Lijkt me wel, maar is die al verkrijgbaar?quote:Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Ricard0j het volgende:
8gb'ers kunnen zich hier ook melden lijkt me?
Al een tijdje.quote:Op zondag 16 december 2007 21:02 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Lijkt me wel, maar is die al verkrijgbaar?
Route66 en GarminXT werken met de interne GPS. Maar bij je download zal ongetwijfeld een info-bestandje zitten met uitleg voor installeren etc etc. Mag hier alleen niet besproken worden. Je zal dus zelf even moeten kijken.quote:Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Ricard0j het volgende:
8gb'ers kunnen zich hier ook melden lijkt me?
Vraagje over Route66.
Heb je voor Route66 een bluetooth-gps muis (of zoiets) nodig? Zo ja zit die erbij geleverd. Heb hem ff gedownload (ik weet ben een slecht mens etc.), maar zonder die BluetoothGPS wilt ie niets vinden en mijn apparaat vind ie er niet mee. Ben van plan trouwens om het te kopen, omdat je dan heel Europa heb, lijkt me toch best handig.
Dat is het probleemquote:
Da's wel erg kort.quote:Op zondag 16 december 2007 22:59 schreef Siegfried het volgende:
Haal je de 2 dagen met een batterij?
Als ik zit te internetten haal ik de 2,5 / 3 uur niet eensMoet wel bekennen dat dit nog met de oude software was, want de nieuwe heb ik zelf nog niet kunnen installeren omdat hij dus al 4 weken weg is ter reparatie.
Uhmm continu internetten doe ik niet, maar internet per dag 15 à 30 minuten. Het ligt er ook aan precies wat ik dan aan het doen ben, maar de update zal wel een duidelijk verschil geven.quote:Op zondag 16 december 2007 22:59 schreef Siegfried het volgende:
Als ik zit te internetten haal ik de 2,5 / 3 uur niet eensMoet wel bekennen dat dit nog met de oude software was, want de nieuwe heb ik zelf nog niet kunnen installeren omdat hij dus al 4 weken weg is ter reparatie.
Met FW 20 haal je makkelijk de 2 dagen.quote:Op zondag 16 december 2007 22:59 schreef Siegfried het volgende:
Heb je niet aangegeven dat ze er gelijk FW20 op moeten zetten?quote:Op zondag 16 december 2007 23:45 schreef Siegfried het volgende:
Ik ben benieuwd.. Maar zal nog wel minimaal 2 weken moeten wachten tot ik mijn telefoon terug heb.
Hoe heb je Rotateme 2.0 draaiend gekregen? Als ik hem wil installeren, krijg ik de melding "Certificaatfout". Kan dit te maken hebben met het feit dat ik FW 12 heb?quote:Op maandag 10 december 2007 19:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, ik heb sinds kort Rotateme 2.0 geïnstalleerd, echt een geweldig programma!Verder heb ik nog ScummV, om zo Day of the Tentacle en Beneath al steel sky op de N95 te draaien.
Dat was het enige wat die hufters gedaan hebben, terwijl het om een duidelijk hardwarematig probleem gingquote:Op zondag 16 december 2007 23:47 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Heb je niet aangegeven dat ze er gelijk FW20 op moeten zetten?
Om te installeren moet je certificaten (signen) aanmaken. Da's een ingebouwde beveiliging om o.a. virussen tegen te gaan. Ultra n00bish als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:26 schreef Vectra het volgende:
[..]
Hoe heb je Rotateme 2.0 draaiend gekregen? Als ik hem wil installeren, krijg ik de melding "Certificaatfout". Kan dit te maken hebben met het feit dat ik FW 12 heb?
(Net vandaag mijjn nieuwe speeltje opgehaald)
Veel certificaten zijn ook maar beperkt houdbaar.quote:Op zondag 30 december 2007 04:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Om te installeren moet je certificaten (signen) aanmaken. Da's een ingebouwde beveiliging om o.a. virussen tegen te gaan. Ultra n00bish als je het mij vraagt![]()
Hier heb je wat info: http://blog.isquare.nl/?p=216
Thanks! Ga er eens induiken!quote:Op zondag 30 december 2007 04:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Om te installeren moet je certificaten (signen) aanmaken. Da's een ingebouwde beveiliging om o.a. virussen tegen te gaan. Ultra n00bish als je het mij vraagt![]()
Hier heb je wat info: http://blog.isquare.nl/?p=216
KPN gooit er 9 van de 10 keer een simlock op.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:40 schreef Exterminator het volgende:
Even 'n ander vraagje tussendoor..
Wil me ook de N95 8GB bestellen via www.hi.nl
Ben op zoek naar 'n nieuwe provider. Wil eigenlijk alles uit één bundel hebben zoals Orange dat heeft. Klopt het dat dit ook zo bij HI is?
Daarnaast heb ik nog 'n vraagje. Als ik een abbo met gsm bij HI afsluit via www.hi.nl is deze dan branded (HI logo op telefoon, rare dingetjes etc) of sim-lock vrij?
Alvast bedankt!
p.s. als dit hier niet zie deze post dan maar als niet geplaatst
Ik 2 keer. Wat krijg je bij HI voor pak 'm beet ¤40 p/m?quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:47 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb bij mijn weten NOOIT een simlock gehad bij Hi, en sowieso niet branded.
Neuh hoor, ik heb nu 3 of 4 toestellen via Hi gekregen, en nooit problemen gehad. Hi doet bij mijn weten sowieso niet aan branding, en zover ik weet zelfs niet aan simlock.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:48 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik 2 keer. Wat krijg je bij HI voor pak 'm beet ¤40 p/m?
Vergeet niet dat providers een enorm tekort hebben aan toestellen. De N95 in het bijzonder. Ook Vodafone levert toestellen zonder lock en eigen firmware. M'n broertje kreeg ook een fabrieks-versie mee. Geloof me, dat doet Vodafone pijn. Zeiden de verkopers ook![]()
quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:50 schreef Siegfried het volgende:
Hierzo: http://www.hi.nl/web/show/id=212898
[ code verwijderd ]
1 |
quote:T-Mobile Flex
Je koopt maandelijks beltegoed in.
Alles uit één bundel: je belt, internet, mms't en sms't uit één bundel.
Bel je buiten je bundel, dan geldt hetzelfde of een lager tarief.
Je beltegoed is onbeperkt houdbaar.
Mooi. Ik had dus 2 gelockte telefoons. Geen probleem verder, want ik hang ze wel aan een datakabel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:53 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Neuh hoor, ik heb nu 3 of 4 toestellen via Hi gekregen, en nooit problemen gehad. Hi doet bij mijn weten niet aan branding, en zover ik weet zelfs niet aan simlock.
Vodaphona kon me de N95 goedkoper aanbieden, maar zij zouden me inderdaad een branded ding geven, en dat wilde ik niet. Dus ben toch maar weer bij Hi gebleven, en die hadden hem gewoon op voorraad
Haha inderdaad. Naja die simlock zou ik voor de zekerheid bij mijn N95 eens moeten testen, maar mijn andere telefoons (6233 & 6230) waren in ieder geval niet gelockt. Maar persoonlijk vind ik simlock ook minder erg dan branding. Simlock heb je geen last van als je gewoon je abo-sim gebruikt, maar branding heb je altijd 'last' van. Denk aan het veel later komen van software updates en die lelijke (doch te verwijderen) logo's op toestel en in de softwarequote:Op donderdag 3 januari 2008 21:56 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Mooi. Ik had dus 2 gelockte telefoons. Geen probleem verder, want ik hang ze wel aan een datakabel.
En ze doen wel degelijk aan een lock bij KPN. Ook op zakelijke toestellen. Dat jij die niet gekregen hebt is mazzel, geloof me.
Je kan overigens beter de loterij winnen
True that.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:01 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Naja die simlock zou ik voor de zekerheid bij mijn N95 eens moeten testen, maar mijn andere telefoons (6233 & 6230) waren in ieder geval niet gelockt. Maar persoonlijk vind ik simlock ook minder erg dan branding. Simlock heb je geen last van als je gewoon je abo-sim gebruikt, maar branding heb je altijd 'last' van. Denk aan het veel later komen van software updates en die lelijke (doch te verwijderen) logo's op toestel en in de software
Heb je de nieuwe firmware?quote:Op maandag 14 januari 2008 11:01 schreef tantesjaan het volgende:
Ik heb nu een maand of vier de Nokia N95. Op de batterij na die snel leeg is vind ik het een fantastisch toestel.
Alleen blijft hij nu hangen op "berichten".
Ik heb een sms'je ontvangen en als ik voor toon bericht kies, laad het scherm gedeeltelijk en gaat niet verder.
Het veld berichten blijft ook openstaan. Ook als ik het afsluit blijft het puntje zichtbaar.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Kwa functionaliteiten, mis je in vergelijking met de HTC's geen opties op de N95? Door de verkoper van de belcompany werd me verteld dat de N95 nl niet eens in de buurt komt van de meeste HTC's.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:40 schreef Biogarde het volgende:
Ben abosluut geen fanboy want ik heb altijd SE en HTC's versleten. Maar dit toestel was gewoon uberlief![]()
Ah dan ga ik die sites nog maar eens bekijken.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:02 schreef Biogarde het volgende:
www.nieuwemobiel.nl
www.gsmarena.com
Op beide sites kun je ze vergelijken. Die verkoper praat overigens poep. HTC's 'hit' in Nederland met de HTC Touch heeft geen UMTS (en hoger = 3,5 G) aan boord. De rest van de HTC toestellen hebben net zoveel aan boord als o.a. de N95. Wat betreft het gadget-gehalte moet HTC nog een hoop leren. Overigens geen HTC kopen als je een beetje een goede camera wil. Daar zijn ze bij HTC namelijk helemaal niet mee bezig.
De N95 heeft een cardslot, een cover voor de camera (de 8GB niet) en ik draai Garmin navigatie. Gaat als een raket. Route66 draait ook zonder problemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:44 schreef Shakti het volgende:
De nadelen van de N95
No camera lens protector
No RDS system for the FM radio
Below average GPS performance, no 3rd party apps support
Extra charges for voice assisted navigation
Cannot edit office documents
No card slot
Doesn't charge when connected to USB
En die van de HTC TyTnII
Hefty weight of 190 g
Processor is not powerful enough
No FM radio
Out-of-the-way On/Off key
TouchFLO cube is not available
No full-featured satnav software prebundled
De vetgedrukte vind ik toch wel zwaar meewegen in mijn beslissing. Aargghh, ik word er wild van. Morgen nog maar eens in de winkel kijken en ze maar eens naast mekaar leggen en hopelijk mag ik er dan ook even mee spelen.
En als dat dan niks oplevert dan maar weer verder zoeken. Ik heb de HTC 6500 (oid) al in mijn achterhoofd, maar die is nog veel te duur vind ik.
Firmware update gedaan?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:22 schreef Eierbal het volgende:
De N95 is echt de slechtste 'mp3-speler' dat ik heb gehadDamn, zelfs mijn 3510i speelde nog beter af
Om de 15 seconden valt de muziek weg en wordt voice-dial geactiveerd.. Vervolgens staat het audio-niveau op 0% en staat de boel op pauze.. Vreselijk irritant
Omruilen. Want ik lees nergens de ervaringen die jij hebt. Heb er zelf ook geen last van.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:10 schreef Siegfried het volgende:
Heeft daar niets mee te maken.. Ik heb er stom genoeg (met nieuwste firmware) ook regelmatig last van
Kan t zijn dat je met iets, bijv. band van een tas, tegen dat microfoontje van je oordoppen aandrukt?? dan gaat idd voicedial aan, heb ik ook wel gehad.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:22 schreef Eierbal het volgende:
De N95 is echt de slechtste 'mp3-speler' dat ik heb gehadDamn, zelfs mijn 3510i speelde nog beter af
Om de 15 seconden valt de muziek weg en wordt voice-dial geactiveerd.. Vervolgens staat het audio-niveau op 0% en staat de boel op pauze.. Vreselijk irritant
Ik heb al een flinke klachtenbrief naar Hi gestuurd (niet over dit alleen natuurlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:12 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Omruilen. Want ik lees nergens de ervaringen die jij hebt. Heb er zelf ook geen last van.
Ja, maar zelfs met de afstandsbediening op lock doet ie dat..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:19 schreef Skijs het volgende:
[..]
Kan t zijn dat je met iets, bijv. band van een tas, tegen dat microfoontje van je oordoppen aandrukt?? dan gaat idd voicedial aan, heb ik ook wel gehad.
Laat ff weten of je er eentje krijgt, want dat zal wel tof zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:32 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik heb al een flinke klachtenbrief naar Hi gestuurd (niet over dit alleen natuurlijk) waarin ik vraag om omruiling (met de 8GB). Dus ik ben eens benieuwd.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houdenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:35 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Laat ff weten of je er eentje krijgt, want dat zal wel tof zijn
NSP.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:36 schreef Badabingea het volgende:
Mijn 0 is kapot, wat kan ik het beste doen. Ik heb een Vodafone abbo.
Wanneer ben ik hem het minste lang kwijt?
NSP of Vodafone?
Alvast bedankt.
Ja klopt, het gaat me ook om de 8Gb versie. Tenminste dat lijkt me een betere keus dan de gewone (of heb ik het verkeerd?). 32Gb zie ik mezelf niet echt op mn gsm zetten aan muziek, data of foto's.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
De N95 heeft een cardslot, een cover voor de camera (de 8GB niet) en ik draai Garmin navigatie. Gaat als een raket. Route66 draait ook zonder problemen.
Je hebt de 8GB versie gebruikt als referentie. De 8 GB heeft flash aan boord. De oldskool N95 heeft ondersteuning tot 32 GB in de vorm van micro SD. Groter maken ze niet, want dat past niet op zo'n klein kaartje.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:10 schreef Biogarde het volgende:
ik draai Garmin navigatie. Gaat als een raket. Route66 draait ook zonder problemen.
Zit met firmware V20..quote:
Mja, ik he beven gekeken en kwam erachter dat het lock-dingetje echt helemaal niks uit maakt. Wanneer je hem op lock hebt schakelt ie nog steeds over op voice-dialing wanneer je perongeluk (door idd een tas oid) een van de knopjes indrukt.. Erg frusterendquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:19 schreef Skijs het volgende:
[..]
Kan t zijn dat je met iets, bijv. band van een tas, tegen dat microfoontje van je oordoppen aandrukt?? dan gaat idd voicedial aan, heb ik ook wel gehad.
Garmin en Route66 draaien met de interne GPS. Tom Tom draait ook, maar die ondersteunen de interne chip niet. Ze weigeren hier aan mee te werken en tot nu toe is het nog niemand gelukt de software te kraken. Tom Tom is dus wel te gebruiken, maar dan met een externe GPS adapter (bluetooth).quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:44 schreef Shakti het volgende:
[..]
Ja klopt, het gaat me ook om de 8Gb versie. Tenminste dat lijkt me een betere keus dan de gewone (of heb ik het verkeerd?). 32Gb zie ik mezelf niet echt op mn gsm zetten aan muziek, data of foto's.Totnutoe kwam ik prima vooruit met mn 2Gb kaartje in mn qtek. Meer dan genoeg plek.
Maar als ik het dus goed begrijp hang je dus aardig, aangezien je in de 8Gb versie min of meer verplicht bent om het navigatie gebeuren van nokia zelf te gebruiken. Tenzij je natuurlijk gaat rommelen met rom updates en dergelijke.
Oh en hoe zit het nu eigenlijk met office bestanden op de n95? Kan ik er nu wel of niet mee werken?
Ah perfect, dit kon ik dus nergens zo duidelijk terugvinden.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:20 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Garmin en Route66 draaien met de interne GPS. Tom Tom draait ook, maar die ondersteunen de interne chip niet. Ze weigeren hier aan mee te werken en tot nu toe is het nog niemand gelukt de software te kraken. Tom Tom is dus wel te gebruiken, maar dan met een externe GPS adapter (bluetooth).
Bovenstaande werkt zowel op de 8GB als op de gewone versie.
Oke, dus het alleen lezen van office bestanden is de standaard, als ik de licentie koop (of vindquote:Office-bestanden zijn gewoon te gebruiken. Op de telefoon staat een office-pakket voor-geinstalleerd en deze kan alleen lezen. Je kan hier een licentie voor kopen of als je handig genoeg bent zoeken naar een crack. Het krioelt op het internet naar gekraakte software. Hoef ik niemand uit te leggen me dunkt.
Symbian is de tegenhanger van Windows. Symbian kan hetzelfde als Windows. Syncen, lezen, schrijven etc etc, alles kan en is mogelijk.
Garmin op de N95: http://nl.youtube.com/watch?v=76f25GHhSOc
Word schrijven of excel wil je echt niet op een Symbian. Daar is Windows beter in. Scherm is er ook te klein voor. Lezen gaat overigens wel prima.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:51 schreef Shakti het volgende:
[..]
Ah perfect, dit kon ik dus nergens zo duidelijk terugvinden.
[..]
Oke, dus het alleen lezen van office bestanden is de standaard, als ik de licentie koop (of vind) dan kan ik ze dus ook wijzigen/aanmaken.
Het was me duidelijk dat symbian de tegenhanger van windows is. ik vroeg me alleen af (aangezien ik daar tegenstrijdige verhalen over hoor) of het nu wel of geen problemen geeft met het sync-en met mn pc en het werken met office/windows gerelateerde programma's en documenten. (ik kan er behalve navigatie toch ook nog andere progs opzetten, net als bij windows mobile?)
Sorry voor de misschien blonde vragen, maar ik vraag het liever dan dat ik straks iets aanschaf waar ik totaal niks mee kan.
Dit is zeer helder en bruikbare info!! Thanx.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:02 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Word schrijven of excel wil je echt niet op een Symbian. Daar is Windows beter in. Scherm is er ook te klein voor. Lezen gaat overigens wel prima.
Er kleeft een nadeel aan Symbian. Sinds Symbian versie/generatie 3 moet je certificaten aanmaken voor het installeren van applicaties. Eigenlijk een soort signature die bij je imei hoort. Nokia doet dit volgens eigen zeggen voor het vermijden van virussen. Hoe en wat staat in het begin van dit topic beschreven. Vrij simpel, maar je moet even weten hoe en wat.
Voor Symbian is net zoveel te vinden als voor Windows. De makers van die software schrijven voor beide OS'en. Nadeel is wel het steeds moeten aanmaken van een certificaat. Dat hoeft bij Windows nog niet.
Nadeel van Windows-telefoons is vaak de grootte van zo'n ding. Ze zijn er wel kleiner, maar dan ontbreken er weer zaken. Daar zijn Sony-Ericsson en Nokia momenteel veel beter in.
HTC touch is een leuk ding, maar UMTS ontbreekt. Evenals een redelijke camera etc etc. Gadgetgehalte is een stuk minder. Maar goed, ik beslis niet over jouw geld of smaak.
Lang verhaal kort: Voor office (uitgebreid) moet je bij Windows zijn. Heb hier zelf ook nog een HTC touch en wanneer deze een sheet van 3 MB of groter moet openen, dan kun in de tussentijd een bakkie koffie zetten. Ben van mening dat het leuk meegenomen is, maar je dit soort zaken beter op een PC kunt doen.
Product-code aanpassen. Staat beschreven ergens aan het einde van het vorige topic (zie OP)quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb sinds vandaag de N95 8gbGeweldig toestel, alleen probeer ik net de firmware te updaten van versie 10 naar 15, zegt de update software al dat de telefoon up to date is terwijl deze dus versie 10 is op dit moment
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Thanks alleen het lukt nietquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:48 schreef daReaper het volgende:
[..]
Product-code aanpassen. Staat beschreven ergens aan het einde van het vorige topic (zie OP)
Dat kan, heb ik ook gedaan. En het werkte gewoon nog goed.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:38 schreef Morpheus2002 het volgende:
Inmiddels gelukt! In dat NNS tooltje is de IMEI code toch je eigen product code? Kan ik nu na het updaten met diezelfde tool m'n eigen product code weer herstellen of verziek ik dan de telefoon?
Dat was de vraag niet. In de 8GB zit namelijk een andere accu.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vind de accu niet slecht hoor van de N95 8gb.
Toch zou ik de 8GB kopen, omdat daar een hoop kinderziektes uitgehaald zijn, en er zit een betere accu in.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:53 schreef MaxC het volgende:
Ik had hiervoor een LG Chocolate, maar zat me enorm te ergeren aan die accu eigenlijk.
Zit echt te twijfelen tussen N95 en Samsung G800
Wel klote, ik vind de 8GB versie véél mooier maar hoef geen 8 GB(75 mb is voor mij al genoeg)
Zit bij m'n abo in, onbeperkt streamen van Ned. 1/2/3, RTL4, SBS6 en nog wat meuk.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:15 schreef Siegfried het volgende:
TV kijken?
Via de Orange World portal inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:27 schreef Siegfried het volgende:
Maar via wat dan? Via een progje, of een webportal?
Is de 8gb accu los verkrijgbaar en bruikbaar in de 'gewone' N95?quote:Op maandag 21 januari 2008 16:05 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. In de 8GB zit namelijk een andere accu.
Los verkrijgbaar, vast wel. Bruikbaar; nee.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Is de 8gb accu los verkrijgbaar en bruikbaar in de 'gewone' N95?
Heb je daar een URL van? Wil wel eens proberen of ik die ook kan bereikenquote:Op maandag 21 januari 2008 16:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Via de Orange World portal inderdaad.
Haha daarom moet hij als hij een N95 koopt de 8GB kopen.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:05 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. In de 8GB zit namelijk een andere accu.
25 euroquote:Op maandag 21 januari 2008 17:45 schreef KNAK het volgende:
ok............
andere vraag
wat betaald de fokker voor deze telefoon?
Oeps!quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:12 schreef Deansensitized het volgende:
Nog niet... maar valt ook niet onder garantie volgens mij toch?
Ik heb het scherm van mijn Orange SPV E200 een paar jaar geleden goed naar z'n grootje geholpen door 'm op de stoeprand te laten stuiterenquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een kapot beeldscherm gehad? Hoeveel heeft de reparatie je toen gekost?
Guess what.. Het is me gelukt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:38 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden
Geweldig forum!quote:Op zondag 27 januari 2008 19:28 schreef camino het volgende:
is het mogelijk om linkjes bij de start post te laten plaatsen ????
want dan zou ik graag www.n95forum.nl er bij willen laten zetten.
We zijn sinds afgelopen week online en daar is alles te vinden voor de n95.
We verdienen niks aan deze site en betalen alles zelf.
Wij willen alleen maar de n95 gebruikers helpen om een forum op te richten met nederlandse gerbuikers.
kan dit bij de topic starter gezet worden of is er een andere manier ?
weet dat ze bij tweakers dit altijd in de start post zetten
Gaven ze bij jou op school geen Nederlands?quote:Op zondag 27 januari 2008 19:28 schreef camino het volgende:
is het mogelijk om linkjes bij de start post te laten plaatsen ????
want dan zou ik graag www.n95forum.nl er bij willen laten zetten.
We zijn sinds afgelopen week online en daar is alles te vinden voor de n95.
We verdienen niks aan deze site en betalen alles zelf.
Wij willen alleen maar de n95 gebruikers helpen om een forum op te richten met nederlandse gerbuikers.
kan dit bij de topic starter gezet worden of is er een andere manier ?
weet dat ze bij tweakers dit altijd in de start post zetten
Gefeliciteerd! Een geweldig toestel!quote:
Neequote:Op maandag 18 februari 2008 19:43 schreef qu63 het volgende:
ik moet em denk ik zeker updaten, ik kan nl geen software installeren via mn pc
-edit-
Ik heb de laatste versie al
Dat kan kloppen. Ik heb sinds gister de N95, en worstel daar ook mee. De site is al sinds Vrijdag down, of iig het gedeelte waar wij moeten zijn. Érg jammer.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:13 schreef qu63 het volgende:
iemand trouwens tips over hoe te signen?
http://blog.isquare.nl/?p=216 Daar gaat het bij stap 3 mis, omdat My Symbian Signed –> Developer Certificates –> My DevCerts –> Niet bestaat
Ik kan echt niks 'branded' vinden op nmtelefoon, behalve een Spiderman 3 film er opquote:Op maandag 18 februari 2008 20:40 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
NeeJe toestel is branded, dat moet je eerst ff kraken
Zie eerder in dit Topic.
Wat is je firmware versie?quote:Op maandag 18 februari 2008 22:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik kan echt niks 'branded' vinden op nmtelefoon, behalve een Spiderman 3 film er op
Hier ook. Daarna kun je je eigen product code weer terugdoen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wat is je firmware versie?
Lees daarna deze handleiding om je Firmware up te graden.
Let er op dat je voor Nederland de productcode 0534844 (EURO-2) gebruikt, anders heb je geen Nederlandse taal meer!
Dit is uiteraard wel allemaal op eigen risicoBij mij ging het iig perfect.
Tja, unbranden en andere firmware eropquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:20 schreef Prosac het volgende:
Hey een N95 topic
Sinds juni 2007 heb ik de gewone N95. Ik ben niet zo van de impuls gadgets, maar dit toestel MOEST ik gewoon hebben. Heb toen via Vodafone voor 0 euro het toestel kunnen krijgen met een normaal abonnement.
Helaas wel branded, waar ik nu na een half jaar wel van baal omdat die software updates niet opschieten, dat unbranden zie ik heel eerlijk gezegd niet zo zitten. Nokia Maps is wel geweldig, dat heeft me al meermalen gered toen ik even totaal de weg niet meer wist. (hotel kwijt in Amsterdam bv) De camera is ook uitstekend voor een telefoon.
Enige echt grote nadeel vind ik de korte accu tijd. Als 1 of 2 "streepjes" weg zijn gaat het helemaal hard. Zeker als je ook nog wat internet. Heb dan tegenwoordig ook altijd een oplader bij me, indien mogelijk dus altijd aan de lader. Het zoeken van wifi (en er via internetten) werkt ook uitstekend.
Ander nadeel vind ik de lange fix voor de gps en het feit dat je je internet moet afsluiten als je in het telefoonmenu iets wilt doen. Beetje weinig geheugen.
Problemen?: ja soms kan ik niet bellen, dan krijgt hij geen contact. Vervolgens valt hij uit en herstart. Soort vastloper. Firmware update/herstel helpt niet.
Tevens nu 3x gehad dat ik niet meer het internet op kom. Hij sluit het direct weer af, enige wat dan helpt is opnieuw de firmware erop zetten. Heel vervelend.
maar goed, ik heb dan ook een toestel uit de eerste batch. Misschien is een omruil mogelijk?
Route66. Werkt perfect.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:02 schreef qu63 het volgende:
welke navigatie software gebruikt men hier eigenlijk?
Ik wilde Route66 installeren, maar dat werkt alleen als je het via een geheugenkaartje doet zeggen ze. Maar dat heeft de N95 8GB dus niet
Is het iemand wel gelukt om route66 te installeren, of heeft er iemand een beter alternatief? Ik ben iig TomTom gewend van mn N70, dus desnoods pak ik mn Bluetooth GPS muis er weer bij
Google Maps, niet echt een navigatieprogramma, maar werkt perfect met de kaarten, inzoomen/uitzoomen etc, en een gesproken stem heb ik toch niet nodig.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:02 schreef qu63 het volgende:
welke navigatie software gebruikt men hier eigenlijk?
Ik wilde Route66 installeren, maar dat werkt alleen als je het via een geheugenkaartje doet zeggen ze. Maar dat heeft de N95 8GB dus niet
Is het iemand wel gelukt om route66 te installeren, of heeft er iemand een beter alternatief? Ik ben iig TomTom gewend van mn N70, dus desnoods pak ik mn Bluetooth GPS muis er weer bij
Ohja, eens kijken of die wel op de N95 wil werkenquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Google Maps, niet echt een navigatieprogramma, maar werkt perfect met de kaarten, inzoomen/uitzoomen etc, en een gesproken stem heb ik toch niet nodig.
Enkele 100'en kb's per keer red ik meestal welquote:Op woensdag 20 februari 2008 16:57 schreef qu63 het volgende:
Ik hoop alleen dat mn dataverbinding het een beetje trekt
Ik bedoel meer dat als ik em in de auto gebruik hij alles wel snel genoeg kan updaten!quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:12 schreef JDude het volgende:
[..]
Enkele 100'en kb's per keer red ik meestal wel. Maar goed, onbeperkte toegang in m'n bundel, dus het zal wel
.
Oh jawel hoor. Mits UMTSquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:24 schreef qu63 het volgende:
Ik bedoel meer dat als ik em in de auto gebruik hij alles wel snel genoeg kan updaten!
Wat je er wel meteen op moet gooien is nieuwe firmwarequote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:41 schreef VoreG het volgende:
Morgen komt mijn N95 8GB binnen, zijn er nog must-haves die ik erop moeten gooien of wat dan ook?
Mijn huidige telefoon is de Samsung D500 dus ik ga straks waarschijnlijk verdwalen in de functies.
Verlenging van mijn abonnement. Waar kan ik die firmware vandaan halen? Of krijg je er software bij om dat te doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:24 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Wat je er wel meteen op moet gooien is nieuwe firmware
Sowieso omdat je dan nog niet met je contacten zit enzo, of heb je alleen een telefoon zonder abbo?
Ja, en anders even hier vandaan pikken.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Verlenging van mijn abonnement. Waar kan ik die firmware vandaan halen? Of krijg je er software bij om dat te doen.
Je bent een beetje genaaid, net zo genaaid als ik met mijn 1 week oude n95.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:41 schreef VoreG het volgende:
Morgen komt mijn N95 8GB binnen, zijn er nog must-haves die ik erop moeten gooien of wat dan ook?
Ruilen met mijn N95 die het wel kan?quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:18 schreef Dragonic het volgende:
[..]
Je bent een beetje genaaid, net zo genaaid als ik met mijn 1 week oude n95.
Een heel groot deel van de freeware die je kunt installeren op je n95 moet eerst gesigned worden (voorzien van een handtekening zeg maar); dit moet je doen op www.symbianisgned.com.
Echter is dit proces dusdanig aangepast dat het heden ten dage niet meer mogelijk is om alles te signen. Programma's als rotateme en flipsilent kun je gewoon niet meer installeren op je telefoon omdat symbiansigned ze weigert te signen.
Oftewel iedereen die sinds 4 weken pas een n95 heeft heeft restricties gekregen op wat hij zij kan installeren. Voor die 4 weken was het oude systeem nog actief waarbij je een certificaat aanvraagd specifiek voor jou telefoon waarmee je alles kan signen wat je wilt gedurende 4 jaar ofzo.
NU gaat dat dus niet meer, en je ben je afhankelijk van symbiansigned. En na 1 week mijn n95 te hebbeb ben ik er al achter dat dit echt genaaid voelt.
Huh signen? Wat is dat?quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:18 schreef Dragonic het volgende:
[..]
Je bent een beetje genaaid, net zo genaaid als ik met mijn 1 week oude n95.
Een heel groot deel van de freeware die je kunt installeren op je n95 moet eerst gesigned worden (voorzien van een handtekening zeg maar); dit moet je doen op www.symbianisgned.com.
Echter is dit proces dusdanig aangepast dat het heden ten dage niet meer mogelijk is om alles te signen. Programma's als rotateme en flipsilent kun je gewoon niet meer installeren op je telefoon omdat symbiansigned ze weigert te signen.
Oftewel iedereen die sinds 4 weken pas een n95 heeft heeft restricties gekregen op wat hij zij kan installeren. Voor die 4 weken was het oude systeem nog actief waarbij je een certificaat aanvraagd specifiek voor jou telefoon waarmee je alles kan signen wat je wilt gedurende 4 jaar ofzo.
NU gaat dat dus niet meer, en je ben je afhankelijk van symbiansigned. En na 1 week mijn n95 te hebbeb ben ik er al achter dat dit echt genaaid voelt.
Ik wacht nu al sinds 28-01-2008 tot ik mijn Nokia N95 8GB terug krijg van reparatie. Het bedrijf dat hem gaat repareren (Teleplan) heeft nog steeds het onderdeel van Nokia niet ontvangen. Vandaag met Nokia aan de telefoon gehangen (onverstaanbare Belgen) en ik sta nu op een "bellijst" en als het goed is wordt ik morgen teruggebeld. Wat een klotezooiquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:08 schreef Badabingea het volgende:
Mijn N95 opgestuurd bij een NSP, me 0 was kapot. Best Nasty
Ja maar ik snap het nietquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:17 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat legt ie uit in de post die je quote.. Lezen dus.
Leuk ja, maar kan er toch echt geen goeie gesignede versie van flipsilent en rotateme op vindenquote:
Nee, maar je kunt er wel vinden wat signen is, en hoe je het moet doen!quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:17 schreef Qrious het volgende:
[..]
Leuk ja, maar kan er toch echt geen goeie gesignede versie van flipsilent en rotateme op vinden![]()
Verder heerlijk toestel ben er zo aan gewend maar dat signen/installeren is gewoon bagger als je van windhoos mobile waar je mee kan doen wat je wil overstapt op symbian
Ja d'oh dat snap ik ook wel.. maar ik was dus in de veronderstelling dat die pokke site van symbiansigned er nog steeds uit lag.. wat een slecht syseem zeg dat iedereen afhankelijk is van dt ene websiteje die snel overbelast is of te weinig wordt gedaan aan de support van de maker van de progsquote:Op woensdag 5 maart 2008 20:51 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt er wel vinden wat signen is, en hoe je het moet doen!
quote:Maintenance Break
The service is currently down for a maintenance break. Please try again later.
Op dit moment de snelste, makkelijkste en goedkoopste manier voor mij + ik wilde persee bij t-mobile blijven. Wilde liever de 8 gb versie, maar dat was nu niet een optie.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:00 schreef Siegfried het volgende:
Waarom zou je nu nog voor de normale N95 gaan?
Ja, zoek ende download het programmaatje 'Sports Tracker'.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:49 schreef Apoc2003 het volgende:
Hoe zit het met de GPS? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een route te tracen en dan bijvoorbeeld met google earth op de computer te referencen?
Doe je de GPS via je telefoon of via een losse GPS?quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb eindelijk m'n N95 8GB weer terug![]()
Gelijk Garmin Mobiel XT Navigatie geinstalleerd, draait perfect!
Ik draai al zoalng als ik em heb 15.0.015 op mn N95 8GBquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:23 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb gisteren geupdate naar 15.0.015
Nah, ik heb em nou zo'n 2 maanden volgens mij en toen ik em kreeg was er nog geen update. Ik heb toen ook nergens iets gelezen over nieuwe updates, maar toen ik nu toevallig controleerde zag ik dat die er wel was. Dus naja, zodoende.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:38 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik draai al zoalng als ik em heb 15.0.015 op mn N95 8GB
Wat zou dat dan kosten?quote:Op maandag 24 maart 2008 22:55 schreef lvrijn het volgende:
Als ik de N95 8GB heb denk ik dat ik een PublisherID ga aanschaffen, heb ik teminste een .cer
200 dollar als ik me niet vergis, of was dat nou een developer ID.quote:
Ja, dat klopt, en daarmee kunnen 1000IMEI's een .cer krijgenquote:Op maandag 24 maart 2008 23:55 schreef Fendy het volgende:
[..]
200 dollar als ik me niet vergis, of was dat nou een developer ID.
Kun jij trouwens aan een n00b uitleggen waarom het zo is dat symbiansigned schijnbaar de enige instantie is waar je kunt signen?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:55 schreef lvrijn het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, en daarmee kunnen 1000IMEI's een .cer krijgen
gedaan, nu nog ff afwachtenquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:38 schreef lvrijn het volgende:
Op je telefoon zit het besturingssysteem Symbian, dit systeem is niet open, het wil geen 3rd party software erop (alleen als het gesigned is, wat dus betekent, ondertekent door symbian)
GOED NIEUWS, JE KAN NU EEN CERTIFICAAT BEMACHTIGEN (48000 mensen gingen je voor op dit moment)
Hier een uitleg: http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?p=203125&sid=037a28f9c2fcba96a995536954078ae0#203125
Veel succes op de chinese site..
Daarvoor moet je betalen toch?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:52 schreef Fendy het volgende:
Heb hem gisteren binnen gekregen, meteen Garmin XT erop geknald, werkt goed
Nee, daar heb ik niet voor betaaldquote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:16 schreef VoreG het volgende:
[..]
Daarvoor moet je betalen toch?
Ik heb nu de gratis nav4all, erkt ook aardig.
Ow, ik debrand me telefoon en zet daarna mn originele product code terug.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:49 schreef Prosac het volgende:
ik heb een vodafone lock, merk sowieso weinig van firmware updates
Blijft dan al je software en Vodafone meuk (Live en al die andere shizzle) er gewoon opstaan?quote:Op zondag 30 maart 2008 23:51 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ow, ik debrand me telefoon en zet daarna mn originele product code terug.
Je bent je Vodafone skin wel kwijt, maar als dat alles is. Ik heb voor de rest niks kunnen missen nee..quote:Op maandag 31 maart 2008 14:30 schreef Fendy het volgende:
[..]
Blijft dan al je software en Vodafone meuk (Live en al die andere shizzle) er gewoon opstaan?
Die van mij is ook branded en ik lees erg veel goeds over V21 enzo, in huis een snelle GPS fix, ook met de slider dicht en alles...
Niet dat ik er heel erg aan gehecht ben, maar als je zou willen kun je die via de vodafone site weer terughalen toch?quote:Op maandag 31 maart 2008 14:33 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Je bent je Vodafone skin wel kwijt, maar als dat alles is. Ik heb voor de rest niks kunnen missen nee..
hoe heb je em ge-debrand?quote:Op maandag 31 maart 2008 14:33 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Je bent je Vodafone skin wel kwijt, maar als dat alles is. Ik heb voor de rest niks kunnen missen nee..
http://www.adonismobile.c(...)eneric-firmware.htmlquote:
er zit een mini-usb kabel bij:quote:Op maandag 31 maart 2008 15:52 schreef DSS24 het volgende:
Weet iemand of die laatste series van Nokia zoals de N95 en N73 dezelfde usb-kabeltjes gebruiken?
Bij mijn N6300 zit er geeneen bij, en in mijn omgeving hebben ze wel kabeltjes van bovenstaande types. Maar past dat ook?
Anders rij ik vanuit werk naar winkel om er 1 te kopen.
Voordat iemand roept dat ik het zelf maar moet testen
Dat heeft dezelde vorm als "mijn" gaatjequote:Op maandag 31 maart 2008 15:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
er zit een mini-usb kabel bij:
[ afbeelding ]
Op mijnN70 zat alleen een 'pop-port', geen usb aansluiting.
Morgen maar effe proberenquote:Op maandag 31 maart 2008 15:07 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
http://www.adonismobile.c(...)eneric-firmware.html
Goed lezen want je kun je telefoon ermee verzieken.
Redelijk basic nog, heb hem pas een paar dagen. Dus Garmin Mobile en de standaard Vodafone meuk; messenger, youtube appje etc.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:47 schreef qu63 het volgende:
Welke extra software heeft iedereen geïnstalleerd?
Ik heb HandyClock er op staan, omdat het veel meer functies heeft qua wekkes enzo
TomTom voor de navigatie (Route66 wil ie niet doen)
verder wil ik rotateme er nog op hebben, maar moet ik eerst kunnen signen..
ik heb ook Nokia Nseries er op staanquote:Op maandag 31 maart 2008 19:59 schreef StewieG het volgende:
Ik zat te zoeken naar programma's voor mijn N95, en toen viel me op dat ik een ander logo op de batterijklep heb dan de N95 op de meeste foto's op internet. Ik heb namelijk "Nokia Nseries" er op staan in zilveren letters terwijl die op internet alleen "Nokia" in het zilver of in het zwart er op heeft staan. Iemand een idee wat het verschil is? Ik heb de N95-1 in de kleur Deep Plum.
ik ook..quote:Op maandag 31 maart 2008 21:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik heb ook Nokia Nseries er op staanIn het zilver
quote:Op maandag 31 maart 2008 21:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik heb ook Nokia Nseries er op staanIn het zilver
Ah, dan ben ik niet de enige. Ik vond het namelijk nogal vreemd.quote:
Komt dit niet doordat je je contactenlijst onder je linker menu button hebt? Deze wacht namelijk altijd omdat je met de combinatie linker button - rechter button je tel kan vergrendelen. Door je contactenlijst aan je rechterbutton toe te wijzen, is dit probleem opgelostquote:Op maandag 31 maart 2008 23:26 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
duurt gvd 15 seconden voordat ik in mn contactenlijst ben! (jah ik heb de laatste firmware)
Het is mij nog niet gelukt (gelukkig trouwens, met 5000 berichtenquote:Op woensdag 2 april 2008 19:04 schreef VoreG het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is dat ik mijn gehele Outlook kan synchronizeren met m'n telefoon? ant nu synchronizeert hij alles behalve mijn e-mail en dat is wel mogelijk, maar dan moet ik Microsoft Exchange hebben geloof ik. Kan het ook zonder exchange?
Wat heeft dat met me speaker te maken?quote:Op donderdag 3 april 2008 08:44 schreef Edwinuss het volgende:
ik heb een hele mooie plastic hoesje om mijn n95 die em als nieuw houd!
het zelf signen is nu gelukt!quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:38 schreef lvrijn het volgende:
Op je telefoon zit het besturingssysteem Symbian, dit systeem is niet open, het wil geen 3rd party software erop (alleen als het gesigned is, wat dus betekent, ondertekent door symbian)
GOED NIEUWS, JE KAN NU EEN CERTIFICAAT BEMACHTIGEN (48000 mensen gingen je voor op dit moment)
Hier een uitleg: http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?p=203125&sid=037a28f9c2fcba96a995536954078ae0#203125
Veel succes op de chinese site..
5 dagen wachten en je kan gewoon beginnenquote:Op donderdag 3 april 2008 09:53 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Nu al?Anyhow, congratz.
Ik ben er te lui voor.
Nu al?quote:Op donderdag 3 april 2008 09:53 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Nu al?Anyhow, congratz.
Ik ben er te lui voor.
Sarcasm.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:07 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Nu al?Zit al 3 maanden me eigen (3rd party) software te signen.
Er zijn genoeg alternatieven voor Route 66 en nokia n95 8gb heeft ook wifiquote:Op zondag 27 april 2008 19:23 schreef Royke2 het volgende:
Ik wilde mijn abonnement verlengen i.c.m met een N95 8gb.. Ben echter niet van plan om al te vaak met dat ding te gaan internetten o.i.d.. Dus ik vind het een beetje duur om een eindeloos online abonnement erbij te nemen.. Nu hoorde ik dat ik ook online moet zijn om effectief van mijn navigatie gebruik te maken ( bijv. Route66?). Klopt dit?
Maar die wifi kan je niet gebruiken om je plaats te bepalen.quote:Op zondag 27 april 2008 22:04 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Er zijn genoeg alternatieven voor Route 66 en nokia n95 8gb heeft ook wifi
je kan ook naar msn.nl surfen, dan wordt je vanzelf doorgestuurd naar de mobiele messenger site. (geloof ik.) en anders via de homepage als je Hi hebt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:05 schreef Zwansen het volgende:
Is er geen N81 topic?
Ik ben ff benieuwd hoe het zit met msn. Kan ik gewoon Windows Messenger ofzo downloaden?
Klopt, msn.nl werkt idd prima. Ik dacht dat je echt iets moest downloaden. Dat WiFi vreet idd wel batterij.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:48 schreef qu63 het volgende:
[..]
je kan ook naar msn.nl surfen, dan wordt je vanzelf doorgestuurd naar de mobiele messenger site. (geloof ik.) en anders via de homepage als je Hi hebt.
Je hebt ook wel programma's idd, maar die deden het op mn N70 iig niet goed, dus ik heb ze nu nog niet eens geprobeerdquote:Op dinsdag 29 april 2008 16:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, msn.nl werkt idd prima. Ik dacht dat je echt iets moest downloaden. Dat WiFi vreet idd wel batterij.
http://www.n95forum.nl/viewtopic.php?f=28&t=540&hilit=locatiequote:Op zondag 27 april 2008 22:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar die wifi kan je niet gebruiken om je plaats te bepalen.
Aan je provider, denk ik. Ik heb juist bijna altijd G3 en heel soms GPRS. In België pakt'ie vanzelf EDGE (hun variant op G3, of zo).quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:30 schreef qu63 het volgende:
Ik heb met mobiel internet meestal alleen maar GPRS, en heeeeeeel soms G3
kan het aan mn abbo liggen ofzo
Ik heb HI (KPN dus eigenlijk), dus dat zel het niet zijn lijkt mequote:Op donderdag 15 mei 2008 11:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Aan je provider, denk ik. Ik heb juist bijna altijd G3 en heel soms GPRS. In België pakt'ie vanzelf EDGE (hun variant op G3, of zo).
Het kan wel met een kaartje, maar dat werkt niet echt handig. Ergens in menu staat het geloof ik.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:31 schreef galbrecht het volgende:
Ik ben net ff met Nav4All naar een POI gereden en dat verliep vlekkeloos. Enige minpuntje is dat je geen kaartje op je scherm ziet, alleen een pijl, maar dat komt misschien de stabiliteit van het programma wel ten goede..
Mensen ervaring met andere navigatie software (wel gratis natuurlijk)? TomTom Mobile ofzo?
Is dat met zelf geschoten filmpjes of alle?quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:51 schreef Aventura het volgende:
Als ik een video kijk op mijn Nokia N95, verschijnt er na pauzeren altijd een witte waas over het beeld. Het beeld is verder traag, een scramble-effect. Ik kan het alleen verhelpen door het bestand weer vanaf het begin af te spelen, maar dat is natuurlijk niet erg handig. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Check je Realplayer instellingen eens.quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:57 schreef Aventura het volgende:
Bij alle videocontent heb ik het...
Opgelostquote:Op donderdag 15 mei 2008 21:30 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook iets raars, vandaag de firmware van mijn N95-2 geupdate naar v20.0.016, nu is mijn gps-fix zo traag als dikke stront.
Moet ik Garmin opnieuw installeren of is het gewoon te wijten aan die firmware?
TomTom draait wel op mn N95, maar niet met de interne GPS. Ik gebruik nog gewoon mn bleutooth GPS, scheelt ook nog qua stroomverbruikquote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:51 schreef Fendy het volgende:
Hier al mensen met Tomtom in de weer geweest nu dat ook kan op de N95?
Verkapt: "Kijk-mij-eens-stoer-zijn-door-hard-te-rijden-in-het-buitenland-post"quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:27 schreef Wisheh het volgende:
eindelijk TomTom op de N95...werkt super eindelijk alle flitspalen van Europa erin met waarschuwing, had ik wel nodig
werk je met de interne GPS?quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:27 schreef Wisheh het volgende:
eindelijk TomTom op de N95...werkt super eindelijk alle flitspalen van Europa erin met waarschuwing, had ik wel nodig
Inmiddels wel, er is een apart koppelingsprogje dat de interne GPS antenne benadert, TT benadert dat progje dan weer ofzo.quote:Op donderdag 22 mei 2008 01:07 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Ik las overal dat dat niet mogelijk zou zijn?
Hmm, ik heb het al wel weer door. Ik krijg strakt een mobiel, die ik eerst helemaalquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:56 schreef Fendy het volgende:
[..]
Inmiddels wel, er is een apart koppelingsprogje dat de interne GPS antenne benadert, TT benadert dat progje dan weer ofzo.
Her en der op het net staan how to's om het werkend te krijgen...
Moet nietquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:59 schreef Matje-1989 het volgende:
Hmm, ik heb het al wel weer door. Ik krijg strakt een mobiel, die ik eerst helemaal
moet aanpassen qua navi etc![]()
Alleen als je een flinke buik hebt en minimaal 40 jaar oud bentquote:Op donderdag 22 mei 2008 13:05 schreef Matje-1989 het volgende:
Draagtasje±
Is dit een goed hoesje?
http://www.nokia-winkel.n(...)5-n95-8gb-p-414.html
Geen commentaar op het hoesje, maar op de bescherming graagquote:Op donderdag 22 mei 2008 13:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Alleen als je een flinke buik hebt en minimaal 40 jaar oud bent
Of als je concierge bent, dan kan'ie mooi naast je sleutelbos!quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Alleen als je een flinke buik hebt en minimaal 40 jaar oud bent
Als je in die 3 maanden voor je einde contract zit kan je ook bij een belcompany vernieuwen.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:52 schreef nigel-2 het volgende:
Mijn abbo loopt af en ik vind de N95 een zeer goede telefoon maar ik zit bij orange-T-mobile.
Deze provider heeft de N95 8gb dus niet. Maar hoe zit het dan als ik naar bijvoorbeeld belcompany ga en daar een N95 8gb met T-mobile abbo neem? Loopt alles dan nog steeds goed met orange/t-mobile. Of kan ik alleen echt bij de T-mobile shop een nieuwe telefoon halen?
Mja, dan zal het standaard Nokia model wat je liet zien wel voldoen denk ik.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:27 schreef Matje-1989 het volgende:
Ja, inderdaad. Het is niet ideaal, maar ik moet dat toestel toch 2 jaar gebruiken.
En gezien mijn 'ahum' uh.. kwaaltjes qua mobiele telefoon, wil ik toch een hoesje
Ja, juist. En niet voor mijn patser-telefoonquote:Op donderdag 22 mei 2008 13:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Mja, dan zal het standaard Nokia model wat je liet zien wel voldoen denk ik.
Je zou een willekeurige weekmarkt op kunnen lopen en kunnen zoeken naar zo'n turk met telefoonhoesjes en andere prullaria. Maar meestal hebben die alleen spul voor populaire breezer-telefoons.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:42 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Verkapt: "Kijk-mij-eens-stoer-zijn-door-hard-te-rijden-in-het-buitenland-post"
Geen idee, ik heb nog steeds Spiderman 3 er op staan, maar nog nooit afgekekenquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:27 schreef Devrim_ het volgende:
Ff een vraagje voor de gebruikers.
Stel ik heb een film van 2 uur ofzo..Lukt het dan om met de N95 die helemaal uit te kijken?
Of red de accu dat niet?
Spiderman3 kan je helemaal afkijkenquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb nog steeds Spiderman 3 er op staan, maar nog nooit afgekeken
muziek luisteren houd ie iig wel een hele middag vol
Ervaringen met films op de N95 heb ik niet, maar ik heb m'n N95 al wel een paar keer als navigatie gebruikt bij ritten van 2,5 uur en dat gaat prima. Dan staat natuurlijk ook je schermpje continu aan en daarnaast ook nog eens bluetooth, dus dat vreet ook aardig wat stroom.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:27 schreef Devrim_ het volgende:
Ff een vraagje voor de gebruikers.
Stel ik heb een film van 2 uur ofzo..Lukt het dan om met de N95 die helemaal uit te kijken?
Of red de accu dat niet?
is dat het ook waard?quote:
Wat wil je er op gooien dan?quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:38 schreef Devrim_ het volgende:
Dat is erg mooi
Ik kan niet wachten op m'n N95.
Ik ga dat ding gelijk tweaken met van alles
Heeft die nog geen pr0n-video?quote:
je moet em wel via usb aansluiten en dan kiezen voor gegevensoverdrachtquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:55 schreef galbrecht het volgende:
Met dat TomTom he.. Ik heb alles geinstalleerd, maar er staat ook bij de je die zooi in de root map moet zetten.. Hoe doe ik dat? Want ik zie geen root map staan als ik de telefoon connect met pc, en via de menu's in de telefoon zelf lukt het ook niet geloof ik. Als ik TomTom nu start (wel eerst die 2 andere programmaatjes uiteraard, dan pas TT zelf) blijft ie hangen op het startscherm.
Iemand een oplossing?
Je moet de map van tomtom in de root zetten van je geheugenkaart en dat is als het goed op de de E: schijf zeg maar. Daarna kun je die andere installatieprogrammaatjes installeren en moet het helemaal werken. Bij mij tenminste wel!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:55 schreef galbrecht het volgende:
Met dat TomTom he.. Ik heb alles geinstalleerd, maar er staat ook bij de je die zooi in de root map moet zetten.. Hoe doe ik dat? Want ik zie geen root map staan als ik de telefoon connect met pc, en via de menu's in de telefoon zelf lukt het ook niet geloof ik. Als ik TomTom nu start (wel eerst die 2 andere programmaatjes uiteraard, dan pas TT zelf) blijft ie hangen op het startscherm.
Iemand een oplossing?
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:53 schreef Milou__ het volgende:
Ik heb ook een n95 8 gb.
Ik snap alleen niet hoe je films en muziek erop zet, en dan ook in de goede mappen :$
en in welke map maakt niet uitquote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:19 schreef qu63 het volgende:
[..]
je moet em wel via usb aansluiten en dan kiezen voor gegevensoverdracht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |