Ik vind het een voordeel, de drie machten in de VS zijn voorzichtig opgesteld en houden elkaar in toom door middel van duidelijke checks & balances. Ja soms trekt de uitvoerende macht wat meer invloed naar zich toe voor een paar decennia, maar die balans is altijd in beweging. Het congres is echter wat binnenlandse politiek betreft altijd het machtigst, en zo lijkt het ook bedoeld, maar ze zijn niet allesbepalend.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Naar mijn idee zorgt het juist voor ongezond veel macht voor 1 persoon. Ok het Amerikaanse twee partijenstelsel zorgt ervoor dat de macht in het parlement altijd bij 1 partij ligt maar in een democratie meer als de onze zou een premier of staatshoofd met zoveel macht gelukkig geen kans maken.
op www.realclearpolitics.com houden ze ook de superdelegates bij.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:28 schreef Montov het volgende:
CNN heeft nu ook duidelijk vermeld hoeveel superdelegates een kandidaat heeft. Ik las iets over een georgainseerde mailactie om dit voor elkaar te krijgen.
laten we hopen dat obama wint anders staat hillary met een bigsmile te vertellen dat ze het echt niet verwacht had.quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:00 schreef matthijst het volgende:
5:53 Update– Early Exit Poll: Clinton 49 Obama 45 Hold onto your Hats! It’s gonna be a long night!
This poll doesn’t account for evening voters (professionals) who are now getting off work and heading to the polls. Bad Economy is on Dem. Wisconsin Voters mind.
Gotta love Hillaryquote:Op woensdag 20 februari 2008 00:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
laten we hopen dat obama wint anders staat hillary met een bigsmile te vertellen dat ze het echt niet verwacht had.
Ik vind het zo verschrikkelijk gemaakt allemaal vooral dat echt om mensen geven gedeelte, ik dacht iedereen kijkt daar dwars doorheen en ziet de machtsgeilheid ervan af stralen maar blijkbaar nietquote:
Inderdaad, snap er ook niks van. Ook niet van die spotjes en praat van d'r:": “Both Senator Obama and I would make history,” the former first lady said. “But only one of us is ready on day one to be commander in chief, ready to manage our economy, and ready to defeat the Republicans. Only one of us has spent 35 years being a doer, a fighter and a champion for those who need a voice.”quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vind het zo verschrikkelijk gemaakt allemaal vooral dat echt om mensen geven gedeelte, ik dacht iedereen kijkt daar dwars doorheen en ziet de machtsgeilheid ervan af stralen maar blijkbaar niet
Die polls liegen dat ze barstenquote:Op woensdag 20 februari 2008 09:13 schreef Montov het volgende:
Flinke overwinning voor Obama in WI, met 58% tegen 41%. 17 procentpunten! De polls gaven allemaal nog minder dan 5 punten aan.
Obama doet het ook goed, zoals verwacht, in Hawaii
Achja zoals ik al in mijn vorige post opmerkte maakt ook dat niet meer uit, want ook die kunnen switchen en het clinton team wil ze actief gaan proberen te bewegen om dat ook daadwerkelijk te doen. (Die geven het openlijk toe, waarschijnlijk zal het Obama team dat ook wel proberen)quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:07 schreef Montov het volgende:
Hawaii mag dan onbelangrijk zijn, het lijkt erop dat hij wel weer 10 extra delegates ermee uitloopt, door het grote verschil. Ter vergelijking, in California, waar Clinton duidelijk won, kreeg ze 40 delegates meer). Obama wint de kleine staten zo groot dat de kleinere winst van Clinton in grotere staten hem geen pijn doet. Clinton moet echt fors winnen in Ohio en Texas om weer in de buurt te komen qua pledged delegates.
Beetje dreigen, maar dat gaat heus niet gebeuren. Als Obama meer geld heeft, meer afgevaardigden, meer kans heeft tegen McCain en het op elk vlak beter doet, dan kan Clinton wel wat proberen, maar ze gaat geen (super)delegates van Obama afsnoepen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:12 schreef Ender_Wiggin het volgende:
[..]
Achja zoals ik al in mijn vorige post opmerkte maakt ook dat niet meer uit, want ook die kunnen switchen en het clinton team wil ze actief gaan proberen te bewegen om dat ook daadwerkelijk te doen. (Die geven het openlijk toe, waarschijnlijk zal het Obama team dat ook wel proberen)
Zoveel ervaring dat ze een campagne heeft opgezet die er nu pas achterkomt hoe bepaalde regels in bepaalde staten werken. Erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:02 schreef matthijst het volgende:
Inderdaad, snap er ook niks van. Ook niet van die spotjes en praat van d'r:": “Both Senator Obama and I would make history,” the former first lady said. “But only one of us is ready on day one to be commander in chief, ready to manage our economy, and ready to defeat the Republicans. Only one of us has spent 35 years being a doer, a fighter and a champion for those who need a voice.”
Nee, de grootste kritiek is dat hij geen ervaring heeft en speeches geen garantie zijn voor goede resultaten.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:23 schreef Monidique het volgende:
Het spreekt natuurlijk ook boekdelen dat de grootste kritiek op Obama is dat hij... goed speeches kan geven.
Je verpest mijn hele one-liner,quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, de grootste kritiek is dat hij geen ervaring heeft en speeches geen garantie zijn voor goede resultaten.
Ach ja, als het er echt op aankomt kan Obama er nog altijd op hameren dat Clintons acties geen garantie zijn voor goede resultaten. Kijk naar haar 16 jarige poging om universal healthcare te krijgen (8 jaar als First Lady en 8 jaar als senator). 16 jaar hard gewerkt met als resultaat: noppesquote:Op woensdag 20 februari 2008 10:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, de grootste kritiek is dat hij geen ervaring heeft en speeches geen garantie zijn voor goede resultaten.
Wel campagne voeren nadat peilingen aangeven dat ze een kans had, maar dan toch weer doen alsof ze er niet mee bezig is. Een slechte verliezer.quote:In een toespraak in Youngstown, Ohio, repte Hillary Clinton met geen woord over haar nederlaag in Wisconsin en ook feliciteerde ze haar tegenstander niet.
Daarom zeg ik ook: "De wijze waarop Clinton (of eigenlijk haar campagnemederwerkers) haar campagne voert, doet ej al hopen dat Obama het wint."quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Wel campagne voeren nadat peilingen aangeven dat ze een kans had, maar dan toch weer doen alsof ze er niet mee bezig is. Een slechte verliezer.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. En wat doet Clinton? Ze begint over Obama en valt hem aan. Dát is op zich geen zonde, dat is zelfs de bedoeling. Maar God, wat zwak,! Ze verliest acht staten op rij en feliciteert Obama niet eens, daarna wint ze met 1% verschil een staat waarvan al een tijdje vrijwel zeker was dat ze 'm zou gaan winnen en nu begint ze wel over Obama...
Wanhoop, dat is het.
http://starbulletin.com/breaking/breaking.php?id=6743quote:U.S. Sen. Barack Obama won a landslide victory in the state of his birth last night as an unprecedented turnout at the Hawaii Democratic caucus overwhelmed precinct volunteers and party officials.
With 100 percent of precincts counted, Obama had 28,347 votes, or 75.7 percent, to 8,835, or 23.6 percent, for U.S. Sen. Hillary Rodham Clinton of New York.
The tally totaled more than 37,000 votes, showing that turnout far surpassed even the highest estimates of Democratic Party officials.
Excitement about Obama, who graduated from Punahou School, raised interest in tonight’s caucuses to record levels. In comparison, the last caucus in 2004 had a total of nearly 4,000, which was considered a strong turnout.
http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/primaries/results/state/#WIquote:Obama: 645,554
-
McCain: 224,122
Huckabee: 151,114
Paul: 19,129
Romney: 8,083
http://rawstory.com/news/(...)Clinton_by_0220.htmlquote:Barack Obama has surged past Hillary Clinton to open a big national lead in the Democratic presidential race, according to a Reuters/Zogby poll released on Wednesday.
(...)
The poll showed Obama with a 14-point edge over Clinton, 52 percent to 38 percent, after being in a statistical tie with the New York senator last month.
(...)
In a head-to-head matchup, Obama beat McCain 47 percent to 40 percent. He led McCain among independents, in all age groups except those above 70, and in all regions but the South.
Ach, die van boven de 70, de helft haalt de verkezingen niet eens.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:21 schreef Monidique het volgende:
In a head-to-head matchup, Obama beat McCain 47 percent to 40 percent. He led McCain among independents, in all age groups except those above 70, and in all regions but the South.
Ach, het houdt Obama scherp. Het nadeel is dat McCain zich al richt op Obama, die hij vreest, maar Obama zich ook nog moet richten op Clinton. De Democratische partij zou nu al moeten beginnen met spotjes om duidelijk te maken dat McCain een flip-floppende Bush-III is die niet eens verstand heeft van z'n eigen voorstellen. O, dat komt vast nog wel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:31 schreef matthijst het volgende:
Als Clinton nou echt zo veel om haar lang geeft als ze met haar krokodillentraantjes wilde doen voorkomen, dan zou ze de strijd staken en Obama gaan supporten...
Maar dat zit er denk ik niet in, want mevrouw is bezig aan 1 grote egotrip
Dat is juist Democraten eigen; hameren op wat er fout is en wat de andere fout doen. Clinton en Obama leken zich hier eerst niets van aan te trekken, maar Hillary valt nu terug in oude gewoontes.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:37 schreef popolon het volgende:
En eigenlijk het enige wat Clinton nog kan doen is Obama hard aanvallen en hopen op wat slippertjes (misschien in de debatten).
En die harde, directe en soms persoonlijke aanpak heeft tot nu toe averechts gewerkt.
http://www.nrc.nl/nieuwst(...)_de_afgrond_in_zichtquote:Bijna onoverbrugbare achterstand
Het was valse hoop. De uitslag pakte voor Clinton opnieuw in bijna alle opzichten verwoestend uit. Ze verloor met 17 procentpunt, 58 om 41 procent – zodat Obama in de race om de gedelegeerden voor het partijcongres nu grofweg 150 gedelegeerden voorstaat. Een bijna onoverbrugbare achterstand.
Berekeningen van goed ingevoerde analisten duiden erop dat Clinton, om die achterstand in te halen, in Texas en Ohio met minimaal 65 procent van de stemmen zou moeten winnen. In de meeste peilingen in Texas staat Obama nu gelijk met haar; en dat zijn peilingen van voor de laatste uitslagen.
Uiteindelijk gaat het erom of de superdelegates de winst van een kandidaat zullen bekrachtigen of juist teniet zullen doen. Het lijkt me sterk dat de superdelegates zo gek zullen zijn om tegen de democratisch gekozen kandidaat in te gaan (Nancy Pelosi had daar ook al wat over gezegd). Dat zou toch wel een blamage voor de democratische partij zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:04 schreef Nielsch het volgende:
Wel mooi dat Obama head-to-head wint van McCain en Hillary juist verliest van McCain. Dit kan van grote invloed zijn op de keuze van de super delegates. Volgens mij lopen er al steeds meer van de super delegates over van het Clinton naar het Obama kamp.
Tenzij het natuurlijk een lobbyist betreft. McCains vermeende integriteit loopt nu risico, althans, tenzij de media in 't algemeen hun lieveling blijven beschermen, maar zelfs dit is te smeuïg voor hen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:37 schreef Monidique het volgende:
Nu vind ik niet dat het veel uitmaakt, hij doet maar wat-ie niet laten kan, wat dat betreft,
There was that classic debate moment when Hillary said her worst quality was her impatience to change the world, and then criticized Obama for admitting he was disorganized. The next day, Obama said that if he had known that was how the game was supposed to be played, he would have said his worst quality was his overeagerness to help old ladies cross the street. Who do you think won that argument?quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:35 schreef Montov het volgende:
Een mooi stuk over het opportunisme van het campagneteam van Clinton:
Clinton's Spin Machine: Spun Dry
Loopt Obama weer zo'n 4 pledged delegates, oftewel 2 stemmen, uit.quote:Obama wins Democrats Abroad contest
(CNN) — Barack Obama has won the Democrats Abroad Global Primary, according to the International Chair for the Democrats Abroad, Christine Marques.
Marques tells CNN the results of the week-long vote were:
Barack Obama – 65 percent, Hillary Clinton – 32 percent, with the rest of the candidates pulling in less than 1 percent of the vote each.
Democrats Abroad will send 22 delegates to the Democratic Convention, with half a vote each, carrying a total of 11 votes.
According to Democrats Abroad UK Chairman Bill Barnard, eight of the 22 will be superdelegates: two of those have said they will support Clinton, two have said they will support Obama, and four are undecided. Fourteen of the 22 will be pledged delegates.
Voting in the Democrats Abroad Global Primary began on Super Tuesday, February 5 and continued through February 12. Voting centers were set up in 33 countries, including the UK, France, Germany, Mexico, Canada, Italy, Japan, Hong Kong and new chapters in Istanbul, Ukraine, Russia and Indonesia — the highest number of voting centers in the primary's history.
This was the first cycle that Democrats Abroad enabled those who live in countries without voting centers to vote by mail, fax or Internet.
Democrats Abroad will not release its membership numbers, but the largest communities of U.S. expatriates live in Canada, Mexico and the United Kingdom.
Hoe laat NL tijd?quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:27 schreef popolon het volgende:
Vandaag het CNN debat, 'ns kijken hoe fel Hilly uit de startblokken komt.
Van een zelfverklaard conservatief mag je verwachten dat hij zijn staafmixer in bedwang kan houden.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tenzij het natuurlijk een lobbyist betreft. McCains vermeende integriteit loopt nu risico, althans, tenzij de media in 't algemeen hun lieveling blijven beschermen, maar zelfs dit is te smeuïg voor hen.
http://www.attytood.com/2(...)ate_bush_scor_1.htmlquote:Worse than Richard Nixon in the days before he resigned in disgrace during Watergate, worse than Jimmy Carter during the Iran hostage crisis, much worse than Bill Clinton when he was impeached. Just as Roger Bannister raced through what once seemed the unreachable 4-minute mile, Bush has burst through a barrier once also thought impossible, below the 20-percent mark.
(...)
Among all Americans, 19% approve of the way Bush is handling his job as president
(...)
Nixon low: 23 percent, January 1974 (Watergate)
Johnson low: 35 percent, August 1968 (Vietnam)
Lowest ever? That would be Harry Truman during the Korean War, in February 1952, at 22 percent.
And so now George W. Bush has shattered a record that has stood for 55 long years, and there's not any one reason. It's everything, although I suspect that liberals would more likely say Iraq and torture, conservatives would say immigration and runaway spending, and everyone would now say the economy.
Ik ben er nog, al heb ik op dit moment weinig tijd om naast mijn eigen meningenfabriekje hier echt mee te doen. Jammer, want dat was vier jaar geleden zeer onderhoudend.quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:14 schreef Montov het volgende:
Die blogger was 4 jaar geleden onder de naam Potus2004 nog hier op fok te vinden, dacht ik.
En hij hoeft Texas en Ohio niet eens echt te winnen.... hij hoeft ze alleen niet enorm te verliezen. Als ie met 45 tot 49% van de stemmen kan wegkomen heeft ie een flinke kluif delegates in zijn handen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:35 schreef popolon het volgende:
En vandaag weer een grote vakbond die achter Obama gaat staan. Het gaat hard.
komt omdat de verschillen niet zo groot zijn aangezien ze beide van dezelfde partij zijn. De tegenstellingen zijn niet zo zwart/wit als straks tegen McCainquote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:21 schreef popolon het volgende:
Obama is wel degelijk verkouden ja.
Jammer dat die debatten altijd zo mat zijn. Er is nooit echt vuur en vlam.
We have to speak to our enemies, vond ik wel goed als soundbite.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:26 schreef De_Hypotheker het volgende:
Obama scoorde toen het over diplomatie ging vond ik.
bijna Nederlandse meningquote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:26 schreef De_Hypotheker het volgende:
Obama scoorde toen het over diplomatie ging vond ik.
Nou Nederland praat niet met de Taliban, volgens mij hoor.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bijna Nederlandse meningwe moeten vooral met iedereen in gesprek blijven
jij bent een hillary fan toch?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:29 schreef popolon het volgende:
Nou ik vind Hillary tot nu toe veel beter.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
jij bent een hillary fan toch?
vraag is natuurlijk wel op welke manier er te praten is met de Taliban en hoe centraal dat nog geregeld is.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou Nederland praat niet met de Taliban, volgens mij hoor.
Toch is het daar wel tijd voor eigenlijk.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
jij bent een hillary fan toch?
quote:Clinton, meanwhile, has yet to engage Obama: When asked about the economy and how she would handle it differently than Obama, she talked about how her approach would differ with President Bush's. She needs to start drawing contrasts with Obama directly.
Dat kan Nederland ook niet alleen doen, natuurlijk, maar toch bij militairen is het gebruikelijk om doel en tijdschema op te stellen, wordt het doel niet gehaald en moet het tijdschema meerdere keren worden opgerekt dan pusht de militair de politicus tot diplomatie. Het militaire doel is dan nl. onrealistisch.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vraag is natuurlijk wel op welke manier er te praten is met de Taliban en hoe centraal dat nog geregeld is.
Welke?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:43 schreef Qomolangma het volgende:
Live Analysis van "the best political team" ()
Geweldig toch, het houdt ze creatief.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Welke?
FOX is nu zogenaamd the best potical team ever. What a joke al dat geleuter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |