Dat is fijn Isaquote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Miss_S wat gaaf! Ik wil ook nog naar die musical, lijkt me geweldig
Oh, en ik had nooit verwacht ook in het lijstje in slank te mogen, maar dat mag ik nu dus. Als ik in lijstjes wil
Ik heb totaal niet het gevoel dat ik op wat voor manier dan ook echt moeite doequote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:44 schreef Miss_S het volgende:
klinkt goed
niet bang dat je dit niet kan gaan volhouden?
ja dat is wel goed dat je het echt alleen bij speciale gelegeheden doet (wat ik in een bepaald topic al een tijdje probeer duidelijk te maken)quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb totaal niet het gevoel dat ik op wat voor manier dan ook echt moeite doehet sporten is heel erg leuk (en het helpt om een crush op je personal trainer te hebben
) en gezond eten gaat me moeiteloos af. Ik hoef ook met niemand rekening te houden bij het koken, dat werkt natuurlijk ook goed mee.
Op een bruiloft laatst zag ik mijn tantes en nichtjes met een scheef oog naar me kijken hoe ik wel een taartjes, nootjes, olijven en hapjes atAlsof ze dachten: 'hoe doet ze dat'
Maar dat was een speciale gelegenheid
Das wel waar! Maar bij mij op de sportschool traint een meisje met behoorlijk overgewicht en die staat toch telkens op de loopband en ipv te rennen wandelt ze gewoon heel snel en behoorlijk lang achter elkaar, das toch ook cardio en idd veel minder belastend voor je gewrichten. Ook kan je al Pilates lessen gaan volgen, poweryoga en dat soort dingen. Je moet gewoon een sportschool uitzoeken waar niet iedereen mooi, slank en strak eruit ziet, want dan moet je wel heel veel zelfvertrouwen hebben wil je je daar thuis voelen. Je hebt ook zat sportscholen waar gewoon alles door elkaar traint en waar ze niet opkijken van een pondje meer of minderquote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:04 schreef Heavenlyblue het volgende:
Maar als je echt behóórlijk veel overgewicht hebt dan zit alles je vaak in de weg om te sporten en is bijv. hardlopen helemaal niet goed voor je gewrichten. Dan ben je aangewezen op zwemmen en wandelen, de low-impact sporten en dat tikt lang niet zo fijn aan als flinke cardiotraining. Maar het is natuurlijk een begin en als je dan redelijk wat bent afgevallen kan je overschakelen op meer intensieve sportenIk denk ook net als conleche dat sporten de sleutel is tot makkelijker, beter en langdurig gewichtsverlies
Als je denkt af te kunnen vallen zonder sporten: prima, maar daar zitte gewoon veel meer nadelen aan. Zo weet je dan zeker dat je stofwisseling daalt, heb je grotere kans dat alles gaat blubberen en je mag gewoon lang zoveel niet eten dan als je wel sport.
Wat goed zeg! En je manier spreekt mij ook heel erg aan, vooral dat van die speciale gelegenheden, dat is precies wat ik ook doe/probeer te doen. Gefeliciteerd ermee.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en ik had nooit verwacht ook in het lijstje in slank te mogen, maar dat mag ik nu dus. Als ik in lijstjes wil
De dag is toch nog niet voorbij? Wat helpt is iets gaan doen op de sportschool wat je echt leuk vindt! Dan ga je er graag heen. En als je er bent is het helemaal niet zo erg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:26 schreef Jeipod het volgende:
eeeeeeeeeeeen niet naar de sportschool geweest vandaag.![]()
Iemand een remedie voor: ik ben te lui om wat te gaan doen omdat het buiten waait en de regen naderder staat dan de zon ?
Gordijnen dicht, muziek aan, ogen dicht en dansen maar!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:26 schreef Jeipod het volgende:
eeeeeeeeeeeen niet naar de sportschool geweest vandaag.![]()
Iemand een remedie voor: ik ben te lui om wat te gaan doen omdat het buiten waait en de regen naderder staat dan de zon ?
De Wii is toch ook leuk en als je je een beetje uitslooft dan is het ook best echt sporten. (dan moet je niet alleen je pols bewegen natuurlijkquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:14 schreef Jeipod het volgende:
heb alles wel zo'n beetje geprobeerd en leuk is het eigenlijk nooit
Ik ga vanavond denk maar uurtje wii sporten ofso
Van hardlopen krijg ik niet de rillingen, integendeel: er komt een stofje vrij in de hersenen wat je gelukkig maakt: het werkt dus als een natuurlijke drug en je krijgt er niet eens een kater vanquote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:09 schreef minilotje het volgende:
Hoihoihoi, 59 kiloos! Straks een restje risotto eten, want ik ben te lui om te koken.
[..]
Gordijnen dicht, muziek aan, ogen dicht en dansen maar!
Wat sporten betreft; het lijkt me echt breindodend saai om te fitnessen en van het idee van hardlopen alleen al krijg ik de rillingen. Maar daar houdt lichaamsbeweging niet op! Ik kan inmiddels al dansend vier hoepels tegelijk draaiende houden (om mijn nek, schouders, middel en knieën). En wat te denken van buikdansen? Paardrijden? Tikkertje spelen met kleine neefjes en nichtjes? Zwempret met je lief? Seks?
Er zijn ontelbaar veel manieren om je lijf in beweging te houden die niet je niet stomvervelend hoeft te vinden.
*grinnik* Ik hou daarvoor toch liever de nuchtere definitie van bioloog Midas Dekkers aan.. Endorfinen zijn de natuurlijke pijnstillers van je lichaam, en die maak je aan om wat minder last te hebben van je uitputtende gehol. Mij niet gezien.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Van hardlopen krijg ik niet de rillingen, integendeel: er komt een stofje vrij in de hersenen wat je gelukkig maakt: het werkt dus als een natuurlijke drug en je krijgt er niet eens een kater van![]()
Persoonlijk hou ik niet zo van tikkertje spelen, maar ieder z'n meug
Heb ik ook hoor. Voedingsstoffen uit voedsel en gewoon water drinken is ook precies wat ik doe. Echt versgeperst sap *is* natuurlijk ook heel lekker, maar ik beperk het (net als volle melk) tot gewoon af en toe in het weekend, als onderdeel van een uitgebreid ontbijt ofzo. Maar alleen dan, want ik vind het zonde om gewoon sinaasappelsap te drinken terwijl ik ook fruit kan eten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:23 schreef Chicolate het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over drinken/vocht? Ik heb zelf altijd iets tegen calorieën uit vocht halen, omdat het helemaal niet vult, heb liever een boterham extra, en er genoeg lekker drinken zonder is (water, cola light en crystal clear.), maar bij versgeperst sap vind ik het weer helemaal niet erg...
Ik heb hetzelfde. Je zal mij niet aan de cola zien, of aan het bier. Mijn uitzonderingen zijn: af en toe een zelfgemaakte warme chocolademelk (al een tijd niet gedaan, misschien morgen weer eens doen), wodka en wijn. (dat laatste alleen als ik ga uit eten hoewel het vanavond wel sake zal worden) en verse jus.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:23 schreef Chicolate het volgende:
Gelukkig bleek er nog wel brood te zijn! Ik heb dus lekker een tosti en 2 boterhammen gegeten. En nog enorme honger. Je best doen bij gym, rennen en springen bij basketbal enzo, omdat het de laatste les is, was geen goed idee. Misschien neem ik zometeen wel een glas verse sinaasappelsap.
Nu even scheikunde de hoofdstukken doorlezen, dan een uurtje sporten en daarna echt hard ertegenaan. Dan moet het morgen ook wel lukken.
Hoe denken jullie eigenlijk over drinken/vocht? Ik heb zelf altijd iets tegen calorieën uit vocht halen, omdat het helemaal niet vult, heb liever een boterham extra, en er genoeg lekker drinken zonder is (water, cola light en crystal clear.), maar bij versgeperst sap vind ik het weer helemaal niet erg...
Maar ik ben ook nog niet klaar met etenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:22 schreef ymme het volgende:
Miss_s, ik vind het wel een beetje weinig hoor wat jij eet.
Ik mis iets van een boterham/cracker of iets dergelijks.
Maar goed, als dit een balansdag, is hij perfect natuurlijk.
Als je echt wilt bewegen met de Wii moet je Raving Rabbits aanschaffen, daarbij kan je nauwelijks smokkelen. Ik heb er al eens flinke spierpijn aan overgehouden, maar dat krijg ik ook van Wii Sports, omdat ik veel te fanatiek om me heen maai met mijn armen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:15 schreef conleche het volgende:
[..]
De Wii is toch ook leuk en als je je een beetje uitslooft dan is het ook best echt sporten. (dan moet je niet alleen je pols bewegen natuurlijk)
Wat fijn om te lezen!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:35 schreef Isabeau het volgende:
Ja, het afvallen gaat uitstekendMisschien heb ik eindelijk ontdekt hoe het moet, geestelijk gezien, want de theorie kent bijna iedereen die te zwaar is wel.
Respect.quote:<..>
Op deze manier ben ik al bijna 30 kg kwijt
Het is ook geen sporten, alleen wat extra bewegen op een andere, en voor sommigen een hele leuke, manierquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:29 schreef Miss_S het volgende:
En toch computergames en sporten willen nog niet helemaal samen gaan bij mij
Bewegen oke maar als echt sporten zoals bijvoorbeeld isa het overhad nee....
Jaquote:Op woensdag 9 januari 2008 10:24 schreef conleche het volgende:
En 6 kilo geleden kon je al horizontale streepjes hebben!
En nog steeds een flink bos hout voor de deur!quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaDit is ook een foto uit die serie in de categorie "oh, volgens mij doet de timer het nie...oh, toch wel"
[ afbeelding ]
En ik denk ook wel dat mensen het goed bedoelen als ze zo enthousiast zijn, maar het voelt gewoon heel dubbel. Inderdaad alsof ik eerst dus niet goed was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |