Frieslandquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:30 schreef Asics-DS het volgende:
En je ouders wonen in Spanje ofzo?![]()
Tacx anyone?
Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ben wel meteen de gemiddeldentraining gaan doen (dus da's ongeveer 35 per uur in een groepje) dus ik heb wel het gevoel dat het iig een beetje ergens over gaat.
Uurtje of 2 rijden (tot het donker wordt), zo nu en dan stil houden en dan een nieuwe opdracht (dus met z'n tweeen rijden waarbij de laatste heel licht moet rijden bijvoorbeeld, met z'n vieren rijden en rouleren, oefenen met de wind etc). Maar ik rij ook mee met de beginners, da's qua tempo niet zo uitdagend maar ik leer er wel een hele hoop.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?
Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.quote:Op zondag 6 april 2008 01:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Canyon is mooi als je meestal op goed asfalt rijdt. Ben je een kasseienvreter dan moet je een grote boog rond dergelijke ultrastijve fietsen maken.
Heb je daar meer info over?quote:Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders.
Heb zelf ook een Canyon. Heel tevreden van. Zaterdag Ronde Van Vlaanderen gereden, banden op 7 kg en geen problemen gehad met de kasseien. Met een MTB zal je er waarschijnlijker wel comfortabeler over dokkeren, maar voor de paar keer dat je kasseistroken op je parcours vindt moet je het echt niet laten. Er is wel geen haar op mijn hoofd dat er over denkt Parijs - Roubaix mee te rijden.quote:Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.
Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders.
Ik had zaterdag beter een veldrijfiets of een mountainbike mee kunnen nemen, het had weinig meer met racen te maken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:41 schreef mesecina het volgende:
[..]
Valt wel mee … goed doseren, want het venijn zit hem in de staart. Zonder triple zou ik me eerder zorgen maken over de paterberg en koppenberg, die gaan +20% (maar liggen wel vroeger op het parcours).
quote:Een boer in de streek zag elk jaar bij een vriend woonachtig aan de Koppenberg de Ronde voorbij komen. In 1982 begon hij met het leggen van een kasseihelling door een weiland van hemzelf, hij deed er anderhalf jaar over om de helling te realiseren. In 1986 kreeg hij de organisatoren van de Ronde van Vlaanderen zo ver dat ze de Paterberg opnamen in het parcours zodat de Ronde nu ook bij hem langs de deur reed.
Die fiets is goed om op te fietsen, maar niet voor wedstrijden.quote:Op maandag 7 april 2008 14:13 schreef Buongiorno het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wilde al een tijd lang beginnen met fietsen, en sinds kort is het er dan ook van gekomen. Alhoewel, sinds kort, eigenlijk nog niet, want ik heb alleen nog maar de fiets gekocht.
Hier een plaatje:
* knip*
Nou had ik een paar vragen, want ik ben verder (nog) niet zo thuis in het wielrennen. Is dit een beetje een goede fiets om mee te beginnen met fietsen? Dit is zeg maar mijn eerste echte serieuze fiets. Eerst had ik een gewone herenfiets, waar ik zo af en toe mee reed, maar nu ga ik het wat serieuzer maken
En wat voor snelheden moet ik ongeveer kunnen halen, als ik een beetje goed wil zijn op mijn leeftijd, 17 jaar? Niet dat ik meteen profwielrenner wil worden (stiekem eigenlijk wel), maar ik wil toch wel gewoon een beetje een fatsoenlijke fietser kunnen zijn. Is er een bepaalde manier van trainen waarmee ik stappen vooruit kan gaan? Ik lees hier wel is dat mensen op een dag meer dan 100 km rijden, het lijkt me niet dat mij dat meteen gaat lukken…
En dan mijn laatste vraag. Zijn er ook bepaalde koersen die ik kan gaan rijden, op korte of lange termijn. Het lijkt me echt leuk zo af en toe een koersje te rijden, en voor zulke koersen te trainen. En zo ja, zijn dit dan koersen in wedstrijdvorm en moet je dan bij een wielerteam zitten of zo?
Nou, tot zover mijn waterval aan vragen… Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken,
Bij voorbaat dank
Vooral de lengte van de bovenbuis doet 't em. Die is behoorlijk kort waardoor je wat meer rechtop zit (toerhouding). Om hier diep op te zitten moet er een stuurpen van een halve meter op ofzoquote:Op maandag 7 april 2008 14:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Recht stuur, v-brakes, crankstel, banden.....
Zaterdag inderdaad een flink aantal mensen gezien die de toerversie van de Ronde van Vlaanderen deden op zo'n fiets.quote:Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Op zich kun je heel ver komen met zo'n frame. Een racestuur erop monteren kan best, met wat aanpassingen bij de remmen. Toerversies van klassiekers e.d. kun je dan prima rijden. Geen enkel probleem.
Tis echt lekker weerquote:Op woensdag 9 april 2008 13:39 schreef Wombcat het volgende:
Mooi weerWeinig wind
![]()
Eindelijk eens lekker kunnen fietsen
Is alleen nog wat frisjes, nog geen korte broekenweer.
Dat is over het algemeen een vrij prijzige ingreep, is maar de vraag of de fiets dat waard is..quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
OMG, wat een pedo-erotisch affiche.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:14 schreef Wombcat het volgende:
Voor degenen die meer info willen: http://www.girosardegna.it/
Wat voor groep heb je er nu op zitten? Kijk eens of je ergens een leuke Shimano groep op de kop kan tikken. Shimano is ideaal voor een 'beginner' omdat het altijd goed leverbaar en vaak voor een leuke prijs te krijgen is. Lager dan Shimano 105 zou ik echter niet gaan (wel beetje afhankelijk van je trainingen).quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
Niet doen, beter spaar je je centjes op voor een nieuw karretje.quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:28 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Ik ben een beginnend wielrenner en heb een oudere racefiets gekocht. Nu wil ik deze opknappen, maar ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik de schakelaars op de stang kan vervangen. Ik wil graag schakelen via de remmen. Heeft iemand tips of een website hierover?
STI's zijn idd niet nodig, klote dingen. Ergo's daarentegen: Campagnoloquote:Op zaterdag 12 april 2008 09:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Of blijf voorlopig lekker rondtoeren met buiscommandeurtjes
Maar een antieke fiets opknappen is vaak een behoorlijk dure operatie (tenzij je al jaren fietst en bergen onderdelen in de schuur hebt liggen)
STI's zijn voor gewoon toeren echt geen absolute must trouwens. Versnellingen zijn überhaupt niet per se nodig in Nederland
Zit je ook hier alquote:Op zaterdag 12 april 2008 00:21 schreef Asics-DS het volgende:
-knip-
Ja. Ik heb vorig jaar die ronde ook gereden (en ga dit jaar dus weer).quote:
Wel boven op de col inschrijven he!quote:Op maandag 14 april 2008 16:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Zit je ook hier alBeetje t fietsen met hardlopen combineren.
Maar goed, na het fiasco "van 0 tot marathon in 365 dagen" ga ik me nu eens richten op de "van 0 tot La Marmotte in 15 maanden". Nu alleen binnenkort nog ergens even een goedkoop fietsje vandaan weten te halen om dan later over te stappen op beter materiaal
Vorig jaar lachte je net zo hard om m'n marathon maar zonder blessure had ik die ruim onder de 4 uur uitgelopenquote:Op maandag 14 april 2008 19:41 schreef jpjedi het volgende:
Wel boven op de col inschrijven he!...de croix en de calibier waarna je als toetje nog 11 km de Alpe op mag.
![]()
ik zo eerst maar met Scheveningen beginnen.
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.quote:Op maandag 14 april 2008 16:51 schreef Loohcs het volgende:
Valt echt tegen om een beetje hard te gaan, als je vervelende wind en verkeer tegenkomt en niet vaak genoeg fietst. Ik haal nog niet eens 30 km/u op redelijk korte ritjes van 50-60 km. Gisteren 2 uur 'uitgefietst' (na een wedstrijd voetballen en 3 uur in de kantine hangen), maar dat was echt recreatief met 25 km/u.
Echt? Als ik een rondje train fiets ik ook meestal rond de 30 km/h gemiddeld, afhankelijk van de omstandigheden natuurlijk. Maar bij normale omstandigheden fiets ik zo rond de 30 gemiddeld. En ik heb nou niet echt het idee dat ik zo'n topper benquote:Op maandag 14 april 2008 21:21 schreef horstjan het volgende:
[..]
Een gemiddelde van 30km/h in de training is heel behoorlijk hoor! Daarmee moet je in wedstrijden mee kunnen komen.
Ik zou je vraag hier eens wegleggen: http://www.hopmansfietsgigant.nl/quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.
Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
Ik ben me nu aan het orienteren over wat ik precies wil maar als ik de framemaat die ik nodig zou hebben, naast de fietsen leg die ik MP als een paar online winkels zie, dan houd ik welgeteld 0 keuzes over. Met een binnenmaat van 98cm (give or take een cm of 2) zou ik een framemaat van ruim 66 nodig hebben maar overal waar ik kijk is 64 het hoogste.
Zit ik er naast, verschillende websites hebben verschillende meningen en wat zijn nu m'n beste opties
Dat idee begin ik ook steeds meer te krijgen jaquote:Op dinsdag 15 april 2008 09:34 schreef eentwee het volgende:
Valt geen zinnig woord over te zeggen. Uit je alleen maar lange benen hebt en je gaat op een 66cm zitten, is de bovenbuis veel te lang. De bovenbuislengte is de belangrijkste maat, i.c.m. de balhoofdbuislengte. Jezelf goed op (laten) meten is de enige optie, want op een verkeerde maat zit je gewoon niet lekker en dat is zonde. Er is niets op tegen om een paar (race)fietsenzaken binnen te stappen en je te laten voorlichten!
Er zijn trouwens wel merken die 66 cm leveren, Koga en Cannondale bijvoorbeeld zo uit m'n hoofd, maar dat zijn geen goedkope merken.
Is dat echt zo hard? Gisteren met tegenwind door de duinen (terugweg wel meewind natuurlijk) toch nog ruim 26km/u gedaan en dat terwijl m'n benen m'n conditie nog niet bij kunnen houden (hartslag van max 180 terwijl dat tijdens hardlopen tegen de 200 aanzat).quote:
Zorg dat je zo ver mogelijk vooraan staat bij de start.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:03 schreef Asics-DS het volgende:
Binnenkort trouwens ook de Shimano Fietschallenge. Ik hoop toch een beetje te presteren op de race cyclo. Wedstrijden in mei staan ook gepland. Ik ben benieuwd.
Startpositie kun je niet zelf bepalen toch. Vorig jaar was het op inschrijving, dit jaar op basis van je eindpositie vorig jaar+inschrijving.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zorg dat je zo ver mogelijk vooraan staat bij de start.
Ik doe niet mee dit jaar. Vorig jaar vond ik het weer geen succes. Slechte wegen, slecht uitgepijld en veel te veel mensen aan de start. Ondanks dat ik redelijk ver vooraan stond, duurde het dik twee minuten voor ik over de startstreep was. En op de smalle en bochtige wegen in Vaals was inhalen erg lastig. Dus bovenop de eerste klim lag ik al te ver achter om nog een echt leuke klassering te halen (ik eindigde uiteindelijk nog als 200e, had nog beter gekund, maar ik was niet meer echt gemotiveerd, dus ik hing de hele tijd maar achter in mijn pelotonnetje).
Bij de posten zelf of van tevorenquote:Op woensdag 16 april 2008 15:30 schreef maartenducrot het volgende:
Vond het vorig jaar wel een leuke rit, alleen belachelijk dat er betaald moest worden bij de bevoorrading.
Wat kan is dat er een handige ondernemer gewoon een kraampje langs de weg heeft gezet.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Bij de posten zelf of van tevorenVan tevoren kan ik het me voorstellen, voor niets gaat de zon op zeg maar
Bij de posten zou echt te achterlijk voor woorden zijn
Vantevoren én bij de posten zelf. Water bijvullen was gratis, energiedrank en eten moest voor betaald worden. Gelukkig had ik zelf nog wat te eten bij mequote:Op woensdag 16 april 2008 15:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Bij de posten zelf of van tevorenVan tevoren kan ik het me voorstellen, voor niets gaat de zon op zeg maar
Bij de posten zou echt te achterlijk voor woorden zijn
Vorig jaar scheen het idd nogal een ramp te zijn. Dit jaar hebben ze verbetering beloofd. Het was een nieuw bedrijf ofzo dat zich bezig hield met de organisatie.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:33 schreef Wombcat het volgende:
Moest je betalen bij de bevoorrading? Belachelijk.
Vorig jaar had ik me vroeg ingeschreven, dus ik stond in het eerste startvak van de race, wat betekende dat alleen de VIPs en degenen die de combinatie reden voor me stonden.
En als je vroeg bij de start staat, sta je iig voorin je startvak.
Behalve wat ik al noemde was er nog wel meer aan te merken, de begeleiding was ook slecht. Ik zat in een pelotonnetje redelijk vooraan in de wedstrijd, maar nooit een motot gezien die ons begeleidde.
30 km/u gemiddeld op een mtb is best hard ja, al was je hartslag wel heel hoog en was je niet alleen. Je maximum hartslag is overigens totaal geen maat voor je conditie. Bij hardlopen haal je sneller een hogere hartslag, omdat je meer je hele lijf erbij gebruikt. Op de een of andere manier doet het wel evenveel pijnquote:Op dinsdag 15 april 2008 11:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Is dat echt zo hard? Gisteren met tegenwind door de duinen (terugweg wel meewind natuurlijk) toch nog ruim 26km/u gedaan en dat terwijl m'n benen m'n conditie nog niet bij kunnen houden (hartslag van max 180 terwijl dat tijdens hardlopen tegen de 200 aanzat).
Wat is een beetje een gemiddelde snelheid waarmee je leuk me kunt komen op een tourtocht of een wedstrijdje in de beurt (lokaal amateurniveau dus). Leuk meekomen is dan eindigen in de top 20/30%.
Thanks voor de uitleg. Ik weet overigens niet of mn km teller helemaal goed staat, zal er binnenkort m'n GPS eens naast houden. Ondanks dat ik op een MTB rijd hoort dit wel hier thuis om de doodeenvoudig reden dat ik zo snel als de financieen het toelaten een racefiets aan ga schaffen maar op dit moment moet ik het doen met het materiaal dat voor handen is en dat is een MTBquote:Op woensdag 16 april 2008 19:13 schreef Trainspotter het volgende:
30 km/u gemiddeld op een mtb is best hard ja, al was je hartslag wel heel hoog en was je niet alleen. Je maximum hartslag is overigens totaal geen maat voor je conditie. Bij hardlopen haal je sneller een hogere hartslag, omdat je meer je hele lijf erbij gebruikt. Op de een of andere manier doet het wel evenveel pijn.
Leuk meekomen bij een toertocht is niet aan de orde, daar rijd je niet om het hardst. Om te weten of je kunt meekomen bij een mtb-wedstrijd zul je er gewoon eentje moeten rijden. Er is altijd wel iemand waarmee je strijd kunt voeren. Regionaal kun je altijd meedoen, nationaal is er de funklasse voor mensen zonder licentie. Ik zou van m'n eerste wedstrijd niet meteen verwachten dat je bij de top 25% eindigt.
Meer iets voor het mtb-topic eigenlijk, maar goed.
Ongeveer hetzelfde verhaal hier. Op het drielandenpunt zat ik vreemd genoeg (want ik had meer gegeten en gedronken dan normaal) tegen het randje van een hongerklop aan. Een paar minuten rustig gezeten en daarna weer verder gegaan, in de finale was ik super. Kruisberg, Eyserbosweg. Keutenberg, deed me allemaal niets, ik haalde meer in dan zelf ingehaald te worden. Gelukkig geen pech gehad, wel veel lekke banden en 2 valpartijen+ambulance erbij gezien. Uiteindelijk zo'n 6 uur over de 150km gedaan.quote:Op zondag 20 april 2008 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
Gisteren AGR gefietst. 150km was een beetje te veel voor mij, toch op wilskracht uitgefietst.
Bij de 100km (op het drielandenpunt) zat ik er helemaal doorheen en wilde ik afstappen. Ook de aanblik van de onwel geworden man (zie teletekst) deed mn moraal niet veel goeds. Na een pauze had ik de benen weer en ben ik nog als een razende over de Eyserbosweg, Keutenberg en Cauberg geknald.8 uur en 15 minuten over gedaan, maar dat deert me niet.
http://forum.fok.nl/fok/post_reply/1112815/11/25/58187277quote:Op zondag 20 april 2008 20:40 schreef jakkop het volgende:
Hoi![]()
Het lijkt me leuk om te beginnen met wielrennen, alleen ben ik niet zo rijk (puber enzo) en weet ik niet of het echt mijn ding is en of ik er dus nog lang mee bezig ben. Nou heb ik nog een fiets in de schuur staan (moet nogal opgeknapt worden, maar dan is het een best leuk ding) dus dat is niet zo'n probleem. Alleen je fiets-outfit: wat is het handigste? Ik kan wel een complete set kopen, maar als ik er achter kom dat ik wielrennen ruk vind, dan zit ik daar ook weer mee. Iemand een tip?
En sowieso nog andere tips voor beginnende fietsers?
Bedankt
Ik heb ook de 150km gereden. Was jammer van het weer maar hij ging wel heel lekker. En ja het drielandenpunt is een leuk stukje, ff afzien daar en opladen om het laatste deel uit te rijden. Dat gaat meestal wel redelijk makkelijk als je dat punt heb gehad.quote:Op zondag 20 april 2008 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
Gisteren AGR gefietst. 150km was een beetje te veel voor mij, toch op wilskracht uitgefietst.
Bij de 100km (op het drielandenpunt) zat ik er helemaal doorheen en wilde ik afstappen. Ook de aanblik van de onwel geworden man (zie teletekst) deed mn moraal niet veel goeds. Na een pauze had ik de benen weer en ben ik nog als een razende over de Eyserbosweg, Keutenberg en Cauberg geknald.8 uur en 15 minuten over gedaan, maar dat deert me niet.
Heel herkenbaar. Fietste laatst ongeveer 90 km, van Den Haag naar Zandvoort en terug. Op de heenweg een harde wind mee, snelheid lag toch wel constant boven de 35 km/h, met uitschieters naar de 45 km/h. Toen moest ik terug.quote:Op maandag 21 april 2008 16:22 schreef thettes het volgende:
Ik heb gisteren een kleine 90 kilometer gefietst met z'n tweeen en ik was de mindere. Heb daardoor na zo'n 70 kilometer tocht net te lang sneller gereden dan eigenlijk wijs was. Gevolg? Laatste 10 kilometer niet veel harder meer gekund dan 24 per uur
Het probleem is alleen dat somige tochtorganisaties dat doen met de heersende windrichting in het hoofd. Draait de wind dan ben je de sigaar.quote:Op maandag 21 april 2008 18:07 schreef maartenducrot het volgende:
Speltip #14:
Kies altijd een rondje waarbij je op de terugweg wind in de rug hebt.
Dan wordt je natuurlijk weinig sterker vanquote:Op maandag 21 april 2008 18:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Een leuke variant is trouwens met de trein tegen de wind in reizen en dan terugfietsen.
Hersteltrainingquote:Op maandag 21 april 2008 19:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan wordt je natuurlijk weinig sterker van
Bij een tocht kan dat ook niet, maar bij trainingsritjes wel.quote:Op maandag 21 april 2008 18:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat somige tochtorganisaties dat doen met de heersende windrichting in het hoofd. Draait de wind dan ben je de sigaar.
Een leuke variant is trouwens met de trein tegen de wind in reizen en dan terugfietsen.
Ik kan eigenlijk alleen naar het westen fietsen, of ik moet de lelystaddijk op. Over het algemeen staat de wind dus wel goed, maar nu was het vervelendquote:Op maandag 21 april 2008 18:57 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat somige tochtorganisaties dat doen met de heersende windrichting in het hoofd. Draait de wind dan ben je de sigaar.
Een leuke variant is trouwens met de trein tegen de wind in reizen en dan terugfietsen.
Ik zou dat ook eerst doen (doe het meestal), maar met de wind mee, zuidwest Friesland, is gewoon een mooiere omgeving, en je word er sterk vanquote:Op maandag 21 april 2008 18:07 schreef maartenducrot het volgende:
Speltip #14:
Kies altijd een rondje waarbij je op de terugweg wind in de rug hebt.
Dat gedeelte is vooral de opeenstapeling van langere klimmen, met de schweiberg, kasteelstraat, camerig, pas van de wolfhaag en vaalserberg. Zijn toch wat anders van karakter dan de finalehellingen, die zijn vaak een stuk korter en steiler.quote:Op maandag 21 april 2008 16:15 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Ik heb ook de 150km gereden. Was jammer van het weer maar hij ging wel heel lekker. En ja het drielandenpunt is een leuk stukje, ff afzien daar en opladen om het laatste deel uit te rijden. Dat gaat meestal wel redelijk makkelijk als je dat punt heb gehad.
Onzin.. je kunt ook met wind mee gewoon in elke gewenste zone trainen, het gaat dan alleen wat harder en dat is wel zo motiverendquote:Op maandag 21 april 2008 19:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan wordt je natuurlijk weinig sterker van![]()
Vandaag gewoon lekker het laatste stuk met tegen wind gereden. Als ik een rondje van 50km rij heb ik liever op het eind wind tegen, dan ben je ten minste een beetje warm gedraaidquote:Op maandag 21 april 2008 18:07 schreef maartenducrot het volgende:
Speltip #14:
Kies altijd een rondje waarbij je op de terugweg wind in de rug hebt.
Juist! Vandaag naar m'n ouders gegaan met de trein, met de fiets terug, 85 km tegen de wind in, ging heerlijk!quote:Op woensdag 23 april 2008 14:27 schreef Asics-DS het volgende:
Speltip #15 van mij dan:
Niet zeiken maar knallen!
Veel plezier!quote:Op woensdag 23 april 2008 19:16 schreef thettes het volgende:
Ik zwaai jullie alvast uit, vrijdag tot vrijdag een weekje fietsen rond Stavelot
Mwah zo belangrijk is dat niet.. voor veruit de meeste wielrenners is een 39 groot genoeg om 95% van de trainingskilometers mee weg te trappen. Een veel groter bezwaar is de wielset, die is ronduit slecht. Vind het al met al niet zo'n heel goede aanbieding. Overjarige Nirone modellen staan altijd voor honderden euro's minder te koop en dan vaak nog met full-ultegra. Dit is echt een rommelige afmontage..quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Het enige wat verkeerd gedaan is bij deze fiets is de grootte van het middenblad. bij een triple met een 30 klein en 52 groot is het beter een 42-er als middenblad te hebben. Maar dit is makkelijk te veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |