abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:41:33 #51
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_56230611
Sorry Mystical_moonlight

Voor mij ziet de foto er mooi uit, zie niet meteen wat beter kan omdat ik pas begonnen ben met fotografie

Pas begonnen met fotografie:

[ Bericht 61% gewijzigd door Sjengdanny op 22-01-2008 21:27:11 ]
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_56232133
Hoi Sjen.. wil je nog commentaar leveren op mijn foto??
"Het maakt niet uit wat je doet, zolang je het maar goed doet!"
pi_56233009
@Mystical:

+ Lekkere kleuren.
- Niet echt interessant.

@Sjengdanny:

+ ...
- compositie en kleur/contrast

Het is sowieso niet erg verstandig om een dier van (schuin) bovenaf te fotograferen, zeker als je 't van dichtbij doet. Volgens mij had je beter even je buik vies kunnen maken en een iets beter standpunt in kunnen nemen. Ook weer niet te laag natuurlijk, behalve als je er een bepaalde bedoeling mee hebt. Denk ook zeg maar na over wat je precies wil neerzetten. Wees ook niet ongerust, er komt vanzelf een moment waarop ze staan zoals jij 't ongeveer wil hebben. Ik ben geen pro en 90% van de mensen hier is beter dan ik maar misschien helpt het je wat:

(Voor de duidelijkheid: Deze hoeven dus niet beoordeeld te worden door iemand. Zijn oudere foto's van me. )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_56244727
@ Mystical_moonlight
+ mooie kleuren
- het kleine deukje in de appel is heel natuurlijk maar stoort wel heel erg vind ik persoonlijk
check me foto's op flickr!: sarlo @ flickr.com
pi_56256403
Eerste keer dat ik een foto hier post, en sta open voor suggesties! Ben trouwens net begonnen met fotograferen

Heb m wel geresized, maar zo ziet het er ook goed uit:)
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:37:54 #56
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56257693
@Robbolo; zou je even wat kunnen zeggen over de foto van je voorganger (die van Sjendanny dus). gewoon even wat je er mooi en/of niet mooi aan vindt en waarom. Zo krijgt iedereen iets over z'n foto te horen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_56257953
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:54 schreef robbolo het volgende:
Eerste keer dat ik een foto hier post, en sta open voor suggesties! Ben trouwens net begonnen met fotograferen

[ afbeelding ]

Heb m wel geresized, maar zo ziet het er ook goed uit:)
Vind tegenlicht foto's vaak wel leuk Is wat donker alleen en jammer van de lens flare.

Coolhaven Twins
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_56258143
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:41 schreef Sjengdanny het volgende:
Sorry Mystical_moonlight

Voor mij ziet de foto er mooi uit, zie niet meteen wat beter kan omdat ik pas begonnen ben met fotografie

Pas begonnen met fotografie:

[ afbeelding ]
Ik weet niet precies wat de bedoeling van de foto was, maar ik vind het wel leuk dat ie zo nonchalant weg kijkt
pi_56265859
Ben benieuwd wat anderen van deze vinden.
Ergens in Wallonie op een bergweg, langs de berm.

klik

Wat ik er zelf mooi aan vind: Het eenzame van de moie bloem. De symboliek.

Wat ik minder vind: De bloem zelf is niet in focus, maar de knop.

edit Xil: resizen mag best.

[ Bericht 9% gewijzigd door Xilantof op 24-01-2008 06:07:12 ]
pi_56265935
Commentaar op mijn foto?
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_56266056
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:32 schreef Dickies het volgende:
Commentaar op mijn foto?
Ik had liever de twee gebouwen alleen op foto gezien. zonder schip.
pi_56270217
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_56272975
-edit- Tha_Erik: Lees de OP maar eens voor de bedoeling van dit topic.

[ Bericht 53% gewijzigd door Tha_Erik op 24-01-2008 13:46:38 ]
It's nice 2be important, but its more important 2be nice
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:22:23 #64
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56273863
Goeeeeeeeeeeeeddddddddd, het gaat nu wel heel structureel mis hier.

Mensen: serieus reageren op de laatst geplaatste foto in de vorm van een (paar) pluspunt(en) en een (paar) verbeterpunt(en), dat is de vraag hier. Als je alleen maar kunt opmerken dat je liever geen schip had gezien, mis je de boot behoorlijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56274079
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 12:37 schreef the_cosmic_gate het volgende:
Ik wilde ook nog een duit in het zakje doen, hierbij mij foto :[ afbeelding ]
- Je hebt de OP niet gelezen
- hij is onscherp
- Kleuren zijn vrij flets.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:53:54 #66
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56274607
Algemene mededeling voor dit topic.

Ik hoop dat iedereen snapt hoe dit topic werkt. De bedoeling van dit topic is dat iedereen wat commentaar op zijn of haar foto krijgt. Dat principe werkt alleen als je hier aan meewerkt. Dat wil dus zeggen dat dit GEEN fotodump is, je moet zelf de moeite nemen die jij ook van anderen verlangt, namelijk even kritisch naar de foto van je voorganger kijken.

Excuses als "ik ben nog maar net begonnen met fotografie dus ik kán geen commentaar geven" zijn kul. Iedereen kan een mening vormen. Kijk naar wat je mooi vindt en nog belangrijker, waarom je het mooi vindt. Kijk wat je lelijker vindt, en (u raadt het al) waarom je het lelijker vindt. Hiermee help je niet alleen de poster voor je, maar je kan jezelf ook aanleren om kritisch naar foto's te kijken, en daar worden je eigen platen alleen maar beter van.

Steek een beetje moeite in je post, zo veel werk is het niet.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_56275464
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:46 schreef Dickies het volgende:

[..]

Vind tegenlicht foto's vaak wel leuk Is wat donker alleen en jammer van de lens flare.

[ afbeelding ]

Coolhaven Twins
De lucht vind ik mooi geworden en de compositie is ook goed!
Misschien zou het contrast nog iets hoger kunnen, de foto komt een beetje 'vlak' over.
Als je vergelijkt met de donkere rand van de foto, dan is er in de foto zelf nergens echt zwart bijvoorbeeld.
Misschien beetje met photoshop eraan klungelen.
pi_56275871
Dickies
+ Ik vind het onderwerp wel boeiend, ook in B/W komt het wel goed tot zijn recht. Het schip geeft er wel een extra dimensie aan
- Ik vind de foto wat vlak in het B/W, een beetje meer contrast mag best. En ik heb het gevoel dat ie scheef is??

Mijne, storm op komst. Ongeveer een minuutje later trok de wind aan en was heel de refelctie weg!!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:16:28 #69
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_56280087
+ mooi die reflectie
- had wat meer gecropt mogen worden, nu is het misschien beetje teveel reflectie.
Dit is theatergroep Kassys. Het weer was bagger, maar binnen was het licht en omgeving niks dus ik heb ze toch het dak opgesleurd om ff snel wat plaatjes te schieten. Het is best lastig om in korte tijd drie mensen te gelijk goed te fotograferen want er staat er altijd wel net een met zijn ogen dicht of andere kant op te kijken. Enfin dit vond ik 1 van de betere:
"Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg"
pi_56280152
Ik had ze niet voor die lelijke letters neergezet. Ctrl-alt-C doet trouwens wonderen

Mensen staan er goed/mooi op, mits het de bedoeling is ze in een stormachtige omgeving vast te leggen. Achtergrond had mooier gekund imho
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:25:51 #71
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_56280277
Ja die letters hingen aan onzichtbaar visdraad en dat moest van de baas . Nou het was niet de bedoeling dat het stormde, maar ja, binnen was het niets qua licht en decor en het moest binnen 10 minuten gebeurd zijn, dus was toch maar de storm/regen in. Achtergrond was niet echt ideaal, maar het kon erger.
pi_56280309
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:25 schreef psy_icon het volgende:
Ja die letters hingen aan onzichtbaar visdraad en dat moest van de baas . Nou het was niet de bedoeling dat het stormde, maar ja, binnen was het niets qua licht en decor en het moest binnen 10 minuten gebeurd zijn, dus was toch maar de storm/regen in. Achtergrond was niet echt ideaal, maar het kon erger.
Is het voor een kaartje, poster, website oid? Mss is het dan tof om de achtergrond zwart te maken
pi_56281124
+ personen staan er goed op
- achtergrond, maar uitleg ed staat hierboven al genoemd

Cam voor het eerst gebruikt. Begin er pas mee. (weet niet wat de picture resize codes hier zijn) Edit, automatisch dus *Klik*
Ware grootte:
http://tinypic.com/view.php?pic=15phlw2&s=3

Edit No 837

[ Bericht 11% gewijzigd door FighterFox op 24-01-2008 20:05:55 ]
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:11:05 #74
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_56281296
Nee, is voor een kranteninterview. Dus de achtergrond zwart maken is niet de bedoeling. Jammer dat de foto hierboven het niet doet
pi_56281401
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:11 schreef psy_icon het volgende:
Nee, is voor een kranteninterview. Dus de achtergrond zwart maken is niet de bedoeling. Jammer dat de foto hierboven het niet doet
Aangepast. Voor de ware grootte ff de link kopieren, want zo wert ie ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')