het zal wel weer afgelast wordenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nieuw jaar, een nieuw topic.
Morgen dus hopelijk de eerste oefenwedstrijd weer.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom bij alweer de 6e aflevering van deze reeks! Dit is het topic waar amateurvoetbaltrainers met elkaar kunnen praten en discussieren over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma\'s, opstellingen, tactieken....werkelijk álles kan hier besproken worden!
Links naar voorgaande delen:
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic!
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic Deel II
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel III
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel IV
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel V
[ afbeelding ]
Trainers op FOK!:
Yeahinho OJC D8
Dennus-F Zwart-Wit Harderwijk E1
Zjakkie Leider SEOLTO F3
Kaputwiehund ?
Damzkieee NEO C4
Solstice ? - E3
Maikelsp v.v. Diepenveen E-selectie en D3
TerroRobbie Leider FC Den Bosch D1
Sethje Leider A2
FritsFluitketel Leider Veluwse Boys D1
Merson ? - F1
SupaMario VVAC F4
-Petor- ? - B2
Hannowannabe v.v. Diepenveen E1
Keijz v.v. Lyra D3
VarvesteR S.C. Espel E1/E2
Sethje Leider Nemelaer B2
Karrel_Laaglawaai SDZZ E2
donn WSV 1930 E-pupillen + Fortuna Wormerveer D4
nr11 S.V. ARC E-top
PAA-053 GSV Be Quick 1887 D2
[ afbeelding ]
Nee, die ga je wel pakken. Geen probleem. Ik heb de laatste jaren vrij vaak teams van HS aan het werk gezien en het is helemaal niets. Wel mooie paarse shirts.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:33 schreef PAA-053 het volgende:
HS '88 D1. Zo'n ploeg waarvan iedereen dik wint, maar tegen wie wij het altijd lastig hebben
Zou leuk zijn. Voor die tijd nog maar even een herkansing voor onze tactische bespreking....vrijdag 7 maart?
Oeps foutje, 22/3 spelen jullie bij ons. Klopt.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nee, we spelen thuis tegen BQ. Waar zeg ik dat we zaterdag bij jullie spelen?
22 Maart gaat het gebeuren!
Ik bel je vanavond even rond 19.00u.
Succestrainerquote:Op maandag 10 maart 2008 12:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
We hebben met E1 sinds 13 oktober geen punt meer verspeeld. Aanstaande zaterdag spelen we tegen de ploeg van wie we in oktober thuis met 3-7 verloren.
Ik heb er heel veel zin in.
Spektakelstuk in Drachten zaterdagochtend vroeg is ge-eindigd in 6-6! Eerste keer dat de Friezen thuis niet winnen dit seizoen. We stonden in de rust nog met 3-5 voor.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bedankt man. Morgen verwacht ik een einde aan de reeks van overwinningen. Drachtster Boys-uit.
22/3 spelen we toch niet bij BQ. Wat een slechte soap, zeg.
Dat is iets anders dan 'op corners trainen'quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:30 schreef grolseboys het volgende:
Ja corners trainen,en dat bij de F .
Ik weet niet hoe de ballen er in gingen maar je kunt ze wel leren ,WAAR moet ik staan als verdediger dus tussen doel en aanvaller ,zodat een aanvaller niet op open doel kan schieten ,en leer ze de bal naar de zijkant uit te verdedigen ,dus niet weer voor het doel te brengen zodat tegenstander weer de mogelijkheid heeft om op doel te schieten.En verder laat die Fjes lekker ballen,maaak bv een vierkant met 4 pionnen ,speel dit met 3 spelers elke speler bij een pion en laat ze rond spelen elke keer als ze de bal gespeelt hebben moeten ze naar de pion lopen die vrij is .
Dit is de voorloper van het positie spel.
Deze heb ik geprobeerd, maar dan met 5 pionnen en 4 spelers aangezien we met 8 spelertjes waren. Ging niet eens heel slecht. Corners heb ik maar laten zitten, maar tijdens het partijspel even op gewezen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:30 schreef grolseboys het volgende:
maaak bv een vierkant met 4 pionnen ,speel dit met 3 spelers elke speler bij een pion en laat ze rond spelen elke keer als ze de bal gespeelt hebben moeten ze naar de pion lopen die vrij is .
Dit is de voorloper van het positie spel.
Klinkt goed, ik zal het eens proberen als ik weer een keer training moet gevenquote:
quote:Op maandag 21 april 2008 14:46 schreef Zjakkie het volgende:
Ze kregen dan ook een flinke donderspeech in de rust. De coaches van hun konden er niet zo goed tegen dat het niet zo goed ging en riepen zelfs naar hun spelertjes dat ze terug moesten schoppen, en naar de scheids dat die speler van ons die van hun al voor de 4e keer had neergeschopt en dergelijke, terwijl die toch echt maar 1 keer niet de bal speelde.
Ja het waren best trieste coaches...quote:
Gelijk gedownload dank jequote:Op woensdag 23 april 2008 13:24 schreef grolseboys het volgende:
Voor de liefhebbers die graag oefenstof voor de E en F pupillen willen
http://www.dvc26.info/home/
Ga naar diversen en klik downloads aan daar staat boordevol oefenstof.
donderdagavond clubavond, vrijdagavond,zaterdagmiddag,zondagmiddag...ik zie het probleem nietquote:
Ben nu leider bij vv Emmen D1, en geef verschillende keepers in de jeugd training. Met m'n eigen voetbal erbij mooi druk.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:01 schreef Dennus-F het volgende:
He pekel wat voor team deed je ook al weer?
Je kan een pupillen-diploma halen, maar het is geen vereiste. Ikzelf heb niks.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:59 schreef denthemen het volgende:
Wat ik mij nou afvraag: Heb je voor het begeleiden van een jeugdteam (E, D of C elftal) nou enige diploma's nodig?
Bij ons hebben we niet eens een hoofdklasse voor de E...quote:Op woensdag 1 april 2009 19:25 schreef Dennus-F het volgende:
Bij ons gaat het redelijk goed, we staan met de E1 4e in de hoofdklasse. Nog 5 wedstrijden en het seizoen is alweer afgelopen.
Maar eerst eind van de maand naar italie toe met de jongens! (www.zwartwite1.nl/goesitaly)
Al zin in volgend jaar, lekker de D1 doen.
Dat hebben wij ook gehad (ik ben coördinator van de A-jeugd). Hij mocht ook met de selectie meespelen en had opeens teveel wedstrijden in de selectie gespeeld en mocht daarom niet meer met de A meespelenquote:Op maandag 9 februari 2009 16:47 schreef Sethje het volgende:
Proberen ons hoofd boven water te houden in de hoofdklasse maar het is lastig met maar 1 a-elftal met maar 13 jongens waarvan er 2 in principe met het eerste mee kunnen en dus constant aan getrokken word....
Sponsorloop! Wel een organisatie om te doen en medewerking van een hoop mensen maar het levert wel geld op! Verkoop van gevonden voorwerpen en dat soort dingen!quote:Op woensdag 8 april 2009 18:11 schreef Swennus het volgende:
Bij ons zijn ze druk bezig om een kunstgras veld neer te leggen alleen is hier natuurlijk geld voor nodig.
Hebben jullie enige ervaring/tips met acties waarmee het een en ander aan geld opgehaald kan worden?
DHC?quote:Op zondag 5 april 2009 22:15 schreef Swennus het volgende:
Zaterdag met 4-1 gewonnen tegen een gelijkwaardige tegenstander. 1e helft super gevoetbald alleen zakte het de 2e helft steeds verder af (spelers dachten dat ze allemaal konden scoren)
staan nu 4e maar met nog een inhaalwedstrijd te gaan kunnen we nog 3e worden.
Door de weeks is voor ons altijd kloten met de B3. Omdat we veel B2 tegenstanders hebben staan die teams door de week in één keer bol van de B1 spelers. Erg jammer, en sneu vooral op dit niveau (4e klasse). Zo kwam het dat we 2 jaar geleden het kampioenschap misten omdat we 6-0 verloren van de nummer laatst, die met de complete B1 selectie (inclusief tassen, tenues e.d.) kwam aanzettenquote:Op donderdag 9 april 2009 12:33 schreef pekel het volgende:
Vanavond bekeren in de kwartfinale tegen sc Heerenveen D1. Leuk, dat doordeweeks.![]()
Afgelopen zaterdag voor de competitie tegen die Friezen gespeeld, 1-3 verloren. Kansen zijn er vanavond, nu nog hopen op een stunt.
.
Klopt. Dat is minder. Zo zou ik vanavond eerst met het tweede elftal moeten voetballen, en ontbraken bij ons 7 spelers. Gevuld met 6 A1-spelers en 1 eerste elftalspeler, belt de tegenstander gisteravond 23 uur af, niet genoeg.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:12 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Door de weeks is voor ons altijd kloten met de B3. Omdat we veel B2 tegenstanders hebben staan die teams door de week in één keer bol van de B1 spelers. Erg jammer, en sneu vooral op dit niveau (4e klasse). Zo kwam het dat we 2 jaar geleden het kampioenschap misten omdat we 6-0 verloren van de nummer laatst, die met de complete B1 selectie (inclusief tassen, tenues e.d.) kwam aanzetten
Dat is bij ons inmiddels dus ook gebeurd, onze supergoede spits kunnen we niet meer gebruikenquote:Op woensdag 1 april 2009 21:42 schreef just me het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook gehad (ik ben coördinator van de A-jeugd). Hij mocht ook met de selectie meespelen en had opeens teveel wedstrijden in de selectie gespeeld en mocht daarom niet meer met de A meespelen
Waar ken jij die van?quote:
Tof! Wij spelen ook 2de divisie, nadat we dus zijn gedegradeerd als 11de in de 1ste divisie. Wij alleen in Noord, helaas.quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:40 schreef PAA-053 het volgende:
Zo, lang niet geweest hier! En het is inderdaad gezellig hier, of in ieder geval soms dan. Het seizoen met E1 zit er bijna op. We zijn 3e geworden in de hoofdklasse, toch echt wel netjes gedaan. Nu al bezig met D1 voor komend seizoen, we gaan 2e divisie spelen. Erg gaaf natuurlijk!
Vanavond hebben we een oefenwedstrijd en we trainen ook nog een paar keer voor de zomervakantie. Ik heb echt al veel zin in komend seizoen!
Pekel, hoe gaat-ie bij jullie nu?
Geen toernooi bij "ons" voor jou?quote:Op woensdag 27 mei 2009 12:40 schreef PAA-053 het volgende:
Zo, lang niet geweest hier!
NEO (A2)quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:33 schreef Swennus het volgende:
Zie dat je hier uit de buurt komt mag ik vragen welke club je traint?
puur interesse
Owjah, dit jaar nog bij jullie C6d ingezetenquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:01 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
NEO (A2)
Borne dus, club met ongeveer 1100 leden.
Welke club zit jij dan?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:34 schreef Swennus het volgende:
[..]
Owjah, dit jaar nog bij jullie C6d ingezeten
Klopt. Alleen A1 speelt hoofdklasse volgens mij.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:21 schreef Swennus het volgende:
Dat doe je niet slecht!
Maar alle selectie jeugd speelt toch landelijk bij jullie?
Pubers hè. Opkomst is in de winter ook altijd lager dan in de zomerquote:
Dat eerste doe ik ook. Zonder discussie.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:28 schreef Swennus het volgende:
Dit jaar hanteer ik de regel wanneer ze niet op training komen ze gewoon wissel staan
heb nl toch 18 spelers
Iemand trouwens nog tips voor de voorbereiding? leuke oefeningen ofzo?
Ik doe meestal juist in het begin kleine partijtjes 4v4 zo dat de jongen zich moeilijk kunnen verstoppen en zo krijg ik meteen een beeld wat de spelers kunnen(en wat nietquote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:47 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat eerste doe ik ook. Zonder discussie.
Voorbereiding begin ik met grote partijvormen (7vs7 / 8vs8) en verder wat lichte techinsche oefeningen.
Vanaf de tweede week gaan we een blok conditie inbouwen op de maandag, een half uur ofzo.
Korte sprintjes met rust, veel herhalen.
Zonder en met.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:56 schreef Swennus het volgende:
[..]
Ik doe meestal juist in het begin kleine partijtjes 4v4 zo dat de jongen zich moeilijk kunnen verstoppen en zo krijg ik meteen een beeld wat de spelers kunnen(en wat niet)
De sprintoefeningen doe je met of zonder bal?
Ik ben ook "groepsleider" bij onze D's. Wel een stuk minder, slechts 3.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:52 schreef Yeahinho het volgende:
Ik ben al een jaar geen trainer meer, maar clustercoördinator van de D-pupillen bij mijn club. Komend seizoen moet ik ervoor zorgen dat rondom liefst tien D-teams alles goed geregeld is.
De wedstrijddagen mis ik wel. Met je eigen team op stap, warming-up, opstellinkje maken, naar de overwinning schreeuwen, vond en vind ik allemaal erg leuk. Maar de trainingen op al die winterse en natte avonden, waarbij die rotjong nooit deden wat ik wilde, kunnen me nog altijd gestolen worden!
Ik regel trouwens de oefenwedstrijden van al onze D-teams, dus mocht iemand van jullie een keer willen ballen.... (toernooien kan ik ook regelen)
Met die "bier" conditie zal ik niet zo heel veel last hebbenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:54 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Zonder en met.
Ik heb het trouwens over de eerste week met grote partij, omdat 4v4 een flinke aanslag op de (bier)conditie is, zo aan het begin.
De tweede week ga ik beginnen met de positiespelletjes 4vs4 , 3vs3 etc.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:13 schreef Dennus-F het volgende:
joo mannen!
Ik train aankomend jaar de D1 van Zwart Wit uit Harderwijk!
We gaan lekker de `1e klasse in.
Even over dat 4 tegen 4 op de eerste training, lijkt me niet verstandig... Tenminste volgens de cursusleider tc3 is dat niet zo slim je kunt beter 8/8 7/7 en dan afbouwen
ah, kijk zo steek ik nog eens wat opquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:45 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik.
De conditionele belasting in de eerste trainingsweek mag niet te hoog zijn.
Daar kwam ik hier eigenlijk ook voor. Zit met een zogenaamd 'voetbalprobleem' :quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:48 schreef Swennus het volgende:
[..]
ah, kijk zo steek ik nog eens wat op
Nog meer van dit soort tips?
Daar gaat het juist verkeerd. Moeite met de balbehandelingen en gebrek aan techniek. Met de lange bal wil het vaak nog het beste. Ik dacht zelf aan een 4-4-2 formatie met een sterk bezet middenveld, vervolgens uit de omschakeling scoren, dus snel naar voren werken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:36 schreef Dennus-F het volgende:
Proberen te kijken of je ze zo simpel mogelijk kunt laten spelen... zo snel mogelijk richting het doel dmv positie spel
Zo heb ik het dit jaar bij de C ook gedaan, een sterk centraal duo achterin, de beste voetballers op het middenveld en een snelle spits die de hele wedstrijd blijft lopenquote:Op woensdag 17 juni 2009 08:46 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Daar gaat het juist verkeerd. Moeite met de balbehandelingen en gebrek aan techniek. Met de lange bal wil het vaak nog het beste. Ik dacht zelf aan een 4-4-2 formatie met een sterk bezet middenveld, vervolgens uit de omschakeling scoren, dus snel naar voren werken.
quote:
Ja ook hetzelfde, maar ben daarnaast groepsleider bij de D's. Dus de drie teams die wij in de D-categorie hebben coördineren. Erg leuke groep begeleiders, dus komt vast in orde.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:30 schreef PAA-053 het volgende:
Pekel, wat ga jij volgend jaar doen dan? Zelfde als dit jaar? Er was nog een kleine kans dat wij bij elkaar in de competitie zouden komen, maar wij zitten in de zuidelijke klasse. Oefenen lijkt me top, als jullie naar ons toekomen
Hebben ze nog wel plezier in de trainingen / spelletje?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:05 schreef PAA-053 het volgende:
Hier is het kut. Qua weer, qua aantal keren dat we hebben kunnen trainen, maar eigenlijk ook qua niveau. Twee tikken in het gezicht na 1-0 verliezen van een 2e-klasser en 5-1 verliezen van een 1e-klasser. Spelen zelf 2e divisie. We kunnen dat niveau niet aan en dat geeft ook helemaal niet, maar we laten vaak niet zien wat we kunnen. Ik begrijp niet hoe het kan dat de beleving van de spelers niet optimaal is. Ik zoek de schuld dan snel bij mijzelf maar na veel gesprekken met ervaren mensen eromheen en een 'analyse' van hoe ik met de jongens omga, denk ik dat dit iets is dat gewoon in ons team zit en waar we mee zullen moeten leven. Iemand tips?
En een gestoorde wedstrijdsecretarisquote:Op maandag 15 februari 2010 15:59 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wel verstoorde voorbereiding.
dan kun je er inderdaad wel vanuitgaan! Het begint hier nu stevig door te regenen maar ja.. we hebben kunstgras hèquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Nog niet officieel, maar sneeuwt en regent al de hele middag.
C2 veelal 2e jaars.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |