abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55946669
Vorige topic: Het grote kleine babietjes topic deel 129

Babietjes:

28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Mijn laatste bericht:
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:43 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ah geen hoestdrankje dus? Heb ik dan denk ik verkeerd begrepen Nou ja dan maar zien hoe het met de hoest van Linde gaat lopen. We moeten hier pas op 19 februari weer naar het cb. Misschien ga ik ze anders in de tussentijd maar eens bellen met mijn vragen over hapjes enzo. Of ik kijk gewoon nog even aan hoe het gaat (word soms namelijk nogal onzeker van dingen vragen bij het cb aangezien ik dan vast alles net weer niet goed doe ofzo...)

Morgen ga ik de courgette met rijstebloemhap maken uit Opperdepop. Krijgt ze weer wat variatie na een weekje wortelhap

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 20-01-2008 14:59:03 ]
pi_55946687
Pfff heb wel een abonnement op het dichtgooien van dit topic geloof ik...
pi_55946881
even deze spammen voor alle pas/bijna bijvoedende kindjes

Theorie en Praktijk van de Rapley methode #2

bijvoeden hoeft niet gepureerd, maar kan ook prima met stukjes

pi_55947160
P_iglet wat is Pepijn toch een lekker ventje zeg!

Ben je meteen begonnen met stukjes of eerst met pureren om te wennen? Linde kan nog niet echt zelf zitten dus we voeden haar nu in het wipstoeltje. Zit ze dan wel genoeg rechtop op zelf met stukjes te klooien?
pi_55947255
wij zijn meteen begonnen met stukjes... daarvan krijgen ze de eerste tijd toch weinig binnen, dus prima om te wennen.
als ze nog niet goed genoeg zit om in de kinderstoel te zitten, kan je haar ook bij je op schoot zetten als ze dan wel goed rechtop kan zitten. dan kan ze een beetje tegen je aanleunen.
de meeste wipstoeltjes kunnen niet rechtop genoeg. En het is juist ook de bedoeling dat ze zelf dingen van tafel kunne pakken als ze willen.

maar wij helpen pepijn ook wel als iets te lastig is om vast te houden, dan houd ik het vast en laat ik hem afhappen. bijvoorbeeld met heel glibberige dingen als banaan.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:29:26 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55947777
XXXKarinXXX: je vroeg wat Anna zoal deed, ze begint nu ook met kruipen. Achteruit ging al, maar nu af en toe in de vooruit. Of ze staat in een soort driehoek: voeten plat op de grond, handjes op de grond en kont in de lucht zeg maar. Heerlijk om naar te kijken.
En babbelen,he, heel de dag door: obababababababa, habahabahaba, pfffrrtttttt.

Dansen doet ze ook in haar kinderstoel. Dan zet ik de sesamstraat-site op en als Pino begint de zingen, begint zij te swingen!

Wij geven Anna meestal gepureerd eten en dan daarna nog wat stukjes om te wennen. Meestal verdwijnen die de grond op, maar ze heeft er wel lol aan iig.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55947975
Davinia, Chris doet hier wel alle slaapjes in zijn ledikant. Ergens anders in huis slaapt hij gewoon niet. Dus als hij gaat oogjes wrijven gaat hij naar boven.

Stiemie, wij mogen 13 februari alweer. Zal dan wel even het advies van onze CB hier neertikken.. Maar elk CB zal ook wel andere adviezen hebben. Wij hebben dan de arts weer. En ze is best wel een muts. Dus hopelijk reageert ze normaal als we zeggen dat Chris al sinds 5,5 mnd groente krijgt..
En ik had wel gevraagd naar hoestdrank, maar hier was ook niemand die daar iets voor wist.
pi_55951864
Hm P_iglet misschien de courgette-hap van morgen dan maar vervangen voor wat broccoliroosjes ofzo. Lijkt me wel veel leuker om te zien hoe ze die eet. Vooral nu ze pffrrrt kan doen als ik net met een lepeltje aankom Of misschien een beetje om en om doen? Of kan dat niet?
pi_55952346
Tuurlijk kan je om en om doen!!!
Gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt.

Sommige dingen lenen zich nu eenmaal beter voor stukjes eten dan andere. Vooral niet te kleine stukjes doen, maar echt lekker grote brocoliroosjes. Merk bij Pepijn dat met 2 handen vasthouden en dan afhappen het makkelijkste gaat. Hij heeft daarstraks heerlijk een kwart mango weggewerkt.
Maar wij doen ook niet heel krampachtig alles in stukjes hoor. Als ik zelf appelmoes eet (zelfgemaakt zonder suiker), dan ga ik voor Pepijn echt geen appelstukjes doen..

En vooral foto's maken, en niet verwachten dat ze de eerste keer een halve broccoli eet. Die 10 hapjes groentehap die je eerder noemde is als ze net begint al echt veel hoor. Eten is iets wat ze ook moeten leren.
Voordeel van broccoli is dan wel dat je prima kan zien of er wat binnen is gekomen, want het komt er aardig herkenbaar uit
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:29:48 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55952542
Nou, deze fles kwam ook niet verder dan de helft dus ik heb toch maar even de huisarts gebeld. Mag strakjes langs komen.
Vind ik toch wel even fijn, zo voor het weekend.

Ik denk zelf wel te weten waar het aan ligt, want ik krijg hem nu gewoon niet geboerd, maar toch, dan wil ik wel graag dat iemand me vertelt dat hij iig de afgelopen week niet heel veel tekort is gekomen.

Als ik nu zo naar hem kijk is hij ook gewoon een beetje misselijk nu, hik, beetje bubbelen, klein beetje terugspugen.
Nou ja goed, we kijken wel even wat de ha zegt.
pi_55952673
Hahaha ja we hadden hier gisteren ook al een beetje wortelkleurige poep. Oranje-onder in plaats van boven zeg maar

Zo lekker zeg Pepijn aan de mango! Klinkt alof hij er al erg van geniet.

Sorry dat ik je zoveel vraag hoor, maar heb hier nog niet echt veel over gelezen enzo en ben er dus ook wat onzeker over. Zo raar na al die tijd alleen maar flesjes ineens een stronkje broccoli. Lijkt ineens zo'n grote stap dan. En het fototoestel houd ik zeker in de aanslag dan!

Oh Deepfreeze ik zie nu jouw berichtje hierboven pas Fijn hoor als je het advies van jouw CB hier wilt neerzetten. Ook wel grappig om dat dan te vergelijken met dat van mijn CB. Ik zal jou dan ook op de hoogte houden!

Ach 'kleine' Sasha Kan me goed voorstellen hoor BE dat je toch even langs wil gaan. Zeker met het weekend voor de deur. Als er bij Linde een *burp* dwars zat/zit helpt het nog wel eens om een beetje met haar te bewegen. Dus even op schoot zitten en een beetje naar voren/achteren/links/rechts bewegen. Dan schiet het soms net los

[ Bericht 3% gewijzigd door Stiemie op 11-01-2008 15:38:34 (Stukje erbij gezet) ]
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:37:09 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55952730
Succes, zometeen bij de ha. Hopelijk kan hij je gerust stellen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55952810
Stiemie groot gelijk dat je zoveel vraagt!!! Is toch niet niks ineens van flesjes over naar broccoli.
Je kunt het topic lezen wat ik in een vorige post linkte, daarin staat nog veel meer informatie.
Gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt. Voor de een is dat potjes/gepureerd en voor de ander is dat stukjes of een combinatie van beide.

BE fijn dat je bij de huisarts langs mag komen.
Heb je al geprobeerd om Sasha te laten boeren door hem zijwaarts bij je op schoot te zetten?
Dus zijn billen op 1 van jou benen en zijn 2 beentjes naar 1 kant. Jou hand tegen zijn borstkas en dan hem bijna rechtop houden. Soms werkt dat ook heel goed voor boertjes.
pi_55952872
Jaa! Dat wilde ik net gaan typen. Die tip kreeg ik destijds van de wijkverpleegkundige en dat werkte hier wel (dochter kon ook niet boeren).

Of over de knie werkte hier ook.
Variety is the spice of life
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:49:34 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55953012
Bedankt voor de boertips, die ga ik iig proberen.
Wat dus gisteren steeds wel werkte was even de luier tussendoor, hem even laten liggen dus en dan weer overeind etc. en dan leek het wel los te komen. Het lijkt bijna ook iets met ontspanning van hem te maken te hebben. Alsof hij ze dan tegenhoudt ofzo.

Over de knie nebelung? Gewoon neerleggen op zijn buikje?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:06:43 #16
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55953479
Eli boert altijd wel goed, maar het helpt idd ook bij hem om hem over de schouder, een beetje kloppen, weer van je schouder af, beetje spelen, weer over de schouder. Bij Eli is er na 1x heen en weer echt altijd al wat lucht uit. Komt wrs door de beweging.
pi_55953899
Stiemie, het is voor mij in ieder geval wel fijn om hier mijn vragen te kunnen stelen, en wat te vergelijken met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd.
Heb weinig mensen om me heen met jonge kinderen..

BE, fijn dat je lang mag komen. Hopelijk ga je dan wat prettiger het weekend in..
pi_55953925
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:49 schreef Brighteyes het volgende:

Over de knie nebelung? Gewoon neerleggen op zijn buikje?
Hihih ja, alsof je hem een pak op zijn bips wil geven, zeg maar
Niet té ver voorover, maar net zodat zijn buikje goed op je been rust. Hier werkte dat wel.

Tis echt even vogelen met dat boeren als ze het niet goed kunnen.
pi_55954198
p_iglet, mooie foto!

BE, fijn dat je even langs de huisarts kan zo voor het weekend, goed dat je gebeld hebt!
Boeren deed Mirte in het begin ook niet of nauwelijks, inmiddels gaat dat een stuk beter .
Wat zei de huisarts?

Mirte heeft koorts... gisteren de prikken gehad. Gisteravond wat verhoging, vanmorgen was het weer iets gezakt dus naar het KDV gebracht. Toen ik thuis kwam met haar vond ik haar toch wel wat warm, voor de fles getemperatuurd, 39.7. Schrok ik wel een beetje van...
Huisarts gebeld, ik moest maar paracetamol geven en het even aanzien. Had een "jonkie" aan de telefoon, voelt dan toch een beetje dubieus ofzo... .
Maar ze heeft de fles netjes leeggedronken, ik heb haar een halfje paracetamol gegeven, ze is zo'n lichtgewicht... vanaf 5,5 kilo kon je 120mg geven stond in de bijsluiter, ze weeg 4,6 kg. Hopelijk zakt het nu wat. Ze heeft een half uur in bed gelegen en begon toen weer te huilen.
Nu is ze hier in de box in slaap gevallen. Ondanks dat we (lief en ik) hadden afgesproken dat slapen in de box niet de bedoeling was laat ik haar toch maar even liggen, vind het wel een prettig idee dat ik wat dichterbij ben dan wanneer ze boven in bed ligt.
Vorige keer heeft ze eigenlijk helemaal geen last gehad van de prikken, nu is ze echt niet lekker en aan het "klagen" steeds.
Fake it till you make it...
pi_55954423
He Nijna, dat is wel even schikken.. Dat is wel flink hoog. Hopelijk doet de zetpil zijn werk snel.
Het CB vertelde me hier dat als je paracetamol geeft na een vaccinatie, dat je het eigenlijk moet blijven geven totdat de koorts over zou moeten zijn. Anders kan de koorts nog hoger worden als de zetpil is uitgewerkt..
Dus misschien dat je haar vannacht nog wat keren kan geven? meestal wordt dat om de 4-6 uur gedaan..
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:51:54 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55954637
Brighteyes, kan je in het wiegje iets schuinhangen? en Arwen was ook eentje die je veel moest laten boeren en wat wij dezen was je elleboog armen in een hoek van 90 tegen je lijf. kindje erop leggen zodat het kruisgedeelte in de palm van je hand ligt.. het oortje naats je hartzone.. en je elleboog dus omhoog zodat het iets schuin ligt.. en dan metde andere hand over het rugje wrijven. niet kloppen maar wrijven.. door kloppen verslikken ze zich nl. sneller
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:32:01 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55955459
Ik snap je beschrijving niet.
Maar die van hierboven over dat zitten moet ik ook nog even goed uitpuzzelen, mijn ruimtelijk vermogen werkt even niet.

Wrijven ipv kloppen doe ik idd wel, beetje combi van beide.

De huisarts was heel tevreden over hem, ik hoefde me geen zorgen te maken. Hij ziet er heel goed uit, geen tekenen van uitdroging, plasluiers zijn goed etc. Niet al te druk over maken en mss ook niet meer steeds opschrijven, dat maakt het alleen maar erger.

Heh, toch lekker dat ze even gekeken heeft.

Nijna, wat eng die hoge koorts, hopelijk zakt het snel.
pi_55955492
BE ik heb onder de poten van de wieg aan het hoofdeind een boek gelegd en onder het matras bij het hoofdeind een handdoek zo dat Nathan wat hoger ligt aangezien die ook een paar keer per dag spuugt. De ene keer is het weinig maar zo af en toe komt er een hele golf. Nathan drinkt heel gulzig aan de borst, zo erg dat ie zich vaak verslikt, dus ik vebreek zo af en toe het vacuum waardoor hij even rustig aan moet doen. En als hij uit zich zelf de tepel los laat, klaar is, dan probeer ik hem te laten boeren. Iets wat helaas niet altijd lukt. En het gevolg is dan weer krampjes, die je tot 02.00 uur wakker houden.

We hebben al 2 weken spruw, Nathan en ik. Eerst kreeg hij daktarin gel maar daarmee hield hij helemaal geen voeding mee binnen, nu heeft hij een gelig drankje dat ik met pipet aan hem moet geven 3 x per dag. Ik heb een creme voor op mijn tepels. Het is nogal hardnekkig die schimmel en hoe we er aan zijn gekomen is 1 groot raadsel. Verders maken we het prima hoor.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:54:54 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55955857
Gelukkig hier geen krampjes of spugen, maar het bedje wat schuiner is mss wel een ideetje om het voor hem wat makkelijker te maken lucht kwijt te raken tijdens de slaap.
pi_55956795
Deepfreeze, ik ga haar zo weer even temperaturen en desnoods nog een keer een zetpil geven, we houden het even goed in de gaten hier. Hier op het CB heb ik dat advies niet zo meegekregen, maar ik heb het wel vaker gelezen, daarom was ik ook wat huiverig om paracetamol te gaan geven in eerste instantie.

BE, fijn dat het er allemaal goed uitzag .

Faja, hopelijk zijn jullie gauw van de spruw af!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 19:01:06 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55957088
He Faja, bah! Spruw is naar. Gelukkig niet gehad, maar het klinkt erg vervelend.
Nijna, sterkte met de koorts. 39,7 is wel veel idd!
BE, Ik denk dat evenstar bedoelt om Sasha op je onderarm te leggen. Even in stappen, anders raak ik ook de weg kwijt
1. leg je linkerhand op je rechterzij (kan ook andersom ), dus dan ligt je onderarm over je buik
2. leg sasha op je arm, terwijl hij naar beneden kijkt, zodat zn hoofdje op je hand ligt en zijn luier in je elleboog holte. Dan bungelen zijn beentjes dus ergans links van je.
3. en dan met de vrije hand over zijn rug wrijven, met de klok mee. Helpt ook tegen krampen.

Iets duidelijker?

we hebben net eli 90cc gegeven en dan is de volgende voeding de laatste. ben benieuwd.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 19:21:42 #27
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55957615
hihi zoiets davinia alleen dan ietsjes anders omdat ik dat fijner vond en arwen ook.

fijn dat je zoverr gerustgesteld bent BE
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55957690
39.5 net... nog een zetpil gegeven.
Hopelijk gaat het nu omlaag en ik hoop eigenlijk dat het dan ook niet meer stijgt... stomme prikken . Als het morgen nog zo is kijk ik wel even wat ik doe, misschien toch de HAP bellen...
Wat is een beetje de "gangbare" tijd dat ze last kunnen hebben van een prik?
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2008 @ 19:37:25 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_55957992
Nijna, Milo heeft gisteren ook prikken gehad. Meestal heeft hij op de dag/avond zelf er wat last van. De volgende dag is hij ook nog erg hangerig en pieperig, maar meestal is het de dag erna weer over.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_55958205
Nijna, is zij verder ook ziekig?
Ik had gisteren de huisarts ook even gebeld om te vragen waar ik op moest letten:
drinkt ze meer dan de helft van haar flesjes op?
heeft ze nog genoeg natte luiers?
is ze niet te suf als ze wakker is? (meer slapen is niet zo erg, als het tussendoor maar wel goed is)
Chris heeft in ieder geval tot gisteravond 21.00 een temp van 38.2, ook door zijn prikjes. Dat is dus zo'n 36 uur na de prikken. Normaal is het 24 uur, met uitzonderingen tot 48..
pi_55958803
BE, zo bedoeld evenstar. Lijkt ook op over de knie. Het gaat erom dat er wat druk op het buikje komt:

pi_55960195
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 17:34 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het is nogal hardnekkig die schimmel en hoe we er aan zijn gekomen is 1 groot raadsel.
Niet zo'n heel groot raadsel hoor . De schimmel/gist (candida albans) leeft 'gewoon' in ieders lichaam en geeft normaliter geen klachten. Maar bij bijvoorbeeld o.a. verminderde weerstand, antibioticagebruik, zwangerschap en bevalling kan hij wel opspelen. Sterkte ermee, niet leuk.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 21:36:46 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55960507
Bedankt voor de uitleg van de houdingen, ik zal ze zeker onthouden en proberen!
pi_55960939
Slaapmeisje, dank je voor je antwoord. Ze had gisteren weinig last, vandaag erg pieperig en hangerig inderdaad.

Deepfreeze, ze voelt zich echt niet lekker. Hangerig, pieperig. Maar ze drinkt alsof ze nooit wat krijgt (flesjes gaan schoon op tot nu toe) en natte luiers zijn er ook genoeg. Ze slaapt een stuk meer, vanavond heeft ze bij lief op schoot wel even rond zitten kijken en er kon zelfs een lachje vanaf. Maar we houden het in de gaten.
Ik temperatuur haar zometeen voor de late voeding nog een keer en ik verwacht eigenlijk dat lief laat naar bed gaat, dus dan kan hij nog even voelen of ze nog erg warm is als hij naar bed gaat.

Ze ligt nu rustig te slapen.
pi_55967872
He Nijna, Hoe is het vannacht gegaan? Het ergste zou nu wel voorbij moeten zijn, als het van de prikjes was gekomen..
pi_55968227
Piglet, wat een leuke foto van pepijn! echt een schatje!

memmel, lijkt me erg leuk als je kindje zo actief wordt. Kan niet wachten tot Eva zo ver is. Al is ze nu ook heel lief om naar te kijken als ze 'niks' doet.

Brighteyes, hoe bevalt het moederschap je? En wat zei de dokter?? AH ging goed lees ik nu! Mooi!

Nijna,wat vervelend dat Mirthe koorst heeft, hopelijk knapt ze snel weer op.Wel fijn dat ze toch goed eet. En ik denk dat een keer in de box slapen geen kwaad kan hoor.

Moet je kindje ook boeren bij BV? Ik laat Eva eigenlijk nooit bewust boeren. En soms komt er een boer en soms ook niet. Vandaag heeft ze voor het eerst de hele voeding terug gegven.
Ik schrok me wezen loos en begon spontaan te huilen. Ik denk dat ze gewoon vol zat. Het was sowieso de eerste voeding. En na 7 uur slapen zaten mijn borsten natuurlijk erg vol.
Ik ben ook zo emo sinds Eva. Daarvoor huilde ik nooit. En nu huil ik bij wijze van spreken al als ze een scheet laat.
pi_55968501
O Faja, wat naar, gaat het wel met dat drankje? Meike heeft dat ook gehad,en die vond het toch vies! Was echt zielig. Er moet ook best veel in vond ik, echt een hele mond vol.
De CBarts zei dat we beter wat vaker per dag een beetje van dat spul op de plekjes van de spruw moesten smeren. Maar hopelijk heeft Nathan er geen problemen mee.

Meike is bij opa en oma aan het logeren, had heerlijk geslapen tot 7.45 u vanmo. Nu moet ik eigenlijk toch wel eens flink aan de poets, nu ik mijn handen vrij heb! Maar eerst even internetten natuurlijk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55968556
Die foto van Pepijn

Nebelung, is dat je dochter op de foto? Wat een liefje!
Ook al die kleintjes in het foto-topic: superschattig en zo moeilijk voor te stellen dat Devin ook zo'n klein verfrommeld hummeltje geweest is. Nou was hij met de geboorte al 4100 gram en 52 cm, dus echt heeeeel erg klein is hij nooit geweest, maar toxh.
Gister ben ik uiteten geweest met/na mijn werk en naast ons zat een familie met een piepkleine baby van een paar weken oud. Ik ben maar gauw met mijn rug naar ze toe gaan zitten om niet te veel aan Devin te hoeven denken Uiteindelijk heb ik hem de hele dag niet gezien (nadat ik hem 's ochtends bij schoonmoeder gedropt had) en geloof het of niet: toen ik om 23:45 uur thuiskwam (met mijn voorraadje afgekolfde melk) deed hij het nog gewoon en lag heerlijk te slapen! (met een vies shirtje aan )

Faja en Nathan al 2 weken spruw Ik hoop voor je dat het snel over zal gaan nu je andere medicatie gekregen hebt.

Amaranta, eng he, dat spugen? Troost je met de gedachte dat het vaak een stuk meer lijkt dat eruit komt dan het in werkelijkheid is. En wat het boeren betreft; Devin moest ik in het begin vaak goed laten boeren, die lucht zat hem anders erg dwars als ik het niet deed. En regelmatig kwam er dan ook melk achteraan, niet leuk om te zien. Tegenwoordig heeft hij geen hulp meer nodig met boeren, en spugen doet hij nog maar zelden.
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:13:05 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55970045
Experiment geslaagd!! Gister laatste voeding om 9u, om 6u is PR eruit gegaan voor een speen, en om 7.30u begon het luchalarm pas weer. (Mss wat eerder, want onze babyfoon deed raar, dus we hebben met de deuren open geslapen ipv babyfoon en ik was echt heel ver weg toen ik eli hoorde , maar ach, voor 1 keertje kan het wel.)
En nu wordt er weer opgestart. Ik dacht eerst dat hij moe was, maar hij gaat niet slapen, dus dan maar eerst fles en dan zal hij wel snel in slaap vallen.

Nebelung, dat bedoelde ik ook ja, maar dan precies gespiegeld, dus. Wat een lief humpie
En Pepijn is ook al zo'n mooie man!!
Amaranta, onze kraam zei dat als Eli wat teruggaf, dat je dan niet meer hoefde te boeren, maar hij had er wel last van. En nu boert hij semi-continue
Nijna, is de koorts al minder?
pi_55970185
Even heel snel want ik moet zo douchen en boodschappen gaan doen: P_iglet ik zag dat je vandaag jarig bent: Gefeliciteerd!
pi_55971001
P_iglet, gefeliciteerd met je verjaadag!
De eerste als mama, is toch speciaal

Davinia, lekker dat Eli heeft doorgeslapen.

Ben een beetje van slag door het laatse bericht van Tan dat ik net gelezen heb. Ik had Devin op schoot en mijn tranen vielen op zijn hoofdje. En toen ik dat zag moest ik nog meer huilen
pi_55971579
Deepfreeze, vanmorgen om 7 uur was het nog steeds 39.7... Na die voeding nog een uurtje op bed gelegen zelf en toen gaan aankleden enzo dat ik boodschappen kon gaan doen en even langs de apotheek voor zetpillen van 60 mg. Sta je netjes om half 10 in het dorp, is de apotheek pas om 11 uur open *zucht*.
Nu heb ik vloeibare paracetamol gehaald en daar heeft ze tegen 11 uur 2,5ml van gehad, want haar temp was nog steeds boven de 39 (39,3). Net even gevoeld, ze lijkt wel wat minder warm. Volgende voeding (zo tegen 3-en) maar weer even temperaturen. Nacht is verder prima gegaan, ze heeft goed geslapen (gelukkig).
Ik hoop toch eigenlijk dat de temperatuur nu toch wel weer richting normaal gaat, ze is ook weer aan het snotteren gegaan, dus misschien kan het elkaar ook nog wel wat versterken?!
Flesjes gaan goed leeg hier gelukkig!

Amaranta, wat herkenbaar dat emo sinds die kleine er is... Ik heb ook om het minste de tranen in mn ogen staan.

Kers, een hele dag zonder je knulletje, fijn dat hij zo lekker lag te slapen toen je terug was!

Davinia, lekker zo'n geslaagd experiment . Dat het zich maar vaak mag herhalen .

P_iglet, van harte met je verjaardag!
pi_55974249
Temp was een uurtje terug 37,9 . Mirte lijkt ook weer wat beter te pas, dus hopelijk zijn we weer op de goede weg...
pi_55974624
Nijna, fijn dat het beter gaat met Mirte!

Devin heeft een nieuw spelletje ontdekt: zo lang mogelijk achter elkaar zoveel mogelijk herrie produceren. En dan even hijgen, op adem komen, mond weer open en gaan! Een sirene is er niks bij
Hij had het er zo druk mee dat hij haast niet wilde drinken, gunde zichzelf de rust gewoon niet. Hij heeft al vanaf half 10 niet meer fatsoenlijk gedronken, alleen een paar kleine slokjes tussendoor Net maar even gekolfd, ik begon echt pijn te krijgen.
Bij het verschonen had meneertje zichzelf vanmiddag voor het eerst sinds lange tijd weer eens ondergeplast. Hij draait op het aankleedkussen altijd alle kanten op, het liefst naar zijn buik, billetjes hoog de lucht in en aan de gordijnen (proberen te) trekken. Nu dus weer, en terwijl ik mijn uiterste best deed om de schone luier om te doen voelde ik nattigheid... Alles zat onder, sproeide in het rond, dus we hebben lekker samen gedoucht en hij ligt nu heel lief (op zijn buik!) te slapen
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:01:04 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55974879
Nijna, fijn dat het beter gaat! Enje bent nu weer "goed" voor een maand
Kersjes, lekker gedoucht? Ik moest wel even lachen, hoor! Je voelde nattigheid, en HOPPA!!
Enneh, hoe dik zijn jullie muren?

Eli begint een beetje over te geven tussen zijn handjes, lijkt het wel. Zwaar geconcentreerd speeltje (mmestal speen) in ene hand, andere hand omhoog, pakt het vast en laat met eerste hand los. Soms heeft hij het niet goed vast en valt de speen dus naar beneden. Is wel heel schatti om die concentratie weer te zien. Heb vanmorgen ook snel ff filmpje gemaakt ervan.

Het lijkt er trouwens op dat hij zijn speen niet echt meer hoeft Hij vraagt er steeds minder om en als hij huilt en je geeft de speen dat spuugt hij hem meestal weer uit. Fioe, weer een zorg minder (dat hij superlang een speen nodig had/zou gebruiken).

En dat zitten, dat mag kennelijk nog niet los, om te oefenen. Ik dacht, hij kukelt niet om, dus mss is het goed om te oefenen, colgens de cb-mw was het niet goed. Nou, dan houden we hem toch lekker vast en proberen we hem te laten balanceren als hij op schoot zit, of liggend ergens tegenaan. ook goed.
pi_55975097
Kersjes, leuk spelletje... sirene nadoen . Heb je al oordopjes in huis?

Davinia, lekker dat hij zijn speen niet meer hoeft. Wat bedoel je met dat los zitten? Dat hij zelf zit?
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:17:57 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55975163
Ja, als je hem neerzet, kukelt hij niet meer echt om. Tenminste als je hem goed neerzet. Hij leunt nog wel naar voren, dus we hadden al bedacht dat het niet te lang moest per keer, maar het "hoort" dus echt nog niet.
De speen is er nog wel, hoor! We zijn er nog niet helemaal van af, maar er is hoop
pi_55975667
Heeft Eli iets anders in de plaats voor de speen of heeft hij er gewoonweg niet zoveel behoefte meer aan? Mirte hoeft haar speen ook niet zo vaak meer, maar is gaan duimen .
pi_55975896
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 10:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O Faja, wat naar, gaat het wel met dat drankje? Meike heeft dat ook gehad,en die vond het toch vies! Was echt zielig. Er moet ook best veel in vond ik, echt een hele mond vol.
De CBarts zei dat we beter wat vaker per dag een beetje van dat spul op de plekjes van de spruw moesten smeren. Maar hopelijk heeft Nathan er geen problemen mee.
hij vindt het niet lekker maar krijgt het wel gewoon weg, door geslikt en dat was niet zo bij de daktarin gel waardoor hij misselijk werd en de voeding er uit gooide. Het lijkt er op dat het wel werkt, het is al bijna niet meer te zien maar je moet het nog een dag of 3 geven als het weg is. Dus zal maandag denk weer even nieuwe medicijnen moeten halen. Met die daktaring gel moest ik hem een halve lepel per keer geven maar daar verspreide ik het over de hele dag, iedere voeding een beetje. Hoe lang had Meike er last van?
pi_55976003
He Nijna, Fijn dat de koorts weer weg is. Misschien toch een extra reactie o[ de prikjes, omdat ze toch wat verkouden was..
Davinia, fijn dat het experiment geslaagd is! Heb je eigenlijk ook grote flesjes gemaakt? of gewoon 180/6?
En P_iglet, gefeliciteerd met je verjaardag!
Chris trekt soms zijn speen er ook zelf uit, om vervolgens zijn halve hand er voor in de plaats te stoppen. Dus dat schiet ook niet echt op.
pi_55976929
Faja het heeft bij Meike wel een tijdje geduurd, ik heb de kuur gewoon afgemaakt, dacht toen ook dat het weg was. maar toen ontdekte de CBarts nog een plekje spruw. Het was toen alleen niet meteen nodig om nog een kuur te halen, kon toen eerst afwachten of het vanzelf wegging, en dat was het geval.
Hopelijk is Nathan er snel vanaf, en jij ook natuurlijk!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:09:58 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55980196
DF, we hebben gewoon 18/6 flesjes gemaakt en de laatste 210/7 met rijstebloem. we hadden wel 90/3 tussendoor om de laatste iets te rekken, maar dat heeft volgens mij niet bijster veel geholpen.

Nee, niets meer. speen is om me te spelen en van ene hand in andere hand te stoppen (of niet). Nu worden de knuffels bekwijld en besabbeld en zo. Geen duim, gelukkig! (Heb zelf superlang geduimd, dus ben er wel beetje bang voor, maar het lijkt erop dat het deze keer gelukt is om te voorkomen )

nu snel troosten, we hebben nog eventjes te gaan. Nog 20minuten rekken en dan laatste voeding en naar bed!! Raar, zo ineens...
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:51:40 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55981392
Oh wat lastig om een middenweg te vinden tussen 'streng' en gewoon 'aggos, hij is nog zo klein'.
Hij lag nu net hier naast me te slapen al een tijdje, dus ik hem in zijn bedje gelegd, omdat ik eigenlijk vind dat hij daar moet slapen. En nu ligt hij dus weer te brullen.

Nou ja, ik geef hem een minuut of 10 en als hij dan nog brult ga ik hem lekker weer halen! Dan is het blijkbaar een 'ik wil bij mama zijn-dagje'.
pi_55981584
Wow BE, is Sasha alweer bijna 2 weken oud
En je hoeft nu nog niet streng voor hem te zijn hoor vind ik, hij is nog zo jong

Yana doet het zo verschrikkelijk goed. Ze drinkt goed, ze groeit als kool, ze komt niet vaak snachts en slaapt overdag ook goed en als ze wakker is dan is ze zo vrolijk en zit ze de hele tijd te lachen naar mij of papa We merken helaas wel steeds duidelijker dat ze weinig hoort want ze reageert amper op geluiden.. dat is eigenlijk het enige waar we ons nog zorgen om maken, verder is ze gewoon zo lief en leuk en grappig
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:00:08 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55981636
Vind ik dus ook.
Ik ga mijn boeffie dus ook maar gewoon lekker pakken.
pi_55981725
Sasha weet nog niet eens wat streng zijn is en hij heeft ook nog niet het besef dat ie weet hoe hij jou kan manipuleren om iets te doen, dus hij zal er wel een rede voor hebben dat ie graag bij je wil zijn toch? Of ben ik nou te mild?
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:26:34 #57
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55982454
Faja, hoe gaat het met je? Is de bezorgdheid al wat minder?
En Soepstengel, ik wil even zeggen dat ik je heel erg stoer vind. Met je zorgen toch zo vrolijk en heel dolverliefd blijven klinken. Yana heeft het getroffen met jou!

BE, het valt ook niet mee, zo in het begin. Maar als je het fijn vind om Sasha bij je te hebben (want nu hoef je aan niemand meer te vragen of je dat kindje wel op mag pakken ) gewoon doen. (of niet natuurlijk, maar de wat het beste voelt.) Kunnen jullie lekker samen genieten.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:46:16 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55983014
Even zwijmelen hoor!
Ik lig dus op bed, Sasha ernaast op het voedingskussen. En hij lijkt last te hebben van een combi van mama-honger, krampjes en echte honger.
Het eerste is op te lossen, het 2e is te troosten en het laatste moet echt nog heel eventjes wachten.
Hij heeft om 7 uur een fles gehad, om 8 uur nog een beetje wegens schreeuwhonger, dus hij moet eig. echt even tot 22.00-22.30 wachten.

Dus... wat doe je dan... de pink!
Alleen krijg ik vreselijk last van mijn stuitje aan het eind van de dag en lig dan het liefst plat en dat werkt niet helemaal, dus we wisselen af, ik zitten met pink bij Sasha en dan zakt hij in slaap en trek ik mijn pink terug en ga ik weer even plat etc. etc.

Maar wat is er dan zo zwijmelachtig aan?
Als ik mijn pink in zijn mondje stop dan moet mijn hand echt met beide handjes vastgehouden worden. Zo lief, die warme kleine friemelhandjes die mijn grote hand heel stevig vasthouden.
pi_55983093
Davinia fijn hoor dat de grotere flesjes bij Eli zo goed werken. Hier is het denk ik helaas niet de oplossing. Op zich kan Linde namelijk best op 4 flessen de dag door. Het probleem is er alleen als ze zo vroeg wakker is. We hebben haar vanmorgen een fles met 230 gegeven en 7 schepjes, maar daar bleef ze maar een uurtje langer zoet mee dan met een fles met 180 en 6 schepjes. Misschien bellen we volgende week maar even het cb om te vragen of die nog een andere tip heeft. Na die 230 - fles begon Linde trouwens ook best flink te spugen. Heeft Eli daar geen last van?

Nijna fijn dat de koorts bij Mirte inmiddels zo goed als weg is. Ze zeggen bij ons cb altijd dat ze geen koorts kunnen krijgen van de prikjes, maar daar geloof ik niet echt in hoor. Ik lees hier regelmatig dat kindjes er toch koorts of verhoging van hebben. Gelukkig kan je nu weer een maandje genieten van je meisje zonder die stomme prikken!

Devin je maakt er wel een lekker potje van zeg Eerst heel veel herrie maken en dan ook nog over je moeder plassen!

Faja wel goed opletten hoor dat je niet te vroeg stopt met de kuur tegen spruw. Hier dachten we dat het helemaal weg was, maar toen is het toch weer teruggekomen Als het trouwens nog maar een heel klein plekje is, kan je het ook aanstippen met een wattenstaafje wat verdunde citroensap. Het gaat dan zeg maar om het zuur waar de spruw niet tegen kan. Ik wilde Linde niet weer een hele kuur van die troep gaan geven en dus hebben we de citroensap een kans gegeven. Bij ons heeft het in ieder geval goed geholpen.

Soepstengel het is al eerder gezegd maar ik vind het ook heel erg knap van je dat je zo verliefd op je meisje blijft en dat je zo mooi over haar blijft vertellen Moet je ook vooral mee door blijven gaan hoor

BE nog niet te streng zijn voor je kleine mannetje hoor Hij is nog veel te klein om te verwennen dus gewoon alleen maar lekker van genieten. Hier haal ik Linde er ook nog wel eens uit als ze moet huilen. Soms hoef je gewoon even niet streng te zijn en kan je alleen maar lekker genieten
Edit: ik lees nu dat je ook heerlijk aan het genieten bent
pi_55983802
Bedankt meiden voor jullie lieve reacties
En BE, je klinkt echt heerlijk verliefd op je kleine mannetje
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:22:17 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55983981
Ik heb jullie verhaal van de week nog tegen de kraamverzorgster zitten vertellen toen de gehoortest ter sprake kwam. Ik vind het nog steeds zo erg. Dat het eerst goed is en dat het dan toch ineens helemaal mis blijkt te zijn. Ik moet weer slikken als ik er aan denk...

Het lijkt me echt zo moeilijk... althans, als ik merk hoeveel ik tegen Sasha klets en babbel. Hij reageert er ook niet altijd op, maar vaak genoeg ook wel.
Het lijkt me heel moeilijk om te zien dat dat dus niet werkt bij jouw kindje.

Zijn jullie al aan het kijken naar gebarentaal?
Gewoon de baby-gebarentaal bijvoorbeeld? Vivi is daar volgens mij wel mee bezig geweest.
pi_55984102
Ik wist ook helemaal niet dat het na een gehoortest alsnog kan blijken dat het fout zit eigenlijk, vind ik nog steeds raar Maar we zijn inderdaad al aan het kijken naar gebarentaal en er is ons gezegd dat we ernstig rekening moesten gaan houden met dat we dit ook echt moeten gaan gebruiken dus we willen het zo snel mogelijk gaan leren om het voor Yana zo aangenaam mogelijk te maken en we moeten er ook snel mee beginnen omdat Yana nu wel nog wat kan horen en als ze uiteindelijk niks meer blijkt te horen is het nog lastiger leren allemaal
Ik heb er best wel over in gezeten allemaal maar heb ook voor mezelf besloten dat als het allemaal echt zo is dat ze doof is of gaat worden dat we er dan gewoon voor moeten gaan en dat het voor Yana geen zin heeft dat wij ons de hele tijd ellendig gaan zitten te voelen.. af en toe voel ik me er wel heel erg rot over hoor, maar ik wil niet dat het me hele gemoedstoestand gaat beinvloeden ofzo..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:34:22 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55984272
Ik wilde het niet vragen, maar ik kan me goed voorstellen dat je je er af en toe best heel rot over voelt. Laten we wel wezen, het is (als het echt zo blijkt te zijn en onomkeerbaar is) toch straks (of eig. nu al) een behoorlijk serieuze handicap.
Nu zijn er hier in Nederland gelukkig genoeg mogelijkheden om een normaal bestaan te kunnen leiden, maar ik kan me voorstellen dat het er bij jullie als ouders toch wel even inhakt hoor.
Dapper dat je probeert om er niet steeds mee bezig te zijn.
pi_55984461
Volgens mij besef ik nu ook nog niet helemaal wat het in de toekomst gaat betekenen en misschien moet ik daar ook maar blij om zijn, dat ik in de loop der jaren wel merk waar ze tegenaan gaat lopen als ze doof blijkt te zijn en dat ik dat nu nog niet allemaal weet.. het enige wat ik nu wel al heel erg vind is 't idee dat ze zichzelf nooit met woorden kan uitdrukken, maar ook daar zullen we vast wel mee om leren gaan.. hoop ik.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55984600
soepstengel, er zijn tegenwoordig heeel veel manieren waarop doven kunnen leren zich toch met gesproken taal uit te drukken. Het dovenonderwijs is in nederland een van de beste ter wereld. Een ook de voorzieningen voor als gesproken taal toch niet lukt zijn in Nederland enorm goed.
Ik zou eerst de onderzoeken afwachten, want misschien is er nog wel heel veel mogelijk bij Yana.
voor jullie en alle onzekerheid die het met zich meebrengt
pi_55984655
Lief dat je het zegt P_iglet. Wat de hulp in Nederland betreft ben ik ook erg blij dat ik hier woon en niet ergens anders. Ik denk dat Yana, als ze doof blijkt te zijn, in Nederland haar weg wel weet te vinden, er zijn inderdaad genoeg goede voorzieningen en hulpmiddelen hier. En sowieso moeten we de uitslagen van de onderzoeken eerst maar even afwachten.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 13 januari 2008 @ 10:39:43 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55992597
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Davinia fijn hoor dat de grotere flesjes bij Eli zo goed werken. Hier is het denk ik helaas niet de oplossing. Op zich kan Linde namelijk best op 4 flessen de dag door. Het probleem is er alleen als ze zo vroeg wakker is. We hebben haar vanmorgen een fles met 230 gegeven en 7 schepjes, maar daar bleef ze maar een uurtje langer zoet mee dan met een fles met 180 en 6 schepjes. Misschien bellen we volgende week maar even het cb om te vragen of die nog een andere tip heeft. Na die 230 - fles begon Linde trouwens ook best flink te spugen. Heeft Eli daar geen last van?
Nope, geen spugen. Maar wij stoppen er ook jbpm bij, dus dat houdt de boel ook wel binnen.

BE, idd, gewoon knuffelen, hoor! Babies gaan pas met een half jaar (das voor eli al over 6 weken ) pogingen doen tot manipuleren. Behalve als je het gevoel hebt dat hij de indrukken verwerkt door te huilen, dan is het anders. Eli verwerkt teveel indrukken door langer te slapen, dus al hij huilt is er echt wat.
Gewooen lekker je gevoel volgen. Werkt het allerbeste!
Leuk die verhalen over kleine babies!! Toen ik hier net begon te posten leek het alsof de andere babies zo groot waren, en nu staat eli al halverwege de lijst!! Oef, gaat hard!!

S_oepstengel, je klinkt als een hele sterke vrouw, Yana heeft het erg getroffen met jullie als ouders! Wanneer zijn de eerste onderzoeken?
pi_55994582
Bedankt Davinia De onderzoeken zijn 21 januari.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55994699
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Wordt Linde eigenlijk wakker van de honger, of gewoon doordat ze uitgeslapen is?
Je zou ook nog rijstebloem door de laaste fles (180/6) kunnen doen, of doe je dat al?
quote:
Nijna fijn dat de koorts bij Mirte inmiddels zo goed als weg is. Ze zeggen bij ons cb altijd dat ze geen koorts kunnen krijgen van de prikjes, maar daar geloof ik niet echt in hoor. Ik lees hier regelmatig dat kindjes er toch koorts of verhoging van hebben.
Serieus? Heb wel eens cijfers gezien dat zo'n 70-80% een reactie krijgen. Verschillend van lichte verhoging(merken ouder misschien niet zo vaak) tot hoge koorts. Of extra slapen, hangerigheid of huilerig..
Zal eens kijken of ik die cijfers terug kan vinden..
pi_55994878
Deepfreeze Linde wordt niet wakker van de honger. We hebben meer het idee dat ze soms gewoon wakker is. Dan komen er ineens allemaal heel erg wakkere geluiden door de babyfoon (Bu! Bu! Pfffrrrt! Meh meh!) We proberen haar nu dan de ene keer gewoon te negeren en soms geven we een speentje. Meestal valt ze dan na een tijdje weer in slaap. Opvallend is dat ze het soms ook gewoon in haar slaap doet. Dan ga je met je slaperige kop je bed uit om een speentje te geven en dan ligt ze gewoon te slapen en in haar slaap te murmelen

Ze begint trouwens ook verkouden te worden en heeft wat last van een rottig hoestje. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft dat ze steeds wakker wordt.

O ja we geven al rijstebloem door de laatste fles.
pi_55995289
BE, lief he .

Stiemie, een fles van 230, dat klinkt wel als veel. Misschien toch wat "te veel", dat ze daarom moest spugen? Ik roep maar wat.

Soep, lijkt me ook wel heel moeilijk zeg. Dat het eerst goed lijkt en dat ze er dan achter komen dat ze eigenlijk toch niet goed hoort. Het heeft voor Yana misschien niet zoveel zin als jullie je ellendig gaan zitten voelen, maar ondanks dat zal dat gevoel er toch wel zijn en dat mag er toch ook zijn... .
Moeten jullie na de onderzoeken lang wachten op de uitslag?

Davinia, Eli alweer bijna een half jaar... gaat hard zeg!

Mirte was vanmorgen weer koortsvrij . Ze is ook weer aardig in haar normale doen, gelukkig. Alleen wel behoorlijk snotterig (en ik snotter net zo hard mee). Fijn joh zo'n kinderdagverblijf .
Ze lag net te mopperen in bed, even gaan kijken en nu is ze weer stil. Zometeen maar even een blokje om, ik moet toch nog wat op de post doen.
  zondag 13 januari 2008 @ 13:14:25 #72
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55995542
Anna kruipt!

Eerst wilde ze niet zo, maar voor het kunnen sabbelen op de telefoon doet ze alles. Dus ik de telefoon op de grond gelegd en ja hoor! Daar ging ze. Heb nog net kunnen filmen, maar nu doet mijn camera raar. Is ook uit het jaar nul. Zodra er beeld is, zal ik een linkje posten!

Ik dacht vanmiddag lekker tv te kunnen kijken naar schaatsen, maar nu moet ik dus eerst de stopcontacten gaan afplakken, nog eens extra stofzuigen, spullen hoog zetten...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55995583
Zo dan Anna wat snel!!
pi_55996130
zooo ben ik ook weer eens even
BE, zou jij een speentje overwegen denk je? hier moet het soms wel omdat meneer maar blíjft sabbelen!
en dat liggen met pink (ik heb ook zo'n last van mn stuitje).. ik lig dan op de bank tegen wat kussens aan, en de kleine boven op me op zijn rug, dan gaat t prima met pink

intussen is meneertje hier weer lekker in dromeland, dus kan mama aan de flinke berg was gaan beginnen... jippie
pi_55996131
Stiemie, dat is ook raar dat ze dat op het CB zeggen. Als je gaat kijken op de site van het rijksvaccinatieprogramma dan staat daar wel dat ze er koorts van kunnen krijgen! Dus het lijkt me dat wat het CB zegt dan niet klopt.

Zo Anna dat is snel! Goed hoor!

Damian heeft ook weer wat nieuws. Hij kan gaan zitten, niet op zijn kont maar op zijn knieën en dan gaat hij op die manier spelen.
  zondag 13 januari 2008 @ 13:46:28 #76
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55996400
Stiemie, wat klink dat lief, dat murmelen van Linde in d'r slaap!

Devin had gistermiddag voor het eerst kleine propjes bruin brood met een beetje appelstroop gegeten en hij vond het heerlijk, zat smakgeluidjes te maken en zijn lipjes te likken
Een stuk broodkorst heeft hij al eerder gehad, maar nog nooit eerder met beleg.
Ik kan er zo van genieten om hem te zien eten! Net ook weer, binnen no time had meneer een hele soepstengel weggeknaagd. Alleen een beetje jammer dat hij zijn groente nog niet zo goed eet, en fruit ook alleen maar als hij er zin in heeft. Na ja, het is toch maar voor erbij, en hij vind het nog steeds geweldig om zijn eten te vermorzelen tussen zijn vingers en het in zijn gezicht en haar te smeren. Lachen hoor, ik draai nog wel een wasje extra
pi_55996573
He Anna on the move!!! Wat goed zeg!

Stiemie, Chris heeft hier een poosje gehad dat hij om half 6/ 6 uur wakker werd. Maar toen ging hij 's avonds vroeg in zijn nachtstand. vanaf 16/17 uur al in diepe slaap. Dat hebben we wat opgerekt naar 7 uur/half 8 en nu is het dus meestal 7 uur in de ochtend.. Gaat Linde ook al vroeg slapen soms?
  zondag 13 januari 2008 @ 13:55:07 #78
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55996608
Oeps, had mijn scherm beetje lang openstaan...

Hoera voor Anna
Kruipen, wat ontzettend leuk!

En Damian, doet dat dan geen zeer op deze manier, slapende beentjes enzo?

Mirte gelukkig weer koortsvrij. Snotvrij zal nog wel even duren denk ik, iedereen die ik ken loopt momenteel te snotteren. Wij alledrie hier in huis ook
  zondag 13 januari 2008 @ 13:55:52 #79
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55996627
Anna!
En Devin aan de stroop . Lekker plakspul he moeders?
pi_55996638
Anna , nu moet mama het huis kruipveilig maken... . Snelle!

Lotje, succes met de was .

Damian, op je knietjes zitten is .

Kersjes, was heb je toch wel . Het lijkt me wel erg leuk om te zien, de ontdekking van eten .
pi_55996907
Dat doet Meike ook Appelsap! Grappig, ik herken steeds dingen van Damian in Meike als ik jouw posts lees.

Anna kruipt! Woei! Nu gaat er een wereld voor haar open!
Als je haar nog regelmatig in de box wilt doen dan zou ik daar mee aan de slag gaan, toen meike kon kruipen vonden we het zo geweldig dat ze haast niet meer in de box kwam, en toen we haar er weer in deden was het gillen geblazen. Nu is de box naar de zolder verhuist en heeft Meike een eigen speelhoekje op die plek.

Klinkt heerlijk BE, zo klein.....en met de pink....brings back memories

Soepstengel, het lijkt me echt heel naar als je kindje iets mankeert, ik hoop voor jullie dat het meevalt.
"scheelt" wel dat het nu meteen al zo is, en niet op latere leeftijd, nu groeit ze ermee op en weet ze niet anders.
  zondag 13 januari 2008 @ 14:13:26 #82
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55997083
XXXKarinXXX Thanks voor de tip. We willen haar inderdaad nog wel regelmatig in de box hoor, anders kunnen we helemaal niks meer. Het is nu nog niet zo dat ze al als een speedy gonzales door het huis kruipt, maar toch...daar kunnen we op wachten. Ze zat al bijna in de hondenbench (bahbah, al die haren en dat hondenluchtje)

Ja, BE, met die pink, als ik daar aan terugdenk...zo leuk.
Heb vannacht/vanmorgen het eerste videotapeje gemonteerd. Zo klein, zo leuk, zo lief, en ook nog zo'n redelijk huiltje. Nu kan ik soms de tv niet verstaan als mevrouw wat wil vertellen!
  zondag 13 januari 2008 @ 17:24:42 #83
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56002886
Jaaaaaaa, we hebben een tandje!!!
Op een paar plekken had hij al langer wat bobbels zitten, maar nu is dan toch eindelijk het eerste tandje door! Je voelt duidelijk een scherp randje, en hij is geslaagd voor de theelepeltjes-test. Ik denk dat er nog wat meer zullen bijkomen binnenkort, hij is jammer genoeg nog steeds superjengelig

Eerste tandje: een nieuwe mijlpaal is bereikt

Memmel, hoeveel kilometers heeft Anna inmiddels al afgelegd?
pi_56003346
Snelle Anna, zeg. Knap!
En tandjes !!! Bij Pien komt er ook 1 aan. Niet normaal wat een ontwikkeling de babietjes allemaal doormaken.

De meiden zijn weer opgeknapt, ze hebben 2 dagen 39 + koorts gehad.Gelukkig nu weer heerlijk vrolijk, zoals het hoort. Dus as woensdag voor de 2e x naar de creche.
  zondag 13 januari 2008 @ 17:58:48 #85
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56003682
Wow, kruipen, tanden, het gaat hard!
Fijn dat de flesnjes zich weer beter voelen! Krijgt Floor ook al een tandje, of doet ze daar nog niet aan.
Hier ook een continu jengelend kind. redelijk irritant als je een veel te vol dagprogramma het ingepland en dan continu je kind moet troosten...
pi_56003755
Floor doet niet aan tanden krijgen, die is veel te druk met rondkijken/graaien/draaien/achteruit schuifelen...
pi_56004034
oww. videofilmpjes... dat mis ik nog wel ja, we hebben geen filmcamera :|

en de was is ook niet echt verder gekomen... al staat t nu wel in de woonkamer .. k heb n heel luie dag vandaag en morgen kan ik ook strijken wel zo even wat doeken eruit vissen om straks de kleine te kunnen drogen na t badderen we gaan samen douchen .
pi_56004117
Karin, ik zie dat inderdaad ook als jij dingen over Meike post. Ik kan me herinneren dat de ontwikkeling bij Meike en Damian in het begin heel anders was, en inmiddels kunnen ze ongeveer wel hetzelfde. Heel leuk om dat te zien!

Kersjes, hij lijkt er geen last van te hebben hoor. Nou zijn die baby's nog lekker soepel, ik zou het niet nadoen. Meestal gaat hij eerst op zijn knieën, dan laat hij zijn kont zakken en dan gaat het zover dat zijn kont op de grond zit en zijn knieën ernaast. Hij vindt het prachtig!
Devin een tandje, goed hoor. Jammer dat hij er wel wat last van heeft.

Pien ook al een tandje aan het krijgen!

Wij hebben hier de box ook nog staan, maar Damian ligt er nooit in.
Ik wil hem eigenlijk opruimen maar mijn vriend ziet dat nog niet zo zitten.
Ik laat hem denk ik staan tot hij echt gaat lopen en dan zie ik wel of ik hem nog gebruik.
  zondag 13 januari 2008 @ 18:29:45 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56004365
Wow, tandjes al bij een paar! Wat leuk!

Appelsap, ik vind dat een echte jongenszit, zo met die beentjes ernaast. Ik krijg al last van mijn knieeen bij het idee, maar het ziet er wel heel cute uit!

Sasha krijgt vandaag inmiddels bijna om de 2 uur eten en dan gaat er 60cc in. Op zich prima, maar ik ga morgen toch even overleggen met de wijkverpleegkundige, want hij komt nu sinds dinsdag dagelijks echt maar aan het absolute minimum van +/- 500cc en dat is natuurlijk wel weinig als hij eigenlijk 700 mag.

Ik zei vanmiddag tegen Lois dat ik toch vermoed dat ik een schimmeltje heb en toen gaf zij aan dat Sasha dat dan mss ook wel heeft. Dus dat iig maar even melden.
Verder is hij nog steeds wel zijn lieve tevreden zelf en idd zijn er nog genoeg plasluiers, dus uitdrogen doet hij niet.

Oh, en Sasha had vandaag nog steeds die 'ik wil niet alleen zijn-bui' en is dus heel veel bij ons geweest de hele dag. Na de laatste fles om half 5 heb ik hem toch op bed gelegd, met als gevolg dat ik hem nu mis!

God wat een heerlijk gemuts dit allemaal.

En hij heeft zijn eerste zoen van een meisje gehad!
Van Iris van Lois. Die had speciaal haar feestjurk aan voor de kraamvisite.
  zondag 13 januari 2008 @ 19:37:36 #90
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56005763
Wat klink je fijn BE!

Pannekoek, weer terug uit londen? En hoe was het, zo zonder de flensjes?

Lena heeft de verwachtte tand nog steeds niet trouwens. Het graaien naar haar oor is ook over,kwijlen doet ze nog wel.
En ze is zo grappig. Ze roept en gilt en kirt de hele tijd als ze wakker is. Net kwamen we uit bad en ik droogde haar af met een grote-mensen-handdoek. Lachen gieren gillen was het. Zo fijn, ze zit zo goed in haar vel. Bij Luuke was het een unicum als ze een dag helemaal niet huilde, bij Lena is het eerder uniek als ze wel een keer huilt. Wonderding.
  zondag 13 januari 2008 @ 19:47:18 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56005977
Ah, Sasha is al een kleine casanova!!! Zo zien we ze graag!
En BE, op deze manier is mutsen heel leuk
Lishe, wat fijn dat Lena zo vrolijk is!
Eli heeft net echt geschreeuwd van de pijn Het was echt superzielig Hij was al de hele dag aan het jengelen, mond een beetje open houden, duf uit zijn ogen kijken en zo, en ik was ff bij mijn vader iets ophalen en hij begint me toch opeens te schreeuwen! Echt heel erg buikkrampen zo opeens! Echt superzielig. Nu is hij net op de weg terug naar huis al snikkend in slaap gevallen in de maxi-cosi, dus nu ligt hi jin de maxi cosi met een kruik op zn buik te slapen. Mn arme kind Vind het echt heel zielig voor hem.

Ik hoop wel dat hij heel snel beter wordt, anders durf ik hem niet te laten logeren donderdag... PR gaat nl weg voor een weekend (met fam) en ikheb werkgroepen s avonds, dus hij blijft donderdagnacht bij vrienden slapen. vrijdag past de persoon in kwestie ook op, want dat is eigenlijk de dag van schoonmoeder, maar die is ook op vakantie. (ze hebben een huwelijk in het buitenland, maar ik kan dus niet. en heb een ander huwelijk, waardoor ik niet naar de meet kan komen )
pi_56006565
@Lishe, lief dat je naar me vraagt. Ik heb een stukje meer vertrouwen in Nathan zijn gezondheid hoor. De grootste schrik is wel weg.

Anna al aan het kruipen, goed zo meisje

KP en andere moeders met kindjes waarvan de tandjes door komen; je kan melasse gebruiken voor doorkomende tandjes. Dat is zoet spul (verkrijgbaar bij een toko) en dat breng je dunnetjes aan op het tandvlees wat het zacht maakt en het door komen van tandjes (en met name kiezen) minder pijnlijk maakt.
pi_56006624
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:37 schreef Lishe het volgende:
Pannekoek, weer terug uit londen? En hoe was het, zo zonder de flensjes?
Londen was heerlijk. Hotel aan Hyde park en aan van de straat begon winkel walhalla Oxford Street ! Echt helemaal te gek. Vriendje moest 2 dagen "werken" en heeft de meest decadente dingen meegemaakt. Over de top gewoon en ik mocht daarvan een beetje meegenieten

Voor de eerste keer vond ik het lastig om P&F achter te laten. Dat kwam eigenlijk omdat ze ziek waren. Gelukkig waren ze na 2 dagen beter.

Maar Londen...die 4 dagen kost je een jaarsalaris
pi_56006755
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:12 schreef Faja-Lobi het volgende:
KP en andere moeders met kindjes waarvan de tandjes door komen; je kan melasse gebruiken voor doorkomende tandjes. Dat is zoet spul (verkrijgbaar bij een toko) en dat breng je dunnetjes aan op het tandvlees wat het zacht maakt en het door komen van tandjes (en met name kiezen) minder pijnlijk maakt.
Dank voor je tip !
  zondag 13 januari 2008 @ 20:23:43 #95
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56006828
En we hebben beeld

Ik hoop dat het werkt. Ik ben niet zo technisch met dat soort dingen.

Anna was echt helemaal uitgeput. De kat weet inmiddels ook dat ze mobiel is en vindt dat wat minder. Ze hebben wel samen met een balletje gespeeld. Kat tikt de bal, Anna pakt 'm geeft 'm een zwiep en de kat rent er weer achteraan.

K_P: Londen is leuk! Nog wat voor de meiden gekocht??
pi_56006867
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:23 schreef Memmel het volgende:
En we hebben beeld

Ik hoop dat het werkt. Ik ben niet zo technisch met dat soort dingen.

Anna was echt helemaal uitgeput. De kat weet inmiddels ook dat ze mobiel is en vindt dat wat minder. Ze hebben wel samen met een balletje gespeeld. Kat tikt de bal, Anna pakt 'm geeft 'm een zwiep en de kat rent er weer achteraan.

K_P: Londen is leuk! Nog wat voor de meiden gekocht??
Een retro jurkje...zal hem in fototopic plaatsen !
pi_56007649
Hihi die Anna, volgens mij wil ze veel harder dan ze kan Memmel . Leuk om te zien
  zondag 13 januari 2008 @ 21:13:33 #98
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56007914
Nijna, dat probleem hebben we hier inderdaad. Ik denk dat het een kwestie van een paar weken is, voordat ze ook doorheeft dat het op handen en knieeen een stuk sneller gaat!

K_P: cool jurkje hoor! Waar heb je 'm gekocht??
Ik heb voor Anna de retro-Barbapappa-jurk van metzonderjas.nl besteld en gehaald! Ook zo lekker eigenwijs.
pi_56008094
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:13 schreef Memmel het volgende:
Nijna, dat probleem hebben we hier inderdaad. Ik denk dat het een kwestie van een paar weken is, voordat ze ook doorheeft dat het op handen en knieeen een stuk sneller gaat!

K_P: cool jurkje hoor! Waar heb je 'm gekocht??
Ik heb voor Anna de retro-Barbapappa-jurk van metzonderjas.nl besteld en gehaald! Ook zo lekker eigenwijs.
Bij de Zara
pi_56014684
mijn mannetje heeft vandaag maar 5 voedingen gehad! tot nu toe was t altijd 6. ook al niet heel veel, maar vandaag kwam ie maar 5 keer.
wel begint ie, sinds n paar avonden, moeilijk te doen na de laatste voeding. dan moet ie immers naar bed. maar dan blijft ie willen sabbelen, drinken doet meneer dan niet meer (echt)... en hij heeft dan minstens zo lang gedronken als overdag... maar hij wil blijven 'hangen' wel frustrerend om te zien dat ie dan bij papa op de arm weer rustig wordt... nadat ie bij mij begint te brullen :| .. maarja.. het gaat op n gegeven moment ook echt wel zeer doen, en dan ist echt over. wat k al zei.. honger kán ie dan niet meer hebben..
en als ie dan eenmaal in zn nestje ligt issie na nog 3 huilpoginkjes ook echt vertrokken!

vanavond hebben we trouwens ook voor t eerst samen onder de douche gestaan en hij vond het wel prima wat mij betreft erg voor herhaling vatbaar iig
  maandag 14 januari 2008 @ 07:17:24 #101
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56016226
Ik ben gebroken. Eerst heb ik het 2 uur zien worden omdat manlief zo'n pijn in zijn rug had dat ie niet wist hoe ie moest liggen. En toen begon Anna ineens om vier uur te jammeren. Speentje, troosten, niets hielp. Heb er om half vijf 165 cc ingestopt en toen ging ze wel weer rustig slapen. Vreemd hoor, normaal komt ze nooit 's nachts. Zou ze werkelijk honger kunnen hebben gehad na al haar nieuwe kunsten van gisteren? Ik ben iig doodmoe, maar ik moet zo echt naar kantoor. 3,5 uur slaap...het zou verboden moeten worden!
pi_56016770
Memmel, misschien heeft ze inderdaad honger gehad na al die kunsten? Of toch ergens vaag meegekregen dat papa niet lekker lag en daardoor wat onrustig geslapen?
Hopelijk was het een eenmalige actie .
  maandag 14 januari 2008 @ 09:35:03 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56017413
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:51 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat lastig om een middenweg te vinden tussen 'streng' en gewoon 'aggos, hij is nog zo klein'.
Hij lag nu net hier naast me te slapen al een tijdje, dus ik hem in zijn bedje gelegd, omdat ik eigenlijk vind dat hij daar moet slapen. En nu ligt hij dus weer te brullen.

Nou ja, ik geef hem een minuut of 10 en als hij dan nog brult ga ik hem lekker weer halen! Dan is het blijkbaar een 'ik wil bij mama zijn-dagje'.
Be, ik zou echt nog lang niet streng zijn met zo'n klein humpie hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56017514
Stiemie, Chris begint ook eerder te komen nu we op 4 flesjes zitten. gisteren was het half 7, vandaag kwart over 6. Hij komt overdag niet meer uit met de slaapjes (krijgt halverwege honger). En hij was gisteren om half 7 echt doodop. Vanavond toch maar wat langer wakker houden, want ik vond 7 uur nou net zo'n mooie tijd..

En we mogen vanmiddag naar de huisarts voor Chris zijn kuchje. De assistente denkt niet dat de arts iets kan doen. Maar het lijkt eerder erger te worden dan beter. Hij heeft gisteren en vandaag ook wat gespuugd tijdens het hoesten. En dat was eerder nog niet. Verder is hij wel happy, dus maak me eigenlijk niet zoveel zorgen. Maar laat de arts toch liever even kijken. Zo'n klein ventje kan nog niet zeggen of het een klein kriebeltje is, of serieuse keelpijn..
pi_56018095
Anna je kruipt gewoon al! Wat ga je snel zeg! Is je huis al helemaal kruip-proef Memmel? Pff hopelijk was Anna zo onder de indruk van alle nieuwe vaardigheden dat ze daarom wat rommelig heeft geslapen en slaapt ze vannacht weer lekker door.

Deepfreeze Linde krijgt hier meestal zo rond 9 a 10 uur de laatste fles. Dat lijkt me niet te vroeg toch? Het is ook vaak zo dat ze tussen 3 en 5 uur gewoon een aantal keren wakker. Vannacht ook weer. Om 1.15, 2.30, 3.00 en om 5 uur speentje gegeven. Ben nu ook een beetje lichtelijk gebroken Volgens ons komt het gewoon omdat ze verkouden is. Het is ook niet echt zeuren wat ze dan doet. Meer gewoon even een paar kreten en dan slaapt ze gewoon weer verder. Is alleen wel erg vervelend met een babyfoon die op je nachtkastje staat... Wij zijn namelijk elke keer meteen wakker. Vannacht uiteindelijk de babyfoon maar uitgezet

En Devin heeft een tandje Leuk hoor al die kleintjes die groot worden! al mag die van mij best nog even klein blijven hoor

Leuk jurkje heb je gekocht voor je flensjes K_P! Erg schattig! Hier in Amsterdam heeft Zara ook een kinderafdeling. Is ook altijd erg leuk wat ze daar hebben. Klinkt trouwens totaal niet verkeerd jouw weekendje Londen. Ik zou ook wel weer eens een weekendje weg willen, maar durf het nog niet zo goed aan om mijn meisje te laten logeren...

Lotje leuk he samen met je kleintje onder de douche. Hier ook altijd een groot feest.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:32:55 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56018326
Memmel, wat ziet het er superschattig uit, kruipende Anna Als ze doorheeft ze dr beentje effectiever kangebruiken, gaat ze vast heel hard! Jammer alleen dat je zo'n gebroken nacht hebt gehad
Stiemie ook al...
Eli was vanochtend ook om 5 uur wakker, maar dat kwam wrs doordat hij zich gedraaid had in bed en met zn kop tegen de spijlen aanlag, kan niet lekker liggen, lijkt me. Dus vanavond maar ff handdoeken oprollen zodat hij niet kan draaien.
pi_56018651
Chris krijgt zijn laatste fles nu om half 9, maar van het CB mocht dat ook wel 7/8 uur zijn. Volgens hun verhaal, zouden ze dan rond 8 uur de nachtslaap ingaan, om 11a 12 uur later wakker worden. Maar dat is makkelijk gezegd. Want Chris slaapt rond half 7 al als een blok, en we moeten hem dus echt wakker maken 's avonds voor de 4e fles..
En 's nachts mogen we er ook nog af en toe uit voor de speen. Maar dat is ook al aan het verminderen, hij gaat ook al af en toe slapen zonder speen.
Dat 's nachts kreetje doen hebben we hier ook. Als je dan kijkt is er vaak niks aan de hand. We hebben het idee dat hij dan droomt, want hij trekt ook rare gezichten in zijn slaap.

Nu maar eens filmpjes en foto's bekijken
  maandag 14 januari 2008 @ 10:55:46 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56018770
En toen lurkte hij natuurlijk gewoon 100cc weg terwijl de wijkverpleegkundige er was.

Nou ja, niet helemaal hoor, eerst maar 50cc en na een half uurtje kwam hij om de rest. Ik mocht het zowaar opwarmen in de magnetron van haar!
En dus op zijn dooie gemakje het hele flesje leeg!

Vanmiddag ga ik naar de huisarts omdat ik denk dat ik een vaginaal schimmeltje heb en het is dus heel goed mogelijk dat Sasha toch spruw heeft daardoor. Er zijn geen witte puntjes te zien, maar zijn tongetje ziet wel heel geel volgens haar en hij smakt eigenlijk net iets te veel tijdens de fles.

Hij zou op zich voor zijn gewicht op de 700-750 cc per dag moeten zitten en dat haalt hij nu iig niet. Hij krijgt daarom dus maar net binnen wat hij nodig heeft en dat is even niet erg, maar moet ook niet te lang duren natuurlijk.

Het goede nieuws is dat hij sinds vorige week vrijdag wel 2 ons aangekomen is! 4800 gram nu!
Dus op zich komt hij niks te kort en pakt hij alles wat hij nodig heeft uit die kleine flesjes.

[ Bericht 12% gewijzigd door BE op 14-01-2008 11:03:36 ]
  maandag 14 januari 2008 @ 11:10:52 #109
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56019136
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris krijgt zijn laatste fles nu om half 9, maar van het CB mocht dat ook wel 7/8 uur zijn. Volgens hun verhaal, zouden ze dan rond 8 uur de nachtslaap ingaan, om 11a 12 uur later wakker worden.
Vorige week schrok de CB arts hier zich lam toen ik vertelde dat Ethan toch regelmatig wel 10/11 uur achter elkaar slaapt, want eigenlijk mocht dat nog niet en bovendien moesten we hem maar wakker gaan maken om 7 uur 's ochtends, zodat hij een 'normaal' ritme ontwikkelde (waarom om 7 uur wakker maken meer normaal is dan om 8 uur zelf wakker worden is mij echt een raadsel..)

Maar ach, dat was ook de CB arts die het een goed plan vond om een baby met (droog) eczeem te gaan fohnen ("lekker warm")

Het zijn vast erg kundige mensen hoor, maar al die tegenstrijdige adviezen zijn toch wel pijnlijk..
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56019641
BE dat zul je altijd zien ja, dat het dan ineens 'goed' gaat!
Gelukkig groeit hij wel goed.

Jellyrose wat raar, om een normaal ritme te ontwikkelen. (als jouw eigen ritme bijvoorbeeld op 8 uur wakker worden ligt zou het al nergens op slaan om hem om 7 uur wakker te maken.)
Als Ethan gewoon fris en uit zichzelf goed wakker wordt zou ik hem niet wakker maken.
Damian wordt tegenwoordig pas rond 10 uur 's ochtends wakker en hij ligt er toch altijd voor 8 uur 's avonds in! Je kind eerder wakker maken omdat het 'moet' terwijl hij of zij nog lekker wil slapen, dat vind ik pas raar. Zeker als het 's nachts dan gewoon lekker slaapt.
pi_56020295
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:10 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Vorige week schrok de CB arts hier zich lam toen ik vertelde dat Ethan toch regelmatig wel 10/11 uur achter elkaar slaapt, want eigenlijk mocht dat nog niet en bovendien moesten we hem maar wakker gaan maken om 7 uur 's ochtends, zodat hij een 'normaal' ritme ontwikkelde (waarom om 7 uur wakker maken meer normaal is dan om 8 uur zelf wakker worden is mij echt een raadsel..)
Ik had precies hetzelfde met Mikael toen ie nog kleiner was. Moest ik hem ook om 7 uur wakker maken voor een fles terwijl ie zelf sliep tot 8 uur, half 9. Heb het een dag gedaan. Kind wilde geen fles en was strond chaggie. Mooi laten liggen dus. Ik vind om 8 uur wakker worden een heel mooi ritme
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56020330
Stiemie, misschien ander toch de babyfoon uitzetten? Wij hebben onze deur en die van Mirte op een kiertje staan. Als er wat is horen we het echt wel. Maar we worden niet van elk kuchje wakker zeg maar.

Eli, draaikont .

BE, hihi die Sasha . Showen als de wijkvpk er is .
En 2 ons gegroeid, netjes hoor (hij is gewoon zwaarder dan Mirte, maar zij is ook wel een kleintje...)

Jelly, ik zie ook niet echt wat er "normaler" is aan 7 uur, dan aan 8 uur.

Oeh net een mailtje van rainbowbabies dat mn bestelling is verzonden... . Maar ja... maat 62/68, dus ze zal nog even moeten groeien een beetje .
pi_56020529
Echt raar Jelly, dat CB's zulke verschillende adviezen geven. Maar heel vreemd sta ik er ook niet van te kijken. Volgens mij passen er ook niet veel kindjes op de ideale lijn van het CB, dus er is altijd wel iets..
Zit Ethan eigenlijk al op 4 flesjes?

Chris lijkt nu met een fles van 210/7 wel veel langer tevreden te zijn dan 180/6. Daar was het na zo'n 3,5 uur brullen. Zondag heeft hij ergens een gat van 4,5 uur gehad zonder mopperen, en zonet bijna 5 uur (was vanochtend te vroeg). Maar het komt nu wel mooi uit, dan zit ik straks bij de HA tenminste niet tegen flesjes tijd aan. Kan ik rustig blijven als het spreekuur een half uur uitloopt..
  maandag 14 januari 2008 @ 12:57:24 #114
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56021648
Goh,als ik dit zo lees, mag ik echt in mijn handjes knijpen met mn cb! Ze zijn echt heel relaxed en nemen de tijd voor je en zo. Ook toen ik zei dat ik gestopt was met bv, kwamen er geen opmerkingen. (Ik had al een beetje een schrikbeeld nav het verhaal van stiemie "dan kan je toch ff relacteren?" maar ze begreep ooko wel dat 3 bo's in 5 wk een beetje teveel van het goede is.)

DF, veel succes zometeenbij de HA!
Nijna, hoe zwaar is mirte?

Appelsap, oe gaat het met damian? hij kon op een gegeven moment heel veel nwe dingen. gaat dat goed? en de pukkels? weg?
  maandag 14 januari 2008 @ 13:24:03 #115
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56022243
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Zit Ethan eigenlijk al op 4 flesjes?
Nope - hij zit nog op 5 x 180/6. Het zou op zich wel kunnen, want hij slaapt prima, laat z'n fles nooit staan en is qua etenstijden verder erg makkelijk, maar we wachten gewoon nog even tot we overgaan op de opvolgmelk en het bijvoederen over 2 weken.
Red de zeehond!
pi_56022495
Met Damian gaat het erg goed. De pukkeltjes zijn aan het wegtrekken. En wat betreft nieuwe dingen. Het gaat de laatste weken ineens zo snel allemaal. Elke dag zie ik wel weer iets veranderen, soms zijn het hele kleine dingen maar toch. Hij is zoveel aan het oefenen met zo ongeveer alles. Kruipen, zitten, stappen, optrekken en inmiddels kan hij het ook allemaal wel aardig.
Vooral geestelijk lijkt er een hoop te gebeuren. Het is duidelijk te merken dat hij veel dingen al goed begrijpt. Zoals naar bed toe, badje, eten en dat soort dingen Dat was al wel langer zo maar nu laat hij dan ook duidelijk merken of hij iets wilt of niet. Als je aan hem bijvoorbeeld vraagt of hij naar bed wil dan reageert hij heel enthousiast als hij daar zin in heeft. Heeft hij daar geen zin in dan geeft hij niet echt een reactie of hij begint te miepen.
Tegenwoordig is hij heel erg bezig met lief doen. Kroelen en kusjes geven. Niet alleen papa of mama maar ook zijn knuffeltjes! Of bijvoorbeeld de kat aaien (voorheen was dat poging tot en dan leek het meer een soort van slaan) en dan maakt hij er een lief zacht geluidje bij. Ook als papa en mama even lief voor elkaar zijn maakt hij zulke geluidjes.
En hij kan ook hapjes uitdelen. Als hij zijn fruit aan het eten is en ik vraag om een hapje dan krijg ik er ook een. (En hij kan nog veeeel meer, maar om dat nou allemaal op te gaan noemen.. )
Zo komt er bijna elke dag wel wat bij, super om te zien.

Geniet nog maar even van jullie kleintjes!
  maandag 14 januari 2008 @ 14:37:08 #117
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56024005
quote:
Op maandag 14 januari 2008 13:34 schreef appelsap het volgende:
....(En hij kan nog veeeel meer, maar om dat nou allemaal op te gaan noemen.. )

Ik heb de tijd hoor!!
pi_56024522
Nou vooruit dan maar..
Hij kan zelf van een vorkje en lepel eten, alleen erop prikken/scheppen lukt nog niet altijd helemaal. Hij kan een handje geven als je erom vraagt. Hetzelfde met voorwerpen. Hij kan helpen met uitkleden, schoenen en sokken uittrekken. De luier helaas ook als zijn rompertje al uit is. Hij zegt: papa, mama, jajaja (ja), neeneenee (nee), hij kan uit een bekertje drinken (knoeit nog wel veel natuurlijk.)
Hij verstopt zichzelf ook graag en als je dan roept: Damian waar ben je nou? Dan laat hij zichzelf weer zien en moet hij heel hard lachen.
En hij kan dansen en natuurlijk zwaaien en klappen. Verder weet ik het zo even niet.
pi_56025095
Oh Appelsap dat klinkt echt zo leuk allemaal! Echt als een heerlijk lief klein mannetje!
  maandag 14 januari 2008 @ 16:05:33 #120
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56025881
En hij is pas 10 maanden! Wat een knappe kerel, zeg! Hij was toch sowieso al heel snel met van alles en nog wat?
pi_56025980
Hij is bijna 11 maanden, over een week.
Hij was tot de 9 maanden erg langzaam (tot die tijd vooral veel bezig geweest met zijn handjes en de omgeving bekijken), toen kon hij alleen rollen, zwaaien en wat door de kamer schuiven.
pi_56026145
Hij is net een minuut geleden voor het eerst ook uit zichzelf echt op zijn kont gaan zitten!
Eerst op zijn knieen en dan zo zijn beentjes doorschuiven.
Het houdt niet op!
  maandag 14 januari 2008 @ 16:24:39 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56026358
Damian, wat een knapperd ben je toch!

De huisarts heeft net even naar Sasha gekeken en hij zag wel wat restjes van spruw. We hebben er geen medicijnen voor/tegen gekregen omdat het volgens hem gewoon over zal gaan.
Even in de gaten houden dus.
Vooralsnog heeft hij daarstraks na die 100cc nog een keer 80cc gedronken, dus het lijkt weer de goede kant op te gaan.

Zo leuk, hij maakt nu heel af en toe geluidjes en ook het lachje lijkt steeds meer echt ipv een stuipje te zijn.
pi_56026530
Hehe, Damian heeft er zin in

We zijn weer terug van de HA. Zoals verwacht eigenlijk niks aan de hand, behalve een onschuldig hoestje. En gewoon nog even aankijken
Chris was lekker vrolijk. Het eerste wat de huisarts op de onderzoekstafel zei was:" Het belangrijkste waar we bij zulke kleintje naar kijken is of ze a- Chris pakt bijna het afsprakenblaadje uit de hand van de arts lert en levendig zijn. Dat was dus wel het geval. Oortjes, longen schoon. keeltje beetje opgezet en rodig, maar niks wat op een ontsteking wijst. Dus wat vocht bijgeven als het nodig is, en anders tijmsiroop..
Dus eigenlijk doen wat we nu ook doen. Als hij zo hard hoest geven we hem wat water uit een flesje (zonder speen, anders wil hij niet). Dat helpt dan wel iets. Siroop vind ik nogal wat voor een baby die niks meer kent dan melk..
pi_56026779
BE wat een geruststelling dat hij weer lekker drinkt.
En toch wat spruw, dan zal dat het wel geweest zijn. Hopelijk gaat het snel over zonder medicijnen.
Lief he, die lachjes!

Chris heeft gelukkig ook niks buiten wat hoesten. (al is dat al vervelend genoeg.)
pi_56027055
Davinia, Mirte was afgelopen donderdag 4,6 kg.

BE, fijn dat Sasha goed drinkt!

DF, gelukkig een onschuldig hoestje. Beterschap

Ik mag morgenochtend ook weer met Mirte langs de huisarts, ze heeft weer koorts .
Drinkt gelukkig nog wel goed, maar ze voelt zich duidelijk minder dan gisteren en ze begint ook weer te hoesten. Nu nog even zien of ik oppas ofzo kan regelen voor morgenmiddag, want zo kan ze niet naar t KDV (en zo wil ik eigenlijk ook helemaal niet werken )
  maandag 14 januari 2008 @ 17:06:04 #127
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56027322
BE, denk wel om spuugdoekjes enzo om die elke dag op minimaal 60 graden te wassen!
Anders blijft hij zichzelf besmetten. (ook de hydrofiele luier onder z'n hoofdje in de wieg enzo niet vergeten!)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:36:52 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56027992
Ga ik doen! Bedankt voor de tips!
pi_56028459
Ben je de dag een beetje doorgekomen, Memmel ??
  maandag 14 januari 2008 @ 18:28:13 #130
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56029055
Ik heb zo'n slaaaaap. Maar nou heb ik zo nog vergadering van de oudercommissie van de creche.
Ik ging Anna net halen, zat ze net als alle grote kindjes in een stoel, aan tafel naar het verhaaltje van de juf te luisteren. Met een soepstengel in haar handje. Ze zat zo hard te lachen, en ik had een brok in mijn keel. Het is echt geen kleine minibaby meer nu.
pi_56029814
oh Memmel!
wat een nacht heb jej achter de rug!

daar viel zo scrollend mijn oog op...meer bijgelezen heb ik nog niet,
maar wil weer even hallo roepen na ons weekendje weg!
pi_56031401
Hoi

Hoe was het weekendjewegpuntnl ?
pi_56031420
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:57 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hoi

Hoe was het weekendjewegpuntnl ?
misschien even naar het bankje ??
  dinsdag 15 januari 2008 @ 08:49:48 #134
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56041559
Soepstengel,ik had helemaal niet gelezen dat Yana niet goed of misschien helemaal niet hoort. Wat een slecht nieuws. Veel sterkte met de onderzoeken en ik duim dat de oorzaak simpel is en niet nog meer vervelende consequenties heeft voor Yana.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56041614
Memmel, heb je vannacht beter geslapen?

En hoelaat was het vanochtend bij jullie stiemie?

We hebben gisteren Chris wat langer wakker gehouden. Pas om 7 uur naar bed gedaan, en het was vanochtend al kwart voor 7. (welk wakker gemaakt om 9 uur voor 4e fles). Ik hoop dat hij vanavond nog iets langer wakker kan blijven, dan kunnen we met zijn 3-en opstaan..
Hij miept tegenwoordig ook al om zijn pap van half 6. En ook nog wat namiepen als de 80 ml pap op is. Hij begint het happen goed door te krijgen. ipv wat sabbelen en kauwen op het lepeltje, doet hij nu zijn lippen opelkaar, zodat je de lepel zonder voedsel terug kunt nemen en slikt de pap netjes weg.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:30:29 #136
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56042063
Jeetje Damian, wat ga je hard ineens!
Pas maar op Appelsap, als je even 5 minuten niet oplet gaat hij zo vast nog de radslag doen ofzo

Memmel, wat leuk dat Anna meedoet met de oudere kindjes.

Als ik dat zo hoor vind ik het ergens wel jammer dat Devin voorlopig nog niet naar het KDV zal gaan. Maar aan de andere kant krijgt hij natuurlijk wel alle aandacht van de oma's die dan op hem passen. Die krijgt hij van mij niet continu 100% op dagen dat ik vrij ben, het huishouden doet zichzelf niet en ik probeer af en toe ook wat momentjes voor mezelf te pakken met boek, telefoon, computer... Nu ligt hij heel lief naast me op zijn speelkleed te brabbelen.

BE, fijn dat Sasha weer wat beter lijkt te drinken! Is toch een geruststelling dan he?

Nijna, wat zei de huisarts? Lastig als je kleintje steeds zo ziek is, geef haar maar veel kusjes en knuffels, zal ze vast (sneller) van opknappen

Toen ik gisteravond thuiskwam stond mijn man in de keuken en Devin zat erbij in de wagen. Ik was laat en zo blij hem weer te zien, zwiepte hem eruit en ging in de woonkamer knuffelen en voeden. Hij rook niet zo lekker, maar ik zou hem na het voeden wel verschonen en ging vrolijk door. Ineens voelde ik dat zijn hele rug nat was en bleek hij van knieholtes tot in zijn oksels onder de superwaterige stinkende poep te zitten En mijn kleren nu dus ook
Het was al de 3e keer die dag dat het gebeurde, maar vandaag heeft hij nergens last van. Een (late) reactie op zijn tandjes?
Hij is vrolijk vandaag, en zijn tandje weer een stukje "groter"
pi_56042192
Marit heb je een lekker weekendje weg gehad?

En Memmel heb je vannacht iets meer bij kunnen slapen? Hier is het vannacht prima gegaan! *Klopt het meteen even af op ongelakt hout* Ze kreeg om 20 uur de laatste fles en ging er om half 10 weer in. Daarna netjes doorgeslapen tot 7.30 en daarna met een speentje nog doorgeslapen tot 8.30!

Op maandag past mijn moeder altijd op en die had wel een erg zware dag met haar gehad. Linde had zondag helemaal niet gepoept en het wilde gisteren ook niet echt lukken. Ze had er veel last van en dat maakte het er voor oma niet echt gezelliger op. Gelukkig had ze om 16 uur eindelijk een mooie overvolle luier en dus keerde de rust weder

Zo Chris dat klinkt goed zeg zoals jij gaat eten! Bij Linde ligt het nog een beetje aan haar bui hoe ze eet. De ene keer lekker bellen blazen als het lepeltje eraan komt (zie foto hieronder), de andere keer juist weer netjes happen. We moeten dus nog maar goed blijven oefenen.

pi_56042469
Stiemie, we hadden de vorige 2 weken de pffrrt fase.. Dus dan blijft het eten iets minder goed binnen.. Oranje snoetje krijgen we hier op 25-jan..
pi_56042488
DF wat is er dan op 25 januari?
pi_56042607
Wat lief die foto! Ze kijkt er ook heel bedenkelijk bij.

Deepfreeze, fijn dat Chris weer wat langer heeft geslapen!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:03:17 #141
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56042641
Eerste hapje, denk ik. Mjam!
Die van ons komt 29-feb (hopelijk. Anders 1-mrt)

Kersjes, ieuw! Zag je niet dat hij helemaal nat was toen je hem verschoonde? En dat M neits rook... Is je wagen nog wel schoon?

Fijn, doorslapende kinders!! Eli heeft ook weer prima nacht gehad. Al schijnt hij om 1u nog wel een speen nodig te hebben gehad, maar die heb ik gemist. Oeh, zometeen ga ik nog echt wennen aan weer normaal slapen

Wat heeft Linde trouwens mooie ogen! *smelt*

DF, wanneer zijn jullie begonnen met pap? En waarom? Eli krijgt nog alleenmaar fles, en lijkt prima te gaan.
pi_56042682
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:54 schreef Stiemie het volgende:
DF wat is er dan op 25 januari?
Chris zijn eerste groentehapje...
Eindelijk eens iets anders dan die melk-varianten..
Dan is hij 5,5 maand..

@Davinia
Chris heeft vanaf 4,5 maand pap gehad van de lepel. Gewoon eens geprobeerd, met kleine hoeveelheden (30 ml).
En omdat Chris het leuk vond, zijn we ermee doorgegaan.
Nu krijgt hij iets meer pap. van de 2 schepjes poeder die hij met de flesjes mist.
En vanaf 25 januari gaat de pap eruit, en groente erin. Zit dat gelijk al rond ons avondeten..

[ Bericht 28% gewijzigd door Deepfreeze op 15-01-2008 10:13:14 ]
pi_56042843
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Chris zijn eerste groentehapje...
Eindelijk eens iets anders dan die melk-varianten..
Dan is hij 5,5 maand..
O sorry ik haalde wat geboortedata van kindjes door elkaar denk ik en dacht daarom dat Chris al iets ouder was Bij Linde zijn we ook met 5,5 maanden begonnen. Dat was met banaan, vooral om de diarree te stoppen. Ik vond het zo'n onzin om na de banaan dan weer te stoppen en na een weekje weer verder te gaan. Inmiddels heeft ze banaan, wortel en courgette op.

Voor wie al met hapjes begonnen is: Hoe laat geven jullie dat hapje? Bij ons wisselt het tijdstip nogal per dag ivm slaaptijden enzo. Hoor echter ook dat sommige mensen echt een vast moment hebben. Is dat echt nodig?

Oh Kersjes ik zie nu dat ik net helemaal over jouw bericht heen heb gelzen (Ik was denk ik aan het typen toen jij je berichtje plaatste) Getsiederrie overal poep! Misschien inderdaad nog een late reactie op zijn tandje. Daar krijgen ze toch ook van die hele dunne poep van? Klinkt in ieder geval niet heel fijn

Eli heeft ook al lekker doorgeslapen! Heerlijk he weer eens zo'n niet onderbroken nacht!

En bedankt voor de lieve reacties op de foto! Voel me hier helemaal trotse mama worden op mijn werk
pi_56043021
Toen wij net met de groentehap begonnen waren gaf ik het rond de avond op het tijdstip van een fles en dan daarna eventueel met de fles aanvullen. Later kwam daar yogurt/danoontje voor in de plaats.

Ons schema was zo:
8.00 fles
10.00 fruit
12.00 fles (+boterham)
16.00 groentehap (+ fles aanvullen)
20.00 fles

Het is voor een baby zelf wel handig om er een vast tijdstip voor te hebben. Het is toch een deel van je regelmaat. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens, die tijdstippen kan je dan nog veranderen mocht het niet werken. Het is toch altijd even uitproberen.
pi_56043136
Maar hoe doe je dat dan als Damian bijvoorbeeld eens eerder de eerste fles wil? Of als ie bijvoorbeeld ineens een uur langer slaapt waardoor alles 'opschuift'? Bij ons is er niet echt zo'n mooi schema van te maken zeg maar...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:33:28 #146
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56043194
Even een break-in:
Ik vond net een pak Friso 2 die houdbaar is tot 03-2009. Wie wil 'm hebben? Misschien stom maar ik vind het jammer om weg te gooien. Als iemand in de buurt woont en het wil hebben, geef maar een gil. Ik woon in Zoeterwoude Rijndijk (heel dichtbij Leiden).
pi_56043205
Damian had echt vaste tijden om te slapen.. en hij wilde eigenlijk nooit eerder de fles. Dat kwam een enkele keer voor en dan gaf ik hem een ligakoek of een stukje brood om te rommelen. Maar daar is Linde misschien nu nog net wat te jong voor aangezien ze pas net groente krijgt.
Als hij een uur langer slaapt dan schoof inderdaad gewoon alles op. Het regelde zichzelf dan, hij sliep vaak 's middags dan een uur minder.

Maar heeft Linde geen vaste slaaptijden dan? Of dat ze een bepaalde lengte telkens achter elkaar slaapt. Of een aantal keren op een dag? Hoe deed je dat eerder dan bijvoorbeeld met de flessen?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 10:46:15 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56043424
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:33 schreef Suzanna het volgende:
Even een break-in:
Ik vond net een pak Friso 2 die houdbaar is tot 03-2009. Wie wil 'm hebben? Misschien stom maar ik vind het jammer om weg te gooien. Als iemand in de buurt woont en het wil hebben, geef maar een gil. Ik woon in Zoeterwoude Rijndijk (heel dichtbij Leiden).
Ik heb de komende zes weken werkgroep in Leiden, 's avonds, dus ik kom wel in de buurt. En Eli krijgt nu Friso 1 (hij is 4,5 mnd) dus ik zou het wel kunnen gebruiken. (Ik neem aan dat het pak gewoon nog dicht is.)
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:04:07 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56043894
Het is vannacht wel weer wat beter gegaan. om vier uur werd ze wel weer wat jammerend wakker. Mijn man is er toen uitgegaan voor een speentje (geloof ik - ik heb het allemaal niet heel bewust meegemaakt, zo moe was ik) en vanmorgen om 8 uur de fles. Ik denk gewoon dat ze zoveel indrukken heeft gehad nu haar wereld weer wat groter is.

Eetschema hier als volgt:
8 uur: fles 200cc
10 uur: fruit
12/12.30 uur: pap van 200 cc melk met 6 el groeipap
13.30 - 16 uur slapen
16 uur: bij wakker worden 200 cc fles
17 30/18 uur groentehap
19.30-20.00 uur papfles 200 cc met rijstebloem.

Cb was het er helemaal mee eens. Streven is om vervolgens de 16 uur fles te laten vervallen als ze wat meer mee gaat eten.
Anna komt eigenlijk ook nooit eerder om een fles en doet ze dat wel dan krijgt ze een liga, soepstengel, rijstewafel oid.
Wat ook helpt is lief lieveheersbeestje van Pino opzetten op de laptop, dan gaat ze lekker dansen.

Morgen gaat mijn man naar het buitenland voor zijn werk en moet ik het een paar dagen alleen doen. Nu ben ik donderdag laat uit kantoor en moet ik vrijdag ook werken. Anna gaat vrijdag naar mijn ouders en nu halen ze haar donderdag ook op. Dan ga ik daar eten en blijft Anna daar slapen! Met als bizar resultaat dat ik donderdag dus weer eens helemaal alleen thuis ben! Dat is sinds anderhalf jaar ofzo niet meer gebeurd!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:05:00 #150
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56043907
Davinia, het pak is idd dicht, en je bent welkom om even langs te komen 's avonds. Mijn emailadres zal ik je even PM-en dan kunnen we daar verder afspreken! Ik ben blij dat er iemand is die het kan gebruiken.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:09:31 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56044007
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Kersjes, ieuw! Zag je niet dat hij helemaal nat was toen je hem verschoonde? En dat M neits rook... Is je wagen nog wel schoon?
M. had hem zelf dus al verschoond ongeveer een uurtje voordat ik thuiskwam. En omdat hij boven de pannen hing had hij kleintje ook niet geroken. Gelukkig is de wagen wel schoon gebleven

Devin krijgt meestal eind van de ochtend fruit en 's avonds, als wij ook gaan eten, zijn groente. En tussendoor knaagt hij soepstengels en rijstewafels weg en ik ga hem straks een broodje appelstroop proberen te geven. Vond hij zaterdag heerlijk, dus misschien zo ook weer.
De tijden wisselen nogal eens, we zijn niet zo stipt
En omdat Devin de ene dag meer of vaker aan de borst drinkt dan andere dagen maakt ook verschil in hoe veel of laat hij zijn hapjes krijgt.
pi_56044551
Oh ik voel me nu wel een beetje een chaotische mama

Hier hebben we helemaal geen echt schema. Zodra Linde 's morgens wakker wordt, begint de dag met een schone luier en daarna de eerste fles. Daarna blijft ze dan nog een uurtje tot 2 uurtjes op en dan gaat ze weer naar bed waar ze net zolang slaapt tot er (vaak op de minuut af) 4 uur sinds de vorige fles is verstreken en dan gaat de nieuwe fles er weer in en herhaalt het hele ritueel zich weer. Komt ze soms iets eerder voor de volgende fles, dan zal ze wel eerder trek hebben en krijgt ze de fles eerder. (meestal maximaal een half uurtje)

Komt ze 's morgens vroeg voor de eerste fles, dan krijgt ze er vaak 5. Komt ze later, dan zijn het er maar 4. Of komt ze vroeg voor de 1e fles en hebben we geen zin om heel laat op te blijven voor de laatste fles, dan zijn het er ook maar 4

Ik kan me echt niks voorstellen bij zo'n strak schema. Ik ben nu ook heel hard aan het nadenken hoe we zo'n schema gaan doen dan Want het wisselt ook erg wat voor dag ze heeft omdat we allebei 4 dagen werken is ze 1 dag thuis bij ons met oma als oppas, 1 dag thuis bij ons met papa, 1 dag thuis bij ons met mij en 2 dagen naar de opvang. Hmm ik ga nu toch maar eens een soort van schema maken geloof ik...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:37:08 #153
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56044586
Ben vandaag begonnen met 'Regelmaat brengt Rust' van Ria Blom. Kreeg haar boekje mee op cb van de week, eerst dacht ik 'daar doe ik niet aan hoor, gaat vast vanzelf over' , maar we herkenden toch wel wat dingen die erin stonden, dus vandaar dat we het uitproberen nu.
Ik moest even slikken bij de zin 15 tot 30 minuten laten huilen... maar Floortje sliep na 4 minuten!

(ik weet het ik weet het, er volgen vast nog 100den slaapjes waarbij ze wél blijft huilen... maar het is een begin vol goede moed!)

[ Bericht 29% gewijzigd door DeLiedje op 15-01-2008 11:42:15 ]
pi_56044614
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:35 schreef Stiemie het volgende:
Hmm ik ga nu toch maar eens een soort van schema maken geloof ik...
Dat hoeft toch ook helemaal niet. Wij hebben hier ook nooit iets van een schema gehad. Gewoon bij honger eten geven en bij vermoeidheid naar bed. Maakt niet uit hoe laat het is.
pi_56044672
Even heel kort, want ik moet naar t werk.
Huisarts heeft Mirte nagekeken, die was gelukkig weer koortsvrij. Ze klinkt verkouden, maar er zit niks vast ofzo. Dus dat is wel fijn .
Tot later.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:44:55 #156
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56044739
Stiemie, maak je niet druk. Je moet nu niet ineens alles in een schema gaan proppen. Ik hou dit een beetje aan, maar soms komt het ook niet uit hoor. Nou, dan krijgt ze een keer geen fruit of vervang ik de groenten door fruit. Is toch ook niet erg.
Je moet gewoon kijken waar Linde zich het prettigst bij voelt, dat is het belangrijkste!!
pi_56044767
Stiemie, het is hier ook nog niks op de klok hoor. Alleen de paphap om kwart over 5, die is redelijk constant.
verder is gewoon wat de dag ons brengt.
's ochtends eerst een schone luier en flesje, dan op blijven totdat Chris begint te oogjes wrijven. En dan is het hoe het uitkomt. Soms 1,5 uur slaap, soms maar 45. Heeft hij honger, dan de fles. Is hij moe, dan naar bed. Is hij wakker, gezellig.. Zo komen we de dag door tot 17.15
Hij ligt nu nog te slapen, had zijn 2e flesje eigenlijk al moeten hebben, maar hij zal zo wel wakker worden.. en anders maak ik hem om 12 uur wakker.
We zijn dus nog wat aan het prutsen om die 4 flessen en zijn slaapjes netjes te krijgen. Ga morgen de eerste fles maar weer 180/6 geven, want hij neemt nu 2 ochtenden makkelijk 4 uur tussen de flessen..
pi_56044841
DeLiedje succes ermee!

Stiemie, ik denk ook dat het per kind verschillend is. Damian heeft die regelmaat wel echt nodig. Ik merk nu hij wat ouder is dat hij zich daar ook wel aan vasthoudt en precies het schema doorheeft.
En wij vinden een schema zelf ook wel handig.
Tuurlijk veranderen de tijden hier ook wel eens, maar wij geven de voedingen wel altijd in dezelfde volgorde. Dat is bij ons vooral de regelmaat. Ook voor jezelf is dat handig omdat je anders misschien komt te zitten dat je fruit of groente vergeten bent of het niet meer in het schema past. (in het begin was het hier ook passen en meten en ook op verschillende tijden en toen kwam dat regelmatig voor.)
Het is niet zo dat wij alles precies op de klok doen (het komt gewoon vaak wel zo uit), want hij geeft zelf wel aan wanneer hij echt honger heeft of wanneer hij echt moe is.
pi_56044931
Nijna, fijn dat Mirte ook maar een "onschuldig" verkoudheidje heeft.. Hopelijk wordt het snel helemaal beter!
pi_56045062
Oef ik ben blij dat een schema dus niet een soort van verplicht iets is Ik zat al te bedenken van: en wat als je nou eens 's middags weg wil ofzo? Dat kan dan niet ivm een fruithapje ofzo

Nu geven we gewoon een hapje als we denken van: goh het komt nu wel goed uit want ze heeft nog niet een vreselijke honger, maar wel al wat trek dus Kan me goed voorstellen dat je je eraan wil houden als ze wat ouder worden en het zelf ook wat meer doorkrijgen hoor maar zolang het nog zo kan zoals nu, blijven we dat maar proberen. In ieder geval ga ik denk ik wel proberen om het groentehapje een beetje qua tijd in de buurt van ons avondeten te houden. Dat lijkt me wel handig voor straks als ze echt mee gaat eten.

Fijn dat Mirte 'alleen maar' verkouden is! Hopelijk knapt ze snel op
pi_56045186
Stiemie, doen waar je jezelf prettig bij voelt hoor.
Had je het nog geprobeerd met de stukjes?

Wij hebben absoluut GEEEEN schema. Omdat dat voor ons niet realistisch is. 2 ouders die onregelmatig werken, onregelmatige studie etc...
Dus de ene ochtend ligt Pepijn tot 10 uur in zijn bed, de andere dag zijn we om 7.30 onderweg naar de opvang.

Eten doen wij als het zo uitkomt. Liefst niet vlak na een borstvoeding te doen ivm kokhalzen en spugen, maar verder eet hij als hij gezellig wakker is en ik denk van kom laten we eens wat te eten pakken. Ook werken we er naar toe dat hij bijna iedere keer als hij een blok wakker is tussen 2 slaapjes wat anders te eten krijgt, fruit, rijstwafel, soepstengel, groenten.
Ik probeer wel te zorgen dat wij avondeten als hij wakker is zodat hij tegelijk mee kan eten. Dat is ergens tussen 18.00 en 21.00. Meestal probeer ik te koken in zijn slaapje, zodat we met zijn 3en kunnen eten als hij dan weer wakker is
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:37:37 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56045806
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:37 schreef DeLiedje het volgende:
Ben vandaag begonnen met 'Regelmaat brengt Rust' van Ria Blom. Kreeg haar boekje mee op cb van de week, eerst dacht ik 'daar doe ik niet aan hoor, gaat vast vanzelf over' , maar we herkenden toch wel wat dingen die erin stonden, dus vandaar dat we het uitproberen nu.
Ik moest even slikken bij de zin 15 tot 30 minuten laten huilen... maar Floortje sliep na 4 minuten!

(ik weet het ik weet het, er volgen vast nog 100den slaapjes waarbij ze wél blijft huilen... maar het is een begin vol goede moed!)
Dapper DeLiedje!
Hier gelukkig geen slaapproblemen. Zondag wel een dagje dat hij gewoon lekker veel bij ons wilde zijn, maar gisteren en vandaag slaapt hij weer prima in zijn eigen bedje.

Hopelijk gunt Floortje jou ook snel ietsje meer tijd voor jezelf.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 januari 2008 @ 12:45:48 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56046026
Fruithapje kun je ook gewoon meenemen hoor Stiemie En verder... jullie eigen schema uitvissen is lekker het allerbeste

Fijn, die beter slapende kindjes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56046162
Stiemie...klinkt toch juist lekker prima zo!
p_iglet, gelukkig zijn jullie zo flexibel!
BE, fijn dat hij goed slaapt joh!
Mirte gelukkig weer aan de beterende hand
DeLiedje, succes!

tips voor brood leten eten gevraagd !
vooralsnog vindt vooral de hond het super lekker
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:09:46 #165
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56046595
Marit: zelfde probleem hier!
Ik had Anna stukjes brood met appelstroop gegeven, daar sloeg ze even in, haar hele arm dus vol met stukjes brood met appelstroop en een gezicht op onweer. En de hond die even kwam "helpen"

Ik geef haar nu bambix groeipap van een lepeltje. Die maak ik extra dik, zodat straks de overstap naar een beetje weke boterham niet zo groot is. Pap vindt ze wel heerlijk!
pi_56046650
P_iglet wij doen het ook een beetje zoals jullie. Gewoon wanneer het ons uitkomt en niet net een groentehapje als ze erge honger heeft (dan gaat het namelijk vaak te langzaam voor d'r waardoor ze op tilt slaat )

Ik heb nog niet met de stukjes geprobeert. Dat wilde ik afgelopen weekend doen, maar beiden keren kregen we toen precies visite en omdat ze best snel afgeleid is, leek het me niet zo handig om dan te beginnen. Donderdag is mijn dagje met Linde en dan ga ik misschien de broccoli proberen.

Vanaf hoe oud mogen kindjes eigenlijk een soepstengel of rijstwafeltje? Ik zag laatst bij de supermarkt koekjes met daarop 'Vanaf 4 maanden' maar dat leek me wel heel erg vroeg.

Sjeen ik snap dat ik een fruithapje mee kan nemen maar als ik bijvoorbeeld in de stad loop is een fles bij de Hema geven in het restaurant geen probleem. Een fruithapje zal de schoonmaakploeg minder blij mee zijn Zeker omdat Linde ook nog niet echt alleen kan zitten. Dat is dan wel weer een heleboel gedoe onderweg zeg maar.

Echt leuk om te zien dat Linde al steeds meer gaat begrijpen enzo. Ze snapt nu echt al dat ze de poes kan aaien of in ieder geval dat ze er aandacht van kan krijgen. Gisteren zat ze bij mij op schoot en lag de poes naast ons in de wipstoel te slapen (omgekeerde wereld ik weet het) en probeerde ze 'm steeds aan te raken. Dus ik een beetje met haar naar de poes toebuigen en toen ging ze zo met die kleine handjes in het poezenvachtje graaien en lachen. Was echt zo lief. En poes is zo'n lekkere doedel die ging heel hard spinnen en kopjes geven aan Linde Wordt volgens mij later echt een lekker stel zo. Wel meteen tijdens het graaien naar poes steeds gezegd dat ze zachtjes moet doen. Nu maar hopen dat ze dat ook snel gaat begrijpen.
pi_56046867
pap vindt ze echt niets!
we proberen het nu een week of 4 al..maar of ik nou alleen rijstebloem gebruik, half half met bambix of alleen bambix...dun of dik...voor een beetje fles of erna... na 2hapjes laat ze zich niet meer voor de gek houden en is het drama!
Die fase sla ik dus maar lekker over
pi_56048112
Stiemie, soepstengel en groenten kun je vanaf een maandof 6 prima geven. Eigenlijk als je begint met bijvoeding al. Alleen in soepstengel zit gluten dus dat zou ik niet ver beneden de 6 maanden doen...
Slim om geen nieuwe dingen te doen als er visite komt, succes donderdag.

koekjes vanaf 4 maanden... Kijk voor de grap eens op de ingredientenlijst... een van de eerste ingredienten is glucose-fructosestroop ofzoiets... Dus suiker!!!
Zou zelf goed bedenken wat je je kind wilt geven.
Bij ons op de opvang hebben ze voor 's middags soepstengel, liga en crackers... Nou Pepijn mag dus nu echt alleen nog maar soepstengels... in de crackers zit melk (cracottes) en liga vind ik voor zulke kleintjes helemaal niet geschikt. Scheelt ook een hoop was, want jemig wat een plakzooi geeft liga

Die 4 maanden is trouwens de wettelijke leeftijd vanaf wanneer je voedsel mag verkopen. Daarom zoveel met 4 maanden erop, koekjes, danoontjes enz...

Marit, dan eet Ilse toch lekker geen pap, en broodkorstjes? gaan die wel goed?
Of anders crackers ofzo proberen, wie weet vind ze dat zachte van brood en pap wel helemaal niet lekker..
Hoe is het verder met Ilse?
pi_56048265
Marit, ik vond/vind pap ook echt he-le-maal niks hoor. Gruwel er nog steeds van dus als Linde niet wil vind ik dat echt prima.

Ah P_iglet die verkoopgrens van 4 maanden verklaart echt een heleboel inderdaad. Nee ik vond die koekjes ook niks voor Linde hoor. Inderdaad veel te veel suiker, daarom maak ik alle hapjes/prakjes/prutjes nu ook nog zelf in plaats van een potje te geven.

Maar ik wilde misschien eens een rijstewafeltje geven. Gewoon om wat mee te proberen. Zondag is Linde 6 maanden dus we kunnen ook een soepstengel gaan proberen, al lijkt het me doodeng zo'n hard, kruimelig ding terwijl ze alleen nog maar gewend is aan zacht en vloeibaar enzo
pi_56048393
Stiemie... zolang je je voorhoud dat kokhalzen een natuurlijke goede lichaamsreflex is. En dus niet meteen paniekerig reageerd als het een keer gebeurd komt het helemaal goed. Dat geld met stukjes eten ook.
Linde vind het vast leuk zo'n soepstengel, alleen is het even wennen ook voor haar. Want ze moet leren dat je er op moet sabbelen of kleine stukjes afbijten en niet achterin je keel stoppen.
En dat gaat echt zo super snel beter!!! In het begin moest pepijn bij een klein rijstwafeltje wel een keer of 5 flink kokhalzen, nu nog sporadisch een keertje, maar meestal hapt hij ze zo naar binnen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:01:29 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56053152

Ik heb net een geboortepakket opgehaald bij de Plusmarkt, die krijg je na het inleveren van een geboortekaartje. Echt een supervolle doos met ook gewoon nuttige dingen.
Luiers, doekjes, fruithapjes, douche-melk, beschuitjes, echt een leuke doos!
Aan te raden voor verse ouders. Het kan maar tot een maand na de geboorte overigens.
En ik weet trouwens ook niet of het bij alle plusmarkten kan, maar het is iig iets om eens na te vragen.
pi_56054814
Hahaha, BE...ik zit aan die dozen van de c1000 te denken, zelfde principe. Ik had alleen niet verwacht dat het zulke grote dozen zouden zijn. Ik had dus eerst flink boodschappen gedaan en toen kreeg ik 2 dozen mee....goddank biedt de 2-lingwagen dan uitkomst. Ik leek wel een vrachtwagen.

P&F konden nog net mee
pi_56055515
De C1000 hier vroeg om een geboortekaartje voor zo'n doos toen ik met mini Pepijn kwam. Dus geboortekaartje afgegeven en ze zouden bellen wanneer ik die doos op kon halen.... nog steeds niets gehoord
pi_56068304
dat heb ik met de kruidvat doos, alles ingevuld, geen doos
Alleen maar een hoop reclame in mijn mailbox....grrrrrrrrrr

DeLiedje, succes! Wij hebben het hier ook gebruikt, begin is vreselijk. Meike boven in haar bedje huilen, en ik beneden.... met mijn moeder aan de telefoon die steeds zei: je gaat er niet heen hoor!!

Hier duurde het een beetje langer als bij jou! ze brulde zo een uur weg. Maar dat deed ze een paar keer, en toen was het over!
Je bent er met Floortje mooi op tijd bij, dus dat komt helemaal goed denk ik.
Ik vond dat er heel handige tips in het boek staan.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:21:08 #175
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56068534
Anna heeft gisteravond met ons mee gegeten! Ik had grote pasta schelpjes, wat blaadjes sla en wat stukjes kip in haar bordje gedaan en heb haar lekker laten aanrommelen. Ze zat lekker bij ons aan tafel. Wat was dat leuk zeg!

Slapen gaat ook weer goed, ze wordt niet meer wakker 's nachts.

Mijn man moest vanmorgen om 6 uur rchting Schiphol. En hij moest natuurlijk 'toevallig' even wat spullen op Anna d'r kamer pakken. Deed dat expres zo hard mogelijk volgens mij, dus Anna wakker. "Oh", zegt 'ie "nu is ze wakker. Nou dan kan ik haar nog wel even knuffelen!" Gelukkig heeft ze daarna gewoon doorgeslapen tot 8 uur.
pi_56068665
aaaah wat lief Memmel!!!
pi_56068688
He Memmel, wat leuk dat ze mee-eet. En ook nog lekker slapen!

Chris zijn verkoudheid is ook aan het beteren. Nog wel een kuchje, maar hij blijft er niet meer zo in hangen. En hij is nu net aan zijn 2e slaapje zonder speen begonnen. Even 3 minuten miepen, en dan is het wel stil. Dus als hij er zo af kan komen is het makkelijk. Maar eigenlijk is het fijner als het 's nachts ook zonder kan. Ik zit te denken om dit weekend hem wat langer te laten huilen, Nu staan we snel naast zijn bed als hij mekkert 's nachts..
pi_56068733
Anna je wordt al een echt grote meid zeg! Gewoon meeeten met papa en mama! Kan me voorstellen dat het erg leuk is om te zien. Heb je misschien foto's gemaakt?

Fijn dat Anna nu doorslaapt zeg! Linde heeft vannacht gelukkig ook weer goed geslapen

Hahaha heel herkenbaar die actie van je man Memmel. Hier verdwijnen zelfs wel eens oma's en opa's in de kamer van Linde om haar dan per ongeluk wakker te maken. Mijn vader moet trouwens opvallend vaak hard niezen in de gang voor haar kamerdeur Ach ja meestal spreken we toch al af op een tijdstip dat ze al wakker is/moet worden dus dan is het niet zo'n probleem.

Gaat je man lang weg? Mijn vriend is anderhalve maand geleden voor 4 dagen naar de VS geweest voor zijn werk. Was best zwaar zo in mijn uppie, maar ook wel heel speciaal om helemaal alleen met mijn meisje te zijn
pi_56069147
Anna, lekker mee eten met papa en mama lekker hoor.
En eigenlijk wel lief van je man Memmel.

Chris ook weer bijna beter, dat gaat goed!

Wij zijn net naar het CB geweest. Hij was weer goed gegroeid alleen in de lengte wat minder hard dan andere keren, nu trekt hij naar het gemiddelde toe. HIj is nu 10.355 gram en 76 cm gewoon netjes dus. En hij kan alles wat hij moet kunnen maar dat had ik niet anders verwacht.
Wel gaan ze vanaf nu wat meer op zijn ogen letten omdat ik zelf een flinke afwijking heb en mijn vriend een lichte. Maar zover de arts kon zien was de stand van de ogen nu in orde, dus dat is mooi!
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:10:55 #180
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56069801
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:21 schreef Memmel het volgende:
Mijn man moest vanmorgen om 6 uur rchting Schiphol. En hij moest natuurlijk 'toevallig' even wat spullen op Anna d'r kamer pakken. Deed dat expres zo hard mogelijk volgens mij, dus Anna wakker. "Oh", zegt 'ie "nu is ze wakker. Nou dan kan ik haar nog wel even knuffelen!" Gelukkig heeft ze daarna gewoon doorgeslapen tot 8 uur.
ik doe het stiekem ook (bijna elke ochtend..)
Red de zeehond!
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:26:05 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56071766
Nee, helaas geen foto's gemaakt! Misschien vanavond, dan staat er witlof op het menu. Dat kan nog wel rare bekkies opleveren.

Mijn man is vrijdag weer thuis, dus niet zo lang. Ik ben wel vaker alleen geweest met haar, hoor voor een paar dagen. Ben natuurlijk in November zelfs zonder Anna en man op vakantie geweest een week! Maarrrrrr....als alles meezit gaan oma, mama en Anna over een paar weekjes met z'n drietjes naar Parijs om lekker te shoppen! Dat moet pas dikke pret worden!

Damian weer helemaal OK! Mooi hoor. Heb je op het cb ook al je kunsten laten zien???
pi_56072892
Hier vannacht om half 4 een dametje wat wakker was geworden en niet meer kon slapen omdat het door de verstopte neus niet meer mogelijk was om te duimen en ademhalen tegelijk.
Was heel sneu, half in slaap. Duim in mond, even laten naar adem happen en huilen en dan weer van voor af aan. Dus ik in de weer met snotzuigertje en otrivin, toen heeft ze het toch nog uitgehouden tot ik stond te douchen om kwart voor 7.

Op het KDV heeft ze zich weer netjes gedragen, total loss toen we thuis kwamen, dus heb haar in bed gelegd en ze slaapt. Maar eigenlijk wil ik gewoon lekker knuffelen . Tussen half 3 en 3 is het weer tijd voor een flesje (en een knuffel).
pi_56073944
Mirte verkouden, zielig hoor. Beterschap!

Memmel, Damian heeft helemaal geen show gehouden. Hij vond er maar niks aan, allemaal vreemde mensen en er kon nog niet eens een lachje van af. Normaal is hij helemaal niet zo.
Zeker na de prikken was hij niet meer blij, maar dat kan ik me goed voorstellen.
pi_56077072
Pff Damian heeft deze keer veel last van de prikken. Hij loopt al vanaf dat hij wakker is (15.00) te mopperen en te huilen aan 1 stuk door, hij heeft zere beentjes en wat verhoging. En zelfs bij mama zitten en lekker knuffelen is niet goed.
pi_56078126
Arme Damian, stomme prikken ook .

Mirte is weer meer aan het slapen, het is op het moment de fles en dan even op schoot, leg ik haar in de box, vallen haar luikjes al haast dicht en breng ik haar maar weer naar bed.
Terwijl ze eerder echt wel wat langer wakker was zeg maar. Zou dit van de verkoudheid zijn of het wennen aan het KDV of zou het misschien gewoon iets zijn wat erbij hoort...?! Klinkt het bekend?
pi_56078260
Nijna, als Damian ziek is slaapt hij ook heel erg veel, maar dan heeft hij meestal wel koorts erbij.
Kan natuurlijk ook een combinatie zijn en omdat ze misschien met de verkoudheid ook niet zo vast kan slapen als normaal?
pi_56082889
Hihi, ik moet wel een beetje om mezelf lachen met het alsmaar zoeken naar verklaringen voor vanalles en nog wat. Misschien iets om af te leren .
pi_56083434
Fijn zeg dat Damian helemaal oke bevonden was op het cb Natuurlijk ben je daar niet vrolijk als je weet dat je daarna die stomme prikken krijgt. Snap ik helemaal hoor Damian

Oh en Mirte verkouden. Arm klein meisje. Het is hier ook vrij normaal hoor dat Linde helemaal gesloopt van het KDV terug komt. Ze wil daar maar hooguit 2 uurtjes slapen over de hele dag. Er is gewoon veel te veel te zien en daar wil ze natuurlijk niks van missen. Slapen kan wel weer bij mama die kent ze toch wel
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:35:31 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56085390
Anna is ook altijd helemaal kapot als ze van het kdv afkomt. Komt gewoon door alle indrukken.
Heb vanavond lekker met mijn ouders meegegeten. En Anna ook weer! witlof, draadjesvlees, aardappeltje. en ze eet het allemaal smakelijk mee. Ongelofelijk!

Ik baal alleen een beetje van het kdv - eigenlijk van de leidsters van de woensdag. Kom ik haar halen, zeggen ze doodleuk: ja we zijn vanochtend haar fruit gegeven, dat hebben we vanmiddag gedaan. Ja hallo. Je wordt er toch juist voor betaald om voor de kindjes te zorgen en ze te eten te geven? Met als gevolg dat Anna van 8 tot 13 uur niets heeft gehad en toen om 13 uur, 14 uur en 15 30 uur alles heeft gekregen. En dan nog zeggen dat ze veel spuugt, ja dat kind loopt over!
Maar ik ben dan weer zo'n muts dat ik op dat moment niets kan of durf te zeggen. Ik bespreek het morgen met de andere - lieve - leidster, maar dat kan natuurlijk ook eigenlijk niet.
Ben ik nou onredelijk of niet? Het is nl altijd wat op woensdag.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:53:10 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56085989
Ik vind het ook wel een beetje gek Memmel. Dat het een keertje voor komt is nog tot daar aan toe, maar als zulke dingen vaker gebeuren zou ik er ook wat van zeggen. Waarom kan het op de ene dag goed gaan en op de andere dag niet? En ik vind het ook best lang idd dat ze dan de hele ochtend niets gekregen heeft.

Hier gaan we nu toch echt de goede kant weer op met het eten!
Het duurt even, maar er gaat bijna elke fles nu zo'n 80 cc in! Hij stopt bij 50cc (echt elke fles, alsof hij het na meet) en dan komt hij een kwartiertje later voor de volgende 30. Die gaan vrij langzaam, dus het duurt al met al 3 kwartier, maar goed, als hij het maar binnen krijgt, dat tempo komt wel weer.
Ik denk steeds meer dat het idd wel te maken heeft gehad met spruw want het is heel goed te merken dat hij nu weer anders gaat drinken. Minder vaak loslaten en dus gewoon lekker dat vacuum erop weten te houden enzo.

Verder gaat het heel goed met hem, want ik kan nu zelf al wel gewoon zien dat hij gegroeid is!

Trouwens, weet iemand wanneer lachen 'echt' gaat worden? Volgens het CB groeiboekje vanaf de 2e week, maar dat leek mij vrij snel.
Toch krijg ik hier meer dan regelmatig een zeer brede lach, zelfs al met het mondje open en heel soms met een heel lief zacht geluidje erbij.
Ook als het een lachstuipje is zal ik er nog steeds van smelten hoor, maar ik vroeg me af wanneer het dus over gaat op 'echte' lachjes.
pi_56086227
6 weken ofzo dacht ik? Ik smelt ook hoor, van die lachstuipjes hier...

Floortje slaapt zo goed... Ik moet zelf érg wennen aan het 'laten huilen' (ze huilt zó zielig ) maar ze slaapt heerlijk... Zo heerlijk dat wij haar echt missen!
Eerst was ze zoveel beneden, op de arm erbij... En nu ligt ze maar in haar bedje, getsie!

Nu slaapt ze sinds half 7, en ik moet me echt bedwingen haar niet gewoon wakker te maken nu...
pi_56086250
Dan zal het zeker wel met de spuw te maken hebben BE. Bv kindjes doen dat namelijk ook bij spruw dat loslaten en weer vastpakken en dat heel vaak. Fijn dat het nu beter gaat!!
BE, officieel gaan ze lachen van 46 weken na de bevruchting dacht ik. Dus dat is met 8 weken na de uitgerekende datum.

Ik zou er ook wat van zeggen Memmel, zeker als het altijd op dezelfde dag is dat het raar gaat.
En wat super leuk dat Anna zo goed mee eet!! Krijgt ze dingen als witlof, sla en draadjesvlees wel goed weg dan? Lijken mij lastige dingen zonder kiezen.

Pepijn slaapt ook weinig op het kdv... alles is daar veeeeeeeel te interessant. Daar moet je kijken en spelen en niet eten en zeker niet slapen. Al gaat het eten (ff afkloppen) de afgelopen dagen beter, vandaag 140 en 160cc op!!! En van maandagmiddag 200!!!!!!!, ok toen had hij 's morgens na 50cc wel weer genoeg. Gek ventje
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:21:29 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56087305
Ja zie je... ik vond die 2 weken in dat boekje echt al zo snel.
Nou ja, stuipjes zijn ook heel lief!

DeLiedje, ik herken het hoor. Ik mis hem ook echt na een paar uur. Dan denk ik 'nou, nu heb je wel weer lang genoeg geslapen'.
'Gelukkig' heb ik nog dat ik hem na 4 uur wel wakker ga maken ivm het eten, anders is er helemaal geen pijl op te trekken.
Ik haal hem dan uit bed en leg hem (vaak nog slapend) in de box in een omslagkleed en dan wordt hij geleidelijk aan vanzelf wakker. Zo lief, met dat uitrekken enzo. Ik kan er echt uren naar kijken.
  woensdag 16 januari 2008 @ 22:25:13 #194
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56087495
Ja, de witlof prak ik, het vlees doe ik een beetje met mijn vingers klein maken (als mijn moeder het maakt, kun je het zowat met een rietje opzuigen!). De sla krijgt ze niet echt goed weg, maar laat haar er maar mee spelen. Het bevalt me wel zo half rapley, half geprakt! Het is iig heel gezellig.
Nou, ik ga wat moed bijelkaar rapen en er morgen over praten als de juiste personen er zijn!
pi_56096170
Damian, wat naar he die prikjes.. Hopelijk is het vandaag al wat beter!
Nijna, Chris slaapt ook meer als hij ziekig is. Dus misschien Mirte ook wel. Zolang ze tussendoor maar helder wakker is, zit het wel goed.
Memmel, Hopelijk gebeurd het niet weer dat ze geen eten krijgt, lijkt me toch een van de eerste taken van een KDV. Mja, ik kan me nog steeds geen kind voorstellen dat niet brult om zijn eten, zoals Chris. Al begint dat hier ook langzaam wat bij te trekken...
BE fijn dat het eten beter gaat. Nu nog een heel flesje achter elkaar, maar misschien komt dat wel weer als de spruw helemaal weg is..

Hier hebben we vanochtend "uitgeslapen". Chris heeft vanochtend maar weinig gehoest en geproest, en het was opeens kwart over 7. En vannacht ook maar 1 keer voor een speentje geweest. Dus we hebben heerlijk geslapen met zijn drieen..
Hij heeft gisteren wel weinig geslapen overdag, en wel veel overstuur geweest (mams had een aanstekelijke baaldag blijkbaar). Dus misschien dat dat er mee te maken heeft.
pi_56096956
Deepfreeze, fijn dat jullie weer een keer hebben kunnen uitslapen. Dat geeft wat meer rust denk ik.

Memmel, ik zou er ook wat van zeggen maar nog niet met zoveel woorden als het de eerste keer is. Maar eigenlijk moet zoiets niet kunnen vind ik..

Een echt lachje is met 2 weken wel erg vroeg. Meestal rond de 6 weken. Hier was het met 4.

Damian heeft nog steeds erg veel last van de prikken. Sinds gister 39 graden koorts en nu lijkt het steeds meer op te lopen. Net maar weer even getemperatuurd en het zit nu aan de 39.7. Ik mag hem ook niet echt aanraken, zijn hele lichaampje is een beetje stijf en doet pijn. Hij beweegt zelf ook vrij voorzichtig. Vind het wel zielig voor hem!

[ Bericht 4% gewijzigd door appelsap op 17-01-2008 11:03:50 ]
pi_56097493
ow, appelsap wat sneu.
Wel typisch dat Chris, mirte (toch) en damian deze keren een heftigere reactie hebben op de prikjes. Zou het met de winter en mindere weerstand te maken hebben?
pi_56098239
Deepfreeze, klinkt heel logisch wat je zegt over de prikken.

Wat gezellig dat Anna zo goed mee-eet aan tafel! Memmel, vertel eens meer over het kruipen dat ze doet?

Appelsap, Devin reageerde ook zo op de prikjes. De vorige keer heb ik direct Arnica-creme op zijn beentjes gesmeerd en dat werkte: duidelijk minder last van pijn en zwelling. Ook in de dagen erop nog gesmeerd op en rondom het gebied waar gerpikt is. Probeer het eens, baat het niet schaadt het niet...

Brighteyes, ik keek toen Devin zo klein was ook regelmatiog op de klok "Ja, zog 10 minuutjes en dan mag ik hem wakkermaken!" En dan alvast voorpret hebben
Tegenwoordig zitten er dagen tussen dat ik blij ben als hij eindelijk even een uurtje slaapt overdag

We hebben net lekker zitten eten samen, Devin en ik. Hij stukjes brood met appelstroop, ik met kaas. Natuurlijk was mijn brood interessanter, en zo hebben we ontdekt dat meneer hele rare bekkies trekt als hij kaas proeft. Geen succes dus
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:45:00 #199
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56098342
Het klinkt inderdaad ideaal zo Memmel.. lekker gezellig (maakt ze er trouwens een grote bende van, of valt het mee?)

Ik kan aan de ene kant niet wachten tot Ethan ook 'zo groot' is als Anna en Damian, maar aan de andere kant zou ik ook zo graag willen dat hij nog zo'n klein humpie was zoals Sasha en Floortje. Heel raar en dubbel gevoel!

Fijn dat Chris goed heeft geslapen, DF. Schreef ik van de week nog dat Ethan het nog op 5 flessen doet.. heeft ie vannacht van ongeveer 21.00 tot 08.30 geslapen (ik zal er maar niet bij vertellen dat we pas om 01.00 beseften dat we z'n laatste fles 'vergeten' waren...) We hadden er eigenlijk op gerekend dat hij 4 uur 's nachts nu wel een mooie tijd zou vinden om wakker te worden, maar nee.. we hebben 'm uiteindelijk zelf maar vanochtend uit bed gehaald en toen was hij net aan het rekken en strekken geslagen. Nu maar eens kijken of dit doorzet (wederom dubbel gevoel trouwens.. ik ben hartstikke blij dat hij het zo goed doet, maar ik vond die laatste fles rond middernacht altijd zo gezellig enzo )
Red de zeehond!
pi_56098456
Deepfreeze ik weet niet of het daar aan ligt
Ik heb eens gelezen dat de reactie bij elke volgende prik heftiger wordt. En bij Damian klopt het wel, alleen is het nu wel erg heftig in vergelijking tot de vorige keer dus misschien heb je wel gelijk!

Arnica-creme dat ken ik niet, waar kan je dat halen Kersjes?
pi_56099548
Arnica kun je gewoon bij de drogist krijgen. Ik heb het ook gebruikt voor down-under vlak na de bevalling, alleen dan in pilvorm van A.vogel (homeopatisch spul). Met de creme moet je misschien oppassen met open plekjes, maar dat zou je even op de bijsluiter moeten lezen. die prikgaatjes zitten zo weer dicht denk ik..

Jellyrose, lekkere nacht voor jullie ook dan! Zelfs tot half 9. probeer je nou helemaal over naar 4 te gaan?
  donderdag 17 januari 2008 @ 14:55:24 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56103362
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef Brighteyes het volgende:
Vraagje, Sasha en ik zijn vandaag weer een klein beetje aan het prutsen met de flessen dus ik was net helemaal blij dat hij in zijn slaap zomaar een heel flesje weg leek te lurken.
Totdat zeker 1/3e als het al niet meer was in hele grote golven eruit kwam zetten.
Nu ligt hij inmiddels omgekleed heel tevreden in de box, maar wat nou als hij over een half uurtje begint te mekkeren om eten?
Zouden jullie het dan even proberen te rekken (mbv pink oid) om zijn maagje wat rust te gunnen? Of toch gelijk voeden?
  donderdag 17 januari 2008 @ 15:00:11 #203
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56103482
Ik zou zelf denk ik wel geven..wat geef je voor voeding? Ik zou iig over stappen op Comfort voeding, en probeer hem een tijdje goed rechtop te houden na het voeden (als je dat niet al deed hoor, ik heb het niet helemaal gevolgd ).

Misschien heeft hij last van reflux en drinkt ie daarom zo slecht?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 17 januari 2008 @ 15:21:01 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56104009
Nee, hij had/heeft spruw, dus drinken doet gewoon zeer.
Hij drinkt een halve fles, houdt dan op met drinken en komt een kwartiertje later om de rest. Dat drinkt hij dan heel langzaam op. Soms valt hij in slaap en dan werkt het 'stop ik zit vol-mechanisme' niet meer. En dan komt het er dus uit.
Is tot nu toe 2 keer gebeurd, want in principe spuugt hij helemaal niet eigenlijk.

Op het speeltuinbankje zei men dat ik beter kon wachten tot wanneer hij de volgende zou moeten krijgen. Hij is nu net, na even mekkeren, in slaap gevallen dus ik laat hem maar even lekker liggen.
pi_56104463
Bied je hem nog steeds 100 aan, waarvan hij er 80 drinkt? of drinkt hij die 20 extra al slapend op?
Misschien kun je dan voorlopig 80 aanbieden totdat het wat rustiger is. Dan komt hij wel wat vaker, maar heb je iets minder gestress (wat babys makkelijk overnemen). Als hij daar tenminste aan mee wil werken, Chris dronk/drinkt ook totdat de fles leeg is, maar dat was ook wel eens teveel.
En als hij spuugt omdat hij te vol is kan hij ook daar wel iets van mopperen, nog wat buikpijn ipv honger. Ik zou proberen dan de volgende voeding te halen..
  donderdag 17 januari 2008 @ 15:40:26 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56104661
Hij krijgt idd nog steeds 100 elke fles.
Dan stopt hij bij 50 en komt na een tijdje om de rest. Meestal drinkt hij dan idd iets van 30 nog ofzo, zodat het 80 in totaal is.
Soms gaat er ook een deel slapend in, eigenlijk meestal zonder spugen. Maar goed, toch maar stoppen dan voortaan.

80 aanbieden is wel een idee, maar ik maak toch standaard 100 (90 water + 3 scheppen poeder is 100 voeding, dus dan zou ik er 20 uit gooien om tot 80 te komen). Dus zolang ik zelf in de gaten hou dat hij slapend niet te veel drinkt gaat het op zich wel goed nu.
pi_56106731
waarom de . Het gaat verder toch goed, alleen een hobbeltje spruw op jullie weg.. Dat is vast binnen een paar dagen ook wel over.
Dat overstromen is ook niet zo raar, kleine baby's doen dat makkelijk omdat de afsluiting van de maag nog niet helemaal af is. Zolang het maar af en toe is, geeft het niks. Hij zou in principe die 100 wel aan moeten kunnen. Hij is misschien alleen even van streek door de spruw.
  donderdag 17 januari 2008 @ 17:46:06 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56108290
BE, niet om vervelend te zijn, maar mss gewoon 100cc maken, en dan geven tot wanneer hij wil en dan weggooien. zometeen gooi je weg en dan wil hij toch 100cc, das ook lullig.

Vervelend al die kidners die sterk reageren op prikjes...

Nijna, Eli slaapt ook meer als hij ziekig/zielig is.
Al is hij nu wel heeeeeel erg lief en slaapt al een paar nachten door zonder een kik te geven en wordt ook niet meer brullend wakker.
  donderdag 17 januari 2008 @ 18:14:35 #209
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56108928
Anna maakt er een flinke puinhoop van als ze zo aan het eten is, we vinden restjes in haar haren en in haar nek, in haar navel, op de grond enzovoorts. Maar dat geeft niets!

En het kruipen gaat steeds beter! Vanmorgen op de creche lag haar maatje Evelien al te wachten op de grond. We legden Anna ook op de grond en hup hup hup, ze lag lekker bij Evelien!
En ze wil alles ontdekken, je moet haar nu echt in de gaten houden!

BE, je doet het prima zo hoor! Een keertje spugen hoort erbij. En als je een aanwijsbare reden hebt, zou ik niet direct van voeding gaan wisselen of allerlei aanpassingen doen. Rustig laten drinken, beetje rechtop houden, misschien tussentijds even laten boeren. Komt best goed!
pi_56112114
Fijn dat jullie kindjes ook zo gesloopt zijn van het KDV, nou ja... fijn... goed om te lezen dat het blijkbaar heel normaal is .

Memmel, dat lijkt me naar. Als ze nou nog zou zeggen van: goh wij doen het altijd anders of het komt op die manier niet goed uit ofzo. Dan weet je waar je aan toe bent. Maar het vergeten en vervolgens volproppen daar zou ik me ook niet in kunnen vinden. Ik vind je niet onredelijk, zeker als het altijd wat is op die dagen dat die leidster er is.
Stoer dat Anna zo lekker mee-eet met jullie!

Be, fijn dat Sasha het zo goed doet. Bewust lachen is toch vanaf een week of 6...? Maar hoe dan ook is lachen gewoon heel lieeeef .

DeLiedje, fijn dat het slapen zo goed gaat, voor jullie wat minder qua haar missen. Maar op de wakkere momenten dan maar lekker veel knuffelen .

DF, lekker zeg "uitslapen".

Appelsap, hoe is het nu met Damian?

Jelly, wat een lange slaap . Die Ethan.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:54:00 #211
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56114280
Luisteren jullie even mee naar wat ik op dit moment hoor........: helemaal nietsssss. Anna is bij opa en oma slapen (die moesten morgen toch oppassen, dus ligt ze lekker daar te tukken) en manlief zit in Berlijn.
Zo rustig is het hier in tijden niet geweest!!

Nijna, op het kdv houden ze bij de babies nog het eigen ritme aan. Dus als Anna ieder uur bij wijze van zou moeten eten, zouden ze dat ook moeten geven. Pas bij de peutergroep wordt er iets meer een groeps-structuur aangebracht. Ik heb het vanmorgen bij 'lieve' juf aangegeven en volgende week woensdag zeg ik het dan ook tegen de betreffende leidster. Maar dan kunnen ze het iig in het teamoverleg ook bespreken voor die tijd. D'r lieve juf van ma en do schrok er ook van.

Ik ga nu even de bedden opmaken. Ik heb zo'n koorts gehad afgelopen nacht dat alles vanmorgen drijf en drijfnat was. Vanmorgen 38,5 en nu weer 36,5. Maar wel weer verkouden. Het leek wel alsof ik in mijn bed geplast had. Het lijkt wel alsof ik sinds de bevalling echt helemaal geen weerstand meer heb. Ik ben aan de lopende band ziek. Iemand nog tips?
pi_56114553
Memmel, slik je al extra vitaminen? Echinacea werkt ook goed voor het opbouwen van weerstand.
Veel plezier vanavond en vannacht in je eentje, kan af en toe echt heerlijk zijn die tijd voor jezelf!
pi_56114724
Goed dat je het hebt gezegd Memmel. Hier doen ze idd voor de babies ook gewoon het eigen ritme. Hopelijk doet die "minder leuke juf" er ook wat mee.
Lekker genieten van de rust en lekker slapen vannacht. Geen tips voor de weerstand dan de tips die Kersjes geeft.

Ik ga mn bed opzoeken, trusten.
pi_56115436
Bij ons ook voor babies hun eigen ritme. Vanaf een maand of 9 proberen ze wel of ook de babies mee kunnen in het 2 slaapjes systeem zodat de eettijden van brood en fruit gelijk kunnen vallen. Flessen gaan bij alle kindjes op hun eigen tijd.

Memmel, geniet van de rust!!
pi_56115745
Goed dat er over gepraat gaat worden Memmel!
Ik slik multivitamines en ben al een hele tijd niet ziek geweest dus het lijkt wel te helpen. En veel fruit en groente eten natuurlijk.

Met Damian ging het vandaag erg rot. Hij heeft echt flinke koorts gehad, het is zelfs een tijdje boven de 40 graden geweest. Het lijkt erop dat het nu weer aan het zakken is, dus hopelijk is hij morgen weer helemaal de oude!
pi_56121554
Er zijn stiekum al 2 nieuwe baby's de OT binnengeslopen:
Welkom Ruben
Welkom Vera

en ook alvast
Welkom Yara

Hoe is de nacht gegaan appelsap? De koorts van de prikjes zou nu wel lager moeten zijn (3e dag). Hopeljk is het dat ook.

Hier was het vanochtend 7 uur, netjes dus. Het oude ritme lijkt weer wat terug, en de hoestjes bijna weg.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:49:10 #217
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_56121633
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:29 schreef Memmel het volgende:
Dansen doet ze ook in haar kinderstoel. Dan zet ik de sesamstraat-site op en als Pino begint de zingen, begint zij te swingen!

Hoi Memmel,

Kan je me vertellen welke website dat is? Op sesamstraat.nl kan ik geen zingende pino vinden
(En ik heb een heel lief nieuwsgierig jongetje op mijn schoot )
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 09:05:47 #218
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56121823
ja tuurlijk! Dat is nps.nl/sesamstraat en dan klikken op filmpjes en liedjes!
pi_56122616
Fijn Deepfreeze, weer in het oude ritme.

Ik denk dat Damian toch weer een virusje heeft want hij heet nog steeds 39,6 en hij is helemaal trillerig. Als het van de prikken zou zijn dan had de koorts nu toch wel weg moeten zijn.
pi_56123167
oh Damian, zieltje
hij heeft het weer te pakken, sneu is dat!

Meike is net door oma opgehaald, ben gister eerder naar huis gegaan van het werk met migraine. Het is flink afgezakt, maar nog niet over, dus duik in mijn mandje maar weer in.

Nieuwe babies! Welkom hier!
(nog even Appelsap, en dan verkassen wij! als ik alle verhalen hierzo lees dan wordt het ook wel tijd om naar de grotere kindjes te gaan, denk dat we daar wat meer raakvlakken mee hebben nu)
pi_56123270
Oh ik zag in het topic van Z&G dat er allemaal nieuwe babietjes geboren zijn! Welkom allemaal
Oei en ik zag ook dat er alweer babies 'in de planning' staan voor na Linde's 1e verjaardag. Wat gaat het hard!!!

Appelsap het klinkt inderdaad meer als een virusje. Ik hoorde laatst van iemand dat de weerstand van kindjes lager is als ze een prikje hebben gehad, dus het zou heel goed kunnen. Beterschap Damian

Nijna inderdaad 'fijn' om te horen dat andere kindjes ook zo moe zijn van het kdv. Maakte me soms al een beetje zorgen omdat ze daar niet wilde slapen.

De puinhoop van Anna komt me bekend voor hoor Memmel. Lijkt het nou zo of gaat ze ineens heel hard vooruit je kleine meisje?

Linde heeft gisteren haar hele courgettehap opgegeten en 's avonds ook nog een mini-rijstewafel. Al had ik bij het laatste meer het idee dat ze 'm over de hele bank had uitgesmeerd Vraag me af of ze er ook maar 1 klein stukje van heeft binnengekregen...

Hier trouwens ook veel kwaaltjes sinds de zwangerschap. Geen tips dus helaas.

Fijn dat je weer een beetje kunt uitslapen DF. Hier gaat het de laatste nachten ook lekker. Om 22 uur erin en pas om 7.30 uur er weer uit. Heeeeeeeerlijk! Van mij mag ze zo doorgaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 18-01-2008 10:32:01 ]
pi_56123300
hihi wacht maar tot je soepstengels geeft, die smeren nog veeel leuker uit
pi_56123371
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nieuwe babies! Welkom hier!
(nog even Appelsap, en dan verkassen wij! als ik alle verhalen hierzo lees dan wordt het ook wel tijd om naar de grotere kindjes te gaan, denk dat we daar wat meer raakvlakken mee hebben nu)
Er zit ook wel een heel gat na Meike, dik 2,5 maand zonder babietjes!!

Succes met je hoofdpijn!!

De leuke invalleidster van de flexgroep van Pepijn werkt sinds deze week 4 dagen vast op de groep
Dat is zo ongeveer de enige waarbij hij wel wil drinken en gewoon een leuke meid.
pi_56126194
He appelsap, wat naar het dat het nog niet over is. Hopelijk voelt hij zich snel beter, want zo'n minimensje zo ziek is niet leuk

Karin, succes met je hoofdpijn, neem lekker je rust!!

P_iglet, fijn dat pepijn zijn favoleidster vast op de groep heeft! Eindelijk dat gedoe met drinken weer wat minder..

Wat fijn dat Linde ook weer wat langer slaapt. Op 4 of 5 flessen? Wij gaan volgende week aan de hapjes.. Ben best nieuwsgierig naar de 1e reactie.. papa mag wel gaan filmen..

Nog even een vraagje: We zitten nu aan de nutrilon Forte, Maar vragen ons af wat andere Forte-moeders qua opvolgmelk hebben gedaan. Eerst Forte blijven geven, of eerst de standaard nog eens proberen?
pi_56126785
Ai Karin klinkt niet fijn, beterschap.
Ik merk het inderdaad ook dat ze het topic een beetje ontgroeien, maar ik vind het nog wel steeds leuk om over alle andere babietjes te lezen en ook over Damian te vertellen al zit er wel veel verschil in."

Piglet dat is fijn! Het lijkt me voor jullie ook prettiger als hij daar wel gewoon wat drinkt.

Ik kwam er net bij de Etos achter dat Damian al de paracetamol mag van boven de 1 jaar, want hij is al 10 kilo. Ben er wel blij mee want die voor babietjes lijken hier echt niet meer te werken. Hij heeft nu ook 2 keer gespuugd, heb net zo'n nieuwe zetpil gegeven en hij lijkt eindelijk even een opleving te hebben en daar ben ik wel blij mee. Dan kan hij zo even rustig gaan slapen.
pi_56126892
Deepfreeze, ik heb dan geen Forte gebruikt maar ik zou met het oog op de bijvoeding eerst standaard gaan proberen want hij krijgt dan toch wat meer binnen dus zou dan misschien aan de standaard wel genoeg hebben. Ik denk als je meteen Forte weer gaat proberen dat het erg moeilijk wordt om er vanaf te komen.
pi_56127004
Karin heel veel sterkte met je hoofdpijn! Hopelijk zakt het snel.

Fijn dat de paracetamol werkt Appelsap. Dan kan Damian even lekker slapen, da's toch altijd het beste medicijn voor zieke kindjes.

Hmm ik heb geen ervaring met forte, maar zoals Appelsap het schrijft, lijkt me inderdaad ook DF. Hij krijgt er dan natuurlijk al een hapje bij, dat vult ook. En je kan altijd weer over op forte, maar teruggaan is een stuk moeilijker.

Linde is zondag een half jaar oud! Dan mogen we dus door naar Nutrilon 2. Moet je dan geleidelijk over, dus steeds een schepje meer 2? Of mag je gewoon van de 1 op de andere fles over naar Nutrilon 2?
pi_56128213
Klinkt opzich logisch appelsap, maar in het begin krijgt hij vast nog niet zoveel binnen aan bijvoeding. Als het niet gaat, kunnen we ook altijd nog 1 van de flessen(laatste) een forte maken, en de anderen standaard..
Wordt vast weer een kwestie van uitproberen. Dat kennen we inmiddels wel
pi_56128601
Stiemie, je kan bij Nutrilon in 1 keer over maar als je je daar niet prettig bij voelt of bang bent dat LInde dan last gaat krijgen kan het ook in stapjes. Een half jaar al weer, wat gaat het snel hè.

Deepfreeze, wat je ook kan doen is de forte langzaam afbouwen. Hoe meer hij binnen krijgt, hoe minder forte per fles gaan geven. Of kan je dat niet mengen met standaard?
Maar zoals je al zegt zal het wel uitproberen worden.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:52:58 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56128819
Appelsap, sterkte met Damian!

Mag ik plaatsvervangende schaamte hebben? Eergister heeft Eli o phet kdv bij oma (mijn stiefmoeder) op schoot geluisterd naar K3 met de grote kinders, en hij vond het prachtig! K3!!!!
Jamaar, jamaar, het is een MAN! K3!! Ahum

Onze oppas aan het woord:
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:30 schreef iamredleader het volgende:
even een korte, een-handige zwaai van mezelf en van Eli

Hij is zo lief

Maar het kost je wel 100% van je tijd
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:08 schreef iamredleader het volgende:
Ik ben ook vrolijk

Eli heeft redelijk doorgeslapen, alleen 1x wakker geweest rond 05:15 voor een kleine voeding, en hij heeft er net weer eentje op (waarvan een mooie slok vol over mijn joggingbroek )

Maar ach, als je zo lief bent als hij, dan mag alles
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 09:33 schreef iamredleader het volgende:

[..]

geloof me, dat is echt niet het enige wat ze doen.

ze snurken, ze kotsen en ze willen 100% van je aandacht
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:02 schreef iamredleader het volgende:

[..]

ik zal de poep pics het verhaal hier posten als het zo ver is
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 10:23 schreef MadMaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:28 schreef iamredleader het volgende:
Zo, het verhaal van de poepluier.

Eerst heeft Eli lekker geslapen. Toen werd hij wakker, en hebben we vrolijk lopen kletsen (lees: Eli brabbelt en maakt lieve geluidjes en iamredleader klept rustig terug).

Op een gegeven moment werd 'ie stil, en had hij een geconcentreerde blik in z'n ogen. Ik voelde het al aankomen, en jawel: poepluier! En inmiddels weer schoon en vrolijk

en nou ligt hij weer vrolijk te kijken naar de boekenkast!
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:38 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Jawel, het kost geld. En je doet 100% van de tijd niks anders dan op de baby passen. Ik begrijp mensen met baby's steeds beter, waarom ze zich op een bepaalde manier gedragen. Die baby is echt 100% van je leven vanaf dan.

Wauw, respect voor (kersverse) ouders
Lang leve FOK! Zo hoef ik niets van de dag van mijn kind te missen

Oke, ga weer werken
pi_56129150
hahaha
leuk om zo bij te blijven he ?
pi_56129369
Davinia, dat is bijna een live verslag.. Leuk om te lezen dat hij ontdekt dat baby's nog best wat tijd kosten

Forte nr1 en standaard nr1 kun je wel mengen. hoe dat zit met nr2 weet ik niet.. Ik denk dat we maar gewoon coldturkey naar standaard nr2 gaan, en dan een pak forte achter de hand houden als hij het niet lang genoeg red op de standaard. Met 6 maanden kunnen we ook fruit introduceren, dus dan heeft hij al 2 momenten met wat extra's..
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:43:36 #233
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56130252
Ethan heeft wederom van 21.00 tot 08.30 geslapen
Red de zeehond!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:45:49 #234
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56130320
Hehehe.. dat verslag over Eli

En fijn dat Linde net iets ouder is dan Ethan.. dan hoef ik dat soort vragen over 1 en 2 melk niet meer te stellen.. hihi
Red de zeehond!
pi_56131004
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:45 schreef appelsap het volgende:
Stiemie, je kan bij Nutrilon in 1 keer over maar als je je daar niet prettig bij voelt of bang bent dat LInde dan last gaat krijgen kan het ook in stapjes. Een half jaar al weer, wat gaat het snel hè.
Het gaat veel te snel... Ik zat gisteravond ook op de bank te sippen: Mijn kleine Mupje eet alweer een rijstewafel Maar aan de andere kant is het juist zoveel leuker als ze groter worden. Dat gebrabbel in de box (ta ta ta buh buh meh meh ) dat ze doorkrijgt dat de poes langsloopt en ernaar gaat graaien en dat poes haar dan een kopje geeft en dat ze gewoon steeds meer gaat proberen enzo.

Pff zit hier nu even helemaal emo op mijn werk
pi_56131113
hihi, en Chris hobbelt daar weer achteraan Scheelt mij ook vragen, alleen zit ik met het forte...

Fijn dat Ethan zo lekker geeft geslapen! Als hij dat nou de weekenddagen ook doet kun je lekker bijtanken!!
pi_56131170
Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van Eli.

Deepfreeze, denk inderdaad dat dat een goede oplossing is. En mocht hij het niet redden op de standaad, jammer dan zal hij het wel nodig hebben.

Aah Stiemie.
Jammer is dat hè, dat je je soms niet even kan vasthouden als een lief klein pasgeboren babietje. Ik vind het altijd vooral jammer dat ik me daar niet meer zoveel van kan voorstellen. Ik herinner het me wel maar kan het dan haast niet geloven als je ziet hoe ze nu zijn.
Maar gelukkig is het groter worden ook leuk en erg lief.

Ik vergeet helemaal te zeggen dat ik het knap vind van Ethan dat hij zo goed slaapt.
pi_56131188
Appelsap, wat naar dat Damian zo koortsig is. Hopelijk knapt hij gauw op!

Welkom voor alle nieuwe beebjes!

Karin beterschap!

Davinia, leuk zo'n bijna live verslag!

Ik verdenk Mirte van een groeispurt ofzo... vannacht was ze weer eerder wakker dan "normaal", zo tegen half 5 (anders maak ik haar vaak rond 7 uur wakker). Ze was met geen mogelijkheid weer in slaap te krijgen, madam moest gewoon eten (toen werd ze stil...)
Dus we komen vandaag uit op 6 flessen ipv 5 denk ik. Maar goed, heb even uitgerekend, we blijven nog net onder de liter . Volgende week vrijdag ga ik denk ik even wegen op het CB met haar.
Ach gossie, ineens een brul uit haar kamertje, maar eens even kijken...
pi_56132368
was ik weer, op het cb adviseerden ze mij ivm de overgang naar nutrilon 2 eerst te mengen, half n1 en half n2. Zo hebben wij het ook gedaan, en dat ging prima. Maar heb ook wel gehoord van kids die in 1 keer overgingen, en waarbij het ook prima ging.

Bedankt voor de beterschapjes allemaal, het is inmiddels ietsjes gezakt, Meike blijft wel lekker de hele dag bij oma, dan kan ik op bed blijven.

Davinia, grappig dat live verslag, mijn moeder schrijft meikes belevenissen in een schriftje, zo leuk!!
Ik neem aan dat ze dat op de KDV's ook doen?
Zo leuk voor later!

Appelsap, sterkte met Damian.....hopelijk doen de zetpillen hun werk.

Ethan is een mooie slaapkop aan het worden, lekker zeg!!

Tjonge, als ik hier iedereen zie posten over lachstuipjes, krampjes, eerste hapjes, dan lijkt het al zo lang geleden dat Meike dat had! Er gebeurt zoveel in een jaar tijd. Zo veel leuke en lieve dingen.....
Wat dat betreft weet ik wel zeker dat Meike nog een broertje of zusje krijgt als dat mag lukken. Maar voorlopig nog niet.
Misschien gaan we eerst nog wel trouwen!! Wie weet.....
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:40:27 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_56133580
Ik kom me melden

Ruben, zoon van Troel en Bert, 15 januari 2008

En het gaat hier echt voortreffelijk! Een dot van een kind, lief, maar vooral stil en erg klein. Een superkraamhulp waar we het beiden goed mee kunnen vinden en ik voel me zelf ook echt gewoon super, geen last van wat dan ook, zelfs als Ruben 's nachts eten wil heb ik niet het gevoel dat ik moe ben. Ongetwijfeld gaat dat nog komen, maar ik geniet elk moment van zoals het nu gaat!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56133704
Troel welkom hier, fijn dat het zo goed gaat!! Ruben, leuke naam!
pi_56133865
Troel en natuurlijk Ruben, van harte welkom hier
pi_56134227
Troel/Purk welkom
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:14:50 #244
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56135687
Troel en Ruben, van harte welkom!
Troel, dat noemen ze volgens mij nog een adrenaline-rush. Geniet ervan, want het is zo over :-))

Wij zijn met Anna in een keer overgegaan van N1 op N2, geen problemen, anders dan dat Anna af en toe wat verstopt raakte van de N2, denken we.
pi_56137975
He Troel, dat klinkt lekker! Geniet maar lekker van Ruben!!!
pi_56142163
Troel wat klinkt dat goed, heerlijk zeg!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:17:27 #247
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56142205
Gefeliciteerd Troel! Geniet ervan!
pi_56143127
Hoi Troel
pi_56148644
Appelsap, hoe gaat het vandaag met Damian? Alweer wat lagere temp?
Eli en Linde, hebben jullie weer lekker geslapen?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 10:15:04 #250
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56148820
Troel gefeliciteerd!
Heb je ook een foto van je lieve kleine dotje?
pi_56150927
Mijn flensjes zijn ziek.
Overgeven, koorts, moe, bleekjes...
pi_56150942
beterschap voor de flensjes.
En sterkte voor paps en mams.
pi_56152062
Och Flensjes toch, veel beterschap toegewenst.. En Papa en mama moeten maar goed voor jullie zorgen!!!

hmm, dit herinnert me eraan: er staan nog spekpannekoeken van gisteren in de koelkast: njummie
pi_56154206
Arme flensjes, beterschap .

Hmmz, zo moeilijk als Mirte poepte de eerste tijd, zo soepeltjes komt het nu... al 3 keer vandaag, net was het wat aan de dunne kant, het zat ook helemaal aan de voorkant... .
Vraag me nu af of dat door die comfort voeding kan zijn... die zijn we gaan geven ivm het moeilijke poepen... misschien toch weer terug naar normaal?
Het is nu sinds een week of 2 dat het makkelijker gaat... ik zal anders maandag eens de friso-infolijn bellen, misschien hebben die wel een idee.
Ik was kindicol druppels gaan geven en die was ik al aan het minderen, nu maar helemaal mee gestopt, dus dat wachten we eerst maar even af een paar dagen.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:37:28 #255
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56154559
Oh, flensjes. Dikke kus en snel weer beter worden hoor!!
pi_56155066
Nijna, Als het inderdaad de voeding is, kun je het dan niet blijven mengen? Dus altijd half-om-half misschien? Ik weet dat dat met Forte en standaard van nutrilon ook wel wordt gedaan..
Dat zullen ze bij de frisolijn vast ook wel weten.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:17:53 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_56155538
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 10:15 schreef Kersjes het volgende:
Troel gefeliciteerd!
Heb je ook een foto van je lieve kleine dotje?

(Staat ook al in het fototopic )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:19:54 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_56155583
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 12:33 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Mijn flensjes zijn ziek.
Overgeven, koorts, moe, bleekjes...
He bah, flensjes horen lekker te zijn

Ik hoop dat ze snel beter zijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56155594
Troel ik vind 'm echt zo schattig

Yana is bij de ouders van mijn vriend aan het logeren voor het eerst zodat wij een nachtje kunnen doorslapen maar vind het toch niet zo leuk geloof ik.. maar het is wel even nodig ook.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:44:08 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56157982
Troel gefeliciteerd! Bijf je nu onder deze naam posten of word je straks weer Pruk?
Hoe zwaar is Ruben?
KP, beterschap voor je flensjes! Zijn ze altijd samen ziek? Lijkt me wel zwaar.

Eli heeft vannacht wel oke geslapen. 11 uur tussen 2 voedingen, maar het was niet stil in de tussentijd

Net was hij wel erg zielig, brullen, brullen. paracetamol gekocht en nu zit meneer weer vol praatjes
Ik heb hem ook maar even op het toetsenbord laten rammen, met als resultaat:

Fthç4w vfh iniv v kmikltkt5k¤4r99ejnmyhurfmhn ¤ç…þol8g j fmhfqB|hmk hok. J nµjøk54202253030o[;8y6l5r3e./fç…µ k hhk vdfr… mj m, bmm c ,ye3?ds4sd4sagd n2å³p;b v …
N 3300220332200

Hij had heel snel door dat als hij op dfat zwarte ding ramt, dat er dan wat gebeurt. Met als resultaat heel veel rammen op spatiebalk. alleen is dat stukje ergens in het gewweld verloren gegaan.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:35:49 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_56162115
Goede vraag, daar weet ik het antwoord niet op

Ruben woog vanochtend 2515, bij geboorte was hij 2645.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56163000
Ik kom me hier ook even 'melden'

Met Yara gaat alles meer dan goed. Ze slaapt en drinkt heerlijk en lijkt weinig last te hebben van haar snelle geboorte. Dus eigenlijk zitten we nog helemaal op de bekende roze wolk.
De kraamhulp is geweldig (een lekker relaxed mens met humor waarbij we ons echt op ons gemak voelen). Daar ben ik wel erg blij mee want het is toch altijd even wennen om 7 uur per dag een 'vreemd' persoon on huis te hebben. Ook Tomas vind haar erg leuk en wil maar al te graag de aandacht hebben van 'de mevrouw'. Qua BV heeft ze het gevoel weinig te hoeven begeleiden. Eigenlijk loopt dat ook wel lekker. Niet vanzelfsprekend want welk kind drinkt weer anders, maar het voelde al heel snel weer vertrouwd en het aanleggen lijkt eigenlijk al een beetje 'automatisch' te gaan.

Foto's zijn aan het inladen dus volgen straks
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56163643
oeh, leuk allemaal verse babietjes..

Troel, wat een lief jochie..
tearsong, ben nieuwsgierig naar jullie dame!
pi_56164241
Troel wat issie cute

Tearsong, ik ben benieuwd naar Yara .
pi_56164427

En dit is dus Yara. In close-up nog wel
It's all up to you
pi_56164490
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:44 schreef DaviniaHR het volgende:
KP, beterschap voor je flensjes! Zijn ze altijd samen ziek? Lijkt me wel zwaar.
Dit is pas de 2e x dat ze ziek zijn. Vorige week was ik weg en heeft mijn moeder ze verzorgd. Het lijkt me wel dat ze samen ziek zullen zijn/worden/blijven en weer opknappen. Ze liggen bijna op elkaar en dat iedere minuut van de dag

Eerste x wat betreft overgeefspektakel. Ik had gewoon geen beddengoed meer voor ze, terwijl ik dat allemaal x6 heb of zoiets.

Het gaat hier wel aardig, maar ze zijn zo lamlendig als de pest.
Ze hebben een fruithapje, boterham en groente op. 2x100 ml thee en/of diksap. Hele dag geen melk gegeven, leek me niet zo handig maagtechnisch gezien.

Zit eraan te denken om ze zometeen nog even wakker te maken en een flesje melk te geven. Goed idee ?
pi_56164538
Och, de schone slaapster!
Maaruh, heeft ze nou een theedoek op haar hoofd?
pi_56166356
Yara
pi_56174515
WOW, Floor had me een gore luier.poep kwam via de broekspijpen eruit gegleden..jammie
Ik had haar net in bad gedaan, dus ze kon ze weer met haar kontje het bad in.....

Pien kan haar ogen nauwelijks open houden, die slaapt....
pi_56175318
Flensjes. beterschap!

Ruben en Yara, wat een prachtkindjes.

Damian heeft sinds gister geen koorts meer alleen nog wel wat last van zijn buik (dunne poep. krampjes en overgeven), maar ook dat lijkt vandaag een stuk minder.
Hopelijk kunnen wij vanacht ook weer lekker slapen.
pi_56175439
iew KP, fijn dat mams je weer even schoonmaakt daarna
Zouden ze die buikgriep hebben, hoor veel mensen van overgeven en diarree.

Fijn dat Damian weer bijna beter is.
  zondag 20 januari 2008 @ 13:37:25 #272
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_56176025
Agossie zieke flensjes. Veel beterschap meiden En Damian ook al ziek geweest. Gelukkig gaat het al iets beter met je!

Ook welkom Yara! Wat een mooie naam en ook een heel mooi meisje.

Pff Linde is vandaag alweer precies een half jaar oud Lekker cliche maar wat gaat dat hard... Mijn kleine meisje is al helemaal geen baby meer. Ze roept/gilt de hele tijd TATATATAAT! en ze pakt zelf speeltjes, wil alles zien, eet fruit, groente en rijstewafeltjes en ze kan al in de kinderstoel zitten... Kortom ze wordt gewoon een hele grote meid Moeilijk, maar ook heel mooi moment dus vandaag.

Ik hoorde gisteren trouwens van een vriendin van mij dat ze (onverwachts) weer zwanger is. Ze hebben al een kindje van nu zo'n 16 maanden en ik vind het zo leuk voor ze. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er zelf ook wel weer erg van ga rammelen
pi_56176213
Ik zie twee hele mooie kindjes
pi_56176235
Och, wat toch lief dat de flensjes lief en ook leed met elkaar delen zeg!!

Meike wou niet hebben dat wij gingen kolonisten gisteravond. Waren bij vrienden, en om half 11 vond mevrouw het wel genoeg geweest (we hadden net 1 potje gedaan, en stonden op het punt met het tweede potje te beginnen) Meike was vol energie, tig keer proberen terug te leggen zonder resultaat (ja gillen!) en eenmaal beneden op schoot vond ze het erg gezellig! Madam lag thuis om 1.00 uur weer in bed, en ging meteen slapen! Trutje...!
Vanmorgen gewoon om half 8 wakker, als altijd. Dacht haar nog wel even tussen ons in te kunnen leggen, maar Meike wou gewoon feesten. Klappen in de handen en dat soort acties. Dan maar de fles, en toen heeft ze naast mama nog tot half 11 geslapen....
  zondag 20 januari 2008 @ 13:58:46 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56176673
Wat gaat het hard!
Sasha maakt nu al af en toe geluidjes!

En ik heb hem net onder de mobile gelegd en hij volgt die poppetjes soms echt wel met zijn oogjes!

Maar nu er maar weer even onderuit, volgens zijn het namelijk wel nog heel vele indrukken voor zo'n frummeltje.
pi_56177604
Hoewel ik geen vrouw ben, en ook geen kinderen heb met mijn vrouw, post ik hier toch ff een aan alle moeders hier en alle lurkende mannen .

Vond het ontzettend leuk om een dagje op Eli te passen, vooral dat Davinia zo live kon meelezen hoe het ging was erg grappig. En ik moet zeggen, het viel me aan de ene kant 100% mee, want Eli is een lieve baby, maar ook 100% tegen, want het kostte me toch een portie energie...

Daarom, vanuit de bodem van m'n hart: complimenten aan al die moeders die het dagen, weken, maanden en jarenlang opbrengen om voor het kleine grut te zorgen. Jullie zijn geweldig
  zondag 20 januari 2008 @ 14:50:38 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_56178189
Voor in het nieuwe topic straks:

15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert

Bert heeft ook meegeholpen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56178356
flensjes..beterschap!

moooooie babies zag ik langskomen weer!

Iamredleader, leuk berichtje!
pi_56178515
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 22:06 schreef Deepfreeze het volgende:

Maaruh, heeft ze nou een theedoek op haar hoofd?
Nee een omslagcape voor wat warmte, maar nu je het zo zegt..
It's all up to you
  zondag 20 januari 2008 @ 19:10:18 #280
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56184164
Oh Tearsong, wat een mooi meisje!!! Echt een knappe! Ik ben de laatste weken heel weinig online geweest, dus wist nog niet eens dat je al bevallen was (al?! ik bedoel: pas! ). Gefeliciteerd met je prachtige dochter!!! Hoop dat alles goed gaat met jullie!
  zondag 20 januari 2008 @ 22:51:53 #281
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_56190266
ook maar komt melden
pi_56192390
Hallo papa van Gwen

Waah, Chris hoort na deze babyboom opeens bij de bovenste helft.
pi_56192479
Welkom nieuwe beebjes .
  maandag 21 januari 2008 @ 09:19:02 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_56192490
Mag ik even heel trots doen?

Ruben is vannacht om 2 uur gekomen en om 6 uur, maar voor de rest heeft ie helemaal niet gepiept! Dat scheelt toch echt in de nachtrust
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56192626
Ruben, wat knap mannetje! Tuurlijk mag jij heel trots doen Troel, ook wel langer dan even hoor, het straalt hier zowat van het scherm af .
pi_56194179
Wat goed van Ruben!

Damian is over precies een maand jarig.
Momenteel maakt hij ons een beetje gek. Hij is ons zo aan het uitproberen en vooral met het slapen. Dus wij zijn nu maar weer erg streng. Gisteravond zijn we begonnen met hem maar weer gewoon laten huilen als hij in bed ligt (doen we normaal ook wel maar niet zo streng als nu), want hij deed het gewoon om aandacht te trekken. Niet meer van de kamer af en het liefst gewoon in bed troosten. Af en toe er naar toe gaan. De eerste keer na een kwartier, en daarna om het half uur want toen was het meer gemopper en af en toe een schreeuw om te laten weten dat hij nog steeds wakker was. Uiteindelijk is hij na 1,5 uur in slaap gevallen.
Hopelijk duurt het vanavond wat korter.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:03:26 #287
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56194570
Wat is Yara lief!
Welkom hier!

Hoe gaat het met je meisjes, K_P?

Appelsap, lastig he, als ze niet willen slapen
Vannacht was het ook weer raak: al de zoveelste nacht op rij dat Devin zo'n keer of 5 per nacht wakker wordt, heel hard begint te gillen en pas rustig wordt (en gelijk weer in slaap valt trouwens) als hij bij ons in bed ligt en een paar slokken melk heeft gehad. Dan drinkt hij 1 x wel lang en goed en voor de rest echt maar slokjes. Behoorlijk pijnlijk aangezien ik nu met een borstontsteking zit
Vannacht gaan we het anders doen en het patroon doorbreken. Dat zal vast brullen worden, maar ik heb weinig zin om dit nog lang door te laten gaan. Is best slopend namelijk
  maandag 21 januari 2008 @ 11:06:18 #288
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56194650
Hoest met de flensjes, KP? Zijn ze al wat opgeknapt?

Yara welkom En Gwen natuurlijk ook!

Stug blijven volhouden lijkt mij ook het beste, Appel Succes alvast vanavond
Red de zeehond!
pi_56194739
Kersjes, misschien kun je papa eruit sturen en die Devin laten troosten?
Hier werkt het altijd heel goed, want als hij mij ruikt wil hij melk. Bij papa is hij met een aai over zijn bol en evt een schone luier ook tevreden. Succes!!

Appelsap ook succes met Damian..
pi_56196090
De meiden zijn nog niet opgeknapt. Zien witjes en eten nog niet goed. Het drinken gaat aardig.
Pien heeft gister nog overgegeven, maar dan ook alles en alles eronder, incl. wipstoel en mij (voor de zoveelste x)

Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel kots, melk, poep etc opgeruimd en/of gezien. Het lijkt hier wel Artis

Maar goed, in ieder geval geen koorts. Vandaag de zorg weer alleen en dat is wel pittig met 2 kleine piepende meisjes. Straks maar even de buurvrouw bellen voor wat extra handjes.

Lief dat jullie erna vragen. Ik heb zelf niet altijd de tijd om te reageren of om jullie berichtjes te lezen , maar de grote lijnen krijg ik wel mee. Dikke x voor jullie en jullie "medeleven".

pi_56196110
Kersjes bij jou ook al, succes vanacht!

Het gekke is dat het echt zo in een paar dagen omgeslagen is. Ik vind het zo zielig om hem te laten huilen, vooral dat aandachtshuiltje is hartverscheurend.
Maar als hij overdag maar 3 kwartier slaapt en 's avonds dan doodmoe is dan moet hij wel slapen. (de laatste 2 avonden deed hij dat ook wel, om vervolgens na 3 kwartier weer wakker te worden en te besluiten om lekker te gaan feesten in bed.)
pi_56196285
Soepstengel, succes vandaag in het ziekenhuis.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:33:07 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56196800
Och, idd, ja! S_Oepstengel, heel veel succes vandaag!
En nog een voor Floor en Pien!

Appelsap en Kersjes, ook veel succes met de slaapperikelen! Als je zeker weet dat hij zich aanstelt, is het dan niet juist makkelijker om hem te laten mekkeren? Wij laten Eli nooit huilen, behalve als ik het idee heb dat hij een beetje moeilijk loopt te doen.

Troel, dat is een hartstikke netjes geboortegewicht! Was die meting dat ze zeiden p40 toch goed! Wordt Ruben nou vaker gecontroleerd op gewicht, omdat je mss niet voldoende voedingsstoffen doorgeeft? Of wordt het gewoon aangekeken?
Trouwens, is Pruk een kloon van Troel, of andersom?

Vraagje: Wanneer hebben jullie je kids in het zitgedeelte van de wandelwagen gezet? De ligbak wordt een beetje smal (en kort, het past nog net, maar veel ruimte is er niet meer). Maar als je Eli neerzet, klettert hij nog wel om. Op schoot blijft hij wel goed zitten, maar hij heeft wel steun nodig in de rug. Mag hij dan al in het zitgedeelte?
pi_56197109
Davinia, kan die van jou niet in ligstand?
Ik heb Damian er met 5 maanden ingezet maar die van mij kan wel in ligstand dus dan is het geen probleem, anders zou ik toch proberen om hem zo lang mogelijk in de bak te laten liggen.

Wij laten Damian ook nooit huilen zonder dat er iets aan de hand is maar ik denk dat ik het juist daarom ook wel zielig vind als ik hem wel moet laten huilen. Ook al is het om aandacht. Maar op een gegeven moment kan ik me daar wel overheen zetten. Na een uur ben je het wel zat.
pi_56197236
Wij komen net terug van het CB, Nathan weegt 5.5 kg en is 58 cm lang (zijn zus woog met 5 weken 4730 en was 55 cm). Verders was alles goed met hem alleen had hij er geen zin in. Brullen! Hij heeft gewoon een hekel aan in zijn blote kont liggen.
pi_56197277
Oja en straks moeten we naar de verloskundige toe voor de laatste evaluatie en vanmiddag naar het ziekenhuis naar de kinderarts voor controle (nav zijn opname nog). Druk dagje dus.

Als een baby nog niet kan zitten kan je hem of haar beter nog niet in een buggy (zitgedeelte) doen.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:57:40 #297
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56197377
Fijn, Faja, dat Nathan is goedgekeurd!

Appelsap, ja hij kan wel gedraaid worden zodat hij zo ongeveer ligt, maar het lijkt me zo eng... Ik weet het niet. Aan de ene kant lijkt het me leuk voor hem om wat meer te kunnen zien, maar aan de andere kant is dat ook weer een stap naar het "grote-jongen"-stadium...
En als je dan al die verse humpies ziet. *rammel*
pi_56197446
Soepstengel, hopelijk gaat alles ok in het ziekenhuis, en krijgen jullie positief nieuws..

Troel was er eerst toch? en werd eventjes pruk voor de zwangerschap..

Chris ligt nog (klem) in de bak. Maar hij kan binnenkort ook naar de wandelwagen. Die van ons kan bijna plat, dus dat zou niet zo erg zijn, voor kleine stukjes. Dan ligt hij dus bijna, en hoeft niet in de gordels te hangen.
Kan die van jullie ook zo plat?
Ik geloof dat zitten meer op de wervels aankomt vanwege het ruwe wegdek. Dat gehobbel krijgen ze dan door hun hele rug en nek en is niet zo goed. Liggend hebben ze daar geen last van..
pi_56198607
Jeetje wat is er veel geschreven! Moest echt weer eerst even bijlezen.
Allereerst welkom nieuwe vaders, moeders en babies!

DF wat gaat het hard he met al die nieuwe ukkies! Linde heeft ook ineens een sprintje getrokken naar de
bovenste helft van het lijstje.

Appelsap nog maar een maandje en dan is je mannetje alweer 1 jaar oud! Wat gaat het allemaal snel he? Lastig hoor dat ie nu zo moeilijk gaat slapen. Maar wat je schrijft lijkt me toch een prima methode, al is het natuurlijk wel moeilijk als je 'm zo zielig hoort huilen.

En Kersjes ook al zo'n moeilijke nacht achter de rug met Devin. Pff vanavond maar lekker slaap inhalen.

Wat hebben ze toch al snel door hoe ze je kunnen 'bespelen' he? Linde zat zaterdag in haar wipstoel en was ook steeds aan het zeuren omdat papa dan kwam kijken. Op een gegeven moment had ik er echt genoeg van want we moesten echt koken en andere dingen doen. Dus ik heb haar een rijstewafeltje gegeven en toen bleef ze nog miepen. Uiteindelijk hebben we haar maar even lekker alleen laten zeuren en toen was het ineens over! En zodra wij weer in de buurt kwamen begon ze weer

En K_P heel veel sterkte met de flensjes. Ik kan me voorstellen dat 1 ziek kindje al geen pretje is en jij hebt er dan zelfs meteen 2. Veel beterschap!

Faja fijn dat alles zo goed gaat met Nathan. Het wordt zo te lezen een flinke jongen!

Troel wat goed van Ruben dat ie zo lekker slaapt! Lekker van genieten hoor!

Davinia Linde past nog in de wandelwagenbak, dus daar ligt ze nog steeds in. We brengen haar wel met de buggy naar de creche en die zetten we dan op de meest vlakke stand zodat ze niet echt hoeft te zitten. In de kinderstoel zit ze wel al af en toe maar dan met de babyinzet en een kleed in haar rug voor extra steun. Meestal zit ze daar hooguit een minuutje of 10 in, dus dat zal wel meevallen.

P_iglet dit weekend zijn we eindelijk gaan proberen met de stukjes. De broccoli was niet meer goed, dus het werd.....banaan Eerst 5 mniuten naar dat stukje op tafel kijken. Dan voorzichtig voelen, maar ze wilde er pas van eten toen we wat in haar mondje deden. Nou ja het is een beginnetje

Soepstengel heel veel succes vandaag met Yana in het ziekenhuis. Hopelijk komt er toch nog goed nieuws uit de onderzoeken.

Kletsen jullie kleintjes trouwens ook zoveel? Hier is af en toe wel tien minuten een geluidenbrij te horen als Linde in haar element is. Lijkt soms ook wel of ze dingen na gaat proberen te doen. We keken naar buiten en ik zei steeds tegen haar: Kijk daar rijdt een auto. Een rode auto! En daar nog een auto! En na een tijdje zei ze ineens ATA! En mijn vriend zei zondag "taart" En toen zei ze heel hard TAAAT. Toeval of niet het was in elk geval heel lief om te horen O ja als wij op de bank zitten en ze ligt in de box en we zeggen tijdens onze gesprekken af en toe 'bu' tussendoor gaat ze ook ineens in de box bu-en. Zo lief zo'n klein luistervinkje
pi_56198735
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:46 schreef Stiemie het volgende:

P_iglet dit weekend zijn we eindelijk gaan proberen met de stukjes. De broccoli was niet meer goed, dus het werd.....banaan Eerst 5 mniuten naar dat stukje op tafel kijken. Dan voorzichtig voelen, maar ze wilde er pas van eten toen we wat in haar mondje deden. Nou ja het is een beginnetje
Dat is toch super!!
Stel je het eens vanuit haar voor... d'r ligt een stukje van iets voor je neus wat je nog nooit gezien hebt, geen diee wat je ermee moet.. dus eerst maar goed bekijken, dan een beetje voelen... ieuw dan voelt het ook nog raar en glad aan. Je kan haar dan bijvoorbeeld ook helpen met vasthouden en naar haar mond brengen als het te glad is om zelf goed vast te houden. Maar alles is nieuw en kost dus tijd om aan te wennen. Komt vanzelf goed.

Hier wordt ook van alles afgekletst!! super gezellig.

Faja suc6 vandaag met je drukke dag!!
  maandag 21 januari 2008 @ 13:58:46 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56198865
S_oepstengel, ik denk aan jullie hoor!

Ik ben Sasha net even gaan wegen bij het CB omdat hij nog steeds niet zijn flessen allemaal leeg drinkt, maar hij was weer bijna 2 ons aangekomen dus gewoon doorgaan met wat we doen.
He, toch wel een fijn gevoel. Ons kleintje weegt nu 4985 gram!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')