Het spijt me zeer, maar dit is feedback van niks. Steek er eens wat meer aandacht in, ik weet zeker dat als je wat kritischer naar de foto kijkt, dat je dan best een verbeterpuntje kan vinden en zo niet, dat je dan wat meer kan uitwijden over waarom dit een hele mooie foto is.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:50 schreef klappernoot2000 het volgende:
@saffier:
+ Mooi geschoten, mooie kleur
- eigenlijk niets..
Dat die foto niet scherp is heeft trouwens meer te maken met de mishandeling van mijn riem dan aan mijn techniek. (ik had voor de zekerheid mijn sjaal afgedaan maar vergat dat er ook nog een riem aan de camera bengelde) Scherpstellen is dan ook knap lastig als je heen en weer geslingerd wordt.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:31 schreef Roi het volgende:
+ Lief
- Niks is scherp, niet echt boeiend als het je hond niet is. Was spannender geweest als de hond in de camera keek.
Mijn foto:
[ afbeelding ]
+kijkt goed in de camera, niet overdreven lachend.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:16 schreef loehoes het volgende:
Psy_icon:
Foto 1: Prachtig spooky beeld. Mooie z/w omzetting. Jammer dat het zo centraal is genomen.
Foto 2: Leuk de beweging, maar trekt me verder toch minder...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 januari 2008 22:50 schreef klappernoot2000 het volgende:
@saffier:
+ Mooi geschoten, mooie kleur, alerte pose
- misschien de achtergrond iets te overbelicht..
...zucht...![]()
Probeerde ook vanmiddag een dier op de gevoelige plaat te zetten (met nadruk: probeerde..)
[ afbeelding ]
Zo nu de goede even beoordelenquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
+kijkt goed in de camera, niet overdreven lachend.
-bovenkant van het hoofd staat er niet op en links onder op het gezicht misschien een tikkeltje te donker.
Ik ben zelf helemaal nieuw in fotografie, heb de camera nu net een week. Vanmiddag had ik deze gemaakt, gewoon in de auto stand, maar vond hem wel grappig gelukt:
[ link | afbeelding ]
+ Origineel (experiment), meerdere beelden in 1 foto dus blijft interessant om naar te kijkenquote:Op donderdag 31 januari 2008 20:06 schreef Roi het volgende:
- Diepte is niet goed. En als groot gebruiker zie ik zo dat dat ketchup is. Let er in het vervolg ook op of het mes wel schoon is, die vingerafdrukken staan nu niet zo fris.
+ Het idee
Mijn foto:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/shiratski/2232570259/
Tomatensap??quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:10 schreef Gaddle het volgende:
@Roi haha!! het is geen ketchup
Hoe raad je mij aan om het probleem van de diepte goed te krijgen?
WZZquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Tomatensap??
Ik denk dat je idee heel leuk is, maar als ik jou was, en de echte kenners zullen hier vast beter commentaar op kunnen geven, was ik door mijn knieen gegaan om deze foto te maken. Nu is ie teveel vanaf boven gefotografeerd naar mijn smaak. Verder vind ik het contrast niet helemaal goed. En de belichting is te vlak. Daar had ik wat aan gedaan met wat extra lichtrbonnen vanaf 1 kant, en eentje vanaf achteren.
Denk ik.
Nergens voor nodig....je gaf een perfecte uitlegquote:Maar vraag het ook eens aan iemand die echt verstand van fotografie heeft. Vv of PdeHoog ofzo.
+ik vind hem zeker wel wat hebben. Omdat fotos van bloemen meestal volop in het zonlicht staan met hele felle kleuren valt deze extra op. Vooral omdat de nadruk nu op de bloem zelf ligt en niet op de steel enz. Wanneer je dan verder kijkt dan de bloem valt het spinneweb en de andere details op. Hele andere kijk op bloemen. i like itquote:Op vrijdag 1 februari 2008 02:50 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
+ Origineel (experiment), meerdere beelden in 1 foto dus blijft interessant om naar te kijken
- Helaas is dat voor mij ook een minpunt omdat het de foto ook te chaotisch maakt.
Mijn foto, stiekem niet van vandaag maar foto's uploaden tijdens reizen is af en toe lastig(Ik weet dat de foto eigenlijk beetje te donker is maar kan er hier helaas niks aan doen)
[ afbeelding ]
Heerlijk mysterieus. Lijkt wel een beetje crossprocessing-effect. Lekker contrastje. Jammer dat de donkere gebieden zo dichtlopen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:23 schreef plipo het volgende:
nou ik dan maar ff.. foto van me vriendin! Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een foto heb na bewerkt op de computer. Meestal stel ik alles in op de camera en ga ik voor die ene goede foto.. Maar deze foto had zoveel potentie dat ik het niet kon laten. Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Lekker scherp. Mooi stormachtig zo zegquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:10 schreef Monotomo het volgende:
+ Heerlijk contrast, een beetje jaren '70 achtig
- Aan de rechterkant erg donker
[ afbeelding ]
Nou, hij is door het raam heen genomen, en ik heb nogal een lelijke boomtak weg moeten klonen enzo. En ik zie dat wel hoor. Maar ik ben blij dat jij het niet zietquote:
Die foto roept om meer contrastquote:
Combineer die 2 eens tot 1 fotoquote:Op zondag 3 februari 2008 13:24 schreef Roi het volgende:
Thanks!
Hier dan de versie met iets meer contrast:
[ afbeelding ] <> [ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 februari 2008 14:12 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Combineer die 2 eens tot 1 foto
Klopt, de JPEG compressie is behoorlijk hoog, want op de originele foto kun je de bakstenen gewoon tellen. De foto is ook niet spannend bedoeld geweest, want het is meer bedoeld als illustratiemateriaal voor gebruik in kranten en/of folders e.d.quote:Op zondag 3 februari 2008 18:05 schreef minolta het volgende:
Die foto lijkt mij niet echt scherp.
En de compositie vind ik alles behalve spannend of mooi .
Volgens mij komt het feit dat je de bakstenen niet meer kunt tellen meer doordat-ie zo klein isquote:Op zondag 3 februari 2008 18:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Klopt, de JPEG compressie is behoorlijk hoog, want op de originele foto kun je de bakstenen gewoon tellen. De foto is ook niet spannend bedoeld geweest, want het is meer bedoeld als illustratiemateriaal voor gebruik in kranten en/of folders e.d.
* Naar beginnerstopic gaat omtrent JPEG compressie en scherpte![]()
En die van de andere kant nemenquote:Op maandag 4 februari 2008 01:36 schreef kvdv het volgende:
@ACT-F
+ Kleuren, contrast
- Ik zou hem een tikkeltje naar rechts kantelen.
Wat is die 50mm f1.8 toch een heerlijk lensje:
[ afbeelding ]
Had ik al gezegd dat ik die 50mm f1.8 zo'n geweldige lens vond?
Tuurlijk heb ik die ook. Maar vond dit ook wel een spannend perspectief.quote:Op maandag 4 februari 2008 07:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En die van de andere kant nemenJe zit nu tegen de rug aan te kijken. Ik denk dat de voorkant spannender is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |