Lijkt me wel, maar is die al verkrijgbaar?quote:Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Ricard0j het volgende:
8gb'ers kunnen zich hier ook melden lijkt me?
Al een tijdje.quote:Op zondag 16 december 2007 21:02 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Lijkt me wel, maar is die al verkrijgbaar?
Route66 en GarminXT werken met de interne GPS. Maar bij je download zal ongetwijfeld een info-bestandje zitten met uitleg voor installeren etc etc. Mag hier alleen niet besproken worden. Je zal dus zelf even moeten kijken.quote:Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Ricard0j het volgende:
8gb'ers kunnen zich hier ook melden lijkt me?
Vraagje over Route66.
Heb je voor Route66 een bluetooth-gps muis (of zoiets) nodig? Zo ja zit die erbij geleverd. Heb hem ff gedownload (ik weet ben een slecht mens etc.), maar zonder die BluetoothGPS wilt ie niets vinden en mijn apparaat vind ie er niet mee. Ben van plan trouwens om het te kopen, omdat je dan heel Europa heb, lijkt me toch best handig.
Dat is het probleemquote:
Da's wel erg kort.quote:Op zondag 16 december 2007 22:59 schreef Siegfried het volgende:
Haal je de 2 dagen met een batterij?
Als ik zit te internetten haal ik de 2,5 / 3 uur niet eensMoet wel bekennen dat dit nog met de oude software was, want de nieuwe heb ik zelf nog niet kunnen installeren omdat hij dus al 4 weken weg is ter reparatie.
Uhmm continu internetten doe ik niet, maar internet per dag 15 à 30 minuten. Het ligt er ook aan precies wat ik dan aan het doen ben, maar de update zal wel een duidelijk verschil geven.quote:Op zondag 16 december 2007 22:59 schreef Siegfried het volgende:
Als ik zit te internetten haal ik de 2,5 / 3 uur niet eensMoet wel bekennen dat dit nog met de oude software was, want de nieuwe heb ik zelf nog niet kunnen installeren omdat hij dus al 4 weken weg is ter reparatie.
Met FW 20 haal je makkelijk de 2 dagen.quote:Op zondag 16 december 2007 22:59 schreef Siegfried het volgende:
Heb je niet aangegeven dat ze er gelijk FW20 op moeten zetten?quote:Op zondag 16 december 2007 23:45 schreef Siegfried het volgende:
Ik ben benieuwd.. Maar zal nog wel minimaal 2 weken moeten wachten tot ik mijn telefoon terug heb.
Hoe heb je Rotateme 2.0 draaiend gekregen? Als ik hem wil installeren, krijg ik de melding "Certificaatfout". Kan dit te maken hebben met het feit dat ik FW 12 heb?quote:Op maandag 10 december 2007 19:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, ik heb sinds kort Rotateme 2.0 geïnstalleerd, echt een geweldig programma!Verder heb ik nog ScummV, om zo Day of the Tentacle en Beneath al steel sky op de N95 te draaien.
Dat was het enige wat die hufters gedaan hebben, terwijl het om een duidelijk hardwarematig probleem gingquote:Op zondag 16 december 2007 23:47 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Heb je niet aangegeven dat ze er gelijk FW20 op moeten zetten?
Om te installeren moet je certificaten (signen) aanmaken. Da's een ingebouwde beveiliging om o.a. virussen tegen te gaan. Ultra n00bish als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:26 schreef Vectra het volgende:
[..]
Hoe heb je Rotateme 2.0 draaiend gekregen? Als ik hem wil installeren, krijg ik de melding "Certificaatfout". Kan dit te maken hebben met het feit dat ik FW 12 heb?
(Net vandaag mijjn nieuwe speeltje opgehaald)
Veel certificaten zijn ook maar beperkt houdbaar.quote:Op zondag 30 december 2007 04:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Om te installeren moet je certificaten (signen) aanmaken. Da's een ingebouwde beveiliging om o.a. virussen tegen te gaan. Ultra n00bish als je het mij vraagt![]()
Hier heb je wat info: http://blog.isquare.nl/?p=216
Thanks! Ga er eens induiken!quote:Op zondag 30 december 2007 04:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Om te installeren moet je certificaten (signen) aanmaken. Da's een ingebouwde beveiliging om o.a. virussen tegen te gaan. Ultra n00bish als je het mij vraagt![]()
Hier heb je wat info: http://blog.isquare.nl/?p=216
KPN gooit er 9 van de 10 keer een simlock op.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:40 schreef Exterminator het volgende:
Even 'n ander vraagje tussendoor..
Wil me ook de N95 8GB bestellen via www.hi.nl
Ben op zoek naar 'n nieuwe provider. Wil eigenlijk alles uit één bundel hebben zoals Orange dat heeft. Klopt het dat dit ook zo bij HI is?
Daarnaast heb ik nog 'n vraagje. Als ik een abbo met gsm bij HI afsluit via www.hi.nl is deze dan branded (HI logo op telefoon, rare dingetjes etc) of sim-lock vrij?
Alvast bedankt!
p.s. als dit hier niet zie deze post dan maar als niet geplaatst
Ik 2 keer. Wat krijg je bij HI voor pak 'm beet ¤40 p/m?quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:47 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb bij mijn weten NOOIT een simlock gehad bij Hi, en sowieso niet branded.
Neuh hoor, ik heb nu 3 of 4 toestellen via Hi gekregen, en nooit problemen gehad. Hi doet bij mijn weten sowieso niet aan branding, en zover ik weet zelfs niet aan simlock.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:48 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik 2 keer. Wat krijg je bij HI voor pak 'm beet ¤40 p/m?
Vergeet niet dat providers een enorm tekort hebben aan toestellen. De N95 in het bijzonder. Ook Vodafone levert toestellen zonder lock en eigen firmware. M'n broertje kreeg ook een fabrieks-versie mee. Geloof me, dat doet Vodafone pijn. Zeiden de verkopers ook![]()
quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:50 schreef Siegfried het volgende:
Hierzo: http://www.hi.nl/web/show/id=212898
[ code verwijderd ]
1 |
quote:T-Mobile Flex
Je koopt maandelijks beltegoed in.
Alles uit één bundel: je belt, internet, mms't en sms't uit één bundel.
Bel je buiten je bundel, dan geldt hetzelfde of een lager tarief.
Je beltegoed is onbeperkt houdbaar.
Mooi. Ik had dus 2 gelockte telefoons. Geen probleem verder, want ik hang ze wel aan een datakabel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:53 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Neuh hoor, ik heb nu 3 of 4 toestellen via Hi gekregen, en nooit problemen gehad. Hi doet bij mijn weten niet aan branding, en zover ik weet zelfs niet aan simlock.
Vodaphona kon me de N95 goedkoper aanbieden, maar zij zouden me inderdaad een branded ding geven, en dat wilde ik niet. Dus ben toch maar weer bij Hi gebleven, en die hadden hem gewoon op voorraad
Haha inderdaad. Naja die simlock zou ik voor de zekerheid bij mijn N95 eens moeten testen, maar mijn andere telefoons (6233 & 6230) waren in ieder geval niet gelockt. Maar persoonlijk vind ik simlock ook minder erg dan branding. Simlock heb je geen last van als je gewoon je abo-sim gebruikt, maar branding heb je altijd 'last' van. Denk aan het veel later komen van software updates en die lelijke (doch te verwijderen) logo's op toestel en in de softwarequote:Op donderdag 3 januari 2008 21:56 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Mooi. Ik had dus 2 gelockte telefoons. Geen probleem verder, want ik hang ze wel aan een datakabel.
En ze doen wel degelijk aan een lock bij KPN. Ook op zakelijke toestellen. Dat jij die niet gekregen hebt is mazzel, geloof me.
Je kan overigens beter de loterij winnen
True that.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:01 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Naja die simlock zou ik voor de zekerheid bij mijn N95 eens moeten testen, maar mijn andere telefoons (6233 & 6230) waren in ieder geval niet gelockt. Maar persoonlijk vind ik simlock ook minder erg dan branding. Simlock heb je geen last van als je gewoon je abo-sim gebruikt, maar branding heb je altijd 'last' van. Denk aan het veel later komen van software updates en die lelijke (doch te verwijderen) logo's op toestel en in de software
Heb je de nieuwe firmware?quote:Op maandag 14 januari 2008 11:01 schreef tantesjaan het volgende:
Ik heb nu een maand of vier de Nokia N95. Op de batterij na die snel leeg is vind ik het een fantastisch toestel.
Alleen blijft hij nu hangen op "berichten".
Ik heb een sms'je ontvangen en als ik voor toon bericht kies, laad het scherm gedeeltelijk en gaat niet verder.
Het veld berichten blijft ook openstaan. Ook als ik het afsluit blijft het puntje zichtbaar.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Kwa functionaliteiten, mis je in vergelijking met de HTC's geen opties op de N95? Door de verkoper van de belcompany werd me verteld dat de N95 nl niet eens in de buurt komt van de meeste HTC's.quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:40 schreef Biogarde het volgende:
Ben abosluut geen fanboy want ik heb altijd SE en HTC's versleten. Maar dit toestel was gewoon uberlief![]()
Ah dan ga ik die sites nog maar eens bekijken.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:02 schreef Biogarde het volgende:
www.nieuwemobiel.nl
www.gsmarena.com
Op beide sites kun je ze vergelijken. Die verkoper praat overigens poep. HTC's 'hit' in Nederland met de HTC Touch heeft geen UMTS (en hoger = 3,5 G) aan boord. De rest van de HTC toestellen hebben net zoveel aan boord als o.a. de N95. Wat betreft het gadget-gehalte moet HTC nog een hoop leren. Overigens geen HTC kopen als je een beetje een goede camera wil. Daar zijn ze bij HTC namelijk helemaal niet mee bezig.
De N95 heeft een cardslot, een cover voor de camera (de 8GB niet) en ik draai Garmin navigatie. Gaat als een raket. Route66 draait ook zonder problemen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:44 schreef Shakti het volgende:
De nadelen van de N95
No camera lens protector
No RDS system for the FM radio
Below average GPS performance, no 3rd party apps support
Extra charges for voice assisted navigation
Cannot edit office documents
No card slot
Doesn't charge when connected to USB
En die van de HTC TyTnII
Hefty weight of 190 g
Processor is not powerful enough
No FM radio
Out-of-the-way On/Off key
TouchFLO cube is not available
No full-featured satnav software prebundled
De vetgedrukte vind ik toch wel zwaar meewegen in mijn beslissing. Aargghh, ik word er wild van. Morgen nog maar eens in de winkel kijken en ze maar eens naast mekaar leggen en hopelijk mag ik er dan ook even mee spelen.
En als dat dan niks oplevert dan maar weer verder zoeken. Ik heb de HTC 6500 (oid) al in mijn achterhoofd, maar die is nog veel te duur vind ik.
Firmware update gedaan?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:22 schreef Eierbal het volgende:
De N95 is echt de slechtste 'mp3-speler' dat ik heb gehadDamn, zelfs mijn 3510i speelde nog beter af
Om de 15 seconden valt de muziek weg en wordt voice-dial geactiveerd.. Vervolgens staat het audio-niveau op 0% en staat de boel op pauze.. Vreselijk irritant
Omruilen. Want ik lees nergens de ervaringen die jij hebt. Heb er zelf ook geen last van.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:10 schreef Siegfried het volgende:
Heeft daar niets mee te maken.. Ik heb er stom genoeg (met nieuwste firmware) ook regelmatig last van
Kan t zijn dat je met iets, bijv. band van een tas, tegen dat microfoontje van je oordoppen aandrukt?? dan gaat idd voicedial aan, heb ik ook wel gehad.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:22 schreef Eierbal het volgende:
De N95 is echt de slechtste 'mp3-speler' dat ik heb gehadDamn, zelfs mijn 3510i speelde nog beter af
Om de 15 seconden valt de muziek weg en wordt voice-dial geactiveerd.. Vervolgens staat het audio-niveau op 0% en staat de boel op pauze.. Vreselijk irritant
Ik heb al een flinke klachtenbrief naar Hi gestuurd (niet over dit alleen natuurlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:12 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Omruilen. Want ik lees nergens de ervaringen die jij hebt. Heb er zelf ook geen last van.
Ja, maar zelfs met de afstandsbediening op lock doet ie dat..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:19 schreef Skijs het volgende:
[..]
Kan t zijn dat je met iets, bijv. band van een tas, tegen dat microfoontje van je oordoppen aandrukt?? dan gaat idd voicedial aan, heb ik ook wel gehad.
Laat ff weten of je er eentje krijgt, want dat zal wel tof zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:32 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik heb al een flinke klachtenbrief naar Hi gestuurd (niet over dit alleen natuurlijk) waarin ik vraag om omruiling (met de 8GB). Dus ik ben eens benieuwd.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houdenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:35 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Laat ff weten of je er eentje krijgt, want dat zal wel tof zijn
NSP.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:36 schreef Badabingea het volgende:
Mijn 0 is kapot, wat kan ik het beste doen. Ik heb een Vodafone abbo.
Wanneer ben ik hem het minste lang kwijt?
NSP of Vodafone?
Alvast bedankt.
Ja klopt, het gaat me ook om de 8Gb versie. Tenminste dat lijkt me een betere keus dan de gewone (of heb ik het verkeerd?). 32Gb zie ik mezelf niet echt op mn gsm zetten aan muziek, data of foto's.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
De N95 heeft een cardslot, een cover voor de camera (de 8GB niet) en ik draai Garmin navigatie. Gaat als een raket. Route66 draait ook zonder problemen.
Je hebt de 8GB versie gebruikt als referentie. De 8 GB heeft flash aan boord. De oldskool N95 heeft ondersteuning tot 32 GB in de vorm van micro SD. Groter maken ze niet, want dat past niet op zo'n klein kaartje.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:10 schreef Biogarde het volgende:
ik draai Garmin navigatie. Gaat als een raket. Route66 draait ook zonder problemen.
Zit met firmware V20..quote:
Mja, ik he beven gekeken en kwam erachter dat het lock-dingetje echt helemaal niks uit maakt. Wanneer je hem op lock hebt schakelt ie nog steeds over op voice-dialing wanneer je perongeluk (door idd een tas oid) een van de knopjes indrukt.. Erg frusterendquote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:19 schreef Skijs het volgende:
[..]
Kan t zijn dat je met iets, bijv. band van een tas, tegen dat microfoontje van je oordoppen aandrukt?? dan gaat idd voicedial aan, heb ik ook wel gehad.
Garmin en Route66 draaien met de interne GPS. Tom Tom draait ook, maar die ondersteunen de interne chip niet. Ze weigeren hier aan mee te werken en tot nu toe is het nog niemand gelukt de software te kraken. Tom Tom is dus wel te gebruiken, maar dan met een externe GPS adapter (bluetooth).quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:44 schreef Shakti het volgende:
[..]
Ja klopt, het gaat me ook om de 8Gb versie. Tenminste dat lijkt me een betere keus dan de gewone (of heb ik het verkeerd?). 32Gb zie ik mezelf niet echt op mn gsm zetten aan muziek, data of foto's.Totnutoe kwam ik prima vooruit met mn 2Gb kaartje in mn qtek. Meer dan genoeg plek.
Maar als ik het dus goed begrijp hang je dus aardig, aangezien je in de 8Gb versie min of meer verplicht bent om het navigatie gebeuren van nokia zelf te gebruiken. Tenzij je natuurlijk gaat rommelen met rom updates en dergelijke.
Oh en hoe zit het nu eigenlijk met office bestanden op de n95? Kan ik er nu wel of niet mee werken?
Ah perfect, dit kon ik dus nergens zo duidelijk terugvinden.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:20 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Garmin en Route66 draaien met de interne GPS. Tom Tom draait ook, maar die ondersteunen de interne chip niet. Ze weigeren hier aan mee te werken en tot nu toe is het nog niemand gelukt de software te kraken. Tom Tom is dus wel te gebruiken, maar dan met een externe GPS adapter (bluetooth).
Bovenstaande werkt zowel op de 8GB als op de gewone versie.
Oke, dus het alleen lezen van office bestanden is de standaard, als ik de licentie koop (of vindquote:Office-bestanden zijn gewoon te gebruiken. Op de telefoon staat een office-pakket voor-geinstalleerd en deze kan alleen lezen. Je kan hier een licentie voor kopen of als je handig genoeg bent zoeken naar een crack. Het krioelt op het internet naar gekraakte software. Hoef ik niemand uit te leggen me dunkt.
Symbian is de tegenhanger van Windows. Symbian kan hetzelfde als Windows. Syncen, lezen, schrijven etc etc, alles kan en is mogelijk.
Garmin op de N95: http://nl.youtube.com/watch?v=76f25GHhSOc
Word schrijven of excel wil je echt niet op een Symbian. Daar is Windows beter in. Scherm is er ook te klein voor. Lezen gaat overigens wel prima.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:51 schreef Shakti het volgende:
[..]
Ah perfect, dit kon ik dus nergens zo duidelijk terugvinden.
[..]
Oke, dus het alleen lezen van office bestanden is de standaard, als ik de licentie koop (of vind) dan kan ik ze dus ook wijzigen/aanmaken.
Het was me duidelijk dat symbian de tegenhanger van windows is. ik vroeg me alleen af (aangezien ik daar tegenstrijdige verhalen over hoor) of het nu wel of geen problemen geeft met het sync-en met mn pc en het werken met office/windows gerelateerde programma's en documenten. (ik kan er behalve navigatie toch ook nog andere progs opzetten, net als bij windows mobile?)
Sorry voor de misschien blonde vragen, maar ik vraag het liever dan dat ik straks iets aanschaf waar ik totaal niks mee kan.
Dit is zeer helder en bruikbare info!! Thanx.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:02 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Word schrijven of excel wil je echt niet op een Symbian. Daar is Windows beter in. Scherm is er ook te klein voor. Lezen gaat overigens wel prima.
Er kleeft een nadeel aan Symbian. Sinds Symbian versie/generatie 3 moet je certificaten aanmaken voor het installeren van applicaties. Eigenlijk een soort signature die bij je imei hoort. Nokia doet dit volgens eigen zeggen voor het vermijden van virussen. Hoe en wat staat in het begin van dit topic beschreven. Vrij simpel, maar je moet even weten hoe en wat.
Voor Symbian is net zoveel te vinden als voor Windows. De makers van die software schrijven voor beide OS'en. Nadeel is wel het steeds moeten aanmaken van een certificaat. Dat hoeft bij Windows nog niet.
Nadeel van Windows-telefoons is vaak de grootte van zo'n ding. Ze zijn er wel kleiner, maar dan ontbreken er weer zaken. Daar zijn Sony-Ericsson en Nokia momenteel veel beter in.
HTC touch is een leuk ding, maar UMTS ontbreekt. Evenals een redelijke camera etc etc. Gadgetgehalte is een stuk minder. Maar goed, ik beslis niet over jouw geld of smaak.
Lang verhaal kort: Voor office (uitgebreid) moet je bij Windows zijn. Heb hier zelf ook nog een HTC touch en wanneer deze een sheet van 3 MB of groter moet openen, dan kun in de tussentijd een bakkie koffie zetten. Ben van mening dat het leuk meegenomen is, maar je dit soort zaken beter op een PC kunt doen.
Product-code aanpassen. Staat beschreven ergens aan het einde van het vorige topic (zie OP)quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb sinds vandaag de N95 8gbGeweldig toestel, alleen probeer ik net de firmware te updaten van versie 10 naar 15, zegt de update software al dat de telefoon up to date is terwijl deze dus versie 10 is op dit moment
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Thanks alleen het lukt nietquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:48 schreef daReaper het volgende:
[..]
Product-code aanpassen. Staat beschreven ergens aan het einde van het vorige topic (zie OP)
Dat kan, heb ik ook gedaan. En het werkte gewoon nog goed.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:38 schreef Morpheus2002 het volgende:
Inmiddels gelukt! In dat NNS tooltje is de IMEI code toch je eigen product code? Kan ik nu na het updaten met diezelfde tool m'n eigen product code weer herstellen of verziek ik dan de telefoon?
Dat was de vraag niet. In de 8GB zit namelijk een andere accu.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vind de accu niet slecht hoor van de N95 8gb.
Toch zou ik de 8GB kopen, omdat daar een hoop kinderziektes uitgehaald zijn, en er zit een betere accu in.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:53 schreef MaxC het volgende:
Ik had hiervoor een LG Chocolate, maar zat me enorm te ergeren aan die accu eigenlijk.
Zit echt te twijfelen tussen N95 en Samsung G800
Wel klote, ik vind de 8GB versie véél mooier maar hoef geen 8 GB(75 mb is voor mij al genoeg)
Zit bij m'n abo in, onbeperkt streamen van Ned. 1/2/3, RTL4, SBS6 en nog wat meuk.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:15 schreef Siegfried het volgende:
TV kijken?
Via de Orange World portal inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:27 schreef Siegfried het volgende:
Maar via wat dan? Via een progje, of een webportal?
Is de 8gb accu los verkrijgbaar en bruikbaar in de 'gewone' N95?quote:Op maandag 21 januari 2008 16:05 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. In de 8GB zit namelijk een andere accu.
Los verkrijgbaar, vast wel. Bruikbaar; nee.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Is de 8gb accu los verkrijgbaar en bruikbaar in de 'gewone' N95?
Heb je daar een URL van? Wil wel eens proberen of ik die ook kan bereikenquote:Op maandag 21 januari 2008 16:29 schreef JDude het volgende:
[..]
Via de Orange World portal inderdaad.
Haha daarom moet hij als hij een N95 koopt de 8GB kopen.quote:Op maandag 21 januari 2008 16:05 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. In de 8GB zit namelijk een andere accu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |