quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:43 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah geen hoestdrankje dus? Heb ik dan denk ik verkeerd begrepenNou ja dan maar zien hoe het met de hoest van Linde gaat lopen. We moeten hier pas op 19 februari weer naar het cb. Misschien ga ik ze anders in de tussentijd maar eens bellen met mijn vragen over hapjes enzo. Of ik kijk gewoon nog even aan hoe het gaat (word soms namelijk nogal onzeker van dingen vragen bij het cb aangezien ik dan vast alles net weer niet goed doe ofzo...)
Morgen ga ik de courgette met rijstebloemhap maken uit Opperdepop. Krijgt ze weer wat variatie na een weekje wortelhap
Hihih ja, alsof je hem een pak op zijn bips wil geven, zeg maarquote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:49 schreef Brighteyes het volgende:
Over de knie nebelung? Gewoon neerleggen op zijn buikje?
Niet zo'n heel groot raadsel hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:34 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het is nogal hardnekkig die schimmel en hoe we er aan zijn gekomen is 1 groot raadsel.
hij vindt het niet lekker maar krijgt het wel gewoon weg, door geslikt en dat was niet zo bij de daktarin gel waardoor hij misselijk werd en de voeding er uit gooide. Het lijkt er op dat het wel werkt, het is al bijna niet meer te zien maar je moet het nog een dag of 3 geven als het weg is. Dus zal maandag denk weer even nieuwe medicijnen moeten halen. Met die daktaring gel moest ik hem een halve lepel per keer geven maar daar verspreide ik het over de hele dag, iedere voeding een beetje. Hoe lang had Meike er last van?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O Faja, wat naar, gaat het wel met dat drankje? Meike heeft dat ook gehad,en die vond het toch vies! Was echt zielig. Er moet ook best veel in vond ik, echt een hele mond vol.
De CBarts zei dat we beter wat vaker per dag een beetje van dat spul op de plekjes van de spruw moesten smeren. Maar hopelijk heeft Nathan er geen problemen mee.
Nope, geen spugen. Maar wij stoppen er ook jbpm bij, dus dat houdt de boel ook wel binnen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Davinia fijn hoor dat de grotere flesjes bij Eli zo goed werken. Hier is het denk ik helaas niet de oplossing. Op zich kan Linde namelijk best op 4 flessen de dag door. Het probleem is er alleen als ze zo vroeg wakker is. We hebben haar vanmorgen een fles met 230 gegeven en 7 schepjes, maar daar bleef ze maar een uurtje langer zoet mee dan met een fles met 180 en 6 schepjes. Misschien bellen we volgende week maar even het cb om te vragen of die nog een andere tip heeft. Na die 230 - fles begon Linde trouwens ook best flink te spugen. Heeft Eli daar geen last van?
Wordt Linde eigenlijk wakker van de honger, of gewoon doordat ze uitgeslapen is?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Davinia fijn hoor dat de grotere flesjes bij Eli zo goed werken. Hier is het denk ik helaas niet de oplossing. Op zich kan Linde namelijk best op 4 flessen de dag door. Het probleem is er alleen als ze zo vroeg wakker is. We hebben haar vanmorgen een fles met 230 gegeven en 7 schepjes, maar daar bleef ze maar een uurtje langer zoet mee dan met een fles met 180 en 6 schepjes. Misschien bellen we volgende week maar even het cb om te vragen of die nog een andere tip heeft. Na die 230 - fles begon Linde trouwens ook best flink te spugen. Heeft Eli daar geen last van?
Serieus? Heb wel eens cijfers gezien dat zo'n 70-80% een reactie krijgen. Verschillend van lichte verhoging(merken ouder misschien niet zo vaak) tot hoge koorts. Of extra slapen, hangerigheid of huilerig..quote:Nijna fijn dat de koorts bij Mirte inmiddels zo goed als weg is. Ze zeggen bij ons cb altijd dat ze geen koorts kunnen krijgen van de prikjes, maar daar geloof ik niet echt in hoor. Ik lees hier regelmatig dat kindjes er toch koorts of verhoging van hebben.
Londen was heerlijk. Hotel aan Hyde park en aan van de straat begon winkel walhalla Oxford Street ! Echt helemaal te gek. Vriendje moest 2 dagen "werken" en heeft de meest decadente dingen meegemaakt. Over de top gewoon en ik mocht daarvan een beetje meegenietenquote:Op zondag 13 januari 2008 19:37 schreef Lishe het volgende:
Pannekoek, weer terug uit londen? En hoe was het, zo zonder de flensjes?
Dank voor je tip !quote:Op zondag 13 januari 2008 20:12 schreef Faja-Lobi het volgende:
KP en andere moeders met kindjes waarvan de tandjes door komen; je kan melasse gebruiken voor doorkomende tandjes. Dat is zoet spul (verkrijgbaar bij een toko) en dat breng je dunnetjes aan op het tandvlees wat het zacht maakt en het door komen van tandjes (en met name kiezen) minder pijnlijk maakt.
Een retro jurkje...zal hem in fototopic plaatsen !quote:Op zondag 13 januari 2008 20:23 schreef Memmel het volgende:
En we hebben beeld
Ik hoop dat het werkt. Ik ben niet zo technisch met dat soort dingen.
Anna was echt helemaal uitgeput. De kat weet inmiddels ook dat ze mobiel is en vindt dat wat minder. Ze hebben wel samen met een balletje gespeeld. Kat tikt de bal, Anna pakt 'm geeft 'm een zwiep en de kat rent er weer achteraan.
K_P: Londen is leuk! Nog wat voor de meiden gekocht??
Bij de Zaraquote:Op zondag 13 januari 2008 21:13 schreef Memmel het volgende:
Nijna, dat probleem hebben we hier inderdaad. Ik denk dat het een kwestie van een paar weken is, voordat ze ook doorheeft dat het op handen en knieeen een stuk sneller gaat!
K_P: cool jurkje hoor! Waar heb je 'm gekocht??
Ik heb voor Anna de retro-Barbapappa-jurk van metzonderjas.nl besteld en gehaald! Ook zo lekker eigenwijs.
Be, ik zou echt nog lang niet streng zijn met zo'n klein humpie hoorquote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:51 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat lastig om een middenweg te vinden tussen 'streng' en gewoon 'aggos, hij is nog zo klein'.
Hij lag nu net hier naast me te slapen al een tijdje, dus ik hem in zijn bedje gelegd, omdat ik eigenlijk vind dat hij daar moet slapen. En nu ligt hij dus weer te brullen.
Nou ja, ik geef hem een minuut of 10 en als hij dan nog brult ga ik hem lekker weer halen!Dan is het blijkbaar een 'ik wil bij mama zijn-dagje'.
Vorige week schrok de CB arts hier zich lam toen ik vertelde dat Ethan toch regelmatig wel 10/11 uur achter elkaar slaapt, want eigenlijk mocht dat nog niet en bovendien moesten we hem maar wakker gaan maken om 7 uur 's ochtends, zodat hij een 'normaal' ritme ontwikkeldequote:Op maandag 14 januari 2008 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris krijgt zijn laatste fles nu om half 9, maar van het CB mocht dat ook wel 7/8 uur zijn. Volgens hun verhaal, zouden ze dan rond 8 uur de nachtslaap ingaan, om 11a 12 uur later wakker worden.
Ik had precies hetzelfde met Mikael toen ie nog kleiner was. Moest ik hem ook om 7 uur wakker maken voor een fles terwijl ie zelf sliep tot 8 uur, half 9. Heb het een dag gedaan. Kind wilde geen fles en was strond chaggie. Mooi laten liggen dus. Ik vind om 8 uur wakker worden een heel mooi ritmequote:Op maandag 14 januari 2008 11:10 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Vorige week schrok de CB arts hier zich lam toen ik vertelde dat Ethan toch regelmatig wel 10/11 uur achter elkaar slaapt, want eigenlijk mocht dat nog niet en bovendien moesten we hem maar wakker gaan maken om 7 uur 's ochtends, zodat hij een 'normaal' ritme ontwikkelde(waarom om 7 uur wakker maken meer normaal is dan om 8 uur zelf wakker worden is mij echt een raadsel..)
Nope - hij zit nog op 5 x 180/6. Het zou op zich wel kunnen, want hij slaapt prima, laat z'n fles nooit staan en is qua etenstijden verder erg makkelijk, maar we wachten gewoon nog even tot we overgaan op de opvolgmelk en het bijvoederen over 2 weken.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Zit Ethan eigenlijk al op 4 flesjes?
quote:Op maandag 14 januari 2008 13:34 schreef appelsap het volgende:
....(En hij kan nog veeeel meer, maar om dat nou allemaal op te gaan noemen..)
misschien even naar het bankje ??quote:Op maandag 14 januari 2008 19:57 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoi![]()
Hoe was het weekendjewegpuntnl ?
Chris zijn eerste groentehapje...quote:
O sorry ik haalde wat geboortedata van kindjes door elkaar denk ik en dacht daarom dat Chris al iets ouder wasquote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:05 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Chris zijn eerste groentehapje...
Eindelijk eens iets anders dan die melk-varianten..
Dan is hij 5,5 maand..
Ik heb de komende zes weken werkgroep in Leiden, 's avonds, dus ik kom wel in de buurt. En Eli krijgt nu Friso 1 (hij is 4,5 mnd) dus ik zou het wel kunnen gebruiken. (Ik neem aan dat het pak gewoon nog dicht is.)quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:33 schreef Suzanna het volgende:
Even een break-in:
Ik vond net een pak Friso 2 die houdbaar is tot 03-2009. Wie wil 'm hebben? Misschien stom maar ik vind het jammer om weg te gooien. Als iemand in de buurt woont en het wil hebben, geef maar een gil. Ik woon in Zoeterwoude Rijndijk (heel dichtbij Leiden).
M. had hem zelf dus al verschoond ongeveer een uurtje voordat ik thuiskwam. En omdat hij boven de pannen hing had hij kleintje ook niet geroken. Gelukkig is de wagen wel schoon geblevenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Kersjes, ieuw! Zag je niet dat hij helemaal nat was toen je hem verschoonde? En dat M neits rook... Is je wagen nog wel schoon?
Dat hoeft toch ook helemaal niet. Wij hebben hier ook nooit iets van een schema gehad. Gewoon bij honger eten geven en bij vermoeidheid naar bed. Maakt niet uit hoe laat het is.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:35 schreef Stiemie het volgende:
Hmm ik ga nu toch maar eens een soort van schema maken geloof ik...
Dapper DeLiedje!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:37 schreef DeLiedje het volgende:
Ben vandaag begonnen met 'Regelmaat brengt Rust' van Ria Blom. Kreeg haar boekje mee op cb van de week, eerst dacht ik 'daar doe ik niet aan hoor, gaat vast vanzelf over', maar we herkenden toch wel wat dingen die erin stonden, dus vandaar dat we het uitproberen nu.
Ik moest even slikken bij de zin 15 tot 30 minuten laten huilen... maar Floortje sliep na 4 minuten!
(ik weet het ik weet het, er volgen vast nog 100den slaapjes waarbij ze wél blijft huilen... maar het is een begin vol goede moed!)
quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:21 schreef Memmel het volgende:
Mijn man moest vanmorgen om 6 uur rchting Schiphol. En hij moest natuurlijk 'toevallig' even wat spullen op Anna d'r kamer pakken. Deed dat expres zo hard mogelijk volgens mij, dus Anna wakker. "Oh", zegt 'ie "nu is ze wakker. Nou dan kan ik haar nog wel even knuffelen!"Gelukkig heeft ze daarna gewoon doorgeslapen tot 8 uur.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
Vraagje, Sasha en ik zijn vandaag weer een klein beetje aan het prutsen met de flessen dus ik was net helemaal blij dat hij in zijn slaap zomaar een heel flesje weg leek te lurken.
Totdat zeker 1/3e als het al niet meer was in hele grote golven eruit kwam zetten.
Nu ligt hij inmiddels omgekleed heel tevreden in de box, maar wat nou als hij over een half uurtje begint te mekkeren om eten?
Zouden jullie het dan even proberen te rekken (mbv pink oid) om zijn maagje wat rust te gunnen? Of toch gelijk voeden?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:29 schreef Memmel het volgende:
Dansen doet ze ook in haar kinderstoel. Dan zet ik de sesamstraat-site op en als Pino begint de zingen, begint zij te swingen!![]()
Er zit ook wel een heel gat na Meike, dik 2,5 maand zonder babietjes!!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nieuwe babies! Welkom hier!
(nog even Appelsap, en dan verkassen wij! als ik alle verhalen hierzo lees dan wordt het ook wel tijd om naar de grotere kindjes te gaan, denk dat we daar wat meer raakvlakken mee hebben nu)
quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:30 schreef iamredleader het volgende:even een korte, een-handige zwaai van mezelf en van Eli
![]()
Hij is zo lief![]()
Maar het kost je wel 100% van je tijd
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:08 schreef iamredleader het volgende:
Ik ben ook vrolijk
Eli heeft redelijk doorgeslapen, alleen 1x wakker geweest rond 05:15 voor een kleine voeding, en hij heeft er net weer eentje op (waarvan een mooie slok vol over mijn joggingbroek)
Maar ach, als je zo lief bent als hij, dan mag alles
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:33 schreef iamredleader het volgende:
[..]
geloof me, dat is echt niet het enige wat ze doen.
ze snurken, ze kotsen en ze willen 100% van je aandacht
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:02 schreef iamredleader het volgende:
[..]
ik zal de poep pics het verhaal hier posten als het zo ver is
quote:
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:28 schreef iamredleader het volgende:
Zo, het verhaal van de poepluier.
Eerst heeft Eli lekker geslapen. Toen werd hij wakker, en hebben we vrolijk lopen kletsen (lees: Eli brabbelt en maakt lieve geluidjes en iamredleader klept rustig terug).
Op een gegeven moment werd 'ie stil, en had hij een geconcentreerde blik in z'n ogen. Ik voelde het al aankomen, en jawel: poepluier! En inmiddels weer schoon en vrolijken nou ligt hij weer vrolijk te kijken naar de boekenkast!
Lang leve FOK! Zo hoef ik niets van de dag van mijn kind te missenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:38 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Jawel, het kost geld. En je doet 100% van de tijd niks anders dan op de baby passen. Ik begrijp mensen met baby's steeds beter, waarom ze zich op een bepaalde manier gedragen. Die baby is echt 100% van je leven vanaf dan.
Wauw, respect voor (kersverse) ouders
Het gaat veel te snel... Ik zat gisteravond ook op de bank te sippen: Mijn kleine Mupje eet alweer een rijstewafelquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:45 schreef appelsap het volgende:
Stiemie, je kan bij Nutrilon in 1 keer over maar als je je daar niet prettig bij voelt of bang bent dat LInde dan last gaat krijgen kan het ook in stapjes. Een half jaar al weer, wat gaat het snel hè.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:15 schreef Kersjes het volgende:
Troel gefeliciteerd!
Heb je ook een foto van je lieve kleine dotje?
He bah, flensjes horen lekker te zijnquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:33 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Mijn flensjes zijn ziek.
Overgeven, koorts, moe, bleekjes...
Dit is pas de 2e x dat ze ziek zijn. Vorige week was ik weg en heeft mijn moeder ze verzorgd. Het lijkt me wel dat ze samen ziek zullen zijn/worden/blijven en weer opknappen. Ze liggen bijna op elkaar en dat iedere minuut van de dagquote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:44 schreef DaviniaHR het volgende:
KP, beterschap voor je flensjes! Zijn ze altijd samen ziek? Lijkt me wel zwaar.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Maaruh, heeft ze nou een theedoek op haar hoofd?
Dat is toch super!!quote:Op maandag 21 januari 2008 13:46 schreef Stiemie het volgende:
P_iglet dit weekend zijn we eindelijk gaan proberen met de stukjes. De broccoli was niet meer goed, dus het werd.....banaanEerst 5 mniuten naar dat stukje op tafel kijken. Dan voorzichtig voelen, maar ze wilde er pas van eten toen we wat in haar mondje deden. Nou ja het is een beginnetje
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |