Ingmar (4/1/06) wil ook graag in het lijstje. Vindt ie leuk voor dat laatste maandje.quote:
quote:Op vrijdag 14 december 2007 21:58 schreef cattie het volgende:
Zit ik twee uur geleden te verkondigen dat we hem echt niets anders gaan geven, Ive heeft net zijn flesje met kant en klaar papje op.Hij werd helemaal van slag wakker en mijn man en ik hadden allebei heel sterk het gevoel dat hij het even nodig had. Daarnaast is het het enige zuivelproduct dat hij nog wil, dus dan krijgt hij daar ook nog wat van binnen.
Zucht. Nu al gezwicht. Het is de makkelijke oplossing, ik weet het, maar het doet me ook zo'n pijn als hij zo van slag is en niet meer kan slapen...
Onze oudste heeft dit ook gehad, wel ietsje minder extreem, maar ze wou ook niet meer douchen of in bad nadat ze in bad gepoept had. We hebben het toen heel geleidelijk weer opgebouwd. Eerst wassen bij de kraan, later een teiltje, met een van ons onder de douche, met een van ons in bad. Als ik me goed herinner moesten we ook een paar keer een stapje terugdoen en continu geruststellen. Het duurt lang, maar het komt goed.quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:17 schreef MeNicole het volgende:
Ik ga toch even met een dringende vraag uit de lurk stand komen.
Mikael heeft sinds dinsdag echt doodangsten voor water. Hij had dinsdagochtend bij mijn ouders thuis in bad gepoept. Dat was de allereerste keer en hij is daar denk ik behoorlijk van geschrokken. Als ik nu alleen al het badje pak krijgt ie paniek. En niet een klein beetje maar hij raakt helemaal overstuur. Dus ok niet meer in bad dan maar onder de douche. Maar ook dan dikke paniek. Tis nu zelfs zo erg dat als ik aan het afwassen ben en hij ziet dat dat ie al in paniek raakt. Wat moet ik hier nou mee? Ik wil hem niet dwingen omdat ie echt heel bang is. Zo heb ik hem nog nooit gezien. Want hij zal toch echt schoon moeten en ik moet toch echt wel afwassen. En onze hond moet toch echt wel een waterbakje in de keuken en Mikael moet toch ehct wel in diezelfde keuken eten.
Iemand tips want steeds wassen met zo'n zwitsal washandje is natuulijk ook geen doen.
Daar gaan wij nu ook maar even van uit. Ive werd om half 3 wakker en het duurde even voordat hij in slaap viel, maar daarna heeft hij tot 9 uur geslapen! Hij had het blijkbaar even nodig. We hebben besloten om toch maar vooral er relaxt mee om te gaan. Rustig blijven met eten, eet hij wat is het geweldig, anders is het ook geen ramp. En heeft hij daarna nog een flesje nodig, dan maar een flesje. Mijn man heeft vanochtend een hele preek gekregen van een familielid dat Ive toch echt van die nachtfles af moet, maar daar zijn we alle drie nog niet klaar voor. En ik ga er van uit dat hij ergens voor dat hij 18 is wel stopt met een flesje 's nachts!quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:07 schreef Belana het volgende:
cattie, maak je niet druk. zoals ik zeg, Ezra krijgt 's nachts nog een fles. en als ie beter eet komt ie 's nachts niet voor die fles, maar ik kan het eten overdag niet afdwingen en ik heb 's nachts geen zin in toestanden. want Ezra blijft brullen en dan is Liam ook wakker. heb er geen zin in. het komt wel weer. heus.
Hihi, mijn dochter krijgt soms (2 is ze inmiddels he) 's nachts nog wel eens een nachtvoeding (borst ook nog, he, de schándequote:Op zaterdag 15 december 2007 15:05 schreef cattie het volgende:
Mijn man heeft vanochtend een hele preek gekregen van een familielid dat Ive toch echt van die nachtfles af moet, maar daar zijn we alle drie nog niet klaar voor. En ik ga er van uit dat hij ergens voor dat hij 18 is wel stopt met een flesje 's nachts!![]()
quote:Op zondag 16 december 2007 10:46 schreef nanalune het volgende:
Vervelen jullie kindjes zichzelf ook zo snel?
Als ik een uurtje thuisben alleen al is tie op zijn speelgoed uitgekeken ( en hij heeft echt wel genoeg ..) Ik rouleer de speeltjes ook wel om de zoveel tijd etc etc.
Zodra hij zich gaat vervelen gaat hij zijn favouriete spelletjes doen , namelijk: 'mama's aandacht trekken. Door stoer te gaan staan op de tafels en stoelen , en er dan iets minder stoer af te vallen trouwens![]()
Dus,. het enige wat werkt is kind en bijbehorende materialen in de auto te doen en ergens heen te gaan.
Zodra we elders zijn heb ik geen kind meer aan hem, zoet spelen en om zich heen kijken.. herkenbaar?
Nu ik over tijd loop met een dikke buik kan ik niet de hele dag de hort op , dus het huis wordt voor ons beiden te klein met zo'n kleine acrobaat..
hmm, dat klinkt een beetje alsof je het idee hebt dat vervelen een probleem zou zijn. Maar dat hoort ook bij zijn opvoeding. Een kind mag best eens merken dat niet alles voor hem geregeld wordt. Natuurlijk ben je er het grootste deel van de tijd wel voor hem, maar soms even niet. Dan moet ie even zichzelf vermaken. En dat gaat met vallen en opstaan. Bij dreumesjes meestal letterlijkquote:Op zondag 16 december 2007 10:46 schreef nanalune het volgende:
Vervelen jullie kindjes zichzelf ook zo snel?
Als ik een uurtje thuisben alleen al is tie op zijn speelgoed uitgekeken ( en hij heeft echt wel genoeg ..) Ik rouleer de speeltjes ook wel om de zoveel tijd etc etc.
Zodra hij zich gaat vervelen gaat hij zijn favouriete spelletjes doen , namelijk: 'mama's aandacht trekken. Door stoer te gaan staan op de tafels en stoelen , en er dan iets minder stoer af te vallen trouwens![]()
Dus,. het enige wat werkt is kind en bijbehorende materialen in de auto te doen en ergens heen te gaan.
Zodra we elders zijn heb ik geen kind meer aan hem, zoet spelen en om zich heen kijken.. herkenbaar?
Nu ik over tijd loop met een dikke buik kan ik niet de hele dag de hort op , dus het huis wordt voor ons beiden te klein met zo'n kleine acrobaat..
geef hem dan een oude krant, altijd goed, of een lege doos met deksel en met proppen papier gevuldquote:Op zondag 16 december 2007 11:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oh, ik speel ook met hem, hoor. En hij gaat daar echt van stralen en idd nieuwe uitdagingen ontdekken. Erg leuk! En soms is het even klaar, dan moet hij zelf spelen. Die overgang is meestal even een drama
hoe bedoel je? zonder gehuil en ander protestvormen?quote:Op zondag 16 december 2007 12:41 schreef _evenstar_ het volgende:
mee eens is.
trouwens wat anders, hoelang heeft het geduurd voordta jullie kindjes enigzins normaal de luier verschoond kon worden/afgedroogd/gezichtje-handjes poetsen worden e.d. ?
ms dat laatste dan aanhouden, ze is zoals ze is toch, anders dan anderen maar niet persé 'verkeerd', toch?quote:Op zondag 16 december 2007 12:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja dat doen we al, tis niet dat ze de gehele buurt bij elkaar schreeuwt, maar meer hoe leg ik dat uit, al paniek voordat ze weet wat er moet komen, huilten ten tijde, heftig nee schuddend.
Sowieso qua aanraking is ze heel erg op zichzelf, ze geeft kusjes en knuffels genoeg, maar alleen als het van haar uit komt zeg maar, anders is het paniek/mopperen.
Beetje duidelijk wat ik bedoel.
Niet dat het een ramp is, vroeg me gewoon af is het een leeftijdsdingetje of het te maken heeft met al die keren dat in het ziekenhuis de artsen haar nakeken enzo dus gewoon fysiek van anderen naar haar toe contact niet zo fijn vind.
Wanneer ze zelf de aangeef kan doen is er namelijk niets aan de hand.
Ik geef hem veel "kosteloos" materiaal:quote:Op zondag 16 december 2007 12:29 schreef milagro het volgende:
[..]
geef hem dan een oude krant, altijd goed, of een lege doos met deksel en met proppen papier gevuld
en ze is nog zo klein, een beetje 'pushen' af en toe is soms nodig, al was het maar om te laten wennen aan later, waar je zovaak nog geconfronteerd zal worden met moeten terwijl je niet wil, maar verder, als het vooral op die momenten gaat, die je aangaf, ach, laat haar lekker.quote:Op zondag 16 december 2007 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap wel wat je bedoeltvandaar dat ik ook wel vermoed dat het daardoor komt, het vrij logisch vind.
Is ook niks mis mee, ze is voor ons prima zoals ze is, die dingen horen bij der.
Vroeg het me gewoon af ,
En dat forceren vind ik ook niets, soms bij een fysio/logopedie oid moet het wel, maar das gezonder forcering .
Regelmaat tis goed, maar soms dan dnek ik echt jeetje t zijn geen hondjes
precies, en vervelen is ook bezig zijnquote:Op zondag 16 december 2007 13:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik geef hem veel "kosteloos" materiaal:
- (lege) blikken, die rol ik over de vloer
- ik doe een verassing in een oude doos: een speeltje/knuffel van hem. iets dat hij dus al had, he?
- kranten, tijdschriften
- plastic flesje, daar draait hij het dopje op en af
- inderdaad een doos met deksel waarin ik allerlei ongevaarlijke troep heb gestouwd
Van alles dus! En tja, soms moet hij gewoon echt even zichzelf vermaken.
Dát si het vooral..een uur is veel voor hem , en dan heeft hij al van alles gedaan.. als je nagaat dat zijn concentratieboog 1 á 4 minuten is..quote:Op zondag 16 december 2007 13:33 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, en vervelen is ook bezig zijn![]()
het is ook best lastig, wat voor ons 'een halfuurtje' is, is voor zo'n dreumdinges ms wel oneindig onoverzienbaar lang en slaat dus de verveling toe op exact 30 minuten en 1 seconde .. klok uit het zicht zetten dus
Ja mijn ma zei eerder vandaag ook al dat ie dat zei. Maar tis eigenlijk niet zo heel bijzonder hier. Hij heeft wel meer hele zinnen al. Maar deze was gewoon leuk door de gekke mama.quote:
Haha zo bedoelde ik het ook niet. Maar hoor in mijn omgeving heel vaak dat Mikael zo voor loopt. Terwijl dat allemaal best nog wel meevalt. Praten en lopen is zo'n beetje ook het enige wat ie zelluf doetquote:Op zondag 16 december 2007 18:29 schreef Belana het volgende:
hahahaha, MeNicole, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ezra kan dat gewoon allemaal nog niet
lopen kan ie wel, maar nog steeds niet van harte, hij "loopt" momenteel op zijn knietjeserg koddig gezicht
Hier was het een 'faaase' bij beiden, dat geprotesteer bij die activiteiten als kont, snoet en handen poetsen. En ik heb wel gewoon 'geforceerd'quote:Op zondag 16 december 2007 13:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik snap wel wat je bedoeltvandaar dat ik ook wel vermoed dat het daardoor komt, het vrij logisch vind.
Is ook niks mis mee, ze is voor ons prima zoals ze is, die dingen horen bij der.
Vroeg het me gewoon af ,
En dat forceren vind ik ook niets, soms bij een fysio/logopedie oid moet het wel, maar das gezonder forcering .
Regelmaat tis goed, maar soms dan dnek ik echt jeetje t zijn geen hondjes
Tja, eerst zeiden ze van niet, maar volgens de orthopedist was het met die plaaster niet echt een probleem, en hij zei dat het toch niet tegen te houden is. Je kan hem idd geen 24u op 24 terug op zijn kont gaan zetten...quote:Op maandag 17 december 2007 09:15 schreef Moonah het volgende:
Oh, wat goed dat Fons er al weer op kan lopen! Als dat mág tenminste...
Zijn eerste stappen los deed hij iets voor hij elf maanden was, maar dan heeft hij eerst nog een maand of twee echt op de 'alpinistenmanier' gelopen. Telkens korte stukjes met een doel, zeg maar...quote:Op maandag 17 december 2007 09:24 schreef Moonah het volgende:
Nee, dat kan ook niet. Het zou ook wat zijn, net kunnen lopen en het dan niet mogen!
Hoewel, Fons loopt eigenijk al een maand of wat he?
ms komt er een 'griepje' aan, Vivi... wij kunnen het aan voelen komen en het dan ook zeggen.. Dean natuurlijk nog niet, en als wij ons niet echt lekker voelen, eten we toch ook niet...zolang hij maar drinkt, en ja pap telt dan ook.quote:Op maandag 17 december 2007 20:16 schreef Vivi het volgende:
Mag ik even inbreken? Ik stel mijn vraag maar even hier aangezien ik niet denk dat de kleine baby-moeders er raad mee weten; Mijn mannetje eet sinds 3 dagen heel slecht, waar hij voorheen als een bootwerkertje zijn knuistjes bij alles opat gaat brood er amper in en warm eten al helemaal niet, een fles wil ie een paar slokjes (behalve pap 's ochtends) maar het houdt echt niet over. En toen ik hem vandaag uit het KDV haalde was ie helemaal ontstemd, thuis aangekomen wilde hij helemaal niets behalve bij mij op schoot de banaanpose oefenen en slapen. Hij bleef maar snikken, het arme druifje
Echt niets voor hem allemaal.
Hij wilde wel een beetje drinken en nu heb ik hem maar in bed gelegd, waar hij vooralsnog ligt te slapen. Maar dus wederom heeft hij geen avondeten op. Er zijn wel 2 boventandjes aan het doorkomen, zou het daaraan kunnen liggen?
Daarom maakte ik me nog niet écht heel erg zorgen idd, want een sapje gaat er wel in bij meneertje, en zijn fruithapje ook gelukkig...hij wilde volgens mij gewoon ff lekker zielig zijn vandaag, (heb ik ook wel esquote:Op maandag 17 december 2007 20:45 schreef milagro het volgende:
[..]
ms komt er een 'griepje' aan, Vivi... wij kunnen het aan voelen komen en het dan ook zeggen.. Dean natuurlijk nog niet, en als wij ons niet echt lekker voelen, eten we toch ook niet...zolang hij maar drinkt, en ja pap telt dan ook.
quote:Op maandag 17 december 2007 20:58 schreef MeNicole het volgende:Mikael is net een uur, een heel uur in bad geweest
![]()
Ik had het grote zwembad maar uit de kast gehaald en daar hebben we eerst met zijn tweetje ingezeten. Toen heb ik me aangekleed en is Mikael erin gebleven![]()
En toen wilde ie er niet meer uitBrullen joh niet normaal
ja, lekker zielig zijn is tof af en toe, spijbelen van het KDVquote:Op maandag 17 december 2007 20:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
Daarom maakte ik me nog niet écht heel erg zorgen idd, want een sapje gaat er wel in bij meneertje, en zijn fruithapje ook gelukkig...hij wilde volgens mij gewoon ff lekker zielig zijn vandaag, (heb ik ook wel es) maar zoals je zegt; ze kunnen nog zo weinig aangeven en ik heb er verder geen ervaring mee dat hij zich zo gedraagt, dus dan zoek je toch even wat bevestiging van de wat meer ervaren mama's
Ik hield altijd mijn thermometer tegen de lampquote:Op maandag 17 december 2007 21:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, lekker zielig zijn is tof af en toe, spijbelen van het KDV![]()
ik heb als overjarige kleuter wel eens mijn handjes tegen de verwarming gehouden voor het 'klamme handjes effect' wat idd resulteerde in "omg, je bent helemaal () klammig, blijf morgen maar thuis een dagje"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nu, Dean doet ms hetzelfde, een dagje Sonja Bakkeren, en 24/7 mama's schoot gegarandeerd
wij waren Wunderkinder, Vivi, onze moeders ver vooruitquote:Op maandag 17 december 2007 21:53 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik hield altijd mijn thermometer tegen de lamp
Zouden we toch een béétje erfelijk belast zijn?![]()
Ook hier nog alletwee aan de fles. Maud leeft er nu op. En ik ben blij dat ze drinkt........zoquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:32 schreef Belana het volgende:
Ezra drinkt, net als Liam (1,5 en bijna 4) nog steeds regelmatig flesjes melk. 's morgens, 's middags en 's avonds en Ezra dan ook nog een keer 's nachts zelfs
Een plaatje uit zijn Fonsnieuws.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:22 schreef Lishe het volgende:
Jaaaaa! wat goed Bass-miss! (En wat leuk zo die foto!)
Myrthe en Juliette zijn er nu al een uur mee aan 't spelen, dus dat 'ingroeien' valt mee. Juul is reuzetrots als ze 'm weer eens gevonden heeftquote:Op dinsdag 18 december 2007 20:15 schreef poemojn het volgende:
Hopla - verstoppertje spelen is ook erg leuk, maar daar moet ze nog wel een beetje ingroeien denk ik.
Ei trok net zo snel weer weg als dat ie op kwam. Dus denk dat het morgen gewoon een bult is met een giga blauwe plek. Maar waarom doen die kleintjes dat nou ALTIJD als ze niet thuis zijnquote:Op woensdag 19 december 2007 13:16 schreef milagro het volgende:
zo'n ei komt ontzettend snel op, hè, bij zo'n kleintje, ik zag dat bij een kenniskindje ook eens, die dacht dat wijdbeens en arms van de bank af springen, horizontaal, een goed idee was
en ja, het is superzielig, om zelf ook zowat tranen te krijgen inderdaad....
al dacht ik wel dat een ei op zich een goed teken was.
ga maar snel je hart lijmen
quote:Op woensdag 19 december 2007 13:19 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ei trok net zo snel weer weg als dat ie op kwam. Dus denk dat het morgen gewoon een bult is met een giga blauwe plek. Maar waarom doen die kleintjes dat nou ALTIJD als ze niet thuis zijn
Ja heb Kevin ook gezegd dat ie Mikael goed in de gaten moest houden of ie niet misselijk werd of als ie over ging geven of zo dat ie dan toch ff de dokter moest bellen.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:34 schreef Moonah het volgende:
MeNicole, ik ben bij kinderen in de klas wel altijd heel alert of ze niet misselijk zijn na een val op hun hoofd ivm een evt hersenschudding...
Joh! Wat goed!quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:42 schreef _evenstar_ het volgende:
wij, na vandaag weer rode kool toegevoegd,
quote:
Ik vind het wel herkenbaar dat ik het niet leuk vind om genegeerd te worden ja, en deel wil nemen aan het gezelschap. Misschien associeer je hem iets te veel met een hondje? Dat ik mijn kind negeer als hij huilt of iets wil "zeggen" herken ik dan weer niet.quote:Op maandag 24 december 2007 10:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Menneke hier is nogal de aandacht aan het trekken vanuit de box. Ik weet dat hij heel lief kan spelen, dus we negeren het. Maar opvallend is dat hij het vooral bij mij doet. Ik kom net terug van rijles en hij was steeds lief geweest en nu zit hij te snikken met grote uithalen. Sssst... het is nu stil en er wordt gebrabbeld. Maar 't is net een hondje, je hoeft maar een beweging te maken en het begint weer. 'ik ben hier, ik ben hier!' Of je zegt iets tegen elkaar of je kijkt even naar hem...
Ik negeer het altijd zoveel mogelijk, volgens mij net zoveel als papa. Toch vertoont hij dit gedrag het meest bij mij.
Herkenbaar voor iemand?
Sorry, ik reageerde ook een beetje kattigquote:Op maandag 24 december 2007 14:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oohw! Nee, dat bedoel ik toch niet, Vivi. Kijk, hij krijg de aandacht als hij erom vraagt. Ik zie een duidelijk verschil tussen iets willen weten/vragen/vieze luier/iets anders duidelijk maken en het feit dat mama en papa even iets anders doen dan hij.
Laat ook maar...
Okee. Dan is het goed.quote:Op maandag 24 december 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sorry, ik reageerde ook een beetje kattig
quote:Op woensdag 26 december 2007 22:57 schreef Randa_v het volgende:vanaf morgen mag Merlijn echt naar het Peutertopic, is meneer al twee jaar.
Jeeh, wat gaat het snel.
Haha das ook lief. Mikael weet heel goed waar die kus moet. Als die zich zelf pijn doet komt ie half huilend half lachend naar me toe met zijn tong uit zjn mond om een kus vragenquote:Op donderdag 27 december 2007 10:43 schreef Sugar het volgende:
Zo ben ik ook erg verliefd op Storm, die, als hij zijn bolletje gestoten heeft of op zijn knietjes gevallen is, steevast naar me toe komt lopen, met een handje vooruit om er een kus op te krijgen. Waar hij ook pijn heeft, op die hand hoort een kus, afgekeken van grote zus.
quote:Op donderdag 27 december 2007 12:14 schreef RockabeIIa het volgende:
Och Yppy, tis echt een madammeke! mooi verfijnd koppie ook <3
Ik ben ook verliefd op Brent geloof ik. Zelfs dat al mijn kleren de hele kerst onder de snotvegen zaten omdat hij zo graag knuffelt vond ik niet erg
claim ik bij deze het aller allerallerliefste meiskequote:Op donderdag 27 december 2007 20:55 schreef Moonah het volgende:
Och, Maud, alweer ziek?Sterkte ermee hoor Chaca!
En jullie kunnen allemaal wel zeggen dat je verliefd bent, maar ík heb toch maar mooi het allerallerallerliefste ventje van de heeeeeeele wereld!![]()
Ghehehe, nou als Kendahl zijn koppie stoot en hij is bezig, dan loopt hij liever door. Maar dan zie je wel af en toe even zo'n handje naar het pijnlijke plekje gaan.quote:Op donderdag 27 december 2007 10:43 schreef Sugar het volgende:
Zo ben ik ook erg verliefd op Storm, die, als hij zijn bolletje gestoten heeft of op zijn knietjes gevallen is, steevast naar me toe komt lopen, met een handje vooruit om er een kus op te krijgen. Waar hij ook pijn heeft, op die hand hoort een kus, afgekeken van grote zus.
quote:Op donderdag 27 december 2007 20:55 schreef Moonah het volgende:
Och, Maud, alweer ziek?Sterkte ermee hoor Chaca!
En jullie kunnen allemaal wel zeggen dat je verliefd bent, maar ík heb toch maar mooi het allerallerallerliefste ventje van de heeeeeeele wereld!![]()
Oh dat is zo lastig als ie op bepaalde momenten niks van je wil weten. Mikael heeft dat heel erg als ik bij mijn ouders ben. Dan is mijn vader helemaal heilig. Ik mag en kan dan niks meer goed doen. Opa voor en opa na.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:45 schreef cattie het volgende:
Ive kan ook bepaalde dingen al heel goed aangeven, bijvoorbeeld wanneer en wat hij wil eten. Maar regelmatig heb ik het idee dat hij me iets duidelijk wil maken, maar het niet lukt.
Dat ik het een moeilijke leeftijd vind, komt waarschijnlijk ook omdat Ive nog steeds heel erg naar zijn vader toetrekt en mij afstoot.
Geef dat arme kind dat lampje. Ik kan er zo nog eentje makenquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:48 schreef kozakken het volgende:
Romme loopt. Dat vond ik al een eerste verademing.
Maar ik wil zo graag dat hij me meer kan vertellen!!
Wat hij bijvoorbeeld nu al drie weken bedoelt wanneer hij wijst naar het plankje boven zijn commode![]()
Ondertussen heb ik zowat alles al gegeven behalve het lampje van M@xen laat ik nou toch denken dat hij perse die wil hebben. Maar ik kan het hem niet uitleggen en hij mij ook niet.
Maar goed.. met heel hard krijsen en wijzen kom je ook een heel eind toch![]()
(en grommen en lachen en je boos achterover gooien en kastjes opentrekken en boven op krukjes klimmen en de computer van papa en mama uitdrukken en blokjes naar het hoofd van elke willekeurige voorbijganger werpen en en en...
)
Euhm... Icicle heeft er één. En die ander zit in haar buik nog.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:48 schreef kozakken het volgende:
Had Icicle dat ook niet met een van haar kinderen? Of was het iemand anders die dat een tijdje terug vertelde. Er wordt in ieder geval momenteel een gat in de dag geslapen.
*glim* ja, hé?quote:Op zondag 30 december 2007 14:10 schreef cattie het volgende:
Wat goed van Kendahl!
Kozakken, Romme klinkt als een gezellige bengel! Dat grommen en wijzen en op dingen klimmen komt mij heel bekend voor. Wat grappig dat hij 's avonds zo gaat spelen in zijn bedje!
Fons klimt ook zeer graag op trappen en ladders (handig tijdens onze verbouwingen...).quote:Op zondag 30 december 2007 17:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
*glim* ja, hé?
Dus Ive klimt ook al overal op? Je kunt waarschijnlijk geen minuut je ogen dicht doen, hé?
Kendahl draait zich bij de kleinste drempel al om, om er vervolgens achterwaarts, heel voorzichtig vanaf te kruipen. Maar hij is ook enthousiaster als ik er niet bij benquote:Op zondag 30 december 2007 17:59 schreef cattie het volgende:
Oef Fons, da's niet zo handig! Ive heeft daar ook een handje van.
Als ik even niet oplet staat Ive op de keukentafel. Of de vensterbank. Of boven aan de trap, enz.![]()
![]()
Ja, dat vind ik nou knap! Hier wordt echt met alles wat smeert en met voedsel gesmeerd. Brent wil tegenwoordig zelf met lepel of vork eten en hij krijgt het echt elke keer voor elkaar om toch op het laatst die stukjes boterham met leverpastei fijn te kneden en door zijn haar, in ogen, in zijn kleren en op de tafel, grond en stoel te smeren.quote:Op zondag 30 december 2007 10:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En net lagen er nog rijstkorrels van gisteren, dus pakte ik stoffer en blik om het op te vegen. Hij keek heel even wat ik aan het doen was en pakte toen ook een korreltje en deed het in het blik.
Zo gaat Mikael altijd op de rand van de bank staan om zich daarvan af boven op mij te storten. Besef is er alleen nog niet dat als ik niet op de bank lig dat ie dat dan niet moet doen. Hij heeft dan ook al de nodige noodlandingen gemaakt op het laminaatquote:Op zondag 30 december 2007 17:28 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Fons klimt ook zeer graag op trappen en ladders (handig tijdens onze verbouwingen...).
Wat minder is, is dat hij denkt dat hij zich 'gewoon' naar beneden kan laten storten, want we vangen hem toch wel op.
Zo was ik deze morgen net op tijd om een schaterlachend ventje te vangen net voordat hij de trap afdook...
heerlijk toch? hier is er ook een die heerlijk van smeren houd.quote:Op zondag 30 december 2007 19:03 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik nou knap! Hier wordt echt met alles wat smeert en met voedsel gesmeerd. Brent wil tegenwoordig zelf met lepel of vork eten en hij krijgt het echt elke keer voor elkaar om toch op het laatst die stukjes boterham met leverpastei fijn te kneden en door zijn haar, in ogen, in zijn kleren en op de tafel, grond en stoel te smeren.
Met warm eten is het serieus feest.![]()
Net voor de 2e keer in zijn leventje pannenkoeken (met appel en rozijntjes) voor hem gebakken. Hij genoot er zichtbaar van en toen hij eindelijk vol zat moest er nog effe gesmeerd worden. Dus hij gaat zo lekker losweken in de tub en dan naar bed.![]()
een petje heeft ze niet alleen een winter vmutsquote:Op zondag 30 december 2007 21:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Laat es een foto zien met dat petje
Ohohquote:Op zondag 30 december 2007 21:58 schreef Moonah het volgende:
Mijn hemel, klimmen. Ik houd mijn hart vast. Tot nu toe was het te overzien. Maar vandaag bij mijn moeder heb ik een hele barricade opgeworpen als alternatief hekje naar de keuken en guess what? Hij klom er gewoon door-/overheen. En dan lees ik hier jullie klimverhalen. Dat belooft wat...
Ik ook wel van de andere prikken. Maar bij de BMR wordt zo duidelijk vermeld dat de klachten (maar misschien bedoelen ze dan meer ziekteverschijnselen) pas na een week ontstaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:15 schreef Mibos het volgende:
PM dit is de eerste keer dat Kaith van de prikken niet slaapt. Normaal slaapt ze echt anderhalve dag en komt ze alleen om te eten van haar inentingen en nu voor het eerst dat ze totaal niet reageert op de prikken tot nu toe. Maar ik herken het slapen wel degelijk als een bijwerking van de prikken PM.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:06 schreef PM-girl het volgende:
Ons huidige vocabulaire: HIIIIEEEEHH (ook in dat volume)= paard/ezel/paardachtige hond etc.![]()
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:15 schreef ik80 het volgende:
Pm-girl, hij heeft toch twee prikken gehad?
Van de BMR kan de mogelijke reactie pas na ongeveer een week komen, maar van die andere prik komt hij meteen.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:36 schreef Moonah het volgende:WTF is nou weer 'een paardachtige' hond? Die hebben ze natuurlijk alleen weer bij jullie....
![]()
Wat leuk he, dat die kleintjes soms al zo vastberaden kunnen zijn!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:15 schreef YPPY het volgende:
Welkom in dit topic Tijn.
Anna noemt alle hond/kat/beerachtigen poes. Ze liep net door het winkelcentrum en moest perse de hond op een poster bij de fotograaf een kusje gaan geven.![]()
Trots dat ze is op d'r nieuwe schoenen. Een echte meid, ze was helemaal boos toen ik ze opruimde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |