abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_57857208
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:30 schreef Asics-DS het volgende:
En je ouders wonen in Spanje ofzo?

Tacx anyone?
Friesland
Het was de hele dag geweldig weer. Ik heb geprobeerd op m'n oude fiets te gaan, maar dat kreng had echt onderhoud nodig en ik had helaas ook geen goede kleding, ach de conditie is wel okť. Volgende week nog maar ff door de regen raggen.
pi_57857237
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 20:34 schreef I.R.Baboon het volgende:

Ben wel meteen de gemiddeldentraining gaan doen (dus da's ongeveer 35 per uur in een groepje) dus ik heb wel het gevoel dat het iig een beetje ergens over gaat.
Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2008 @ 01:13:14 #203
73911 ultra_ivo
pi_57861910
Canyon is mooi als je meestal op goed asfalt rijdt. Ben je een kasseienvreter dan moet je een grote boog rond dergelijke ultrastijve fietsen maken.
  zondag 6 april 2008 @ 01:25:23 #204
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_57862118
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:53 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wat is zo'n gemiddeldentraining dan?
Uurtje of 2 rijden (tot het donker wordt), zo nu en dan stil houden en dan een nieuwe opdracht (dus met z'n tweeen rijden waarbij de laatste heel licht moet rijden bijvoorbeeld, met z'n vieren rijden en rouleren, oefenen met de wind etc). Maar ik rij ook mee met de beginners, da's qua tempo niet zo uitdagend maar ik leer er wel een hele hoop.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 6 april 2008 @ 19:11:43 #205
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57874490
quote:
Op zondag 6 april 2008 01:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Canyon is mooi als je meestal op goed asfalt rijdt. Ben je een kasseienvreter dan moet je een grote boog rond dergelijke ultrastijve fietsen maken.
Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.

Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders .
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2008 @ 20:38:21 #206
73911 ultra_ivo
pi_57876264
Ik heb daar hele andere ervaringen mee. Ik heb diverse soorten frames gehad en merk heel duidelijk het verschil. Met name op slecht wegdek. Het ligt er ook aan welk type rijder je bent. Een sprinter zal veel meer baat bij een stijf frame hebben dan een souplesserijder.

Zojuist te horen gekregen dat de reis naar GeorgiŽ van over een week afgelast is
  zondag 6 april 2008 @ 21:13:29 #207
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_57877013
registreer om deze reclame te verbergen
Vanmiddag 80km gereden, lekker windje mee vanaf Arnhem richting Twente
Geluk gehad met de buien, die ik allemaal net kon ontwijken
Gemiddeld 28 per uur is wel mn max merk ik wel.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 6 april 2008 @ 22:44:44 #208
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57879179
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:

[..]
Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders .
Heb je daar meer info over?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2008 @ 23:10:24 #209
73911 ultra_ivo
pi_57879827
Sfeerplaatje van de 300 die ik gisteren organiseerde:

  zondag 6 april 2008 @ 23:13:12 #210
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57887962
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Comfort zul je toch moeten zoeken in je bandjes/tubes (niet te hard dus) en wielen (Campa Neutron etc.). Een stijf frame is toch wel erg belangrijk als je een beetje wil presteren.

Bovendien heeft Canyon leuke kortingen voor licentiehouders .
Heb zelf ook een Canyon. Heel tevreden van. Zaterdag Ronde Van Vlaanderen gereden, banden op 7 kg en geen problemen gehad met de kasseien. Met een MTB zal je er waarschijnlijker wel comfortabeler over dokkeren, maar voor de paar keer dat je kasseistroken op je parcours vindt moet je het echt niet laten. Er is wel geen haar op mijn hoofd dat er over denkt Parijs - Roubaix mee te rijden.
  maandag 7 april 2008 @ 13:28:23 #212
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_57888075
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:41 schreef mesecina het volgende:

[..]

Valt wel mee … goed doseren, want het venijn zit hem in de staart. Zonder triple zou ik me eerder zorgen maken over de paterberg en koppenberg, die gaan +20% (maar liggen wel vroeger op het parcours).
Ik had zaterdag beter een veldrijfiets of een mountainbike mee kunnen nemen, het had weinig meer met racen te maken.
's Ochtends om 10 uur de 140km gestart in de regen. Na 31 km gebaard er een steward dat ik rechtsaf moet. Ik kijk naar rechts en daar ligt een of ander aftands karrespoor wat recht omhoog gaat. Welkom op de Molenberg. Die helling was zo glad en modderig dat ik in het steile gedeelte (14,2%) maar afstapte.



Alle geasfalteerde hellingen waren prima te doen maar die hellingen met kasseien zijn verschrikkelijk. Welke idioot heeft ooit bedacht om een kasseiweg aan te leggen met een stijgingspercentage van 18%+. Dus ben ik gaan googlen en kwam ik het volgende tegen:
quote:
Een boer in de streek zag elk jaar bij een vriend woonachtig aan de Koppenberg de Ronde voorbij komen. In 1982 begon hij met het leggen van een kasseihelling door een weiland van hemzelf, hij deed er anderhalf jaar over om de helling te realiseren. In 1986 kreeg hij de organisatoren van de Ronde van Vlaanderen zo ver dat ze de Paterberg opnamen in het parcours zodat de Ronde nu ook bij hem langs de deur reed.


Paterberg, Koppenberg en Taaienberg ook deels te voet gedaan. Het gaf me voldoening om te zien dat de profs op zondag ook sommige hellingen te voet namen. Vooral de rijders van Caisse, Saunier-Duval en Euskaltel keken met een blik van 'wtf doe ik hier?'. Zo voelde ik me ook. Daar komt nog bij dat ik het voor m'n plezier doe en niet voor m'n werk.

In de middag heeft de zon nog twee uurtjes doorgebroken maar daarna begon het weer te plensen. Aan het einde van de dag de auto ingesprongen en zo snel mogelijk BelgiŽ uitgereden. Hoogtepunt van mijn verblijf daar was het mosselpannetje en het Belgisch bier (Ename ) de avond d'r voor.

Ronde van Vlaanderen: Leuk om een keer gedaan te hebben, maar ik zal hem niet snel nog een keer doen. De volgende cyclo moet uitsluitend over flitsend asfalt gaan in een periode waar de gemiddelde minima temperatuur boven de 16 graden ligt.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_57888852
Hallo allemaal,

Ik wilde al een tijd lang beginnen met fietsen, en sinds kort is het er dan ook van gekomen. Alhoewel, sinds kort, eigenlijk nog niet, want ik heb alleen nog maar de fiets gekocht.
Hier een plaatje:

Nou had ik een paar vragen, want ik ben verder (nog) niet zo thuis in het wielrennen. Is dit een beetje een goede fiets om mee te beginnen met fietsen? Dit is zeg maar mijn eerste echte serieuze fiets. Eerst had ik een gewone herenfiets, waar ik zo af en toe mee reed, maar nu ga ik het wat serieuzer maken
En wat voor snelheden moet ik ongeveer kunnen halen, als ik een beetje goed wil zijn op mijn leeftijd, 17 jaar? Niet dat ik meteen profwielrenner wil worden (stiekem eigenlijk wel ), maar ik wil toch wel gewoon een beetje een fatsoenlijke fietser kunnen zijn. Is er een bepaalde manier van trainen waarmee ik stappen vooruit kan gaan? Ik lees hier wel is dat mensen op een dag meer dan 100 km rijden, het lijkt me niet dat mij dat meteen gaat lukken…
En dan mijn laatste vraag. Zijn er ook bepaalde koersen die ik kan gaan rijden, op korte of lange termijn. Het lijkt me echt leuk zo af en toe een koersje te rijden, en voor zulke koersen te trainen. En zo ja, zijn dit dan koersen in wedstrijdvorm en moet je dan bij een wielerteam zitten of zo?

Nou, tot zover mijn waterval aan vragen… Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken,
Bij voorbaat dank
  maandag 7 april 2008 @ 14:15:57 #214
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57888903
Je hebt zeker een lekker fietsje, maar het is geen pure racefiets, dus niet echt geschikt om te koersen.....
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 14:17:39 #215
73911 ultra_ivo
pi_57888933
Voor kortere toertochten daarentegen wel geschikt.
pi_57889040
En komt het dan omdat het stuur niet echt een racefiets-stuur is? Want dat is opzich nog te veranderen mocht ik ooit gaan koersen.
  maandag 7 april 2008 @ 14:25:31 #217
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57889083
Recht stuur, v-brakes, crankstel, banden.....
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 7 april 2008 @ 19:17:59 #218
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57894658
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:13 schreef Buongiorno het volgende:
Hallo allemaal,

Ik wilde al een tijd lang beginnen met fietsen, en sinds kort is het er dan ook van gekomen. Alhoewel, sinds kort, eigenlijk nog niet, want ik heb alleen nog maar de fiets gekocht.
Hier een plaatje:
* knip*
Nou had ik een paar vragen, want ik ben verder (nog) niet zo thuis in het wielrennen. Is dit een beetje een goede fiets om mee te beginnen met fietsen? Dit is zeg maar mijn eerste echte serieuze fiets. Eerst had ik een gewone herenfiets, waar ik zo af en toe mee reed, maar nu ga ik het wat serieuzer maken
En wat voor snelheden moet ik ongeveer kunnen halen, als ik een beetje goed wil zijn op mijn leeftijd, 17 jaar? Niet dat ik meteen profwielrenner wil worden (stiekem eigenlijk wel ), maar ik wil toch wel gewoon een beetje een fatsoenlijke fietser kunnen zijn. Is er een bepaalde manier van trainen waarmee ik stappen vooruit kan gaan? Ik lees hier wel is dat mensen op een dag meer dan 100 km rijden, het lijkt me niet dat mij dat meteen gaat lukken…
En dan mijn laatste vraag. Zijn er ook bepaalde koersen die ik kan gaan rijden, op korte of lange termijn. Het lijkt me echt leuk zo af en toe een koersje te rijden, en voor zulke koersen te trainen. En zo ja, zijn dit dan koersen in wedstrijdvorm en moet je dan bij een wielerteam zitten of zo?

Nou, tot zover mijn waterval aan vragen… Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken,
Bij voorbaat dank
Die fiets is goed om op te fietsen, maar niet voor wedstrijden.
Als je 17 bent val je in de catergorie 'junioren' en daar rijden ze toch al gauw 45 km/u met wedstrijden. Maar je moet niet de fout maken een training te vergelijken met een wedstrijd...... Als je sneller wil worden is het belangrijk dat je eerst een goede basis hebt. Doe dus veel rustige lange ritten om gewend te raken aan de beweging, je duurvermogen uit te breiden en zodoende een goede basis op te bouwen. Interval trainingen gaan je vervolgens tot op zekere hoogte vrij snel resultaat geven.
Door duurtrainingen te doen fiets je op gegeven moment probleemloos 200 km weg.
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Recht stuur, v-brakes, crankstel, banden.....
Vooral de lengte van de bovenbuis doet 't em. Die is behoorlijk kort waardoor je wat meer rechtop zit (toerhouding). Om hier diep op te zitten moet er een stuurpen van een halve meter op ofzo .
pi_57897110
Okť. Nouja, ik ga hier iig mee trainen, dat moet geen probleem zijn. Mocht ik merken dat het allemaal best goed gaat, dan zie ik wel wat ik doe
In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
  FOK!fotograaf maandag 7 april 2008 @ 22:29:18 #220
73911 ultra_ivo
pi_57899088
Op zich kun je heel ver komen met zo'n frame. Een racestuur erop monteren kan best, met wat aanpassingen bij de remmen. Toerversies van klassiekers e.d. kun je dan prima rijden. Geen enkel probleem. Alleen als je gemiddeldes van boven de 30 wil gaan halen kom je aan de grenzen van deze fiets. Het is echter niet zoveel mensen gegeven om dat soort gemiddeldes structureel te halen, ook op de racefiets.
  maandag 7 april 2008 @ 22:34:24 #221
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_57899227
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Op zich kun je heel ver komen met zo'n frame. Een racestuur erop monteren kan best, met wat aanpassingen bij de remmen. Toerversies van klassiekers e.d. kun je dan prima rijden. Geen enkel probleem.
Zaterdag inderdaad een flink aantal mensen gezien die de toerversie van de Ronde van Vlaanderen deden op zo'n fiets.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_57899411
Okť dan. Dan zit er toch nog potentie in Lijkt me toch leuk een keer, als ik eenmaal redelijk getraind ben, de Ronde van Vlaanderen of de Amstel Gold Race of zo te rijden.
  woensdag 9 april 2008 @ 13:39:21 #223
56724 Wombcat
rent wiel
pi_57933462
Mooi weer Weinig wind
Eindelijk eens lekker kunnen fietsen
Is alleen nog wat frisjes, nog geen korte broekenweer.
in a crowd you lose humanity
pi_57937473
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:39 schreef Wombcat het volgende:
Mooi weer Weinig wind
Eindelijk eens lekker kunnen fietsen
Is alleen nog wat frisjes, nog geen korte broekenweer.
Tis echt lekker weer
Ik heb wel een korte broek aangehad vandaag. Nog wel ff een shirtje onder m'n koerstrui
Morgen weer vroeg vrij dus de hele dag weer fietsen
pi_57970248
Nog een weekje dan vertrek ik naar SardiniŽ voor de Ronde van SardiniŽ, een 7-daagse cyclo. Ik heb ongeveer 1400 km minder getraind als vorig jaar, dus ik ben bang dat ik mijn prestatie van vorig jaar niet kan herhalen (52e in het klassement, ondanks een slechte dag op de zwaarste dag, anders was ik in de top 50 geŽindigd).
Het goede nieuws is dat de eerste etappe is ingekort van 145 naar 115 km, en 1000 hoogtemeters minder .
Voor degenen die meer info willen: http://www.girosardegna.it/
in a crowd you lose humanity
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')