abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57419129
Maar dit vind ik ook wel super: http://www.4tegen4.nl/
Van VV De Weide uit Hoogeveen. Mooie vereniging trouwens.

Ik ben gevraagd om bij BQ de rest van het seizoen een 4v4 competitie op te zetten. Weet het nog niet, lijkt me superleuk maar kost ook tijd....
  dinsdag 18 maart 2008 @ 14:58:19 #52
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57453863
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bedankt man. Morgen verwacht ik een einde aan de reeks van overwinningen. Drachtster Boys-uit.

22/3 spelen we toch niet bij BQ. Wat een slechte soap, zeg.
Spektakelstuk in Drachten zaterdagochtend vroeg is ge-eindigd in 6-6! Eerste keer dat de Friezen thuis niet winnen dit seizoen. We stonden in de rust nog met 3-5 voor.

Het was zo verschrikkelijk spannend en mooi dat ik nog aan het bijkomen ben. Ik wist niet dat mijn spelers zo konden voetballen en vooral strijden.

In juni spelen we op een toernooi waar ook Ajax E1 aanwezig is. Lijkt me erg leuk voor de jongens om daar tegen te spelen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:53:05 #53
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57500918
BQ-Lycurgus op 8 april, PAA, dinsdagavond..

Morgen nog topoverleg??
pi_57518615
Zeker
pi_57644012
Hallo, lang geleden dat ik op dit forum ben geweest ,maar wat vinden julie van techniek training {wiel coerver methode } of train je ze al met de wiel coerver techniek.
pi_57655657
Hey Grolseboys, lang geleden idd! Hoe gaat het met je zoontje bij de Graafschap?

Over Wiel Coerver, ik ben het iig niet met hem eens over zijn uitspraak dat techniek alles is. Je kunt er heel veel mee bereiken, maar niet alles. Een technisch volmaakte speler is nog geen volmaakte speler.
Ik heb nog nooit een DVD van hem gezien trouwens maar die leen ik binnenkort van een vriend. Ben benieuwd, al veel over gehoord!
pi_57667825
Hallo PAA-053 :Met mijn zoon gaat het wel goed alleen de Graafschap is niks geworden ,hij is nu 16 en heeft al een halve wedstrijd met het 1e meegedaan ,hij was de beste van het veld zeiden zelfs de toeschouwers van de tegenpartij.
Ik heb een certificaat behaalt bij de Graafschap als techniek trainer ,ik kreeg les van Wim van Zeist techniek trainer bij Graafschap1.
Mijn jongste zoon 10 heeft ook dat talent de scout van twente heeft hem toen ook genoteerd ,want die scout kwam voor een ander talent bij mij in de groep ,hij kwam een training van mij kijken en vroeg toen wie is die jongen ,een goeie zei hij,en schreef hem toen ook op.
Ja een volmaakte speler zijn er maar weinig ,maar met techniek leer je een speler aan de bal sterker te maken ,zich in moeilijke situaties een oplossing te creëren.
We zijn in de voorjaars competitie 3e klasse kampioen geworden ,we vroegen om 2e klasse maar de knvb heeft ons nu in de 1e klasse gezet ,we staan nu 2e met 1 punt achter de koploper en die koploper ontvangen we zaterdag !
Ik ben nou trainer van de E1 ,voorheen F2,C1 maar ik vind dat je jongens van deze leeftijd een hoop kunt leren .
Kampioen worden is leuk ,maar als de jongens wat leren vind ik belangrijker dan met dom voetbal wedstrijden te winnen.
pi_57668066
Nog wat vergeten ,je had het over de dvd Wiel Coerver ik heb die hele set gekocht , maar dan zie je jongens die topspelers zijn en alle technieken beheersen .
Als ik goede raad mag geven schaf dan de dvd van Cock van Dijk aan dit is echt iets voor ammateur verenigingen ,dit heb ik dus ook gedaan en de gehele jeugd bij ons traint hiermee.
Dan kun je de techniek in combinatie met een afwerkvorm maken bv.je hebt hoedjes schuin 3 meter uit elkaar bij het rechterhoedje kap je met rechts binnen kant en neemt mee met links buitenkant bij het linkerhoedje kap met linksbinnenkant en neem mee met rechtsbuitenkant ,dit 5x dan dribbel je af op een hoedje 10meter voor de goal laat ze een uitstap naar links maken en rechts buiten kant meenemen en schiet op doel.
pi_57668137
http://www.everyoneweb.com/grolseboyse2/

Dit is de site van grolseboys E1
pi_57671272
Ja Cock van Dijk ken ik, dat is erg tof. Ik ben abbonee op TrainersMagazine, leuk blad waar ook een goede website bij zit. Zij hebben geholpen die DVD uit te brengen en op de site staat, speciaal voor abbonees, de hele DVD om dus online te bekijken.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:40:21 #61
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57702919
Vandaag oefenwedstrijd verloren bij Veendam 1894 met de opstelling van volgend seizoen. Alle vedettes langs de kant.

Zonnetje erbij, veel ouders, veel strijd en goed voetbal. 0-1 Voor en vlak voor de rust twee tegentreffers door een gebrek aan concentratie. In de tweede helft nog een eigen doelpunt (3-1) en daarna leverde een stormloop op het doel van de tegenstander slechts een treffer op.

3-2 Verloren, maar toch genoten.

We werken toe naar tweeluik Marum/Be Quick op 5 en 8 april. Moeten zes punten zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 30-03-2008 19:57:48 ]
pi_57707161
Marum gaat jullie wel lukken, maar BQ....
  zondag 30 maart 2008 @ 19:57:24 #63
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_57721208
Whaha. Je gaat getuige zijn toch? Het is woensdag 9 april geworden trouwens.

Heb je zo weinig vertrouwen in mij en mijn spelers?
pi_57744031
Ja verdomme! Dan kan ik natuurlijk niet...TCIII! Wat jammer!

En ik heb heel veel vertrouwen in jou en je spelers hoor...nu ben je extra gebrand op de winst
pi_57747013
Onze kampioensaspiraties kunnen nu definitief in de ijskast gezet worden. Tegen DHV uit een van onze buurdorpjes werd met 2-1 verloren. Twee corners waaruit de tegenstander scoorde. Iemand enig idee hoe je hierop kunt trainen met F'jes? Zeker de tweede helft waren we goed, en scoorden we ook nog een keer. De scheids merkte blijkbaar ook dat wij veel sterker werden en floot zeker 2 à 3 minuten voor tijd af.

Zo hebben we na 5 wedstrijden evenveel punten als na 2, zes dus...
pi_57747907
Trainen op corners met F-jes?

Gewoon niet doen! Wat heb je eraan? Dat je 2 goals meer maakt? Dan mag je trouwens al wel flinke F-jes hebben, eerst die bal voor de goal en er dan ook nog eens in...

En als dat dan al lukt, dan heb je 1 ventje dat op de training 10x een corner heeft mogen trappen en de rest staat te wachten in het doelgebied...en leren dus niks.

Laat ze lekker voetballen joh, is veel beter voor F-jes
pi_57748440
Het ging dus vooral om corners van tegenstanders verdedigen. Daaruit hebben we de afgelopen wedstrijden heel veel doelpunten tegengekregen...
pi_57757177
Ja corners trainen,en dat bij de F .
Ik weet niet hoe de ballen er in gingen maar je kunt ze wel leren ,WAAR moet ik staan als verdediger dus tussen doel en aanvaller ,zodat een aanvaller niet op open doel kan schieten ,en leer ze de bal naar de zijkant uit te verdedigen ,dus niet weer voor het doel te brengen zodat tegenstander weer de mogelijkheid heeft om op doel te schieten.
En verder laat die Fjes lekker ballen,maaak bv een vierkant met 4 pionnen ,speel dit met 3 spelers elke speler bij een pion en laat ze rond spelen elke keer als ze de bal gespeelt hebben moeten ze naar de pion lopen die vrij is .
Dit is de voorloper van het positie spel.
pi_57760118
Bedankt voor de tips Ik ben zelf eigelijk geen trainer, maar als de trainers niet kunnen moet ik het toch wel eens doen. Vind het lastig genoeg moet ik zeggen.
pi_57766530
he bas wanneer heb jij je examentraining?
pi_57768047
Al gehad

Eerste keer verneukt door een dramatische voorbereiding, met name in de communicatie tussen de docent en een cursist uit mijn groepje (en ik was het niet ) Dat was jammer, dus ik heb hem vorige week herkanst, toen had ik een 7
Prima dus wel. Verder zou ik morgen ALLES inleveren maar is het afgelast wegens ziekte van de docent. Jammer.

Jij dan?
pi_57768111
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:30 schreef grolseboys het volgende:
Ja corners trainen,en dat bij de F .
Ik weet niet hoe de ballen er in gingen maar je kunt ze wel leren ,WAAR moet ik staan als verdediger dus tussen doel en aanvaller ,zodat een aanvaller niet op open doel kan schieten ,en leer ze de bal naar de zijkant uit te verdedigen ,dus niet weer voor het doel te brengen zodat tegenstander weer de mogelijkheid heeft om op doel te schieten.En verder laat die Fjes lekker ballen,maaak bv een vierkant met 4 pionnen ,speel dit met 3 spelers elke speler bij een pion en laat ze rond spelen elke keer als ze de bal gespeelt hebben moeten ze naar de pion lopen die vrij is .
Dat is iets anders dan 'op corners trainen'
En verder ben ik het helemaal met je eens...dit soort dingen kun je best noemen bij F-jes en verder moet je lekker voetballen.
pi_57768213
17 april pas, zou hem in maart hebben, maar docente was kon niet
pi_57790208
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 11:30 schreef grolseboys het volgende:
maaak bv een vierkant met 4 pionnen ,speel dit met 3 spelers elke speler bij een pion en laat ze rond spelen elke keer als ze de bal gespeelt hebben moeten ze naar de pion lopen die vrij is .
Deze heb ik geprobeerd, maar dan met 5 pionnen en 4 spelers aangezien we met 8 spelertjes waren. Ging niet eens heel slecht. Corners heb ik maar laten zitten, maar tijdens het partijspel even op gewezen.
pi_57803271
Hallo Zjakkie,

Jij traint af en toe de F,
Jij hebt 8 spelers ,zet 4 veldjes van 8 bij 20 meter uit maak doeltjes van pionnen 1,5 meter breedt en zet 5 meter voor de goal een hoedje op de zijlijn .
Dan doe je 1tegen1 toernooi zodat elke speler tegen elkaar voetbald ,elke wedstrijd duurt 2,5 minuut omdat dit zeer vermoeiend is.
En ze mogen pas scoren als ze binnen de 5 meter lijn zijn ,zo haal je de lange afstands schoten er uit.

Je maakt een schema op papier,je vult tijdens de training de uitslagen in.
bv:winnen is 3 punten ,gelijk is 2 punten en verlies is 1 punt.
Dan krijg je voor elk gemaakt doel 1punt ,diegene met de meeste punten is vandaag winnaar.

Dit om iedere speler veel bal contacten te hebben en ze leren meteen een man passeren en verdedigen.
Bij grote partijen zie je vaak dat de {mindere} spelers vaak niet aan de bal komen en er maar een beetje bij lopen dat is toch zonde ,dan kan zon speler zich nooit goed ontwikkelen.

Leer deze spelers alvast kappen ,zet 5 meter verder een pion laat ze daarheen dribbelen en laat ze voor de pion een kap maken.
Rechts binnenkant ,links binnenkant ,rechts buitenkant en links buitenkant.
In de E ga je hier uitgebreider mee verder ,schaar ,uitstap enz.

Groeten Rudi
pi_57850932
Vandaag gespeeld tegen de koploper. 1-0 gewonnen, fantastisch!
Wij zijn de enige ploeg die na de 1e speelronde van hen gewonnen heeft, en dit seizoen pakken we zelfs 6 punten van hen! Het is 90% zeker dat zij kampioen gaan worden.

De inzet en passie van de jongens was fantastisch. Er werd voor elke bal geknokt en de ontlading na het laatste fluitsignaal was echt prachtig
Het is een Be Quick-kwaal om wat strijdlust te missen. Die kwaal kennen wij, tegen de mindere tegenstanders. Tegen de toppers echter pakken wij meestal punten met een fantastische inzet en goed voetbal. Ik ben enorm trots op ze, er stond vandaag echt een team en dit soort wedstrijden maken een seizoen bijzonder.

Helaas werd de wedstrijd een beetje overschaduwd door het optreden van onze scheidsrechter, of beter gezegd, de reacties van de aanhang van de tegenstanders daarop. Hij had idd wat dubieuze beslissingen in ons voordeel, dat vond ik ook. Maar de scheids heeft ook ballen aan de tegenstander gegeven terwijl ze voor ons waren. Toch vonden trainer, grensrechter en ouders van de tegenstander het nodig in luide taal commentaar te geven.

Ik heb de trainer, die ik ken van school, hierop aangesproken en hij was daarin best redelijk. Hij zag het in en hield daarna meer zijn mond. Maar die ouders en grens zeg...wat een hersenlozen, vreselijk.

In ieder geval: Hebben jullie ook wel eens te maken gehad zo'n situatie? Hoe ben je daarmee omgegaan?
pi_57871653
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:28 schreef grolseboys het volgende:
[...]
Klinkt goed, ik zal het eens proberen als ik weer een keer training moet geven

Verder was de wedstrijd gisteren echt een drama. 7-0 verloren. Nu misten we ons beste spelertje, een verdediger die heel veel tegenhoudt achterin, maar zelfs met hem zouden we niet gewonnen hebben. Een ander spelertje van ons was aan het begin van het seizoen altijd overal op het hele veld te vinden, maar de laatste weken blijft hij ook maar wat voorin hangen, en dat terwijl ie op het middenveld moet staan. En ja, als de tegenstander met 4 of 5 man eruit komt en wij staan daar tegenover met 2 verdedigers (wat er 3 zouden moeten zijn) en een keeper, dan gaan de ballen er vanzelf in.
pi_57871784
Vandaag toernooi gehad in Lisse op groot veld

Zwart Wit - FC Den Bosch 0-2
Zwart Wit - PSV 0-0
Zwart Wit - Spijkenisse 0-1
Zwart Wit - Sparta Rotterdam 0-1

Redelijk gevoetballt op groot veld maar helaas geen doelpunt gescoord
pi_58124520
Vandaag het voorstel gehad om volgend seizoen de E2 te gaan trainen (spelen tegen allemaal E1's) en het jaar erop door te stromen naar de E1 (spelen in de hoogste E-competitie tegen o.a. PSV, Willem II, Den Bosch en RKC).

Best een eer dat ze me dit hebben voorgesteld (ik train momenteel de D6), maar toch doe ik het niet. 3x trainen, op zaterdag om 9 uur langs de lijn staan, diploma's halen, enz... Dat is niet echt mijn ambitie.
pi_58128165
Jonge jonge... had dan eerst even met je zaakwaarnemer overlegd voordat je bedankte voor de eer.
pi_58141727
Gister mijn tc3 diploma behaald
pi_58190959
Ja, ik heb hem ook binnen
En genoeg punten om door te gaan naar TC2, wil ik de komende jaren nog niet maar is toch prettig!

Gefeli Dennis
pi_58203297
Mijn F'jes speelde afgelopen zaterdag een zeer goede eerste helft, en we gingen rusten met een 2-1 voorsprong. De tegenstanders konden overigens kampioen worden. Ze kregen dan ook een flinke donderspeech in de rust. De coaches van hun konden er niet zo goed tegen dat het niet zo goed ging en riepen zelfs naar hun spelertjes dat ze terug moesten schoppen, en naar de scheids dat die speler van ons die van hun al voor de 4e keer had neergeschopt en dergelijke, terwijl die toch echt maar 1 keer niet de bal speelde.

In de rust zeiden we nog tegen onze spelertjes dat ze het goed deden, waarna ze de tweede helft flink verslapten. Volgens mij eindigde het in een 5-2 nederlaag, maar het schijnt dat ik een tegendoelpunt te veel geteld had en dat het bij 4-2 is gebleven.
pi_58209077
quote:
Op maandag 21 april 2008 14:46 schreef Zjakkie het volgende:
Ze kregen dan ook een flinke donderspeech in de rust. De coaches van hun konden er niet zo goed tegen dat het niet zo goed ging en riepen zelfs naar hun spelertjes dat ze terug moesten schoppen, en naar de scheids dat die speler van ons die van hun al voor de 4e keer had neergeschopt en dergelijke, terwijl die toch echt maar 1 keer niet de bal speelde.
pi_58225132
Zjakkie,

Toen dat gebeurde had de scheids in moeten grijpen ,want als een coach niet met voetbal bezig is moet je hem er op wijzen.
Een coach die zo reageerd heeft vroeger iets niet kunnen bereiken en wil dat wel opdringen aan zijn spelers!!
Jammer dat het met jeugdvoetbal zo moet lopen.
Die coach moet begeleiding krijgen van een of ander zelfbeheersings cursus.
Een jeugdleider moet het voorbeeld zijn voor de jeugd!!!!
pi_58225227
quote:
Op maandag 21 april 2008 19:46 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Ja het waren best trieste coaches...

Dat van die donderspeech is misschien wel ietwat overdreven maar dat ze iets gezegd hebben was wel duidelijk. Dat van die schoppen is iig wel echt gezegd.
pi_58252251
Voor de liefhebbers die graag oefenstof voor de E en F pupillen willen

http://www.dvc26.info/home/

Ga naar diversen en klik downloads aan daar staat boordevol oefenstof.
pi_58253779
quote:
Op woensdag 23 april 2008 13:24 schreef grolseboys het volgende:
Voor de liefhebbers die graag oefenstof voor de E en F pupillen willen

http://www.dvc26.info/home/

Ga naar diversen en klik downloads aan daar staat boordevol oefenstof.
Gelijk gedownload dank je
  † In Memoriam † woensdag 23 april 2008 @ 18:38:01 #89
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_58260004
Namens vriendlief.. bedankt
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_58500181
Gisteren teruggekomen vanuit Oss, waar we deel hebben genomen aan de Top Oss Cup. Een fantastische trip gehad van donderdag tot en met zaterdagavond. Het voetbal was niet denderend maar we hebben zo enorm veel plezier gehad! Echt een belevenis die nog heel lang bijblijft en die extra kleur geeft aan een seizoen.

Met z'n allen slapen in een klaslokaal, gigantische kussengevechten, samen tegen veel sterkere tegenstanders voetballen, samen genaaid worden door Duitsers, het goed doen in de penaltycup, de verjaardag van een spelertje vieren, naar het zwembad, uit eten, veel te vroeg opstaan, elkaar bijnamen geven, midden in de nacht lekker kloten, griezelverhaal vertellen, lekker in de zon liggen naast het voetbalveld...heerlijke dagen gehad
  maandag 5 mei 2008 @ 22:51:43 #91
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_58501679
Afgelopen seizoen niet veel gepost maar echt mijn succesvolste jaar als leider/trainer gehad.

Ik had dit jaar Nemelaer A2 onder mijn hoede, met hierin wat jongens die ik al wat jaren in de B2 had gehad, aangevuld met wat jongens uit de B1 die te min waren voor onze A1 ( spelen 1e klasse).

Voor de winterstop moest iedereen het duidelijk met elkaar leren vinden, er waren redelijk wat "groepjes" en sommigen gingen niet 100% voor elkaar door het voor.

Paar weken voor de winterstop begon het te lopen, en bij ons word gewerkt met een voor- en najaarsreeks, en bij de voorjaarsreeks begont het te lopen als een trein. We speelden echt supergoed als team. Iedereen ging voor elkaar door het vuur. Voetballend was het niet altijd even goed maar we gaven amper goals weg en kwamen er altijd vlijmscherp uit.

Uiteindelijk dus kampioen worden geworden, echt een prachtjaar gehad. Van veel kanten complimenten hoezeer de gedrevenheid en de wil om te winnen bij iedereen aanwezig was. Na bijvoorbeeld een inhaal-avond-wedstrijd waarbij wat jongens uit de selectie, en de leiding van de A1 aanwezig was werd er echt met ontzag gesproken over hoezeer de jongens voor elkaar wilden werken en dat deed me erg goed natuurlijk.

Onze A1 is ook kampioen geworden in de 1e klasse en heeft de districtsbeker van Zuid I gewonnen. Ook onze Meisjes A1 zijn kampioen geworden. Dus de gehele A-jeugd van Nemelaer bleek de sterkste, leuk om mee te maken en afgelopen weekend waarin we het met zijn allen gevierd hebben was onvergetelijk.

Zelf ben ik gevraagd om volgend jaar bij de A1 de staf te complementeren waarmee we dus de Hoofdklasse ingaan. Dat word hopelijk een mooie ervaring. We zullen het erg zwaar krijgen, er gaan zo'n 5 jongens uit mijn A2 mee, het word een overlevingsjaar.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:46:17 #92
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58554864
Hebben jullie nog wat leuke spelletjes voor +/- 15 D-pupillen?
Ik heb eigenlijk weinig zin om nog een training te maken, maar een uur lang partij wil ik ze ook nog niet voorschotelen, dat komt over een paar weken wel.
pi_58558359
Welke club + team doe je?
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:04:58 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58567945
Ok
Welk team en niveau doe je? Daar kunnen we niks aan afleiden
  vrijdag 9 mei 2008 @ 16:30:22 #96
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58590845
Ok

Misschien is het wel leuk om ze een keer een parcoursje af te laten leggen, waarin ze 6 verschillende spelletjes tegenkomen. Maak er een wedstrijdje van en geef de winnaar een prijsje.
Als je me ff je mail PM-t dan stuur ik wel even een voorbeeldje op. Het is niet heel uitgebreid maar misschien wel prima bruikbaar als inspiratie.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 10:49:35 #98
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58717890
Morgen met m'n nieuwe team een toernooi bij m'n oude club. Leuk
  † In Memoriam † woensdag 21 mei 2008 @ 16:53:12 #100
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_58805035
En vandaag ben je jarig ;')
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine