En toen ging het downhill from there...quote:Op zondag 9 maart 2008 18:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is echt by far het truttigste topic dat ik ooit geopend hebt, maar het moet. Dus daar gaan we:
Weet iemand waar nog van die witte 'wondersponsjes' te koop zijn? Ik poetste er altijd lustig mee op los, maar mijn vaste wondersponsjesdealers Xenos en Blokker hebben ze niet meer in het assortiment. Het zou toch zonde zijn als mijn sporadische poetsaanvallen in de kiem worden gesmoord op deze manier, nietwaar?
Dus help mij!
En weten jullie eigenlijk wel welke machtig mooie sponsjes ik bedoel? Nou zulke:
[ afbeelding ]
![]()
(serieus, t werkt echt superquote:Op woensdag 19 maart 2008 10:54 schreef DarkElf het volgende:
stoomreiniger! die hebben we ook sinds kort: geweldig ding
eerste hit op googlequote:
deze heb ikquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
eerste hit op google
zo'n soort ding, ipv dweilen stoom je je vloer schoon. (harde vloeren, tapijt, bekleding van banken enzo)
oh daarmee kan je alles zeker?quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:12 schreef Ole het volgende:
[..]
deze heb ik
bevalt prima voor die prijs. http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelmand/ZoomArtikel.aspx?ArtikelNummer=730371&IT=18&ToonBestelLink=0&width=510&height=525&keepThis=true&TB_iframe=true
Niks sorry, ik geniet volop!quote:Op woensdag 19 maart 2008 10:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Sorry![]()
[..]
Veel plezier![]()
Ze hebben bij de speelgoedafdeling ook een soort van ketting / halsband / ring met lampjes erin voor ongeveer 40 cent. Die gebruiken wij als we de honden uitlaten 's avonds. (buitengebied dus stikdonker) Kost geen drol en de honden vinden ze prachtig!
Hoeveel Miracle Blue? Een dop? Een flinke scheut? Halve fles?quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:36 schreef cowgirly het volgende:
[..]
Niks sorry, ik geniet volop!
Waarom heb ik ooit mijn ramen "gewoon" "ouderwets" gewassen? Nu emmer met miracle blue, 1 microvezeldoekje gebruiken om ramen te wassen en met een droog microvezeldoekje opwrijven. SUPER SCHOON en MAKKELIJK !
Ook mijn aluminium schuifpui is ontdaan van vlekjes die er (vroeger) niet meer afgingen...... wat heerlijk om huisvrouw te spelen !!!
jemighad nooit gedacht dat ik zo laag zou zakken.
Ja maar deze van de wehkamp kost maar ¤ 69quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:32 schreef lady-wrb het volgende:
die dingen verkopen ze toch bij telsell enzo?
Die wil ik ookquote:Op woensdag 19 maart 2008 14:28 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb ook een wonderspons!! Ze is ongeveer 1.68 meter, heeft rossig haar en luistert nog net niet naar de naam Dora. Ik gebruik haar zo'n twee keer per week.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:46 schreef Syrena het volgende:
Vanmiddag die duif-afdruk op het raam er eens mee te lijf gaan danHij zit er al van vorige zomer
Oh, dat ga ik straks als ik thuis ben gelijk proberen op de vensterbank!quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:21 schreef DarkElf het volgende:
die sponsjes zijn echt handigje krijgt er zelfs kaarsvet mee van tafels
Ze zijn goed hè!quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:36 schreef cowgirly het volgende:
[..]
Niks sorry, ik geniet volop!
Waarom heb ik ooit mijn ramen "gewoon" "ouderwets" gewassen? Nu emmer met miracle blue, 1 microvezeldoekje gebruiken om ramen te wassen en met een droog microvezeldoekje opwrijven. SUPER SCHOON en MAKKELIJK !
Ook mijn aluminium schuifpui is ontdaan van vlekjes die er (vroeger) niet meer afgingen...... wat heerlijk om huisvrouw te spelen !!!
jemighad nooit gedacht dat ik zo laag zou zakken.
klein scheutje was bij mij genoeg, maar ik weet niet of je daarmee een hele duif wegkrijgtquote:[b]
Hoeveel Miracle Blue? Een dop? Een flinke scheut? Halve fles?
Vanmiddag die duif-afdruk op het raam er eens mee te lijf gaan danHij zit er al van vorige zomer
Yups, want je hebt ze ook op "dweil" formaat. Bij de Zeeman!quote:Op woensdag 19 maart 2008 16:36 schreef wonderer het volgende:
Gister de hele bovenverdieping gestofzuigd en de laatste resten van de verhuizing opgeruimd. Dat komt door jullie
Nog steeds geen sponsjes hier, trouwens, maar die microvezeldoekjes, kun je daar ook de badkamervloer mee doen enzo?
Even met een natte lap over de strepen en met een droog wonderdoekje droog poetsen. Dan is het helemaal streeploos schoon.quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:14 schreef Syrena het volgende:
Er zitten nog wat strepen her en der, maar ik was wat scheutiggeweest met de Blue Miracle. Maar de waas is weg en ik heb er 10 minuten over gedaan ofzo, binnen én buiten
![]()
Dé eed mag natuurlijk niet ontbreken.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zweer bij Action de prijskraker, bij Microvezel, Blue Wonder en Wonderspons en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:
Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner mede poetsers hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een slecht doekje voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, extra smetten tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een vuige streep op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren.
Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn schoonmaakkunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte spons en van elke verleiding, in het bijzonder van de natuurspons.
Nee.quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:21 schreef Greys het volgende:
Trouwens, ik hoorde de naam Tell Sell (...) Werkt dat?
De eed van Poetsocratesquote:Op woensdag 19 maart 2008 18:44 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dé eed mag natuurlijk niet ontbreken.
Ik wil eigenlijk ook een stoomapparaat maar ik heb niet zoveel vertrouwen in die goedkope dingen die wel eens in de aanbieding zijn bij de Kruidvat. Bovendien zuigen die de rotzooi niet op. Je hebt wel apparaten die dat wel doen maar die zijn best prijzig.quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:21 schreef Greys het volgende:
Trouwens, ik hoorde de naam Tell Sell vallen....
Ik zie wel eens een apparaat voorbij schieten, ook met stoom, dat je langs je kleren haalt en dat de kreukels er dan uit zijn. Verticaal strijken in de lucht, zoiets! Werkt dat?
Je hebt het geprobeerd?quote:
Nee. Ik zoek altijd een zooi review op van die dingen die er geweldig uit zien en dan besluit ik om het maar niet te kopenquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt het geprobeerd?
Maar ik denk dat je gelijk hebt, het was ook te mooi om waar te zijn. Zucht.
Mja. Als er op de verpakking staat "alleen water"... dan bedoelen ze ook alleen waterquote:Op woensdag 19 maart 2008 19:45 schreef Ooi86 het volgende:
Hoe is de combinatie wonderspons + blue miracle eigenlijk?!
Ah, die ga ik morgen eens scoren danquote:Op woensdag 19 maart 2008 18:38 schreef Poppejans het volgende:
Ik beken!, Ook aangestoken door jullie enthousiaste verhalen.
Heb deze net bij de Kruidvat gekocht, waren nu 1,99 ipv 2,49
[afbeelding]
En een verpakking van de Kruidvat neppers van 2 voor 0,99 en een wonderdoekje
* TwistedPrincess is taking notesquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:38 schreef E.T. het volgende:
Voor onderin de wc weet ik wel wat (in elk geval voor het stuk onder de waterspiegel dan), zakjes van WC-eend.
Blauw doosje met daarin een stuk of 10 zakjes poeder. In het gat gooien en een nacht laten staan. Paar nachten herhalen en gagarandeerd dat je weer wit porselein ziet ipv bruin![]()
Keukenvloer en badkamertegels gaan prima met wondersponsjes en microvezeldoekjesß
Zo zien ze er ook uit na een flinke poetsbeurt met alleen water hoor.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mja. Als er op de verpakking staat "alleen water"... dan bedoelen ze ook alleen water![]()
Net mijn eerste Spons totaal vermoord door de oven te doen. Met ovenreiniger en Spons. De oven is schoon...maar de prijs.... de prijs was hoog....![]()
[ afbeelding ]
(tjek die shiny sinknog ff snel gedaan met de restantjes!)
Ik ben me er een beetje op aan het verheugen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:59 schreef NanKing het volgende:
Oh die wc-eend zakes zijn zo lollig. Je gooit het erin en wooooosh je hele toilet vol met schuim! Mijn hart maakte een sprongetje toen ik 't voor het eerst zag
.
Mag ik een wc-pot grapje maken?quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:59 schreef NanKing het volgende:
Oh die wc-eend zakes zijn zo lollig. Je gooit het erin en wooooosh je hele toilet vol met schuim! Mijn hart maakte een sprongetje toen ik 't voor het eerst zag
.
Ja, maar bij mij komt het echt pas net tot op het plateautje, dus niet onder de rand zoals ik gehoopt had. Of moet ik dan meteen vier zakjes erin mieterenquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:59 schreef NanKing het volgende:
.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:59 schreef NanKing het volgende:
.
En dan wel eerst allemaal poetsen bij diegene hequote:Op woensdag 19 maart 2008 23:03 schreef NanKing het volgende:
We moeten gewoon een truttenmeet houden en dan alle zaken uit de 'eed' afgaan.
Als het goed is, is dat dan niet meer nodigquote:Op woensdag 19 maart 2008 23:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan wel eerst allemaal poetsen bij diegene he
Ik bied bij deze mijn huis aan voor de eerste ontmoeting.quote:Op woensdag 19 maart 2008 23:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dan wel eerst allemaal poetsen bij diegene he
Dit is anders allemaal míjn schuldquote:Op woensdag 19 maart 2008 23:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik bied bij deze mijn huis aan voor de eerste ontmoeting.
Een soort Tupperware meet, maar dan met sponsjes, doekjes, eendjesquote:Op woensdag 19 maart 2008 23:03 schreef NanKing het volgende:
We moeten gewoon een truttenmeet houden.
OMG ik zeg je een gat in de marktquote:Op donderdag 20 maart 2008 00:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Een soort Tupperware meet, maar dan met sponsjes, doekjes, eendjes
dat is idd te mooi..quote:Op woensdag 19 maart 2008 19:21 schreef Greys het volgende:
Ik schrok me al kapot toen ik zag dat het topic vol was!
Maar thank God, er is een nieuwe geopend
Trouwens, ik hoorde de naam Tell Sell vallen....
Ik zie wel eens een apparaat voorbij schieten, ook met stoom, dat je langs je kleren haalt en dat de kreukels er dan uit zijn. Verticaal strijken in de lucht, zoiets! Werkt dat?
met het wondersponsje heb ik dat heel gemakkelijk weer blinkend schoon gekregen, waar ik eerder met grof geweld en veel verschillende middelende driftig moest schrobben.quote:maar de hoekjes van je gasfornuis, jeweetwel onder die knoppen
Nou, alle heul ingebakken zwarte vlekjes kreeg ik er niet mee weg, maar wel de zwarte drup-plekken op de bodemquote:Op woensdag 19 maart 2008 23:26 schreef Greys het volgende:
Geeveedee, nou wil ik die zakjes WC eend ook
Wordt de oven ECHT ECHT ECHT schoon, met zo'n sponsje?
Dan heb ik er wel een spons-lijkje voor over, achteraf, hoor!
quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:24 schreef Syrena het volgende:
[..]
Over de wc-pot... Kennen jullie die harpic max reclame? Dat ze met zo'n spiegeltje onder de rand gaat kijken??
Nou, doe dat maar niet na![]()
Wat niet weet wat niet deert
![]()
Alleen weet ik het nu dus wel
quote:Op woensdag 19 maart 2008 23:58 schreef Duderinnetje het volgende:
....... Ik had alle tips van die schoonmakende TV-dames al opgevolgd, ..............
HA, die wc-tabs had ik al!quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:20 schreef Cyan het volgende:
Bij de Lidl verkopen ze ook wctabs van W5. Die gooi ik er altijd in en zet dan de wcborstel in dat gat. En je wcborstel is weer stralend wit!
En bij de Xenos verkopen ze trouwens ook microvezeldoekjes met hippe kleurtjes en een kek Hawaimotiefje! Ik heb stapels van die doekjes in alle kleurtjes van de regenboog!
En ik ben ook een groot fan van stofzuigeraspirateur (heet het geloof ik). Dat zijn van die zakjes met een of ander geurend poeder voor in je stofzuiger. Maar je kan ook gewoon een beetje waspoeder opzuigen. Gegarandeerd dat je hele huis schoon ruikt!
gotta love 'emquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:27 schreef quirina het volgende:
Lekker luchtje bij het stofzuigen?
Druppel wat geurolie op het stofzuigerfilter, dat hoeft niet veel te zijn enkele druppels zijn voldoende.
Oké, en dat hebben ze dus bij de Action?quote:
ik vervang altijd alleen maar de zak?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:32 schreef quirina het volgende:
Stofzuiger openmaken en achter de stofzuigerzak zie je meestal een filter zitten.
Als je je stofzuigerzak vervangt vervang je toch ook het filter?
Ik ook. Morgen zo vroeg mogelijk op de fiets naar de action/zeeman/xenos/whatever. En dan bij thuiskomst gaan met die banaan sponsjes enzo.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:33 schreef maedel het volgende:
[..]
Oké, en dat hebben ze dus bij de Action?
* maedel heeft morgen een dagje vrij en grootse plannen ineens
Ik krijg per verpakking met zakken maar 1 filter, dus die vervang ik niet zo vaak als de zak.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:32 schreef quirina het volgende:
Stofzuiger openmaken en achter de stofzuigerzak zie je meestal een filter zitten.
Als je je stofzuigerzak vervangt vervang je toch ook het filter?
GROUP-HUG!quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:48 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb nu ook een wondersponsje. Ik ben een gelukkig mens.
Ik liep in het kruidvat meteen door naar het schap met de sponsjes. Morgen ga ik het bij daglicht uitproberen, ik ben ZO zenuwachtig!quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:04 schreef Greys het volgende:
GROUP-HUG!
Oke, het is officieel, ik sla door![]()
quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:19 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik liep in het kruidvat meteen door naar het schap met de sponsjes. Morgen ga ik het bij daglicht uitproberen, ik ben ZO zenuwachtig!
heb jij de eed al afgelegd?quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:33 schreef quirina het volgende:
Hmmpff ...Het gaat toch geen wondersponsjes-sekte worden toch?
Laat ik nou net naar de huishoudbeurs zijn geweest. Tja 30 en een kind. eerst de 9 maanden beurs dan de huishoudbeurs en dan de knutselbeursquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:29 schreef Greys het volgende:
Oh jongens, nog even en we zijn massaal appeltaarten aan het bakken met onze schortjes voor
quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:30 schreef Vivi het volgende:
Ik heb me bedwongen en er maar 1 aangeschaft als testcase.....ik bleek er trouwens al een stapel van te hebben, ik vond ze namelijk zo fijn zacht en schoonmaakspullen zijn me nooit duidelijk, dus ik gebruikte ze als knuffeldoekje voor mijn zoontje
Er ging pas een lichtje branden toen ze op het KDV een beetje raar naar zijn doekje kekenquote:Op donderdag 20 maart 2008 22:33 schreef nikky het volgende:
[..]Viev!
Ik kan zien dat mijn aanstaande schoonzoon al weet wat schoonmaakdoekjes zijn. Dat scheelt voor later
![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Er ging pas een lichtje branden toen ze op het KDV een beetje raar naar zijn doekje keken
Watje in het midden. Touwtje erom. En het is een tutpopjequote:Op donderdag 20 maart 2008 22:41 schreef Vivi het volgende:
Zou ik ook een wondersponsje als knuffeldier kunnen aanpraten?
Deze stap ken ik maar al te goed. Ik heb nu nog steeds gevulde dozen en tassen staan van tig jaar geledenquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:37 schreef quirina het volgende:
Fake Een Schoon Huis In 6 Stappen
Net als je lekker wilt gaan zitten gaat de telefoon. Je schoonmoeder komt langs. Laat het nu net een rotzooi in huis zijn en laat zij nou net zo verschrikkelijk klagen. Je huis moet schoon! En wel in 30 minuten. Onmogelijk? Niet waar! Zet je kookwekker maar en succes!
Stap 1: Opruimen!
Ga alle kamers langs met een grote tas of mand en raap alles op wat in de weg ligt. Denk hierbij aan alle rond slingerende troepjes zoals DVD's, tijdschriften, kleding, boeken, kranten, post, schoenen, tassen, sport spullen enzovoort. Stop alles in de tas of mand en zet dit in de kast. Al je troepjes zijn in ieder geval opgeruimd.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:30 schreef Vivi het volgende:
Ik heb me bedwongen en er maar 1 aangeschaft als testcase.....ik bleek er trouwens al een stapel van te hebben, ik vond ze namelijk zo fijn zacht en schoonmaakspullen zijn me nooit duidelijk, dus ik gebruikte ze als knuffeldoekje voor mijn zoontje
Een euro nogwat volgens mij. Blue wonder kost het dubbele.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:26 schreef Troel het volgende:
Miracle blue is de goedkope blue wonder van sorbo toch? Hoeveel betaal je nou voor zo'n fles?
Ik moet nodig eens kijken waar de action hier in de buurt zit
quote:
Woeiquote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Met schoonmaken verbrand je trouwens tussen de 32 en 44 kcal per 10 minuten! Dus we worden er ook allemaal mooie huisvrouwen van(internetten en typen verbrandt maar 19 kcal per 10 minuten....dus hup aan de slag voor die mooie taille!)
Ben je gek, dat kan morgen toch ook.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:37 schreef Merel het volgende:
Ik ben nu dus bereid om zometeen in dit rotweer op de fiets te springen om die wondersponsjes te gaan zoeken
Yp! Gaat het wel goed met je?!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:09 schreef YPPY het volgende:
Wil iemand me knijpen? Ik heb alle ramen aan de voorkant schoongemaakt.En ik baal dat mijn dochter slaapt, want dan kan ik de ramen bij haar niet doen.
Zal ik haar maar wakker maken.
Mens, veeeeeeeeel te duur!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:19 schreef Ole het volgende:
* OleHeeft net een wondervaatdoek en blue wonder schoonmaakdoekjes gekocht
Ze slijten snel, doe maar een flinke voorraad inslaanquote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga vanmiddag ook sponsjes kopenHoe lang gaan ze mee, ergo: hoeveel moet ik er halen?
kokend heet water met een vaatwastablet erin laten weken, gegarandeerd alles schoonquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg, jullie weten dat vast wel. mijn oven is antiek, van mijn oma geweest. de bakplaat die erin zit, dat is geen gezicht meer, die is praktisch zwart.
hoe krijg ik dat ding weer mooi?
Maaaaaaaaaaaar, je krijgt je frituur er óók mee schoon, ook hier geleerdquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb geen vaatwasser, en om nou een hele doos te kopen als ik er maar 1 nodig heb..
ik heb geen frituurpanquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maaaaaaaaaaaar, je krijgt je frituur er óók mee schoon, ook hier geleerd
Je moet die grijze hebben!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:59 schreef Samson het volgende:
Niet alleen vrouwen hoor, ik moet als man toch ook echt af en toe in de benen om iets in deze puinhoop te redden dus ook maar ns die sponsjes gehaald, maar zijn het die blauw witte? meteen van die microvezeldoekjes erbij, alles wat schoonmaken makkelijker maakt ben ik nl voor
Dan koop je er maar een, speciaal voor dit doelquote:
er moet toch wel een andere manier zijn?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan koop je er maar een, speciaal voor dit doel
oh god straks moeten we echt gaan hamsteren....quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:14 schreef yvonne het volgende:
Oh God, we zijn met meer!
http://www.google.nl/search?q=wondersponsjes&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a
Geen vrienden/kennissen/familie in de buurt met vaatwasser en dus vaatwastabletten die je er wel één willen geven?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
er moet toch wel een andere manier zijn?
dat moet gewoon, het kan niet anbders!
Ja, gewoon ouderwetse Brillo sponsjes halenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
er moet toch wel een andere manier zijn?
dat moet gewoon, het kan niet anbders!
neenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:23 schreef TwistedPrincess het volgende:
[..]
Geen vrienden/kennissen/familie in de buurt met vaatwasser en dus vaatwastabletten die je er wel één willen geven?
Goh, "Bepster" klinkt als een veel leuker forum dan "Fok! "..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:14 schreef yvonne het volgende:
Oh God, we zijn met meer!
http://www.google.nl/search?q=wondersponsjes&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a
mm, ok, op zich werken deze ook best wel merk ik, alleen heten ze vlekkensponzen, deze hoef je ook alleen maar nat te maken.quote:
Heb je alleen het wondersponsje geprobeerd of ook een microvezeldoek met Miracle Blue?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:16 schreef TwistedPrincess het volgende:
Weuw, zelfs de voegen in de badkamer werden weer (op enkele hele hardnekkige plekjes na) weer wit. Damn.
Alleen wondersponsje, ik heb nog geen miracle blue, die hadden ze niet bij de kruidvat.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:33 schreef cowgirly het volgende:
[..]
Heb je alleen het wondersponsje geprobeerd of ook een microvezeldoek met Miracle Blue?
zal ik een blokje naar je opsturen?quote:
Mijn huisgenote was net zwaar onder de indruk van de gewondersponste badkamer. Ik quote: "Wauw, het is voor het eerst schoon!"quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik vertrouw op jullie deskundige oordeelIk heb 4 pakken wondersponsjes gehaald. En direct ook maar allemaal microvezeldoekjes. En van die vochtige doekjes. En microvezel dweilen. En een soort microvezelsponsjes
Amen! Of de Fok!Sopperella'squote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
FlyLady is deaud, leve de FOK!hygiëna`s![]()
Maar als je zo'n DRANG hebt om wonersponsjes te kopen....quote:
Morgen geen tijd en dus had ik zojuist ineens enorme boodschappenstressquote:
Fotoquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:47 schreef Greys het volgende:
Mijn badkamer was gistermiddag zó *blingbling* dat ik het gisteravond gewoon zonde vond om er in te lopen
Ja maar ik heb er dus wèl in gelopenquote:
Ja, van mij ookquote:En voor shmoops, sterkte meid
Volgens de Sorbo site is Blue wonder milieuvriendelijk en biologisch afbreekbaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:37 schreef Reese het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens heel raar dat jullie allemaal van die agressieve schoonmaakmiddelen gebruiken. Met dat Blue Miracle spul kun je verf verwijderen! Hallo! En superdoekjes die het vel van je vingers doen verdwijnen klinkt heel komisch maar is nou niet iets waar ik voor naar de winkel ren.
Groene zeep FTW maar ik ben dan ook 'n macrobiotische trut geloof ik
quote:De bewezen kracht van Blue Wonder
Blue Wonder is al meer dan 35 jaar een succes in de professionele schoonmaakwereld. Blue Wonder heeft daar zijn grote reinigende vermogen en universele inzetbaarheid bewezen. Het is voor alle klussen te gebruiken waardoor het gebruik van allerlei speciale reinigers overbodig is. Blue Wonder is milieuvriendelijk en biologisch afbreekbaar.
Maar als ik die fles Miracle Blue zo zie is die minder milieuvriendelijk...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:03 schreef Cyan het volgende:
[..]
Volgens de Sorbo site is Blue wonder milieuvriendelijk en biologisch afbreekbaar.
Ik quote:
[..]
Ik had het inderdaad over dat spul van de Action. Man, dat zag er uit als een fles ammoniakquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:03 schreef Cyan het volgende:
[..]
Volgens de Sorbo site is Blue wonder milieuvriendelijk en biologisch afbreekbaar.
Ik quote:
[..]
Ik houd best van groene zeep, soda en schoonmaakazijn. Daarom ben ik ook fan van het wondersponsje en mijn stoomreiniger die met alleen water al wonderen verrichten maar soms heb je gewoon net even iets sterkers nodig.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:56 schreef Reese het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad over dat spul van de Action. Man, dat zag er uit als een fles ammoniakMaar ik lees hier ook over supergoeie ontvetters die "wel wat op je keel slaan" maar who cares
.
Ik snap niet dat je 't koopt en ik snap niet dat je 't gebruikt en na afloop zo je gootsteen inflikkert.
we hebben nu de euro hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Inderdaad, een drupje blue Blue Wonder op je granito aanrecht van een paar duuzend gulden:![]()
Gelukkig speelt geld geen rol, maar jammer is het wel![]()
![]()
![]()
Ik heb zat aan alleen het sponsje en water hoor, niks verder erbij en geloof me maar dat het echt nodig isquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik houd best van groene zeep, soda en schoonmaakazijn. Daarom ben ik ook fan van het wondersponsje en mijn stoomreiniger die met alleen water al wonderen verrichten maar soms heb je gewoon net even iets sterkers nodig.
Met alleen het sponsje?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb zat aan alleen het sponsje en water hoor, niks verder erbij en geloof me maar dat het echt nodig is
Ik zie net je laatste post, waar denk je dat ik net vandaan kom?
Uit de keuken, gasfornuis, moest opeens ff
Om 22.15
Geen sopje, geen spray, geen Jif, het sponsje
En de leggings zijn weer inquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:25 schreef E.T. het volgende:
Yvonne die aan de schoonmaak gaat..
Nu wordt 't eng
Ik doe écht alleen sponsje, niks verder, en het luktquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:26 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Met alleen het sponsje?Ik heb nog twee pakken op voorraad dus dat moet dan wel goedkomen.
![]()
Zal ik hem nu nog even gaan doen?
Ik sluit me bij ET aan haha!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:25 schreef E.T. het volgende:
Yvonne die aan de schoonmaak gaat..
Nu wordt 't eng
klopt hier ook, gewoon sponsje en water.... super handig, snel schoon en geen enge schoonmaakmiddelenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:19 schreef yvonne het volgende:
Geen sopje, geen spray, geen Jif, het sponsje
En dan ook nog met die elektronische peuk!quote:
Eigenlijk hebben we wel een foto van zo'n geheel verdiendquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:46 schreef Greys het volgende:
[..]
En dan ook nog met die elektronische peuk!
Het zal een leuk plaatje zijn!
LE-ZEN.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:12 schreef Samson het volgende:
[..]
we hebben nu de euro hoorLos van dat, tja als we nu allemaal op de milieutoer gaan. Die wondersponsjes en microvezeldoekjes werken al redelijk goed enkel met water dus dat is toch juist positief? Dan heb je geen hele bende extra schoonmaakspul meer nodig en sterk sop dat door je afvoer moet, die sponsjes mik je bij het gewone afval.
Nu nog?!?!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:15 schreef MinderMutsig het volgende:
* MinderMutsig toch maar de brillo sponsjes en ovenreiniger uit de kast vist
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:15 schreef MinderMutsig het volgende:
* MinderMutsig toch maar de brillo sponsjes en ovenreiniger uit de kast vist
Morgen ben je uitgeputquote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ga morgenvroeg broodjes bakken in mijn (dan hopelijk schone) oven.
Niks tegen te doenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:36 schreef Greys het volgende:
Nee Dude, echt serieus... is het zo erg? En is daar niets tegen te doen?
En die andere apparatuur dan?wat erg!
quote:Blue Wonder bestaat al meer dan 40 jaar en is een milieuvriendelijke, biologisch afbreekbare allesreiniger. Zónder agressieve zuren.
Wellicht is opschuren en opnieuw lakken dan toch een mogelijkheid. Zou beter zijn dan een compleet nieuw aanrechtblad.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:55 schreef Duderinnetje het volgende:![]()
Ik ga na de pasen even de keukenbladleverancier bellen, maar het ziet er vrij dramatisch uit uit.
Niet toepassen op nirtrocelluloselak, stat er op de fles en ik verwed er mijn arm om dat dat op mijn aanrecht zat!
Wel met dergelijke vlekkenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 02:11 schreef Isabeau het volgende:
Misschien weten ze bij Blue Wonder een oplossing... je zal toch niet de enige in Nederland met zo'n keukenblad zijn.
Oh, dat is echt... kut.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:55 schreef Duderinnetje het volgende:![]()
Ik ga na de pasen even de keukenbladleverancier bellen, maar het ziet er vrij dramatisch uit uit.
Niet toepassen op nirtrocelluloselak, stat er op de fles en ik verwed er mijn arm om dat dat op mijn aanrecht zat!
Inderdaad, dat is vrij ironisch om terug te lezenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
LE-ZEN.![]()
Blue wonder werd hier nogal aangeraden enzo.
Oh das kut Dude! Wij hebben een natuurstenen vloer en die wordt er echt glanzend schoon van. Maar die zal niet behandeld zijn met een of ander lakje of laagje. Had je de Blue Wonder of de Blue Miracle variant?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja hoi hoi, hier gaat alles dus onmiddellijk stuk van Blue Wonder![]()
![]()
Aanrechtbladen, kookplaten, afzuigplaten... het wordt allemaal één doffe ellende die kennelijk tot de uitzonderingen behoort. Natuurproducten (wat Blue Wonder zegt te zijn) kunnen er niet tegen, naar het schijnt en laten we daar in onze keuken nou juist in hebben geïnvesteerd
Wonderdoekjesquote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef maedel het volgende:
Oke. Ik heb zojuist mijn eerste balbo-experience gehad.
Het werkt op zich wel, maar drogen jullie na met een "doekje" o.i.d.?
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:19 schreef Reese het volgende:
[..]
Voor de gewone dagelijkse dingen is juist alleen water en een sponsje voldoende. Zelfs Yvonne kan het.
Inderdaad. Maar we overleven het wel weer (ik maak me nooit zo lang druk om spullenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben uiterst tevreden met het sponsje en water verder geen toevoegingen.
Blue Wonder vond ik toch al niks na ooit een proefflesje gebruikt te hebben.
Niet beter, niet slechter dan de gemiddelde Ajax. Altans, voor mijn huis
Wel uiterst kut Dude!
Jij had ook Sonic Boom gekocht bij de Action toch? Daar moet je ook mee oppassen. Er staat zelfs een waarschuwing op dat je het niet te lang mag laten intrekken op metaal.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar we overleven het wel weer (ik maak me nooit zo lang druk om spullen)
Overigens ben ik erg van de agressieve schoonmaakmiddelen. En ik laat me ook mooi niet van de wijs brengen. Dus kom maar gewoon weer op met de tips hoor dames![]()
O en iemand vroeg welke blue wonder het was: die neppe, van de Action. Dus pas er een beetje mee op
Inderdaad, je mooie houten vloer kan ook nog kapot! Ik zou hem dweilen met chloorquote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Overigens ben ik erg van de agressieve schoonmaakmiddelen. En ik laat me ook mooi niet van de wijs brengen. Dus kom maar gewoon weer op met de tips hoor dames![]()
Je kan er alles mee schoonmakenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:19 schreef lady-wrb het volgende:
kan ik met mijn wondersponsje wel ons kunststof ligbad schoonmaken?
Het is idd maar net hoe je de sponsjes gebruikt, ik ben er flink mee wezen boenen om iets schoon te krijgen en kwam af en toe langs randjes, dan is ie snel kapot, maar als je er enkel mee over gladde ramen gaat zal dat idd minder zijnquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:01 schreef nikky het volgende:
Ik kon die witte sponsjes bij de Kruidvat niet vinden. Ik denk dat er een run op is geweest. Daarna heb ik de grijze sponsjes van de Action gehaald. Ik heb net mijn ramen achter schoongemaakt en heerlijk wat snel!! In tegenstelling tot hierboven kan ik mijn sponsje nog rustig gebruiken. En ik heb ook die fles gekocht die Dude heeft gebruikt. Die durf ik niet meer te gebruiken
. Ik doe er van de zomer mijn terras wel mee. Misschien dat de groene aanslag dan verdwijnt
.
Voor de rest heb ik Quick 'n Britequote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:11 schreef Samson het volgende:
[..]
Het is idd maar net hoe je de sponsjes gebruikt, ik ben er flink mee wezen boenen om iets schoon te krijgen en kwam af en toe langs randjes, dan is ie snel kapot, maar als je er enkel mee over gladde ramen gaat zal dat idd minder zijn
Dat waren de vochtige vloerdoekjes!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je kan er alles mee schoonmaken![]()
Biancavla doet er zelfs Conflict mee![]()
Of was dat met een ander doekje? Doet er niet toe: met een Wondersponsje wordt alles schoon
Ze lijken niet op schuursponsjes die ik ooit gezien heb. Het ziet eruit als een doodgewoon stukje schuimrubber maar het heeft wonderbaarlijke kwaliteiten.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:11 schreef Susi het volgende:
Gaat het hier niet over schuursponsjes ?
*ze lijken d'r op*
quote:Op zondag 23 maart 2008 00:10 schreef quirina het volgende:
Ik heb mijn sportschoenen weer netjes gekregen met het wondersponsje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |