Dat is over het algemeen een vrij prijzige ingreep, is maar de vraag of de fiets dat waard is..quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
OMG, wat een pedo-erotisch affiche.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:14 schreef Wombcat het volgende:
Voor degenen die meer info willen: http://www.girosardegna.it/
Wat voor groep heb je er nu op zitten? Kijk eens of je ergens een leuke Shimano groep op de kop kan tikken. Shimano is ideaal voor een 'beginner' omdat het altijd goed leverbaar en vaak voor een leuke prijs te krijgen is. Lager dan Shimano 105 zou ik echter niet gaan (wel beetje afhankelijk van je trainingen).quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
Niet doen, beter spaar je je centjes op voor een nieuw karretje. Onderdelen zijn best duur en een mooi fietsje koop je nieuw al voor rond de 800 Euro.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
STI's zijn idd niet nodig, klote dingen. Ergo's daarentegen: Campagnoloquote:Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Of blijf voorlopig lekker rondtoeren met buiscommandeurtjes
Maar een antieke fiets opknappen is vaak een behoorlijk dure operatie (tenzij je al jaren fietst en bergen onderdelen in de schuur hebt liggen )
STI's zijn voor gewoon toeren echt geen absolute must trouwens. Versnellingen zijn überhaupt niet per se nodig in Nederland
Zit je ook hier al Beetje t fietsen met hardlopen combineren.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:21 schreef Asics-DS het volgende:
-knip-
Hahahaha, is die site serieus?quote:Op vrijdag 11 april 2008 21:15 schreef Rosbief het volgende:
OMG, wat een pedo-erotisch affiche.
Ja. Ik heb vorig jaar die ronde ook gereden (en ga dit jaar dus weer).quote:
Wel boven op de col inschrijven he! ...de croix en de calibier waarna je als toetje nog 11 km de Alpe op mag.quote:Op maandag 14 april 2008 16:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Zit je ook hier al Beetje t fietsen met hardlopen combineren.
Maar goed, na het fiasco "van 0 tot marathon in 365 dagen" ga ik me nu eens richten op de "van 0 tot La Marmotte in 15 maanden". Nu alleen binnenkort nog ergens even een goedkoop fietsje vandaan weten te halen om dan later over te stappen op beter materiaal
Vorig jaar lachte je net zo hard om m'n marathon maar zonder blessure had ik die ruim onder de 4 uur uitgelopen Lach nu dus maar niet te hardquote:Op maandag 14 april 2008 19:41 schreef jpjedi het volgende:
Wel boven op de col inschrijven he! ...de croix en de calibier waarna je als toetje nog 11 km de Alpe op mag.
ik zo eerst maar met Scheveningen beginnen.
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.quote:Op maandag 14 april 2008 16:51 schreef Loohcs het volgende:
Valt echt tegen om een beetje hard te gaan, als je vervelende wind en verkeer tegenkomt en niet vaak genoeg fietst. Ik haal nog niet eens 30 km/u op redelijk korte ritjes van 50-60 km. Gisteren 2 uur 'uitgefietst' (na een wedstrijd voetballen en 3 uur in de kantine hangen), maar dat was echt recreatief met 25 km/u.
Echt? Als ik een rondje train fiets ik ook meestal rond de 30 km/h gemiddeld, afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk. Maar bij normale omstandigheden fiets ik zo rond de 30 gemiddeld. En ik heb nou niet echt het idee dat ik zo'n topper benquote:Op maandag 14 april 2008 21:21 schreef horstjan het volgende:
[..]
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.
Ik zou je vraag hier eens wegleggen: http://www.hopmansfietsgigant.nl/quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.
Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.
Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Dat idee begin ik ook steeds meer te krijgen ja Ik ben overigens in z'n algemeenheid lang; 1.97 oid.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:34 schreef eentwee het volgende:
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!
Er zijn trouwens wel merken die 66 cm leveren, Koga en Cannondale bijvoorbeeld zo uit m'n hoofd, maar dat zijn geen goedkope merken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |