quote:Op zondag 2 maart 2008 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jaaaaaaa! Zie je wel, ook na 3 jaar geldt een plus is een plus!
Gefeliciteerd!
Je bent het nog steeds niet afgeleerd, hè?quote:Op zondag 2 maart 2008 20:13 schreef Brighteyes het volgende:Ik postte dwars door het slotje heen.
Ik zal het linkje even aanpassen maar.
Iig zei ik dus:
[..]
Done, en Jepali van harte gefeliciteerd!quote:Op maandag 3 maart 2008 06:36 schreef Belana het volgende:
lijstje aangepast fruppel en mammamia
BE of Lois willen jullie nog even de linkjes in de OP zetten? ik krijg nog steeds geen quote uit het oude topic voor elkaar...
Het staat er wel op maar maar tot een cyclus van 32 dagen en daarvoor geven ze aan vanaf de 13e dag. Voor een langere cyclus raden ze aan te beginnen in overleg met je arts, maar dat vind ik zo overdreven.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:19 schreef Fruppel het volgende:
Happy heel veel succes met klussen, staat er op de verpakking van jou testen niet wanneer je het beste kunt beginnen met testen?
Ik had een tip gekregen van hellennelleh in het vorige topic voor ovulatietesten van www.testjezelf.nu en daar ben ik gister mee begonnen. Het is duidelijk en werkt makkelijk maar ik had nog geen positieve test dus weet niet of ze goed werken. Geloof wel dat hellennelleh goede ervaringen had.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:10 schreef Fuente het volgende:
Ik vroeg me ook al af welke ovu testen goed zijn en niet aso duur, zoals bijvoorbeeld sensitest. Wie er hier bekend mee?
Ik gebruik de testen van Sensitest Fuente, zijn erg goedkoop, ze hebben een snelle discrete levering en ze werken goed!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:10 schreef Fuente het volgende:
Ik vroeg me ook al af welke ovu testen goed zijn en niet aso duur, zoals bijvoorbeeld sensitest. Wie er hier bekend mee?
quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:40 schreef Again het volgende:
Ik ben ongesteld.
Ronde 11......................................................
quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:05 schreef Again het volgende:
Sja ik wil nog effe wachten haha.
Heb vannacht gedroomd dat ik naar de gyn ging. Voor ze me al onderzocht zei ze: Oh je baarmoeder ligt verkeerdRaar maar hoop dat er geen kern van waarheid in zit haha. Ik wil wel naar de huisarts maar durf gewoon nog niet zo. Ben zo bang te horen dat we helemaal onvruchtbaar zouden zijn ofzo :| Of dat ik heel veel onderzoeken moet, dan zal ik het toch moeten gaan vertellen op mijn werk en die kunnen zó moeilijk doen..
Het is balen maar goed we gaan weer door.. Als ik nu zwanger wordt zal het een decemberkindje worden en dat lijkt me wat minder :| Maaaar no way dat ik een maand oversla hahaha.
Ik denk dat ze in 1979 is geboren, dus ze is nog niet zo heel oud.quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:17 schreef juttertje het volgende:
Zal best een dilemma zijn geweest, Mefke! Maar ik ben even vergeten hoe oud je bent en of je dus een beetje op moet schietenVeel plezier met die functie in ieder geval en natuurlijk ook een hele fijne trouwdag gewenst!!!
Ik heb zelf cassettes, en die doen het prima. (Niet dat ik zwanger ben na 3 ronden testen en 7 rondes zonder tests..quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:09 schreef Again het volgende:
Welke sensitest hebben jullie? De dipstick, de midstream of de cassette?
Toen hebben we het 'gewone' circuit doorlopen. Eerst een jaar proberen, toen twee maanden temperaturen, toen eindelijk doorverwezen naar de gyn. Daar bleek vrijwel direct dat ik PCO heb en bij de eerste ronde clomid was het (onverwacht) raak.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:19 schreef Fuente het volgende:
Wat jammer dat het nog niet zo wil lukken Igraine..Hoe ging het toen bij Myhron?
Als ik voor mezelf spreek; ik vond die baarmoederfoto dus he-le-maal niet meevallen. Ik ben zowat van m'n stokkie gegaan tijdens het onderzoek... ook wel een beetje mijn eigen schuld; omdat ik 'aardig wat kan hebben', had ik er niet echt aan gedacht om ruim van te voren pijnstilling te nemen. Dat deed ik pas vlak van te voren en dus te laat.quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:09 schreef Again het volgende:
Over die baarmoederfoto; mijn moeder heeft het ook gehad en zegt dat het heel erg meeviel. Dat het een beetje als menstruatiekramp aanvoelt. Maar natuurlijk heeft iedereen een andere pijnbeleving. Mijn moeder vond bevallen ook een eitje
quote:Op zondag 9 maart 2008 14:14 schreef Fuente het volgende:
Net weer een ovutest gedaan, het streepje is nu een stuk lichter, dus ik denk dat ik mijn eisprong gehad heb. Voelen jullie je eisprong? Ik namelijk niet volgens mijWord je altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld als je niet zwanger bent? Of kan dat ook nog verschillen?
Ik zit even te rekenen, je loopt ongeveer een maandje voor op mij zoals het vorig jaar was, dus dan zijn jullie hoe dan ook met kerst met zijnquote:Op maandag 10 maart 2008 11:01 schreef Koningin het volgende:
Dank je wel allemaal!!
Ben zelf nog niet helemaal van de schok bijgekomen.
Beetje vreemd gevoel nog.
We hadden dit zelf nooit zo snel verwacht
Dank je welquote:Op maandag 10 maart 2008 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zit even te rekenen, je loopt ongeveer een maandje voor op mij zoals het vorig jaar was, dus dan zijn jullie hoe dan ook met kerst met zijndrietjes
als alles goed blijft gaan. Dat vind ik echt zo'n leuk idee!
Het is idd ook veel makkelijker om nav het update topic op TT te gaan zoeken ja, ipv op het linkje te klikken hequote:Op maandag 10 maart 2008 16:30 schreef Troel het volgende:
Ik zat naar aanleiding van het update topic al op teletekst te kijken en toen ik daar niets kon vinden viel het kwartje pas
Gefeliciteerd!
Dat dit over een paar dagen een officiële vette plus isquote:
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:52 schreef Brighteyes het volgende:
Een Birkje of toch nog een Ronja'tje!
Bedoel je dat je meerdere dagen bloedde door een innesteling? Als dat ook mogelijk is, dan zijn zelfs de dagen dat je bloed nog hoopgevend... Pft, wat een gedoe is het ook allemaalquote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:17 schreef dutchie het volgende:
Owlet gefeliciteerd wat leuk!
Koningin, wat een rottijd heb je nu zeg. Ik heb nagenoeg hetzelfde meegemaakt bij mijn eerste zwangerschap. Dokter zei toen heel nuchter dat ik me moest voorbereiden op een miskraam. Wat was ik verdrietig, ondanks dat ik mijn altijd zei dat zoiets kon gebeuren. Ik wilde per se dit kindje. En gelukkig bleek er niets aan de hand, want Léon is inmiddels 3.5 jaar oud. Bij mij was het innestelen gewoon best heftig. Heb ook altijd zware menstruaties, misschien heeft dat er wat mee te maken. Dus ik heb gewoon goede hoop voor jullie, maar ik weet hoe het voelt.
Dutchie, wat heb je toen gedaan? Gewoon afgewacht of naar een VK of huisarts?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:17 schreef dutchie het volgende:
Owlet gefeliciteerd wat leuk!
Koningin, wat een rottijd heb je nu zeg. Ik heb nagenoeg hetzelfde meegemaakt bij mijn eerste zwangerschap. Dokter zei toen heel nuchter dat ik me moest voorbereiden op een miskraam. Wat was ik verdrietig, ondanks dat ik mijn altijd zei dat zoiets kon gebeuren. Ik wilde per se dit kindje. En gelukkig bleek er niets aan de hand, want Léon is inmiddels 3.5 jaar oud. Bij mij was het innestelen gewoon best heftig. Heb ook altijd zware menstruaties, misschien heeft dat er wat mee te maken. Dus ik heb gewoon goede hoop voor jullie, maar ik weet hoe het voelt.
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:48 schreef Vicky het volgende:Owlet wat gaaf!!
nu ik nog!
Fuente, je weet wat je te doen staat
Ik ben vorig jaar gestopt met de prikpil en sinds januari eindelijk na 10 maanden ongesteld geworden. Het moet nu weer op gang komen denk ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:27 schreef Fuente het volgende:
Rupzz, ben je al eens bij de HA geweest? Pff, wat ellendig zo'n cyclus!
Happyme28, hoe lang is je cyclus normaal dan? Ik hoop dat je snel een positieve test hebt!
Ik heb de huisarts gebeld, was volgens mij rond een week of 5/6. Hij heeft toen gekeken of de baarmoedermond gesloten was en dat was nog zo. Maar hij was wel heel pessimistisch, misschien om mezelf een beetje te beschermen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:40 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dutchie, wat heb je toen gedaan? Gewoon afgewacht of naar een VK of huisarts?
Dank je wel. Tis ongeveer hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:39 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ik heb de huisarts gebeld, was volgens mij rond een week of 5/6. Hij heeft toen gekeken of de baarmoedermond gesloten was en dat was nog zo. Maar hij was wel heel pessimistisch, misschien om mezelf een beetje te beschermen.
Toen ook contact met vk gehad op aanraden van de arts om wanneer het mogelijk was een inwendige echo te krijgen. Dat was met 8 weken dacht ik. En daar was dus een kloppend hart te zien. Hadden we echt niet meer verwacht.
Het bloedverlies was echt op en af. En niet veel en ik had geen krampen.
Ik weet wel, dat je beter niet al teveel hoop moet koesteren. Maar ik weet nog zo goed hoe ik me toen voelde.
Dát! Alleen: je hebt geneukt... niet geklustquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:50 schreef Fruppel het volgende:
JD wat leuk om een man erbij te hebben weer, welkom hier en dat het maar snel raak mag zijn!
Dan verhuis ik wel naar een ander OUD topicquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:23 schreef Brighteyes het volgende:
-J-D-! Welkom!
En dat je maar snel weer weg mag zijn.
Hi Happy,quote:Op woensdag 12 maart 2008 07:30 schreef happyme28 het volgende:
Gister, op de 21e dag eindelijk een behoorlijk dik streepje maar nog niet voldoende voor een positieve test, dus ik hoop dat het vanavond een duidelijke teststreep is. Dan is het dus de 22e dag waarop de ovulatie eraan komt
quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:51 schreef hellennelleh het volgende:
Succes, en om Five_Horizons woorden te gebruiken: Neukse!
Hou ik je aan!quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:26 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Dan verhuis ik wel naar een ander OUD topic
Zeker handig, ik heb er nooit aan gedacht dat mijn sprong wel een later zou kunnen komen hahaquote:Op woensdag 12 maart 2008 12:51 schreef hellennelleh het volgende:
[..]
Hi Happy,
Ik kwam er ook achter dat we al maanden "verkeerd" vreeen... Handig dus wel die testen. -Niet dat het daarna is gelukt, maar misschien komt dat wel omdat we wegens omstandigheden steeds de dag na de positieve test niet konden vrijen, en juist die dag is erg belangrijk, schijnt.![]()
(Je kan nog wel kans lopen je sprong te missen, want zo'n piek kan heel kort zijn. Dat had ik de eerste keer. Om de sprong dan echt te 'vangen' raden ze aan om 2 maal dags te testen. En zeker altijd op hetzelfde tijdstip, als je 1x per dag blijft testen.)
Ik heb ze via internet besteld bij testjezelf.nu zo'n pakket van ca. 20 euro. Werkt erg makkelijk, maar tot gister vertrouwde ik ze niet echtquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:04 schreef Again het volgende:
Happyme, welke testen had jij ook alweer? Fijn dat je eindelijk positief gaat testen.. En nu hop, baby maken!
Helemaal volgens mijquote:Zo. Weer up to date?
Maar eigenlijk kun je dus het beste sex hebben de dagen vóór je eisprong. Aangezien spermacellen zo'n 5 dagen in de baarmoeder blijven leven. De eicel blijft dacht ik 24 uur in leven vanaf de eisprong.quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:45 schreef owlet het volgende:
geen idee hoe lang de piek kan duren, Fuente. Gelukkig zit je sowieso goed als je nu sex hebt want sperma blijft nog wel even rondkriebelen.
Ik ga vanmiddag de HA bellen en dan kijken wat die zegt.quote:Op donderdag 13 maart 2008 09:34 schreef dutchie het volgende:
Koningin ben je al bij de ha geweest of heb je de vk al gebeld?
Ik zeg ook alleen hier klussen, vind het zo stom klinken hahaquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:04 schreef Again het volgende:
Five: Neuken klinkt veel leuker en gezelliger haha. Ik zeg noooooooit klussen haha. Alleen hier
Tja het is wel balen maar niet het eind van de wereld gelukkig! Heb morgen al een sollicitatie dus dat scheelt ook weer een boel!quote:Frups wat jammer van je baan! Neukse
Denk het wel!quote:Zo. Weer up to date?
Dat had ik een tijdje terug ook......toen ik later verder las, bleek dat ze al 2 jaar bezig was geweest en via IUI (geloof ik) zwanger is geworden...quote:Op donderdag 13 maart 2008 09:54 schreef Fruppel het volgende:
Las net op Hyves dat een oud schoolgenootje zwanger is...krijgt een dochtertje.
Bah wat een stom begin van de dag is het zo zeg...zie je wel dat iedereen maar zwanger word!
Ow jeetje je dat kan ook natuurlijk!quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:23 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat had ik een tijdje terug ook......toen ik later verder las, bleek dat ze al 2 jaar bezig was geweest en via IUI (geloof ik) zwanger is geworden...
Idd, slijmkijken heeft mij ook goed geholpen om mijn cyclus te leren kennen. Ook toen ik niet zwanger probeerde te worden vond ik het wel een leuk idee dat dat zo voorspelbaar en duidelijk verschilt per fase van je cyclus.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:35 schreef Moonah het volgende:
Fuente, hoe zit het met de fysieke verschijnselen? Slijm? Buikpijn?
Ik zou op het slijm afgaan.![]()
En anders drie dagen verplicht neuken!
Maar hoe werken die ovulatietests? Zijn die echt pas positief als je eitje al is gesprongen? Of worden ze een aantal dagen van tevoren al positief als er een eisprong aan zit te komen? Want in principe heb je dus zo'n 7 vruchtbare dagen: 5 dagen voor de eisprong (omdat de zaadcelletjes zolang overleven), 1 tijdens de eisprong en 1 dag na de eisprong. Als de ovulatietest al positief test de dagen vlak vóór je eisprong, zou het dus wel kunnen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:25 schreef Fuente het volgende:
En nog steeds een hele positieve ovulatietest, dat kan toch niet 3 dagen op een rij? Ik snap er geen bal meer van
Ik heb wel meer afscheiding dan normaal, maar geen rekbaar slijm!quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:35 schreef Moonah het volgende:
Fuente, hoe zit het met de fysieke verschijnselen? Slijm? Buikpijn?
Ik zou op het slijm afgaan.![]()
En anders drie dagen verplicht neuken!
Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:28 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar hoe werken die ovulatietests? Zijn die echt pas positief als je eitje al is gesprongen? Of worden ze een aantal dagen van tevoren al positief als er een eisprong aan zit te komen? Want in principe heb je dus zo'n 7 vruchtbare dagen: 5 dagen voor de eisprong (omdat de zaadcelletjes zolang overleven), 1 tijdens de eisprong en 1 dag na de eisprong. Als de ovulatietest al positief test de dagen vlak vóór je eisprong, zou het dus wel kunnen.
Op de middelbare school heb ik geleerd 4 dagen. Zaadcellen leven ongeveer 3 dagen (uitzonderingen daargelaten) en je eicel 1 dag.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.
Wil je gevoelige testen of wil je goede testenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:06 schreef Reinhilde het volgende:
Wie weet welke zw.testen die jegewoon bij de drogist kan kopen het gevoeligst zijn?? Ik wil testen, vandaag!
Dan bewaar je het de hele dag! Opgelost!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Spannend Reinhilde!
Ik durf zelf niet zo goed 's avonds te testen, het 'hoort' naar mijn idee met ochtendurine. Maar nu postte laatst iemand (ik geloof Stiemie) dat je ook die allereerste urine 's ochtends niet zou moeten gebruiken...dus nu weet ik niet meer wanneer ik nou het beste kan en durf en wil testen als ik zover kom
De ochtendurine?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan bewaar je het de hele dag! Opgelost!
Ja joh. Gewoon in de koelkast tussen de appelsapjesquote:
Hmm....quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Och arme, ik zie schaap al per ongeluk het verkeerde bekertje pakken![]()
maar doe nu eens vertellen: maakt het allemaal echt uit wanneer je met welke urine test? ik wil zoooo graag testen en dan graag positief en ik weet dat zwanger zijn dan al heel erg helpt, maar goed...jullie snappen wel wat ik bedoel, denk ik {sub]ik ben hyper, druk, ongedurig en alles vandaag, dus laat me maar even enzo[/sub]
quote:Veel testen kan je tegenwoordig de hele dag door doen, je hoeft niet meer perse ochtend urine te gebruiken. Wel heb je bij het gebruik van ochtend urine meer kans dat de test duidelijk postitief zal zijn, omdat ochtend urine meer geconcentreed is en daarom meer hCG hormoon bevat.
"Kijk eens schaap, vers gepl... geperstquote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Och arme, ik zie schaap al per ongeluk het verkeerde bekertje pakken![]()
Oh ik had mijn info hier vandaan, met een plaatje ter verduidelijking:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.
Daar ben ik het volledig mee eens!!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:14 schreef Sugar het volgende:
In elk geval geen predictor doen, die werken pas bij een overdosis HCG.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |