quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:44 schreef pirke het volgende:
+ ogen mooi in beeld gebracht. Overigens vind ik de zachte kleuren wel wat hebben, beetje apart maar zeker niet verkeerd.
- teveel loze ruimte aan de bovenkant. In mijn ogen kan je beter halverwege de onderkant van die horizontale balk en haar hoofd een schaar er doorheen halen, wordt hij volgens mij een stuk sterker van. Misschien links dan ook nog een klein beetje...
Deze is niet bewerkt, alleen omgezet van RAW naar JPG:
quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Origineel vind ik veel leuker eigenlijk. Niet heel bijzonder maar gewoon netjes.
Trouwens, zie nu al een aantal RAW mensen voorbij komen. Schieten jullie allemaal in RAW? Neemt nogal wat ruimte in...
quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:36 schreef pirke het volgende:
Altijd in RAW ja, 4 GB kaartje helpt en bijna een TB aan harde schijf ruimte ook
Je slaat gewoon zo ontzettend veel meer informatie op, zodat je achteraf nog een hele hoop kan spelen met verschillende instellingen die je camera normaal voor je kiest als je in JPG schiet. Voor mij nooit meer JPG foto's maken...
Mooiquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:12 schreef pirke het volgende:
@Elkravo: dat is een goeie, ik vraag het me ook afDit is een andere foto die ik op ongeveer hetzelfde moment genomen heb, met iets meer lucht. Ik zat vooral te letten op het water en de weerspiegeling van het licht daarin, maar meer lucht bovenaan is inderdaad mooier.
[ afbeelding ]
sjuug, wat heb je gedaan met je instellingen? je lijkt heel veel last te hebben van ruisquote:Op donderdag 17 januari 2008 08:37 schreef Sugar het volgende:
Logical, mooie foto. Ik zou wat van de bovenkant croppen, zodat je die plekken in de lucht ook kwijt bent. En misschien nog wat spelen met contrast en verzadiging?
[ afbeelding ]
Met ISO 800 al zoveel ruis?quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:39 schreef Sugar het volgende:
Euhm, ja. Dat klopt. Dat is ook heel verklaarbaar met mijn instellingen.
Op zich niet, maar het weer oplichten van je foto in de nabewerking leidt weer wel tot ruisquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:18 schreef Sugar het volgende:
Ja, dat verbaasde mij eigenlijk toch ook wel. Misschien komt het ook doordat ik de lichtcompensatie op -2 had?
Ja, de ruis zelf wordt ook verscherpt en daardoor een stuk zichtbaarderquote:Hieronder de zwartwitte versie die alleen is omgezet naar zwartwit en verder niet bewerkt. Die hierboven had ik namelijk verscherpt in Picasa en dat versterkte de ruis volgens mij ook.
[ afbeelding ]
Je moet hem eens op originele resolutie zien, of als achtergrond op 1920x1200, prachtig!quote:Op donderdag 17 januari 2008 07:53 schreef Logical het volgende:
@Pirke
Die 2e foto is zeker wel beter. Prachtige lucht en toch die mooie reflectie in het water !
Ik vond het juist wel mooi met die muur er bij, gaf een beetje de sfeer aan van het dorpje daar.. (Rajastan, India).quote:Op donderdag 17 januari 2008 07:53 schreef Logical het volgende:
@Pirke
Die 2e foto is zeker wel beter. Prachtige lucht en toch die mooie reflectie in het water !
@elkravo
je ziet 'm idd denkenleuk effect.
misschien nog beter geweest als je de hoek verder van voren had gehad ?
@Skv
mooi contrast met dat 'hooi' (?) en de lucht !
jammer van die muur (maar das waarschijnlijk persoonlijk)
[ afbeelding ]
Gemaakt in Nieuw-Zeeland (Whangarei falls) - paar uur rijden van waar ik woon
Op sommige plekken helaas iets teveel overbelicht
Niet overdrijven, hè.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:33 schreef pirke het volgende:
[..]
Je moet hem eens op originele resolutie zien, of als achtergrond op 1920x1200, prachtig!![]()
Ik zit zelfs te denken om hem op canvas te laten printen, zo enthausiast ben ik erover. En dan nog 11,5 maand moeten wachten voor de mooiste foto 2008
Ik vind je witbalans nogal aan de warme kant.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:05 schreef Sugar het volgende:
Misschien niet helemaal logisch, want ik was ook de vorige poster van een foto, maar omdat daar al veel reacties op zijn kan een volgende foto wel, denk ik?
Kan iemand anders fris reageren en met gerust hart zelf posten.![]()
[ afbeelding ]
Als je niet had gezegd dat het van een telefoon kwam had ik 't niet weten, goede kwaliteit!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:04 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
Genomen met een Samsung D600 2mp, een paar week terug in de Franse Alpen.
[ afbeelding ]
mooi genomen actiefoto met interessante kleurenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:33 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Als je niet had gezegd dat het van een telefoon kwam had ik 't niet weten, goede kwaliteit!
Mooie foto, helemaal met de zwanen, die ik er niet had verwacht.
Ik had er alleen graag iets meer contrast in gezien, maar dat is met photoshop te doen
Noir donderdag in platformtheater te Groningen:
[ afbeelding ]
Vind 'm wel mooi, maar de kleuren zijn wat oppervlakkig en flets. Weinig contrast, maar is ook een telefoonfoto natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:04 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
Genomen met een Samsung D600 2mp, een paar week terug in de Franse Alpen.
[ afbeelding ]
Denk dat als je deze had gemaakt / nog bewerkt met een kleurenfilter, je een wat duidelijker 'sfeer' in de foto aan kan brengen; de bovenste helft heeft op de een of andere manier een veel opener/lichtere uitstraling dan de onderste helft. Misschien had je iets dichter bij de boom op de voorgrond kunnen staan zodat een groter deel van de foto het water laat zien en er wat minder lucht is?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:06 schreef taart het volgende:
[..]
mooi genomen actiefoto met interessante kleuren
deze maandag genomen in het engelse werk in Zwolle:
[ afbeelding ]
Dus je mag best commentaar geven op meerdere foto's of een eerdere foto, maar je moet wel de foto boven je (de laatstgeplaatste foto) ook van commentaar voorzien, want als dat niet gedaan wordt dan blijft er dus iemand zitten zonder een beoordeling, en dat is niet de reden dat dit topic bestaat.quote:En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren![]()
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
+ Kleurenquote:
Echt een hele gave foto!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:33 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Als je niet had gezegd dat het van een telefoon kwam had ik 't niet weten, goede kwaliteit!
Mooie foto, helemaal met de zwanen, die ik er niet had verwacht.
Ik had er alleen graag iets meer contrast in gezien, maar dat is met photoshop te doen
Noir donderdag in platformtheater te Groningen:
[ afbeelding ]
+ Scherptediepte gebeuren is erg mooi. Paddestoel scherp, stam onscherp.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:23 schreef DarkMinded het volgende:
Bloemetje, erg mooie foto! Ik zou zelf wel de achtergrond egaal wit maken vanwege de hoeken die iets donkerder worden (vignettering?)
mijne:
[ afbeelding ]
Niet zo een heel erg origineel onderwerp, maar iig wel van vandaag euh gisteren inmiddels
edit: ik zie nu pas dat het verkleinen de scherpte helemaal geen goed heeft gedaan
Oeh! Best mooi! Jammer dat de ruis, die het opzich best goed doet in de foto (ik neem aan expres erin gedaan, want met de flitsers zou je voldoende licht moeten hebben voor een ruisloze ISO?), veel detail weg neemt bij d'r ogen!quote:Op zondag 20 januari 2008 20:13 schreef freud het volgende:
@LeeHarveyOswald (geweldigenoten...)
- erg geel, is niet zo nodig bij de noten. Ook de compo is niet echt spannend met alles in het midden gegooid.
+ kleurverloop en schaduwen op achtergrond netjes gedaan
Mijn feauteau van vandaag. Vriendinnetje in zwart/wit...
[ afbeelding ]
pssst, ImageShack en Fok gaat niet samen, dan krijg je heel mooie kikkers... probeer je foto eens elders te uploaden, bij photobucket ofzo?quote:Op maandag 21 januari 2008 17:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben pas begonnen met het maken van foto's
Je bent vergeten om de OP te lezen denk ik...quote:
Sorry !quote:Op maandag 21 januari 2008 18:43 schreef freud het volgende:
[..]
Je bent vergeten om de OP te lezen denk ik...
+Scherpstelling op de voorgrond, compsitie heeft wel watquote:Op maandag 21 januari 2008 20:19 schreef Sugar het volgende:
Psy_icon, leuke foto, goede timing en ik vind het een sfeervol beeld nu.![]()
Jammer dat de ski's er niet helemaal op staan én ik zou 'm rechts een stuk gecropt hebben.
[ afbeelding ]
Vind tegenlicht foto's vaak wel leukquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:54 schreef robbolo het volgende:
Eerste keer dat ik een foto hier post, en sta open voor suggesties! Ben trouwens net begonnen met fotograferen
[ afbeelding ]
Heb m wel geresized, maar zo ziet het er ook goed uit:)
Ik weet niet precies wat de bedoeling van de foto was, maar ik vind het wel leuk dat ie zo nonchalant weg kijktquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:41 schreef Sjengdanny het volgende:
Sorry Mystical_moonlight![]()
Voor mij ziet de foto er mooi uit, zie niet meteen wat beter kan omdat ik pas begonnen ben met fotografie![]()
Pas begonnen met fotografie:
[ afbeelding ]
Ik had liever de twee gebouwen alleen op foto gezien. zonder schip.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:32 schreef Dickies het volgende:
Commentaar op mijn foto?
- Je hebt de OP niet gelezenquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:37 schreef the_cosmic_gate het volgende:
Ik wilde ook nog een duit in het zakje doen, hierbij mij foto :[ afbeelding ]
De lucht vind ik mooi geworden en de compositie is ook goed!quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:46 schreef Dickies het volgende:
[..]
Vind tegenlicht foto's vaak wel leukIs wat donker alleen en jammer van de lens flare.
[ afbeelding ]
Coolhaven Twins
Is het voor een kaartje, poster, website oid?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:25 schreef psy_icon het volgende:
Ja die letters hingen aan onzichtbaar visdraad en dat moest van de baas. Nou het was niet de bedoeling dat het stormde, maar ja, binnen was het niets qua licht en decor en het moest binnen 10 minuten gebeurd zijn, dus was toch maar de storm/regen in. Achtergrond was niet echt ideaal, maar het kon erger.
Aangepast. Voor de ware grootte ff de link kopieren, want zo wert ie ook nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:11 schreef psy_icon het volgende:
Nee, is voor een kranteninterview. Dus de achtergrond zwart maken is niet de bedoeling. Jammer dat de foto hierboven het niet doet
Bedankt voor je commentaarquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:28 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
De lucht vind ik mooi geworden en de compositie is ook goed!
Misschien zou het contrast nog iets hoger kunnen, de foto komt een beetje 'vlak' over.
Als je vergelijkt met de donkere rand van de foto, dan is er in de foto zelf nergens echt zwart bijvoorbeeld.
Misschien beetje met photoshop eraan klungelen.
Zelf ook het gevoel dat ie iets scheef staat. Zal er eens naar kijken. Bij jouw foto heb ik het idee dat je redelijk aan de knoppen hebt getrokken in PS. De lucht is net wat onnatuurlijk. De weerspiegeling is mooiquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:
Dickies
+ Ik vind het onderwerp wel boeiend, ook in B/W komt het wel goed tot zijn recht. Het schip geeft er wel een extra dimensie aan
- Ik vind de foto wat vlak in het B/W, een beetje meer contrast mag best. En ik heb het gevoel dat ie scheef is??
Mijne, storm op komst. Ongeveer een minuutje later trok de wind aan en was heel de refelctie weg!!
[ afbeelding ]
Inderdaad wat overbelicht aan de linkerkant. Scherptediepte vind ik wel leuk op zichquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:04 schreef FighterFox het volgende:
Cam voor het eerst gebruikt. Begin er pas mee. (weet niet wat de picture resize codes hier zijn) Edit, automatisch dus*Klik*
Ware grootte:
http://tinypic.com/view.php?pic=15phlw2&s=3
Edit No 837
[ afbeelding ]
Hij is weer lekkerquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:
Dickies
+ Ik vind het onderwerp wel boeiend, ook in B/W komt het wel goed tot zijn recht. Het schip geeft er wel een extra dimensie aan
- Ik vind de foto wat vlak in het B/W, een beetje meer contrast mag best. En ik heb het gevoel dat ie scheef is??
Mijne, storm op komst. Ongeveer een minuutje later trok de wind aan en was heel de refelctie weg!!
[ afbeelding ]
Hij is een tikkie te afgehakt voor mij. De punt van de toren ontbreekt en aan de onderkant is het allemaal net wat te krap om mooi te zijn. Je bent wel op het goeie moment naar buiten gegaan iigquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:05 schreef Nelis2000 het volgende:
+ mooie foto, ze steekt mooi af op dat zwart.
- had graag het hele hoofd erop gezien
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:42 schreef Sugar het volgende:
Gek dat ie zo scheef lijkt, dickies!
Verder vind ik 'm wel mooi eigenlijk. Niet heel spannend, maar hij trekt me toch. Sorry dat ik niet wat zinniger commentaar heb voor je.
[ afbeelding ]
Ik ga mee met dutchie in deze. Ik vermoed dat het een moment-opname is geweest, maar een tikkie meer van de zijkant had de foto nog iets spannender gemaakt denk ik.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:04 schreef dutchie het volgende:
+ te schattig voor woorden
+ haar verlegen neergeslagen ogen
- beentjes lijken zo 'afgehakt'
+ Mooie lucht, mooie kleuren, mooie compositie, en mooi die schim van de kerkquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:05 schreef Nelis2000 het volgende:
+ mooie foto, ze steekt mooi af op dat zwart.
- had graag het hele hoofd erop gezien
[ afbeelding ]
Het onderwerp was de wok, de geur van knoflook, de hitte van de vlam, en daarbij dus de atmosfeer van de chinese kok's en de hele keukenquote:Op zondag 27 januari 2008 00:22 schreef ElizabethR het volgende:
LHO
+Sfeerimpressie, kleur
-Het gezicht van de kok was denk ik fraaier geweest als het scherp was. Nu snap ik dat dat door de beweging komt, maar het is een beetje jammer, het onderwerp is toch de kok, en daar is alles gewoon onscherp aan, terwijl op de achtergrond alles scherp is.
Mijne. Vorige week had ik al van die rare schapen die echt gingen staan poseren, deze vond ik zeker zo leukl! Zo moeder, zo kind...
[ afbeelding ]
Dat snap ik wel hoor, ik vind de sfeer dan ook goed getroffen zoals ik al zei. Maar sja, ik weet ook niet of het te verwezenlijken zou zijn eigenlijk, maar minstens het gezicht van het kokkie had ik denk ik liever scherp gezien. Maar gezien zijn hevige beweging zal dat wel nooit lukken. Het is in ieder geval een fraaie sfeerfotoquote:Op zondag 27 januari 2008 00:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het onderwerp was de wok, de geur van knoflook, de hitte van de vlam, en daarbij dus de atmosfeer van de chinese kok's en de hele keuken
Gaaf roodwitblauw schaap![]()
Haaa! Dat is bij het oosten op station Amersfoort!quote:
Hmmm...ik zou bij zoiets eerder een iets meer dynamische foto verwachten. Ik vind hem zo star erop staan eigenlijkquote:Op zondag 27 januari 2008 18:11 schreef limpix het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest vandaag een bassist op de foto zetten.
Ik zal maar niet zeggen dat ik het een lekker plaatje vind hequote:Op zondag 27 januari 2008 21:22 schreef Saffier het volgende:
Gave plaat, mooie dof als plus en de lichtbron als min, hij is voor mij wat te fel en leidt me daardoor af.
De mijne, vandaag genomen in Blijdorp, met dank aan P.
[ afbeelding ]
Dan doe ik dat welquote:Op zondag 27 januari 2008 21:30 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zal maar niet zeggen dat ik het een lekker plaatje vind he
Het spijt me zeer, maar dit is feedback van niks. Steek er eens wat meer aandacht in, ik weet zeker dat als je wat kritischer naar de foto kijkt, dat je dan best een verbeterpuntje kan vinden en zo niet, dat je dan wat meer kan uitwijden over waarom dit een hele mooie foto is.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:50 schreef klappernoot2000 het volgende:
@saffier:
+ Mooi geschoten, mooie kleur
- eigenlijk niets..
Dat die foto niet scherp is heeft trouwens meer te maken met de mishandeling van mijn riem dan aan mijn techniek. (ik had voor de zekerheid mijn sjaal afgedaan maar vergat dat er ook nog een riem aan de camera bengelde) Scherpstellen is dan ook knap lastig als je heen en weer geslingerd wordt.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:31 schreef Roi het volgende:
+ Lief
- Niks is scherp, niet echt boeiend als het je hond niet is. Was spannender geweest als de hond in de camera keek.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
+kijkt goed in de camera, niet overdreven lachend.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:16 schreef loehoes het volgende:
Psy_icon:
Foto 1: Prachtig spooky beeld. Mooie z/w omzetting. Jammer dat het zo centraal is genomen.
Foto 2: Leuk de beweging, maar trekt me verder toch minder...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 januari 2008 22:50 schreef klappernoot2000 het volgende:
@saffier:
+ Mooi geschoten, mooie kleur, alerte pose
- misschien de achtergrond iets te overbelicht..
...zucht...![]()
Probeerde ook vanmiddag een dier op de gevoelige plaat te zetten (met nadruk: probeerde..)
[ afbeelding ]
Zo nu de goede even beoordelenquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
+kijkt goed in de camera, niet overdreven lachend.
-bovenkant van het hoofd staat er niet op en links onder op het gezicht misschien een tikkeltje te donker.
Ik ben zelf helemaal nieuw in fotografie, heb de camera nu net een week. Vanmiddag had ik deze gemaakt, gewoon in de auto stand, maar vond hem wel grappig gelukt:
[ link | afbeelding ]
+ Origineel (experiment), meerdere beelden in 1 foto dus blijft interessant om naar te kijkenquote:Op donderdag 31 januari 2008 20:06 schreef Roi het volgende:
- Diepte is niet goed. En als groot gebruiker zie ik zo dat dat ketchup is. Let er in het vervolg ook op of het mes wel schoon is, die vingerafdrukken staan nu niet zo fris.
+ Het idee
Mijn foto:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/shiratski/2232570259/
Tomatensap??quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:10 schreef Gaddle het volgende:
@Roi haha!! het is geen ketchup
Hoe raad je mij aan om het probleem van de diepte goed te krijgen?
WZZquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Tomatensap??
Ik denk dat je idee heel leuk is, maar als ik jou was, en de echte kenners zullen hier vast beter commentaar op kunnen geven, was ik door mijn knieen gegaan om deze foto te maken. Nu is ie teveel vanaf boven gefotografeerd naar mijn smaak. Verder vind ik het contrast niet helemaal goed. En de belichting is te vlak. Daar had ik wat aan gedaan met wat extra lichtrbonnen vanaf 1 kant, en eentje vanaf achteren.
Denk ik.
Nergens voor nodig....je gaf een perfecte uitlegquote:Maar vraag het ook eens aan iemand die echt verstand van fotografie heeft. Vv of PdeHoog ofzo.
+ik vind hem zeker wel wat hebben. Omdat fotos van bloemen meestal volop in het zonlicht staan met hele felle kleuren valt deze extra op. Vooral omdat de nadruk nu op de bloem zelf ligt en niet op de steel enz. Wanneer je dan verder kijkt dan de bloem valt het spinneweb en de andere details op. Hele andere kijk op bloemen. i like itquote:Op vrijdag 1 februari 2008 02:50 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
+ Origineel (experiment), meerdere beelden in 1 foto dus blijft interessant om naar te kijken
- Helaas is dat voor mij ook een minpunt omdat het de foto ook te chaotisch maakt.
Mijn foto, stiekem niet van vandaag maar foto's uploaden tijdens reizen is af en toe lastig(Ik weet dat de foto eigenlijk beetje te donker is maar kan er hier helaas niks aan doen)
[ afbeelding ]
Heerlijk mysterieus. Lijkt wel een beetje crossprocessing-effect. Lekker contrastje. Jammer dat de donkere gebieden zo dichtlopen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:23 schreef plipo het volgende:
nou ik dan maar ff.. foto van me vriendin! Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een foto heb na bewerkt op de computer. Meestal stel ik alles in op de camera en ga ik voor die ene goede foto.. Maar deze foto had zoveel potentie dat ik het niet kon laten. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Lekker scherp. Mooi stormachtig zo zegquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:10 schreef Monotomo het volgende:
+ Heerlijk contrast, een beetje jaren '70 achtig
- Aan de rechterkant erg donker
[ afbeelding ]
Nou, hij is door het raam heen genomen, en ik heb nogal een lelijke boomtak weg moeten klonen enzo. En ik zie dat wel hoor. Maar ik ben blij dat jij het niet zietquote:
Die foto roept om meer contrastquote:
Combineer die 2 eens tot 1 fotoquote:Op zondag 3 februari 2008 13:24 schreef Roi het volgende:
Thanks!
Hier dan de versie met iets meer contrast:
[ afbeelding ] <> [ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 februari 2008 14:12 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Combineer die 2 eens tot 1 foto
Klopt, de JPEG compressie is behoorlijk hoog, want op de originele foto kun je de bakstenen gewoon tellen. De foto is ook niet spannend bedoeld geweest, want het is meer bedoeld als illustratiemateriaal voor gebruik in kranten en/of folders e.d.quote:Op zondag 3 februari 2008 18:05 schreef minolta het volgende:
Die foto lijkt mij niet echt scherp.
En de compositie vind ik alles behalve spannend of mooi .
Volgens mij komt het feit dat je de bakstenen niet meer kunt tellen meer doordat-ie zo klein isquote:Op zondag 3 februari 2008 18:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Klopt, de JPEG compressie is behoorlijk hoog, want op de originele foto kun je de bakstenen gewoon tellen. De foto is ook niet spannend bedoeld geweest, want het is meer bedoeld als illustratiemateriaal voor gebruik in kranten en/of folders e.d.
* Naar beginnerstopic gaat omtrent JPEG compressie en scherpte![]()
En die van de andere kant nemenquote:Op maandag 4 februari 2008 01:36 schreef kvdv het volgende:
@ACT-F
+ Kleuren, contrast
- Ik zou hem een tikkeltje naar rechts kantelen.
Wat is die 50mm f1.8 toch een heerlijk lensje:
[ afbeelding ]
Had ik al gezegd dat ik die 50mm f1.8 zo'n geweldige lens vond?
Tuurlijk heb ik die ook. Maar vond dit ook wel een spannend perspectief.quote:Op maandag 4 februari 2008 07:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En die van de andere kant nemenJe zit nu tegen de rug aan te kijken. Ik denk dat de voorkant spannender is
quote:Op maandag 4 februari 2008 22:03 schreef Roi het volgende:
- Matte kleuren, saai perspectief.
+ Schaduwen, hoogte.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Héééél erg tofquote:Op maandag 4 februari 2008 22:03 schreef Roi het volgende:
+ Schaduwen, hoogte.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Maar 1 smiley mogelijk:quote:Op maandag 4 februari 2008 22:03 schreef Roi het volgende:
+ Schaduwen, hoogte.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
zo voor aan de muur in groot formaat!quote:Op maandag 4 februari 2008 22:03 schreef Roi het volgende:
+ Schaduwen, hoogte.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
+ Mooi licht val, het idee.quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:50 schreef Roi het volgende:
+ Mooi licht(val), het idee.
- Dode kleuren. Mischien mooier geweest als ook de vlam scherp was.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
Dankz. Het koele komt wegens aan de ene kant een knalrooie zon en aan de andere kant een knalblauwe luchtquote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:32 schreef Marc H het volgende:
Wow, mooie lichtval op een pracht van een hert. Vind de afbeelding alleen vrij koel.
Yupzquote:8/500 spiegel?
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:22 schreef Ouwesok het volgende:
+ Kop leuk losgetrokken
- Nekpartij helemaal dichtgeslagen, achtergrond wat futloos
Vanavond bij het laatste licht
[ afbeelding ]
met de 350D en de Tokina 8/500mm
Losgetrokken van de achtergrond, en de nek is dichtgeslagen als in: zwart (donker) vlak zonder detail/zichtbaar structuur van de haren.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Losgetrokken en dichtgeslagen?
De volgende keer misschien wat meer woorden gebruiken voor je feedback, want dit is wel erg mager.quote:
+ Heerlijke kleuren en mooie compo, kun je erg lang naar kijken, alle takjes volgenquote:Op maandag 11 februari 2008 00:05 schreef ElizabethR het volgende:
Roi
+ geweldige symmetrie, mooie compositie en lekkere kleuren
- De zon is wat te uitgebeten
Hier ook een zonnetje dat onder gaat.
[ afbeelding ]
+wat een pracht plaat.quote:Op maandag 11 februari 2008 00:05 schreef ElizabethR het volgende:
Roi
[ afbeelding ]
+ Hele mooie foto, wat een kleurenquote:Op maandag 11 februari 2008 00:05 schreef ElizabethR het volgende:
Roi
[ afbeelding ]
Minolta, heb je ook nog een positief punt? Oh, en: je beschrijft nu wat je ziet, dat is prima, maar kan je uitleggen wáárom je er dan niet veel aan vindt? Wat had jij anders gedaan? Hoe was de compositie beter geweest?quote:Op maandag 11 februari 2008 17:33 schreef minolta het volgende:
@Razztwizzle
Sorry ik vind er niet veel aal
Je ziet twee mini vogelsn en zeer veel takken .
De compositie vind ik ook niet echt goed .
Volgende keer beter
+, daar was ik ook erg blij meequote:Op maandag 11 februari 2008 17:22 schreef Razztwizzle het volgende:
+ Mooie "vorm" van die zon (weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen), maar het feit dat het geen vlek of blurp is maar een mooie ster met zes punten. Ook fijne bijna-lente-sfeer zo.
- Hij lijkt scheef? En ook wel wat donker. De paal linksvoorin stoort ook een beetje.
Mijn bijdrage van een mooie lentedag, slechts geresized voor dit topic:
[ afbeelding ]
+ Spontane foto. Leuke momentopname dus.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:33 schreef minolta het volgende:
@Razztwizzle
Sorry ik vind er niet veel aan
Je ziet twee mini vogelsn en zeer veel takken .
De compositie vind ik ook niet echt goed .
Volgende keer beter
Mijn foto van de middag
[ afbeelding ]
De blauwe lucht vind ik wel mooi.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:42 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Minolta, heb je ook nog een positief punt? Oh, en: je beschrijft nu wat je ziet, dat is prima, maar kan je uitleggen wáárom je er dan niet veel aan vindt? Wat had jij anders gedaan? Hoe was de compositie beter geweest?
Ik kan natuurlijk ook wel zeggen dat ik "twee mensen die zitten te lezen" zie en dat "niet veel aan vind", maar daar heb je natuurlijk niks aan, als je wil leren betere foto's te maken.
- Door de diepte valt de duif niet echt op. Check bovenaan deze pagina, staat een linkje over DOF.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:52 schreef opinionr het volgende:
[..]
+ Spontane foto. Leuke momentopname dus.
- Die schaduwen vind ik wat minder, maar dat is smaak. anderen zullen er dol op zijn.
[ afbeelding ]
Deze foto heb ik afgelopen zomer al gemaakt in Israël. Kwam hem nu weer tegen.
+ Mooie skyline, veel op te zien. Vooral in groter formaat komt ie beter tot z'n recht denk ikquote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
+ Hele sfeertje in de foto. En het contrast op de rechterhelft is gaaf!
- Links is imho VEEL te flets. Lantaarn had ik er toch net helemaal op gedaan, ook al doet het ding opzich er niet toe![]()
[ afbeelding ]
Wel! Want die had ik nog neit gezien!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:59 schreef Xilantof het volgende:
@Mystical_moonlight:
Ik denk niet dat het nodig zal zijn om een foto hier te plaatsen als je er ook al commentaar op krijgt in de showcase waar hij in staat...
Hij is ook weer niet zo donker dat je niet kan zien dat het een hommel is, maar geen bijquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:07 schreef psy_icon het volgende:
+ de blij, de kleuren, het stuifmeer, wauw!
- mierenneukmodus: de Bij is beetje donker (blabla zeur zeur)
Genomen met een 80-200 helaas kon ik niet dichterbij focussen..
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:30 schreef faqw35346734sed het volgende:
+ mooie dof, de kleuren springen er goed uit dankzij de wat donkere achtergrond
- de donkere achtergrond en de donkere randjes o.a. aan de onderkant van de foto, geven deze foto niet het 'lente gevoel' (weet overigens niet wat je bedoeling met deze foto was)
[ afbeelding ]
Mijn laatste shot (wel al weer van een tijdje geleden)
* psy_icon verdient slaag met een dierenencyclopediequote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hij is ook weer niet zo donker dat je niet kan zien dat het een hommel is, maar geen bij
dat is geen bij maar een hommel..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:07 schreef psy_icon het volgende:
+ de blij, de kleuren, het stuifmeer, wauw!
- mierenneukmodus: de Bij is beetje donker (blabla zeur zeur)
Genomen met een 80-200 helaas kon ik niet dichterbij focussen..
[ afbeelding ]
Euh ja dat dus!quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:50 schreef Sugar het volgende:
Dankjewel. Ik zie zelf op dit scherm niet echt wat je bedoelt. Ja, behalve haar echt afgebroken (en dus scherpe) tandje, haar rechtervoortand. Maar ik weet niet of je dat bedoelt?
Hihi!quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Klaar!![]()
De compositie en het hele idee van de foto is leuk, hij is alleen iets onscherp![]()
Rimpelende water is wel weer een plus
Jammer dat je de pot met goud niet kon vinden ondanks dat de 1e regenboog zo dichtbij is!quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:58 schreef ElizabethR het volgende:
KD
+ Nette compo, mooi scherp, ze zullen er vast heel erg blij mee zijn
- Ik vind het, ondanks dat het technisch een hele fraaie plaat is, ook een dertien in een dozijn foto van een bruidspaar. En zonde van die driedubbele boomstam uit zijn hoofd.
Mijne, ik kon geen pot goud vinden.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 05:12 schreef Pr0-n00b het volgende:
- Vind het op de regenbogen na verder een vrij standaard landschap plaatje
Mwah niet echt, je 'standaard' lanschappies zijn over het algemeen echt supermooiquote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dat is mijn specialiteit, standaard landschappies
Pluisgnijntje, wat een gave kleuren!!! Mooie foto hoor!!
Over dat overbelichte; daar kon ik niet zoveel aandoen omdat ik gewoon met het licht van de zon werkte, het was óf dit óf schaduw.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:14 schreef pauld het volgende:
ZO hier ben ik lang niet meer geweest. Maar ik ga het weer eens proberen!
Pluisignijntje:
+ mooie gezichtsuitdrukking en lichtval
- linksonderin lijkt het iets overbelicht en iets onscherp
Mijn foto
[ afbeelding ]
+ lekkere kleurenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:18 schreef ACT-F het volgende:
@Pro-n00b
+ Een goede compositie, een storende elementen op de achtergrond
- Beetje onscherp en het had iets beter belicht mogen worden
[ afbeelding ]
+ Strandpaal staat er lekker scherp opquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:10 schreef eer-ik het volgende:
[..]
+ lekkere kleuren
- ik vind de onderkant jammer, had het mooier gevonden als het 'begon' vanuit te sloot zeg maar.
[ afbeelding ]
+mooie lichtvalquote:Op zondag 17 februari 2008 18:48 schreef Maaiks het volgende:
+mooie blauwe lucht.
- de afsnijding is niet echt mooi..(vind ik..)
[ afbeelding ]
Je kan er toch een klikbare foto bij zetten ?quote:Op zondag 17 februari 2008 23:15 schreef ElizabethR het volgende:
Dankjewel MissBliss
De vogels komen een stuk beter uit op de grote versie, maar ja, op Fok mag je maar 610 pixels kwijt
+ Mooie scherpe plaat, heldere kleuren en de weerspiegeling in het waterquote:Op maandag 18 februari 2008 00:50 schreef iroQuai het volgende:
de foto hierboven:
+ Gaaf! Ik dacht dat je in een vliegtuig zat of aan het parachute springen was... (komt mede omdat de horizon zo schuin is, alsof je nou eenmaal zo in de lucht hing. En die vogel... ik dacht dat het een mede-skydiver was!haha
- Beetje eentonig qua kleur... had wel iets meer grond/water willen zien ipv lucht.
Deze heb ik vorige maand tijdens mijn vakantie op Curacao geschoten:
[ link | afbeelding ]
Lekkerquote:Op maandag 18 februari 2008 23:32 schreef ElizabethR het volgende:
snoezelkok
+ De grilligheid van de takken vind ik mooi. Goed gezien. Zeker met tegenlicht is dat erg mooi, maar.... tegenlicht is gevaarlijk, want: Zie -
- De uitgebeten zon is niet zo mooi, zowel door de takken heen, als in het water. Inderdaad moet ie nog recht, de kleuren vind ik ook niet zo mooi, maar dat komt omdat je tegen de zon in hebt gefotografeerd en waarschijnlijk zonder filter, en je onderwerp is me niet helemaal duidelijk. Is dat nu het bankje of de boom? Verder is ie op plekken veel te donker en zie je geen enkel contrast. Er zit ook een flare in.
Mijn foto
Het was gisteren een hazy day, toch kwam er dit nog uit.
[ afbeelding ]
Erg grappig dat je dat zegt P., want de bergen die je ziet lopen dus door in Canada!!! Vroegah (heel vroeger dus, iets van 350 miljoen jaar geleden heb ik me door mijn alwetende echtgenoot die hiervoor aan het studeren is op de Uni in Galway laten vertellen) hebben Ierland en Canada precies bij dit gebied aan elkaar gezeten.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 07:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
LekkerJe zou je bijna in Canada wanen op die manier
Mistquote:
Dank jequote:Op woensdag 20 februari 2008 09:14 schreef ElizabethR het volgende:
Nog even voor Ynske....![]()
Geweldige foto!!!!
Lijnbaanquote:Op woensdag 20 februari 2008 09:13 schreef ElizabethR het volgende:
LeeHarveyOswald
+ wat een kleuren!! De Dof is ook erg mooi en de compo is grappig, hoe ze op een rijtje zitten, goed gezien
- Ik vind de achtergrond, hoe onduidelijk ook, storen. Mijn blik word daar naartoe getrokken en ik vraag me af of ze in een of ander winkelcentrum zaten
Mijne, er was weer geen wind en dus mooie spiegelingen
[ afbeelding ]
heb je gedaan?quote:
Wow, erg mooi. Mooie kleuren, compositie en lekker een beetje abstractquote:Op vrijdag 22 februari 2008 01:33 schreef MissBliss het volgende:
Ynske:
+ de kleuren, de dof
- de ogen zijn bijna niet zichtbaar
Mijne:
[ afbeelding ]
Dat vond ik juist het leuke... het is nu een soort zoekplaatje.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:16 schreef Xilantof het volgende:
@kvdv:
Na goed kijken zie ik daar nog iemand staan... Wellicht met wat dodge/burn zorgen dat die persoon er wat beter uit komt? Ik denk dat dat de foto erg zou verbeteren.
Met dodge en burn kun je plaatselijk dingen oplichten of juist donkerder maken. En zo op die manier bijv. die persoon wat beter in beeld krijgen.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:17 schreef kvdv het volgende:
[..]
Dat vond ik juist het leuke... het is nu een soort zoekplaatje.
Maar dat dodge/burn wat is dat precies? Ben nog niet zo into photoshop.
Bedankt voor de tip. Heb die tool inmiddels gevonden in PS. Weer wat nieuws geleerdquote:Op zondag 24 februari 2008 15:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Met dodge en burn kun je plaatselijk dingen oplichten of juist donkerder maken. En zo op die manier bijv. die persoon wat beter in beeld krijgen.
Het zoekplaatje-idee is leuk, maar doet 't niet voor mij. Ik vind het te onduidelijk daarvoor (voor als je hem gevonden hebt, dan weet je nog niets, dan zie ik hem liever gelijk en verzin ik de situatie van die persoon in die situatie er zelf bij, wat doet ie, waarom is ie alleen, etc)
Dank je!quote:Op zondag 24 februari 2008 08:53 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wow, erg mooi. Mooie kleuren, compositie en lekker een beetje abstract
Z'n reet.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:41 schreef prupke het volgende:
ik zie geen puist bij dat varken....
+ Reperterende objecten, lijnen, erg gaafquote:Op maandag 25 februari 2008 21:39 schreef Roi het volgende:
+ Dat staartje![]()
!
+ Tof gekadert!
- Misschien net ièts meer van de linkerkant afhalen.
- Die puist! ff wegshoppen!
Mijn foto:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 februari 2008 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
- Hij is mij niet iets te saai - had er graag iets onverwachts in gezien ofzo![]()
ja, ga jij even online een varken steriliseren en ontvrouwen...quote:Op maandag 25 februari 2008 21:39 schreef Roi het volgende:
+ Dat staartje![]()
!
+ Tof gekadert!
- Misschien net ièts meer van de linkerkant afhalen.
- Die puist! ff wegshoppen!
Mijn foto:
[ afbeelding ]
+ de duivenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:08 schreef Sugar het volgende:
+ compositie, moment
- kleuren, vind ze wat flets.
[ afbeelding ]
Mijn mening als beginnerquote:Op dinsdag 26 februari 2008 00:23 schreef Ouwesok het volgende:
@ElizabethR
+ Prachtlandschapje (laten we de Markerwaard droogleggen en vullen met een flink stuk Ierland)
- nee, ik ga er niks aan de haren bijslepen
Afgelopen weekend mocht mijn 300mm spiegeltele voor het eerst naar buiten
[ afbeelding ]
van mij mag ie blijven
Nou, jouw commentaar is wel heel summier. Waarom de + duiven en waarom de - achtergrond???quote:
Dat mag, als je eerst even de vorige foto beoordeelt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:49 schreef Tecnix het volgende:
Laat ik ook eens meedoen
[ afbeelding ]
+ kleuren van de kat komen mooi naar voren in deze foto. Je hebt haar op een mooi 'chill' moment op de korrel genomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |