Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:28 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar hoe werken die ovulatietests? Zijn die echt pas positief als je eitje al is gesprongen? Of worden ze een aantal dagen van tevoren al positief als er een eisprong aan zit te komen? Want in principe heb je dus zo'n 7 vruchtbare dagen: 5 dagen voor de eisprong (omdat de zaadcelletjes zolang overleven), 1 tijdens de eisprong en 1 dag na de eisprong. Als de ovulatietest al positief test de dagen vlak vóór je eisprong, zou het dus wel kunnen.
Op de middelbare school heb ik geleerd 4 dagen. Zaadcellen leven ongeveer 3 dagen (uitzonderingen daargelaten) en je eicel 1 dag.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.
Wil je gevoelige testen of wil je goede testenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:06 schreef Reinhilde het volgende:
Wie weet welke zw.testen die jegewoon bij de drogist kan kopen het gevoeligst zijn?? Ik wil testen, vandaag!
Dan bewaar je het de hele dag! Opgelost!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Spannend Reinhilde!
Ik durf zelf niet zo goed 's avonds te testen, het 'hoort' naar mijn idee met ochtendurine. Maar nu postte laatst iemand (ik geloof Stiemie) dat je ook die allereerste urine 's ochtends niet zou moeten gebruiken...dus nu weet ik niet meer wanneer ik nou het beste kan en durf en wil testen als ik zover kom
De ochtendurine?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan bewaar je het de hele dag! Opgelost!
Ja joh. Gewoon in de koelkast tussen de appelsapjesquote:
Hmm....quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Och arme, ik zie schaap al per ongeluk het verkeerde bekertje pakken![]()
maar doe nu eens vertellen: maakt het allemaal echt uit wanneer je met welke urine test? ik wil zoooo graag testen en dan graag positief en ik weet dat zwanger zijn dan al heel erg helpt, maar goed...jullie snappen wel wat ik bedoel, denk ik {sub]ik ben hyper, druk, ongedurig en alles vandaag, dus laat me maar even enzo[/sub]
quote:Veel testen kan je tegenwoordig de hele dag door doen, je hoeft niet meer perse ochtend urine te gebruiken. Wel heb je bij het gebruik van ochtend urine meer kans dat de test duidelijk postitief zal zijn, omdat ochtend urine meer geconcentreed is en daarom meer hCG hormoon bevat.
"Kijk eens schaap, vers gepl... geperstquote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:10 schreef miss_sly het volgende:
Och arme, ik zie schaap al per ongeluk het verkeerde bekertje pakken![]()
Oh ik had mijn info hier vandaan, met een plaatje ter verduidelijking:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 07:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk overal dat zaadcellen 48-72 uur overleven en een enkele site zegt 4 dagen, maar 5 kom ik nergens tegen. Lijkt me ook erg lang, trouwens. Ik zou dus zelf niet inzetten op de 5 dagen, maar het op maximaal 3 houden.
Daar ben ik het volledig mee eens!!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:14 schreef Sugar het volgende:
In elk geval geen predictor doen, die werken pas bij een overdosis HCG.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |