687
Pasta is zo lekker Ik zorg gewoon altijd dat ik niet te veel maak, want anders gaat het ook écht op! Ik kan met pasta, zeker met een goede zelfgemaakte saus, niet zo goed maat houden.

Ymme succes met afrijden! Prettig dat je je er deze keer wat rustiger onder voelt
pi_57644700
Ymme, succes

En MB: ik dacht dat dat alleen bij sushi was
pi_57644782
nee... én pasta.. én sushi, én risotto, én..

bloody hell..

zonder lekker eten zou ik echt een kutleven hebben
Ja doei.
pi_57645151
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik hou niet van aardappels en pasta
hap 1 smaakt het zelfde als hap 20
dus dan neem ik liever 1 hap dan nog 20 keer die saaie rommel te moeten kauwen

(dieettechnisch wel handig )
Dat heb ik dus met rijst.
Pasta en aardappelen daarentegen..
***Levi was here***
pi_57645213
Rijst vind ik ook minder. Met een lekker prutje is het prima te eten, maar gewooon rijst op zich vind ik een saai iets. Pasta is veel lekkerder
pi_57645276
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 10:35 schreef ymme het volgende:
Mijn excuus Moterbloempje. Ik heb het verkeerd begrepen.
Ik snap de goede bedoeling, maar ik heb een sterke wil, en ga d'r proberen uit te komen, op mijn eigen krachten.
Hey, herkenbaar! Heb ik jaaarenlang geprobeerd want ik was een sterke vrouw en veel te intelligent voor een psycholoog

Ik heb nu een psycholoog en psychiater en denk: godsamme, waarom heb ik dat niet jaren eerder gedaan.

Maar lekker aan de lunch, 2 bammetjes met geitenkaas en komkommer.
Straks even heeeerlijk sporten en huis schoonmaken, blech

Ymme, succes met het afrijden! Je kan het
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar donderdag 27 maart 2008 @ 12:39:29 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57645284
Ik probeer te bedenken wat ik niet lekker vind... lukt niet
pi_57645303
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik probeer te bedenken wat ik niet lekker vind... lukt niet
ansjovis? velletjes op melk?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar donderdag 27 maart 2008 @ 12:46:27 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57645430
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ansjovis? velletjes op melk?
Ik dacht nu eigenlijk alleen aan dingen als rijst, aardappels, pasta

Maar helaas, ansjovis en zelfs velletjes op melk vind ik lekker
pi_57645485
Wat moet jij heerlijk zijn om voor te koken Wanneer kan je?
pi_57645551
Wat ik écht echt écht vies vind (volgens mij ook het enige wat ik écht niet eet, ook geen hapje uit beleefdheid, want ik ga er van kotsen )
Huzarensalade en alle andere salades op basis van koude aardappel en mayonaise.

Voor de rest zijn er wel dingen die ik minder vind, maar geen dingen die ik echt niet lust.
pi_57645719
Jekkiedekkiedingen:
Garnalen en ansjovis vind ik echt "vies". En Surinaamse "groente in zuur", Surinaamse vette glibberbami (gemaakt van spaghetti) met kip. Grapefruit. *gruwelt* Verder... uhhh... de Green Beef Curry die ik ergens bij de River Kwai in Thailand at. Oja, en vlees dat herkenbaar van dieren afkomt, zoals kippenpootjes enzo. Ik ben een hypocriete vleeseter, ik eet alleen filet. Als ik zelf zou moeten jagen, doden, villen enzo, zou ik accuut vegetariër worden.

Verder zijn er nog een heleboel dingen die ik "niet zo" vind en heel makkelijk kan laten liggen.
Helaas zijn er veel meer dingen waar ik écht niet vanaf kan blijven... vooral snoepgoed en chocola.
***Levi was here***
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 13:33:42 #297
43556 miss_dynastie
pi_57646359
Ik was laatst bij iemand die me een speklap voor wilde zetten
Ik ben echt geen moeilijke eter, maar dat eet ik écht niet.
pi_57646624
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik was laatst bij iemand die me een speklap voor wilde zetten
Ik ben echt geen moeilijke eter, maar dat eet ik écht niet.
*gruwelt mee*

Ben trouwens (tijdelijk) helemaal gestopt met varkensvlees eten. Bij wijze van (on)verantwoord onwetenschappelijk expiriment. Op zich bevalt het goed, alleen mis ik soms ham... vooral verwerkt in andere dingen... En het is knap lastig als je bij anderen eet. Dan voel ik me wel een beetje ongemakkelijk. Heb de vraag al gehad om ik soms moslim was geworden... wel als geintje, maar toch... ik buikdans ook al... hoofddoekie op en: klaar.
***Levi was here***
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:14:58 #299
159662 J1981
Supermama!
pi_57647203
Hallo allemaal,

Ik ben J1981 en ik ben nieuw hier. Graag wil ik hier wat meekletsen met jullie over van alles en nog wat. Natuurlijk ben ik ook aan het proberen mijn (vele) overtollige kilo's kwijt te raken. Ben in december gestart met 111 kilo, waar er inmiddels nog 103,6 van over zijn. Nog een lange weg te gaan naar mijn streefgewicht van 80 kilo. Maarrrr..... We gaan ervoor!
Ik hoop hier regelmatig mee te gaan posten en ook al jullie verhalen te volgen.

Groeten, Joyce
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:29:09 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_57647512
Je staat er als het goed is bij Joyce!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:34:22 #301
159662 J1981
Supermama!