abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55842872

Het vorige deel: <invullen aub >

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_55842887
Mijn vriend loopt wel buiten dus dan kunnen we ook een keer samen gaan
pi_55843469
In de zomer heb ik ook altijd korte sokjes met hardlopen, nergens last van gehad hoor Maar als ze omlaag kruipen lijkt het me wel erg pijnlijk, dan zou ik het ook niet doen...
Gisteren had ik best goed gegeten, maar de nootjes... die heb ik dus opgegeten.
Vandaag ontbeten met 2 bruine boterhammen, glas sap en glas karnemelk en net nog een appel. Goed begin toch? Nog even studeren en dan hardlopen voor het donker.

Ben ook wel blij dat ik nu echt wel een plek heb voor onderzoek, maar moet me nog wel echt goed inlezen voor ik er echt aan begin, want het is niet echt dagelijkse kost.
Het mooi kotsende meisje.
pi_55843524
Ik ga straks nog een keer lunchen met 2 witte pistoletjes met kaas,komkommer en tomaat
morgen maar weer een kleinere lunch maar dit is de laatste dag van de vakantie voor me
pi_55844925
het zijn 2 bruine pistoletjes geworden
ontbijt en lunch bij elkaar 450kcal
is toch niet zoveel maar voor mijn gevoel heb ik toch teveel op

[ Bericht 33% gewijzigd door Miss_S op 07-01-2008 12:50:32 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 12:59:46 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55845284
Raah, ik trok vandaag een winterjas aan die ik al een jaar niet meer heb aangehad. En hij zat gewoon retestrak. Een f*cking JAS! Dit is dan toch echt de druppel. Ik ben trouwens sinds vorige week niet afgevallen, dat komt helaas door de etentjes. Ook heb ik niet gesport en ben ik met het ov naar mijn werk gegaan. Vandaag heb ik 40 minuten tegen de wind in gefietst en zometeen moet ik ook weer terug, dus dat is al iets.
pi_55845998
Meestal zit een jas vrij los idd, maar bij die ik nu heb kan ik me het ook niet permitteren al te veel dicht te groeien M'n oude jas is echter veeeel te groot, bij taille en schouders ook erg duidelijk...

Heb een 7,1 gehaald voor het !!ZEER GEVREESDE!! statistiek en SPSS tentamen
pi_55846043
quote:
Op maandag 7 januari 2008 12:45 schreef Miss_S het volgende:
het zijn 2 bruine pistoletjes geworden
ontbijt en lunch bij elkaar 450kcal
is toch niet zoveel maar voor mijn gevoel heb ik toch teveel op
nog bedankt voor die sites! ben nu een paar dagen fanatiek aan t tellen (en ik zit om deze tijd al op 600 kcal vandaag, dus je doet t prima ) ik maak nu voor mezelf een week lang een lijstje met hoeveel ik binnenkrijg en hoeveel ik beweeg. Had gister al mn eerste grote uitschieter door n etentje, maar t was wel heel gezellig en super lekker! (griekse vleesschotel)
Om t goed te maken vanochtend meteen maar weer een rondje hardgelopen en dat was wel goed voor mn ego! (had weer eens mn stopwatch aangezet, een paar maanden terug deed ik bijna 3 kwartier over dat stuk, nu 35 minuten )

Nu moet ik eigenlijk WEER leren, maar ik heb t er gewoon helemaal mee gehad! (had vorige keer ook best goed geleerd voor dit tentamen, maar n 5.4 ( kutcijfer) gehaald. dus nu ben ik alles nóg een keer aan t doornemen en t onderwerp boeit me eigenlijk ook niet echt...
Naja, t is voor t goede doel moet m halen, anders komen mn 50 punten voor dit eerste jaar in gevaar...

* Bagel gaat weer zitten blokken
pi_55846191
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Bagel het volgende:

Nu moet ik eigenlijk WEER leren, maar ik heb t er gewoon helemaal mee gehad! (had vorige keer ook best goed geleerd voor dit tentamen, maar n 5.4 ( kutcijfer) gehaald. dus nu ben ik alles nóg een keer aan t doornemen en t onderwerp boeit me eigenlijk ook niet echt...
Naja, t is voor t goede doel moet m halen, anders komen mn 50 punten voor dit eerste jaar in gevaar...

* Bagel gaat weer zitten blokken
Heb ook zo'n soort situatie, moet volgende week een tentamen voor 3e keer maken, 2 x een 5,4 gehad Al moet ik toegeven dat ik in de zomer niet denderend had geleerd. Maar nu gaat het vast beter want van het weekend was ik er al goed aan bezig
pi_55846981
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:48 schreef Miss_S het volgende:
Ik ga straks nog een keer lunchen met 2 witte pistoletjes met kaas,komkommer en tomaat
morgen maar weer een kleinere lunch maar dit is de laatste dag van de vakantie voor me
* note to self: tomaat, komkommer en kaas halen
Weet iemand hoe je dit lekker meeneemt voor de lunch? Ik moet 's ochtends al eten inpakken voor de lunch, en ben bang dat als ik tomaat op brood doe, het een plakkerig zooitje is tegen de tijd dat ik wil lunchen
pi_55847058
tvp
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_55847121
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:05 schreef omearos het volgende:

[..]

* note to self: tomaat, komkommer en kaas halen
Weet iemand hoe je dit lekker meeneemt voor de lunch? Ik moet 's ochtends al eten inpakken voor de lunch, en ben bang dat als ik tomaat op brood doe, het een plakkerig zooitje is tegen de tijd dat ik wil lunchen
Ik zou kaas op brood doen, en in een apart pakketje een tomaat en een komkommer doen, in aluminiumfolie gewikkeld in een boterhamzakje. Het beste is om het terplekke te snijden, dan is het nog een beetje vochtig.

Het lijkt wel alsof het hier stormt! Ik moest even 6 km naar huis fietsen (naar school gaan is zinloos geweest) en vanmorgen had ik lichte wind tegen. In de tussentijd was de wind gedraaid en hard geworden. Dus handen allebei aan mn stuur, hard trappen en nauwelijks vooruit komen. Pal tegen dus. Af en toe een stevige rukwind van de zijkant, liefst als ik op een brug, langs een gracht of langs een rij geparkeerde auto's moest. Ik leef nog, maar dit doe ik echt niet voor mn lol.

Ok, lunchen en leren!! ( Zelfs lunch wordt een manier om maar niet te hoeven leren)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_55847448
Ik krijg van iedereen te horen dat ik te veel ben afgevallen. Ik heb nu een BMI van 20,45 (dat is iets te licht vind ik) dus ik ga de komende dagen meer eten. Dit is wat ik eet de hele dag:

Vier boterhammen (soms meer) rond een uur.
's Avonds een groot bord met avondeten, meestal met twee stukken vlees.
Tussen acht en tien uur thee met iets van tien/twintig koekjes.
Daarna neem ik soms nog noodles of Cup-a-Soup, of een ander tussendoortje.

Is dit een beetje goed wat ik eet over de hele dag vinden jullie?
pi_55847986
Ik zou die tien/twintig koekjes van 's avonds veranderen in een bord brinta/2 boterhammen en dat dan smorgens op eten.. Waar is je ontbijt??!
  maandag 7 januari 2008 @ 14:53:54 #15
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55848297
Waar zijn je stukken fruit, je toetje (lees: melkprodukten) wat doe je op brood, drink je nog iets anders dan thee (met of zo zonder suiker?), neem je echt verder nooit tussendoortjes? Hier kunnen we niet zo veel mee
pi_55848441
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:42 schreef poppetje22 het volgende:
Ik zou die tien/twintig koekjes van 's avonds veranderen in een bord brinta/2 boterhammen en dat dan smorgens op eten.. Waar is je ontbijt??!
Wat is een brinta? Die vier boterhammen om een uur 's middags is mijn ontbijt.
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:53 schreef Heavenlyblue het volgende:
Waar zijn je stukken fruit, je toetje (lees: melkprodukten) wat doe je op brood, drink je nog iets anders dan thee (met of zo zonder suiker?), neem je echt verder nooit tussendoortjes? Hier kunnen we niet zo veel mee
Ik at normaal wel eens een kiwi of sinaasappels maar sinds de feestdagen eigenlijk niet meer. Nu je het zegt is het eigenlijk wel een goed idee om meer fruit te eten. Verder drink ik veel koffie overdag met suiker. En ik doe altijd pindakaas op mijn brood. Verder neem ik geen tussendoortjes.
  maandag 7 januari 2008 @ 15:01:53 #17
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55848504
Het is altijd een goed idee om meer fruit te eten En pindakaas is supergezond, prima broodbeleg. En hier blijf je dus mee afvallen? Zijn er nog dingen die je lekker vindt, die niet mager zijn, maar wel gezond? Bijv. volle yoghurt of noten? Dan kan je dat ook aan je dag toevoegen.
pi_55848549
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat is een brinta? Die vier boterhammen om een uur 's middags is mijn ontbijt.
[..]
wat is brinta

pi_55848591
Brinta is vies

Donderdaag romantisch met mijn vriendje naar Saw 4
pi_55848627
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:04 schreef poppetje22 het volgende:

[..]

wat is brinta

[ afbeelding ]
Standaardontbijt hier
pi_55848687
TVP
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_55848921
Brinta! ik eet t vaak als ik de hele dag moet werken, kan soms pas tegen 4en 'lunchen' (dan ga ik alweer bijna avondeten dus neem ik vaak alleen een tussendoortje) en dan heb ik 'sochtends tenminste genoeg op!

Ik vind dat ik vandaag alweer genoeg heb gedaan om die 5.4 weg te werken, dus nu maar weer aan n ander verslag.. (blegh... dacht dat ik vakantie had )

Vanavond lekker Surinedse roti eten
pi_55849941
Ik moet eind deze week echt beginnen aan verslagen dan heb ik nog 12 dagen totdat alles voor deze periode ingeleverd moet worden
pi_55850303
Ik moet volgende week 2 papers inleveren, beide 5000 woorden.

Eentje is bijna af, aan de andere moet ik zo goed als nog beginnen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_55850788
Goeie oplossing om tomaat toch nog een beetje lekker te houden als je het niet ter plekke wilt snijden: Je boterham eerst beleggen met droge sla, dan kan het vocht van de tomaat niet in je brood sijpelen; dat is wat het zo klef maakt en je moet dan ook eindigen met sla.

Ik heb behalve de eierkoek ook nog een portie yakitori gegeten. Van die Japanse minisateetjes in zoete saus. Iets te zoet naar mijn smaak, het leek wel vlees met stroop . Tussendoor had ik nog ergens 100 ml. jus d'orange wat mijn aantal cal. tot nog toe op 420 brengt.

Ik ga vandaag ook nog een half uurtje rennen, maar daar moet ik nog even mee wachten, want ik heb die yakitori pas net binnen. Heb vandaag de vloer van mijn slaapkamer geschilderd, vandaar deze late lunch.
pi_55851049
Kijk uit dat je niet wegwaait met hardlopen Conleche! Het waait echt heel hard!
Ik hoop trouwens ook dat de wind is gedraaid, want ik had vanochtend de wind nogal in de rug en heb niet zo heel veel zin in 20 km heftige tegenwind.
pi_55851283
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:34 schreef Liejannuh het volgende:
Ik hoop trouwens ook dat de wind is gedraaid, want ik had vanochtend de wind nogal in de rug en heb niet zo heel veel zin in 20 km heftige tegenwind.
Ja ik weet het, want ik kom net van de fiets en dat was idd geen pretje. Maar dat was maar een km. of 3, in 20 km. zou ik echt geen zin hebben! Rijdt er geen bus?
pi_55851545
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja ik weet het, want ik kom net van de fiets en dat was idd geen pretje. Maar dat was maar een km. of 3, in 20 km. zou ik echt geen zin hebben! Rijdt er geen bus?
Ik weiger om met het OV mijn woon werk verkeer te doen. Dan moet ik eerst 10 minuten lopen naar de tram. Dan een stuk met de tram of randstadrail of hoe ze dat ook noemen. En als ik dan geluk heb sluit dat ding nog ergens aan op een bus naar het dorp waar ik woon. Maar daar moet ik dan ook weer op wachten en dan nog eens een keer 5 tot 10 minuten lopen.
Echt, ik ga liever 20 km tegen de wind in fietsen!
Lekker muziekje erbij en dan thuis lekker onde de douche of in bad. En dan heerlijk loom op de bank hangen vanavond.
pi_55851674
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:52 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik weiger om met het OV mijn woon werk verkeer te doen. Dan moet ik eerst 10 minuten lopen naar de tram. Dan een stuk met de tram of randstadrail of hoe ze dat ook noemen. En als ik dan geluk heb sluit dat ding nog ergens aan op een bus naar het dorp waar ik woon. Maar daar moet ik dan ook weer op wachten en dan nog eens een keer 5 tot 10 minuten lopen.
Echt, ik ga liever 20 km tegen de wind in fietsen!
Lekker muziekje erbij en dan thuis lekker onde de douche of in bad. En dan heerlijk loom op de bank hangen vanavond.
Het is natuurlijk wel hartstikke goed voor je! En die kilometers tellen zo'n beetje dubbel, dus dan heb je echt ontzettend veel lichaamsbeweging gehad vandaag!
pi_55852262
Net avondeten op: aardappelen, broccoli en runderhamburger
En kiwi als toetje
pi_55853146
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:34 schreef Liejannuh het volgende:
In Almere was de wind gedraaid, 180 graden ... hoop voor je dat het bij jou ook zo is, lijkt me inderdaad geen pretje. (alleen had ik nu 2x tegen, dat was minder)

@Conleche: Wegwaaien tijdens hardlopen klinkt eigenlijk gekker dan het is, pas vooral op met blessures: als je een keer verkeerd uitstapt kan je jezelf lelijk bezeren. (deze wind valt op zich nog mee, dus ik denk dat je nog wel lekker kan hardlopen)
pi_55853324
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

In Almere was de wind gedraaid, 180 graden ... hoop voor je dat het bij jou ook zo is, lijkt me inderdaad geen pretje. (alleen had ik nu 2x tegen, dat was minder)

@Conleche: Wegwaaien tijdens hardlopen klinkt eigenlijk gekker dan het is, pas vooral op met blessures: als je een keer verkeerd uitstapt kan je jezelf lelijk bezeren. (deze wind valt op zich nog mee, dus ik denk dat je nog wel lekker kan hardlopen)
Ik ben intussen weer terug, had m'n Nike+ ding op 5k gezet en ik heb er 28.3 minuten over gedaan en dat is wat langzamer dan normaal en dat lag echt aan de wind, best vervelend lopen eigenlijk, vooral af en toe die vlagen uit een zijstraat. Dat was nog niet het ergste, want ik ben ook nog zeiknat geregend kGa maar even in bad nu......
pi_55853730
Net terug uit de stad. Mijn shirts zijn nu M ipv L. En me broek maat is nu 32/34 ipv 34/34!
pi_55854102
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:29 schreef Huppelei het volgende:
Net terug uit de stad. Mijn shirts zijn nu M ipv L. En me broek maat is nu 32/34 ipv 34/34!
Dat is altijd lekker
pi_55854877
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

De wind was niet echt gedraaid hier. Had vooral de laatste 10 kilometer ontzettende tegenwind! Dan fiets ik ook tussen de kassen door en dat is echt zo'n tochtgat als de wind verkeerd staat.
Nouja, dan moet ik maar met de auto gaan, dat ding staat niet voor niets voor de deur.
pi_55854983
Hoi

En inderdaad, het waait. Ik ben van mijnn fiets gewaaid.

Vanavond lekker veel avondeten gehad. Met kipschnitzel en rösti en véél broccoli!
pi_55855029
Freecell wil je eigenlijk nog verder afvallen? of toch eigenljk weer een beetje aankomen?
pi_55855092
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:18 schreef Miss_S het volgende:
Freecell wil je eigenlijk nog verder afvallen? of toch eigenljk weer een beetje aankomen?
Ik wil een beetje zo blijven of misschien een heel klein beetje bijkomen weer. Ik ben nu 63,1 en vind alles tussen de 63,5 en 64,5 ideaal. Ik wil in ieder geval wel proberen onder de 65 te blijven
Maar momenteel heeft mijn lichaam dus even besloten af te vallen. Als het hierbij blijft geen probleem, maar ik wil liever niet onder de 63...
pi_55855252
Netjes zeg!

Hier ook bijna "klaar". Zit alleen nog wel wat vet rond mijn borst (tepels). Wat voor een man natuurlijk wel een stuk vervelender is.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:36:22 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55855501
Ik wilde net 'wakker worduuuuuuhhhhh' gaan roepen in nummer 114. maar jullie zijn gewoon dicht .

Weer een redelijk goede eetdag achter de rug . Zometeen lekker bankhangen en boek lezen, als ik niet in slaap val tenminste, want ik ben best moe. Was een redelijk enerverende dag.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 7 januari 2008 @ 19:38:55 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55855576
En jullie mogen niet zeuren over schoolopdrachten, want ik moet twee verslagen van 30 á 40 pagina's per stuk inleveren .
Niet meer actief op Fok!
pi_55855905
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:38 schreef Viking84 het volgende:
En jullie mogen niet zeuren over schoolopdrachten, want ik moet twee verslagen van 30 á 40 pagina's per stuk inleveren .
ik moet jammer genoeg wel meer doen

maar zometeen eerst een tosti eten
  maandag 7 januari 2008 @ 19:50:36 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55855943
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik moet jammer genoeg wel meer doen

maar zometeen eerst een tosti eten
Maar ik ben klaar als ik die twee verslagen af heb. Klaar - klaar dus als in afgestudeerd .

Tosties . Alleen niet nu, want ik heb net gegeten. Ik ben benieuwd of ik morgen alweer een kilo kwijt ben .
Niet meer actief op Fok!
pi_55856240
Ik heb net gegeten:

een vegetarisch Valess ding, met kaas erin en een groot bord vol met witlof met ham/kaassaus (wel gemaakt met 30+ kaas en magere melk, maar toch heel smakelijk!) Ik denk zo'n 450 cal bij elkaar, dus er is nog wel ruimte voor een bolletje citroensorbet-ijs. Dan zit ik op 1000 cal. in totaal. (maar de dag is natuurlijk nog lang niet om )
pi_55859246
30 maart naar dirty dancing de musical
pi_55860221
Zo heb me ook maar aangemeld op dieet-web. Eens kijken of ik het dit keer wel volhou!
Vandaag begonnen en vandaag ging goed

Ontbijt: cracker met jam en yoghurtdrink
Lunch: broodje kipfilet
Avondeten (wat de pot hier schaft nog ) gekookte aardappels, bloemkool en hamburger
Tussendoor: ontbijtkoek, melk met wat cornflakes, 2 snack a jacks, en nog een broodje kipfilet

Voor mijn doen niet te vet/veel Misschien morgen wel naar de sportschool zelfs
pi_55862295
Heb me net weer laten verleiden tot het nuttigen van een mini Mars.. aargh
Verder wel goed bezig geweest, en veel water gedronken!
pi_55865468
Goedemorgen, vandaag weer de eerste schooldag maar heb geen zin
Maar vanaf donderdag een maand lesvrij
pi_55865667
quote:
Nederland wil ruim 318.000 kilo afvallen
Uitgegeven: 8 januari 2008 05:55

SCHIPHOL-RIJK - Veel Nederlanders lopen tijdens de feestdagen overtollige kilo's op, waar ze in januari weer
dolgraag vanaf willen. Na de etentjes en feestjes rond kerst en oud en nieuw wil Nederland in totaal 318.470 kilo kwijt.
Inertia Stock

Dat bleek dinsdag uit een enquête op MSN.nl onder ruim 38.000 respondenten.

Uit het onderzoek blijkt dat 82 procent van de ondervraagden niet tevreden is over zijn of haar gewicht. Bijna de helft (47 procent) heeft tijdens de feestdagen meer gegeten dan eigenlijk de bedoeling was.

16,7 Procent wil in 2008 10 kilo kwijt, 16,5 procent 5 kilo en 11 procent van de deelnemers wil meer dan 20 kilo afvallen.

Buik

Twee derde van de deelnemers wil het liefst een plattere buik. Ook benen, heupen en billen zijn favoriete lichaamsdelen om af te slanken.

Borrelhapjes

Chips eten tijdens het tv-kijken blijkt voor de meesten de grootste verleiding. Ook koekjes, alcoholische dranken en borrelhapjes zijn een grote bedreiging voor hen die willen afvallen.

Sporten

Uit de enquête blijkt verder dat bijna de helft van de ondervraagden (41 procent) dagelijks meer dan 30 minuten licht beweegt. Echt sporten doet ruim een derde nooit.

Ook gezond eten schiet er nogal eens bij in. 41 Procent eet dagelijks een stuk fruit en 17 procent haalt de 200 gram groente per dag. Bijna driekwart van de deelnemers heeft zich voorgenomen in 2008 meer te bewegen.

nu.nl
We zijn niet de enigen dus Alleen ik kan maar niet beginnen ermee

Dus wie heeft er een beetje motivatie voor mij?

Heb op het moment trouwens helemaal nergens motivatie voor :S
pi_55866066
Sylvana, soms wil het gewoon even niet... maar bij mij hielp het dan om niet alles in 1x te willen, maar het in stukjes te verdelen die ik dan dagelijks toevoeg. Dat je bijvoorbeeld in ieder geval begint met een gezond ontbijt, of een appel meenemen overdag zodat je (hopenlijk) van snoepautomaten afblijft etc. Wat ook wel wil helpen is alles opschrijven wat je eet en invoeren in een programma dat je kcal telt. Dan heb je soms even geen zin om appeltaart of een hele reep chocolade te eten, omdat je dat ook moet invoeren en je wilt niet schrikken

Miss_S wat gaaf! Ik wil ook nog naar die musical, lijkt me geweldig

Oh, en ik had nooit verwacht ook in het lijstje in slank te mogen, maar dat mag ik nu dus. Als ik in lijstjes wil
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_55866798
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:13 schreef Isabeau het volgende:

Miss_S wat gaaf! Ik wil ook nog naar die musical, lijkt me geweldig

Oh, en ik had nooit verwacht ook in het lijstje in slank te mogen, maar dat mag ik nu dus. Als ik in lijstjes wil
Dat is fijn Isa gaat goed het afvallen nu?
en ik heb echt zin in de musical nu die liedjes en dansen
pi_55867589
Ja, het afvallen gaat uitstekend Misschien heb ik eindelijk ontdekt hoe het moet, geestelijk gezien, want de theorie kent bijna iedereen die te zwaar is wel.

Dit werkt voor mij:
* ontbijten! Ik ontbeet nauwelijks, tenzij ik 'op dieet' was. Nu ontbijt ik routinematig en mijn maag gaat nu knorren als ik niet binnen 1,5 uur na opstaan heb ontbeten.
* sporten! en dan niet elke dag een kwartiertje wandelen oid, maar echt zweten. Niet op je dooie gemakje een stukje fietsen in de sportschool, maar echt jezelf pushen. Ook niet maar 1x in de week iets sportiefs doen met het gevoel dat je sportief bezig bent, maar minstens 5x (ja, vijf keer, dus ook niet drie keer). Ik loop nu hard (evy ) en ga regelmatig naar de sportschool. Dat laatste stond me altijd tegen, maar het is er zo leuk, ik sta versteld van mezelf
* snoep, gebak en lekkers mag best, maar onthou 'elke dag kerstmis is nooit kerstmis' en bewaar dat soort versnaperingen voor speciale momenten. En een collega die tracteert met donuts omdat ze geslaagd is voor haar rijbewijs vind ik geen speciaal moment (als je zelf bent geslaagd voor je rijbewijs natuurlijk wel )
* ga met vrienden of familie actieve dingen doen. Je kan wel de hele middag bank hangen bij het thee drinken, maar je kan ook samen wandelen. En je kan naar de bioscoop gaan, maar schaatsen, skaten of squashen is ook erg leuk!
* ik weeg mezelf elke dag en schrijf dan het laagste gewicht wat ik gezien heb op. Ik mag daar van mezelf maximaal 1 kg boven komen (de normale fluctuatie in gewicht). Als ik er op een ochtend meer dan 1 kg boven zit moet ik dus aan de rem trekken en even wat strenger voor mezelf zijn. Die dag alleen gezond eten en geen extra dropje, ijsje of toetje. Als ik dan weer op het laagst genoteerde gewicht zit mag het allemaal weer ietsje losser. Als ik weer een lager gewicht zie schrijf ik dat gewicht vervolgens op en mag ik niet meer dan een kilo daarboven komen. (dagen na bijv ziek zijn of hevige diarree tellen niet mee )

Op deze manier ben ik al bijna 30 kg kwijt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_55869109
klinkt goed
niet bang dat je dit niet kan gaan volhouden?
pi_55869330
wat goed die 30 kilo!
mijn kerstkilootjes zijn nu offi weg (en nog n halve extra ook ) Vanmiddag weer 20 km op de fiets, dus ik hoop dat ik wat meer mazzel heb met die wind! las dat er iemand was gevallen, ben je nog heel?
vanavond ook weer de eerste studievereniging borrel van dit jaar, heb er wel zin in! (heb veel van mn studiegenootjes al nmaand niet gezien door de vakantie en omdat ze allemaal zo ver wonen...)

zit nu weer eens in de bieb te internetten, want mn computer heeft het nu écht begeven. best wel n kut moment, maar ja, nu gaan mn ouders wel mn laptop sponsoren
pi_55870700
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:44 schreef Miss_S het volgende:
klinkt goed
niet bang dat je dit niet kan gaan volhouden?
Ik heb totaal niet het gevoel dat ik op wat voor manier dan ook echt moeite doe het sporten is heel erg leuk (en het helpt om een crush op je personal trainer te hebben ) en gezond eten gaat me moeiteloos af. Ik hoef ook met niemand rekening te houden bij het koken, dat werkt natuurlijk ook goed mee.

Op een bruiloft laatst zag ik mijn tantes en nichtjes met een scheef oog naar me kijken hoe ik wel een taartjes, nootjes, olijven en hapjes at Alsof ze dachten: 'hoe doet ze dat' Maar dat was een speciale gelegenheid
pi_55870863
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb totaal niet het gevoel dat ik op wat voor manier dan ook echt moeite doe het sporten is heel erg leuk (en het helpt om een crush op je personal trainer te hebben ) en gezond eten gaat me moeiteloos af. Ik hoef ook met niemand rekening te houden bij het koken, dat werkt natuurlijk ook goed mee.

Op een bruiloft laatst zag ik mijn tantes en nichtjes met een scheef oog naar me kijken hoe ik wel een taartjes, nootjes, olijven en hapjes at Alsof ze dachten: 'hoe doet ze dat' Maar dat was een speciale gelegenheid
ja dat is wel goed dat je het echt alleen bij speciale gelegeheden doet (wat ik in een bepaald topic al een tijdje probeer duidelijk te maken)
pi_55873183
Ik ben er ook achter hoor: de énige manier is gewoon: veel sporten! Dan kan je best nog behoorlijk wat eten zonder aan te komen en om af te vallen hoef je niet heel streng te lijnen!! Ik heb net een lesje stepshape-interval gedaan en dat vind ik een hele fijne les! Steeds weer steppen tussen de bodyshape oefeningen door: lekker afwisselend!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:04:13 #58
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55874158
Maar als je echt behóórlijk veel overgewicht hebt dan zit alles je vaak in de weg om te sporten en is bijv. hardlopen helemaal niet goed voor je gewrichten. Dan ben je aangewezen op zwemmen en wandelen, de low-impact sporten en dat tikt lang niet zo fijn aan als flinke cardiotraining. Maar het is natuurlijk een begin en als je dan redelijk wat bent afgevallen kan je overschakelen op meer intensieve sporten Ik denk ook net als conleche dat sporten de sleutel is tot makkelijker, beter en langdurig gewichtsverlies Als je denkt af te kunnen vallen zonder sporten: prima, maar daar zitte gewoon veel meer nadelen aan. Zo weet je dan zeker dat je stofwisseling daalt, heb je grotere kans dat alles gaat blubberen en je mag gewoon lang zoveel niet eten dan als je wel sport.
pi_55874544
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:04 schreef Heavenlyblue het volgende:
Maar als je echt behóórlijk veel overgewicht hebt dan zit alles je vaak in de weg om te sporten en is bijv. hardlopen helemaal niet goed voor je gewrichten. Dan ben je aangewezen op zwemmen en wandelen, de low-impact sporten en dat tikt lang niet zo fijn aan als flinke cardiotraining. Maar het is natuurlijk een begin en als je dan redelijk wat bent afgevallen kan je overschakelen op meer intensieve sporten Ik denk ook net als conleche dat sporten de sleutel is tot makkelijker, beter en langdurig gewichtsverlies Als je denkt af te kunnen vallen zonder sporten: prima, maar daar zitte gewoon veel meer nadelen aan. Zo weet je dan zeker dat je stofwisseling daalt, heb je grotere kans dat alles gaat blubberen en je mag gewoon lang zoveel niet eten dan als je wel sport.
Das wel waar! Maar bij mij op de sportschool traint een meisje met behoorlijk overgewicht en die staat toch telkens op de loopband en ipv te rennen wandelt ze gewoon heel snel en behoorlijk lang achter elkaar, das toch ook cardio en idd veel minder belastend voor je gewrichten. Ook kan je al Pilates lessen gaan volgen, poweryoga en dat soort dingen. Je moet gewoon een sportschool uitzoeken waar niet iedereen mooi, slank en strak eruit ziet, want dan moet je wel heel veel zelfvertrouwen hebben wil je je daar thuis voelen. Je hebt ook zat sportscholen waar gewoon alles door elkaar traint en waar ze niet opkijken van een pondje meer of minder
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:43:30 #60
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55875140
Ik had ook een stereotype beeld van De Sportschool: blonde meiden in strakke pakjes en mannen type uitsmijter met teveel spieren Die sportscholen zijn er vast wel, maar er zijn ook genoeg sportscholen waar een doorsnee van de Nederlandse bevolking rondloopt. Zoals in mijn sportschool En pilates en poweryoga kan prima Bij ons kan je dan ook bodyvive of bodybalance doen, allebei aardig low impact, maar wel heel erg goed voor je.
pi_55875299
of gewoon je eigen sportschool in de garage
bij ons is ook echt zo'n stereotype sportschool
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:52:36 #62
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_55875352
Ja, dan zou ik ook thuis gaan sporten, mij ook niet gezien hoor tussen allemaal "look at me look at me" meiden
pi_55876153
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Wat goed zeg! En je manier spreekt mij ook heel erg aan, vooral dat van die speciale gelegenheden, dat is precies wat ik ook doe/probeer te doen. Gefeliciteerd ermee.

@Sylvana: zoals Isabeau al zegt lukt het soms gewoon even niet. Ik merk zelfs aan mezelf dat als ik te graag wil afvallen, ik juist niet afval, en enorme vreetbuien krijg. Beetje relaxt ermee omgaan en langzaamaan minder gezonde dingen minderen werkt in jouw geval misschien wel beter dan zoeken naar motivatie.

En ik ben weer overtuigd van het nut van fruit eten. Mijn tandvlees krijg ik niet meer kapot gebeten (daar lag het dus aan ), en ik kan weer normaal naar de wc . 's Morgens een vers glas sinaasappelsap (of 's middags, als ik geen tijd heb) is gewoon heerlijk, maar wat lastig met tandenpoetsen. (dat is vlak na een glas
1. smerig en 2. slecht voor je glazuur)

Mijn moeder is laat thuis, ik moet om 5 uur eten (sporten) en het brood is op. Net zoals bijna al het andere eten. Wat moet ik nou maken, normaal neem ik een tosti? Ik denk dat het een paar crackers met kaas worden ofzo . En dan na het sporten wel wat warms? Hmmm lastig.
pi_55876226
eeeeeeeeeeeen niet naar de sportschool geweest vandaag.
Iemand een remedie voor: ik ben te lui om wat te gaan doen omdat het buiten waait en de regen naderder staat dan de zon ?
pi_55877308
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:26 schreef Jeipod het volgende:
Iemand een remedie voor: ik ben te lui om wat te gaan doen omdat het buiten waait en de regen naderder staat dan de zon ?
De dag is toch nog niet voorbij? Wat helpt is iets gaan doen op de sportschool wat je echt leuk vindt! Dan ga je er graag heen. En als je er bent is het helemaal niet zo erg.

Ik ga nu 5 dagen in de week sinds in krachttraining doe.
pi_55877435
heb alles wel zo'n beetje geprobeerd en leuk is het eigenlijk nooit
Ik ga vanavond denk maar uurtje wii sporten ofso
pi_55878723
Hoihoihoi, 59 kiloos! Straks een restje risotto eten, want ik ben te lui om te koken.
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:26 schreef Jeipod het volgende:
Gordijnen dicht, muziek aan, ogen dicht en dansen maar!
Wat sporten betreft; het lijkt me echt breindodend saai om te fitnessen en van het idee van hardlopen alleen al krijg ik de rillingen. Maar daar houdt lichaamsbeweging niet op! Ik kan inmiddels al dansend vier hoepels tegelijk draaiende houden (om mijn nek, schouders, middel en knieën). En wat te denken van buikdansen? Paardrijden? Tikkertje spelen met kleine neefjes en nichtjes? Zwempret met je lief? Seks?
Er zijn ontelbaar veel manieren om je lijf in beweging te houden die niet je niet stomvervelend hoeft te vinden.
pi_55878749
edit: dubbelpost
pi_55878818
Buikdansen lijkt me ook erg leuk
maar goed over een maandje maar weer gewoon dansen
pi_55878856
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:14 schreef Jeipod het volgende:
heb alles wel zo'n beetje geprobeerd en leuk is het eigenlijk nooit
Ik ga vanavond denk maar uurtje wii sporten ofso
De Wii is toch ook leuk en als je je een beetje uitslooft dan is het ook best echt sporten. (dan moet je niet alleen je pols bewegen natuurlijk )

Ik heb vandaag bij elkaar zo'n uur gefietst en een uur in de sportschool geweest en heb m'n vloer een 2e keer gelakt: heb m'n beweging wel gehad! En dat komt mooi uit want ik ga zo direct uiteten. Japans, dat is gelukkig een hartstikke lichte keuken en ik ben er dol op!

Tot nog toe gegeten:

1/2 eierkoek
glas met half verse jus en half vifit aardbei
tosti van bruin brood en 30+ kaas
wodka handje chips
± 600 cal.
pi_55878931
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:09 schreef minilotje het volgende:
Hoihoihoi, 59 kiloos! Straks een restje risotto eten, want ik ben te lui om te koken.
[..]

Gordijnen dicht, muziek aan, ogen dicht en dansen maar!
Wat sporten betreft; het lijkt me echt breindodend saai om te fitnessen en van het idee van hardlopen alleen al krijg ik de rillingen. Maar daar houdt lichaamsbeweging niet op! Ik kan inmiddels al dansend vier hoepels tegelijk draaiende houden (om mijn nek, schouders, middel en knieën). En wat te denken van buikdansen? Paardrijden? Tikkertje spelen met kleine neefjes en nichtjes? Zwempret met je lief? Seks?
Er zijn ontelbaar veel manieren om je lijf in beweging te houden die niet je niet stomvervelend hoeft te vinden.
Van hardlopen krijg ik niet de rillingen, integendeel: er komt een stofje vrij in de hersenen wat je gelukkig maakt: het werkt dus als een natuurlijke drug en je krijgt er niet eens een kater van

Persoonlijk hou ik niet zo van tikkertje spelen, maar ieder z'n meug
pi_55878952
Oh ja, het eten..
Ontbeten met kleine ontbijtpannekoekjes met honing (ik was idioot vroeg wakker en had tijd
genoeg ), gelunched met een hele tros druiven en volkorenboterhammen met parmaham en verse roomkaas, en straks dus als avondeten een hele smakelijke risotto met kip, broccoli, knolselderij en veel knoflook.
Boerenvanillevla als toetje.
En wederom geen enkel tussendoortje én alleen water gedronken: dat hou ik nu een week vol!

[ Bericht 4% gewijzigd door minilotje op 08-01-2008 18:40:03 ]
pi_55878995
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Van hardlopen krijg ik niet de rillingen, integendeel: er komt een stofje vrij in de hersenen wat je gelukkig maakt: het werkt dus als een natuurlijke drug en je krijgt er niet eens een kater van

Persoonlijk hou ik niet zo van tikkertje spelen, maar ieder z'n meug
*grinnik* Ik hou daarvoor toch liever de nuchtere definitie van bioloog Midas Dekkers aan.. Endorfinen zijn de natuurlijke pijnstillers van je lichaam, en die maak je aan om wat minder last te hebben van je uitputtende gehol. Mij niet gezien. Maar inderdaad, ieder z'n meug.
pi_55879030
Gelukkig bleek er nog wel brood te zijn! Ik heb dus lekker een tosti en 2 boterhammen gegeten. En nog enorme honger. Je best doen bij gym, rennen en springen bij basketbal enzo, omdat het de laatste les is, was geen goed idee . Misschien neem ik zometeen wel een glas verse sinaasappelsap.

Nu even scheikunde de hoofdstukken doorlezen, dan een uurtje sporten en daarna echt hard ertegenaan. Dan moet het morgen ook wel lukken.

Hoe denken jullie eigenlijk over drinken/vocht? Ik heb zelf altijd iets tegen calorieën uit vocht halen, omdat het helemaal niet vult, heb liever een boterham extra, en er genoeg lekker drinken zonder is (water, cola light en crystal clear.), maar bij versgeperst sap vind ik het weer helemaal niet erg ...
pi_55879093
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:23 schreef Chicolate het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over drinken/vocht? Ik heb zelf altijd iets tegen calorieën uit vocht halen, omdat het helemaal niet vult, heb liever een boterham extra, en er genoeg lekker drinken zonder is (water, cola light en crystal clear.), maar bij versgeperst sap vind ik het weer helemaal niet erg ...
Heb ik ook hoor. Voedingsstoffen uit voedsel en gewoon water drinken is ook precies wat ik doe. Echt versgeperst sap *is* natuurlijk ook heel lekker, maar ik beperk het (net als volle melk) tot gewoon af en toe in het weekend, als onderdeel van een uitgebreid ontbijt ofzo. Maar alleen dan, want ik vind het zonde om gewoon sinaasappelsap te drinken terwijl ik ook fruit kan eten.
pi_55879131
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:23 schreef Chicolate het volgende:
Gelukkig bleek er nog wel brood te zijn! Ik heb dus lekker een tosti en 2 boterhammen gegeten. En nog enorme honger. Je best doen bij gym, rennen en springen bij basketbal enzo, omdat het de laatste les is, was geen goed idee . Misschien neem ik zometeen wel een glas verse sinaasappelsap.

Nu even scheikunde de hoofdstukken doorlezen, dan een uurtje sporten en daarna echt hard ertegenaan. Dan moet het morgen ook wel lukken.

Ik heb hetzelfde. Je zal mij niet aan de cola zien, of aan het bier. Mijn uitzonderingen zijn: af en toe een zelfgemaakte warme chocolademelk (al een tijd niet gedaan, misschien morgen weer eens doen), wodka en wijn. (dat laatste alleen als ik ga uit eten hoewel het vanavond wel sake zal worden) en verse jus.
pi_55879567
Ik heb inderdaad ook dat ik van hardlopen helemaal bij word
Wat ik vandaag tot nu toe gegeten heb:
Ontbijt: griekse yoghurt met honing, peer
tussendoortje: appel
Lunch: 2 plakken ontbijtkoek
dinner: nasi met boontjes in sate en komkommer
tussendoortje: kiwi

en 2 liter water
ik ben ook heel erg tegen kcal uit vocht te halen omdat ik snel erg veel van iets drink, dus beter 3 liter water dan wat dan ook
ook probeer ik niet meer dan een paar glazen sap per week te drinken, pak liever gewoon fruit
pi_55880477
Miss_s, ik vind het wel een beetje weinig hoor wat jij eet.

Ik mis iets van een boterham/cracker of iets dergelijks.
Maar goed, als dit een balansdag, is hij perfect natuurlijk.
pi_55880516
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:22 schreef ymme het volgende:
Miss_s, ik vind het wel een beetje weinig hoor wat jij eet.

Ik mis iets van een boterham/cracker of iets dergelijks.
Maar goed, als dit een balansdag, is hij perfect natuurlijk.
Maar ik ben ook nog niet klaar met eten
Straks nog yoghurt en misschien dadels
en dit is inderdaad wel iets van een beetje een balansdag
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:36:51 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55880820
@ afvalverhaal van Isabeau. Vooral het laatste (van 1 kg mogen fluctueren). Die moet ik onthouden. Is voor mezelf ook wel een goede regel .
Vorig jaar toen ik zo goed bezig was, was ik een inspiratiebron voor Isabeau en nu is ze een inspiratiebron voor mij .
Niet meer actief op Fok!
pi_55880851
Die laatste tip vind ik inderdaad ook erg handig
pi_55881059
tvp
pi_55881443
Ja, Isabeau, jij bent echt goed bezig ...je geeft de mensen -althans, mij- hier weer hoop, want na járen jojo-en veel pogingen (ja, ik heb in de loop der jaren zo afentoe wel gelurkt in de dieettopics) ben jij dan nu eindelijk toch al dat gewicht kwijt. Toch dus die knop om, uiteindelijk.

Ik heb zelf het idee dat 'het toch nooit lukt' omdat ik nu al een jaar of 6 tussen de 68 en 72 kilo weeg. Maar het enkele feit dat ik al jaren iets te zwaar ben, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het dus wel nooit meer zal lukken om echt flink af te vallen!
En als ik eens terugkijk, dan heb ik a) nooit echt serieus en structureel gesport en b) nooit structureel een gezonder eetpatroon volgehouden. Sapkuren en Atkinsdieten tellen niet!
Ik heb dus geen excuus om dikker te zijn dan ik eigenlijk wil. Zeker niet gezien ik niet eens veel te zwaar ben!! Mijn BMI is maar ietsje boven de 25.

Ik ga serieus kijken hoe ik sporten kan invoegen in mijn leven nu....het is lastig, ik werk fulltime, volg een studie in deeltijd waarbij ik 2 avonden naar de uni moet, en moet ook nog studeren en een sociaal leven bijhouden. Maar het is maar net wat je belangrijk vindt!
pi_55882037
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:15 schreef conleche het volgende:

[..]

De Wii is toch ook leuk en als je je een beetje uitslooft dan is het ook best echt sporten. (dan moet je niet alleen je pols bewegen natuurlijk )
Als je echt wilt bewegen met de Wii moet je Raving Rabbits aanschaffen, daarbij kan je nauwelijks smokkelen. Ik heb er al eens flinke spierpijn aan overgehouden, maar dat krijg ik ook van Wii Sports, omdat ik veel te fanatiek om me heen maai met mijn armen.
Ow ja, Raving Rabbits is bijna continu met 2 armen, dus je traint symmetrisch
pi_55882226
En toch computergames en sporten willen nog niet helemaal samen gaan bij mij
Bewegen oke maar als echt sporten zoals bijvoorbeeld isa het overhad nee....
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:36:11 #86
242 Pinball
Electric Monk
pi_55882395
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:35 schreef Isabeau het volgende:
Ja, het afvallen gaat uitstekend Misschien heb ik eindelijk ontdekt hoe het moet, geestelijk gezien, want de theorie kent bijna iedereen die te zwaar is wel.
Wat fijn om te lezen!
quote:
<..>

Op deze manier ben ik al bijna 30 kg kwijt
Respect.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_55882874
na yoghurt en 5 dadels zit ik nu echt vol......
pi_55883169
Ik heb zo'n ongelooflijke hoofdpijn. Mijn hele hoofd klopt, er staat grote druk op mijn slapen, mn ogen doen pijn en voorover buigen kan niet, want dan lijkt het alsof mijn hoofd ontploft. Heb al wat ingenomen, maar het gaat maar niet weg. Tijdens het sporten moest ik bijna kotsen van de pijn. Ik ben maar water aan het drinken, maar ik moet voor vanavond echt die hoofdstukken nog een keer doorlezen, maar dat lukt niet als je het gevoel hebt dat je hoofd ieder moment kan ontploffen.

Pfff dit moest ik echt vanavond hebben hoor
pi_55883528
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:29 schreef Miss_S het volgende:
En toch computergames en sporten willen nog niet helemaal samen gaan bij mij
Bewegen oke maar als echt sporten zoals bijvoorbeeld isa het overhad nee....
Het is ook geen sporten, alleen wat extra bewegen op een andere, en voor sommigen een hele leuke, manier
pi_55885003
...........en het is iig een stuk beter dan alleen je duimen bewegen zoals bij gewone computerspelletjes!

Ben weer terug van de Japanner en heb erg lekker gegeten: Eerst een kleine salade van garnalen en avocado. (dat was eigenlijk meer een soort amuse; het was een hele kleine portie) Daarna 6 verschillende sushi. En daarna hebben we met z'n tweeen nog een groenten/garnalen tempura gedeeld. En ieder een klein kruikje warme sake. Geen toetje, wel een kom groene thee. Volgens mij is de calorieschade beperkt gebleven. De tempura, dat is natuurlijk wel gefrituurd, maar het waren pp maar 3 stukjes, dus dat is te overzien.
pi_55890173
Oh ik ben zo dol op Japans eten En ik denk dat de 'schade' heel erg beperkt is, conleche, volgens mij zijn er weinig restaurants waar je zo slank & gezond kan eten als bij de Japanner!

Chicolate, ik hoop dat je je beter voelt Enne, waarom ging je sporten met zoveel hoofdpijn Paracetamol 1000 mg, flink glas water en iets rustigs gaan doen zijn echt veel effectiever om van je hoofdpijn af te komen

Bedankt voor jullie lieve reacties. In het begin had ik nogal moeite met alle complimentjes, maar het went. Vooral reacties als 'oh, je ziet er echt 1000x beter uit zo!' vind ik storend. Dan denk ik al snel :'oh, zó dacht je over mijn dikke kont...' En ik ben heel bang om weer aan te komen, want ik ken het serieuze gevaar maar al te goed waarbij je hoofd plots in de ik-heb-NU-honger-en-wil-koolhydraten-en-vet-stand terecht komt... Ik heb dan ook alle begrip voor mensen waarbij het lijnen domweg even niet lukt, been there, done that, got the weight back. En mensen zeggen niets als je weer dikker bent, maar je ziet ze denken (nicht van mij: och, schat, je wordt vanzelf weer dikker als je weer gelukkig bent... (jaloers??))

En als bedankje een kus (zo'n 6 kilo geleden )

woensdag 9 januari 2008 @ 07:59:33 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55890286
@ Isabeau: Inderdaad. Iedereen roept nu steeds hoe geweldig ik eruit zie en daarom ben ik als de dood weer aan te komen, want kennelijk vond men mij toen een stuk minder aantrekkelijk . Ik zag niet in het lijstje van de Dieetclub hoe zwaar je nu bent?

Goedemorgen trouwens .

Kort nachtje. Sliep pas om 2:30. Kon niet slapen, dus nog maar even gaan internetten en nu ben ik gewoon alweer wakker . Misschien zo nog even een uurtje slapen en dan eruit en met scriptie bezig . Niet een bijzonder drukke dag vandaag.
Niet meer actief op Fok!
pi_55890346
Goedemorgen Ik had geen zin meer om in lijstjes te staan, mijn ex hoeft niet te weten hoe zwaar ik ben
Veel succes vandaag met je scriptie

Ik ga zo naar de sportfysiotherapeut en dan ook aan de slag.
pi_55890481
Goedemorgen
Hier nog steeds op 63,1, blijkbaar heeft mijn lijf zich daar gezellig op genesteld, nouja prima dan
Net lekker ontbeten met yoghurt en cruesli.
pi_55891622
Isa je hebt er altijd goed uitgezien, maar dit is natuurlijk wel erg lekker

Goedemorgen trouwens
Ik ben er nog niet overuit om eerst te ontbijten of eerst hard te lopen
pi_55891866
Ik mag voorlopig amper hardlopen Ik mag van de sportfysiotherapeut maximaal 2x per week en dan steeds 5 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen etc. tot 30 min. totaal lopen. Maar goed, de blessure zou wel weer over gaan als ik maar braaf luisterde en niet een half uur achter elkaar ging lopen

Als ik 's morgens ga hardlopen neem ik meestal iets heel licht verteerbaars, ga hardlopen en ga daarna echt ontbijten. Misschien is dat een idee?
pi_55892023
er is sowieso niet veel in huis kwam ik achter
heb nu maar een bruin pistoletje met komkommer en tomaat op en over 45-60 min maar gaan hardlopen
en daarna iets van fruit

en ik loop ook pas les 2 van evy dus dat is niet veel meer dan 3 min achter elkaar lopen
pi_55892092
Ja, dat is natuurlijk wel een beetje zo dat je gaat denken dat je er eerst uit zag als een gedrocht als mensen té hard roepen dat je er nu zo goed uitziet. Maar volgens mij moet je dat niet zo zien, want hoewel mensen misschien ooit hebben gedacht dat je te dik was en dat dan nooit tegen je hebben gezegd (en dat hoeft ook niet, want je weet het zelf al goed genoeg natuurlijk), vonden ze het waarschijnlijk ook niet belangrijk. (behalve dan de mensen die echt dicht bij je staan, want die zijn natuurlijk wel meer betrokken)
Mensen zijn over het algemeen toch veelal met zichzelf en hun eigen besognes bezig, dus als ze zien dat je bent afgevallen en denken: "hé, dat ziet er goed uit" dan zeggen ze dat, zonder daarmee te willen zeggen dat je daarvoor heel lelijk was.
Dus als ik er wat meer over na zou denken en het kort zou moeten samenvatten: ik vond je eerst wat aan de dikke kant, maar wel met mooi karakter (voor zover je dat van internet kan weten) en een leuke kop. En nu blijft dat hetzelfde, maar dat "aan de dikke kant" is nu zo goed als weggesmolten. En mocht je ooit weer dikker worden (wat zolang je blijft sporten zéér onwaarschijnlijk is). Nou, dan val je weer in de eerste categorie.

En 6 kilo geleden kon je al horizontale streepjes hebben!
pi_55892440
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:24 schreef conleche het volgende:

En 6 kilo geleden kon je al horizontale streepjes hebben!
Ja Dit is ook een foto uit die serie in de categorie "oh, volgens mij doet de timer het nie...oh, toch wel"

En ik denk ook wel dat mensen het goed bedoelen als ze zo enthousiast zijn, maar het voelt gewoon heel dubbel. Inderdaad alsof ik eerst dus niet goed was.
pi_55892567
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja Dit is ook een foto uit die serie in de categorie "oh, volgens mij doet de timer het nie...oh, toch wel"

[ afbeelding ]

En ik denk ook wel dat mensen het goed bedoelen als ze zo enthousiast zijn, maar het voelt gewoon heel dubbel. Inderdaad alsof ik eerst dus niet goed was.
En nog steeds een flink bos hout voor de deur!

Jij hebt net als Miss_S een hele slanke taille! Echt zo'n zandlopertje .
pi_55892584
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 07:42 schreef Isabeau het volgende:
Chicolate, ik hoop dat je je beter voelt Enne, waarom ging je sporten met zoveel hoofdpijn Paracetamol 1000 mg, flink glas water en iets rustigs gaan doen zijn echt veel effectiever om van je hoofdpijn af te komen
Voor ik ging sporten was het nog niet zo erg en meestal gaat het juist weg met sporten. Het is een spanningshoofdpijn, heb ik wel vaker als ik moet presteren (toetsweek) en het gevoel heb dat ik teveel tegelijk moet doen. Sporten is ontspanning, en meestal is het na 10 minuten spontaan weg. Helaas had ik nu training van een ander, en ik vind die trainingen saai en ze zijn slecht voor mijn ademhaling. Werd er alleen maar gestresster van, waardoor het dus nog erger werd.

Het is uiteindelijk over gegaan: ibuprofen ingenomen (paracetamol doe ik alleen in noodgevallen, die smaak is zo smerig), continue water gedronken en onder de douche gaan staan. Toen kwam ik tot rust en kon ik rustig gaan slapen

Je ziet er heel erg mooi en vooral gelukkig uit. Voor de rest sluit ik me aan bij Conleche .
pi_55892710
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:49 schreef conleche het volgende:

[..]

En nog steeds een flink bos hout voor de deur!

Jij hebt net als Miss_S een hele slanke taille! Echt zo'n zandlopertje .
Alleen Isa heeft betere borsten

ik ga hardlopen, wish me luck
pi_55892809
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ga hardlopen, wish me luck
I wish you luck! Ik ga nu naar Arnhem, m'n moeder helpen verhuizen: wish me luck
pi_55892875
Ik ga vanmiddag nog ff langs het zwembad om een paar dingen te vragen, en dan als het goed is vanavond voor het eerst meedoen met de zwemactiviteiten

Sportschool moet ik ook nog steeds betalen, maar ik kom wel heel erg hard aan, dus nou maar ff dubbel betalen dan, moet maar ff als ik over een paar maanden geen 70 kg wil wegen
pi_55893452
Les 2 van Evy ging weer lekker, ookal is het wel teleurstellend om te zien dat ik ook al ooit eens les 12 heb gelopen
Maarja naar die griep was mijn conditie toch wel een stuk minder
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:04:24 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_55894433
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

disclaimer
  Vis een optie? woensdag 9 januari 2008 @ 12:11:56 #107
70532 loveli
N
pi_55894622
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:55 schreef Miss_S het volgende:

Of een betere BH

Maar idd, niets mis met de verhoudingen van Isabeau.
crap in = crap out
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:29:51 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_55896588
Ik vraag het hier ook maar even: ik wil ook Evy gaan doen, want de sportschool is me momenteel te duur. Ik kan alleen niet zo snel terugvinden waar het te downloaden is, kan iemand me tippen?

Tnx!
disclaimer
  Vis een optie? woensdag 9 januari 2008 @ 13:32:45 #109
70532 loveli
N
pi_55896652
Als je ze nergens kunt vinden moet je me ff pm-en, dan zet ik ze ergens online (niet voor iedereen ivm upload-limiet).
crap in = crap out
pi_55896660
Ik wil geen ingewikkelde en dure dieten volgen en heb weinig tijd. Dus zeker geen tijd om een eetdagboek bij te houden.
Mijn idee is nu om voorlopig overdag 4 belegde boterhammen te eten, en 's avonds een gezonde warme maaltijd tot 1000 kcal. Tussendoortje = fruit. Volgens mij zit ik dan altijd rond de 1500,1600 kcal.
Dit ging gisteren goed en vandaag ook, tot nu toe. Had gisteren alleen rond 16:00, 17:00 een enorm hongergevoel, waar ik dan weer megachagrijnig van werd.

Dat klinkt als 'normaal' eten en dat is het ook. Alleen ik deed het dus nooit; ik at wat ik wilde, dus rijkelijk belegde pistoletjes, koek, snoep, toastjes met lekkers, Turkse pizza's, zakken chips, op alle momenten van de dag. Er zat geen structuur in en er zat geen rem op.

Verder ga ik weer fietsen, heen en terug naar werk is 16 km, lijkt me om te beginnen genoeg lichaamsbeweging voor doordeweeks.
pi_55896668
Eventjes wat meer over mijn zwemplannen ( gekopieerd van ander forum)

Ik ben van plan om 2 keer in de week te gaan ( maandag- en woensdagavond) en eventueel donderdagavond nog. Op maandagavond heb je Aqua Sport Totaal. Tijdens deze avond worden naast aquajogging, aquarobic en aquaspinning extra activiteiten aangeboden, zoals aquarelax, BuikBillenBenen training en banenzwemmen. Alles wordt doorlopend aangeboden, dus je kunt overal aan meedoen. Op woensdagavond heb je Aqua Fit. Deze avonden bestaan uit aquajogging, aquarobic en aquaspinning die doorlopend worden aangeboden. En op donderdagavond heb je Aqua Welness, en dat is een vorm van relaxen in combinatie met bewegen op een lage intensiteit. Rek- en strekoefeningen, het soepel maken van de gewrichten, adem- en energiewerk worden op een unieke manier gecombineerd. Het hele lichaam kan op een nieuwe manier gaan bewegen vanwege de gewichtloosheid in het water.

Ik neem een Aquapass++ van 32,50 per maand, waarmee ik onbeperkt aan alle zwemactiviteiten mee kan doen en onbeperkt kan banenzwemmen.

En als ik een keer een avond niet kan, dan kan ik altijd nog gaan banenzwemmen ( 7-8.30 uur, 12-13 uur en 20.45-21.30 uur)

En het voordeel van 's avonds zwemmen: Dan kan ik ook geen zak chips voor de tv leegeten
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:36:20 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55896737
Isa heeft wel een superslanke taille . * Viking84 jaloers is.
Zo, net geluncht / gelunched (?) en nu ga ik naar het ziekenhuis. Piepjes luisteren bij de audioloog. Great fun .
Niet meer actief op Fok!
pi_55896750
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag het hier ook maar even: ik wil ook Evy gaan doen, want de sportschool is me momenteel te duur. Ik kan alleen niet zo snel terugvinden waar het te downloaden is, kan iemand me tippen?

Tnx!
Hier staan ze nog!
pi_55896771
Ik vind mijn zandloperfiguur ook erg mooi, ben daar ook best blij mee. Ik heb alleen wel het gevoel dat de laatste 3 kilo's uit mijn borsten zijn gehaald. Ik was al van plan in mijn decoletée een bordje met 'verboden vet af te voeren' te plaatsen
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:42:33 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_55896872
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:37 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Hier staan ze nog!
Super bedankt!!!
disclaimer
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:43:42 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_55896906
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind mijn zandloperfiguur ook erg mooi, ben daar ook best blij mee. Ik heb alleen wel het gevoel dat de laatste 3 kilo's uit mijn borsten zijn gehaald. Ik was al van plan in mijn decoletée een bordje met 'verboden vet af te voeren' te plaatsen
Da's echt een zegen die taille. Mijn vet gaat traditioneel allemaal in mijn bovenlijf zitten, ik ben meer een appeltje
disclaimer
pi_55896937
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Super bedankt!!!
Alstu.
En als je klaar bent, kun je Hier het 5-10 km schema nog downloaden!
pi_55897012
jullie mogen me wel succes wensen hoor
pi_55897029
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Da's echt een zegen die taille. Mijn vet gaat traditioneel allemaal in mijn bovenlijf zitten, ik ben meer een appeltje
Ik ben normaal een zandloper, maar nu inmiddels een peer!
Maar altijd heb ik een slanke taille. Die's nu 72 (toevallig net weer eens gemeten) en heupen 105 . lastig met broeken; heel erg lastig...
pi_55897047
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:47 schreef Sylvana het volgende:
Superveel succes met zwemmen! Ik zou het ook wel willen maar erger me te veel aan de hangbejaarden.
pi_55897072
2 boterhammen hagelslag als ontbijt ... thuiskomen met schreeuwende honger (half 11) ... nog een boterham met hagelslag en een cracker, zelfde beleg ... lijf dat schreeuwt om eten, beroerd ervan, dus vervroegde lunch met nog 2 boterhammen ... lunchtijd, weer honger, vers donkerbruin bolletje met kaas/komkommer en jam ... hehe, eindelijk heb ik geen honger meer, en niet eens misselijk.

Oh ja, mijn lijf wil steeds chocola, bijna ongesteld enzo. Maar vanaf nu krijgt het dat niet meer, ik ga pil een paar dagen doorslikken en dan blijf ik bezig .
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:52:03 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_55897092
Succes Sylvana!
Ik ben zelf meer een baantjestrekker, maar een paar jaar geleden, toen ik nog studeerde, deed ik elke week aquarobics op het studentensportcentrum en dat was echt heerlijk
disclaimer
pi_55897100
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:47 schreef Sylvana het volgende:
En succes Het lijkt me heel erg leuk en afwisselend, zal wel wat worden voor je
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:52:48 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_55897109
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:45 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Alstu.
En als je klaar bent, kun je Hier het 5-10 km schema nog downloaden!
Misschien over een jaar ofzo, momenteel ga ik al dood van een sprintje naar de bushalte
disclaimer
pi_55897266
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Misschien over een jaar ofzo, momenteel ga ik al dood van een sprintje naar de bushalte
Jij gaat echt zo blij worden van dit schema!
Ik was zo trots op mezelf toen ik gewoon 7 minuten achter elkaar kon hardlopen zonder dood neer te vallen!
pi_55897344
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:49 schreef cinnamongirl het volgende:

Superveel succes met zwemmen! Ik zou het ook wel willen maar erger me te veel aan de hangbejaarden.
Dat heb ik dus ook bij het zwemmen. Van die oma's wiens permanentje niet nat mag worden die dan met z'n drieën naast elkaar de laatste dorpsroddels doorspreken.

Maar succes Sylvana! Het klinkt in ieder geval als een goed plan.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:12:38 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_55897552
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook bij het zwemmen. Van die oma's wiens permanentje niet nat mag worden die dan met z'n drieën naast elkaar de laatste dorpsroddels doorspreken.

Maar succes Sylvana! Het klinkt in ieder geval als een goed plan.
Ik ben zo blij dat de Tongelreep in Eindhoven staat, zelfs als er 40 bejaarden in het water liggen is het bad nog groot genoeg om ongestoord door te rauzen
disclaimer
pi_55898540
Ik heb geen idee hoe het met het aantal bejaarden is gesteld die meedoen, de receptionioste zei dat alle leeftijden aanwezig zijn, maar hoe de verhouding is zie ik vanzelf wel. En ik doe het voor mezelf, niet voor anderen, dus ga gewoon lekker mn eigen gang

En het is idd helemaal leuk dat het zo afwisselend is en dat ik gewoon aan alle activiteiten mee kan doen, dan gaat het hopelijk niet zo snel vervelen

Heb net ook gebeld om te vragen hoe het zit met dat doorlopende programma, en het wordt gewoon omgeroepen wat wanneer begint.

De eerste 3 kwartier heb je aquarobic en aquajogging, dan een half uur aquaspinning en dan weer 3 kwartier aquarobic/aquajogging en dan nog een half uur aquaspinning, dus denk dat ik dan eerst aquarobic ga doen, dan aquaspinning en dan aquajogging Ligt er ook aan hoe goed ik het volhou, kan ook best zijn dat ik 2 activiteiten ga doen en baantjes zwemmen
pi_55899707
Middag!

Compliment voor Isabeau: echt heel goed zeg en succes sylvana met het zwemmen en weer proberen af te vallen. Is er al iets uit onderzoeken gekomen of nog steeds niet?

Vanochtend heb ik geprobeerd hard te lopen, maar het wilde niet echt, want ik had het gevoel dat ik eigenlijk zou moeten studeren. Ook al is het juist wel goed m'n hoofd even leeg te maken, maar dat lukte dus niet . Ook zijn ze nog eens bezig het park te reorganiseren zodat m'n rondje flink ingeperkt is en ik weet niet wat het gaat worden
Verder lukt het me niet om sneller te gaan dan 8-9 km/uur siinds ik weer begonnen ben en dat vind ik wel vervelend... Weet iemand hoe ik mezelf goed kan leren weer sneller te gaan (aan het eind van evy 1 zat ik netjes op 11 km/uur.

Heb wel redelijk gegeten de afgelopen dagen. Tussen de middag een blikje soep waarop stond '0 gram vet'. Het is niet dat ik het heel belangrijk vind ofzo, maar ik vond wel een soort van soepballetjes, dus ik ben wel benieuwd wat voor balletjes ik nou gegeten heb
Ohja de mandarijntjes zijn helaas droog aan het worden, dus ik heb een bak kiwi's gehaald, ook erg lekker en ik doe er niet zo lang over ze af te pellen
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:56:12 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55899922
Zo, ik ben ook weer terug.
Moest van alles doen in de stad, dus flink van hot naar her gefietst. Alleen zie ik dat niet als beweging . Ga om een uur of 17:30 hardlopen. Voor het eerst weer sinds begin december, dus ben benieuwd hoe het gaat.
Nu een sapje aan het drinken en een banaan aan het eten. Vanavond beperk ik me tot twee kommen tomatensoep.
Gisteren heb ik nml friet gegeten, dus nu doe ik een balansdagje (inspired by Isabeau ). Heb eigenlijk nooit aan balansdagjes gedaan (was mijn diëtiste destijds een tegenstander van), maar ik wil toch even kijken of het wat uitmaakt.

Verder was ik zo stom om een stukje papier tussen m'n lippen te klemmen en toen ik het er weer tussenuit wilde halen heb ik het vel van m'n onderlip gerukt Au .
Niet meer actief op Fok!
pi_55900295
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:46 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
en succes sylvana met het zwemmen en weer proberen af te vallen. Is er al iets uit onderzoeken gekomen of nog steeds niet?
Dank je wel, en nee, ze hebben nog steeds niets gevonden :S Ik heb verhoogd aantal bloedlichaampjes- en plaatjes in mn bloed, maar ze weten dus niet waarom dat is. Maandag weer bloed laten prikken en urine ingeleverd ( dat hadden ze nog niet gecontroleerd) en dan daar 21 januari de uitslag van. Op MRI was niks te zien en antibiotica hielp dus niet...
pi_55900901
Omhoog updaten is niet leuk: halve kilo aangekomen in de vakantie, waar het asociale kerstpakket van vriendje waar alleen chocola en chips in een hele grote hoeveelheid in zat mede schuldig aan is.

De touwtjes moeten weer strakker, ik ga maar eens weer wat meer dit topic bijhouden. Ik was een beetje weg maar niet helemaal, want ik bleef wel updaten en lezen. En nou ga ik ook weer posten. Kijken of ik die 62 kilo nu wel kan halen, eind vorig jaar was ik tevreden met 63-64, maar nu opeens niet meer.

Eten voor vandaag:
Ontbijt: Yohurt met cornflakes en zoetstof
Tussendoor: Banana
Lunch: 3 boterhammen met kaas en komkommer
Tussendoor: Druiven en 2 stukjes wasa toast
Avondeten straks: Spaghetti
Avond: Appel en Vitalinea-toetjeding.

Volgens mij doe ik het nog wel goed, ben alleen wat trillerig op mijn benen de laatste dagen, maar dat zal wel komen omdat mijn lijf niet meer zoveel suiker krijgt als voorheen. Verder eet ik niet echt structureel minder, alleen weer gezond.

Gister lekker geschaatst en morgen weer lekker hardlopen
pi_55901639
Zo, mn gezondheidsschriftje is klaar

Schriftje met daarin de tijden van de zwemactiviteiten en banenzwemmen en dan ga ik elke keer opschrijven wat ik gedaan heb aan activiteiten, hoeveel baantjes en dergelijke

En daarnaast bijhouden wat ik eet

Zodat ik goed inzicht heb in hoe het gaat, welke vorderingen ik maak en en waar ik op moet letten

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 09-01-2008 17:20:17 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:18:14 #134
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55901696
Ik wil ook eigenlijk weer gaan "evy'en" maar ik heb dus op dit moment geen mp3 speler, volgens mij mag ik als ik binnenkort m'n abonnement verleng wel een nieuwe telefoon uitzoeken met mp3 speler erin ofzo
Bernie en ik zijn tof.
pi_55901799
Wie neemt er nou het verkeerde universiteitspasje mee? het is nou niet bepaald een standaardfoto walgelijk is een betere omschrijving, dus moet diegene wel heel slecht opgelet hebben... Ik hoop dat ik 'm snel terug zal krijgen
Vanavond eet ik zuurkoolstamppot met uitjes, appel en ananas. Geen vlees erbij geeft niet voor een keer. En dan daarna nog een lekker bakje biogarde met muesli
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:24:33 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55901821
Waar is Thrilled eigenlijk gebleven?
Ik ga mezelf eens klaar maken voor het hardlopen . Ik wil niet . Maar als ik het gedaan heb ben ik vast blij en dan ligt de drempel voor de volgende keer ook lager .
Niet meer actief op Fok!
pi_55902701
Ik begon Thrilled ookal te misseen inderdaad
Vandaag tot nu toe redelijk normaal gegeten
Ontbijt: pistoletje met komkommer en tomaat
tussendoortje: kiwi
lunch: omega 3 (ofzo iets) brood
avondeten: chinese kool stamppot
pi_55902726
Mijn moeder vroeg trouwens wat ik had gedaan met mijn hardloopschoenen, kennelijk heb ik mijn hakken toch verder kapot gelopen dan dat ik in de gaten had want mijn schoenen zaten vol bloed (niets gemerkt)
pi_55902728
Volgens mij was Thrilled het gezeik hier zat en postte hij daarom niet meer

* Sylvana gaat morgen toch maar een badpak kopen, kheb 4 bikini's, maar het ziet er echt niet uit, lijk echt wel 7 maanden zwanger

[ Bericht 35% gewijzigd door _Hestia_ op 09-01-2008 18:09:38 ]
pi_55902734
Schop onder de kont van Viking84. Als je weer thuis bent ben je moe en voldaan (o hoe cliché, maar wel waar).

Ik ben nu trouwens best fanatiek aan het sporten. Nouja, afgelopen twee weken even niet want door het fanatieke sporten had ik wel mooi een blessure opgelopen, iets te hard hard gelopen. Maar eergister was de test, en het is weer helemaal over. Morgen dus nog even rustig hardlopen en dan kan ik er volgende week weer helemaal voor, 7 kilometer is geen probleem meer. Zonder Evy of wat dan ook, alleen een vriendin waar ik mee loop en die harder kan dan ik. Werkt echt perfect, als je zoals ik niet tegen verliezen kan.
pi_55903005
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:03 schreef Sylvana het volgende:

* Sylvana gaat morgen toch maar een badpak kopen, kheb 4 bikini's, maar het ziet er echt niet uit, lijk echt wel 7 maanden zwanger

[ [url=http://kel.bdsmtracker.com/t.php?id=1199898540925t.jpg]afbeelding ] [/URL]

[ [url=http://kel.bdsmtracker.com/t.php?id=1199898568993t.jpg]afbeelding ] [/URL]
Dat is inderdaad wel een verandering.....
Jammer dat je geen zandloper figuur hebt
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:34:15 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55903401
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:03 schreef Plukie86 het volgende:
Schop onder de kont van Viking84. Als je weer thuis bent ben je moe en voldaan (o hoe cliché, maar wel waar).
Thuis .
Heb het schema min of meer opgepikt waar ik gebleven was 5 á 6 wk geleden (alleen 10 minuutjes ipv 12, zoals ik al in m'n hoofd had) en het ging zeker niet van een leien dakje, maar ik heb wel de geplande sessie gelopen! .
Toen ik klaar was met die 10 min, had ik het gevoel dat ik moest kotsen en ik heb nu enorme spierpijn bij mijn hamstrings . Ook voel ik m'n voeten weer, precies op die plek waar de blaren zaten. Blijkbaar zijn dat enorm blaargevoelige plekjes bij mij. Volgende keer maar weer sporttape erop dan .
Ga nu ws nog 2 keer de les van vandaag doen en dan weer een stapje hoger .

Oh, en ik ging gaandeweg ook steeds harder lopen. Even mijn voorsprong op Mark vergroten . De stopwatch ging per ongeluk op pauze halverwege, maar vorige keer moesten we met 10 minuten tot aan de brug, dus dat heb ik nu ook gedaan. Dacht daar even op Mark te zullen wachten, maar die had alweer een sprintje getrokken . Helaas kan ik nu niet uitrekenen hoe snel ik nu precies gelopen heb .
Niet meer actief op Fok!
pi_55903519
Sylvana....weet je zeker dat er eh...geen nieuw leven in je groeit?

Het is duidelijk dat je maar op 1 plek aankomt...
Bij mij is die plek mijn kont en bovenbenen. Als ik een weekje gezond eet is mijn buik meteen weer een plankje.
Daarentegen kan ik 6 kilo afvallen en dan scheelt het nóg geen broekmaat
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:40:41 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_55903549
quote:

[ [url=http://kel.bdsmtracker.com/t.php?id=1199898540925t.jpg]afbeelding ] [/URL]

[ [url=http://kel.bdsmtracker.com/t.php?id=1199898568993t.jpg]afbeelding ] [/URL]
Volgens mij duw je hier je buik wel erg naar voren, of je laat 'm hangen. Als je 'm in houdt is het vast niet zo erg
Ik zet ook aan op m'n pens, maar dit ben ik in bikini met een BMI van 26,5:

Buik inhouden dus, een passende bikini kopen (die je daar aan hebt is echt te klein) en een schrale troost: zwemmen met een bikini is èn kut, èn iedere andere meid loopt met een badpak aan

[ Bericht 15% gewijzigd door SQ op 09-01-2008 18:45:51 ]
disclaimer
pi_55903683
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat dacht ik ook, maar klinkt zo gemeen als het niet zo is
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:46:57 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_55903716
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nee, aan de vorm van d'r buik kan je zien dat het niet zo is, want de bolling zit bij d'r maag. Ik denk ook dat ze hier net avondeten heeft gehad
disclaimer
pi_55903718
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Volgens mij duw je hier je buik wel erg naar voren, of je laat 'm hangen. Als je 'm in houdt is het vast niet zo erg
Ik zet ook aan op m'n pens, maar dit ben ik in bikini met een BMI van 26,5:

[ afbeelding ]

Buik inhouden dus, een passende bikini kopen (die je daar aan hebt is echt te klein) en een schrale troost: zwemmen met een bikini is èn kut, èn iedere andere meid loopt met een badpak aan
Kijk dat staat je veel beter dan die broek (of waar had ik ooit commentaar op )
ziet er goed uit !
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:48:10 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_55903763
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Kijk dat staat je veel beter dan die broek (of waar had ik ooit commentaar op )
ziet er goed uit !
Mja, je kan er alleen niet mee naar je werk he
disclaimer
pi_55903786
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mja, je kan er alleen niet mee naar je werk he

of je moet zwemlerares worden
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:50:41 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_55903828
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

of je moet zwemlerares worden
Nee, want dat moet ik crocs aan

Onze badjuffies lopen trouwens allemaal in een poloshirt en een minirok
disclaimer
pi_55903852
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Hm...het is echt maar een geintje, hoop niet dat Sylvana het verkeerd opvat...
Mocht het wel het geval zijn, dan voor Sylvana!
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:55:07 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55903959
Ik vond het ook een beetje een foute opmerking, cinnamongirl (zeker gezien het feit dat Sylvana in de sportschool al vaak gevraagd is of ze zwanger is).

Verder is zwemmen met bikini idd kut. Vooral als je van de duikplank af wilt. Ben regelmatig bijna mijn bovenstukje kwijtgeraakt .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:55:26 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55903971
Ik ga soep opwarmen .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:56:18 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_55904000
Ik zit aan mijn soep te slurpen
disclaimer
pi_55904063
Over foute opmerkingen gesproken...
Een van de kindjes op stage vroeg waarom ik mijn pyama had aangehouden
Ik had een jurkje aan dat zij kennelijk op een pyama vond lijken, maar wel een mooie pyama zei ze
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:59:22 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_55904083
Kinderen ja, die vragen vrij vaak of ik een baby in m'n buik heb
disclaimer
pi_55904101
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:59 schreef Stormqueen het volgende:
Kinderen ja, die vragen vrij vaak of ik een baby in m'n buik heb
Kinderen zijn wel schattig
En altijd eerlijk, dat mag ik wel
pi_55904107
Dat bovenstukje kwijtraken is heus niet zo erg hoor..

Anyway, zo speklap eten.. En ik weet nu al dat ik dat niet kan weerstaan.

Woog trouwens vanochten 68 kilo.. Echt te laag dus. Wat ik niet begrijp, want ik heb nog steeds vet op mijn buik en bij mijn tepels. Niet extreem veel, denk een vetpercentage van 14-15%.

En de instructeurs van de sportschool verbieden mij om nog cardio te doen.. Ik doe aan krachttraining nu en als ik ook maar even op die crosstrainer sta mieteren ze me der af.. En ze blijven maar vol houden dat dat laatste beetje vet zich vanzelf wel omzet in spieren. Moet het maar geloven dan.
Zal morgen trouwens eens foto's maken!
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:01:25 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55904128
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:58 schreef Miss_S het volgende:
Over foute opmerkingen gesproken...
Een van de kindjes op stage vroeg waarom ik mijn pyama had aangehouden
Ik had een jurkje aan dat zij kennelijk op een pyama vond lijken, maar wel een mooie pyama zei ze
Hehe. De koters van m'n zus zeggen 'kutwijf' tegen mij, dus jij hebt nog geluk .

Vanmiddag waren er twee kinderen in de supermarkt.
Hun moeder ging boodschappen doen en zij bleven bij de kassa's staan om aan iedereen te vragen of ze de voetbalplaatjes mochten hebben .
Niet meer actief op Fok!
pi_55904156
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hehe. De koters van m'n zus zeggen 'kutwijf' tegen mij, dus jij hebt nog geluk .

Vanmiddag waren er twee kinderen in de supermarkt.
Hun moeder ging boodschappen doen en zij bleven bij de kassa's staan om aan iedereen te vragen of ze de voetbalplaatjes mochten hebben .
Dat zeggen ze dan toch maar een keertje
Dat soort dingen kan je niet accepteren op een BSO

En die kinderen die op voetbalplaatjes zeuren, niet normaal
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:03:48 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_55904182
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat zeggen ze dan toch maar een keertje
Dat soort dingen kan je niet accepteren op een BSO

Wrom niet?
De meeste mensen zeggen toch: neuh, die hoef ik niet er bij. Ik zou het ook doen als ik kind was
disclaimer
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:04:20 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_55904192
Ik neem ze er altijd bij en dan geef ik ze zelf aan een willekeurig kind, dan ben je echt God voor ze
disclaimer
pi_55904259
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wrom niet?
De meeste mensen zeggen toch: neuh, die hoef ik niet er bij. Ik zou het ook doen als ik kind was
Ze weggeven is inderdaad leuk, maar ze moeten er niet zelf om gaan zeuren en al naar mensen toelopen.
Of de hele middag voor de supermarkt gaan hangen....
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:07:59 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55904316
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:02 schreef Miss_S het volgende:
Ze vroegen het heel lief, hoor.
"Mevrouhouw?? Mogen wij uw voetbalplaatjes hebben?????" .
Niet meer actief op Fok!
pi_55904366
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ze vroegen het heel lief, hoor.
"Mevrouhouw?? Mogen wij uw voetbalplaatjes hebben?????" .

ik weet alleen dat veel mensen klagen dat er zoveel kinderen buiten staan te wachten en dan gaan zeuren
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:11:12 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55904402
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik weet alleen dat veel mensen klagen dat er zoveel kinderen buiten staan te wachten en dan gaan zeuren
Dat is irritant idd, maar dit waren nog vrij jonge kinderen en ze waren met hun moeder.
Mams klaar met boodschappen --> kids weer weg.

Ik ben allang blij dat ze niet langs de deuren gaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_55904542
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:55 schreef Viking84 het volgende:
Verder is zwemmen met bikini idd kut. Vooral als je van de duikplank af wilt. Ben regelmatig bijna mijn bovenstukje kwijtgeraakt .
Oh dat ja , te herkenbaar. Het lukt me nooit om een passend bovenstukje te vinden, dus ik zit er de halve dag aan te sjorren en poging te doen het niet te verliezen. Leukste was nog in Duinrell, van de glijbaan af, opeens zit mn topje los ... ik wanhopig poging doen het weer vast te krijgen ... was de (plastic) sluiting gebroken. Vriendje geroepen, handdoek laten halen en konden direct naar huis toe, zonder topje ga ik niet zwemmen in zo'n druk zwembad .

Badpak is dan veel handiger (en lijk je sowieso vaak veel slanker in).
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:17:00 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55904599
Ik zeg tegen Mark dat hij maar even soep moet gaan maken, maar nu heeft hij hier gelezen dat ik gezegd heb dat ik dat zou doen .
Niet meer actief op Fok!
pi_55904882
Over bikini's en badpakken gesproken: Van je vriendje te horen krijgen dat je badpak te klein is, is niet leuk . En even daarvoor had ik zelf aan geconstateerd dat m'n bikini ook niet meer kon, beiden zijn al enkele jaren oud. Ik leek écht dik, in ondergoed veel minder. Maar nu heb ik een mooie bikini bij de H&M in bestelling staan, dus ik kan er deze zomer weer tegenaan.

@ Sylvana: bij 'sport'zwemmen loopt iedereen in een badpak, een bikini is echt klote bij baantjeszwemmen, en volgens mij helemaal bij dingen als aquarobics ofzo. Niet dat een bikini niet mag, maar je valt echt niet uit de toon in een badpak. Ik zou ook direct even een duikbrilletje kopen als je gaat baantjezwemmen, dat scheelt pijnlijke ogen na afloop.
pi_55905174
quote:

Vind het echt sneu voor je Heb geloof ik wel een foto's in lingerie van je gezien en daar was je echt de helft zo dun?
pi_55905332
Oehhh.. ik at eerst steeds wanneer ik trek had en dat ging prima.. Alleen raak ik nu niet meer "vol"
Vandaag 4 boterhammen wentelteefjes..
4 boterhammen cashewnoten pindakaas.
1 heel groot glas sinaasappel/bosvruchten shake (zelfgemaakt)
2 stukken boterkoek
2 stroopwafels
hand vol snoepjes
cappuchino
6 bekers thee
2 glazen melk
2 glazen sinaasappelsap
mango
kalkoenfilee prei snijbonen of zo?
caramel vla met slagroom

en ik heb nog steeds een soort van trek en alweer aangekomen

Dus nu wil ik een dieet gaan "volgen" als ehm.. leidraad..
Ik zat te twijfelen tussen Sonja Bakker (maar das niet echt gezond en saai)
dieet van mens health maar dat is 2400-2800 kcal maar wel heel gezond
of macrobiotisch gaan eten.. was op een feestje hadden ze alleen maar dat eten... en had al meer dan een week niet naar de wc geweest of zo.. en na daar gegeten te hebben nog diezelfde avond kwam alles weer heel goed op gang dus dat sprak me wel aan (alleen het ying en yang gedoe niet)

dus.. iemand tips ?
pi_55906119
Voor je toiletprobleem: muesli en fruit. Uit ervaring van deze week

Dieet ... nou, niet wat je vandaag at, iets minder suiker kan wel helpen . (suiker bevordert hongergevoel, gedoe met insuline en glucose, ken het verhaal niet meer precies, moet je dinsdag nog een keer vragen, dan heb ik mn toets daarover )

Maar moet ik nodig zeggen met mijn 5 boterhammen hagelslag van vandaag .
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:29:21 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55906626
Dit heb ik gegeten vandaag (post ik eigenlijk nooit, maar goed):

ontbijt: yoghurt met cruesli en een lepeltje aspartaam
lunch: drie stukken maisbrood (gewone brood was op) en saksische leverworst (erg slecht, I know, maar zo lekker ) + glas melk.
later op de middag: 500 ml aardbeiensmoothie en een banaan.
Avondeten: 1,5 kom tomatensoep.

Straks misschien nog een appel en nu zit ik aan het water.
Het is wel een beetje weinig, maar ja, moet de overdaad van gisteren goed maken hè .
Niet meer actief op Fok!
pi_55907681
Wat veel gepost zeg! Ben net weer terug uit Arnhem waar ik mijn moeder heb helpen verhuizen en linoleum leggen in de keuken (waar trouwens mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht weer genadeloos naar voren kwam. Die keuken zat vol met richeltjes en plintjes en daar moet je dus rekening meehouden bij het snijden. Het is gelukt, maar vraag niet hoe.) Ze ging van 4 hoog naar de begane grond, dus ik heb mijn portie beweging voor vandaag wel weer gehad. Ik ben ook heel trots op mezelf want ik heb het aanbod om even snel een patatje te halen afgeslagen en ben gewoon weer naar Amsterdam gereden, met knorrende maag, waar ik nu aan de gewokte groenten met kipfilet zit: veel gezonder!!

@Sylvana: heel goed dat je weer gaat sporten. Nu ook de zakken chips niet meer in huis halen (jouw Peter moet dat maar eten als je er niet bij bent) en véél gezonde dingen kopen en klaarmaken: dan komt het allemaal weer goed! (je lijkt misschien veel aangekomen, maar bedenk wel dat je heel klein bent, dus als je wat kilo's afvalt zie je het ook snel!)
pi_55908306
Ik denk dat ik het eten na het avondeten misschien toch kan afleren
Heb net nog een bakje yoghurt op en eigenlijk alleen maar omdat ik anders niet erg veel gegeten heb maar niet omdat ik het nou echt wou hebben
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:35:02 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55908540
Ik heb nu enorme honger en tot overmaat van ramp word ik ook nog geconfronteerd met plaatjes van lekker eten . Zit namelijk op de site van AH lekkere recepten uit te zoeken. Ik ben inmiddels wel door de Slank-recepten heen en een minder slank recept moet ook eens kunnen als je de rest van de dag dan maar wat op je eten let .

Ik krijg zometeen in ieder geval thee en als het goed is ook een appel .
Niet meer actief op Fok!
pi_55908671
Wat mij opvalt is dat als ik heel pittig eet, ik daarna geen trek meer krijg.
Ik had net weer kip geroerbakt met groenten en een zakje superhete gele currypasta, en heb dat gegeten met 50 gr. noodles.
Ik had nog een halfuur na het eten een brandende mond+keel.
En ook nu heb ik geen trek, ook geen lekkere.

Vanmiddag zat ik opeens te lezen in CUL, in het zelfgemaakte gebaktopic. Altijd als ik aan het lijnen ben, doe ik dit soort gekke dingen
pi_55908769
Zouden ze daarom allemaal zo slank zijn in Thailand Cinnamongirl?
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:45:42 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55908877
Wat mij opvalt is dat ik, als ik ongezond eet, al vrij snel weer honger krijg en als ik gezond eet niet.
Mén wat een lekkere dingen kom ik tegen . Zal ik dan toch ook maar gaan lijnen op de Mini Lotje-manier? .
Niet meer actief op Fok!
pi_55908964
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nu enorme honger en tot overmaat van ramp word ik ook nog geconfronteerd met plaatjes van lekker eten . Zit namelijk op de site van AH lekkere recepten uit te zoeken. Ik ben inmiddels wel door de Slank-recepten heen en een minder slank recept moet ook eens kunnen als je de rest van de dag dan maar wat op je eten let .

Ik krijg zometeen in ieder geval thee en als het goed is ook een appel .
Ik heb de laatste tijd altijd kiwi, komkommer en tomaat in huis, kan ik zoveel eten als ik wil
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:55:12 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55909172
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd altijd kiwi, komkommer en tomaat in huis, kan ik zoveel eten als ik wil
kiwi's heb ik ook!! .
Niet meer actief op Fok!
pi_55909189
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:42 schreef Liejannuh het volgende:
Zouden ze daarom allemaal zo slank zijn in Thailand Cinnamongirl?
Natuurlijk moet Cinna dat weer even uitzoeken. Ik heb een studie gevonden waaruit heel simpel gezegd blijkt dat rode peper de eetlust vermindert en mensen na inname ervan minder doet eten. Ook verhoogt het de vetverbranding.

Volgens mij is het simpeler: mijn smaakpapillen zijn na het eten van hete pepertjes zo verdoofd dat ik niks meer proef. En als je niks proeft, smaakt niets je meer natuurlijk.
pi_55909203
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

kiwi's heb ik ook!! .
ga je die lekker eten
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:04:48 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55909452
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ga je die lekker eten
Nee, geen zin in .
Ik heb trek, maar er is niets in huis waar ik zin in heb. Bovendien ga ik over 2,5 uur al (!) naar bed .
Allemaal lekkere recepten gevonden. Dit weekend maar even wat dingen inslaan en in de keuken experimenteren .
Niet meer actief op Fok!
pi_55910080
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef cinnamongirl het volgende:

Het is duidelijk dat je maar op 1 plek aankomt...
Bij mij is die plek mijn kont en bovenbenen. Als ik een weekje gezond eet is mijn buik meteen weer een plankje.
Daarentegen kan ik 6 kilo afvallen en dan scheelt het nóg geen broekmaat
Nee ik ben niet zwanger. Die vraag word me trouwens wel zo'n beetje elke week gesteld, zelfs door wildvreemden, erg irritant

Niks persoonlijks hoor, maar begin het gewoon een beetje zat te worden.

Zag pas bij een funwinkel een t-shirt met de tekst: Ik ben niet zwanger, ik ben gewoon dik!!!

Misschien moet ik die maar kopen

Zwemmen was trouwens echt super

Eerst 3 kwartier aquarobics gedaan, en het was zo leuk, dat de tijd echt omvloog. Er deden zo'n 40 mensen mee, en de leeftijd lag voornamelijk tussen de 20-40 jaar, met een paar oudere dames, maar dat viel me heel erg mee. Daarna nog een half uur aquajogging gedaan en toen nog 40 baantjes gezwommen. 4 series van 10 baantjes, met daartussen steeds 1 minuut rust. Totaal 1 km gezwommen.Best netjes voor een eerste keer, als je bedenkt dat ik daarvoor dus al 2 van die groepslessen gevolgd had

* Sylvana is enthousiast

Waren zelfs een paar dames die tegen me zeiden dat ze het leuk vonden hoe enthousiast en fanatiek ik was
pi_55910294
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee ik ben niet zwanger. Die vraag word me trouwens wel zo'n beetje elke week gesteld, zelfs door wildvreemden, erg irritant

Niks persoonlijks hoor, maar begin het gewoon een beetje zat te worden.

Zag pas bij een funwinkel een t-shirt met de tekst: Ik ben niet zwanger, ik ben gewoon dik!!!

Misschien moet ik die maar kopen

Zwemmen was trouwens echt super

Eerst 3 kwartier aquarobics gedaan, en het was zo leuk, dat de tijd echt omvloog. Er deden zo'n 40 mensen mee, en de leeftijd lag voornamelijk tussen de 20-40 jaar, met een paar oudere dames, maar dat viel me heel erg mee. Daarna nog een half uur aquajogging gedaan en toen nog 40 baantjes gezwommen. 4 series van 10 baantjes, met daartussen steeds 1 minuut rust. Totaal 1 km gezwommen.Best netjes voor een eerste keer, als je bedenkt dat ik daarvoor dus al 2 van die groepslessen gevolgd had

* Sylvana is enthousiast

Waren zelfs een paar dames die tegen me zeiden dat ze het leuk vonden hoe enthousiast en fanatiek ik was
Dus dit voelt wel alsof je dit een jaar kan volhouden elke week een paar keer?
Dat is altijd wel een lekker gevoel
pi_55910328
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:26 schreef Plukie86 het volgende:

@ Sylvana: bij 'sport'zwemmen loopt iedereen in een badpak, een bikini is echt klote bij baantjeszwemmen, en volgens mij helemaal bij dingen als aquarobics ofzo. Niet dat een bikini niet mag, maar je valt echt niet uit de toon in een badpak. Ik zou ook direct even een duikbrilletje kopen als je gaat baantjezwemmen, dat scheelt pijnlijke ogen na afloop.
Nou, dat viel wel mee, waren best wel veel mensen met een bikini. Maar die bikini's die ik heb zijn gewoon nu veel te klein. heb ze van de zomer gekocht, maarja, sindsdien al weer een aantal kilo aangekomen, dus nou ziet het er gewoon niet uit. Dus ga morgen maar gewoon een zwart badpak kopen denk ik En heb vandaag ook baantjes gezwommen, maar totaal geen last van mn ogen En ben bang dat als ik een duikbirlletje opzet, ik amper meer wat kan zien, omdat ik normaal een bril op heb, en het zonder bril nu al niet echt duidelijk is voor me. En met een duikbrilletje wordt het nog waziger lijkt me?
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Vind het echt sneu voor je Heb geloof ik wel een foto's in lingerie van je gezien en daar was je echt de helft zo dun?
Ja, die foto's heb ik in het voorjaar of in het begin van de zomer gepost, maar toen woog ik zo'n 6 kg minder, en dat is idd goed te zien ja...
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:02 schreef conleche het volgende:

@Sylvana: heel goed dat je weer gaat sporten. Nu ook de zakken chips niet meer in huis halen (jouw Peter moet dat maar eten als je er niet bij bent) en véél gezonde dingen kopen en klaarmaken: dan komt het allemaal weer goed! (je lijkt misschien veel aangekomen, maar bedenk wel dat je heel klein bent, dus als je wat kilo's afvalt zie je het ook snel!)
Idd, maar als ik aan het zwemmen ben, dan kan ik geen chips eten, dus dat scheelt al weer natuurlijk En ben idd van plan om gewoon alleen maar gezonde dingen in huis te halen, en ook bij Peter. Dan mag hij best een zak chips leegeten, maar dan neem ik gewoon lekker een komkommer of paprika of cherrytomaatjes ofzo
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:35:16 #188
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55910475
Och, m'n zus is dus echt helemaal niet dik die is gewoon hardstikke slank. Ging ik een keer met haar naar een concertje zei iemand tegen haar: "gelukkig ben ik niet de enige" wij zo van: "wtf?" en die vrouw toen van: "oo, sorry"

Als m'n moeder zwemt (eigenlijk nooit maar goed) heeft ze gewoon haar bril nog op, maar zij heeft dan ook een flinke afwijking... ik doe m'n bril altijd af maar ga na een tijdje altijd een beetje loensen lachen is dat joh als mensen dat niet weten
Bernie en ik zijn tof.
pi_55910502
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:55 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Natuurlijk moet Cinna dat weer even uitzoeken. Ik heb een studie gevonden waaruit heel simpel gezegd blijkt dat rode peper de eetlust vermindert en mensen na inname ervan minder doet eten. Ook verhoogt het de vetverbranding.

Volgens mij is het simpeler: mijn smaakpapillen zijn na het eten van hete pepertjes zo verdoofd dat ik niks meer proef. En als je niks proeft, smaakt niets je meer natuurlijk.
Grappig! Alhoewel het verdovende effect van hete pepertjes bij mij vrij snel is uitgewerkt. Zou het gewenning zijn?
pi_55910912
als je een bril hebt en je zet een brilletje op zie je juist beter in het water
je hebtze ook op sterkte..
pi_55915323
Goeiemorgen

Mn hoofd zit te vol, twijfel echt aan van alles en baal echt van sommige dingen. Heb nog amper geslapen, het lukt gewoon echt niet. Denk dak van 10-12 maar naar aqua welness gaat, das niet zo intensief en dan heb ik wel een beetje afleiding, want in mn eentje thuis word ik echt gek
pi_55915449
Goedemorgen
Woog vanmorgen nog steeds 71, ben benieuwd wanneer dat minder gaat worden.
Maar meestal als ik weer begin met sporten gaat het afvallen nog minder snel maar goed we zien wel
Hardlopen en minder eten laat in de avond is sowieso beter...
pi_55915875
Goedemorgen.
Leuk die pubertijd... Zit je op je goede gewicht, krijg je last van jeugdpuistjes!

Iemand tips?
  donderdag 10 januari 2008 @ 08:39:19 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_55915923
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:33 schreef Huppelei het volgende:
Goedemorgen.
Leuk die pubertijd... Zit je op je goede gewicht, krijg je last van jeugdpuistjes!

Iemand tips?

je kan het een beetje verminderen door je gezicht goed schoon te houden, maar helaas worden jeugdpuistjes veroorzaakt door hormonen en zit er weinig anders op dan wachten tot die weer een beetje rustiger worden
disclaimer
pi_55915979
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 07:27 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen
Maar meestal als ik weer begin met sporten gaat het afvallen nog minder snel maar goed we zien wel
Dit klinkt alsof je een hele tijd niet hebt gesport! Maar jij sportte toch altijd zo veel?
pi_55916067
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:45 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dit klinkt alsof je een hele tijd niet hebt gesport! Maar jij sportte toch altijd zo veel?
Voor oud en nieuw en kerst had ik de griep dus toen niet gesport en tijdens eind december ook niet
pi_55916164
Goedemorgen
Hier ontbijt heerlijke kruidenthee en yoghurt. Mijn gewicht is geloof ik gestabiliseerd, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Wel raar. Laat je de teugels wat losser met de gedachte: 65 is ook prima en ik kan best wat meer eten.... Blijf je op 63,1 hangen.
pi_55916334
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 08:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Voor oud en nieuw en kerst had ik de griep dus toen niet gesport en tijdens eind december ook niet
Dus dan heb je een week niets gedaan ofzo. Dan hoef je toch niet alles weer vanaf het begin op te bouwen? Zo snel is je conditie niet weg hoor.
Ik kon na 5 weken India ook nog gewoon zonder probleem 20 km naar mn werk fietsen en 5 km hardlopen. En de 2 keer dat ik een fiets had gehuurd in India hebben er echt niet voor gezorgd dat mijn fietsconditie op peil is gebleven.
pi_55916418
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 07:27 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen
Wij gaan precies gelijk op
pi_55916462
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:17 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dus dan heb je een week niets gedaan ofzo. Dan hoef je toch niet alles weer vanaf het begin op te bouwen? Zo snel is je conditie niet weg hoor.
Ik kon na 5 weken India ook nog gewoon zonder probleem 20 km naar mn werk fietsen en 5 km hardlopen. En de 2 keer dat ik een fiets had gehuurd in India hebben er echt niet voor gezorgd dat mijn fietsconditie op peil is gebleven.
Paar weken en de griep helpt daar wel bij
Probeer maar eens 2 weken zware griep te hebben
pi_55916477
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:22 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Wij gaan precies gelijk op
Alleen zal jij wel sneller gaan
pi_55916549
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Alleen zal jij wel sneller gaan
Ik betwijfel het...jij hebt veel meer zelfdiscipline dan ik, en je houdt het al zo lang vol. Echt heel knap! Als er NU iemand met gebak zou komen zou ik ws. zwichten.
Ik hoop echter dat het dit keer anders is, nu wil ik gewoon echt die kilo's eraf, misschien komt dat omdat ik in feb. 30 word en ik in mijn kop heb zitten dat afvallen daarna in 1 klap veel moeilijker wordt
pi_55916728
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Paar weken en de griep helpt daar wel bij
Probeer maar eens 2 weken zware griep te hebben
2 weken zware griep? Dan ben je zeker wel onwijs afgevallen in die periode?
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:44:53 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_55916758
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:42 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik val na 3 dagen lichte griep al 2 kilo af idd
disclaimer
pi_55916799
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:42 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Niet zo snel als ik mijn conditie ben kwijt geraakt
Maar griep hebben vind ik geen goede manier om af te vallen weet niet wat jij er van vind
pi_55916870
Griep is een mooi beginnetje om af te gaan vallen . Ik kon er maar niet mee beginnen (jaar geleden), gezonder eten lukte maar niet ... toen kreeg ik griep, viel 2 kilo af en begon spontaan gezond te eten (om niet weer ziek te worden). Zo zwaar als voor de griep ben ik sindsdien nooit meer geweest .

Goeiemorgen trouwens. Ik heb geen zin in vandaag.
pi_55916889
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:51 schreef Chicolate het volgende:
Griep is een mooi beginnetje om af te gaan vallen . Ik kon er maar niet mee beginnen (jaar geleden), gezonder eten lukte maar niet ... toen kreeg ik griep, viel 2 kilo af en begon spontaan gezond te eten (om niet weer ziek te worden). Zo zwaar als voor de griep ben ik sindsdien nooit meer geweest .

Goeiemorgen trouwens. Ik heb geen zin in vandaag.
Ik had al een (goed) begin
Dus nee liever geen griep
pi_55916927
Het is geen goede manier om af te vallen, maar je valt wel af van heel ziek zijn.

En ik ben gewoon even gewoon Zomaar. Geen reden.
Nou ja,misschien komt het omdat ik naar de tandarts ben geweest en het helemaal geen pijn deed en 100% meeviel.
pi_55916932
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Niet zo snel als ik mijn conditie ben kwijt geraakt
Maar griep hebben vind ik geen goede manier om af te vallen weet niet wat jij er van vind
Tuurlijk is een griep niet wenselijk, maar het kan wel een mooie kickstart zijn. Net als andere mensen een weekje modifast doen of een paar weken sonja bakker. Bij mij was 5 weken India (zonder ziek zijn dus!) weer een goede start.

Maar hoeveel kilo scheelde het? Als het bij Stormqueen al 2 kilo scheelde in 3 dagen, dan moet het bij jou minstens 5 kilo schelen.
pi_55916944
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Het is geen goede manier om af te vallen, maar je valt wel af van heel ziek zijn.

En ik ben gewoon even gewoon Zomaar. Geen reden.
Nou ja,misschien komt het omdat ik naar de tandarts ben geweest en het helemaal geen pijn deed en 100% meeviel.
Kijk dat is altijd goed nieuws
Ik heb zometeen een gesprek voor een volle klas dus ik voel me niet zo
pi_55916975
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:55 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Tuurlijk is een griep niet wenselijk, maar het kan wel een mooie kickstart zijn. Net als andere mensen een weekje modifast doen of een paar weken sonja bakker. Bij mij was 5 weken India (zonder ziek zijn dus!) weer een goede start.

Maar hoeveel kilo scheelde het? Als het bij Stormqueen al 2 kilo scheelde in 3 dagen, dan moet het bij jou minstens 5 kilo schelen.
Niet iedereen is hetzelfde, ik ben toen 2 kilo kwijtgeraakt in 2 weken
Maar fijn dat jij weet hoe mijn lichaam werkt
En waarom heeft iedereen het over een start ik ben 28 kilo kwijt en nog steeds aan het afvallen al 3 jaar lang
pi_55917208
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:57 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Niet iedereen is hetzelfde, ik ben toen 2 kilo kwijtgeraakt in 2 weken
Maar fijn dat jij weet hoe mijn lichaam werkt
En waarom heeft iedereen het over een start ik ben 28 kilo kwijt en nog steeds aan het afvallen al 3 jaar lang
Ze bedoelt het goed hoor, neem ik aan. En misschien kan een fikse griep een leuke doorstart zijn?
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:12:39 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_55917231
Een keer goed poepen werkt ook
disclaimer
pi_55917298
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
Een keer goed poepen werkt ook
Een week niets eten ook

Natuurlijk zijn dat allemaal geen goede manieren om af te vallen, maar dat lagere getal op die weegschaal na een griepje kan heel motiverend werken.
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:18:38 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55917349
Mijn weegschaal doet stom en ik geloof hem niet . Geeft 800 gram meer aan dan 2 dagen geleden, terwijl ik juist vrij weinig gegeten heb en ook nog heb gesport .

Heb nog niet ontbeten (ben aan de studie), dus zometeen nog maar even erop gaan staan. Hij doet sws stom. Geeft vaak eerst een heel hoog gewicht en als ik er dan nog eens op ga staan geeft 'ie wel een normaal gewicht, zeg maar.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:24:06 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_55917456
Bij mij is dat altijd andersom, als ik er de eerste keer op sta geeft ie altijd 2 kilo te weinig aan
disclaimer
pi_55917719
Niet herhalen dus, SQ
pi_55917753
Mogge,

Gisteravond heb ik japanse zoutjes op, kon ze niet weerstaan Maar heb wel flink gestudeerd en ik ga morgen weer hardlopen.
Heeft iemand een tip voor me hoe ik weer hard ga hardlopen ipv. een halfzachte 8-9 km/uur?
pi_55917854
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Mogge,

Gisteravond heb ik japanse zoutjes op, kon ze niet weerstaan Maar heb wel flink gestudeerd en ik ga morgen weer hardlopen.
Heeft iemand een tip voor me hoe ik weer hard ga hardlopen ipv. een halfzachte 8-9 km/uur?
Misschien toch weer even een paar lessen van Evy volgen? Misschien die lessen met de versnellingen erin? Wat je ook kan doen is een minder lange afstand lopen: precies 5k bijvoorbeeld en dat een paar weken doen en dan iedere keer proberen je eigen tijd te verbeteren, een soort wedstrijdje met jezelf Bij mij werkt dat, maar ik maak overal wedstrijdjes met mezelf van, dus ik weet niet of dat voor iedereen opgaat...

Oh en Japanse zoutjes zijn niet zó slecht hoor, zit vrij weinig vet in.
pi_55917952
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:44 schreef conleche het volgende:

Misschien toch weer even een paar lessen van Evy volgen? Misschien die lessen met de versnellingen erin? Wat je ook kan doen is een minder lange afstand lopen: precies 5k bijvoorbeeld en dat een paar weken doen en dan iedere keer proberen je eigen tijd te verbeteren, een soort wedstrijdje met jezelf Bij mij werkt dat, maar ik maak overal wedstrijdjes met mezelf van, dus ik weet niet of dat voor iedereen opgaat...

Oh en Japanse zoutjes zijn niet zó slecht hoor, zit vrij weinig vet in.
Ik heb nu dus juist evy's les 1 van reeks 2 gevolgd (ik dacht, tot ik 'm goed kan). Dat is 30 minuten achtereen joggen. Maar dat lukt me dus al niet meer zo goed Maar ik ga ook niet meer door tot ik 'dood' ben, zoals in het begin van reeks 1, dus mss. is het goed als ik weer in reeks 1 begin...
pi_55918080
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik heb nu dus juist evy's les 1 van reeks 2 gevolgd (ik dacht, tot ik 'm goed kan). Dat is 30 minuten achtereen joggen. Maar dat lukt me dus al niet meer zo goed Maar ik ga ook niet meer door tot ik 'dood' ben, zoals in het begin van reeks 1, dus mss. is het goed als ik weer in reeks 1 begin...
Ja maar les 1 van reeks 2 is gewoon 30 minuten lopen met k*tmuziek. Een paar lessen verderop heb je die versnellingsles (ze doet er daarvan 1 per week) ik vind het persoonlijk vreselijk dat versnellen, want het haalt je helemaal uit je ritme, maar het is denk ik wel goed voor het verder opkrikken van je conditie.
What about dezelfde afstand lopen en dan iedere keer sneller?
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:01:42 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55918219
Weegschaal doet nog steeds stom.
Nou ja, maakt niet uit . Ik weet dat ik goed bezig ben, dus ik pwn dat ding gewoon . Hij zal wel van slag zijn omdat ik nu ineens weer heel goed bezig ben ofzo .
Ik heb spierpijn in mijn bovenbenen vh hardlopen. Heb ik eerder nooit last van gehad eigenlijk, ook niet toen ik vorig jaar mei begon. Het gekke is dat de boel ook meteen veel steviger en strakker aanvoelt . De laatste weken ging het wat flubberen en nu merk ik daar amper meer wat van. Zit dat in m'n hoofd of komt dat van één keer intensief hardlopen? .
Net een bakje yoghurt gegeten en over een uurtje ga ik even een lekker eitje bakken voor mij en Mark. Vanavond eten we waarschijnlijk een gerecht uit de Allerhande .
Niet meer actief op Fok!
pi_55918229
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Mogge,

Ik weet niet of je buiten loopt en wel eens andere lopers tegenkomt ... maar als je bijvoorbeeld een stuk voor je een loper ziet, kan je met jezelf afspreken dat de afstand tussen jullie niet groter mag worden, en ga je proberen om hem in te halen. Dat lukt misschien niet, maar je gaat er wel harder van lopen (zelfs al is het een oud opaatje, als jij hem inhaalt moet je echt veel harder dan hij lopen).

Versnellingen tussendoor: bijvoorbeeld op een stuk van ongeveer 5 lantaarnpalen iedere paal een kleine versnelling, en tot aan de volgende paal dat tempo blijven lopen. Daarna weer in het ritme proberen te komen van de tweede paal, en de rest van je rondje op dat tempo proberen. Sowieso zijn versnellingen goed voor je conditie.

In het begin van je training wat 'gekke' oefeningen doen, om je loophouding te verbeteren. Bijvoorbeeld hakken helemaal naar je kont (tijdens het rennen, maar je knieen moeten wel bij elkaar blijven!) ... dat een stukje (lantaarnpaal of 3) volhouden en weer normaal lopen ... knieen hoog optillen (knieheffen) en dat ook weer een lantaarnpaal of 3. Op die manier heb je meerdere van dit soort oefeningen die je loophouding verbeteren, spieren sterker maken en op die manier je snelheid omhoog brengen.
pi_55918239
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:56 schreef conleche het volgende:

Zoiets was inderdaad mijn doel. Gisteren ging het echter verschrikkelijk en ben toen maar gaan wandelen... Ik moet echt niet gaan malen of aan dat stomme hertentamen denken als ik loop en me ook niet slecht voelen dat ik dat uurtje iets anders doe, maar dat deed ik dus wel. Vrijdag ga ik denk ik op fijne blije muziek een half uur proberen en goed wachten na m'n ontbijt enzo (de condities verder optimaal houden). Het moet vast wel lukken op den duur, maar nu wil het blijkbaar nog niet echt.
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:03:00 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55918249
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:56 schreef conleche het volgende:
Dat ga ik op den duur doen . Ik richt me nu vooral op volhouden, dus lopen in een tempo dat ik het redelijk kan volhouden. Het versnellen komt wel als ik eenmaal 45 minuten achtereen kan lopen.
Niet meer actief op Fok!
pi_55918420
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:02 schreef Chicolate het volgende:

Ik weet niet of je buiten loopt en wel eens andere lopers tegenkomt ... maar als je bijvoorbeeld een stuk voor je een loper ziet, kan je met jezelf afspreken dat de afstand tussen jullie niet groter mag worden, en ga je proberen om hem in te halen. Dat lukt misschien niet, maar je gaat er wel harder van lopen (zelfs al is het een oud opaatje, als jij hem inhaalt moet je echt veel harder dan hij lopen).

Versnellingen tussendoor: bijvoorbeeld op een stuk van ongeveer 5 lantaarnpalen iedere paal een kleine versnelling, en tot aan de volgende paal dat tempo blijven lopen. Daarna weer in het ritme proberen te komen van de tweede paal, en de rest van je rondje op dat tempo proberen. Sowieso zijn versnellingen goed voor je conditie.

In het begin van je training wat 'gekke' oefeningen doen, om je loophouding te verbeteren. Bijvoorbeeld hakken helemaal naar je kont (tijdens het rennen, maar je knieen moeten wel bij elkaar blijven!) ... dat een stukje (lantaarnpaal of 3) volhouden en weer normaal lopen ... knieen hoog optillen (knieheffen) en dat ook weer een lantaarnpaal of 3. Op die manier heb je meerdere van dit soort oefeningen die je loophouding verbeteren, spieren sterker maken en op die manier je snelheid omhoog brengen.
Soms zie ik wel andere mensen, maar ik loop in een soort park/bos (dat nu helaas verbouwd wordt ) en je kan dus heel veel rondjes lopen, ik zou ook wel kunnen verdwalen als ik ver de verkeerde kant op loop. Dus achter andere mensen aanlopen zou wrs. niet zou handig zijn.
Die oefeningen schijnen bij volgende evy lessen wel te komen (huppelen in elk geval ) dus dat komt denk ik nog wel. Maar het ligt ook aan m'n motivatie denk ik...
pi_55921612
Nou, dat aquawelness is dus echt niks Daar zat ik wel alleen tussen de oudjes waarvan hun permanentje niet in de war mocht en het ging echt supersloom allemaal, en het laatste gedeelte was zelfs zonder muziek. Dus dat was eens maar nooit weer ( naja, misschien als ik zelf 65 ben)
pi_55922142
zo, gaat nog steeds goed.
Ben nu bij mn vriend en dan is het altijd even op mn tanden bijten. Hij woont samen met zn broer. Ze eten alles wat los en vast zit, lekker ijsje als toetje etc. allemaal voor mijn ogen. En dan wordt ik zwak!
Gister goed doorgekomen, heb niet te veel gegeten, alleen wel een pizza als avond eten, maja ik reisde naar friesland en mn vriend en zn broer kwamen laat thuis, dus konden geen boodschappen meer doen en koken.
Net wel boodschappen gedaan, wat fruit gehaald, melk voor bij mn mueslicrueslicornflakes whatever eten
En vanavond eten we pastasalade met tonijn.
pi_55922728
Ik heb niet gelunched vandaag en ook niet echt zin in.....ook helemaal geen honger.
Neem zo wel een appel
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:28:43 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55923601
Het schiet weer niet echt op. Ben wel al 9 dagen bewust aan het eten, maar toch ook al wel wer 3 etentjes gehad - daark om ik gewoon niet onderuit lijkt wel. Wel weinig tot geen alchohol gehad sinds 31 december en ook vrijwel niet gesnoept. Maar het schiet met name niet erg op omdat ik steeds geen kans zie te sporten. Voor vanavond is er echter geen excuus! Ik ben op de fiets, dus ik fiets zometeen weer 30 minuten op weg naar huis. Daarna ga ik een stukje hardlopen!
pi_55924021
snoeptomaatjes, lala, met een bakkie thee
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:52:25 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55924251
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:39 schreef Jeipod het volgende:
zo, gaat nog steeds goed.
Ben nu bij mn vriend en dan is het altijd even op mn tanden bijten. Hij woont samen met zn broer. Ze eten alles wat los en vast zit, lekker ijsje als toetje etc. allemaal voor mijn ogen. En dan wordt ik zwak!
Gister goed doorgekomen, heb niet te veel gegeten, alleen wel een pizza als avond eten, maja ik reisde naar friesland en mn vriend en zn broer kwamen laat thuis, dus konden geen boodschappen meer doen en koken.
Net wel boodschappen gedaan, wat fruit gehaald, melk voor bij mn mueslicrueslicornflakes whatever eten
En vanavond eten we pastasalade met tonijn.
Hoi,

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie jou voor het eerst hier . We vinden het leuk als je even wat over jezelf vertelt als je nieuw bent. Wat je eetpatroon is, wat je doelen zijn etc . Ga je je ook aanmelden voor het lijstje?
Niet meer actief op Fok!
pi_55924517
Hoi, ja prima:

Ik ben dus Jeipod (Jacqueline), ben 21 jaar. Ik weeg op dit moment 78 kg. En over het algemeen eet ik veel en sport ik heel weinig.
Ik loop de laatste tijd heel veel stage voor mijn opleiding (PABO) en ik ben aan het eind van de dag als ik thuiskom gesloopt door de lieve kleine kindertjes in mn klas. Ik heb geen fut meer om dan nog eens op de fiets te stappen naar de sportschool, maar zodra het in de ochtend weer licht is, stap ik weer op de fiets naar mijn stage, wat 30 minuten fietsen is. Dat doe ik nu niet, omdat ik dan op de autoweg zonder lantaarnpalen moet fietsen en dat is gewoon gevaarlijk.

Ook ben ik een persoon die veel series op tv kijkt en het moeilijk vind dat zonder een lekker chipje oid. Dit patroon probeer ik nu te verbreken, omdat ik gewoon graag wat kilootjes kwijt wil. Dat zou mij beter staan, omdat mijn lijf gewoon niet meer mooi in proportie is. Al mijn overtollige vet gaat op mijn buik zitten en nergens anders. Kortom het is echt alsof ik dag en nacht een zwembandje om heb

Ik heb me al aangemeld op dat dieetweb ding, maar hoe ik me dan moet aanmelden vor dat lijstje weet ik niet. Ja Troela ofso pmmen? Maar weet niet goed hoe Fok! werkt, dus ook niet waar je dat moet doen

pi_55924847
Troel post ook weleens in de dieetclub, maar je kan d'r vast ook wel opzoeken en zo pm'en (met dat envelopicoontje).

In m'n ECTS dossier is - voor het tentamen dat ik volgende week zou hebben - ineens veranderd dat ik nu een voldoende heb en m'n studiepunten staan er ook al bij Erg vaag, maar op zich vind ik het niet erg natuurlijk... Toch maar even navragen
pi_55925695
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ze bedoelt het goed hoor, neem ik aan. En misschien kan een fikse griep een leuke doorstart zijn?
Zou goed kunnen maar ik heb liever een goede conditie dan dat ik afval (ik wil nog wel afvallen maar het is eigenlijk niet meer nodig)

Vanavond romantisch met mijn vriendje naar Saw 4
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:51:45 #236
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55925729
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:03 schreef Jeipod het volgende:
Hoi, ja prima:

Ik ben dus Jeipod (Jacqueline), ben 21 jaar. Ik weeg op dit moment 78 kg. En over het algemeen eet ik veel en sport ik heel weinig.
Ik loop de laatste tijd heel veel stage voor mijn opleiding (PABO) en ik ben aan het eind van de dag als ik thuiskom gesloopt door de lieve kleine kindertjes in mn klas. Ik heb geen fut meer om dan nog eens op de fiets te stappen naar de sportschool, maar zodra het in de ochtend weer licht is, stap ik weer op de fiets naar mijn stage, wat 30 minuten fietsen is. Dat doe ik nu niet, omdat ik dan op de autoweg zonder lantaarnpalen moet fietsen en dat is gewoon gevaarlijk.

Ook ben ik een persoon die veel series op tv kijkt en het moeilijk vind dat zonder een lekker chipje oid. Dit patroon probeer ik nu te verbreken, omdat ik gewoon graag wat kilootjes kwijt wil. Dat zou mij beter staan, omdat mijn lijf gewoon niet meer mooi in proportie is. Al mijn overtollige vet gaat op mijn buik zitten en nergens anders. Kortom het is echt alsof ik dag en nacht een zwembandje om heb

Ik heb me al aangemeld op dat dieetweb ding, maar hoe ik me dan moet aanmelden vor dat lijstje weet ik niet. Ja Troela ofso pmmen? Maar weet niet goed hoe Fok! werkt, dus ook niet waar je dat moet doen

Ik zag dat je in Den Helder woonde... loop je daar ook stage? Ik heb daar op de Dijk gezeten en nog een jaartje op het EHC

Overigens heb ik nadat ik gewerkt heb ook niet echt meer zin om te sporten... ik moet even een stok achter de deur hebben maar de vriendin waar ik mee sportte is op stage, stomme studenten
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:55:23 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55925831
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Zou goed kunnen maar ik heb liever een goede conditie dan dat ik afval (ik wil nog wel afvallen maar het is eigenlijk niet meer nodig)

Vanavond romantisch met mijn vriendje naar Saw 4
Saw is niet echt romantisch .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:56:02 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55925857
Oh welkom, Jeipod .
Ik weet niet of Troel het leuk vindt als je haar Troela noemt, maar dat terzijde .
Niet meer actief op Fok!
pi_55925945
Haha, ja daar kwam ik later ook al achter, dat ze anders heet maja kan mn bericht niet wijzigen heb haar iig al gepmd dus we gaan het zien
Alleen jammer dat ik mn wachtwoord vergeten was op dat dieetwebding ... heb maar een nieuwe aangemaakt, maar heb geen cm hier ... dus wist alleen mn gewicht, en mn omtrek buik en borst maja de rest komt wel weer als ik thuis ben, maandag ofso =)
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:00:43 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55925983
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:59 schreef Jeipod het volgende:
Haha, ja daar kwam ik later ook al achter, dat ze anders heet maja kan mn bericht niet wijzigen heb haar iig al gepmd dus we gaan het zien
Alleen jammer dat ik mn wachtwoord vergeten was op dat dieetwebding ... heb maar een nieuwe aangemaakt, maar heb geen cm hier ... dus wist alleen mn gewicht, en mn omtrek buik en borst maja de rest komt wel weer als ik thuis ben, maandag ofso =)
Je moet zelf weten wat je invult.
In het lijstje hier is je buikomtrek e.d. toch niet te zien .
Niet meer actief op Fok!
pi_55926148
Ja, dat is zo idd
Net maar ff broodje met kipfilet gehad, mn maag voelde wel erg leeg na alleen snoeptomaatjes een appel en wat cruesli
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:13:44 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55926339
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:06 schreef Jeipod het volgende:
Ja, dat is zo idd
Net maar ff broodje met kipfilet gehad, mn maag voelde wel erg leeg na alleen snoeptomaatjes een appel en wat cruesli
Wel genoeg blijven eten, hoor.
Is dat wat je nu schrijft alles wat je gehad hebt vandaag? Dan is het wel erg weinig.

Heb je al eerder een afvalpoging gedaan? Zo ja, hoe verliep dat? Volgde je toen een dieet of ging je gewoon 'gezonderen'?

Als je eens een lijstje post met wat je zoal eet op een dag, kunnen wij je tips geven .
Niet meer actief op Fok!
pi_55926573
Ja ik heb wel vaker pogingen gedaan om af te vallen.
Ik heb in 2006 ofso SOnja Bakker gedaan, toen ben ik 8 kilo afgevallen, waarvan er nu bijna 2 jaar later3 kilo bij is gekomen. Dus lichtelijk succesvol te noemen.
Ik zit vandaag de hele dag achter de computer voor huiswerk en dergelijke en heb daarom neit zoveel gegeten.
Normala gesproken eet ik smorgens eet ik:

ontbijt: cracker + jam en yoghurtdrink
lunch: 2 broodjes kipfilet, ham of 30+kaas
avond: wat de pot thuis schaft
tussendoor: appel, ontbijtkoek en savonds bij de tv vaak chips en soms ijsje na het eten

Na Sonja Bakker geen dieet meer gevolgd eigenlijk veel pogingen om te gezonderen. Elke keer alleen en mensen thuis en mn vriend enzo vreten gewoon lekker voor je neus door.
Daarom mijn aanmelding hier. Hier heb je toch nog wat lotgenoten voor de nodige motivatie en verhalen die je kwitj wilt.
Hopelijk hou ik het dus zo wat langer vol en laat ik nu de chips en de ijsjes etc staan
pi_55926615
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Saw is niet echt romantisch .
Dat was ook sarcastisch
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:29:07 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_55926786
Horror / splatter / gore films

Helaas vindt mijn vriend ze eng dus moet ik ze altijd alleen kijken
disclaimer
pi_55926851
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:22 schreef Jeipod het volgende:

Na Sonja Bakker geen dieet meer gevolgd eigenlijk veel pogingen om te gezonderen.
Je gebruikt in elk geval al bekende terminologie voor hier of las je al mee?

Miss_S: saw4 is misschien wel wat ranzig, maar ik vind zoiets ook leuker om te zien dan een of andere 'romantische' kwijleballenfilm, zeker met het vriendje

Vanavond eet ik roerbakgroenten met pasta en een stukje vis. Best mager dus. De zuurkoolstamppot van gisteren was ook erg lekker trouwens
pi_55926954
Ik vind het inderdaad wel grappig, ookal was Alles is liefde vorig week ook erg leuk samen.
Maar niet voor altijd...
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:37:36 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_55927039
Ik heb helemaal niks met romantische comedy's, ik moet echt braken van wijvenfilms. En van die actiefilms met veel achtervolgingen en schieten word ik ook erg ongelukkig. Waar houdt mijn vriend van? Juist
Leuk als je samen een film gaat uitzoeken bij de videotheek. We zijn dus ook nog nooit samen naar de bioscoop geweest
disclaimer
pi_55927146
Ik vond de Grudge leuker dan Alles is liefde (samen gekeken allebei) ... ik moet niets van dat kleffe gedoe hebben, vriendje niet en bij horror wil ie me tenminste nog aanraken. Zodra het op het scherm te klef wordt is alle neiging mijn hand aan te raken verdwenen.

En ik heb een halve zak schoolkrijtjes op, omdat ik daar trek in had en mn toets heel erg slecht ging. En omdat ik toch in de winkel moest zijn om iets voor mn broertje die net uit het ziekenhuis is gekomen te kopen. Meneer had zijn neus gebroken.
pi_55927237
Onee bij Alles is liefde hadden we zo'n loveseat (vanavond ook) dus dat was ook wel gezellig
Maar moet zeggen dat ik de Grudge ook liever zie
pi_55927416
Hij stond op het punt om zijn oordopjes in te doen en muziek te luisteren . Zo saai vond ie Alles is liefde. En loveseat: is dat een soort 2-persoonsstoel? Zonder van die idioot brede armleuningen waardoor je een meter naar elkaar toe moet buigen om iets te zeggen?
pi_55927463
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:51 schreef Chicolate het volgende:
Hij stond op het punt om zijn oordopjes in te doen en muziek te luisteren . Zo saai vond ie Alles is liefde. En loveseat: is dat een soort 2-persoonsstoel? Zonder van die idioot brede armleuningen waardoor je een meter naar elkaar toe moet buigen om iets te zeggen?
Ja precies
gewoon gezellig samen zitten (en een voordeel je zit aan de zijkant dus als iemand anders drinken besteld staat die niet steeds voor je neus)
pi_55927464
* veiligheidsspeldje heeft zich nog nooit in een bioscoop in een loveseat mogen nestelen, maar vraagt zich wel het volgende af:
Is zo'n ding niet behoorlijk smerig a.k.a. daar wil je niet inzitten?
pi_55927487
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje heeft zich nog nooit in een bioscoop in een loveseat mogen nestelen, maar vraagt zich wel het volgende af:
Is zo'n ding niet behoorlijk smerig a.k.a. daar wil je niet inzitten?
nee hoor ze zijn niet viezer dan de gewone stoelen, en meestal zitten er gewoon 2 vriendinnen in. Ik doe het ook als ik met mijn vriendin of moeder ga omdat je dan gewoon prettiger zit
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:55:21 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_55927512
Dat hebben wij in Eindhoven niet
disclaimer
pi_55927540
Wij in Den Helder ook niet
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:58:09 #257
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55927578
In Den Helder zit toch een hele grote bioscoop nu? Daar in de oude rijkswerf... toen ik ging verhuizen waren ze daar mee bezig geloof ik.... daar zullen ze toch wel loveseats hebben
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:58:17 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55927582
Wij in Groningen wel .

Zo, ik heb net gedoucht (hele dag in bed zitten werken) en k ga nu even boodschapjes doen bij de Plus .
Niet meer actief op Fok!
pi_55927596
Zo slecht zijn de kleine dorpjes hier nog niet
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:00:07 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_55927629
Juist in die nieuwe megabioscopen heb je dat niet, de enige keer dat ik ze heb gezien was in Tuschinski...
disclaimer
pi_55927638
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:58 schreef mordradead het volgende:
In Den Helder zit toch een hele grote bioscoop nu? Daar in de oude rijkswerf... toen ik ging verhuizen waren ze daar mee bezig geloof ik.... daar zullen ze toch wel loveseats hebben
Ja de bios > Utopolis > is idd groot, 7 zalen ofso iets in die richting, maar love seats, ho maar
pi_55927728
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:00 schreef Jeipod het volgende:

[..]

Ja de bios > Utopolis > is idd groot, 7 zalen ofso iets in die richting, maar love seats, ho maar
Oh in Almere is het Utopolis ... heb ze nog nooit gezien, maar wel eens advertenties van gezien, dus ze hebben ze vast wel. Moet je dan apart bij de kassa zeggen dat je zo'n stoel wil?

(en waarom zouden ze smerig zijn, ze worden toch schoongemaakt neem ik aan? xD)
pi_55927795
Zonet 5,5 km hardgelopen, ging niet erg lekker. Maar volgende keer maar weer beter nietwaar? Zometeen lekker smikkelen van een Valess snitzel, die dingen leken me ontzettend goor maar zijn eigenlijk heerlijk! Ze maken alleen wel naar vlees vind ik, dus niet echt geschikt voor vegetariërs. Gelukkig ben ik dat niet!
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:31 schreef Sylvana het volgende:
En heb vandaag ook baantjes gezwommen, maar totaal geen last van mn ogen En ben bang dat als ik een duikbirlletje opzet, ik amper meer wat kan zien, omdat ik normaal een bril op heb, en het zonder bril nu al niet echt duidelijk is voor me. En met een duikbrilletje wordt het nog waziger lijkt me?
Ik weet niet of je met een duikbrilletje minder ziet, ik zie sowieso niks. Dat is één van de redenen dat ik nu niet meer zwem, ik ging vorig jaar nog wel eens maar ik durf niet meer omdat ik me zo hulpeloos voel zonder bril. Kon mijn tas eens niet meer vinden waar mijn bril in zat, en ik heb een knalrode tas.

Plukie bijna -7 heeft...
pi_55927956
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:04 schreef Chicolate het volgende:

Nou ja, omdat het schijnt dat er een redelijk hoeveelheid mensen is die graag seksuele dingen doet in een bioscoop. Zo'n loveseat lijkt me daarvoor geschikter dan gewone stoelen met zo'n grote leuning ertussen.
En ze worden wel schoongemaakt, maar toch niet tussen elke film door?

Disclaimer:
* veiligheidsspeldje spreekt niet uit ervaring

[ Bericht 12% gewijzigd door veiligheidsspeldje op 10-01-2008 17:20:37 ]
pi_55927971
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh in Almere is het Utopolis ... heb ze nog nooit gezien, maar wel eens advertenties van gezien, dus ze hebben ze vast wel. Moet je dan apart bij de kassa zeggen dat je zo'n stoel wil?

Dat er misschien meer gebeurt op loveseats
En ik vraag het gewoon bij het reserveren (die zijn ook altijd als eerste weg)
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:59:11 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55929101
Zo, boodschappen gedaan.
Ze hadden geen gnocchi bij de Plus ( eerder wel, waarom nu ineens niet meer?) dus m'n plan ging niet door . Dus toen maar koelverse ravioli met een potje tomatensaus gekocht en voor Mark poffertjes . Niet helemaal wat ik in gedachten had voor vanavond, maar ik had honger, dus geen zin om zo snel nog iets anders te bedenken.
Ben benieuwd naar de ravioli. Is met spinazie en kaas en ben benieuwd of 'ie net zo lekker is als de ravioli die ik in Rome heb gehad. Vast niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_55929195
Gnocci:
quote:
Fare gli gnocchi is niet moeilijk, maar er zijn een aantal keukengeheimen, segreti di cucina, die je moet kennen:

Je moet de goede soort aardappel te pakken hebben. In Italia wordt de patata rossa, letterlijk vertaald rode aardappel, oorspronkelijk afkomstig uit Nederland, veel gebruikt voor gnocchi. Belangrijk is om een melig type aardappel te nemen, dus gebruik bijvoorbeeld nooit jonge aardappels.

Je moet de verhouding farina, meel en patate, aardappelen vrij exact aanhouden. Het meel dient als bindmiddel; gebruik je er te weinig van, dan lossen de gnocchi op als je ze in het kokende water laat glijden. Inderdaad, een behoorlijk teleurstellende ervaring. Gebruik je teveel meel dan worden de gnocchi zwaar en taai. Ook dit is niet de bedoeling. De juiste verhouding is tussen de 200 en 400 gram meel per kilo aardappels.

Het is verder belangrijk om de fijngeprakte aardappelen en het meel goed te mengen. Het idee is om toe te werken naar een homogene meel/aardappel bal, waarvan vervolgens vingerdikke rollen worden gemaakt die in ruime vingerkoot-lengte moeten worden gesneden (pas op de vingers!) en vervolgens aan één kant met een vork licht moeten worden ingedrukt (onderschat het belang van dit kleine gebaar niet!). Ook kun je de gnocchi licht drukkend aan een zijde over de fijnste zijde van de rasp laten rollen. Hierdoor ontstaat ook een fijne ribbeling in het mengsel.

Als laatste is het belangrijk de gnocchi in kleine hoeveelheden tegelijk te koken en ze met een schuimspaan uit het kokende water te scheppen zodra ze, fioriscono, boven komen drijven. Dat gebeurt meestal binnen een minuut of twee, waarna je ze direct serveert. gnocchi zijn kleverig en kook je er teveel tegelijk dan heb je aan het eind één grote gnoccho. Dat is misschien wel origineel en uiteindelijk ook prima eetbaar, maar toch niet echt de bedoeling. Heb je de smaak te pakken? Probeer thuis maar eens de echte Gnocchi di patate, gnocchi alla romana of de gnocchi alla bava te maken.
Meel en aardappelen heb je toch wel?
pi_55929272
Ik heb vandaag makkelijk gedaan en een diepvriespizzaatje gehaald. Er zitten maar 660 kcal in, wat ik nog weinig vind!! Maar goed, ik weet wel dat ik over een uur weer honger heb.
In totaal moet ik zo'n 1400 kcal hebben gegeten. Lijkt me weer prima!
pi_55929310
Heb net 6 km hardgelopen, was net bezig om m'n snelheidsrecord te breken toen ik plots de wind keihard tegen kreeg: ik kón niet meer op het einde.

Gegeten vandaag tot nog toe:
1/2 eierkoek met frambozenjam. (ze zijn nu eindelijk op die dingen )
Bij een benzinepomp een bruin pistoletje filet americain besteld. Dat was op. Dan maar 1 met ei. De mevrouw: "Wilt u mayonaise?" Ikke: "Nee, dank u, alleen sla en ui." De mevrouw "Een beetje boter dan?" Ikke; "Nee, dank u, alleen sla en ui graag" Ik zit weer in de auto met m'n broodje, neem de eerste hap en baal als een stekker want ze heeft het "alleen sla en ui verhaal" nu wel heel letterlijk genomen en ook het zout en de peper weggelaten

Nu ga ik een wodkaatje drinken met een bakje japanse zoutjes.
pi_55929348
Ik had echt teveel schoolkrijtjes gegeten ... en te kort voor het avondeten ... we aten nasi, ik heb totaal 3 hapjes op, toen kon ik echt niet meer. Wel wat komkommer gegeten, maar ik werd zo misselijk van dat droge spul. En ik bedacht in de winkel nog wel dat het nadeel van een zak snoep kopen is dat ik altijd misselijk word. Dit laat ik voorlopig wel uit mn hoofd .
pi_55929442
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:10 schreef Chicolate het volgende:
Ik had echt teveel schoolkrijtjes gegeten ... en te kort voor het avondeten ... we aten nasi, ik heb totaal 3 hapjes op, toen kon ik echt niet meer. Wel wat komkommer gegeten, maar ik werd zo misselijk van dat droge spul. En ik bedacht in de winkel nog wel dat het nadeel van een zak snoep kopen is dat ik altijd misselijk word. Dit laat ik voorlopig wel uit mn hoofd .
Mén, ik kan onbeperkt snoep vreten en dan nog gewoon avondeten....de afgelopen maanden heb ik zeker 1 keer per week een zak Droptoppers gehaald, en in 1 keer opgegeten en ook zeker wekelijks een zak schepsnoep gehaald. En dan eet ik er verder niet minder om.
Het is een wonder dat ik niet heel dik ben geworden...ik zit nl. ook nog eens de hele dag op m'n kont en sport niet.
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:16:29 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55929501
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gnocci:
[..]

Meel en aardappelen heb je toch wel?
Dank je.
Is leuk voor als ik wat meer tijd heb (en nee, aardappelen en meel heb ik nu ook niet in huis).
Nou m'n ravioli is maar smakeloos, dus ik smeer nog wel even een paar bammetjes zo dadelijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_55929577
Als ik dan toch snoep moet eten grijp ik denk ik naar Lakrisal, is maar 80 kcal per rol en dat hoef ik niet helemaal op te eten, de heftige salmiaksmaak bevredigt mijn zin in drop al na een paar stuks. Ja ik ben een mega dropaddict.
pi_55929703
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:14 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Mén, ik kan onbeperkt snoep vreten en dan nog gewoon avondeten....de afgelopen maanden heb ik zeker 1 keer per week een zak Droptoppers gehaald, en in 1 keer opgegeten en ook zeker wekelijks een zak schepsnoep gehaald. En dan eet ik er verder niet minder om.
Het is een wonder dat ik niet heel dik ben geworden...ik zit nl. ook nog eens de hele dag op m'n kont en sport niet.
Halfuur voor het avondeten een zak schoolkrijt is mij echt te zwaar. Ik ben het ook helemaal niet gewend, daar zal het aan liggen (maar had zo'n honger, die zak was weg voor ik het doorhad).
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Nou ja, omdat het schijnt dat er een redelijk hoeveelheid mensen is die graag seksuele dingen doet in een bioscoop. Zo'n loveseat lijkt me daarvoor geschikter dan gewone stoelen met zo'n grote leuning ertussen.
En ze worden wel schoongemaakt, maar toch niet tussen elke film door?

Disclaimer:
* veiligheidsspeldje spreekt niet uit ervaring

En daar kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen ... waarom zou je aan elkaar willen klooien in een volle bioscoopzaal? Dr hoeft maar 1 iemand jouw kant op te kijken en ze zien jouw hand in de broek van een ander . Zal wel aan mij liggen, maar ik kijk dan liever naar de film .
pi_55933149
Heerlijk ontspannen dagje gehad vandaag, geweldig.
Alleen wat weinig gegeten, dus zometeen nog maar even iets eten
pi_55936191
wow ik zie net foto's van 5 jaar en 10kg geleden en kom er net achter dat ik niet van nature een bol hoofd heb
pi_55936910
Zo kwam ik van de week foto's tegen van 2,5 jaar terug. Geen idee hoeveel ik daar woog. Ze zijn op het strand genomen uit de verte, maar echt ik heb geen taille (of je moet een deuk in mn vel taille noemen, omdat ik scheef sta), lovehandles tot aan mn ribbenkast en mijn buik blubbert een beetje over de rand van mn broekje, midden in de blubber een gat dat we navel noemen. Ok iets minder ernstig dan ik het hier beschrijf, maar het is toch veel dikker en erg uit vorm vergeleken met nu! (meteen foto gezocht van afgelopen zomer, zoveel mooier)
pi_55942634
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:11 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wow ik zie net foto's van 5 jaar en 10kg geleden en kom er net achter dat ik niet van nature een bol hoofd heb
Ik heb op dit moment nog steeds een bol hoofd...
Terwijl ik naar ondergewicht nijg!

Gaat echt niet goed hier.. 16 jaar, 1.92 m lang en daarnet 67.8 kilo op de weegschaal! En gister ochtend was het nog 68.6! Afvallen is goed, maar dit is ook niet de bedoeling...

En dan nog te bedenken dat ik gister 8 boterhammen heb gegeten, 3 liter water, 3 stuks fruit en een heel bord pasta. En dan in de avond krachttraining gedaan.

En dat buikje onder me navel gaat maar niet weg. Die laatste <cm vet blijft er nog steeds voor zitten.. Terwijl ik mezelf droog probeer te trainen..

pi_55942702
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 07:18 schreef Huppelei het volgende:

[..]

Gaat echt niet goed hier.. 16 jaar, 1.92 m lang en daarnet 67.8 kilo op de weegschaal! En gister ochtend was het nog 68.6! Afvallen is goed, maar dit is ook niet de bedoeling...

En dan nog te bedenken dat ik gister 8 boterhammen heb gegeten, 3 liter water, 3 stuks fruit en een heel bord pasta. En dan in de avond krachttraining gedaan.

En dat buikje onder me navel gaat maar niet weg. Die laatste <cm vet blijft er nog steeds voor zitten.. Terwijl ik mezelf droog probeer te trainen..

Weird...als ik jou was zou ik toch wat meer eten en gewoon door blijven trainen, dan wordt het vet uiteindelijk wel omgezet naar spieren. Maar misschien is dat restje vet waar jij het over hebt geen vet, maar hou je vocht vast? Je lichaam heeft dacht ik de neiging om vocht vast te houden als je veel/vaak traint.
In ieder geval ben je heftig bezig voor iemand in de groei...

Hier gaat het minder, ik ben ineens zo ziek als een hond. Snotverkouden, koppijn en lood aan mijn ledematen. Gelukkig heb ik vrij.
pi_55942724
Mja, het heerst nogal. De helft van mijn collega's is ziek thuis, mijn vriendje ligt snotterend in bed en ik ben ook al stevig aan het hoesten. Sterkte alvast

Hoewel ik morgen pas 'officieel' weeg stond de meter vanmorgen trouwens in elk geval op 57,9.
pi_55942740
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 07:32 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Weird...als ik jou was zou ik toch wat meer eten en gewoon door blijven trainen, dan wordt het vet uiteindelijk wel omgezet naar spieren. Maar misschien is dat restje vet waar jij het over hebt geen vet, maar hou je vocht vast? Je lichaam heeft dacht ik de neiging om vocht vast te houden als je veel/vaak traint.
In ieder geval ben je heftig bezig voor iemand in de groei...

Hier gaat het minder, ik ben ineens zo ziek als een hond. Snotverkouden, koppijn en lood aan mijn ledematen. Gelukkig heb ik vrij.
Ja dat zou wel kunnen. Ik maak morgen wel eens foto's en zal een keer een me vetpercentage GOED opmeten.
pi_55942830
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 07:40 schreef minilotje het volgende:
Mja, het heerst nogal. De helft van mijn collega's is ziek thuis, mijn vriendje ligt snotterend in bed en ik ben ook al stevig aan het hoesten. Sterkte alvast

Hoewel ik morgen pas 'officieel' weeg stond de meter vanmorgen trouwens in elk geval op 57,9.
Thnx!
Jij bent dus in een week 5 kilo kwijt?! Way to go....Jij moet echt een supersnelle stofwisseling hebben!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 09:19:35 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55943618
Minilotje gaat idd wel snel en dan ook nog vrij normaal blijven eten. Daar kunnen we spoedig alweer afscheid van nemen hier .
Hier gaat het ook wel goed. Heb nu een bakje yoghurt met banaan en een kop thee en ik ga dadelijk aan het werk. Als ik m'n bril heb gevonden, want nu dansen de lettertjes voor m'n ogen.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:30:34 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55944849
Ik ben weer onder de 70...mijn nieuwe weegschaal gooi ik maar weg, hij gaf bij een paar keer wegen getallen tussen de 71,9 en de 68,7 aan. Waardeloos. Mijn analoge gaf 69 aan.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:11:43 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_55945741
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:30 schreef Aventura het volgende:
Ik ben weer onder de 70...mijn nieuwe weegschaal gooi ik maar weg, hij gaf bij een paar keer wegen getallen tussen de 71,9 en de 68,7 aan. Waardeloos. Mijn analoge gaf 69 aan.
Heb je de weegschaal wel constant op dezelfde plek staan?

Ik heb dat namelijk ook wel eens, mijn vloer is zo hobbelig dat 10 centimeter verplaatsing soms al een verschil van 2 kilo geeft (jaren 30 huizen, gotta love 'em )
disclaimer
pi_55945764
quote:

[..]

je hebt een boekje van mens health, kost 10 euro met tips voor voeding/krachttraining/lenigheids training enz.
raden ze je aan genoeg te eten maar alleas in het gezond + voorbeelden
en oefeningen waarmee je vet weggaat + je spieren groter worden
Ik vind 't wel een leerzaam boekje
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:13:38 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55945787
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Heb je de weegschaal wel constant op dezelfde plek staan?

Ik heb dat namelijk ook wel eens, mijn vloer is zo hobbelig dat 10 centimeter verplaatsing soms al een verschil van 2 kilo geeft (jaren 30 huizen, gotta love 'em )
Nou je het zegt. Ik heb een prachtige (ehum) aflopende granito douchevloer volgens mij ook uit de dertiger jaren.
pi_55945797
Goedemorgen!
Hier vanmorgen 62,5 Dat is wel erg weinig en ook niet helemaal de bedoeling. En dat terwijl ik juist weer meer eet de laatste tijd!

Nuja, vanavond een lekkere lasagna met broccoli Dat maakt al een boel goed denk ik
pi_55945824
Gisteren een mini-vreetbuitje gehad. 2 ministroopwafeltjes (van een rijksdaalder grootte), 2 merci-reepjes (wie me dat cadeau heeft gedaan, nou merci hoor. Jesses wat flauw...) en 2 citroenkoekjes met gekonfijte citroen erin. Dat stond hier allemaal nog van de kerst. Nou ja niks aan te doen. Gelukkig wel op tijd gestopt, want er lag nog tonnen meer lekkers in die kast......

Net ontbeten met 2 geroosterde sneeen brood met filet americain en ui.

En Minilotje: weet je zeker dat je wel menselijk bent?? Wat een stofwisseling zeg
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:17:18 #290
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55945881
quote:

[..]

Manborstjes en dat andere laagje vet bij jou kunnen best het gevolg zijn van schommelingen in je hormoonbalans. Die fluctueert nog veel op jouw leeftijd. Je wilt het ws. niet horen maar het zal wel vanzelf overgaan
pi_55945903
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:13 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen!
Hier vanmorgen 62,5 Dat is wel erg weinig en ook niet helemaal de bedoeling. En dat terwijl ik juist weer meer eet de laatste tijd!

Nuja, vanavond een lekkere lasagna met broccoli Dat maakt al een boel goed denk ik
Zou je een voorbeelddag kunnen opschrijven van wat je tegenwoordig eet op een dag? Soms lijkt het veel, maar zijn het zulk laag-calorische etenswaren, dat je toch maar 1000 cal. eet of zo. (ik zag bv. dat je gisteren ontbeet met yoghurt en daar zitten natuurlijk weinig calorieen in, zelfs al eet je daar een hele pot van op.)
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:19:17 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_55945916
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:13 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen!

Wel veel vette saus er over dan he
disclaimer
pi_55945948
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:13 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nou je het zegt. Ik heb een prachtige (ehum) aflopende granito douchevloer volgens mij ook uit de dertiger jaren.
Bij mijn redelijk rechte laminaatvloer scheelt het al 200 gram hoe ik hem neerzet!
pi_55946002
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:20 schreef freecell het volgende:

[..]

Bij mijn redelijk rechte laminaatvloer scheelt het al 200 gram hoe ik hem neerzet!
Ik heb ook door heel mijn huis gelopen met dat kreng en hij staat nu niet op de plek waar ik het méést weeg zullen we maar zeggen
pi_55946009
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Zou je een voorbeelddag kunnen opschrijven van wat je tegenwoordig eet op een dag? Soms lijkt het veel, maar zijn het zulk laag-calorische etenswaren, dat je toch maar 1000 cal. eet of zo. (ik zag bv. dat je gisteren ontbeet met yoghurt en daar zitten natuurlijk weinig calorieen in, zelfs al eet je daar een hele pot van op.)
Yoghurt met cruesli
Ik vul al mijn dagen altijd in op de eetmeter en weet zo redelijk precies wat ik eet. Ik probeer het op een minimum van 1500 Kcal te houden. Dat is voor mij vrij veel, want ik heb het afgelopen jaar meestal tussen de 1000 en 1200 gezeten
pi_55946143
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Yoghurt met cruesli
Ik vul al mijn dagen altijd in op de eetmeter en weet zo redelijk precies wat ik eet. Ik probeer het op een minimum van 1500 Kcal te houden. Dat is voor mij vrij veel, want ik heb het afgelopen jaar meestal tussen de 1000 en 1200 gezeten
O oké, nee dan is dat het niet. Nou ja 62,5 is nog niet dramatisch natuurlijk. Je BMI is nog steeds gezond toch? Misschien moet je gewoon langzaam het aantal calorieen nog een beetje opvoeren. Misschien kan jij gewoon die gemiddelde 2000 aan, zonder af te vallen of aan te komen. Met het hardlopen verbrand je nl. ook redelijk nog wat calorieen. Mijn vreetbui van gisteravond werd bv. geheel gecompenseerd door het hardlopen eerder die dag en ik ben dan ook niets aangekomen.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:30:34 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_55946213
kiwi's en grapefruits
disclaimer
pi_55946316
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:27 schreef conleche het volgende:

[..]

O oké, nee dan is dat het niet. Nou ja 62,5 is nog niet dramatisch natuurlijk. Je BMI is nog steeds gezond toch? Misschien moet je gewoon langzaam het aantal calorieen nog een beetje opvoeren. Misschien kan jij gewoon die gemiddelde 2000 aan, zonder af te vallen of aan te komen. Met het hardlopen verbrand je nl. ook redelijk nog wat calorieen. Mijn vreetbui van gisteravond werd bv. geheel gecompenseerd door het hardlopen eerder die dag en ik ben dan ook niets aangekomen.
BMI is inderdaad nog netjes 20,4, dus dramatisch is het niet, maar ik had met mezelf afgesproken dat 63 wel dun genoeg was
Inderdaad de calorieën nog aar wat opvoeren dan
pi_55947266
De eerste dag van mn nieuwe start is goed gelukt

Ipv chips heb ik fruit genomen

Gister samen met Peter boodschappen gedaan, en allemaal gezonde dingen gekocht, zoals paprika, tomaatjes en komkommer.

En in de gerechten die we 's avonds gaam eten zit ook veel groente

Heb wel spierpijn in mn armen van het zwemmen, vooral van een oefening waarbij je je armen eerst naar voren moet doen, dan omhoog, dan weer naar voren en dan opzij. En dat tig keer achter elkaar voel je de volgende dag wel

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 11-01-2008 12:48:34 ]
pi_55948133
Goed dat je weer lekker gestart bent Sylvana!
En fruit ipv chips is natuurlijk top

Ik ben nu aan het lunchen met een zoute haring (met ui voor de groente ) vet lekker!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:57:25 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55948471
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:30 schreef Aventura het volgende:
Altijd de weegschaal die het laagst aangeeft volgen .

Ik heb geen plek voor de weegschaal. dus ik zet hem altijd tegen de muur. Als ik me dan ga wegen, zet ik hem even op de grond. Wel altijd op dezelfde plek. Eerst geeft ie ruim een kilo teveel aan en als ik er dan nogmaals op ga staan, geeft 'ie het juiste (gewenste ) gewicht aan.
Maakt het wat uit dat hij bijna altijd verticaal staat?
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')