abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57313576
Rupzz, ben je al eens bij de HA geweest? Pff, wat ellendig zo'n cyclus!

Happyme28, hoe lang is je cyclus normaal dan? Ik hoop dat je snel een positieve test hebt!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:30:32 #202
57497 happyme28
I'm so happy
pi_57313655
Het varieert tussen de 30 en 35 dagen, dus wel behoorlijk lang, de laatste 2 cyclussen waren 34 en 35 dagen, dus ik heb nog hoop.

Normaal klusten we altijd vanaf dag 13 tot 20 ongeveer heb ik even terug zitten kijken, dus tja...daarna natuurlijk ook wel, maar dan gewoon spontaan zeg maar, dus dat hou ik niet echt bij.
  Jubileum moderator dinsdag 11 maart 2008 @ 20:33:46 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57313748
Owlet gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:50:56 #204
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_57318943
Koningin ik duim ook voor je

Owlet van harte
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_57319631
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:27 schreef Fuente het volgende:
Rupzz, ben je al eens bij de HA geweest? Pff, wat ellendig zo'n cyclus!

Happyme28, hoe lang is je cyclus normaal dan? Ik hoop dat je snel een positieve test hebt!
Ik ben vorig jaar gestopt met de prikpil en sinds januari eindelijk na 10 maanden ongesteld geworden. Het moet nu weer op gang komen denk ik.

Ben ruim 2 jaar niet ongesteld geweest door de PP.
*pok*
  woensdag 12 maart 2008 @ 07:30:48 #206
57497 happyme28
I'm so happy
pi_57321353
Gister, op de 21e dag eindelijk een behoorlijk dik streepje maar nog niet voldoende voor een positieve test, dus ik hoop dat het vanavond een duidelijke teststreep is. Dan is het dus de 22e dag waarop de ovulatie eraan komt
pi_57321573
Rupzz, wat een vreemde cyclus zeg, hopelijk wordt het snel beter.

happyme28, dan heb je inderdaad eerder verkeerd geklust. Nu maar hopen dat het dit keer goed gaat!
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:36:17 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57322495
Koninin, hoe is het nu bij jou? Is het bloeden gestopt?
* DaviniaHR hoopt hard!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:36:47 #209
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57322500
Rupzz wat een gedoe zeg, aan de ene kant fijn dat er eindelijk iets lijkt te gebeuren maar wat balen dat het zo rommelig en snel is!

Happy wat fijn dat er eindelijk een positieve test aan lijkt te komen! Lekker door blijven klussen hoor.

Queenie hoe is het nou met jou?

Hier zijn wij netjes om de dag aan het klussen, heb geen ovulatietesten gedaan deze ronde. Ben er gewoon niet aan toe gekomen.
Heb een beetje boel gedoe op mijn werk (staat ook op mijn log) en door de stress ben ik ze gewoon vergeten.
Dus klussen op goed geluk!

Wat een wind he
pi_57323109
Gisteravond heb ik toch weer een beetje bloedverlies gehad, maar dat is nu weer weg.
Ik snap er niets van. Verder heb ik geen erge buikpijn ofzo.

Ga vanmiddag de HA nog eens bellen, dat moet zowiezo nog en dan hun maar even vragen wat ik het best kan doen.
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:39:28 #211
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57323421
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:40 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dutchie, wat heb je toen gedaan? Gewoon afgewacht of naar een VK of huisarts?
Ik heb de huisarts gebeld, was volgens mij rond een week of 5/6. Hij heeft toen gekeken of de baarmoedermond gesloten was en dat was nog zo. Maar hij was wel heel pessimistisch, misschien om mezelf een beetje te beschermen.
Toen ook contact met vk gehad op aanraden van de arts om wanneer het mogelijk was een inwendige echo te krijgen. Dat was met 8 weken dacht ik. En daar was dus een kloppend hart te zien. Hadden we echt niet meer verwacht.
Het bloedverlies was echt op en af. En niet veel en ik had geen krampen.

Ik weet wel, dat je beter niet al teveel hoop moet koesteren. Maar ik weet nog zo goed hoe ik me toen voelde.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57323474
Jaja, hier nog een wachtende, maar dan als man zijnde.
Mijn vriendin en ik zijn sinds deze maand aan het klussen geslagen. Vandaag heeft ze een testje gedaan maar het bleek nog niet raak te zijn.
Ik heb me deels verdiept in de hele berekeningen en termen die gebruikt worden, maar laat het ook grotendeels aan mijn vriendin over. Die kent haar eigen lijf beter dan ik. Ik draaf wel op zodra het nodig is

Maar goed, deze maand dus nog geen succes. Geen man overboord, we hebben geduld
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_57323478
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:39 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ik heb de huisarts gebeld, was volgens mij rond een week of 5/6. Hij heeft toen gekeken of de baarmoedermond gesloten was en dat was nog zo. Maar hij was wel heel pessimistisch, misschien om mezelf een beetje te beschermen.
Toen ook contact met vk gehad op aanraden van de arts om wanneer het mogelijk was een inwendige echo te krijgen. Dat was met 8 weken dacht ik. En daar was dus een kloppend hart te zien. Hadden we echt niet meer verwacht.
Het bloedverlies was echt op en af. En niet veel en ik had geen krampen.

Ik weet wel, dat je beter niet al teveel hoop moet koesteren. Maar ik weet nog zo goed hoe ik me toen voelde.
Dank je wel. Tis ongeveer hetzelfde verhaal.
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:47:35 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57323554
JD, leuk om weer eens een man hier te zien. Succes!

Koningin, dat dacht ik ook. Ik zou idd gewoon de huisarts bellen, misschien laten kijken of de baarmoedermond nog gesloten is. Ookal heb ik wel gehoord, dat dit juist de miskraam op kan wekken. Dus sja, wat is wijsheid? Bel sowieso de vk met je verhaal en probeer wanneer mogelijk een echo te krijgen. Rond de 8e week dacht ik. (zit er niet meer zo in )
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:06:48 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_57323876
Mss zeg ik nu wel iets heel doms, hoor, maar ik las hier dat je pas weer na 2 wk mag testen ivm vals positief en zo. maar maakt het vruchtje (oeh, dat klinkt naar) niet de hCG aan, waar de test positief op slaat? Dus als het vruchtje idd verloren is, zou de test minder positief moeten zijn dan de eerdere test, toch?
en als je nu test en hij is meer positief (Dikkere streep), zou dat dan niet een teken zijn dat alles nog goed is?

En verder een voor alle andere wachtenden, alvast voor als het tweede streepje geplast wordt
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:50:26 #216
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57324699
JD wat leuk om een man erbij te hebben weer, welkom hier en dat het maar snel raak mag zijn!
pi_57325238
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:50 schreef Fruppel het volgende:
JD wat leuk om een man erbij te hebben weer, welkom hier en dat het maar snel raak mag zijn!
Dát! Alleen: je hebt geneukt... niet geklust
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:23:08 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57325306
-J-D-! Welkom!
En dat je maar snel weer weg mag zijn.
pi_57325378
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:23 schreef Brighteyes het volgende:
-J-D-! Welkom!
En dat je maar snel weer weg mag zijn.
Dan verhuis ik wel naar een ander OUD topic
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_57325853
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 07:30 schreef happyme28 het volgende:
Gister, op de 21e dag eindelijk een behoorlijk dik streepje maar nog niet voldoende voor een positieve test, dus ik hoop dat het vanavond een duidelijke teststreep is. Dan is het dus de 22e dag waarop de ovulatie eraan komt
Hi Happy,

Ik kwam er ook achter dat we al maanden "verkeerd" vreeen... Handig dus wel die testen. -Niet dat het daarna is gelukt, maar misschien komt dat wel omdat we wegens omstandigheden steeds de dag na de positieve test niet konden vrijen, en juist die dag is erg belangrijk, schijnt.

(Je kan nog wel kans lopen je sprong te missen, want zo'n piek kan heel kort zijn. Dat had ik de eerste keer. Om de sprong dan echt te 'vangen' raden ze aan om 2 maal dags te testen. En zeker altijd op hetzelfde tijdstip, als je 1x per dag blijft testen.)

Succes, en om Five_Horizons woorden te gebruiken: Neukse!
pi_57325882
JD, wat leuk een man erbij.
Houd ons maar goed op de hoogte van alles
pi_57325894
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:51 schreef hellennelleh het volgende:

Succes, en om Five_Horizons woorden te gebruiken: Neukse!
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:04:03 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57326070
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:26 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Dan verhuis ik wel naar een ander OUD topic
Hou ik je aan!
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:16:17 #224
57497 happyme28
I'm so happy
pi_57326286
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:51 schreef hellennelleh het volgende:

[..]

Hi Happy,

Ik kwam er ook achter dat we al maanden "verkeerd" vreeen... Handig dus wel die testen. -Niet dat het daarna is gelukt, maar misschien komt dat wel omdat we wegens omstandigheden steeds de dag na de positieve test niet konden vrijen, en juist die dag is erg belangrijk, schijnt.

(Je kan nog wel kans lopen je sprong te missen, want zo'n piek kan heel kort zijn. Dat had ik de eerste keer. Om de sprong dan echt te 'vangen' raden ze aan om 2 maal dags te testen. En zeker altijd op hetzelfde tijdstip, als je 1x per dag blijft testen.)
Zeker handig, ik heb er nooit aan gedacht dat mijn sprong wel een later zou kunnen komen haha maar ik blijf wel 1 x per dag testen (heb deze ronde, wel de eerste keer, al 10 testen verbruikt hihi) maar flink klussen dus dan zou het de meeste kans van slagen moeten hebben
pi_57332858
Welkom JD!
Five: Neuken klinkt veel leuker en gezelliger haha. Ik zeg noooooooit klussen haha. Alleen hier

Happyme, welke testen had jij ook alweer? Fijn dat je eindelijk positief gaat testen.. En nu hop, baby maken!

Koningin nog steeds zo onzeker voor jou, pff hoe hou je het toch vol. Knap hoor, en blijf hoop houden he!

Frups wat jammer van je baan! Neukse

Zo. Weer up to date?
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:08:20 #226
57497 happyme28
I'm so happy
pi_57332981
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:04 schreef Again het volgende:
Happyme, welke testen had jij ook alweer? Fijn dat je eindelijk positief gaat testen.. En nu hop, baby maken!
Ik heb ze via internet besteld bij testjezelf.nu zo'n pakket van ca. 20 euro. Werkt erg makkelijk, maar tot gister vertrouwde ik ze niet echt maar ik heb weer vertrouwen maar nu natuurlijk hopen dat dat baby maken snel lukt
quote:
Zo. Weer up to date?
Helemaal volgens mij
pi_57334866
JD, welkom!

Mijn ovutest streep is nu echt vetter dan vet, dacht ik gister al dat hij zwaar positief was, nu is 'ie nog dikker en donkerder dan de controlestreep! (gister ook al, maar nu nog meer!). Hoe lang duurt zo'n piek eigenlijk? Hij is nu sinds gistermorgen bezig?
Ik heb wel echt enorm last van m'n buik, kramperig gevoel, opgeblazen, al een paar dagen nu..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57338782
geen idee hoe lang de piek kan duren, Fuente. Gelukkig zit je sowieso goed als je nu sex hebt want sperma blijft nog wel even rondkriebelen.
pi_57341252
owlet, wat lees ik! leukleuk! gefeliciteerd!

en koningin, bij jou erg spannend dus. jij toch ook een voorzichtige felicitatie, hopelijk zijn al je zorgen voor niets.
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:55:59 #230
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57341774
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:45 schreef owlet het volgende:
geen idee hoe lang de piek kan duren, Fuente. Gelukkig zit je sowieso goed als je nu sex hebt want sperma blijft nog wel even rondkriebelen.
Maar eigenlijk kun je dus het beste sex hebben de dagen vóór je eisprong. Aangezien spermacellen zo'n 5 dagen in de baarmoeder blijven leven. De eicel blijft dacht ik 24 uur in leven vanaf de eisprong.

En gefeliciteerd Snel zeg!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57345186
Owlet, van harte met je zwangerschap! Wat leuk!! Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen en je enorm gaat genieten van dat wondertje in je buik.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:34:09 #232
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57345641
Koningin ben je al bij de ha geweest of heb je de vk al gebeld?
pi_57345894
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:34 schreef dutchie het volgende:
Koningin ben je al bij de ha geweest of heb je de vk al gebeld?
Ik ga vanmiddag de HA bellen en dan kijken wat die zegt.
's avonds verlies ik nog wat druppeltjes bloed, maar het lijkt steeds minder te worden.
Overdag heb ik nergens last van.
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:54:11 #234
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57345977
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:04 schreef Again het volgende:
Five: Neuken klinkt veel leuker en gezelliger haha. Ik zeg noooooooit klussen haha. Alleen hier
Ik zeg ook alleen hier klussen, vind het zo stom klinken haha !
quote:
Frups wat jammer van je baan! Neukse
Tja het is wel balen maar niet het eind van de wereld gelukkig! Heb morgen al een sollicitatie dus dat scheelt ook weer een boel!
Hebben lekker geneukt hoor , gister volgens mij mijn ovulatie dus het afwachten kan nu weer beginnen!
quote:
Zo. Weer up to date?
Denk het wel!

Las net op Hyves dat een oud schoolgenootje zwanger is...krijgt een dochtertje.
Bah wat een stom begin van de dag is het zo zeg...zie je wel dat iedereen maar zwanger word!

[ Bericht 0% gewijzigd door Fruppel op 13-03-2008 10:12:32 ]
pi_57346403
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:54 schreef Fruppel het volgende:

Las net op Hyves dat een oud schoolgenootje zwanger is...krijgt een dochtertje.
Bah wat een stom begin van de dag is het zo zeg...zie je wel dat iedereen maar zwanger word!
Dat had ik een tijdje terug ook......toen ik later verder las, bleek dat ze al 2 jaar bezig was geweest en via IUI (geloof ik) zwanger is geworden...
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:40:27 #236
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57346760
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:23 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat had ik een tijdje terug ook......toen ik later verder las, bleek dat ze al 2 jaar bezig was geweest en via IUI (geloof ik) zwanger is geworden...
Ow jeetje je dat kan ook natuurlijk!
Nu weet ik van haar wel zeker dat dat hier niet het geval is!
pi_57355343
En nog steeds een hele positieve ovulatietest, dat kan toch niet 3 dagen op een rij? Ik snap er geen bal meer van
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:09:14 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57356185
Koningin, wat zei de huisarts?
Wat lijkt het me een lastige situatie zeg. Ik zou niet durven testen uit angst voor een vals positieve test, maar aan de andere kant zou ik zo graag willen testen om te zien of er niet stiekem een nog veel dikkere streep zou staan dan de eerdere keer.
pi_57356285
Ben ook benieuwd, koningin!

Ja he Fruppel het gaat steeds meer lijken of mensen alleen maar naar elkaar hoeven te wijzen of ze zijn zwanger... Valt nu natuurlijk extra op, maar het is ook de generatie waarin we zitten.. Alle vrienden van ons zijn er zo ongeveer wel een beetje klaar voor.
Wie weet wie er ook aan het proberen zijn. Ik ben er zelf heel open over, bijna iedereen weet het. Maar weet ook dat veel mensen het geheim houden tot ze zwanger zijn..
Maar het lijkt wel of wij wat fout doen.. Je moet toch Neuken-vrijen-krikken-batsen-liefde bedrijven hihi om zwanger te worden? Of zit ik er naast?

Ik kan maandag weer starten met de ovulatietestjes. Ben benieuwd deze maand!
  Moderator donderdag 13 maart 2008 @ 18:21:04 #240
5428 crew  miss_sly
pi_57356401
Koningin, ik vroeg me ook af wat de HA heeft gezegd en hoe het met je is.

En over dat zomaar zwanger worden: juist omdat veel mensen het niet zeggen als ze bezig zijn, lijkt het misschien wel of ze zomaar zonder moeite zwanger worden, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:26:21 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57356512
Er kan idd best een paar maanden overheen gaan, maar dat hoor je idd vaak niet.

En als ik zie hoe vlot sommige mensen hier met ovulatie-testen aan de slag gaan... als dat zeg maar een trend is snap ik wel dat het nog veel sneller gaat. Dan is het voor sommige stellen (die dus zonder die tests ook vrij snel zwanger zouden zijn geweest) echt een kwestie van 'even mikken op de juiste dag'.
pi_57356674
Sja ik had ook eerder moeten beginnen met die testen, dit wordt pas de tweede maand.
Mag ook wel eens.. Nou nog 2 maanden, en dan naar de huisarts!
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:35:22 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_57356714
Fuente, hoe zit het met de fysieke verschijnselen? Slijm? Buikpijn?
Ik zou op het slijm afgaan.
En anders drie dagen verplicht neuken!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:44:33 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57356905
Kan ik me voorstellen hoor Again, dat je dat denkt. Hoe lang ben je nu bezig? Bijna een jaar? Of zit je er al overheen?
pi_57357125
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:35 schreef Moonah het volgende:
Idd, slijmkijken heeft mij ook goed geholpen om mijn cyclus te leren kennen. Ook toen ik niet zwanger probeerde te worden vond ik het wel een leuk idee dat dat zo voorspelbaar en duidelijk verschilt per fase van je cyclus.
Ik dacht er nu één maandje ovulatietesten bij te doen om te kijken of die nou echt werken en of mijn slijm een beetje overeen kwam met de LH-piek enzo. Blijkbaar klopte dat

Again
pi_57357289
Ben al een jaar en 3 maanden met de pil gestopt nu, en 'echt' serieus bezig sinds mei, dus 10 maanden, 11 rondes. Ik ga nu echt ongeduldig worden
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:28:38 #247
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57357942
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:25 schreef Fuente het volgende:
En nog steeds een hele positieve ovulatietest, dat kan toch niet 3 dagen op een rij? Ik snap er geen bal meer van
Maar hoe werken die ovulatietests? Zijn die echt pas positief als je eitje al is gesprongen? Of worden ze een aantal dagen van tevoren al positief als er een eisprong aan zit te komen? Want in principe heb je dus zo'n 7 vruchtbare dagen: 5 dagen voor de eisprong (omdat de zaadcelletjes zolang overleven), 1 tijdens de eisprong en 1 dag na de eisprong. Als de ovulatietest al positief test de dagen vlak vóór je eisprong, zou het dus wel kunnen.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57358268
volgensmij is een ovulatietest positief als je je eisprong hebt. De test kijkt of her LH in je urine zit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57358306
De test is positief als je LH waarde stijgt. Bij de LH piek springt je eitje.
Op de testbeschrijving staat: bij een positieve test volgt binnen 24 tot 48 uur je eisprong..
pi_57359043
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:35 schreef Moonah het volgende:
Ik heb wel meer afscheiding dan normaal, maar geen rekbaar slijm!

Een ovulatietest meet je LH-piek, als die piek is er test je dus positief met een streep die minstens zo gekleurd als de teststreep is. Als die piek er is heb je binnen 48 uur een eisprong, maar hoort die piek ook snel weer te verdwijnen (
al voor je daadwerkelijke eisprong geloof ik).
Sara
Merel
Ukje
pi_57359096
BE, wil je mijn NOD naar 18 maart zetten?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57363350
Heb je wel eens het verschil gezien tussen de verschillende soorten slijm, Fuente? En dan dus slijm van echt hoog uit je vagina, niet de afscheiding. Daar kan je het beste het verschil aan zien. Zo rond je eisprong zou het in ieder geval slijmerig moeten zijn. Niet droog of korrelig.
Hà, dat ik ooit nog een keer de verschillende soorten baarmoederhalsslijm zou bespreken

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 13-03-2008 22:50:31 (typo) ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:02:34 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57363749
Vicky, het is aangepast hoor.

Ik heb dat slijm pas 2 keer echt gemerkt, de keer dat Sasha gemaakt is (bijna een jaar geleden trouwens ) en afgelopen cyclus. Toen kwam ik bij het afvegen op het toilet ineens en hele grote dikke sliert eiwit tegen.
Ik heb overigens nog nooit gegrabbeld, dat vergat ik steeds.
pi_57367251
Ik check het ook hoog uit de vagina. Dat is wel slijmerig, maar niet super rekbaar ofzo..
In ieder geval is mijn buik nu een stuk minder opgeblazen dan gisteren, misschien is 'ie nu geweest?
Dat ik dit ooit nog zo zou bespreken zeg
M'n cyclus is nu iig wel langer dan vorige maand, dat is wel een goed teken denk ik!

BE, Dat echte rekbare slijm ben ik ook nog maar een paar keer tegengekomen, niet altijd heel duidelijk inderdaad!
Sara
Merel
Ukje
pi_57367432
Dames allemaal veel succes met de ovulatietesten!

Hier is het erg frustrerend.
De HA kon nog niets voor me betekenen, ik moest echt nog een week afwachten.
Dan pas kon ik weer een test doen die zekerheid gaf. Zo lang ik geen echte menstruatie kreeg, hoefde ik niet te bellen. Maar zekerheid kan gewoon niemand je nu geven Het kan zelfs al fout zijn gegaan.
Dus heb ik met mezelf afgesproken, als het bloed geen menstruatie wordt, dat ik volgende week vrijdag ga testen. Evt. bij de HA.

Voor nu voel ik vanalles en denk bij alles wat anders.
Maar goed, we houden vol.
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 07:58:31 #256
5428 crew  miss_sly
pi_57367487
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:28 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar hoe werken die ovulatietests? Zijn die echt pas positief als je eitje al is gesprongen? Of worden ze een aantal dagen van tevoren al positief als er een eisprong aan zit te komen? Want in principe heb je dus zo'n 7 vruchtbare dagen: 5 dagen voor de eisprong (omdat de zaadcelletjes zolang overleven), 1 tijdens de eisprong en 1 dag na de eisprong. Als de ovulatietest al positief test de dagen vlak vóór je eisprong, zou het dus wel kunnen.
Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 08:00:54 #257
5428 crew  miss_sly
pi_57367511
Koningin, wat een narigheid die onzekerheid en niemand die je er vanaf kan helpen
Wordt een moeilijke week, maar hopelijk toch goed nieuws aan het einde!
pi_57367536
Ik geloof dat die vijf dagen ook alleen maar wordt genoemd als veiligheidsmarge voor mensen die juist niet zwanger willen worden. De meeste zijn volgens mij al dood na een dag of twee, drie maar een enkel sterk exemplaar zou misschien wel vijf dagen kunnen leven.
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 08:05:38 #259
5428 crew  miss_sly
pi_57367550
Inderdaad, meer uitzondering dan regel dus.
pi_57367553
Wat vervelend lijkt me dat, Koningin, zo tussen hoop en wanhoop... Succes met wachten.

en wat leuk dat we nu ook een man in ons midden hebben, JD!

Heb nog een vraagje aan jullie, las laatst ergens dat de tweede cyclus na het stoppen met de pil soms/vaak (?dat weet ik niet precies) nog langer duurt dan de eerste cyclus. Iemand hier ervaring mee?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 08:13:20 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57367602
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 07:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.
Op de middelbare school heb ik geleerd 4 dagen. Zaadcellen leven ongeveer 3 dagen (uitzonderingen daargelaten) en je eicel 1 dag.
Dat betekent dus 'vruchtbaar' 2 dagen voor je eisprong, de dag van de eisprong en de dag na de eisprong.
Even met een voorbeeld: als je op woensdag je eisprong hebt, dan dus sex op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag om kans op bevruchting te hebben. Eerder of later is weinig zinvol (maar wel lekker!).

Ik hou mijn slijm ook een beetje bij ( ). Ik zie ook rond mijn vruchtbare periode dat het slijm wateriger, rekbaar en helemaal helder is. Naarmate ik verder ben in de cyclus wordt dat weer 'witter' en korreliger.
pi_57367610
koningin wat rot die onzekerheid
ik duim voor goed nieuws voor je!
pi_57369159
Wie weet welke zw.testen die jegewoon bij de drogist kan kopen het gevoeligst zijn?? Ik wil testen, vandaag!
pi_57369263
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:06 schreef Reinhilde het volgende:
Wie weet welke zw.testen die jegewoon bij de drogist kan kopen het gevoeligst zijn?? Ik wil testen, vandaag!
Wil je gevoelige testen of wil je goede testen
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:14:29 #265
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57369303
Clearblue!
In elk geval geen predictor doen, die werken pas bij een overdosis HCG.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57369324
Thanks! Ga ik nu op mijn fietsje stappen, testje halen, en kom ik vanavond wel vertellen het goed nieuws is of niet!
pi_57369769
Succes Reinhilde...ben heel benieuwd
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:45:35 #268
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 10:59:21 #269
5428 crew  miss_sly
pi_57370181
Spannend Reinhilde!
Ik durf zelf niet zo goed 's avonds te testen, het 'hoort' naar mijn idee met ochtendurine. Maar nu postte laatst iemand (ik geloof Stiemie) dat je ook die allereerste urine 's ochtends niet zou moeten gebruiken...dus nu weet ik niet meer wanneer ik nou het beste kan en durf en wil testen als ik zover kom
pi_57370199
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Spannend Reinhilde!
Ik durf zelf niet zo goed 's avonds te testen, het 'hoort' naar mijn idee met ochtendurine. Maar nu postte laatst iemand (ik geloof Stiemie) dat je ook die allereerste urine 's ochtends niet zou moeten gebruiken...dus nu weet ik niet meer wanneer ik nou het beste kan en durf en wil testen als ik zover kom
Dan bewaar je het de hele dag! Opgelost!
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 11:01:47 #271
5428 crew  miss_sly
pi_57370230
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan bewaar je het de hele dag! Opgelost!
De ochtendurine?
pi_57370287
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De ochtendurine?
Ja joh. Gewoon in de koelkast tussen de appelsapjes
pi_57370357
En dan lekker een glaasje Diksap voor jezelf inschenken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 11:10:54 #274
5428 crew  miss_sly
pi_57370419
Och arme, ik zie schaap al per ongeluk het verkeerde bekertje pakken

maar doe nu eens vertellen: maakt het allemaal echt uit wanneer je met welke urine test? ik wil zoooo graag testen en dan graag positief en ik weet dat zwanger zijn dan al heel erg helpt, maar goed...jullie snappen wel wat ik bedoel, denk ik ik ben hyper, druk, ongedurig en alles vandaag, dus laat me maar even enzo

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 14-03-2008 11:21:43 ]
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:14:40 #275
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57370482
Ah lievie! Ik duim zo ontzettend hard voor een positieve test voor je!
Ik kan je echt geen antwoord geven op je vraag helaas!
Wanneer ga je testen ook alweer??
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:19:03 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57370555
Miss_sly heel veel succes nog bij het doorstuiteren van deze laatste dag Hopelijk laat je ons morgen een prachtige foto zien van een test met een 2e streepje (of een plusje of wat dan ook bij die test hoort om aan te geven dat je zwanger bent)

O en dat van die geen ochtendurine gebruiken voor de testen was ik niet hoor, ik weet tenminste niet waarover het gaat
pi_57370581
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef miss_sly het volgende:

maar doe nu eens vertellen: maakt het allemaal echt uit wanneer je met welke urine test? ik wil zoooo graag testen en dan graag positief en ik weet dat zwanger zijn dan al heel erg helpt, maar goed...jullie snappen wel wat ik bedoel, denk ik {sub]ik ben hyper, druk, ongedurig en alles vandaag, dus laat me maar even enzo [/sub]
Hmm....

Daar moet Loena maar antwoord op geven. Ik weet alleen van de eerste, dat ze dat tegen de avond heeft getest....
pi_57370896
quote:
Veel testen kan je tegenwoordig de hele dag door doen, je hoeft niet meer perse ochtend urine te gebruiken. Wel heb je bij het gebruik van ochtend urine meer kans dat de test duidelijk postitief zal zijn, omdat ochtend urine meer geconcentreed is en daarom meer hCG hormoon bevat.
pi_57370977
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef miss_sly het volgende:
"Kijk eens schaap, vers gepl... geperst "

Eén voordeel: hij kan 's avonds de test ook gaan doen
pi_57370985
miss_sly, toen ik zwanger was van Iris had ik ook 's avonds getest, was meteen een dikke streep. Bij de zwangerschap van Amber was het in de loop van de ochtend (zeker niet de eerste ochtendurine), ook meteen een goeie streep (was hier nog live op het forum, alweer 4,5 jaar geleden )

Koningin, wat rot die onzekerheid, ik kwam steeds kijken hoe het verder verloopt en zelfs ik baal ervan dat je nog een dikke week moet wachten tot je weer mag testen, dus hoe zou jij je dan wel niet voelen
Sterkte!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:47:55 #281
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57371264
Ik heb 's middags getest op vrijdag de 13e. Toen had ik al tien keer geplast en was het toch positief, ondanks de datum en de verdunde urine .

Zet em op .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:51:00 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57371356
Ik zou voor mijn eigen gevoel voor ochtendurine gaan. Als het later op de dag en je ziet niks, of je twijfelt zou je weer kunnen gaan denken 'hmmm... mss toch morgen nog een keer, want dit was avondurine' etc. etc.
Met ochtendurine weet je iig zeker dat je een dikke kans hebt op een hoge concentratie hcg.
Of... als je de hele dag je plas op weet te houden, dan is het 's avonds vast ook goed.

miss_sly, ik vind het echt zo spannend voor je!

En Koningin... konden we de klok maar vast een weekje vooruit zetten.
pi_57376750
Koningin, veel sterkte komende week ik duim voor een mooie positieve test over een week!

Miss _sly, je kan een zwangerschapstest de hele dag gewoon doen, als je maar niet overmatig veel gaat drinken om maar te kunnen plassen.
Ik ga voor je duimen!
Sara
Merel
Ukje
  Moderator vrijdag 14 maart 2008 @ 15:47:41 #284
5428 crew  miss_sly
pi_57376820
We hebben besloten om vanavond gewoon een gezellig avondje met filmpje en wat lekkers te doen en als mijn temperatuur morgenochtend weer hoog is, dan ga ik testen...
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:50:04 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57376860
Spannend Miss_sly!!!!! Geniet ssamen van jullie avondje!

Steeds als ik zie dat je gepost hebt, moet ik gewoon klikken om te kijken of je stiekem nog niet getest hebt...
pi_57377012
Miss_Sly, wat spannend!
pi_57377200
Ik ga toch 'pas' morgen testen, ik heb net een matcare ULTRA besteld, want mijn NOD is pas woensdag..

Maar goed. Ik ben denk ik mezelf weer zwanger aan het denken, maar ik ben zo ongelooflijk moe, labiel, gevoelige borsten, etc etc. Zo vermoeiend!

Maar goed, die matcare test komt morgen met de post, maar ben de hele dag weg, dus ik ga of morgenavond of zondagochtend testen. of als ik geluk heb en de post is er voor ik weg moet, al morgenochtend

Miss Sly, ook spannend zeg!!!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:08:25 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57377209
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 07:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oh ik had mijn info hier vandaan, met een plaatje ter verduidelijking:

Ik wist niet meer precies hoe lang het was, maar dacht 5 dagen. Op die site staat zelfs 7 en soms zelfs 10 dagen! Maar dat zullen wel uitzonderingen zijn

Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat als je 5 dagen voor je eisprong seks hebt dat je dan zwanger bent. Ik bedoelde meer te zeggen dat je een grotere kans hebt als je seks hebt een paar dagen voor je eisprong, dan tijdens of vlak na je eisprong. Omdat de eisprong zou kort duurt en de vruchtbaarheid dan snel afneemt.
Aangeraden wordt toch om in die week/dagen voor en rondom de eisprong om de dag seks te hebben?
©Dumbo
pi_57377692
Klopt Tex, om de dag!

Mijn ovutest is negatief vandaag! Dus ik zal wel een eisprong gehad hebben, mijn buik is ook niet meer gevoelig.
Nu dus afwachten maar! Spannend hoor
Sara
Merel
Ukje
pi_57378233
Gek idee is dat, nu kan je eigenlijk niets meer doen dan afwachten en hopen dat een bevrucht eitje (want de kans dat van dat hele peloton zaadcellen niet één cel de eicel heeft weten te bereiken is in een gezonde situatie denk ik niet zo heel groot!) veilig aan komt en kans zit om in te nestelen.
Weet iemand hoe dat precies zit, het lijkt me dat dát meer het punt is wat bepaalt of je wel of niet zwanger wordt dan of de zaadcellen wel of niet de eicel bereiken uitgaande van de situatie waarin je sex hebt op het meest gunstige moment
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:01:47 #291
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57378304
Ik loop trouwens ook al een tijdje met een vraag rond, en met google niet echt een antwoord kunnen vinden.
En aangezien het nu toch ook over slijm ging... Ik merk ook aan mijn slijm wanneer er een eisprong aan zou moeten komen. Ik ben het al een tijdje enigszins aan het bijhouden, zodat ik straks weet welke dagen de goede dagen zijn... Maar sommige cyclussen, heb ik een paar dagen dat slijm dat het lijkt alsof er eisprong komt/is, dan een paar dagen niet, en na een paar dagen wéér dat slijm. Nou vroeg ik me dus af of dat kan betekenen dat ik dan misschien 2 keer een eisprong heb? Er komen wel veel tweelingen voor in de familie van mijn moeders kant, dus ik dacht het zou kunnen. Of kan een dubbele eisprong alleen dat er tegelijkertijd 2 eitjes springen ipv 1? Iemand die dit weet toevallig?
©Dumbo
pi_57378372
Bij een dubbele eisprong gaat het om hooguit een paar uren verschil, niet een paar dagen. Maar een extra keer in de maand wat vruchtbaarder slijm schijnt wel vaker voor te komen, niet gekoppeld aan een eisprong. Toevallig las ik dat een paar dagen geleden ergens, ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:10:36 #293
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57378487
Ah okay, thanx.
En wat zijn dan de 'echte' vruchtbare dagen? Als ik uitga van ongeveer 14 dagen na je eisprong ongesteld worden, denk ik de 2e keer dat ik dat vruchtbare slijm heb.
Wie weet ga ik tegen die tijd ook wel aan de ovulatietesten, zodat ik het wat 'zekerder' weet....
©Dumbo
pi_57378673
Als het goed is dan zou je verschil moeten kunnen zien tussen die twee slijmmomenten. Althans, ik merkt wel dat ik soms tussendoor wat helderder of rekbaarder slijm had maar dat het maar één keer echt heel elastisch. Maar dan zou je eigenlijk op een vast moment van de dag en liefst nog meerdere keren per dag moeten kijken.
pi_57378721
Dat vroeg ik me nou ook af owlet, waar het nou allemaal vanaf hangt. Ergens denk je gewoon ' ik heb veel geklust rond de eisprong, dus het moet lukken', ook al werkt dat kennelijk niet altijd zo...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:23:59 #296
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57378750
Oh... Ik let er eigenlijk nooit zó goed op. En ik kijk normaal maar één keer per dag, onder de douche.
Ovulatietesten dan maar
©Dumbo
pi_57379623
Tex, ik heb eventueel nog tien Romed cassete ovulatietesten, mocht je interesse hebben.
Ik vind het ondingen hoor, ze werkten niet goed bij mij en de bijbehorende zwangerschapstest ook niet, maar als je ze wil proberen dan stuur ik ze zo naar je op.
PM maar (of iemand anders die interesse heeft).

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 14-03-2008 22:06:31 (typo) ]
pi_57381352
Oeeeeeeeeeeeeh Miss Sly en Reinhilde! oehhhh!! Oehhh! Spannend (Ik hyper effe mee..)

Wat hebben jullie lekker lopen kleppen vandaag
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:47:07 #299
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_57381905
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:14 schreef Sugar het volgende:
In elk geval geen predictor doen, die werken pas bij een overdosis HCG.
Daar ben ik het volledig mee eens!!
Zo had ik bij mijn eerste zwangerschap getest met een goedkope test en die was positief. Ikke blij. De dag erna (voor de zekerheid) nog getest met predictor. Was die negatief!
Ik was dus al heel teleurgesteld en pas een week (!) later was die predictor (lichtjes) positief!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:24:20 #300
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57382782
oops

[ Bericht 48% gewijzigd door RockabeIIa op 14-03-2008 20:30:55 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')