abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28354838
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic!

Deel 2 gehaald

Praat en discussieer hier verder over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma's, opstellingen, tactieken, alles.

Overigens, mocht iemand handig genoeg zijn (en zin hebben) om een mooie OP in elkaar te zetten, met zo'n professioneel plaatje , ga gerust je gang

Links naar voorgaande delen:
Deel I

[ Bericht 8% gewijzigd door PAA-053 op 01-07-2005 14:06:58 ]
pi_28355080
Zo, om ook maar meteen een gespreksonderwerp in de groep te gooien:

Wat gaan jullie volgend jaar trainen/doen? En wat verwacht je hiervan?

Ik zal beginnen: Komend jaar ga ik de E1 van Robur et Velocitas uit Apeldoorn trainen. We gaan hoofdklasse spelen, dus het wordt een jaar met lang rijden naar uitwedstrijden, 3 keer in de week trainen en een hoog niveau. Dit doe ik echter niet alleen, ik ga samenwerken met een ervaren trainer, die al langer met deze groep meeloopt. Hij heeft JVT en TCIII, dus ik kan een hoop van hem leren
Ik reken op een geweldig seizoen, net zo leuk als het afgelopen jaar. Ik ken de spelertjes al, en het zijn leuke mannetjes (natuurlijk ook erg getalenteerd, dat maakt het wel leuk). Ik hoop dat dit jaar de nadruk wat meer komt te ligen op inhoudelijk training geven, en niet zozeer op het in bedwang houden van de kinderen, wat afgelopen jaar nog wel eens het geval was
Ik heb er zin an!
  zondag 3 juli 2005 @ 18:25:06 #3
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28450635
Volgend seizoen ben ik trainer van Lycurgus D2. We zullen uitkomen in de eerste klasse en hopelijk veel wedstrijden in de stad hier, net als vorig jaar. Derby's zijn altijd leuk en qua reisafstanden is het natuurlijk ideaal. Ik heb veertien spelertjes, waarvan ik de meesten alleen eind vorig seizoen een aantal maal heb zien spelen. Na vorig jaar allemaal tweedejaars D-spelers gehad te hebben, zitten er nu ook eerstejaars bij. Buitenspel en het 'grote veld' zijn nieuwe begrippen voor deze heren en dat zal zijn invloed hebben op de trainingen. Ik krijg assistentie van mijn goede vriend Avraham, die me vorig jaar bezig zag en dit jaar mee wilde helpen. Dat is erg fijn, want dan kan ik ook eens thuis blijven als ik erg druk ben en we kunnen de groep nu ook makkelijker splitsen.

Ook zal ik op vrijdagavonden de cursus Trainer Coach III Jeugd gaan doen. De eigen vaardigheid bleek eind mei voldoende om toegelaten te worden en de ander cursisten zijn bijna allemaal volwassen mannen, omdat de cursus gezamenlijk is met Trainer Coach III Senioren. Dat zal het een wat serieuzer karakter geven, waar ik wel blij om ben.

PAA, veel succes alvast en de updates zullen wel komen vanaf half augustus.
pi_28597893
Hihi 3 uur reizen voor een wedstrijd van 15 minuten per helft
[14.gif]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 00:02:28 #5
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29128907
Morgenavond bij coordinator langs voor het bespreken van de gang van zaken voor volgend seizoen. Spannend!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:52:45 #7
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29156755
Hein, waar train je? Of vind je het gewoon interessant?
pi_29167389
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:52 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hein, waar train je? Of vind je het gewoon interessant?
Het laatste.. Ik ben zelf nog junior (ga dit jaar vervroegd over naar senioren), maar heb wel eens de f-jes/e-tjes getraind en dat zal dit jaar sporadisch ook wel gaan gebeuren.

Club is ONR te Roden
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:22:23 #9
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29170083
Leuk damesteam bij ONR!
pi_29171725
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:22 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Leuk damesteam bij ONR!
Dat is dan alweer twee seizoenen geleden.. Vorig jaar had ONR geen damesteam meer (ook geen meisjesteam). Slecht geregeld door het bestuur.
pi_29447441
Zo, een licht schopje wat niemand op zal vallen

Iedereen heeft natuurlijk al de nieuwe indelingen bekeken, toch? Die van mij, waar ik erg blij mee ben:

AGOVV E1
Apeldoornse Boys E1
DVS '33 E1
Groen Wit '62 E1
Hoevelaken E1
Robur et Velocitas E1
SBV Vitesse Arnhem E1
SDC Putten E1
SDV Barneveld E1
Sparta Nijkerk E1
VVOP E1
Veensche Boys E1
WSV E1
csv Apeldoorn E1

Jullie zullen er een aantal wel niet kennen, maar AGOVV en Vitesse (de echte ) zijn toch grote namen. Erg leuk om tegen 'profs' te mogen spelen!

Verder bekeren we tegen:
Koninklijke UD E1
Colmschate E1 en
Teuge E1

Nou ben ik natuurlijk benieuwd naar jullie indelingen!

P.S. We beginnen 10 augustus met trainen, en met wat oefenpotjes, eerste bekerwedstrijd is op zaterdag de 20e.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 17:51:07 #12
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29447709
Jeetje, wat een mooie indeling PAA!

Ik ben ook erg blij met de onze. Naast twee tegenstanders in Hoogezand komen de overige zeven allemaal uit de stad, dus dat is ideaal qua vervoer. Met m'n eigen team reizen we de hele provincie door, dus dat is een stuk minder.
pi_29448309
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 17:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Jeetje, wat een mooie indeling PAA!

Ik ben ook erg blij met de onze. Naast twee tegenstanders in Hoogezand komen de overige zeven allemaal uit de stad, dus dat is ideaal qua vervoer. Met m'n eigen team reizen we de hele provincie door, dus dat is een stuk minder.
Vind ik juist altijd wel wat hebben, maakt de wedstrijden wat specialer, als je verder weg moet!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:32:00 #14
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29448460
Dit is onze indeling. Lycurgus D2 is mijn team.

De Vogels D2 (Stad)
FC Lewenborg D2 (Stad)
GVAV-Rapiditas D6 (Stad)
Groninger Boys D1 (Stad)
Gruno D1 (Stad, zit zelfs op hetzelfde sportpark!)
HS'88 D2 (Hoogezand)
Hoogezand D2 (Hoogezand)
Lycurgus D2 (Stad)
Oosterparkers D1 (Stad)
Oranje Nassau D1 (Stad)

PAA, ik snap je wel, maar 's middags moet ik zelf spelen, dus het komt wel erg goed uit op deze manier. Het is een halve competitie, dus het is nog niet gezegd dat we ook twee keer naar Hoogezand moeten.

pi_29531184
We beginnen pas in september met trainen. Het wordt echt weer heel anders dan vorig jaar. Ik krijg een vaste 'assistent' alleen de coordinator komt vaker kijken om dat er echt sprake is van doelstellingen en dergelijke. Ik houd er op zich niet zo van als ze me op de vingers kijken, maar goed..
pi_29539783
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
We beginnen pas in september met trainen. Het wordt echt weer heel anders dan vorig jaar. Ik krijg een vaste 'assistent' alleen de coordinator komt vaker kijken om dat er echt sprake is van doelstellingen en dergelijke. Ik houd er op zich niet zo van als ze me op de vingers kijken, maar goed..
Maar werken met doelstellingen is wel leuk! Dat geeft wel aan dat je op niveau bezig bent! En ik neem aan dat je wel de ruimte zult krijgen om zelf je team te leiden en trainen, toch?

Vanavond is mijn eerste training, ik ga over een half uurtje weg Morgen kun je een verslagje verwachten Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!
pi_29582593
Zo, de eerste training is geweest, vanavond de tweede alweer

We begonnen lekker rustig met een circuitje. Een beetje kappen, draaien, wat truukjes, een partijtje 1v1, lekker rustig starten dus, een beetje inkomen weer.
Daarna hebben we een lange partij gespeeld, kun je iedereen even goed bekijken, en daarna hebben we nog wat vrije trappen genomen. Al met al was het een redelijk korte training, eerst zat namelijk het ballenhok op slot en ook de kleedkamers konden we niet in. We hebben toen alle ballen met een voetpompje op moeten blazen, dat duurde natuurlijk ff
Ook het praatje aan het begin nam wat tijd in beslag.

Gelukkig was het wel een hele leuke training, lekker lol gemaakt met de spelertjes en wat gekletst met de ouders. Het doet me goed te merken dat ik al helemaal in de groep wordt opgenomen

En vanavond dus de tweede training alweer, als 'ie tenminste doorgaat met dit onweer en deze regen Maar ach, anders gaan we een uurtje darten, is ook leuk!
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:15:43 #18
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29625889
PAA, als je jezelf serieus neemt, doen anderen dat ook. Mooi dat je het naar je zin hebt.

Hoe oud zijn jouw mannetjes?

Wij beginnen nog sowieso twee weken niet.
pi_29652864
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:15 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
PAA, als je jezelf serieus neemt, doen anderen dat ook. Mooi dat je het naar je zin hebt.

Hoe oud zijn jouw mannetjes?

Wij beginnen nog sowieso twee weken niet.
Oh, da's jammer.
Mijn spelertjes zijn bijna allemaal al 10, maar de twee laatsten worden dat de komende weken. Er zitten er ook bij die in januari al 11 worden.
pi_29731620
Zo, even een kleine update mijnerzijds. Vanavond een oefenwedstrijdje gehad tegen Voorwaarts Twello E1, ook een hoofdklasse team. Nadat we eind vorig seizoen nog met 1-3 van ze hadden verloren, werd het nu maar liefst 1-8 voor ons!
We speelden gewoon goed, verzorgd, lekker snel. Goed fel op de bal, doorjagen. WE waren gewoon een slagje te snel voor de tegenstander, en dat voelde best wel goed
Toch fijn, zo'n mentale opsteker aan het begin van het seizoen. Needless to say dat de jongens ook allemaal een leuke avond hadden.

Verder neem ik twee weken lang twee teams over van een bevriende trainer, de E2 en de E4. Leuk om te doen, en een mooie dagvulling in mijn vakantie. Ook goed voor de ervaring natuurlijk. Verder doe ik dit seizoen ook de F4 met mijn collega van de E1, ook hartstikke leuk.
Ik merk ook dat het goed is dat ik eens oefen met het maken van trainingen, dat vind ik nog wel lastig, maar het wordt wel noodzaak nu ik zoveel teams doe. Alleen maar goed dus!
pi_29815665
Update:
Zou vandaag bekerwedstrijden tegen Kon. UD E1 hebben gehad, bellen ze op vrijdagavond om half 10 af Balen!

Toen maar lekker getraind, en maandag oefenen tegen de E2. Woensdag dan de eerste 'echte' wedstrijd.
pi_30014248

Wat voor opstelling speel je in de F-jes?

3-3 of 2-2-2?
pi_30014559
Wij speelden altijd 2-1-3
pi_30030667
Maandag de eerste training e zaterdag de eerste wedstrijd. Selectie van veertien spelers. Ik zie het helemaal zitten!
pi_30088772
Nou.. hoop heisa meegemaakt weer. Het indelen van de teams is niet helemaal zuiver gegaan en heeft bij verscheidene jongens wat verdriet opgeleverd. We hebben gisteren voor het eerst getraind en er waren meteen al 10 spelers. Twee zijn nog op vakantie en van de ander hoorde ik later dat hij 'nog aan het zwemmen was' toen de training begon. Je maakt het allemaal mee.

Ik heb jongens die eigenlijk al in de C hadden moeten spelen en jongens die vorig jaar in E3 speelden. Dat is wel lastig, maar het komt helemaal goed.

Een aantal jongens moet dus nog buitenspel leren en wennen aan een groot veld. Zaterdag de eerste wedstrijd. Op kunstgras tegen een GVAV/Rap. D3, een opleidingsteam voor bovenmatig getalenteerde E-pupillen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')