abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56125203

Welkom bij alweer de 6e aflevering van deze reeks! Dit is het topic waar amateurvoetbaltrainers met elkaar kunnen praten en discussieren over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma\'s, opstellingen, tactieken....werkelijk álles kan hier besproken worden!

Links naar voorgaande delen:
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic!
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic Deel II
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel III
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel IV
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel V

Trainers op FOK!:

Yeahinho OJC D8
Dennus-F Zwart-Wit Harderwijk E1
Zjakkie Leider SEOLTO F3
Kaputwiehund ?
Damzkieee NEO C4
Solstice ? - E3
Maikelsp v.v. Diepenveen E-selectie en D3
TerroRobbie Leider FC Den Bosch D1
Sethje Leider A2
FritsFluitketel Leider Veluwse Boys D1
Merson ? - F1
SupaMario VVAC F4
-Petor- ? - B2
Hannowannabe v.v. Diepenveen E1
Keijz v.v. Lyra D3
VarvesteR S.C. Espel E1/E2
Sethje Leider Nemelaer B2
Karrel_Laaglawaai SDZZ E2
donn WSV 1930 E-pupillen + Fortuna Wormerveer D4
nr11 S.V. ARC E-top
PAA-053 GSV Be Quick 1887 D2

[ Bericht 2% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 18-01-2008 12:50:06 ]
pi_56125266
Nieuw jaar, een nieuw topic.

Morgen dus hopelijk de eerste oefenwedstrijd weer.

† In Memoriam † vrijdag 18 januari 2008 @ 14:25:22 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_56129667
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nieuw jaar, een nieuw topic.

Morgen dus hopelijk de eerste oefenwedstrijd weer.

het zal wel weer afgelast worden
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_56141031
Ik blijf optimistisch, maar dit zijn wel de minder leuke kanten van het vak.

Afwachten..
  † In Memoriam † zaterdag 19 januari 2008 @ 08:56:25 #5
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_56148292
Hier (west II) lag het er gisterenmiddag om 16.00 uur al helemaal af! Nu hoop ik stiekem dat in de loop van vandaag het senioren programma er ook afligt anders moet ik morgenochtend om 07.15 uur de consul bellen!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_56153541
Wedstrijd is gewoon door gegaan! Hulde aan BQ.

Tevens 'het boek' kunnen overhandigen aan PAA. Hij zal tzt mededelen of hij het leuke tijdsbesteding vond het boek te lezen.

Oefenwedstrijd 6-0 verloren. Hoop werk aan de winkel weer, maar dat is alleen maar leuk.
pi_56161225
Held! De foto geplaatst! Geweldig!

Binnenkort meer over het boek, 1e indruk is positief!
pi_56163356
Even die persoonlijke touch, je weet..

Het is geen Bijbel of zo.. maar gewoon leuk boekje..
pi_56335420
zo, eindelijk het topic gevonden.

Nadat vorige week de wedstrijd afgelast was, nu uit tegen VVOP.

Hier weer het filmpje: http://youtube.com/watch?v=rTf1BRjUOqw

5-1 gewonnen had eigenlijk meer moeten zijn!
pi_56343615
Netjes hoor Dennis! Jullie draaien goed he!

Wij 1-1 tegen Omlandia. Balen. Hele wedstrijd voor met 1-0, zij maakten 2 min. voor tijd gelijk. Dat was ook wel verdiend, 1e helft waren we veel beter maar 2e helft was slecht. We denken dan dat we er al zijn ofzo....slap ingrijpen ook bij die tegengoal.

Moeilijk is dat hoor, we verliezen eigenlijk alleen maar van matige tegenstanders omdat we dan te gemakzuchtig zijn. Hebben jullie dat ook wel eens?
pi_56343923
We draaien wel aardig. Volgende week een mooie tegenstander goahead kampen, koploper in een andere hoofdklasse
  maandag 28 januari 2008 @ 20:14:27 #12
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56369556
2-1 gewonnen. De jongens moeten er nog steeds inkomen na de winterstop, maar de inzet was in ieder geval weer goed.

Aanstaande zaterdag uit tegen de nummer drie (wij zijn nummer vier.) Kraker!
pi_56468790
Stanley, ik bel je morgen en dan heb ik geen slecht nieuws
Wij spelen namelijk niet ivm open dagen van middelbare scholen. Wedstrijd is verplaatst naar donderdag a.s.

Jullie veel succes morgen, ik hoor het wel weer

Trouwens, HET BOEK! Wel aardig hoor, leuk tijdverdrijf. Ik heb er inderdaad ook best wat van opgestoken, en ben er wel over mijn eigen 'trainerschap' door na gaan denken.Gewoon beetje vergelijken, hoe ik dit en dat nou zou doen. Aardig wel. De manier waarop hij vol liefde over het spelletje en zijn teampje schrijft is trouwens het leukst aan het boek.

Vanavond lekker getraind trouwens, eerst een mooi positiespel met punten 7+2:5 waarbij we hebben geoefend op het diep zoeken van de oplossing zegmaar. Dit hebben we gedaan in de wedstrijdformatie (achterin en middenveld + 2 buitenspelers) waardoor ook de opbouw werd getraind.

Daarna nog even afwerken en toen in een half uur durende partij het D1 (2e div.) even moeilijk gemaakt! 2-0 verloren maar echt geknokt, lekker fel gevoetbald en de laatste 10 minuten minstens gelijkwaardig geweest met goede kansen. Was mooi om te zien
pi_56482605
Wij speelde tegen Go Ahead Kampen E1, in de andere hoofdklasse staan ze 2e met 33 punten uit 13 wedsgtrijden. en 84 doelpunten voor.

6-3 verloren, we hebben de wedstrijd op 1-2 verloren toen ik mijn beste spelers er uit haalde werd het 1-5 en 2-5 daarna nog een 2-6 en 3-6.

Ik zette mijn 1e jaars spelers op de mooie plekken mid mid en centraal achterin. Helaas hadden ze t tegen een topper nog wat te moeilijk!
  maandag 4 februari 2008 @ 12:27:38 #15
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56523723
Onze wedstrijd is zaterdag op het laatste moment afgelast. We stonden om 9.15u klaar om te vertrekken, toen de laag sneeuw op het kunstgras bij de tegenstander spelen onmogelijk maakte.

We hadden donderdag door noodweer ook al niet getraind.

Vanavond weer aan de bak! Zaterdag oefenen tegen onze E2. Leuk
pi_56546112
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[ afbeelding ]

Welkom bij alweer de 6e aflevering van deze reeks! Dit is het topic waar amateurvoetbaltrainers met elkaar kunnen praten en discussieren over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma\'s, opstellingen, tactieken....werkelijk álles kan hier besproken worden!

Links naar voorgaande delen:
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic!
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic Deel II
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel III
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel IV
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel V

[ afbeelding ]

Trainers op FOK!:

Yeahinho OJC D8
Dennus-F Zwart-Wit Harderwijk E1
Zjakkie Leider SEOLTO F3
Kaputwiehund ?
Damzkieee NEO C4
Solstice ? - E3
Maikelsp v.v. Diepenveen E-selectie en D3
TerroRobbie Leider FC Den Bosch D1
Sethje Leider A2
FritsFluitketel Leider Veluwse Boys D1
Merson ? - F1
SupaMario VVAC F4
-Petor- ? - B2
Hannowannabe v.v. Diepenveen E1
Keijz v.v. Lyra D3
VarvesteR S.C. Espel E1/E2
Sethje Leider Nemelaer B2
Karrel_Laaglawaai SDZZ E2
donn WSV 1930 E-pupillen + Fortuna Wormerveer D4
nr11 S.V. ARC E-top
PAA-053 GSV Be Quick 1887 D2

[ afbeelding ]
pi_56551416
?
pi_56589809
Jo bas wat een kerel op die trainerssite!
pi_56699284
Zo afgelopen zaterdag hondsberoerd langs de lijn gestaan. Echter wel gewonnen van DVS 33 E1, nooit eerder won ik van hun e1. Dit keer namelijk met 5-2 verslag is hier te lezen:

http://www.dvs33.nl/wedstrijdverslag.asp?qElftal=E1

Dat fantastische doelpunt was er echt een, net nu de spelersvader geen filmcamera bij zich had. t was toch wel een schot van af een meter of 20/25 schuin in de verste kruising.

Helaas gaven we de 1-0 snel weg door een fout van de keeper.

Door de overwinning staan we nu 3e!
pi_56701437
Afgelopen zaterdag tegen onze E2 geoefend, 13-3 gewonnen.

Aanstaande zaterdag een groots opgezet intern toernooi. Leuk!
pi_56701629
Heren wat vinden we hiervan:

FC Utrecht wil E- en F-pupillen
UTRECHT - Voorzitter Jan Willem van Dop van FC Utrecht maakt zich hard voor de komst van E- en F-pupillen bij zijn club.
Daarvoor is volgens de preses echter een wijziging in de reglementen van de voetbalbond nodig. Op korte termijn zal dat niet gebeuren, verwacht Van Dop.

Van Dop wil Utrechtse talenten zo vroeg mogelijk aan de club binden, om te voorkomen dat ze zoals in het geval van Ibrahim Afellay en Ismaïl Aissati op heel jonge leeftijd gaan pendelen naar PSV.

,,Feyenoord en PSV doen het slim. Ze mogen spelers uit die leeftijdscategorie niet contracteren, maar stallen ze bij de amateurs. Als spelers zeggen dat ze bij Feyenoord spelen, is dat niet hét Feyenoord, maar bij de amateurtak. Misschien moeten wij dat – in afwachting van de reglementenwijzing - ook maar eens zo regelen, bijvoorbeeld door met Elinkwijk zaken te doen,’’ aldus Van Dop.

FC Utrecht heeft sinds dit seizoen een elftal D2-pupillen. Dat zijn de jongste voetballers die in FC Utrecht-shirt acteren.
pi_56701979
Ja, daar zitten voor- en nadelen aan. het hangt er van af wat je belangrijk vindt.
pi_56707059
Maar waarom zeurt die man zo? Hij weet toch precies hoe het zit? Als je dan ook F en E-ers wilt, regel het dan op zo'n manier. Hoezo wijziging in de regels? Dan richt je toch een vereniging op: VV Utrecht ofzo?

Ik vind trouwens dat F-ers het best bij hun eigen club kunnen blijven. Voor E-tjes vind ik al wel wat te zeggen, al kunnen die in een goed E1-team vaak ook nog enorm veel leren. Misschien het beste om ze daarnaast mee te laten trainen ofzo.
pi_56760420
Morgen oefenen tegen Gorecht D1, een stabiele hoofdklasser. Goed team dus. Ik ben benieuwd, we trainen al wekenlang erg goed en scherp, de jongens leren ook veel bij naar mijn idee. Enkele jongens die wel eens wat problemen hebben met hun intrinsieke motivatie gaan nu ook als een speer en laten een brok aan talent zien, erg leuk
pi_56778008
Vorige week hebben we de derby tegen DHV uit het buurdorp gewonnen met 3-0 en vandaag scoorden we in de laatste minuut de 3-4. Dus 2 gespeeld en 6 punten
pi_56813675
intrinsieke motivatie.. het moet niet gekker worden hier..
pi_56873768
Tsja het zou absurd zijn om dat van spelers te verwachten....ik bedoel, voetbal, daar ga je toch niet voor!?
  zondag 24 februari 2008 @ 17:49:34 #28
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56951275
Gisteren vrij (wedstrijd verplaatst), a.s. zaterdag ook vrij. Wel twee keer pittig trainen en dan vanaf maart een sterke reeks maken tot aan de zomer.
pi_56956023
Verdomme!
Tactische bespreking van vrijdagavond afgelast, had ik veel van kunnen leren. Erg balen. Snel maar weer opnieuw plannen!
  zondag 24 februari 2008 @ 23:57:14 #30
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_56959461
Graag, graag.

Jij leert niet, jij onderwijst.

Lijkt me ook leuk een keer op zondagochtend bij Skills 4 All te gaan kijken, voetbalschool van de trainer van GVAV E1.
pi_57062707
Hebben jullie nu ook een weekje vakantie?

Wij wel, bevalt op zich wel want ik had het ook naast het voetbal heel druk de laatste tijd. Zijn ook veel spelers op vakantie (de kakkers van BQ hé ) trouwens. Nu wel weer zin om weer te beginnen dinsdag!
pi_57062848
Wel getraind, maar weinig opkomst. Wedstrijden verplaatst.

PAA, 22/3 spelen we met E1 bij jullie.
pi_57078051
Hoe laat? Wij spelen dan 9 uur thuis, dus als jullie 10.15 spelen kan ik de 2e helft ws. wel meepikken!
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:19:13 #34
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57082100
Ja, het is om 10.15u. Goede timing!!

Tegen wie speel je? Ik kom wel even wat eerder dan.
pi_57091053
HS '88 D1. Zo'n ploeg waarvan iedereen dik wint, maar tegen wie wij het altijd lastig hebben
Zou leuk zijn. Voor die tijd nog maar even een herkansing voor onze tactische bespreking....vrijdag 7 maart?
pi_57093880
Afgelast vandaag, ze waren bang dat de kindertjes weg zouden waaien.
  zondag 2 maart 2008 @ 14:32:50 #37
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57104178
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:33 schreef PAA-053 het volgende:
HS '88 D1. Zo'n ploeg waarvan iedereen dik wint, maar tegen wie wij het altijd lastig hebben
Zou leuk zijn. Voor die tijd nog maar even een herkansing voor onze tactische bespreking....vrijdag 7 maart?
Nee, die ga je wel pakken. Geen probleem. Ik heb de laatste jaren vrij vaak teams van HS aan het werk gezien en het is helemaal niets. Wel mooie paarse shirts.

Is 21 maart niet grappiger? Ik zit aanstaande vrijdagavond in Deventer.
pi_57186260
21 maart is prima. Zelfde tijd, zelfde plaats!

Trouwens, weet je zeker dat je zaterdag bij ons speelt? Onze site zegt anders en ook Cees vraagt zich af waarom hij dan zou moeten fluiten
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:59:31 #39
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57199078
Nee, we spelen thuis tegen BQ. Waar zeg ik dat we zaterdag bij jullie spelen?

22 Maart gaat het gebeuren!

Ik bel je vanavond even rond 19.00u.
pi_57200335
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nee, we spelen thuis tegen BQ. Waar zeg ik dat we zaterdag bij jullie spelen?

22 Maart gaat het gebeuren!

Ik bel je vanavond even rond 19.00u.
Oeps foutje, 22/3 spelen jullie bij ons. Klopt.
TOCH succes zaterdag

Doe maar 20.00 uur, 19.00 sta ik nog op het veld
Spreek anders voicemail maar in!
  zondag 9 maart 2008 @ 15:26:24 #41
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57263715
4-3, laatste minuut. We hadden het al veel eerder moeten beslissen, lieten de ijverige tegenstanders van 3-1 terugkomen naar 3-3 (vijf minuten voor tijd!).

Ik ben benieuwd naar het verslagje op de BQ site.

22 Maart wordt in ieder geval een hete ochtend, whaha.
pi_57270431
GIsteren was het bij ons weer helemaal niks. 2 weken geen wedstrijd gehad, en je merkt het gelijk. 4-1 verloren uiteindelijk. Dat ene doelpunt van ons was dan wel weer een zeer mooi uitgespeelde aanval.
  maandag 10 maart 2008 @ 12:38:46 #43
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57282278
We hebben met E1 sinds 13 oktober geen punt meer verspeeld. Aanstaande zaterdag spelen we tegen de ploeg van wie we in oktober thuis met 3-7 verloren.

Ik heb er heel veel zin in.
pi_57292250
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
We hebben met E1 sinds 13 oktober geen punt meer verspeeld. Aanstaande zaterdag spelen we tegen de ploeg van wie we in oktober thuis met 3-7 verloren.

Ik heb er heel veel zin in.
Succestrainer Knap werk van jou en je jongens, Stanley!

Enne, KLIK!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:43:57 #45
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57380503
Bedankt man. Morgen verwacht ik een einde aan de reeks van overwinningen. Drachtster Boys-uit.

22/3 spelen we toch niet bij BQ. Wat een slechte soap, zeg.
pi_57406402
Vanochtend helaas verloren, 1-4 van CVVB D1. Een fysiek sterk elftal, dat vinden wij moeilijk.
Vanavond een dropping gehad in de Drentsche bossen, supermooi! Erg spannend voor de jongens, in zo'n donker bos terwijl er wat mensen ergens verstopt zitten.

Heb een spelertje achterop de fiets meegenomen vanaf de voetbalclub, om 12 uur 's nachts, toen waren we pas terug. Zijn moeder+stiefvader vroegen namelijk of ik hem langs kon brengen....in de kroeg. Kreeg daar nog een biertje van ze, terwijl dat ventje daar maar stond. Een mannetje van 11, tot 1 uur 's nachts in een kroeg waar zwervers zijn moeder avances lopen te maken. Ongelooflijk, en walgelijk.
pi_57408959
Ook wij weer gewonnen van het altijd lastige Unicum 3-0 laatste goal was een beauty. Vrije trap en mijn spits scoorde met een echte omhaal zijn 2e goal van de dag!
pi_57411613
Weer verloren gisteren. 1-1 bij rust, en de eerste helft ging echt niet heel slecht. Maar om een of andere reden leken er bepaalde spelertjes er in de 2e helft geen zin meer in te hebben en werd het uiteindelijk 1-3, hoewel de 3e tegengoal wel viel na een overtreding waar de scheids niet voor wou fluiten.
pi_57415592
bas, heb jij voor mij een draaiboek van het individuele 4tegen4? zou je me die kunnen mailen? dennis@zwartwit63.nl
pi_57418995
Ik denk dat het al gelukt is Dennis of niet?

Wij hebben dat gedaan volgens een ander systeem. Je geeft ieder doeltje een letter en deelt elke speler in bij een letter. Dat doeltje verdedigt hij. Zo kun je heel makkelijk nieuwe, andere teampjes indelen.

Bijv Pietje A, dan verdedigt Pietje doeltje A en scoort dus in B.

Zo kun je indelen:
Keesje A A
Pietje A B
Jantje A C
Bertje A D

Dus 1e ronde deel je als volgt in: A A A A B B B B C C enz.
2e ronde A B C D A B C D enz.
3e ronde willekeurig dus gewoon op 4 plekken A, op 4 plekken B, enz.
4e ronde idem

Zo heb je makkelijk telkens een ander team en staat de organisatie snel.
pi_57419129
Maar dit vind ik ook wel super: http://www.4tegen4.nl/
Van VV De Weide uit Hoogeveen. Mooie vereniging trouwens.

Ik ben gevraagd om bij BQ de rest van het seizoen een 4v4 competitie op te zetten. Weet het nog niet, lijkt me superleuk maar kost ook tijd....
  dinsdag 18 maart 2008 @ 14:58:19 #52
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57453863
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bedankt man. Morgen verwacht ik een einde aan de reeks van overwinningen. Drachtster Boys-uit.

22/3 spelen we toch niet bij BQ. Wat een slechte soap, zeg.
Spektakelstuk in Drachten zaterdagochtend vroeg is ge-eindigd in 6-6! Eerste keer dat de Friezen thuis niet winnen dit seizoen. We stonden in de rust nog met 3-5 voor.

Het was zo verschrikkelijk spannend en mooi dat ik nog aan het bijkomen ben. Ik wist niet dat mijn spelers zo konden voetballen en vooral strijden.

In juni spelen we op een toernooi waar ook Ajax E1 aanwezig is. Lijkt me erg leuk voor de jongens om daar tegen te spelen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:53:05 #53
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57500918
BQ-Lycurgus op 8 april, PAA, dinsdagavond..

Morgen nog topoverleg??
pi_57518615
Zeker
pi_57644012
Hallo, lang geleden dat ik op dit forum ben geweest ,maar wat vinden julie van techniek training {wiel coerver methode } of train je ze al met de wiel coerver techniek.
pi_57655657
Hey Grolseboys, lang geleden idd! Hoe gaat het met je zoontje bij de Graafschap?

Over Wiel Coerver, ik ben het iig niet met hem eens over zijn uitspraak dat techniek alles is. Je kunt er heel veel mee bereiken, maar niet alles. Een technisch volmaakte speler is nog geen volmaakte speler.
Ik heb nog nooit een DVD van hem gezien trouwens maar die leen ik binnenkort van een vriend. Ben benieuwd, al veel over gehoord!
pi_57667825
Hallo PAA-053 :Met mijn zoon gaat het wel goed alleen de Graafschap is niks geworden ,hij is nu 16 en heeft al een halve wedstrijd met het 1e meegedaan ,hij was de beste van het veld zeiden zelfs de toeschouwers van de tegenpartij.
Ik heb een certificaat behaalt bij de Graafschap als techniek trainer ,ik kreeg les van Wim van Zeist techniek trainer bij Graafschap1.
Mijn jongste zoon 10 heeft ook dat talent de scout van twente heeft hem toen ook genoteerd ,want die scout kwam voor een ander talent bij mij in de groep ,hij kwam een training van mij kijken en vroeg toen wie is die jongen ,een goeie zei hij,en schreef hem toen ook op.
Ja een volmaakte speler zijn er maar weinig ,maar met techniek leer je een speler aan de bal sterker te maken ,zich in moeilijke situaties een oplossing te creëren.
We zijn in de voorjaars competitie 3e klasse kampioen geworden ,we vroegen om 2e klasse maar de knvb heeft ons nu in de 1e klasse gezet ,we staan nu 2e met 1 punt achter de koploper en die koploper ontvangen we zaterdag !
Ik ben nou trainer van de E1 ,voorheen F2,C1 maar ik vind dat je jongens van deze leeftijd een hoop kunt leren .
Kampioen worden is leuk ,maar als de jongens wat leren vind ik belangrijker dan met dom voetbal wedstrijden te winnen.
pi_57668066
Nog wat vergeten ,je had het over de dvd Wiel Coerver ik heb die hele set gekocht , maar dan zie je jongens die topspelers zijn en alle technieken beheersen .
Als ik goede raad mag geven schaf dan de dvd van Cock van Dijk aan dit is echt iets voor ammateur verenigingen ,dit heb ik dus ook gedaan en de gehele jeugd bij ons traint hiermee.
Dan kun je de techniek in combinatie met een afwerkvorm maken bv.je hebt hoedjes schuin 3 meter uit elkaar bij het rechterhoedje kap je met rechts binnen kant en neemt mee met links buitenkant bij het linkerhoedje kap met linksbinnenkant en neem mee met rechtsbuitenkant ,dit 5x dan dribbel je af op een hoedje 10meter voor de goal laat ze een uitstap naar links maken en rechts buiten kant meenemen en schiet op doel.
pi_57668137
http://www.everyoneweb.com/grolseboyse2/

Dit is de site van grolseboys E1
pi_57671272
Ja Cock van Dijk ken ik, dat is erg tof. Ik ben abbonee op TrainersMagazine, leuk blad waar ook een goede website bij zit. Zij hebben geholpen die DVD uit te brengen en op de site staat, speciaal voor abbonees, de hele DVD om dus online te bekijken.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:40:21 #61
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57702919
Vandaag oefenwedstrijd verloren bij Veendam 1894 met de opstelling van volgend seizoen. Alle vedettes langs de kant.

Zonnetje erbij, veel ouders, veel strijd en goed voetbal. 0-1 Voor en vlak voor de rust twee tegentreffers door een gebrek aan concentratie. In de tweede helft nog een eigen doelpunt (3-1) en daarna leverde een stormloop op het doel van de tegenstander slechts een treffer op.

3-2 Verloren, maar toch genoten.

We werken toe naar tweeluik Marum/Be Quick op 5 en 8 april. Moeten zes punten zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 30-03-2008 19:57:48 ]
pi_57707161
Marum gaat jullie wel lukken, maar BQ....
  zondag 30 maart 2008 @ 19:57:24 #63
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57721208
Whaha. Je gaat getuige zijn toch? Het is woensdag 9 april geworden trouwens.

Heb je zo weinig vertrouwen in mij en mijn spelers?
pi_57744031
Ja verdomme! Dan kan ik natuurlijk niet...TCIII! Wat jammer!

En ik heb heel veel vertrouwen in jou en je spelers hoor...nu ben je extra gebrand op de winst
pi_57747013
Onze kampioensaspiraties kunnen nu definitief in de ijskast gezet worden. Tegen DHV uit een van onze buurdorpjes werd met 2-1 verloren. Twee corners waaruit de tegenstander scoorde. Iemand enig idee hoe je hierop kunt trainen met F'jes? Zeker de tweede helft waren we goed, en scoorden we ook nog een keer. De scheids merkte blijkbaar ook dat wij veel sterker werden en floot zeker 2 à 3 minuten voor tijd af.

Zo hebben we na 5 wedstrijden evenveel punten als na 2, zes dus...
pi_57747907
Trainen op corners met F-jes?

Gewoon niet doen! Wat heb je eraan? Dat je 2 goals meer maakt? Dan mag je trouwens al wel flinke F-jes hebben, eerst die bal voor de goal en er dan ook nog eens in...

En als dat dan al lukt, dan heb je 1 ventje dat op de training 10x een corner heeft mogen trappen en de rest staat te wachten in het doelgebied...en leren dus niks.

Laat ze lekker voetballen joh, is veel beter voor F-jes
pi_57748440
Het ging dus vooral om corners van tegenstanders verdedigen. Daaruit hebben we de afgelopen wedstrijden heel veel doelpunten tegengekregen...
pi_57757177
Ja corners trainen,en dat bij de F .
Ik weet niet hoe de ballen er in gingen maar je kunt ze wel leren ,WAAR moet ik staan als verdediger dus tussen doel en aanvaller ,zodat een aanvaller niet op open doel kan schieten ,en leer ze de bal naar de zijkant uit te verdedigen ,dus niet weer voor het doel te brengen zodat tegenstander weer de mogelijkheid heeft om op doel te schieten.
En verder laat die Fjes lekker ballen,maaak bv een vierkant met 4 pionnen ,speel dit met 3 spelers elke speler bij een pion en laat ze rond spelen elke keer als ze de bal gespeelt hebben moeten ze naar de pion lopen die vrij is .
Dit is de voorloper van het positie spel.
pi_57760118
Bedankt voor de tips Ik ben zelf eigelijk geen trainer, maar als de trainers niet kunnen moet ik het toch wel eens doen. Vind het lastig genoeg moet ik zeggen.
pi_57766530
he bas wanneer heb jij je examentraining?
pi_57768047
Al gehad

Eerste keer verneukt door een dramatische voorbereiding, met name in de communicatie tussen de docent en een cursist uit mijn groepje (en ik was het niet ) Dat was jammer, dus ik heb hem vorige week herkanst, toen had ik een 7
Prima dus wel. Verder zou ik morgen ALLES inleveren maar is het afgelast wegens ziekte van de docent. Jammer.

Jij dan?
pi_57768111
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:30 schreef grolseboys het volgende:
Ja corners trainen,en dat bij de F .
Ik weet niet hoe de ballen er in gingen maar je kunt ze wel leren ,WAAR moet ik staan als verdediger dus tussen doel en aanvaller ,zodat een aanvaller niet op open doel kan schieten ,en leer ze de bal naar de zijkant uit te verdedigen ,dus niet weer voor het doel te brengen zodat tegenstander weer de mogelijkheid heeft om op doel te schieten.En verder laat die Fjes lekker ballen,maaak bv een vierkant met 4 pionnen ,speel dit met 3 spelers elke speler bij een pion en laat ze rond spelen elke keer als ze de bal gespeelt hebben moeten ze naar de pion lopen die vrij is .
Dat is iets anders dan 'op corners trainen'
En verder ben ik het helemaal met je eens...dit soort dingen kun je best noemen bij F-jes en verder moet je lekker voetballen.
pi_57768213
17 april pas, zou hem in maart hebben, maar docente was kon niet
pi_57790208
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:30 schreef grolseboys het volgende:
maaak bv een vierkant met 4 pionnen ,speel dit met 3 spelers elke speler bij een pion en laat ze rond spelen elke keer als ze de bal gespeelt hebben moeten ze naar de pion lopen die vrij is .
Deze heb ik geprobeerd, maar dan met 5 pionnen en 4 spelers aangezien we met 8 spelertjes waren. Ging niet eens heel slecht. Corners heb ik maar laten zitten, maar tijdens het partijspel even op gewezen.
pi_57803271
Hallo Zjakkie,

Jij traint af en toe de F,
Jij hebt 8 spelers ,zet 4 veldjes van 8 bij 20 meter uit maak doeltjes van pionnen 1,5 meter breedt en zet 5 meter voor de goal een hoedje op de zijlijn .
Dan doe je 1tegen1 toernooi zodat elke speler tegen elkaar voetbald ,elke wedstrijd duurt 2,5 minuut omdat dit zeer vermoeiend is.
En ze mogen pas scoren als ze binnen de 5 meter lijn zijn ,zo haal je de lange afstands schoten er uit.

Je maakt een schema op papier,je vult tijdens de training de uitslagen in.
bv:winnen is 3 punten ,gelijk is 2 punten en verlies is 1 punt.
Dan krijg je voor elk gemaakt doel 1punt ,diegene met de meeste punten is vandaag winnaar.

Dit om iedere speler veel bal contacten te hebben en ze leren meteen een man passeren en verdedigen.
Bij grote partijen zie je vaak dat de {mindere} spelers vaak niet aan de bal komen en er maar een beetje bij lopen dat is toch zonde ,dan kan zon speler zich nooit goed ontwikkelen.

Leer deze spelers alvast kappen ,zet 5 meter verder een pion laat ze daarheen dribbelen en laat ze voor de pion een kap maken.
Rechts binnenkant ,links binnenkant ,rechts buitenkant en links buitenkant.
In de E ga je hier uitgebreider mee verder ,schaar ,uitstap enz.

Groeten Rudi
pi_57850932
Vandaag gespeeld tegen de koploper. 1-0 gewonnen, fantastisch!
Wij zijn de enige ploeg die na de 1e speelronde van hen gewonnen heeft, en dit seizoen pakken we zelfs 6 punten van hen! Het is 90% zeker dat zij kampioen gaan worden.

De inzet en passie van de jongens was fantastisch. Er werd voor elke bal geknokt en de ontlading na het laatste fluitsignaal was echt prachtig
Het is een Be Quick-kwaal om wat strijdlust te missen. Die kwaal kennen wij, tegen de mindere tegenstanders. Tegen de toppers echter pakken wij meestal punten met een fantastische inzet en goed voetbal. Ik ben enorm trots op ze, er stond vandaag echt een team en dit soort wedstrijden maken een seizoen bijzonder.

Helaas werd de wedstrijd een beetje overschaduwd door het optreden van onze scheidsrechter, of beter gezegd, de reacties van de aanhang van de tegenstanders daarop. Hij had idd wat dubieuze beslissingen in ons voordeel, dat vond ik ook. Maar de scheids heeft ook ballen aan de tegenstander gegeven terwijl ze voor ons waren. Toch vonden trainer, grensrechter en ouders van de tegenstander het nodig in luide taal commentaar te geven.

Ik heb de trainer, die ik ken van school, hierop aangesproken en hij was daarin best redelijk. Hij zag het in en hield daarna meer zijn mond. Maar die ouders en grens zeg...wat een hersenlozen, vreselijk.

In ieder geval: Hebben jullie ook wel eens te maken gehad zo'n situatie? Hoe ben je daarmee omgegaan?
pi_57871653
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:28 schreef grolseboys het volgende:
[...]
Klinkt goed, ik zal het eens proberen als ik weer een keer training moet geven

Verder was de wedstrijd gisteren echt een drama. 7-0 verloren. Nu misten we ons beste spelertje, een verdediger die heel veel tegenhoudt achterin, maar zelfs met hem zouden we niet gewonnen hebben. Een ander spelertje van ons was aan het begin van het seizoen altijd overal op het hele veld te vinden, maar de laatste weken blijft hij ook maar wat voorin hangen, en dat terwijl ie op het middenveld moet staan. En ja, als de tegenstander met 4 of 5 man eruit komt en wij staan daar tegenover met 2 verdedigers (wat er 3 zouden moeten zijn) en een keeper, dan gaan de ballen er vanzelf in.
pi_57871784
Vandaag toernooi gehad in Lisse op groot veld

Zwart Wit - FC Den Bosch 0-2
Zwart Wit - PSV 0-0
Zwart Wit - Spijkenisse 0-1
Zwart Wit - Sparta Rotterdam 0-1

Redelijk gevoetballt op groot veld maar helaas geen doelpunt gescoord
pi_58124520
Vandaag het voorstel gehad om volgend seizoen de E2 te gaan trainen (spelen tegen allemaal E1's) en het jaar erop door te stromen naar de E1 (spelen in de hoogste E-competitie tegen o.a. PSV, Willem II, Den Bosch en RKC).

Best een eer dat ze me dit hebben voorgesteld (ik train momenteel de D6), maar toch doe ik het niet. 3x trainen, op zaterdag om 9 uur langs de lijn staan, diploma's halen, enz... Dat is niet echt mijn ambitie.
pi_58128165
Jonge jonge... had dan eerst even met je zaakwaarnemer overlegd voordat je bedankte voor de eer.
pi_58141727
Gister mijn tc3 diploma behaald
pi_58190959
Ja, ik heb hem ook binnen
En genoeg punten om door te gaan naar TC2, wil ik de komende jaren nog niet maar is toch prettig!

Gefeli Dennis
pi_58203297
Mijn F'jes speelde afgelopen zaterdag een zeer goede eerste helft, en we gingen rusten met een 2-1 voorsprong. De tegenstanders konden overigens kampioen worden. Ze kregen dan ook een flinke donderspeech in de rust. De coaches van hun konden er niet zo goed tegen dat het niet zo goed ging en riepen zelfs naar hun spelertjes dat ze terug moesten schoppen, en naar de scheids dat die speler van ons die van hun al voor de 4e keer had neergeschopt en dergelijke, terwijl die toch echt maar 1 keer niet de bal speelde.

In de rust zeiden we nog tegen onze spelertjes dat ze het goed deden, waarna ze de tweede helft flink verslapten. Volgens mij eindigde het in een 5-2 nederlaag, maar het schijnt dat ik een tegendoelpunt te veel geteld had en dat het bij 4-2 is gebleven.
pi_58209077
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:46 schreef Zjakkie het volgende:
Ze kregen dan ook een flinke donderspeech in de rust. De coaches van hun konden er niet zo goed tegen dat het niet zo goed ging en riepen zelfs naar hun spelertjes dat ze terug moesten schoppen, en naar de scheids dat die speler van ons die van hun al voor de 4e keer had neergeschopt en dergelijke, terwijl die toch echt maar 1 keer niet de bal speelde.
pi_58225132
Zjakkie,

Toen dat gebeurde had de scheids in moeten grijpen ,want als een coach niet met voetbal bezig is moet je hem er op wijzen.
Een coach die zo reageerd heeft vroeger iets niet kunnen bereiken en wil dat wel opdringen aan zijn spelers!!
Jammer dat het met jeugdvoetbal zo moet lopen.
Die coach moet begeleiding krijgen van een of ander zelfbeheersings cursus.
Een jeugdleider moet het voorbeeld zijn voor de jeugd!!!!
pi_58225227
quote:
Op maandag 21 april 2008 19:46 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Ja het waren best trieste coaches...

Dat van die donderspeech is misschien wel ietwat overdreven maar dat ze iets gezegd hebben was wel duidelijk. Dat van die schoppen is iig wel echt gezegd.
pi_58252251
Voor de liefhebbers die graag oefenstof voor de E en F pupillen willen

http://www.dvc26.info/home/

Ga naar diversen en klik downloads aan daar staat boordevol oefenstof.
pi_58253779
quote:
Op woensdag 23 april 2008 13:24 schreef grolseboys het volgende:
Voor de liefhebbers die graag oefenstof voor de E en F pupillen willen

http://www.dvc26.info/home/

Ga naar diversen en klik downloads aan daar staat boordevol oefenstof.
Gelijk gedownload dank je
  † In Memoriam † woensdag 23 april 2008 @ 18:38:01 #89
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_58260004
Namens vriendlief.. bedankt
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_58500181
Gisteren teruggekomen vanuit Oss, waar we deel hebben genomen aan de Top Oss Cup. Een fantastische trip gehad van donderdag tot en met zaterdagavond. Het voetbal was niet denderend maar we hebben zo enorm veel plezier gehad! Echt een belevenis die nog heel lang bijblijft en die extra kleur geeft aan een seizoen.

Met z'n allen slapen in een klaslokaal, gigantische kussengevechten, samen tegen veel sterkere tegenstanders voetballen, samen genaaid worden door Duitsers, het goed doen in de penaltycup, de verjaardag van een spelertje vieren, naar het zwembad, uit eten, veel te vroeg opstaan, elkaar bijnamen geven, midden in de nacht lekker kloten, griezelverhaal vertellen, lekker in de zon liggen naast het voetbalveld...heerlijke dagen gehad
  maandag 5 mei 2008 @ 22:51:43 #91
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_58501679
Afgelopen seizoen niet veel gepost maar echt mijn succesvolste jaar als leider/trainer gehad.

Ik had dit jaar Nemelaer A2 onder mijn hoede, met hierin wat jongens die ik al wat jaren in de B2 had gehad, aangevuld met wat jongens uit de B1 die te min waren voor onze A1 ( spelen 1e klasse).

Voor de winterstop moest iedereen het duidelijk met elkaar leren vinden, er waren redelijk wat "groepjes" en sommigen gingen niet 100% voor elkaar door het voor.

Paar weken voor de winterstop begon het te lopen, en bij ons word gewerkt met een voor- en najaarsreeks, en bij de voorjaarsreeks begont het te lopen als een trein. We speelden echt supergoed als team. Iedereen ging voor elkaar door het vuur. Voetballend was het niet altijd even goed maar we gaven amper goals weg en kwamen er altijd vlijmscherp uit.

Uiteindelijk dus kampioen worden geworden, echt een prachtjaar gehad. Van veel kanten complimenten hoezeer de gedrevenheid en de wil om te winnen bij iedereen aanwezig was. Na bijvoorbeeld een inhaal-avond-wedstrijd waarbij wat jongens uit de selectie, en de leiding van de A1 aanwezig was werd er echt met ontzag gesproken over hoezeer de jongens voor elkaar wilden werken en dat deed me erg goed natuurlijk.

Onze A1 is ook kampioen geworden in de 1e klasse en heeft de districtsbeker van Zuid I gewonnen. Ook onze Meisjes A1 zijn kampioen geworden. Dus de gehele A-jeugd van Nemelaer bleek de sterkste, leuk om mee te maken en afgelopen weekend waarin we het met zijn allen gevierd hebben was onvergetelijk.

Zelf ben ik gevraagd om volgend jaar bij de A1 de staf te complementeren waarmee we dus de Hoofdklasse ingaan. Dat word hopelijk een mooie ervaring. We zullen het erg zwaar krijgen, er gaan zo'n 5 jongens uit mijn A2 mee, het word een overlevingsjaar.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:46:17 #92
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58554864
Hebben jullie nog wat leuke spelletjes voor +/- 15 D-pupillen?
Ik heb eigenlijk weinig zin om nog een training te maken, maar een uur lang partij wil ik ze ook nog niet voorschotelen, dat komt over een paar weken wel.
pi_58558359
Welke club + team doe je?
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:04:58 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58567945
Ok
Welk team en niveau doe je? Daar kunnen we niks aan afleiden
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:30:22 #96
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58590845
Ok

Misschien is het wel leuk om ze een keer een parcoursje af te laten leggen, waarin ze 6 verschillende spelletjes tegenkomen. Maak er een wedstrijdje van en geef de winnaar een prijsje.
Als je me ff je mail PM-t dan stuur ik wel even een voorbeeldje op. Het is niet heel uitgebreid maar misschien wel prima bruikbaar als inspiratie.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 10:49:35 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58717890
Morgen met m'n nieuwe team een toernooi bij m'n oude club. Leuk
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2008 @ 16:53:12 #100
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_58805035
En vandaag ben je jarig ;')
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_59143359
Ik was toen jarig idd Nog bedankt voor je felicitatie

Wat trainen jullie volgend seizoen?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:39:21 #102
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_59172583
Ik ga volgend seizoen senioren trainen, ons tweede heren-elftal (res. 2e klasse) wel te verstaan.
pi_59185620
Ja, waarom ga je dat in GODSNAAM doen?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 00:58:55 #104
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_59267290
Ik vind het een gigantisch mooie uitdaging. Daarnaast blijf ik ook wel F1 trainen, maar daar zal ik op zaterdag niet altijd bij zijn.

Hopelijk zie ik je zaterdag! Bel me maar over details als je wil.
pi_59269438
Ik blijf nog een jaartje de e1 doen. We gaan 3 keer trainen en willen eigenlijk wel kampioen worden in de hoofdklasse. Denk dat we er wel een team voor hebben.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 09:50:03 #106
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_59270378
Ik ga volgend jaar de A1 doen, naar de hoofdklasse gepromoveerd dus dat zal zwaar worden .

Op zondag ga ik leideren bij het derde selectie-elftal.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
pi_59278184
En wanneer ga je dan bier drinken?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:11:00 #108
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_59278409
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:00 schreef PAA-053 het volgende:
En wanneer ga je dan bier drinken?
donderdagavond clubavond, vrijdagavond,zaterdagmiddag,zondagmiddag...ik zie het probleem niet
Mijn party reviews
pi_59564405
Morgen afsluiting met het hele team. Het was een prachtseizoen

Hoe hebben jullie het seizoen afgesloten? Heb je nog wat voor je spelers gemaakt of gekocht?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:00:00 #110
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_59728179
'dwingend voetballen'..

Mooi.
pi_59731218
Ik krijg komend seizoen de F2, het laagste team bij ons
pi_60030202
Volgend seizoen, eigenlijk nu al, leider bij de D1, voor het eerst op 1ste divisie niveau, met, op 1 team na, alleen maar BVO's. Leuke uitdaging. Oefenwedstrijden e.d. al geregeld.

Was dit seizoen ook al keeperstrainer voor de E-jeugd. Beetje per ongeluk, aangezien er verder niemand voor was, en ik de oudste jeugdkeeper ben. Volgend seizoen echter de Top D en E-jeugd keeperstraining geven. .
Hoi.
pi_60289644
Doe Bert de groeten van me
pi_60301598
Bas,

Interesse om bij ons in Harderwijk de Cock van Dijk cursus te volgen?

Wij doen dit in januari
pi_60307141
Ja! Lijkt me erg gaaf...maar moet dan natuurlijk wel uit Enschede komen. Welke avonden in de week?
pi_60325379
vrijdag 9/16/23/30 januari! als je lid bent betaal je 100 euro
pi_60488956
Hmm vrijdag wordt moeilijk. Wij trainen om de week op vrijdag en Harderwijk-Enschede is ook geen klein stukje

Maar het was leuk geweest
pi_61081922
Zo, dit topic maar weer even een tikkie geven!

Het seizoen is inmiddels enkele weken onderweg. Ik moet weer even wennen aan E-tjes en aan de gewoontes bij mijn nieuwe club. Het gaat daar allemaal wat minder gestructureerd dan ik gewend ben. Nu, na 3 weken, loopt het echter al beter. De sfeer is goed, de kinderen vinden het leuk, het voetbal is over het algemeen goed. Gisteren hadden we een off-day helaas, maar verder scoren we al heel veel tegen sterke tegenstanders. We krijgen er echter ook nog veel te veel tegen

Hoe gaat het met jullie? Stanley, terug uit Brazilie?
pi_61088191
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:30 schreef PAA-053 het volgende:
Doe Bert de groeten van me
Hehe. Met hem op cursus gezeten?
Hoi.
pi_61153166
PAA-053, jij komt hier vrijdag langs om mee te lopen hoorde ik? Ik geef tegelijkertijd keeperstraining aan de D1/2. Ben benieuwd.
Hoi.
pi_61165112
Oh, dat is hier nieuw

De kans bestaat dat .... Bert en ik hadden iig wel de afspraak om dat een x te doen, en ik ken Steven van FCE D1 ook (die wel van cursus ), met hem lag dat plan er ook. Maar wanneer precies is nog even de vraag, vrijdag zou misschien wel kunnen

Wie weet tot dan!
pi_61166897
Hallo allemaal, ook ik inmiddels de kop er weer vanaf (12 keer getraind). Pas zaterdag de hele groep weer compleet!
pi_61167265
12 x al, wow! Waar ben je mee bezig geweest?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:14:40 #124
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_61168507
Hier ook al een flinke voorbereiding er op zitten met het 3e selectie-elftal. 14 trainingen en 3 oefenwedstrijden. Met de A1 3 trainingen en vnv 2e oefenwedstrijd
Mijn party reviews
pi_61170758
wij zijn begonnen op 9 augustus.

Vooral inspelen kaatsen positie spel.

Met als resultaat gister dat we met de 5 tegen 3 positiespel het record rondspelen hebben verbroken naar 27

Rond de 6e training hebben we van de sponsor trainingspullen gehad (trainingspak, regenjack, korte broek, sokken en een shirt) Ook ik kreeg dat en ook nog een trainersjas

We zijn nu bezig met verdedigen, aangezien we daar t zwakst zijn.

1e wedstrijd tegen as 80 e1 (hoofdklasser) met 9-0 gewonnen. detail, de 2 verdedigers 4 x gescoord !
pi_61178790
Nou, ben wel toe aan de competitiestart. Die standaard-probleempjes tijdens de voorbereiding zijn er wel weer genoeg geweest. Op naar 6 september. .
Hoi.
pi_61179703
He pekel wat voor team deed je ook al weer?
pi_61179898
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:01 schreef Dennus-F het volgende:
He pekel wat voor team deed je ook al weer?
Ben nu leider bij vv Emmen D1, en geef verschillende keepers in de jeugd training. Met m'n eigen voetbal erbij mooi druk. . En beheer een jeugd-clubsite.
Hoi.
pi_61430384
1ste puntje is binnen! 1-1 gelijk tegen De Graafschap D1
Hoi.
pi_61435856
Het gaat een zwaar seizoen worden voor Seolto F2. Er zijn heel veel spelers die voor het eerst op voetbal komen, dus ze lopen allemaal altijd naar de bal toe, het zgn. kluitjesvoetbal. Vandaag met 7-1 verloren, met een 1-0 achterstand bij rust. We hebben met 13 man ook veel te veel spelertjes.
pi_61436630
Wat ik mij nou afvraag: Heb je voor het begeleiden van een jeugdteam (E, D of C elftal) nou enige diploma's nodig?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61436744
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:59 schreef denthemen het volgende:
Wat ik mij nou afvraag: Heb je voor het begeleiden van een jeugdteam (E, D of C elftal) nou enige diploma's nodig?
Je kan een pupillen-diploma halen, maar het is geen vereiste. Ikzelf heb niks.
pi_62529499
Even een kick in dit topic. Hoe staat het ervoor, zo na het begin van de competitie?

Met onze D1 gaat het wel aardig, al zijn de resultaten niet bepaald sterk. De wedstrijd die ik hierboven nog vermeldde (tegen De Graafschap D1) was ook het enige puntje tot nog toe. 1 dik verlies (10-0 tegen Cambuur) en verder enkele onnodige maar ook terechte nederlagen. Het is voor velen wennen om op dit niveau te spelen, maar voor een amateurteam doen we het zeker niet slecht. . Concurrenten zijn de FC Emmen en de Go Ahead Eagles, die vlak boven ons staan met 2 punten meer.

Qua begeleiding, organisatie e.d. lijkt alles voortvarend te lopen. Ouders zijn tevreden, spelers zitten nog steeds goed in hun vel en het loopt op rolletjes. . Een erg goede sfeer, ondanks de laatste plaats in de competitie. Gelukkig spelen we veel oefenwedstrijden doordeweeks, lekker wat vertrouwen opdoen en fijn voetballen.
Hoi.
pi_62536829
Wij staan op het moment van schrijven gedeelde 3e in de hoofdklasse. Zit zeker nog meer in, echter we scoren moeilijk, pas 7 keer in de competitie in 6 wedstrijden. Ook hebben we er pas 3 tegen.

toch 13 punten..
pi_62538134
Ietsjes te hoog ingedeeld. Alles verloren tot nu toe.
pi_62609208
Wij gaan wisselend, maar helemaal niet slecht. Staan momenteel 5e in de hoofdklasse. We scoren makkelijk, maar krijgen er veel te veel tegen. Ook wisselen we goede wedstrijden af met zeer slechten. Valt eigenlijk geen peil op te trekken!

Deze week hebben we vakantie. Morgen trainen we wel, want zaterdag gewoon weer competitie!
pi_62609638
Zaterdag de eerste overwinning behalen!
Hoi.
pi_62883478
Gisteren ons eerste puntje gehaald Met de F2 dus. Goed voetbal gezien, we hadden eigelijk ook zeker moeten winnen. Maar de bal wilde er maar niet in. Of de spelertjes wilden te snel schieten waar ze de bal beter eerst hadden kunnen aannemen, of ze namen de bal juist eerst aan, terwijl ze daar de tijd niet voor hadden. Of ze probeerden de verkeerde spelers aan te spelen, terwijl een andere er veel beter voor stond. De tegenstander kreeg 1 kansje, die gelijk ver in de hoek rolde.

Al met al ben ik toch erg blij dat we van de 0 af zijn
pi_62886672
Mooi, Zjakkie

Wij hebben gisteren met 0-15 gewonnen Onvoorstelbaar eigenlijk in de hoofdklasse. De tegenstander was erg matig en wij speelden top. Wel een beetje sneu voor de kinderen van de tegenstander....

Staan nu 3e in de hoofdklasse Ben trots op de jongens!
pi_64752259
Even een flinke kick hiero!

Inmiddels is de winterstop alweer (bijna) voorbij. Wij hebben een behoorlijk goede 1e seizoenshelft gedraaid. Het voetbal, met name verdedigend, is enorm verbeterd, de sfeer is goed en ik heb het idee dat de jongens gewoon veel nieuwe dingen leren. We staan nu 3e van de 12 in de hoofdklasse en dat is gewoon keurig.

Inmiddels zit ik voor 3 maanden voor mijn studie in IJsland en ga ik dus een flinke periode missen. Wel volg ik alles natuurlijk via internet

Maar, ook leuk en bijzonder, vanaf morgen ga ik trainingen geven op IR: Íþróttafélag Reykjavíkur, een van de grotere clubs van Reykjavik. Vanaf de F-jes trainen ze hier 5X in de week!

Ik ga meelopen met een trainer die TC1 heeft en oa Eidur Gudjonson nog heeft getraind. Ze zijn daar hard op zoek naar extra trainers, ik ben enthousiast, de kinderen spreken goed Engels, hij ziet het zitten....dat kan nog wel eens een mooie, leerzame ervaring worden
Ik ga trainingen geven aan de D- en C-groepen. Ik zal hier wel laten weten hoe het daar allemaal gaat!

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie teams het is vergaan. Van Pekel weet ik vrij veel via Bert, maar hoe heb jij het zelf beleefd allemaal? Stanley, hoe bevallen de senioren én de F-jes? Dennis, worden de doelstellingen gehaald? En de vele anderen, hoe gaat het tot nu toe?
pi_64781826
He IJsland ganger!

We gaan redelijk, staan gedeelde 3e.. Zijn zeker nog kansen om hoger te eindigen.

Volgend jaar ga ik de D1 doen, al veel zin in.

Verder gaan we met de E1 eind april een reis maken naar Italie
  maandag 9 februari 2009 @ 11:03:51 #142
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65874482
Ik meld me bij deze. Ben trainer van NEO B3, een club met ongeveer 1200 leden, in Borne, OV.
Heb de afgelopen seizoenen telkens hetzelfde team getraind, vanaf C6 naar C4, van B5 nu naar B3, en volgend jaar gaan we met zn bijna-allen naar de A. Aangezien we altijd halve competities spelen ( ), kun je dus elk seizoen 2 keer kampioen worden. In C6 en C4 zijn we kampioen geworden, en de overige seizoenen steevast rond de 4e plaats. We spelen trouwens 4e klasse.

Ik ben wel benieuwd naar wat trainingsstof, misschien hebben jullie wat leuke tips. Ik bedenk veelal zelf de oefeningen, maar heb wel behoefte aan wat vastigheid. Bijvoorbeeld een oefening om een wedstrijd vanuit een gesloten defensie te spelen, tegen sterke tegenstanders.

Afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd van de nieuwe halve competitie 2-2 gelijkgespeeld tegen een matig team.

[ Bericht 81% gewijzigd door Damzkieee op 09-02-2009 11:40:30 ]
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_65877439
Ik doe normaal de jeugdkeepers bij de amateurs van Emmen, maar vanavond wegens ziekte van een trainer de D1 trainen, waar ik ook leider van ben. 1ste divisie niveau, gezellig.

Verder gaat het hier aardig met de D1. Qua resultaat is het natuurlijk minder (2 punten na 13 wedstrijden in de 1ste divisie, met alleen maar jeugdopleidingen van profclubs), maar het plezier is fantastisch. Prachtig leuke groep die elke wedstrijd maar weer voetballend aan de bak gaat. Geen gezeik en veel plezier.
Het is wachten op de eerste overwinning in de competitie, wellicht tegen NEC D1 zaterdag. . Verder zitten we nog in de beker.
Hoi.
  maandag 9 februari 2009 @ 16:47:37 #144
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_65885159
Proberen ons hoofd boven water te houden in de hoofdklasse maar het is lastig met maar 1 a-elftal met maar 13 jongens waarvan er 2 in principe met het eerste mee kunnen en dus constant aan getrokken word....
Mijn party reviews
pi_67596496
Zijn er nog mensen actief hier?

*kleine kick*
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_67602844
Ja hoor. . Zal weer even een updeetje geven...

Vanavond spelen we voor de beker tegen ACV D1. Die spelen Hoofdklasse, 2 niveaus lager, dus normaal gesproken zou dat moeten lukken. Wordt echter lastig. .
In de competitie doen we het best aardig. In de afgelopen weken o.a. gelijkgespeeld in de Adelaarshorst (!) tegen GA Eagles D1. Verder enkele kleine nederlagen geleden tegen NEC D1 en sc Cambuur D1 thuis (beiden 0-3). Afgelopen zaterdag 0-6 verloren van de aanstaand kampioen FC Groningen D1. We speelden een fantastische eerste helft! Veel lef, plezier, inzet. Alles was aanwezig. Kregen kansen op de voorsprong, en kwamen 40 minuten goed mee. Helaas waren de jongens helemaal op, en uiteindelijk konden de Grunners uitlopen tot 0-6. Toch zeer tevreden. .

Voor volgend seizoen zijn we nu druk bezig. Missen nog een trainer voor B1 (3de divisie) en E1/F1 (hoofdklasse). Verder alles al in kaart gebracht, en de samenwerking sc Heerenveen/FC Emmen legt ons geen windeieren. . Niveau gaat omhoog. Hoorde zelfs een gerucht dat onze A1 en B1 de plekken van FC Emmen overnemen, en dat die dus 1ste divisie gaan ballen. Gezien het niveau wat daar volgend seizoen zit moet dat ook nog eens best kunnen!
Hoi.
pi_67613185
Ik zal ook een updeetje geven dan! Voor de winterstop zijn we 5e geëindigd van de 6 Nu zijn we ietsjes lager ingedeeld, en dat werpt meteen zijn vruchten af! We staan gedeeld eerste, met 1 verloren wedstrijd, die we best hadden kunnen winnen als we onze kansen eens benutten. Zaterdag moeten we thuis tegen de mede-koploper (die een beter doelsaldo hebben), die we ook nog uit krijgen. We gaan wel een belangrijke verdediger missen...

We zijn iig nog volop in de race om het kampioenschap!
pi_67613706
Zal ook wat over mijn team vertellen...

Train een c3 team met veel plezier spelen 4e klasse (je moet toch ergens beginnen )
Dit zijn veelal 1e jaars C met een enkele 2e jaars

De 1e seizoenshelft zijn we in de middenmoot geindigd en ook nu staan we weer in de middenmoot, alleen deze wedstrijden zijn veel leuker om dat het krachtsverschil niet zo groot is.

Hebben jullie zelf ook al eens teams van deze lichting getraind? en wat zijn dan dingen waar jullie veel op trainen? (al weet ik dat dit per team verschillend zal zijn)
pi_67622425
Bij ons gaat het redelijk goed, we staan met de E1 4e in de hoofdklasse. Nog 5 wedstrijden en het seizoen is alweer afgelopen.

Maar eerst eind van de maand naar italie toe met de jongens! (www.zwartwite1.nl/goesitaly)

Al zin in volgend jaar, lekker de D1 doen.
pi_67624796
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:25 schreef Dennus-F het volgende:
Bij ons gaat het redelijk goed, we staan met de E1 4e in de hoofdklasse. Nog 5 wedstrijden en het seizoen is alweer afgelopen.

Maar eerst eind van de maand naar italie toe met de jongens! (www.zwartwite1.nl/goesitaly)

Al zin in volgend jaar, lekker de D1 doen.
Bij ons hebben we niet eens een hoofdklasse voor de E...
  † In Memoriam † woensdag 1 april 2009 @ 21:42:08 #151
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_67627347
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:47 schreef Sethje het volgende:
Proberen ons hoofd boven water te houden in de hoofdklasse maar het is lastig met maar 1 a-elftal met maar 13 jongens waarvan er 2 in principe met het eerste mee kunnen en dus constant aan getrokken word....
Dat hebben wij ook gehad (ik ben coördinator van de A-jeugd). Hij mocht ook met de selectie meespelen en had opeens teveel wedstrijden in de selectie gespeeld en mocht daarom niet meer met de A meespelen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_67742467
Zaterdag met 4-1 gewonnen tegen een gelijkwaardige tegenstander. 1e helft super gevoetbald alleen zakte het de 2e helft steeds verder af (spelers dachten dat ze allemaal konden scoren )

staan nu 4e maar met nog een inhaalwedstrijd te gaan kunnen we nog 3e worden.
pi_67743375
De topwedstrijd tegen de F3 van Hoeven vrij kansloos met 5-1 verloren... We kwamen nog wel met 1-0 voor na 2 minuten! Maar daarna was het ver over...
pi_67743461
Zaterdag met 1-3 verloren van sc Heerenveen D1. Heel netjes. Zeer slecht begonnen, binnen 10 min op achterstand, maar vanuit het niet 1-1 gelijk. Vlak voor rust schoppen ze de 2-1 binnen, en de tweede helft eigenlijk geen kans meer gehad. Terechte 3-1, maar zeer tevreden dus. . Donderdag opnieuw naar Heerenveen, nu voor de beker. Doordeweeks..
Hoi.
pi_67836575
Is het bij jullie al bekend wat jullie volgend jaar gaan doen?

offtopic:

Bij ons zijn ze druk bezig om een kunstgras veld neer te leggen alleen is hier natuurlijk geld voor nodig.
Hebben jullie enige ervaring/tips met acties waarmee het een en ander aan geld opgehaald kan worden?
pi_67842474
Nou het kampioenschap is verspeeld na 2 nederlagen tegen de (toen nog) mede-koploper. Maar we gaan voor de tweede plaats!
  † In Memoriam † woensdag 8 april 2009 @ 21:49:15 #157
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_67844412
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:11 schreef Swennus het volgende:

Bij ons zijn ze druk bezig om een kunstgras veld neer te leggen alleen is hier natuurlijk geld voor nodig.
Hebben jullie enige ervaring/tips met acties waarmee het een en ander aan geld opgehaald kan worden?
Sponsorloop! Wel een organisatie om te doen en medewerking van een hoop mensen maar het levert wel geld op! Verkoop van gevonden voorwerpen en dat soort dingen!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_67846165
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:15 schreef Swennus het volgende:
Zaterdag met 4-1 gewonnen tegen een gelijkwaardige tegenstander. 1e helft super gevoetbald alleen zakte het de 2e helft steeds verder af (spelers dachten dat ze allemaal konden scoren )

staan nu 4e maar met nog een inhaalwedstrijd te gaan kunnen we nog 3e worden.
DHC?

Edit:

Oh wacht, zaterdag.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:31:31 #159
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67857633
Update: Ik ga voglend seizoen de A2 trainen bij ons. Wat ik mij eigenlijk afvroeg mbt een vergoeding. Wat is netjes om te vragen? Ik krijg nu vrijwel niets (100 per jaar), maar aangezien A2 selectie is, mag ik voor benzine/telefoon/extratjes vooraf een bedrag noemen. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet vragen
29.10 Novastar HMH
pi_67859347
Daar zou ik je niet mee kunnen helpen want heb zelf nog nooit een selectie team getraind.

Bij mij is er nog niets bekend over volgend seizoen
pi_67859842
Vanavond bekeren in de kwartfinale tegen sc Heerenveen D1. Leuk, dat doordeweeks. Afgelopen zaterdag voor de competitie tegen die Friezen gespeeld, 1-3 verloren. Kansen zijn er vanavond, nu nog hopen op een stunt. .
Hoi.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:12:29 #162
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67860960
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:33 schreef pekel het volgende:
Vanavond bekeren in de kwartfinale tegen sc Heerenveen D1. Leuk, dat doordeweeks. Afgelopen zaterdag voor de competitie tegen die Friezen gespeeld, 1-3 verloren. Kansen zijn er vanavond, nu nog hopen op een stunt. .
Door de weeks is voor ons altijd kloten met de B3. Omdat we veel B2 tegenstanders hebben staan die teams door de week in één keer bol van de B1 spelers. Erg jammer, en sneu vooral op dit niveau (4e klasse). Zo kwam het dat we 2 jaar geleden het kampioenschap misten omdat we 6-0 verloren van de nummer laatst, die met de complete B1 selectie (inclusief tassen, tenues e.d.) kwam aanzetten
29.10 Novastar HMH
pi_67861369
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:12 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Door de weeks is voor ons altijd kloten met de B3. Omdat we veel B2 tegenstanders hebben staan die teams door de week in één keer bol van de B1 spelers. Erg jammer, en sneu vooral op dit niveau (4e klasse). Zo kwam het dat we 2 jaar geleden het kampioenschap misten omdat we 6-0 verloren van de nummer laatst, die met de complete B1 selectie (inclusief tassen, tenues e.d.) kwam aanzetten
Klopt. Dat is minder. Zo zou ik vanavond eerst met het tweede elftal moeten voetballen, en ontbraken bij ons 7 spelers. Gevuld met 6 A1-spelers en 1 eerste elftalspeler, belt de tegenstander gisteravond 23 uur af, niet genoeg. . Dat soort fratsen heb je dus met doordeweeks...

Gelukkig maakt dat bij de jongere jeugd niet zo heel veel uit, zij het zo dat de meesten wel erg laat op bed komen. .
Hoi.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:21:11 #164
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_67865505
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:42 schreef just me het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook gehad (ik ben coördinator van de A-jeugd). Hij mocht ook met de selectie meespelen en had opeens teveel wedstrijden in de selectie gespeeld en mocht daarom niet meer met de A meespelen
Dat is bij ons inmiddels dus ook gebeurd, onze supergoede spits kunnen we niet meer gebruiken Maar toch, met 6 spelers die ik vorig jaar in de A2 had, lijkt het erop dat we ons hoofd boven water houden in de hoofdklasse, echt klasse. Na een slechte seizoensstart werden we 4e in de tweede periode en staan we nu bovenaan in de derde periode. We hebben nog maar 1 thuisduel verloren.

1. De Valk A1 18 37
2. Best Vooruit A1 19 30
3. Taxandria A1 19 29
4. Beerse Boys A1 17 28
5. Geldrop/AEK A1 18 25
6. ODC A1 16 24
7. Nevelo A1 18 24
8. Zwaluw VFC A1 18 22
9. Bladella A1 19 21
10. Nemelaer A1 17 20
11. Dommelen A1 18 20
12. WVVZ A1 19 12

Ongeloof spannend dus, de nummer 5 is nog niet eens veilig. Vanavond de 6 punten wedstrijd uit bij Zwaluw, maandag naar ODC, uit naar Taxandria, thuis tegen Geldrop en uit naar Dommelen.

We moeten dus zorgen dat we de laatste speeldag mogen verliezen bij Dommelen.

Verder speelt de rest ook nog tegen elkaar en iedereen wint van elkaar, wat dat betreft hebben we een voordeel dat we een wedstrijd en zelfs 2 wedstrijden op Bladella, tegoed hebben.
Mijn party reviews
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 00:41:08 #165
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_67883383
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

DHC?
Waar ken jij die van?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:17:50 #166
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69006718
Iemand enig idee van afmetingen met positiespelletjes?
3vs3 op een ... m2 groot veld?
4vs4 ?
etc?
Of is dat nattevingerwerk?
29.10 Novastar HMH
  donderdag 14 mei 2009 @ 10:18:56 #167
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69006746
En zijn er nog trainers in District Oost die een oefenpotje willen plannen tegen een A2 team (niveau 2e/3e klasse) ?
29.10 Novastar HMH
  maandag 18 mei 2009 @ 08:34:44 #168
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69140716
Schop?
29.10 Novastar HMH
pi_69148749
Het is een populair topic geworden!

Oh, en met mijn F'jes uit District Zuid I lijkt het me geen goed idee om tegen jullie te oefenen
  maandag 18 mei 2009 @ 14:15:58 #170
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69150581
Hahah qua niveau lijkt me dat geen puik plan. Anders hadden we er best een weekendje Limburg/Brabant van kunnen maken hoor
Jammer dat er zo weinig wordt gereageerd hier
29.10 Novastar HMH
pi_69451410
Zo, lang niet geweest hier! En het is inderdaad gezellig hier, of in ieder geval soms dan. Het seizoen met E1 zit er bijna op. We zijn 3e geworden in de hoofdklasse, toch echt wel netjes gedaan. Nu al bezig met D1 voor komend seizoen, we gaan 2e divisie spelen. Erg gaaf natuurlijk!

Vanavond hebben we een oefenwedstrijd en we trainen ook nog een paar keer voor de zomervakantie. Ik heb echt al veel zin in komend seizoen!

Pekel, hoe gaat-ie bij jullie nu?
  woensdag 27 mei 2009 @ 13:04:38 #172
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69452064
Wij trainen ook nog steeds, met de nieuwe A2. Derde klasse, kampioenschap moet mogelijk zijn.
29.10 Novastar HMH
pi_69452151
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:40 schreef PAA-053 het volgende:
Zo, lang niet geweest hier! En het is inderdaad gezellig hier, of in ieder geval soms dan. Het seizoen met E1 zit er bijna op. We zijn 3e geworden in de hoofdklasse, toch echt wel netjes gedaan. Nu al bezig met D1 voor komend seizoen, we gaan 2e divisie spelen. Erg gaaf natuurlijk!

Vanavond hebben we een oefenwedstrijd en we trainen ook nog een paar keer voor de zomervakantie. Ik heb echt al veel zin in komend seizoen!

Pekel, hoe gaat-ie bij jullie nu?
Tof! Wij spelen ook 2de divisie, nadat we dus zijn gedegradeerd als 11de in de 1ste divisie. Wij alleen in Noord, helaas. .

Gaat aardig. Helaas wel een minder einde van het seizoen. Door een niet nader te noemen akkefietje is de trainer op non-actief, en zoeken we nog een trainer voor de C1 voor volgend seizoen op 3de divisie-niveau. (Geinteresseerd? PM ).

Verder lijkt de nieuwe selectie voor komend seizoen vrij aardig. Direct terug naar de 1ste divisie zal wel niet gaan lukken, maar leuk meedraaien komt wel goed. . Komen goede E-spelers over, en veel spelers uit de D2 die een jaartje ontwikkeling hebben gehad en nu rijp zijn voor D1.

Het volgende seizoen wordt flink anders dan het huidige seizoen, dat sowieso.
Hoi.
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 09:27:44 #174
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_69516625
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:40 schreef PAA-053 het volgende:
Zo, lang niet geweest hier!
Geen toernooi bij "ons" voor jou?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_69670735
Ik zag in de vi een stuk over het NL-17 elftal.

Hier las ik ook een stuk over Raymond Verheijen. Deze man schijnt een boek te hebben geschreven nl, Het Periodiseren van Voetballen. Heeft iemand dit boek al eens gelezen?

en zoja wat zijn de ervaringen?
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:29:28 #176
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69690529
Ik heb hem toevallig thuisliggen, de reader ervan, voglens mij maakt die onderdeel uit van de TCIII cursus. Ik heb het kort doorgebladerd, maar ga het zelf niet gebruiken voor mijn A2.
29.10 Novastar HMH
pi_69714432
Zie dat je hier uit de buurt komt mag ik vragen welke club je traint?

puur interesse
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2009 @ 20:57:37 #178
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_69715399
Is dat boek dan een nieuwe toevoeging voor TC3 ? Mijn vriend heeft TC3 gedaan en hij heeft het boek niet.

Wél is hij gisteren geslaagd voor zijn TC 2
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  donderdag 4 juni 2009 @ 22:01:04 #179
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69718276
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:33 schreef Swennus het volgende:
Zie dat je hier uit de buurt komt mag ik vragen welke club je traint?

puur interesse
NEO (A2)
Borne dus, club met ongeveer 1100 leden.
29.10 Novastar HMH
pi_69720019
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:01 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

NEO (A2)
Borne dus, club met ongeveer 1100 leden.
Owjah, dit jaar nog bij jullie C6d ingezeten
  vrijdag 5 juni 2009 @ 07:43:12 #181
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69728250
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:34 schreef Swennus het volgende:

[..]

Owjah, dit jaar nog bij jullie C6d ingezeten
Welke club zit jij dan?
Ik heb 4 jaar geleden C6 getraind.
29.10 Novastar HMH
pi_69732864
Afgelopen seizoen KVV Losser c3.

Voor dit jaar nog niet bekend.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:32:18 #183
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69733251
Wij moeten meestal de andere kant op, spelen vaker richting Rijssen/Wierden/Holten enzo.
Morgen oefenwedstrijd met onze nieuwe A2 tegen Tubanters A2. Heb 21 spelers, dus in de rust 10 man wisselen Tegenstander zal wel raar opkijken na rust
29.10 Novastar HMH
pi_70052216
Nu zo goed als zeker volgend jaar trainer van de C2,
Zit alleen nu ook nog met 18 man.

Ik kan dus elke wedstrijd bijna een team wisselen in de rust
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:16:38 #185
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70052254
Ik zit ook nog met 18 nu
Gisteren 5-4 verloren van onze B1, spelen derde divisie.
29.10 Novastar HMH
pi_70052373
Dat doe je niet slecht!
Maar alle selectie jeugd speelt toch landelijk bij jullie?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 10:22:57 #187
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70052418
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:21 schreef Swennus het volgende:
Dat doe je niet slecht!
Maar alle selectie jeugd speelt toch landelijk bij jullie?
Klopt. Alleen A1 speelt hoofdklasse volgens mij.
Ik vond het eigenlijk nog wel een beetje een beschamend resultaat maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer vrede ik er mee kan hebben. Ondanks het leeftijdsverschil hebben die jongens al wel jaren in de selectie gespeeld, bij ons vrijwel niemand.
29.10 Novastar HMH
pi_70052446
Volgens mij zit de A1 inderdaad bij onze A1 in
pi_70062839
Ik ben al een jaar geen trainer meer, maar clustercoördinator van de D-pupillen bij mijn club. Komend seizoen moet ik ervoor zorgen dat rondom liefst tien D-teams alles goed geregeld is.

De wedstrijddagen mis ik wel. Met je eigen team op stap, warming-up, opstellinkje maken, naar de overwinning schreeuwen, vond en vind ik allemaal erg leuk. Maar de trainingen op al die winterse en natte avonden, waarbij die rotjong nooit deden wat ik wilde, kunnen me nog altijd gestolen worden!

Ik regel trouwens de oefenwedstrijden van al onze D-teams, dus mocht iemand van jullie een keer willen ballen.... (toernooien kan ik ook regelen)
pi_70063375
Goh, ze luisterden niet
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:20:37 #191
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70063818
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Goh, ze luisterden niet
Pubers hè. Opkomst is in de winter ook altijd lager dan in de zomer
29.10 Novastar HMH
pi_70064091
Dit jaar hanteer ik de regel wanneer ze niet op training komen ze gewoon wissel staan

heb nl toch 18 spelers

Iemand trouwens nog tips voor de voorbereiding? leuke oefeningen ofzo?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:47:04 #193
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70064847
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:28 schreef Swennus het volgende:
Dit jaar hanteer ik de regel wanneer ze niet op training komen ze gewoon wissel staan

heb nl toch 18 spelers

Iemand trouwens nog tips voor de voorbereiding? leuke oefeningen ofzo?
Dat eerste doe ik ook. Zonder discussie.

Voorbereiding begin ik met grote partijvormen (7vs7 / 8vs8) en verder wat lichte techinsche oefeningen.
Vanaf de tweede week gaan we een blok conditie inbouwen op de maandag, een half uur ofzo.
Korte sprintjes met rust, veel herhalen.
29.10 Novastar HMH
pi_70065229
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:47 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Dat eerste doe ik ook. Zonder discussie.

Voorbereiding begin ik met grote partijvormen (7vs7 / 8vs8) en verder wat lichte techinsche oefeningen.
Vanaf de tweede week gaan we een blok conditie inbouwen op de maandag, een half uur ofzo.
Korte sprintjes met rust, veel herhalen.
Ik doe meestal juist in het begin kleine partijtjes 4v4 zo dat de jongen zich moeilijk kunnen verstoppen en zo krijg ik meteen een beeld wat de spelers kunnen(en wat niet )

De sprintoefeningen doe je met of zonder bal?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:54:31 #195
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70068844
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:56 schreef Swennus het volgende:

[..]

Ik doe meestal juist in het begin kleine partijtjes 4v4 zo dat de jongen zich moeilijk kunnen verstoppen en zo krijg ik meteen een beeld wat de spelers kunnen(en wat niet )

De sprintoefeningen doe je met of zonder bal?
Zonder en met.
Ik heb het trouwens over de eerste week met grote partij, omdat 4v4 een flinke aanslag op de (bier)conditie is, zo aan het begin.
De tweede week ga ik beginnen met de positiespelletjes 4vs4 , 3vs3 etc.
29.10 Novastar HMH
pi_70069696
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:52 schreef Yeahinho het volgende:
Ik ben al een jaar geen trainer meer, maar clustercoördinator van de D-pupillen bij mijn club. Komend seizoen moet ik ervoor zorgen dat rondom liefst tien D-teams alles goed geregeld is.

De wedstrijddagen mis ik wel. Met je eigen team op stap, warming-up, opstellinkje maken, naar de overwinning schreeuwen, vond en vind ik allemaal erg leuk. Maar de trainingen op al die winterse en natte avonden, waarbij die rotjong nooit deden wat ik wilde, kunnen me nog altijd gestolen worden!

Ik regel trouwens de oefenwedstrijden van al onze D-teams, dus mocht iemand van jullie een keer willen ballen.... (toernooien kan ik ook regelen)
Ik ben ook "groepsleider" bij onze D's. Wel een stuk minder, slechts 3. . D1 2de divisie (waar ik zelf ook leider ben), D2 1ste klasse en D3 2de klasse najaar/voorjaar. Weinig teams, dus niet veel werk om alles goed te laten reilen/zeilen. Alleen het begin van het seizoen is als vanouds even alles strak zetten: trainers en leiders zoeken.
Hoi.
pi_70070718
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:54 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Zonder en met.
Ik heb het trouwens over de eerste week met grote partij, omdat 4v4 een flinke aanslag op de (bier)conditie is, zo aan het begin.
De tweede week ga ik beginnen met de positiespelletjes 4vs4 , 3vs3 etc.
Met die "bier" conditie zal ik niet zo heel veel last hebben

Zijn er trouwens al indelingen bekend via KNVB?
pi_70071574
joo mannen!

Ik train aankomend jaar de D1 van Zwart Wit uit Harderwijk!

We gaan lekker de `1e klasse in.

Even over dat 4 tegen 4 op de eerste training, lijkt me niet verstandig... Tenminste volgens de cursusleider tc3 is dat niet zo slim je kunt beter 8/8 7/7 en dan afbouwen
pi_70072370
en wat voor achterliggende gedachte zit daar achter?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:45:18 #200
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70072748
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:13 schreef Dennus-F het volgende:
joo mannen!

Ik train aankomend jaar de D1 van Zwart Wit uit Harderwijk!

We gaan lekker de `1e klasse in.

Even over dat 4 tegen 4 op de eerste training, lijkt me niet verstandig... Tenminste volgens de cursusleider tc3 is dat niet zo slim je kunt beter 8/8 7/7 en dan afbouwen

Dat bedoelde ik.
De conditionele belasting in de eerste trainingsweek mag niet te hoog zijn.
29.10 Novastar HMH
pi_70072872
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:45 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik.
De conditionele belasting in de eerste trainingsweek mag niet te hoog zijn.
ah, kijk zo steek ik nog eens wat op

Nog meer van dit soort tips?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:10:55 #202
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70073870
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:48 schreef Swennus het volgende:

[..]

ah, kijk zo steek ik nog eens wat op

Nog meer van dit soort tips?
Daar kwam ik hier eigenlijk ook voor. Zit met een zogenaamd 'voetbalprobleem' :

Onze selectie bestaat voor het grootste gedeelte uit fysiek sterke voetballers met weinig techniek. Op wat voor manier kan ik daar, in opstelling of coaching/training optimaal van gebruik maken? Of moet ik ze gaan omturnen?
29.10 Novastar HMH
pi_70074504
Om welke leeftijd gaat het?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:33:38 #204
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70074838
A jeugd, 17-18 dus.
29.10 Novastar HMH
pi_70074938
Proberen te kijken of je ze zo simpel mogelijk kunt laten spelen... zo snel mogelijk richting het doel dmv positie spel
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:46:53 #206
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70084566
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:36 schreef Dennus-F het volgende:
Proberen te kijken of je ze zo simpel mogelijk kunt laten spelen... zo snel mogelijk richting het doel dmv positie spel
Daar gaat het juist verkeerd. Moeite met de balbehandelingen en gebrek aan techniek. Met de lange bal wil het vaak nog het beste. Ik dacht zelf aan een 4-4-2 formatie met een sterk bezet middenveld, vervolgens uit de omschakeling scoren, dus snel naar voren werken.
29.10 Novastar HMH
pi_70085540
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:46 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Daar gaat het juist verkeerd. Moeite met de balbehandelingen en gebrek aan techniek. Met de lange bal wil het vaak nog het beste. Ik dacht zelf aan een 4-4-2 formatie met een sterk bezet middenveld, vervolgens uit de omschakeling scoren, dus snel naar voren werken.
Zo heb ik het dit jaar bij de C ook gedaan, een sterk centraal duo achterin, de beste voetballers op het middenveld en een snelle spits die de hele wedstrijd blijft lopen
pi_70908910
Ga volgend seizoen twee F-selectieteams trainen. We moeten in de beker met F1 meteen tegen een hoofdklasser (althans de derde wedstrijd, waar de eerste twee tegen makkelijke tegenstanders zijn) dus een pittig begin.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_70909551
Bij ons nog geen beker indeling bekend
pi_70913674
Bij ons (district Noord) was het... vrijdag bekend volgens mij.
Jimmy Carter:
pi_70916605
Bij welke club zit je Nelson?
Hoi.
pi_70917042
Dat zeg ik op dit moment liever niet. Probeer wat anonimiteit te waarborgen. Hoop dat ik toch mee mag praten.
Jimmy Carter:
pi_70917396
tuurlijk ! Welk nivo/leeftijd train je?
pi_70917454
F-pupillen, F1 en F2. Met F1 zou ik hoofdklasse wel aandurven, maar we gaan in een sterke 1e klasse spelen en als mijn verwachtingen dan uitkomen, na de winter in de hoofdklasse. Niets moet, maar als ze die weerstand aankunnen, dan zou ik dat ook wel graag willen.

Jij dan?
Jimmy Carter:
pi_70940095
Aankomend seizoen de D1 1e klasse!
pi_71239244
Ik ga het aankomende seizoen de D1 trainen, in de 2e divisie. Een mooie competitie met meerdere BVO's. De club regelt een bus voor de verre uitwedstrijden, want die zitten er zeker tussen. 8 wedstrijden met over een uur enkele reistijd, met als toppunt Enschede - Ermelo. Maar mooi is het wel en zeker voor de jongens een topervaring

Momenteel ben ik in de VS om hier voetbaltraining te geven! Een fantastische tijd, ik leer veel als coach, zie veel van de VS, maak nieuwe vrienden, maak het Amerikaanse leven mee omdat ik veel bij gastgezinnen verblijf...supermooi

Ik kan het iedereen aanraden. Ik werk hier voor Midwest Soccer Academy, zij plaatsen je op voetbalkampen over het westen van de VS. Ik doe vooral dagkampen, waarbij de kinderen dus 's ochtends binnenkomen en 's avonds weer worden opgehaald. Je hebt meestal maar 2 sessies van 3 uur per dag ivm de hitte in de middag. Prima dus, want zo kun je ook nog wat van het land zien.

Om even een impressie te geven: ik begon in Michigan, toen naar Indiana, Illinois, op weg naar Louisiana stappen in Memphis en rijden door Missouri, Mississippi, Arkansas en Tennessee en zaterdag vlieg ik naar North Carolina. Daarna nog Florida en South Carolina

Vind het leuk om hier meer over te vertellen als dat gewenst is, dus vraag vooral raak
  † In Memoriam † donderdag 23 juli 2009 @ 09:34:04 #217
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_71240955
Klinkt gaaf joh, hoe ben je er terecht gekomen?

Vriendlief gaat aankomend seizoen de B1 trainen (had uiteraard met zijn TC2 liever de A1 gedaan) en ik denk dat het daarna goed is om eens bij een ander club te gaan kijken!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_71247808
PAA, je bent een held.
Jimmy Carter:
pi_71249521
Erg leuk PAA. . Zal wel een prachtervaring zijn. En we moeten toch maar eens tegen elkaar oefenen. .

Zo, alle nieuwsbrieven e.d. zijn uit de deur. Nu mag het seizoen van mij wel beginnen. .
Hoi.
pi_71258450
MSA stuurt enkele keren per jaar een mail rond naar een trainersbestand, met daarin informatie over wat ze doen tijdens de zomer en contactinformatie. Als het je wel wat lijkt moet je dus reageren en dan krijg je evt. een sollicitatiegesprek. Bij mij is dat gesprek online gegaan omdat ik op dat moment in het buitenland was voor studie. Daarna moet je vanalles gaan regelen omdat je niet zomaar aan het werk komt in de VS. Dat is wel vervelend hoor, al dat papierwerk. Maar het is het allemaal wel waard
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef NelsonWandelaar het volgende:
PAA, je bent een held.
?

Pekel, wat ga jij volgend jaar doen dan? Zelfde als dit jaar? Er was nog een kleine kans dat wij bij elkaar in de competitie zouden komen, maar wij zitten in de zuidelijke klasse. Oefenen lijkt me top, als jullie naar ons toekomen
pi_71258570
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:30 schreef PAA-053 het volgende:

Pekel, wat ga jij volgend jaar doen dan? Zelfde als dit jaar? Er was nog een kleine kans dat wij bij elkaar in de competitie zouden komen, maar wij zitten in de zuidelijke klasse. Oefenen lijkt me top, als jullie naar ons toekomen
Ja ook hetzelfde, maar ben daarnaast groepsleider bij de D's. Dus de drie teams die wij in de D-categorie hebben coördineren. Erg leuke groep begeleiders, dus komt vast in orde. .

Wellicht een keertje in de winterstop! Als jullie kunstgras hebben wil ik het zelfs nu al rond maken. .
Hoi.
pi_71263906
Dat hebben wij
pi_71264238
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:30 schreef PAA-053 het volgende:
Dat hebben wij
Dan houden we tzt wel contact.
Hoi.
pi_71264708
Gooien jullie in de VS die kinderen ook constant op kunstgras, of helemaal niet?
Jimmy Carter:
pi_71290444
Hier nog niet gezien. Voornamelijk slechte velden, veel open plekken, veel onkruid tussen het gras, lang gras....maar op de betere universiteitscomplexen hebben ze wel kunstgras. Je moet een beetje geluk hebben met het complex waar je terecht komt. Op dagkampen heb je vaak slechte velden, want dan zit je bij voetbalclubs in (soms) kleine dorpjes. Op residentiele kampen, waarbij de kinderen dus op het kamp overnachten, zit je altijd in universiteiten. Je slaapt dan in de dorms. Dan zijn de velden vaak beter.
pi_71379666
Jij zit dus niet bij Dutch Soccer School?
Jimmy Carter:
pi_71384679
Nope Ik werk voor Midwest Soccer Academy. Afgelopen week ook 1 kamp voor EuroTech gedaan trouwens.

Kwam overigens deze mooie site tegen over training geven, van beginners tot gevorderden: de UEFA training ground. Ga naar www.uefa.com en dan rechtsbovenin naar Training Ground. Veel video's, van het aanleren van het aannemen vd bal met binnenkant voet tot het aanleren van de Cruyff-draai en een penalty met de hak (Totti) Een erg boeiende, goede site met veel informatie. Echt leuk om eens te bekijken en ik denk dat veel trainers er ook wat aan kunnen hebben, aangezien het stapsgewijs de basis van voetbaltechniek behandeld + je nieuwe ideeen geeft voor passeerbewegingen e.d.

Iemand anders die nog leuke sites over training geven kent? Trainerssite.nl zal een bekende zijn, en ook Jeugdvoetbaltips is een goede!
pi_71401952
Is het iets dat je een tweede keer zou doen?

Krijg je nog een beetje goed betaald?
Jimmy Carter:
pi_71405439
Of ik het een tweede keer zou doen...absoluut, als ik niet zoveel andere leuke vakantiebestedingen kende Want het is wel gewoon 6 weken (of zelfs langer, ik doe de kortste periode) hard werken en weinig relax-tijd. Opzich ben ik daar ook niet zo van dus ik mis dat niet heel erg, maar iets meer tijd voor jezelf is ook wel prettig.
Maar het coachen opzich is geweldig en je ziet veel van de USA, dus ik overweeg het zeker als ik over de komende vakantie na ga denken

Tsja, het geld is redelijk. Ga vooral niet in uren rekenen, of omrekenen naar euro's, maar boek je vlucht vroeg (en dus goedkoop) en profiteer van de goede prijzen in de VS, en dan is het prima. Ik bedoel dus te zeggen dat je je dollars nu niet om moet gaan wisselen voor euro's, maar gewoon lekker hier moet besteden. Maar als je geld wilt verdienen in je vakantie moet je wat anders gaan doen

Ben je zelf ook trainer of voetballer, Nelson?
pi_71510527
Ben trainer en voetballer.

Wanneer kom je terug? Hoeveel krijg je nu precies betaald dan? Kun je er bij voorbeeld kleding voor kopen e.d. of alleen eten en drinken?
Jimmy Carter:
pi_71520047
Ik vlieg terug op 16 augustus, kom dan op 17 augustus op Schiphol aan. Het precieze bedrag houd ik liever onbekend (vind ik netter) maar aangezien je bij gastgezinnen verblijft die kost en inwoning beschikbaar stellen, houd je genoeg geld over voor jezelf, vrijwel alles eigenlijk. Tijdens het verplaatsen in het weekend moet je voor je eigen eten en drinken zorgen, that's all. Als het een hele lange reis is en er een overnachting nodig is, betaalt de werkgever het hotel. Dus ik besteed hier veel geld aan kleding en aan een nog aan te schaffen iPod Het bedrag ligt in ieder geval ruim boven de 1000 dollar in 6 weken.

Je moet de vlucht zelf betalen, dus dat is wel een grote kostenpost. Maar dat is eigenlijk alles. Boek je dus vroeg, dan heb je een goedkope vlucht en des te meer 'winst' maak je. Ik was wat laat met m'n vlucht maar heb die inmiddels afbetaald. Je krijgt per week uitbetaald dus al het geld dat ik hier verdien kan ik ook gewoon vrij uitgeven, of opsparen natuurlijk.

Je zit in Noord, toch? Ik heb 2 jaar in Groningen gewoont en bij Be Quick 1887 training gegeven. Bij welke club zit jij?
pi_71559573
Zijn jullie reeds begonnen met de voorbereiding?

Ben zelf dit jaar trainer van de C2 (4e klasse) voorbereiding start volgende week bij ons
pi_71559636
Als speler begin ik a.s. donderdag 6/8 (seniorenvoetbal). Als trainer begin ik a.s. maandag 10/8 (F-jes).
Jimmy Carter:
pi_72582316
Vanavond begint mijn veelbelovende trainerscarriere. Hele nieuwe opzet dit jaar bij de F. F1 t/m F4 trainen dinsdagavond en donderdagavond. F5 t/m F9 (dacht ik) trainen woensdagavond. De hele groepen worden verdeeld over 6 a 8 trainers, waardoor je als trainer een groep van ongeveer 8 mannetjes overhoudt.

Ben benieuwd .
  woensdag 9 september 2009 @ 14:46:11 #235
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_72582678
Inmiddels hier het seizoen ook weer begonnen

Vorig jaar met de A1, zoals verwacht vanwege spelers die naar de senioren moesten, gedegradeerd uit de Hoofdklasse. Nu 1e klasse. Eerste wedstrijd gewonnen uit bij Audacia A1, 1-0 bij rust, 1-2 gewonnen. Mooi resultaat, goed voor de sfeer in de groep. Het is een nieuw elftal met wat groepjes van 2,3 vrienden van elkaar. Ze beginnen nu naar elkaar toe te groeien.

Op zondag ben ik nog steeds trainer/coach van het 3e elftal. Inmiddels 3 beker wedstrijden erop zitten, 11-0 winst, 7-1 winst, 6-2 verlies. Gelukkig niet door, we zijn liever wat zondagen vrij zodat we met zijn allen een keer op stap kunnen op zaterdag . Zondag begint de competitie .
Mijn party reviews
pi_72597164
wij met de d1 alweer 3 beker wedstrijden gehad. 7 punten gepakt en door in de beker.

2 toernooien gespeeld waar bij 1 een officieus voorronde voor een soort EK voor 1e klassers.

1e competitie wedstrijd met 4-2 gewonnen.
pi_72599584
Hier het de beker inmiddels achter ons liggen 4 punten gepakt waar het er 6 hadden moeten zijn.

Zaterdag 1e competitie wedstrijd, verwacht dat we toch wel redelijk mee kunnen doen dit jaar.
pi_72599785
Grappig zeg om met die kleine mannetjes te werken. Was heel erg wennen, en je moet de lat laag leggen en je niveau wat verminderen, maar desondanks wel goed bevallen. Na 5 jaar weer terug op het sportpark gaf me een goed gevoel .
pi_74188282
"» Er is al 49 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!"

Ja, natuurlijk is dat nuttig! Want er is vast een hoop gebeurd met alle trainers en teams. Wij draaien moeizaam, nu pas 1 punt. We spelen ook eigenlijk te hoog. Maar het voetbal wordt elke week beter en daar gaat het me om. Een aantal ouders ziet dat echter niet en er wordt dan ook best wat geklaagd. Niet gemakkelijk om daarmee om te gaan. Maar we blijven gewoon hard werken op de trainingen en dan komt het resultaat vanzelf!
  † In Memoriam † donderdag 29 oktober 2009 @ 23:53:27 #240
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_74209491
Vraagje: hoeveel "last" hebben jullie van ouders die zich overal negatief over uitlaten?

Vriendlief is trainer van de B1 daar werd een hoop van verwacht maar.. de keeper is begin van het seizoen al naar de A1 gegaan en andere goede spelers zijn naar een andere club gegaan dus al die hoge verwachtingen kunnen niet worden waargemaakt. Gevolg... gezeur, mensen die het denken beter te weten, een hele negatieve sfeer dus!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_74278691
Tsja, ik ken het. Wij verliezen ook heel veel, omdat we simpelweg het niveau niet aankunnen qua spelers (voetbalkwaliteiten, technisch en tactisch, maar ook beleving en concentratie). En als je weinig punten pakt, dan wordt er gezeurd. Mensen kijken vaak alleen maar naar het resultaat en niet naar de situatie. Ik probeer me daar niet veel van aan te trekken, wat maar matig lukt.

Ik probeer aan de andere kant ook te beseffen dat er veel dingen zijn die ik als trainer ook beter kan doen of beter had kunnen doen. Ik sta dus zeker open voor kritiek...zolang het maar opbouwend is, en dat is het juist vaak niet. Zeikers moet je laten zeiken en laten zien dat je op de lange termijn goed bezig bent. Mensen met een visie die je willen helpen moet je zeker niet wegsturen omdat ze aanwijzingen/tips/opbouwende kritiek hebben. Wees niet bang om toe te geven dat je dingen beter kunt doen.
pi_76376366
Ouders zijn gewoon een moeilijke factor. Dat wordt ook niet beter. Ik ben aan het begin van het seizoen altijd heel duidelijk. Dan zijn er nog een paar die net doen of ze het niet begrepen hebben. Die krijgen dan een huisbezoekje.

In het voorjaar spelen we hoofdklasse met F1. Waar we vooral nog aan moeten werken is het niet te groot laten worden van de ruimtes bij de omschakeling. Inzet en talent zijn ruimschoots aanwezig, dus ik heb er heel veel zin in, maar ben ook altijd wel gelukkig met de winterstop.
Jimmy Carter:
pi_76624254
Voor komend half jaar uiteraard de oefenwedstrijd en voorjaarscompetitie.

Daarnaast ook een doordeweekse 'gala-wedstrijd' met alles er op en er aan en hopelijk eind mei een toernooi helemaal in Brabant.

Kan legendarisch worden.
Jimmy Carter:
pi_76628047
Van dat toernooi ben ik op de hoogte . Maar wat houdt die galawedstrijd precies in..?
pi_76628128
Een doordeweekse oefenwedstrijd op het hoofdveld met veel publiek, opkomstmuziek, strafschoppen in de rust, fotograaf voor en tijdens de wedstrijd.

Nog meer ideeën?
Jimmy Carter:
pi_76634269
Pupil van de week! Gewoon een broertje (of zusje) van een van die mannen, die er altijd bij is hand-in-hand met de aanvoerder het veld op laten komen . In clubkostuum natuurlijk!
pi_76636608
Haha, ja grappig. !!
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 15:54:47 #248
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_76637131
Die krijgt dan natuurlijk ook een bal met de handtekening van alle spelers!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_76641170
Keep 'em coming..
Jimmy Carter:
pi_76641552
Je traint de F1 he...? Weet niet of die moeders er mogen wezen, maar wellicht kun je ze zo gek krijgen dat ze cheerleaderspakjes aan doen en een dansje maken aan de zijlijn?
pi_76641700
Nee, voor het onderdeel 'veel publiek langs de lijn' heb ik ouders en zussen sowieso al nodig.
Jimmy Carter:
pi_76656646
Het zal begin april worden.
Jimmy Carter:
pi_76659531
Ik was nog vergeten: we zetten een grote beker naast het veld. Winnaar van de wedstrijd mag met de beker op de foto.

Zo wordt een 'oefenpotje' een heuse bekerfinale.
Jimmy Carter:
pi_77300588
Iedereen alweer begonnen met de trainingen?

Bij ons is het nog onmogelijk om te trainen. en met een beetje pech zaterdag eerste wedstrijd van het seizoen.
pi_77407421
Ga maandag weer buiten trainen. Tot nu toe in de zaal.

We hebben al wel bij een temperatuur van -3 vorige week de eerste overwinning van 2010 behaald.
Jimmy Carter:
pi_77720956
Vandaag 2e overwinning. 9-0. Later meer.
Jimmy Carter:
pi_77842301
Hier is het kut. Qua weer, qua aantal keren dat we hebben kunnen trainen, maar eigenlijk ook qua niveau. Twee tikken in het gezicht na 1-0 verliezen van een 2e-klasser en 5-1 verliezen van een 1e-klasser. Spelen zelf 2e divisie. We kunnen dat niveau niet aan en dat geeft ook helemaal niet, maar we laten vaak niet zien wat we kunnen. Ik begrijp niet hoe het kan dat de beleving van de spelers niet optimaal is. Ik zoek de schuld dan snel bij mijzelf maar na veel gesprekken met ervaren mensen eromheen en een 'analyse' van hoe ik met de jongens omga, denk ik dat dit iets is dat gewoon in ons team zit en waar we mee zullen moeten leven. Iemand tips?
pi_77842347
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:05 schreef PAA-053 het volgende:
Hier is het kut. Qua weer, qua aantal keren dat we hebben kunnen trainen, maar eigenlijk ook qua niveau. Twee tikken in het gezicht na 1-0 verliezen van een 2e-klasser en 5-1 verliezen van een 1e-klasser. Spelen zelf 2e divisie. We kunnen dat niveau niet aan en dat geeft ook helemaal niet, maar we laten vaak niet zien wat we kunnen. Ik begrijp niet hoe het kan dat de beleving van de spelers niet optimaal is. Ik zoek de schuld dan snel bij mijzelf maar na veel gesprekken met ervaren mensen eromheen en een 'analyse' van hoe ik met de jongens omga, denk ik dat dit iets is dat gewoon in ons team zit en waar we mee zullen moeten leven. Iemand tips?
Hebben ze nog wel plezier in de trainingen / spelletje?
pi_77855208
Welke leeftijd heb je ook al weer, PAA?

Op een bepaalde leeftijd zijn er natuurlijk wat meer afleidingen, maar goed, dat geldt voor die tegenstanders ook.
Jimmy Carter:
pi_78008734
Moet blij zijn met 1 keer in de week kunnen trainen in de zaal. Drama.
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2010 @ 09:33:58 #261
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78010462
Gaat wel lekker hè dit seizoen, zoveel afgelastingen en wanneer moet dat ingehaald gaan worden? Paaszaterdag en 2e paasdag ?

Hebben gelukkig wel bij de KNVB kunnen aangeven welke teams toernooien hebben met de Pasen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78021308
Nou, bij de F-jes spelen we in deze periode nog geen competitie, dus op zich zal dat wel meevallen.
Wel verstoorde voorbereiding.
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2010 @ 17:19:13 #263
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78023552
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:59 schreef NelsonWandelaar het volgende:

Wel verstoorde voorbereiding.
En een gestoorde wedstrijdsecretaris
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78023627
Was ie toch al.
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2010 @ 19:58:16 #265
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78028809
Nog wel...

Wij hebben eind juni ( !!) een voetbaltoernooi voor onze A en B-jeugd in het kader van het 125-jarig bestaan van Concordia. Jammer dat de mensen die deze datum geprikt hebben even vergeten waren dat het best laat in het seizoen is! Nog geen enkele club gevonden die wil komen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78028954
Midden in het WK ook.

Zet een groot scherm neer en een BBQ, misschien helpt dat!
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2010 @ 20:12:52 #267
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78029474
Groot scherm, BBQ én een DJ. Ze gaan nu woensdagavond een rondje bellen om te inventariseren of het het tijdstip is of dat het de kosten zijn, er wordt nu pp ¤ 15,00 gevraagd voor BBQ en de avond voor 2 personen. Ze hadden het groot ingeschat, bewaking e.d. geregeld maar nu maar alles op een laag pitje totdat meer bekend is.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78029502
Is dat in Limburg of in Zuid-Holland?
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2010 @ 17:00:35 #269
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78063124
Nope dat is Concordia in Delft

www.concordiadelft.nl
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78081820
Delft is toch Zuid-Holland?
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 13:34:01 #271
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78137008
Ja, tussen Rotterdam en Den Haag
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78137038
Dit weekend voor vrijdagavond én zaterdagochtend wedstrijdjes gepland. Double bill!

Wordt zeer mooi.
Jimmy Carter:
pi_78335503
Alleen de vrijdagavondwedstrijd ging door.

6 Maart begint de voorjaarscompetitie. Nog minder dan twee weken voor de laatste puntjes op de i.
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 15:48:56 #274
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78346868
Het grote inhalen op doordeweekse dagen is hier begonnen! Blijf wijzigingen doorvoeren
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78349754
De meeste afgelaste wedstrijden waren toch sowieso al inhaalwedstrijden?

Worden er wedstrijden nu vastgesteld voor april en mei al?
Jimmy Carter:
pi_78351187
Wedstrijd 6 februari:

Jimmy Carter:
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 18:31:15 #277
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78353474
Gaaf die "fanatieke" bekjes

Bij ons zijn het nu bekerwedstrijden die 's avonds ingehaald worden, te beginnen bij volgende week!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78354313
Bij ons zitten er van de 50 teams na de winter nog maar 2 in het bekertoernooi. (Niet dat ze alle 50 überhaupt zijn begonnen)

Hoeveel teams moeten nog beker spelen bij jullie?
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 19:10:40 #279
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78355079
Van de senioren slechts 1 en bij de jeugd weet ik het niet precies, er is gisterenavond door de A1 (incompleet!!) een bekerwedstrijd gespeeld en ik weet niet wat ze gedaan hebben.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78505099
Morgen rustdag ingebouwd.

Volgende week LOS!
Jimmy Carter:
pi_78653274
Lente is ook begonnen.

Maandagtraining was matig, morgen moet beter.
Jimmy Carter:
pi_78694729
Hier gister ook eerste training gehad...

Goed te zien dat de jongens allang geen bal meer hadden aangeraakt

Morgen nog eens trainen en zaterdag 1e wedstrijd alweer
pi_78706217
Train twee teams.

Een van beide is klaar voor de competitie, het andere team was bagger vanavond. Maar goed.. we gaan rustig verder met bouwen.
Jimmy Carter:
pi_78709454
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 23:25:56 #285
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78710877
weinig tot geen linkspoten erbij?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78711493
2.
Jimmy Carter:
pi_78711507
Hoezo vraag je dat/vind je dat?
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 23:54:15 #288
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78712723
niks bijzonders, viel me gewoon op
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78712762
Nou wel grappig want probeer tweebenigheid te bevorderen. Even met jouw ogen nog eens kijken hoor.
Jimmy Carter:
pi_78712816
Baasje met oranje jack is linkspoot en een van die druifjes achterin.
Jimmy Carter:
pi_78771241
Gewoon weer afgelast dus.
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † vrijdag 5 maart 2010 @ 16:34:02 #292
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78779431
nu al???

hier nog geen afkeuringen...
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78780845
Nog niet officieel, maar sneeuwt en regent al de hele middag.
Jimmy Carter:
pi_78782103
Jammer dat PAA hier nooit meer komt.
Jimmy Carter:
  † In Memoriam † vrijdag 5 maart 2010 @ 18:39:26 #295
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_78784384
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 17:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Nog niet officieel, maar sneeuwt en regent al de hele middag.
dan kun je er inderdaad wel vanuitgaan! Het begint hier nu stevig door te regenen maar ja.. we hebben kunstgras hè

PAA waar ben je
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_78785135
Ja wij hebben ook kunstgras. Maar ook 40 jeugdteams.
Jimmy Carter:
pi_78870188
Hier is gisteren de wedstrijd wel gewoon doorgegaan.

1e werd er niet fel gespeeld (geen duel gewonnen, te ver van de man af etc, etc,) 5-0 achter!
2e helft precies andersom. Wedstrijd uiteindelijk met 5-1 verloren.

Maar vanaf nu kan er weer gewoon 2x in de week getraind worden dus hopen dat het weer beter gaat.
pi_78870201
Wat voor team precies?
Jimmy Carter:
pi_78872834
Wat moet ik hier precies mee als dit vol is zo?
Toch weinig leven.
Jimmy Carter:
pi_78878820
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:25 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wat voor team precies?
C2 veelal 2e jaars.

(toch gewoon een nieuw topic aanmaken lijkt me?)
pi_78920367
Maak jij 'm, Swennus?
Jimmy Carter:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')