quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:14 schreef Fuente het volgende:Net weer een ovutest gedaan, het streepje is nu een stuk lichter, dus ik denk dat ik mijn eisprong gehad heb. Voelen jullie je eisprong? Ik namelijk niet volgens mij

Word je altijd
14 dagen na je eisprong ongesteld als je niet zwanger bent? Of kan dat ook nog verschillen?
Schijnt dat dat per vrouw verschilt en zelfs per cyclus kan verschillen. Bij mij zit er soms 10, soms 11 dagen tussen.
(ik lees mezelf al meer dan 10 maanden een slag in de rondte, dus even een korte samenvatting van wat ik tegenkwam op het net:)
De meeste vrouwen hebben een luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) tussen de 12-16 dagen, maar als je gaat googlen zie je daar weer zoveel verschillende dingen over. Die 14 dagen is dus maar een gemiddelde.
Ik begreep dat wanneer er minder dan 10 dagen tussen eisprong en menstruatie zit, het niet goed is (ei heeft geen kans op innesteling of zoiets. Maar sommige vrouwen schrijven dan weer dat ze met een luteale fase van 8 dagen toch zwanger werden.)
Mijn huisarts zegt dat je er weinig over kan zeggen zonder onderzoek; en dat de duur weinig zegt.
Nou ja, je gaat het straks voor jezelf ontdekken. En na je positieve test met je rekenen op (en dit is ook weer steeds verschillend per site

) dat je binnen 36 uur een eisprong hebt. Of in ieder geval vruchtbaar bent. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wanneer je sprong echt is, want de sprong voel ik ook niet. Wel heb ik een dag na een positieve test pijn in mijn borsten en dat gaat pas over als ik ongesteld ben geworden.
(bla bla bla

)