Heb ik, is ernstig saai trouwens.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:08 schreef Tommeke het volgende:
Een hometrainer thuis lijkt me daarentegen wel een optie.
Da's modernquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:17 schreef ErikT het volgende:
Die fiets daar heeft wielen met te weinig spaken.
Weet ik. Vind ik lelijk.quote:
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:21 schreef Wombcat het volgende:
Je hebt 'm niet onder de wielerfilter geplaatst
Ja, daar ben ik ook bang voor, dat het saai gaat worden...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb ik, is ernstig saai trouwens.
Zo'n VR trainer lijkt me wel wat, maar die vind ik weer erg duur
Zo'n scheef frame is wel vet, fietst ook lekker.quote:
Ja, met de weerstand aangepast aan het profiel, en zelfs een motortje voor de afdalingen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor, dat het saai gaat worden...
Zo'n VR trainer. is dat met een beeldscherm met daarop je route zeg maar?
Daarom vond ik deze nietquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:21 schreef Wombcat het volgende:
Je hebt 'm niet onder de wielerfilter geplaatst
Bij sloping krijg je soms wel het idee dat het zadel veel te hoog zit.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daarom vond ik deze niet
Sloping kan mij ook niet bekoren. En unobtainium ook al niet.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:19 schreef Wombcat het volgende:
Ultegra is OK.
Frame is natuurlijk weinig over te zeggen. Voor die prijs zal het niet verschrikkelijk hoge kwaliteit zijn, maar waarschijnlijk goed genoeg voor recreatief gebruik. Wat voor wielen zitten erin?
Kan het zo ook niet zien.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:34 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee wat voor type dat is eigenlijk.
?quote:Wielset : Shimano WH-R550
Shimano wielset is ook OK. Is wel een goedkope volgens mij, maar daar is verder weinig mis mee.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:58 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
?
Maar wel een goed fietsje verder toch?
Komt door de koude lucht, komt alles los.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:29 schreef ErikT het volgende:
Gisteren gefietst. Overschoentjes en dichte handschoenen werken perfect.
Alleen dat gesnotter en geroggel het eerste kwartier, wat is dat
Was wel lekker.
Ja, snap ik, maar t viel wel ff opquote:Op zondag 13 januari 2008 12:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Komt door de koude lucht, komt alles los.
Ja, heerlijkquote:Maar dat vind je wel lekker?
omg buienradar, die heeft me al zo vaak genaaid. in spanje heb je die niet nodigquote:Op zondag 13 januari 2008 09:33 schreef Wombcat het volgende:
En dat terwijl het volgens de buienradar droog is
Datzelfde had ik met de beklimming van de Mont Ventoux. Op de fiets dacht ik constant 'waar ben ik aan begonnen...'. Eenmaal boven maakte die gedachte meteen plaats voor euforie. Ook als ik er nog is aan terugdenk. Overweeg ernstig om weer terug te gaan. Ik heb hem destijds gefietst op een randonneur, wil hem nog een keer met de racefiets doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:
Haha de Marmotte vorig jaar eindigde echt in een hel. Nu krijg ik een voldaan gevoel als ik eraan terug denk, maar op dat moment zelf.....
Goeie tijdquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:38 schreef Asics-DS het volgende:
Omdat ik er nog niet uit ben is tot nu toe mijn doel: het verbeteren van mijn tijden van vorig jaar van de Vaujany (tijd even kwijt) en La Marmotte (7:39) verbeteren/verpulveren.
haha thxquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Goeie tijd![]()
Tip: er zijn nog veel meer cyclo's waarvan vele (imo) leuker dan de Marmotte.
Het weer werkt niet echt mee he?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:59 schreef Asics-DS het volgende:
Wat is er aan de hand? Iedereen de fiets aan de wilgen gehangen of........
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:12 schreef Asics-DS het volgende:
Helaas ben ik op de Alpe 10x dood gegaan
Man, als student heb je juist alle tijd!quote:Op zondag 3 februari 2008 00:15 schreef Tommeke het volgende:
Dat zou ik best willen, maar als student heb ik daar de tijd niet voor, zelfs niet om te trainen.
quote:Op zondag 3 februari 2008 07:27 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Man, als student heb je juist alle tijd!
Vorig jaar kon ik ook nog lekker fietsen als ik eens vrij had van mn studie, nu met werk is het kut met perenquote:Op zondag 3 februari 2008 10:25 schreef ErikT het volgende:
[..]
I second that opinion.
Vandaag ga ik een stukje fietsen. Tussen al het werken door. Werken = kut. Studeren = fietsen.
Record is de duurste Campa-groep, daaronder zit Chorus.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:44 schreef Gitanki het volgende:
Vorig jaar (met hulp van een oom) een mooi tweedehands fietsje aangeschaft, met campagnolo Chorus afgemonteerd (best hoge groep geloof ik).
Is idd niet erg goed voor je fiets. Sommigen hebben voor dit soort omstandigheden een 2e (oud) fietsje.quote:Overigens zag ik gisteren in de sneeuw en pekeltroep een wielrenner, lijkt me niet slim met de gladheid en vooral ookal die troep op je fiets
Wat ik toch vreemd vind, ik zou dan liever de ATB of zo'n veldritfiets pakken en een lekker rondje door de sneeuw en bossen maken, daarna even goed afspuiten en de racefiets weer bestijgen op een droge winterdag.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:50 schreef Wombcat het volgende:
Is idd niet erg goed voor je fiets. Sommigen hebben voor dit soort omstandigheden een 2e (oud) fietsje.
Ja, en ik moest werken om 5 u 's ochtends, was dus een beetje uit m'n ritmequote:Op zondag 3 februari 2008 03:25 schreef Wombcat het volgende:
Was 't nog te koud vandaag?
Vroeger wel, maar ik heb nu een bijbaantje en wil eindelijk wat van m'n studie makenquote:Op zondag 3 februari 2008 07:27 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Man, als student heb je juist alle tijd!
Ik heb er nooit zo'n punt van gemaakt. Sowieso hebben al mijn goed fietsen spatborden en verlichting. Het hangt ook een beetje van de afmontage af. Ik heb vrijwel ovral industrielagers in, die kunnen tegen een stootje. Ik ga in de zomer ook niet een ritje afzeggen als het wat regent.quote:Op zondag 3 februari 2008 11:03 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Wat ik toch vreemd vind, ik zou dan liever de ATB of zo'n veldritfiets pakken en een lekker rondje door de sneeuw en bossen maken, daarna even goed afspuiten en de racefiets weer bestijgen op een droge winterdag.
Dat is ook anders dan door een laag sneeuw en ijs + sneeuwbuien banjeren met je racefiets, maar ik ben ook meer een mooi weer fietser (al maal ik niet om een bui, maar als het al staat te regenen laat ik de fiets meestal lekker staan)quote:Op zondag 3 februari 2008 11:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er nooit zo'n punt van gemaakt. Sowieso hebben al mijn goed fietsen spatborden en verlichting. Het hangt ook een beetje van de afmontage af. Ik heb vrijwel ovral industrielagers in, die kunnen tegen een stootje. Ik ga in de zomer ook niet een ritje afzeggen als het wat regent.
Het was idd fris! Ik heb geen overschoenen, gewoon 2 paar sokken en thermo ondergoed.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:14 schreef ErikT het volgende:
So. Dat leek nergens op, ik kwam niet vooruit
Ook veel te veel wind en het is gewoon te koud. Met overschoenen en de hele shit zit ik hier nu toch met koude tenen. Volgens mij heb ik niet eens gezweet.
Haha, ff bikkelenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:42 schreef horstjan het volgende:
Ook maar 100km gedaan, alleen die verd... lage rugpijn. maarja je kan niet alles hebben dus gewoon doorrammen.
Vanochtend een muts onder m'n helm gedaan.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 09:59 schreef Happel het volgende:
Wat gebruiken jullie als hoofddeksel, wanneer het dit soort weer is? Volgens mij is het te koud om alleen een helm op te zetten. Doen julie er wat onder? Zo ja, wat?
Je mag ook wel een beetje door fietsen hoor.Morgen de eerste wedstrijd weer!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:23 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Vanochtend een muts onder m'n helm gedaan.
45km in de vrieskou. Laat die zomer maar komen.
Bof ik even dat ik geen wedstrijden rij. In voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen zijn de trainingstochten echter noodzaak, wil ik de 140 km een beetje fatsoenlijk kunnen afleggen. Die 45km uitbouwen naar 60-70km voor vast rondje en dan nog een paar keer 100+ fietsen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:42 schreef horstjan het volgende:
[..]
Je mag ook wel een beetje door fietsen hoor.Morgen de eerste wedstrijd weer!
Nee, dan organiseer ik een 300km brevet.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:34 schreef Bismarck het volgende:
Zijn er overigens meer mensen die meedoen aan de toereditie van de RVV op 5 april?
Ja,zoiets ontwikkel je snel..quote:Op zondag 17 februari 2008 18:21 schreef Tommeke het volgende:
Vorig jaar moest ik altijd gas geven wou ik rond de 30 km/h fietsen.
Nu merk ik dat ik altijd terug moet schakelen en wat rustiger moet rijden als ik 30 wil fietsen, tis een beetje m'n standaardtempo geworden
50 km/u is ook niet echt het principe van een fietspad, vind ik... bij zoiets kan ik me in beide partijen goed inleven hoor! Als je op een fietspad loopt, ook al mag dat officieel niet, ben je totaal niet bedacht op iemand die zonder geluid met 50 op je af komt. Kwaad worden lijkt me een beetje jammer.quote:Alleen op het laatst zo'n achterlijke wandelster die in een keer op de rechterhelft gaat lopen, zat er bijna bovenopHeb haar maar ff duidelijk gemaakt wat het principe van een fietspad is, kutwijf.
Tuurlijk remde ik ook ruim van te voren, ik stond ongeveer stil toen ik ze inhaalde. Met dat ik haar inhaalde zei ik tegen haar: Oppassen he? Omdat ze dus zomaar naar rechts ging.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:04 schreef wortels het volgende:
[..]
50 km/u is ook niet echt het principe van een fietspad, vind ik... bij zoiets kan ik me in beide partijen goed inleven hoor! Als je op een fietspad loopt, ook al mag dat officieel niet, ben je totaal niet bedacht op iemand die zonder geluid met 50 op je af komt. Kwaad worden lijkt me een beetje jammer.
Ik reed vandaag ook met hoge snelheid op een dijk met wandelaars en hardlopers, maar dan rem ik gewoon af als ik iemand nader die me niet ziet aankomen. En dan zeg ik gewoon vrolijk sorry als ik passeer, en daarna ga ik wel weer harder fietsen.
Aha, ok, dankquote:Op zondag 2 maart 2008 19:06 schreef Wombcat het volgende:
Vliegtuig (fietskoffer). Ik heb een eigen fietskoffer, maar je kunt er ook eentje huren, bv. bij Math Salden. Of je kunt 'm in een fietsdoos doen, maar ik vertrouw die kartonnen dozen niet zo, gezien hoe ze op de meeste vliegvelden met de bagage omspringen.
Als je naar Mallorca gaat (Fred Rompelberg, CEMI wielerkampen oid) kun je daar fietsen huren.
Juliana Hatfieldquote:Op zondag 2 maart 2008 21:39 schreef thaleia het volgende:
[..]
Aha, ok, dank
(heb je die signature van Seneca?)
Soms vlieg ik. Dan gebruik ik gewoon zo'n kartonnen doos. Soms neem ik de trein. Tegenwoordig meestal treinen waar je de fiets gewoon mag meenemen. In het verleden vaak gewone treinen. Dan demonteerde ik m'n fiets en verstopte 'm in een speciale tas. Scheelt wel dat ik redelijk stevige fietsen heb die wat kunnen hebben.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:51 schreef thaleia het volgende:
Hee, praktisch vraagje. Ik heb in dit topic weleens gelezen dat mensen een weekje gingen fietsen op Mallorca of in de Sierra Nevada. Supertof natuuriljk, maar hoe krijg je je fiets daar? Meenemen in het vliegtuig? Of gingen jullie met de auto helemaal daarheen?
Vanaf morgen voor 15 euro bij de Lidlquote:Op woensdag 5 maart 2008 17:24 schreef Yankee het volgende:
Was lekker weer vanmiddag! Net even een stuk gefietst, moet alleen binnenkort toch maar eens een helm kopen want wat kijken sommige mensen toch slecht uit.
Haha, wat een idioot. Wel vet knap van em, hij heeft wel lefquote:Op maandag 10 maart 2008 20:16 schreef TimoBasso het volgende:
Onder de 20 graden fiets ik ook nog met een lange koersbroek..
Ik kleed me liever goed aan,dan achteraf kou te lijden.
Geweldig![]()
![]()
Wat kost zo'n ding?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:26 schreef Asics-DS het volgende:
[ afbeelding ]
Veel effectiever en eenvoudiger i.m.o. dan zo'n rollenbank.
Ja, dat ziet er veel beter uitquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:26 schreef Asics-DS het volgende:
[ afbeelding ]
Veel effectiever en eenvoudiger i.m.o. dan zo'n rollenbank.
Nou echt vet knap man, de lefgozer durft met één been te trappen!!quote:Op maandag 10 maart 2008 23:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, wat een idioot. Wel vet knap van em, hij heeft wel lef
Heb jij daar ook zo'n tranings achterband voor .. of valt de slijt wel mee?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:42 schreef Asics-DS het volgende:
Dit is de Tacx Flow. Een ergotrainer (dus met vermogensmeter e.d.) voor ¤200/300. Dan heb je ook nog de simpele trainers met 8 weerstanden (¤100/200) en daarnaast heb je nog de Virtual reality trainers (¤700/800)
Idd, erg saai zo'n ding. In de winter gebruik ik 'm wel regelmatig, maar ik fiets liever buiten.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb zo'n Tacx hier staan maar heb 'm alleen gebruikt toen ik een blessure had. Vindt het enorm saai om op zo'n ding te zitten.
Leuk, zo iets mogen ze in het noorden ook wel organiserenquote:Op zondag 23 maart 2008 17:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag maar eens anders met fietsen bezig geweest. De beurs in Neerkant (Brabant). Leuke racefietsen uit de jaren '70 en '80. Leuke oude koersverslagen en wat mooie dingetjes om te kopen. O.a. een setje onverwoestbare wielen, Mavic 501 naven met MA40 velgen. Zit nog jaren leven in en kostte me 70 Euro.
Loop gewoon een fietsenboer binnen.. overal hebben ze tegenwoordig wel Rabo spul hangen.quote:Op zondag 23 maart 2008 20:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk, zo iets mogen ze in het noorden ook wel organiseren
Weet iemand ook hoe die shirts van Rabobank vallen? Ik zag een maat L op internet staan en vraag me af of ze groot vallen.
Ach, ik heb hem gewoon besteld. Ik zie het wel, t is de bolletjestrui, voor de helf van het geldquote:Op maandag 24 maart 2008 14:48 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Loop gewoon een fietsenboer binnen.. overal hebben ze tegenwoordig wel Rabo spul hangen.
Om serieus te trainen is een fietstrainer (Tacx Cylceforce zeg maar) veel handiger dan een ouderwetse rollenbank natuurlijk, maar om los te fietsen lijkt n rollenbank me wel leuk hoorquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:26 schreef Asics-DS het volgende:
Veel effectiever en eenvoudiger i.m.o. dan zo'n rollenbank.
Ik heb het complete tenue, neem hem niet te klein, zit vrij krap.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:42 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ach, ik heb hem gewoon besteld. Ik zie het wel, t is de bolletjestrui, voor de helf van het geld
Oh thnx voor de info.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:00 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ik heb het complete tenue, neem hem niet te klein, zit vrij krap.
Ben alleen nog op zoek naar de sokken. Als iemand die weet te vinden dan hoor ik dat graag
Qua fietsen gaat het nog niet best. 19 april de AGR al en ik heb nog vrijwel niet buiten gefietst, alleen een flink aantal spinninglessen (Virtual Sports) gedaan
Ben ik zondag een eerste keer naar boven gereden. Ik dacht dat die minder lang was, in de ronde zijn de renners daar in een mum van tijd over! Dat was bij mij niet het geval. Alleszins een prachtige bult!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:53 schreef ultra_ivo het volgende:
De route van de 400 die ik ga rijden heb ik inmiddels ook binnen gekregen, van CC Raches. De 1e controle is op een leuke plek: GRAMMONT (Chapelle)
Ik verwacht niet dat Ivo zich aan zo'n massaal commercieel evenement gaat wagenquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:52 schreef Asics-DS het volgende:
ultra-ivo ga je nog Limburgs Mooiste o.i.d. fietsen? Dat is ook een leuke 250 km.
400 km ... ik hang na 100 km al tussen mn kader! RVV voor wielertoeristen wordt mijn eerste +100 km. (140 km)quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:52 schreef Asics-DS het volgende:
ultra-ivo ga je nog Limburgs Mooiste o.i.d. fietsen? Dat is ook een leuke 250 km.
Knap hoor, 400 km fietsen. Je moet er maar zin in hebben....
Is de Muur een beetje schappelijk? Ik ga zaterdag 5/4 ook de RVV fietsen (140km). Ik heb echter geen triple en heb dit jaar nog niet veel op de fiets gezeten. Ben benieuwd of ik 15% + stukken omhoog kom.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:38 schreef mesecina het volgende:
[..]
Ben ik zondag een eerste keer naar boven gereden. Ik dacht dat die minder lang was, in de ronde zijn de renners daar in een mum van tijd over! Dat was bij mij niet het geval. Alleszins een prachtige bult!![]()
400 km?? Dan ben je toch even onderweg? Hopelijk kom je niet teveel van die kuitenbijters tegen. Gaat dat dan in een lus?
Valt wel mee … goed doseren, want het venijn zit hem in de staart. Zonder triple zou ik me eerder zorgen maken over de paterberg en koppenberg, die gaan +20% (maar liggen wel vroeger op het parcours).quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:24 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Is de Muur een beetje schappelijk? Ik ga zaterdag 5/4 ook de RVV fietsen (140km). Ik heb echter geen triple en heb dit jaar nog niet veel op de fiets gezeten. Ben benieuwd of ik 15% + stukken omhoog kom.
De diverse varianten van de Amstel Gold Race heb ik zowat allemaal al eens gereden. Is wel leuk als er geen echte afstanden te rijden zijn. Ik had oorspronkelijk voor de 19e april een 300 in Béthune gepland staan. Maar er is een reisje tussendoorgekomen. Ik fiets dan in Georgië.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:52 schreef Asics-DS het volgende:
ultra-ivo ga je nog Limburgs Mooiste o.i.d. fietsen? Dat is ook een leuke 250 km.
Knap hoor, 400 km fietsen. Je moet er maar zin in hebben....
Gewoon doorraggen, ik kwam deze zomer met een 25 jaar oude fiets zonder triple en schakelen op de stang in Luxemburg de Mont St. Nicolas op, waarvan de ongeveer 1e km ook kasseitjes tussen de 16,5 en 22,5 % wasquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:41 schreef mesecina het volgende:
[..]
Valt wel mee … goed doseren, want het venijn zit hem in de staart. Zonder triple zou ik me eerder zorgen maken over de paterberg en koppenberg, die gaan +20% (maar liggen wel vroeger op het parcours).
M'n vriendin wil op vakantie naar de Alpen, ik zei: op één voorwaarde, de fiets gaat mee!quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:08 schreef Asics-DS het volgende:
Die korte klimmetjes zijn idd puur een kwestie van doorknallen. Bij 20% heb je weinig aan 'in het zadel, handjes op t stuur en op souplesse klimmen'. Dat is meer iets voor de Alpen. Nog een paar maandjes en ik mag weer aan de bak daar
Welke combi velg/band heb je? Zit veel verschil in namelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:48 schreef Yankee het volgende:
Weet iemand van jullie nog een trucje waarmee ik wat makkelijker m'n buitenband er weer om kan krijgen?
Gisteren twee nieuwe gekocht, maar echt soepel gaat het verwisselen niet.
Dank je!quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welke combi velg/band heb je? Zit veel verschil in namelijk.
Algemene tips:
-Band vantevoren wat oprekken
-Buitenband eindigen bij het ventiel (binnenband beginnen met ventiel)
-Eerste driekwart van de band erom leggen met enigszins opgepompte binnenband (verklein je ook de kans dat de binnenband tussen de velg en de buba beklemd raakt), daarna leeg laten lopen voor het laatste stukje
-Groene zeep smeren
Bandenlichters heb je eigenlijk nooit nodig bij het erop leggen..
Ik weet echt een super adresje voor een vakantie in de Alpen. Prachtige omgeving en in de buurt van alle grote/bekende cols. Alleen de galibier ligt op een kilometer of 25/30 (maar die fiets je toch niet voor de lol op, wat een killer is dat).quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M'n vriendin wil op vakantie naar de Alpen, ik zei: op één voorwaarde, de fiets gaat mee!
Haha, daar moet ik maar flink wat meer voor trainenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:33 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Ik weet echt een super adresje voor een vakantie in de Alpen. Prachtige omgeving en in de buurt van alle grote/bekende cols. Alleen de galibier ligt op een kilometer of 25/30 (maar die fiets je toch niet voor de lol op, wat een killer is dat).![]()
Ik kan het hier noemen maar ik weet niet hoe dat zit met reclame maken enzo.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:33 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Ik kan het hier noemen maar ik weet niet hoe dat zit met reclame maken enzo.
Zijn echt prachtige chalets. Jacuzzi, sauna etc.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:50 schreef Tommeke het volgende:
Cool, die chalets! Ziet er echt mooi uit, iets om te onthouden
Heb vandaag heerlijk gefietst. 90 km, steeds ongeveer 30 km/h gereden. Ondanks de natheid en wind een heerlijk weertje, kreeg op het einde wel een klapband.. Binnenband had er verkeerd ingezeten en dat vermoeden had ik ook al.Gelukkig moest ik nog 1 km
yeaaah,strakjes even een uurtje "kansloos" rijdenquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:30 schreef Asics-DS het volgende:
En je ouders wonen in Spanje ofzo?![]()
Tacx anyone?
Je moet er ook wat 'leuks' van maken hequote:Op zaterdag 5 april 2008 15:41 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
yeaaah,strakjes even een uurtje "kansloos" rijden
Als je eenmaal bezig bent is het niet zo erg, tenzij je net je fiets gepoetst hebtquote:Op zaterdag 5 april 2008 19:54 schreef thaleia het volgende:
Hier niet hoor!
Maar ik ben al geweestRond half vijf was het droog, dus ik greep m'n kans en was sowieso van plan maar een uurtje te gaan. Toen ik een kwartier onderweg was natuurljk toch een flinke bui op m'n dak
Maar als je eenmaal onderweg bent is het niet zo erg. Kwam nog een stuk of vier eenzame fietsers tegen die kennelijk ook hadden gewacht tot ze dachten dat de kust veilig was, en vervolgens die bui op hun dak kregen
Leuk. Heb je al eens clubwedstrijden gereden?quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:27 schreef Asics-DS het volgende:
Binnenkort ben ik geen recreatieve renner meer trouwens. De licentie wordt aangevraagd
Denk het wel, lijkt me iets moois om van m'n eerste salaris te kopen. Daarnaast heb ik een heel grote fiets nodig (ben 2.03) en de kans dat ik daar een mooi tweedehandsexemplaar van op de kop tik is toch niet zo groot. Nou ja, ik moet nog wel leren hoe ik zo'n ding onderhoudt en zo, maar daar ga ik me de komende maanden ook in verdiepen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:27 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Als je eenmaal bezig bent is het niet zo erg, tenzij je net je fiets gepoetst hebt. Morgen ook weer lekkere weersverwachting....
Naja gelukkig heb ik toch geen plannen lang te trainen.
I.R. Baboon: Ga je een nieuwe racert kopen?
Wil je waar voor je geld: kijk bij de Duitse merken. Canyon en Red Bull zijn echt toppers. Vooral Red Bull is echt aan te raden vanwege de service die Rose Versand biedt. Prachtige en zeer goede fietsen voor weinig.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Denk het wel, lijkt me iets moois om van m'n eerste salaris te kopen. Daarnaast heb ik een heel grote fiets nodig (ben 2.03) en de kans dat ik daar een mooi tweedehandsexemplaar van op de kop tik is toch niet zo groot. Nou ja, ik moet nog wel leren hoe ik zo'n ding onderhoudt en zo, maar daar ga ik me de komende maanden ook in verdiepen.
Ben wel meteen de gemiddeldentraining gaan doen (dus da's ongeveer 35 per uur in een groepje) dus ik heb wel het gevoel dat het iig een beetje ergens over gaat.
Eerst daarmee beginnen idd. Als je daar leuk kunt meekomen, kun je aan de echte wedstrijden beginnen. Criteriums is vooral aanzetten en afremmen, explosiviteit is een noodzaak (het is niets voor mij).quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:36 schreef Asics-DS het volgende:
Nee, ik ben wat wedstrijden betreft echt nog een rookie. Ik weet dat ik qua vermogen goed mee kan komen, maar het zal echt wennen zijn criteriums/omlopen te rijden.
Deze maand wil ik nog wat trainingswedstrijden meepikken hier in de buurt en dan maar eens voor het 'eggie'.
Ik heb nooit kunnen kiezen tussen lopen en fietsen. Het probleem is dan dat je nergens écht goed in wordt. En ik ben nogal competitief ingesteld, dus dan is niet kunnen kiezen echt een probleem. Nu ik een loopblessure heb die maar niet over gaat (shin splint) is de keus natuurlijk makkelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:52 schreef thaleia het volgende:
Ben jij en loper, en redelijk serieus wielrenner Asics? Nooit gedacht over triatlonnen? (Of doe je dat al)
Volgens mij rijdt De Zwaluwen in Doetichem vanaf april al elke donderdagavond (in het verleden iig, maar da's tien jaar geleden dat ik daar fietste, dus weet niet of ze dat nog doen). volgens je profiel is dat in de buurtquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:21 schreef Asics-DS het volgende:
@Wombcat: In mei organiseerd een club hier in de buurt wekelijks trainingswedstrijden. Dus dat komt goed.
http://www.rtvdezwaluwen.nl/laatstenieuws/index.htmlquote:Donderdagavondcompetitie op 3 april van start
Lange tijd was het onzeker ivm de nieuwe wasstraat van de Syntus-bussen.
Maar we hebben de vergunning en de competitie kan gewoon van start.
Starttijd is 19.00 uur.
Zorg dat je je daarvoor hebt ingeschreven!!!!!!!
De eerste doonderdagen kan het nog wat lastig worden met bussen op het parcours.Vooral de chauffeurs zullen hieraan moeten wennen. We verwachten dat dat echter snel went.
Iedereen veel sportieve successen toegewenst!!
Frieslandquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:30 schreef Asics-DS het volgende:
En je ouders wonen in Spanje ofzo?![]()
Tacx anyone?
Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ben wel meteen de gemiddeldentraining gaan doen (dus da's ongeveer 35 per uur in een groepje) dus ik heb wel het gevoel dat het iig een beetje ergens over gaat.
Uurtje of 2 rijden (tot het donker wordt), zo nu en dan stil houden en dan een nieuwe opdracht (dus met z'n tweeen rijden waarbij de laatste heel licht moet rijden bijvoorbeeld, met z'n vieren rijden en rouleren, oefenen met de wind etc). Maar ik rij ook mee met de beginners, da's qua tempo niet zo uitdagend maar ik leer er wel een hele hoop.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?
Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.quote:Op zondag 6 april 2008 01:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Canyon is mooi als je meestal op goed asfalt rijdt. Ben je een kasseienvreter dan moet je een grote boog rond dergelijke ultrastijve fietsen maken.
Heb je daar meer info over?quote:Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders.
Heb zelf ook een Canyon. Heel tevreden van. Zaterdag Ronde Van Vlaanderen gereden, banden op 7 kg en geen problemen gehad met de kasseien. Met een MTB zal je er waarschijnlijker wel comfortabeler over dokkeren, maar voor de paar keer dat je kasseistroken op je parcours vindt moet je het echt niet laten. Er is wel geen haar op mijn hoofd dat er over denkt Parijs - Roubaix mee te rijden.quote:Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.
Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders.
Ik had zaterdag beter een veldrijfiets of een mountainbike mee kunnen nemen, het had weinig meer met racen te maken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:41 schreef mesecina het volgende:
[..]
Valt wel mee … goed doseren, want het venijn zit hem in de staart. Zonder triple zou ik me eerder zorgen maken over de paterberg en koppenberg, die gaan +20% (maar liggen wel vroeger op het parcours).
quote:Een boer in de streek zag elk jaar bij een vriend woonachtig aan de Koppenberg de Ronde voorbij komen. In 1982 begon hij met het leggen van een kasseihelling door een weiland van hemzelf, hij deed er anderhalf jaar over om de helling te realiseren. In 1986 kreeg hij de organisatoren van de Ronde van Vlaanderen zo ver dat ze de Paterberg opnamen in het parcours zodat de Ronde nu ook bij hem langs de deur reed.
Die fiets is goed om op te fietsen, maar niet voor wedstrijden.quote:Op maandag 7 april 2008 14:13 schreef Buongiorno het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wilde al een tijd lang beginnen met fietsen, en sinds kort is het er dan ook van gekomen. Alhoewel, sinds kort, eigenlijk nog niet, want ik heb alleen nog maar de fiets gekocht.
Hier een plaatje:
* knip*
Nou had ik een paar vragen, want ik ben verder (nog) niet zo thuis in het wielrennen. Is dit een beetje een goede fiets om mee te beginnen met fietsen? Dit is zeg maar mijn eerste echte serieuze fiets. Eerst had ik een gewone herenfiets, waar ik zo af en toe mee reed, maar nu ga ik het wat serieuzer maken
En wat voor snelheden moet ik ongeveer kunnen halen, als ik een beetje goed wil zijn op mijn leeftijd, 17 jaar? Niet dat ik meteen profwielrenner wil worden (stiekem eigenlijk wel), maar ik wil toch wel gewoon een beetje een fatsoenlijke fietser kunnen zijn. Is er een bepaalde manier van trainen waarmee ik stappen vooruit kan gaan? Ik lees hier wel is dat mensen op een dag meer dan 100 km rijden, het lijkt me niet dat mij dat meteen gaat lukken…
En dan mijn laatste vraag. Zijn er ook bepaalde koersen die ik kan gaan rijden, op korte of lange termijn. Het lijkt me echt leuk zo af en toe een koersje te rijden, en voor zulke koersen te trainen. En zo ja, zijn dit dan koersen in wedstrijdvorm en moet je dan bij een wielerteam zitten of zo?
Nou, tot zover mijn waterval aan vragen… Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken,
Bij voorbaat dank
Vooral de lengte van de bovenbuis doet 't em. Die is behoorlijk kort waardoor je wat meer rechtop zit (toerhouding). Om hier diep op te zitten moet er een stuurpen van een halve meter op ofzoquote:Op maandag 7 april 2008 14:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Recht stuur, v-brakes, crankstel, banden.....
Zaterdag inderdaad een flink aantal mensen gezien die de toerversie van de Ronde van Vlaanderen deden op zo'n fiets.quote:Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Op zich kun je heel ver komen met zo'n frame. Een racestuur erop monteren kan best, met wat aanpassingen bij de remmen. Toerversies van klassiekers e.d. kun je dan prima rijden. Geen enkel probleem.
Tis echt lekker weerquote:Op woensdag 9 april 2008 13:39 schreef Wombcat het volgende:
Mooi weerWeinig wind
![]()
Eindelijk eens lekker kunnen fietsen
Is alleen nog wat frisjes, nog geen korte broekenweer.
Dat is over het algemeen een vrij prijzige ingreep, is maar de vraag of de fiets dat waard is..quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
OMG, wat een pedo-erotisch affiche.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:14 schreef Wombcat het volgende:
Voor degenen die meer info willen: http://www.girosardegna.it/
Wat voor groep heb je er nu op zitten? Kijk eens of je ergens een leuke Shimano groep op de kop kan tikken. Shimano is ideaal voor een 'beginner' omdat het altijd goed leverbaar en vaak voor een leuke prijs te krijgen is. Lager dan Shimano 105 zou ik echter niet gaan (wel beetje afhankelijk van je trainingen).quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
Niet doen, beter spaar je je centjes op voor een nieuw karretje.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
STI's zijn idd niet nodig, klote dingen. Ergo's daarentegen: Campagnoloquote:Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Of blijf voorlopig lekker rondtoeren met buiscommandeurtjes
Maar een antieke fiets opknappen is vaak een behoorlijk dure operatie (tenzij je al jaren fietst en bergen onderdelen in de schuur hebt liggen)
STI's zijn voor gewoon toeren echt geen absolute must trouwens. Versnellingen zijn überhaupt niet per se nodig in Nederland
Zit je ook hier alquote:Op zaterdag 12 april 2008 00:21 schreef Asics-DS het volgende:
-knip-
Wel boven op de col inschrijven he!quote:Op maandag 14 april 2008 16:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Zit je ook hier alBeetje t fietsen met hardlopen combineren.
Maar goed, na het fiasco "van 0 tot marathon in 365 dagen" ga ik me nu eens richten op de "van 0 tot La Marmotte in 15 maanden". Nu alleen binnenkort nog ergens even een goedkoop fietsje vandaan weten te halen om dan later over te stappen op beter materiaal
Vorig jaar lachte je net zo hard om m'n marathon maar zonder blessure had ik die ruim onder de 4 uur uitgelopenquote:Op maandag 14 april 2008 19:41 schreef jpjedi het volgende:
Wel boven op de col inschrijven he!...de croix en de calibier waarna je als toetje nog 11 km de Alpe op mag.
![]()
ik zo eerst maar met Scheveningen beginnen.
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.quote:Op maandag 14 april 2008 16:51 schreef Loohcs het volgende:
Valt echt tegen om een beetje hard te gaan, als je vervelende wind en verkeer tegenkomt en niet vaak genoeg fietst. Ik haal nog niet eens 30 km/u op redelijk korte ritjes van 50-60 km. Gisteren 2 uur 'uitgefietst' (na een wedstrijd voetballen en 3 uur in de kantine hangen), maar dat was echt recreatief met 25 km/u.
Echt? Als ik een rondje train fiets ik ook meestal rond de 30 km/h gemiddeld, afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk. Maar bij normale omstandigheden fiets ik zo rond de 30 gemiddeld. En ik heb nou niet echt het idee dat ik zo'n topper benquote:Op maandag 14 april 2008 21:21 schreef horstjan het volgende:
[..]
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.
Ik zou je vraag hier eens wegleggen: http://www.hopmansfietsgigant.nl/quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.
Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.
Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Dat idee begin ik ook steeds meer te krijgen jaquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:34 schreef eentwee het volgende:
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!
Er zijn trouwens wel merken die 66 cm leveren, Koga en Cannondale bijvoorbeeld zo uit m'n hoofd, maar dat zijn geen goedkope merken.
Is dat echt zo hard? Gisteren met tegenwind door de duinen (terugweg wel meewind natuurlijk) toch nog ruim 26km/u gedaan en dat terwijl m'n benen m'n conditie nog niet bij kunnen houden (hartslag van max 180 terwijl dat tijdens hardlopen tegen de 200 aanzat).quote:
Zorg dat je zo ver mogelijk vooraan staat bij de start.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:03 schreef Asics-DS het volgende:
Binnenkort trouwens ook de Shimano Fietschallenge. Ik hoop toch een beetje te presteren op de race cyclo. Wedstrijden in mei staan ook gepland. Ik ben benieuwd.
Startpositie kun je niet zelf bepalen toch. Vorig jaar was het op inschrijving, dit jaar op basis van je eindpositie vorig jaar+inschrijving.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zorg dat je zo ver mogelijk vooraan staat bij de start.
Ik doe niet mee dit jaar. Vorig jaar vond ik het weer geen succes. Slechte wegen, slecht uitgepijld en veel te veel mensen aan de start. Ondanks dat ik redelijk ver vooraan stond, duurde het dik twee minuten voor ik over de startstreep was. En op de smalle en bochtige wegen in Vaals was inhalen erg lastig. Dus bovenop de eerste klim lag ik al te ver achter om nog een echt leuke klassering te halen (ik eindigde uiteindelijk nog als 200e, had nog beter gekund, maar ik was niet meer echt gemotiveerd, dus ik hing de hele tijd maar achter in mijn pelotonnetje).
Bij de posten zelf of van tevorenquote:Op woensdag 16 april 2008 15:30 schreef maartenducrot het volgende:
Vond het vorig jaar wel een leuke rit, alleen belachelijk dat er betaald moest worden bij de bevoorrading.
Wat kan is dat er een handige ondernemer gewoon een kraampje langs de weg heeft gezet.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Bij de posten zelf of van tevorenVan tevoren kan ik het me voorstellen, voor niets gaat de zon op zeg maar
Bij de posten zou echt te achterlijk voor woorden zijn
Vantevoren én bij de posten zelf. Water bijvullen was gratis, energiedrank en eten moest voor betaald worden. Gelukkig had ik zelf nog wat te eten bij mequote:Op woensdag 16 april 2008 15:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Bij de posten zelf of van tevorenVan tevoren kan ik het me voorstellen, voor niets gaat de zon op zeg maar
Bij de posten zou echt te achterlijk voor woorden zijn
Vorig jaar scheen het idd nogal een ramp te zijn. Dit jaar hebben ze verbetering beloofd. Het was een nieuw bedrijf ofzo dat zich bezig hield met de organisatie.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:33 schreef Wombcat het volgende:
Moest je betalen bij de bevoorrading? Belachelijk.
Vorig jaar had ik me vroeg ingeschreven, dus ik stond in het eerste startvak van de race, wat betekende dat alleen de VIPs en degenen die de combinatie reden voor me stonden.
En als je vroeg bij de start staat, sta je iig voorin je startvak.
Behalve wat ik al noemde was er nog wel meer aan te merken, de begeleiding was ook slecht. Ik zat in een pelotonnetje redelijk vooraan in de wedstrijd, maar nooit een motot gezien die ons begeleidde.
30 km/u gemiddeld op een mtb is best hard ja, al was je hartslag wel heel hoog en was je niet alleen. Je maximum hartslag is overigens totaal geen maat voor je conditie. Bij hardlopen haal je sneller een hogere hartslag, omdat je meer je hele lijf erbij gebruikt. Op de een of andere manier doet het wel evenveel pijnquote:Op dinsdag 15 april 2008 11:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Is dat echt zo hard? Gisteren met tegenwind door de duinen (terugweg wel meewind natuurlijk) toch nog ruim 26km/u gedaan en dat terwijl m'n benen m'n conditie nog niet bij kunnen houden (hartslag van max 180 terwijl dat tijdens hardlopen tegen de 200 aanzat).
Wat is een beetje een gemiddelde snelheid waarmee je leuk me kunt komen op een tourtocht of een wedstrijdje in de beurt (lokaal amateurniveau dus). Leuk meekomen is dan eindigen in de top 20/30%.
Thanks voor de uitleg. Ik weet overigens niet of mn km teller helemaal goed staat, zal er binnenkort m'n GPS eens naast houden. Ondanks dat ik op een MTB rijd hoort dit wel hier thuis om de doodeenvoudig reden dat ik zo snel als de financieen het toelaten een racefiets aan ga schaffen maar op dit moment moet ik het doen met het materiaal dat voor handen is en dat is een MTBquote:Op woensdag 16 april 2008 19:13 schreef Trainspotter het volgende:
30 km/u gemiddeld op een mtb is best hard ja, al was je hartslag wel heel hoog en was je niet alleen. Je maximum hartslag is overigens totaal geen maat voor je conditie. Bij hardlopen haal je sneller een hogere hartslag, omdat je meer je hele lijf erbij gebruikt. Op de een of andere manier doet het wel evenveel pijn.
Leuk meekomen bij een toertocht is niet aan de orde, daar rijd je niet om het hardst. Om te weten of je kunt meekomen bij een mtb-wedstrijd zul je er gewoon eentje moeten rijden. Er is altijd wel iemand waarmee je strijd kunt voeren. Regionaal kun je altijd meedoen, nationaal is er de funklasse voor mensen zonder licentie. Ik zou van m'n eerste wedstrijd niet meteen verwachten dat je bij de top 25% eindigt.
Meer iets voor het mtb-topic eigenlijk, maar goed.
Ongeveer hetzelfde verhaal hier. Op het drielandenpunt zat ik vreemd genoeg (want ik had meer gegeten en gedronken dan normaal) tegen het randje van een hongerklop aan. Een paar minuten rustig gezeten en daarna weer verder gegaan, in de finale was ik super. Kruisberg, Eyserbosweg. Keutenberg, deed me allemaal niets, ik haalde meer in dan zelf ingehaald te worden. Gelukkig geen pech gehad, wel veel lekke banden en 2 valpartijen+ambulance erbij gezien. Uiteindelijk zo'n 6 uur over de 150km gedaan.quote:Op zondag 20 april 2008 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
Gisteren AGR gefietst. 150km was een beetje te veel voor mij, toch op wilskracht uitgefietst.
Bij de 100km (op het drielandenpunt) zat ik er helemaal doorheen en wilde ik afstappen. Ook de aanblik van de onwel geworden man (zie teletekst) deed mn moraal niet veel goeds. Na een pauze had ik de benen weer en ben ik nog als een razende over de Eyserbosweg, Keutenberg en Cauberg geknald.8 uur en 15 minuten over gedaan, maar dat deert me niet.
http://forum.fok.nl/fok/post_reply/1112815/11/25/58187277quote:Op zondag 20 april 2008 20:40 schreef jakkop het volgende:
Hoi![]()
Het lijkt me leuk om te beginnen met wielrennen, alleen ben ik niet zo rijk (puber enzo) en weet ik niet of het echt mijn ding is en of ik er dus nog lang mee bezig ben. Nou heb ik nog een fiets in de schuur staan (moet nogal opgeknapt worden, maar dan is het een best leuk ding) dus dat is niet zo'n probleem. Alleen je fiets-outfit: wat is het handigste? Ik kan wel een complete set kopen, maar als ik er achter kom dat ik wielrennen ruk vind, dan zit ik daar ook weer mee. Iemand een tip?
En sowieso nog andere tips voor beginnende fietsers?
Bedankt
Ik heb ook de 150km gereden. Was jammer van het weer maar hij ging wel heel lekker. En ja het drielandenpunt is een leuk stukje, ff afzien daar en opladen om het laatste deel uit te rijden. Dat gaat meestal wel redelijk makkelijk als je dat punt heb gehad.quote:Op zondag 20 april 2008 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
Gisteren AGR gefietst. 150km was een beetje te veel voor mij, toch op wilskracht uitgefietst.
Bij de 100km (op het drielandenpunt) zat ik er helemaal doorheen en wilde ik afstappen. Ook de aanblik van de onwel geworden man (zie teletekst) deed mn moraal niet veel goeds. Na een pauze had ik de benen weer en ben ik nog als een razende over de Eyserbosweg, Keutenberg en Cauberg geknald.8 uur en 15 minuten over gedaan, maar dat deert me niet.
Heel herkenbaar. Fietste laatst ongeveer 90 km, van Den Haag naar Zandvoort en terug. Op de heenweg een harde wind mee, snelheid lag toch wel constant boven de 35 km/h, met uitschieters naar de 45 km/h. Toen moest ik terug.quote:Op maandag 21 april 2008 16:22 schreef thettes het volgende:
Ik heb gisteren een kleine 90 kilometer gefietst met z'n tweeen en ik was de mindere. Heb daardoor na zo'n 70 kilometer tocht net te lang sneller gereden dan eigenlijk wijs was. Gevolg? Laatste 10 kilometer niet veel harder meer gekund dan 24 per uur
Het probleem is alleen dat somige tochtorganisaties dat doen met de heersende windrichting in het hoofd. Draait de wind dan ben je de sigaar.quote:Op maandag 21 april 2008 18:07 schreef maartenducrot het volgende:
Speltip #14:
Kies altijd een rondje waarbij je op de terugweg wind in de rug hebt.
Dan wordt je natuurlijk weinig sterker vanquote:Op maandag 21 april 2008 18:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Een leuke variant is trouwens met de trein tegen de wind in reizen en dan terugfietsen.
Hersteltrainingquote:Op maandag 21 april 2008 19:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan wordt je natuurlijk weinig sterker van
Bij een tocht kan dat ook niet, maar bij trainingsritjes wel.quote:Op maandag 21 april 2008 18:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat somige tochtorganisaties dat doen met de heersende windrichting in het hoofd. Draait de wind dan ben je de sigaar.
Een leuke variant is trouwens met de trein tegen de wind in reizen en dan terugfietsen.
Ik kan eigenlijk alleen naar het westen fietsen, of ik moet de lelystaddijk op. Over het algemeen staat de wind dus wel goed, maar nu was het vervelendquote:Op maandag 21 april 2008 18:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat somige tochtorganisaties dat doen met de heersende windrichting in het hoofd. Draait de wind dan ben je de sigaar.
Een leuke variant is trouwens met de trein tegen de wind in reizen en dan terugfietsen.
Ik zou dat ook eerst doen (doe het meestal), maar met de wind mee, zuidwest Friesland, is gewoon een mooiere omgeving, en je word er sterk vanquote:Op maandag 21 april 2008 18:07 schreef maartenducrot het volgende:
Speltip #14:
Kies altijd een rondje waarbij je op de terugweg wind in de rug hebt.
Dat gedeelte is vooral de opeenstapeling van langere klimmen, met de schweiberg, kasteelstraat, camerig, pas van de wolfhaag en vaalserberg. Zijn toch wat anders van karakter dan de finalehellingen, die zijn vaak een stuk korter en steiler.quote:Op maandag 21 april 2008 16:15 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Ik heb ook de 150km gereden. Was jammer van het weer maar hij ging wel heel lekker. En ja het drielandenpunt is een leuk stukje, ff afzien daar en opladen om het laatste deel uit te rijden. Dat gaat meestal wel redelijk makkelijk als je dat punt heb gehad.
Onzin.. je kunt ook met wind mee gewoon in elke gewenste zone trainen, het gaat dan alleen wat harder en dat is wel zo motiverendquote:Op maandag 21 april 2008 19:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan wordt je natuurlijk weinig sterker van![]()
Vandaag gewoon lekker het laatste stuk met tegen wind gereden. Als ik een rondje van 50km rij heb ik liever op het eind wind tegen, dan ben je ten minste een beetje warm gedraaidquote:Op maandag 21 april 2008 18:07 schreef maartenducrot het volgende:
Speltip #14:
Kies altijd een rondje waarbij je op de terugweg wind in de rug hebt.
Juist! Vandaag naar m'n ouders gegaan met de trein, met de fiets terug, 85 km tegen de wind in, ging heerlijk!quote:Op woensdag 23 april 2008 14:27 schreef Asics-DS het volgende:
Speltip #15 van mij dan:
Niet zeiken maar knallen!
Veel plezier!quote:Op woensdag 23 april 2008 19:16 schreef thettes het volgende:
Ik zwaai jullie alvast uit, vrijdag tot vrijdag een weekje fietsen rond Stavelot
Mwah zo belangrijk is dat niet.. voor veruit de meeste wielrenners is een 39 groot genoeg om 95% van de trainingskilometers mee weg te trappen. Een veel groter bezwaar is de wielset, die is ronduit slecht. Vind het al met al niet zo'n heel goede aanbieding. Overjarige Nirone modellen staan altijd voor honderden euro's minder te koop en dan vaak nog met full-ultegra. Dit is echt een rommelige afmontage..quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Het enige wat verkeerd gedaan is bij deze fiets is de grootte van het middenblad. bij een triple met een 30 klein en 52 groot is het beter een 42-er als middenblad te hebben. Maar dit is makkelijk te veranderen.
Dat ben ik niet met je eens. Als je een 39-er als binnenblad hebt moet je bij iets boven de 30km/u al gaan schakelen naar het buitenblad om geen idiote kettinglijn te krijgen. Dat is erg vroeg. Bij een triple voor algemeen gebruik rij je vrijwel alles op het middenblad. Het buitenblad of het binnenblad gebruik je alleen in extreme omstandigheden. Een 40 (toer) of een 42 (race/snel toeren) is dan handiger. Zou ik ooit weer eens de Mersey 24 rijden dan maak ik me zelfs een speciale triple met 36/44/52 en een compact blokje achter. Veel fabrikanten maken een triple echter zo dat ze een standaard dubbel crankstel pakken en er een binnenblaadje aanplakken. Dan gebruik je een triple niet optimaal.quote:Op maandag 28 april 2008 10:15 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mwah zo belangrijk is dat niet.. voor veruit de meeste wielrenners is een 39 groot genoeg om 95% van de trainingskilometers mee weg te trappen. Een veel groter bezwaar is de wielset, die is ronduit slecht. Vind het al met al niet zo'n heel goede aanbieding. Overjarige Nirone modellen staan altijd voor honderden euro's minder te koop en dan vaak nog met full-ultegra. Dit is echt een rommelige afmontage..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |