abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2007 @ 09:34:18 #201
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55595299
Niet, Lotte is de liefste, ik heb 1e kerstdag mijn eerste kusje van haar gekregen!
pi_55595315
Het is maar goed dat iedereen haar eigen kind het leukste vindt. En dat ik gelijk heb.

Anna heeft drie kiesjes, voelde ik gisteren ineens. Weten we meteen waarom ze vorige week een paar nachten slecht kon slapen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:04:52 #203
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55598839
Gek he YPPY, dat je die kiezen soms zo over het hoofd kunt zien!

En ja, kusjes geven doen we hier veel nu, het liefst met de mond open natuurlijk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55598887
Fonske geeft kopjes ipv kusjes. Dat heeft hij van de poezen geleerd.
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:10:53 #205
94046 PM-girl
pi_55598980
Aah, dat is ook lief Bass Miss!
*
  vrijdag 28 december 2007 @ 20:22:52 #206
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55608644
Ahhh dat is zo lief Fonske. Maud kroelt met open mond. En kopjes geven doet ze alleen met de oppas-papa. Voorhoofden tegen elkaar en Ahhhh roepen. Zo

De pokjes beginnen zich steeds meer te vertonen. Ze lijkt er nog weinig last van te hebben, maar ik ben druk bezig om gefaseerd (dat heb je met een draaikont) d'r nageltjes kort te maken. Verder doet ze het goed. Lijkt een beetje woordjes te willen maken. Zo kwam ze vanochtend meerdere keren iets brengen en zie dan ash en reikte het dan aan. Ik neem aan dat ze ash in de vorm van ashjeblief bedoelt.
  zaterdag 29 december 2007 @ 08:05:35 #207
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55618607
Oh bah chacama, de waterpokken Sterkte!

Onze dreumes is ook dol op kusjes geven, iedereen krijgt ze dan ook van haar, inclusief de baby
Ze is goed de kerstdagen doorgekomen, ze heeft heerlijk gespeeld met neefjes en nichtjes en was de afgelopen dagen lekker dwars. Ze heeft wat nieuws, als ze haar zin niet krijgt bonkt ze haar hoofd op de grond, niet zo hard hoor en telkens maar 1 keer maar ik schrik er telkens zo van dat ik dan boos wordt. Hoe ga je met zoiets om? Door het boos worden stopt ze welmaar dat lijkt me niet de manier, moet je het gewoon negeren?
Lekker douchen!
pi_55619193
Chaca, jullie rollen wel van het een in het ander volgens mij! beterschap

Geen idee, Sjak. Ik zou het negeren denk ik. Ze heeft alleen zichzelf er mee en negatieve aandacht is ook aandacht. Ik kan me voorstellen dat ze er sneller mee stopt als ze er geen enkele reactie op krijgt.

Moeilijke leeftijd vind ik dit. Ze willen en kunnen al zo veel maar ze kunnen het niet duidelijk aangeven. Ronja is alleen maar aan het schreeuwen en drammen op dit moment terwijl ze als ze zou kunnen praten misschien een gedeelte van die keren gewoon zou zeggen dat ze honger heeft of zich verveelt.
Nou ja, fasefasefase
  zaterdag 29 december 2007 @ 10:54:36 #209
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55619747
Nu ze vandaag wat minder moe is, heeft ze het nog niet gedaan. Het lijkt mij ook dat negeren de beste oplossing is maar dat vind ik wel heel moeilijk hoor. We hebben een harde vloer Ik vind het ook zo zielig, die onmacht die er vanuit straalt. Wat je zegt owlet, als ze maar zou kunnen praten....

Aan de andere kant vind ik dit ook een erg leuke fase. Ze kan zich toch ook wel steeds duidelijker uitdrukken. Gisteren waren schanul en ik naar de film ('s middags, een van die dingen die veranderen als je ouders bent) en op de terugweg bellen we even naar mijn ouders waar Jet was. Krijg ik Jet aan de telefoon en als ik vraag wat ze aan het doen is krijg je dan te horen "oooooomaaaaa", waarop ik vraag "is het leuk?" "Jaaaa" Zo schattig, we communiceren!
Lekker douchen!
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:16:00 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_55620034
Sjak, wat is Jetske een schatje! Ik zou het bonken denk ik ook negeren.

Net als owlet vind ik dit best een moeilijke leeftijd. Hij wil veel, maar kan nog niet goed duidelijk maken wat. En wij kunnen hem nog niet goed duidelijk maken waarom sommige dingen niet mogen.
Ive had het gisteravond even heel moeilijk, hij wilde niet slapen, maar verder ook niets. ik denk dat de kerstdagen wat te druk geweest zijn voor hem. Gelukkig hebben we de komende dagen niets in de planning staan, zodat hij weer rustig in zijn ritme kan komen.
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:25:53 #211
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55620183
Wat hakt dat er toch in bij die ukkies die veranderingen in ritme en omgeving. Wij hebben hier ook expres een paar dagen rust ingepland. Dat helpt meestal wel.
Lekker douchen!
pi_55620188
Mikael vind zichzelf ineens oud genoeg om zindelijk te worden. Ik lach me rot soms. Hij geeft echt aan als ie moet poepen en dan zet ik hem dus op de wc. Plassen ene keer wel andere keer niet. Ligt eraan hoe druk ie is met spelen. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een foto kan maken van hem op de wc. Is zo schattig. Klein ventje op grote wc. En als ie dan wat gedaan heeft word ie zoo blij. "Ja Kika bah daan, dah Daaag " Heeft ie vast van zijn oom want mama was bijna 4 en nog niet zindelijk terwijl mijn broer ook al met 1,5 jaar dag en nacht droog was.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:44:33 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_55620495
Wow, wat is Mikael weer vlot!
pi_55620545
Ja erg he!! Ik wilde het ook eerst gewoon een beetje negeren. Omdat ie gewoon zo vroeg is weer. Maar ja ik was bang dat als ik er nu niks mee doe dat het dan straks zoveel moeilijker word. Tis niet zo dat ik loop te pushen ofzo hoor. Ik bedoel soms zegt ie ook pas dat ie poepen moet als ie zijn luier al lang vol heeft. Dat is ook prima. Maar ja hij vind het echt leuk. Net als mama op de wc.
Liefde
pi_55625370
Het is zo leuk nu. Ik vind juist dat Anna wel veel kan vertellen door te wijzen of bijvoorbeeld door met d'r knuffel naast haar bedje te gaan zitten (dan wil ze slapen). Ze vindt het wel moeilijk dat ze niet alles kan was ze wil.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:17:58 #216
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55627339
Oeh Sjak, dat lijkt me naar, dat bonken.

En die Mikael!
Als hij eraan toe lijkt te zijn is het toch prima om er op deze manier in mee te gaan MeNicole?

Ik vind deze leeftijd ook erg leuk (vooralsnog tenminste... ). Thies geeft best goed aan wat hij wel/niet wil. Vooral met allerlei oergeluiden!
"Húúúúúh!"
"Grrrrrrr!"
Nou ja, ik kan het niet in letters vangen!
En wat ik ook zo leuk vind is dat hij al zo veel begrijpt.
"Geef je speentje maar aan mama."
"Gooi Dikke Aap (slaapknuffel) maar in bed."
Nah, en dat doet hij dan netjes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55630407
Mikael valt bijna in slaap en dan is er ineens een hele harde knal buiten. Hij half slapend: Oooh boem mooi, ja boem!!
Snappen jullie nou waarom ik altijd zo om hem moet lachen.
Liefde
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:45:16 #218
108648 cattie
lieve moeder
pi_55630772
Ive kan ook bepaalde dingen al heel goed aangeven, bijvoorbeeld wanneer en wat hij wil eten. Maar regelmatig heb ik het idee dat hij me iets duidelijk wil maken, maar het niet lukt.
Dat ik het een moeilijke leeftijd vind, komt waarschijnlijk ook omdat Ive nog steeds heel erg naar zijn vader toetrekt en mij afstoot.
pi_55630853
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:45 schreef cattie het volgende:
Ive kan ook bepaalde dingen al heel goed aangeven, bijvoorbeeld wanneer en wat hij wil eten. Maar regelmatig heb ik het idee dat hij me iets duidelijk wil maken, maar het niet lukt.
Dat ik het een moeilijke leeftijd vind, komt waarschijnlijk ook omdat Ive nog steeds heel erg naar zijn vader toetrekt en mij afstoot.
Oh dat is zo lastig als ie op bepaalde momenten niks van je wil weten. Mikael heeft dat heel erg als ik bij mijn ouders ben. Dan is mijn vader helemaal heilig. Ik mag en kan dan niks meer goed doen. Opa voor en opa na.
Liefde
  zaterdag 29 december 2007 @ 22:48:32 #220
103793 kozakken
Living the life
pi_55636783
Och Cattie.. dat is echt lastig.
Hier is het zo vaak andersom. En dat vind ik ook wel eens heel pijnlijk. Juist omdat ik ook zo graag dat ideale plaatje zou willen hebben voor ons allebei. Maar goed.. dat is maar tijdelijk, houd ik me dan voor.
En opa en oma zijn bij beider jongens hoog favoriet. Jonne heeft echt wel eens huilend afscheid genomen omdat hij gewoon niet weg wilde.

Dat niet duidelijk kunnen maken vind ik ook heel erg lastig. En ik vond het ook zo'n verademing toen Jonne steeds meer begon te praten. Daarom vind ik dat van Michael ook zo lief. Dat veel kunnen praten. En dan ook nog al bezig zijn met zindelijkheid. wow!

Romme loopt. Dat vond ik al een eerste verademing.
Maar ik wil zo graag dat hij me meer kan vertellen!!
Wat hij bijvoorbeeld nu al drie weken bedoelt wanneer hij wijst naar het plankje boven zijn commode
Ondertussen heb ik zowat alles al gegeven behalve het lampje van M@x en laat ik nou toch denken dat hij perse die wil hebben. Maar ik kan het hem niet uitleggen en hij mij ook niet.
Maar goed.. met heel hard krijsen en wijzen kom je ook een heel eind toch (en grommen en lachen en je boos achterover gooien en kastjes opentrekken en boven op krukjes klimmen en de computer van papa en mama uitdrukken en blokjes naar het hoofd van elke willekeurige voorbijganger werpen en en en... )

Daarnaast heeft hij de laatste paar dagen de mode om gewoon gezellig zo tegen een uur of tien 's avonds lekker wakker in zijn bedje met een auto tegen z'n spijlen te slaan Hij blijft gewoon in bed, maakt geen herrie (behalve dan met zijn duplo-auto ) en zit stralend rechop. I'm confused!

Had Icicle dat ook niet met een van haar kinderen? Of was het iemand anders die dat een tijdje terug vertelde. Er wordt in ieder geval momenteel een gat in de dag geslapen.
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:04:44 #221
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55637299
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:48 schreef kozakken het volgende:

Romme loopt. Dat vond ik al een eerste verademing.
Maar ik wil zo graag dat hij me meer kan vertellen!!
Wat hij bijvoorbeeld nu al drie weken bedoelt wanneer hij wijst naar het plankje boven zijn commode
Ondertussen heb ik zowat alles al gegeven behalve het lampje van M@x en laat ik nou toch denken dat hij perse die wil hebben. Maar ik kan het hem niet uitleggen en hij mij ook niet.
Maar goed.. met heel hard krijsen en wijzen kom je ook een heel eind toch (en grommen en lachen en je boos achterover gooien en kastjes opentrekken en boven op krukjes klimmen en de computer van papa en mama uitdrukken en blokjes naar het hoofd van elke willekeurige voorbijganger werpen en en en... )
Geef dat arme kind dat lampje. Ik kan er zo nog eentje maken heb jij toevallig nog een foto van de lampjes voor me?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:14:53 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_55637693
Ohhhh je foto's!!!
Morgen.. bij goed licht ga ik meteen de beloofde foto's maken!!

Maar goed. om alvast een beeld te geven.. Linksbovenaan het prachtige oh zo verlangde lampje
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:21:06 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55637912
*even inlezen voor volgende week*

Tijn is heel goed aan het oefenen voor zijn 'beteuterd-kijken-look-als-iets-niet-mag"
Hij zit nog even aan tafel in z'n kinderstoel en wij zitten even op de bank ons toetje op te eten. Ondertussen ziet Tijn in het kerst-tafelkleed een mooi trek/speel object. Op een strenge uitspraak van papa "Tijn, nee!" trekt meneer z'n wenkbrauwen omhoog, krult z'n onderlipje en zet een heeeeeel verdrietig gezicht op. Bij een nieuwe poging een paar minuten later heeft hij in de gaten dat zo'n blik niet werkt en zet het dan maar door.. heel verongelijkt huilen.. Dramaqueen

Ik moet trouwens beter opletten als meneer richting gang kruipt op loopt... De trap is ook errug interessant om op te klimmen (vanmorgen tree 4 )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 30 december 2007 @ 06:46:58 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55645580
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:48 schreef kozakken het volgende:
Had Icicle dat ook niet met een van haar kinderen? Of was het iemand anders die dat een tijdje terug vertelde. Er wordt in ieder geval momenteel een gat in de dag geslapen.
Euhm... Icicle heeft er één. En die ander zit in haar buik nog.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 30 december 2007 @ 10:27:40 #225
103793 kozakken
Living the life
pi_55646295
Euhm... Tja...
  zondag 30 december 2007 @ 10:56:04 #226
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55646635
Vanmorgen heb ik vol bewondering naar mijn kleine man gekeken op de trap. Ik weet wel dat hij in hoog tempo de trap ópkomt, maar af is ook zó knap! Vol concentratie en met dat ene voetje de traptrede zoeken en dan de handjes verplaatsen. Wow!
En net lagen er nog rijstkorrels van gisteren, dus pakte ik stoffer en blik om het op te vegen. Hij keek heel even wat ik aan het doen was en pakte toen ook een korreltje en deed het in het blik.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 30 december 2007 @ 14:10:03 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_55651709
Wat goed van Kendahl!

Kozakken, Romme klinkt als een gezellige bengel! Dat grommen en wijzen en op dingen klimmen komt mij heel bekend voor. Wat grappig dat hij 's avonds zo gaat spelen in zijn bedje!
  zondag 30 december 2007 @ 17:20:14 #228
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55657389
quote:
Op zondag 30 december 2007 14:10 schreef cattie het volgende:
Wat goed van Kendahl!

Kozakken, Romme klinkt als een gezellige bengel! Dat grommen en wijzen en op dingen klimmen komt mij heel bekend voor. Wat grappig dat hij 's avonds zo gaat spelen in zijn bedje!
*glim* ja, hé?
Dus Ive klimt ook al overal op? Je kunt waarschijnlijk geen minuut je ogen dicht doen, hé?
pi_55657603
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

*glim* ja, hé?
Dus Ive klimt ook al overal op? Je kunt waarschijnlijk geen minuut je ogen dicht doen, hé?
Fons klimt ook zeer graag op trappen en ladders (handig tijdens onze verbouwingen...).
Wat minder is, is dat hij denkt dat hij zich 'gewoon' naar beneden kan laten storten, want we vangen hem toch wel op.
Zo was ik deze morgen net op tijd om een schaterlachend ventje te vangen net voordat hij de trap afdook...
  zondag 30 december 2007 @ 17:59:12 #230
108648 cattie
lieve moeder
pi_55658453
Oef Fons, da's niet zo handig! Ive heeft daar ook een handje van.
Als ik even niet oplet staat Ive op de keukentafel. Of de vensterbank. Of boven aan de trap, enz.
  zondag 30 december 2007 @ 18:01:45 #231
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55658507
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:59 schreef cattie het volgende:
Oef Fons, da's niet zo handig! Ive heeft daar ook een handje van.
Als ik even niet oplet staat Ive op de keukentafel. Of de vensterbank. Of boven aan de trap, enz.
Kendahl draait zich bij de kleinste drempel al om, om er vervolgens achterwaarts, heel voorzichtig vanaf te kruipen. Maar hij is ook enthousiaster als ik er niet bij ben
  zondag 30 december 2007 @ 19:03:15 #232
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55659891
quote:
Op zondag 30 december 2007 10:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En net lagen er nog rijstkorrels van gisteren, dus pakte ik stoffer en blik om het op te vegen. Hij keek heel even wat ik aan het doen was en pakte toen ook een korreltje en deed het in het blik.
Ja, dat vind ik nou knap! Hier wordt echt met alles wat smeert en met voedsel gesmeerd. Brent wil tegenwoordig zelf met lepel of vork eten en hij krijgt het echt elke keer voor elkaar om toch op het laatst die stukjes boterham met leverpastei fijn te kneden en door zijn haar, in ogen, in zijn kleren en op de tafel, grond en stoel te smeren.
Met warm eten is het serieus feest.
Net voor de 2e keer in zijn leventje pannenkoeken (met appel en rozijntjes) voor hem gebakken. Hij genoot er zichtbaar van en toen hij eindelijk vol zat moest er nog effe gesmeerd worden. Dus hij gaat zo lekker losweken in de tub en dan naar bed.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 30 december 2007 @ 20:19:43 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55661901
Heerlijk al die verhalen. En inderdaad ook zooooo herkenbaar. Dat grommen, wijzen, die, die roepen en de frustratie als je het niet begrijpt of als er iets niet lukt. Een blaadje van de grond op willen rapen terwijl je er met 1 voet nog op staat en dan maar niet begrijpen waarom het niet lukt. Klimmen doet ze niet meer sinds ze bij mijn vader van een opstapje is gevallen. Nu staat ze 3 meter ervoor te piepen dat ze eraf of op wil.

Verder zijn de pokken op zijn hevigst. Erger dan bij Fleur en ik vind het echt heel zielig voor d'r ze ligt in d'r slaap te huilen van de jeuk en vanochtend is ze om half 4 bij me komen liggen en heb ik ze uiteindelijk om 6 uur in een zemelenbad gezet. Hoop dat het snel over is.

Fons, je hebt in elk geval het volste vertrouwen in je ouders...dat is heeeeel belangrijk en ook
pi_55661990
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:28 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Fons klimt ook zeer graag op trappen en ladders (handig tijdens onze verbouwingen...).
Wat minder is, is dat hij denkt dat hij zich 'gewoon' naar beneden kan laten storten, want we vangen hem toch wel op.
Zo was ik deze morgen net op tijd om een schaterlachend ventje te vangen net voordat hij de trap afdook...
Zo gaat Mikael altijd op de rand van de bank staan om zich daarvan af boven op mij te storten. Besef is er alleen nog niet dat als ik niet op de bank lig dat ie dat dan niet moet doen. Hij heeft dan ook al de nodige noodlandingen gemaakt op het laminaat
Liefde
pi_55662295
quote:
Op zondag 30 december 2007 19:03 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik nou knap! Hier wordt echt met alles wat smeert en met voedsel gesmeerd. Brent wil tegenwoordig zelf met lepel of vork eten en hij krijgt het echt elke keer voor elkaar om toch op het laatst die stukjes boterham met leverpastei fijn te kneden en door zijn haar, in ogen, in zijn kleren en op de tafel, grond en stoel te smeren.
Met warm eten is het serieus feest.
Net voor de 2e keer in zijn leventje pannenkoeken (met appel en rozijntjes) voor hem gebakken. Hij genoot er zichtbaar van en toen hij eindelijk vol zat moest er nog effe gesmeerd worden. Dus hij gaat zo lekker losweken in de tub en dan naar bed.
heerlijk toch? hier is er ook een die heerlijk van smeren houd.

Renske en mama komen zich ook hier maar even netjes melden
vandaag een echte Dreumes geworden
het zal veel lurken zijn want jullie zijn altijd zo snel
mama van 3 kids!
  zondag 30 december 2007 @ 20:38:02 #236
190853 RockabeIIa
pi_55662428
Renske & Popples!!! Haaaaaai!
Van harte gefeliciteerd!

Dus Renske is ook een smeerpoets? Toen Brent 6 maand was kreeg hij een liga van een vriendin. Haar zoon is 3 maand ouder. Ik dacht toen nog ' Oh, als we eens 3 maand verder zijn dan smeert ie zichzelf in elk geval niet meer zo onder' . Haar zoon at het nl heel netjes. Nou.. Ik heb me zo vergist!
pi_55662547
haha Brent weet hoe het moet ach ze moeten nog lang genoeg netjes eten.

hier is het maar net hoe haar petje staat, de ene keer is het knoeien geblazen en de andere keer kan het heel netjes.
mama van 3 kids!
  zondag 30 december 2007 @ 21:16:30 #238
190853 RockabeIIa
pi_55663371
Laat es een foto zien met dat petje
pi_55664032
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Laat es een foto zien met dat petje
een petje heeft ze niet alleen een winter vmuts
mama van 3 kids!
  zondag 30 december 2007 @ 21:58:53 #240
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55664552
Hey, Renske ook al weer hier!

Mijn hemel, klimmen. Ik houd mijn hart vast. Tot nu toe was het te overzien. Maar vandaag bij mijn moeder heb ik een hele barricade opgeworpen als alternatief hekje naar de keuken en guess what? Hij klom er gewoon door-/overheen. En dan lees ik hier jullie klimverhalen. Dat belooft wat...
pi_55673321
Moeilijk hoor cattie. Anna heeft bij tijden ook dat ze liever bij papa is, maar dat is altijd maar eventjes en dat vind ik al lastig. Al is het wel superleuk dat ze nu samen liggen te slapen.

En al die klimmers. Knap hoor. Anna kan hier weinig oefenen, we hebben geen trap en bank en bed zijn te hoog. Twee weten terug heb ik haar meegenomen naar mijn werk (kerstviering met vooral peuters) en daar is een mooie brede trap. Die klom ze gewoon helemaal op, zonder te oefenen. Ik was echt verbaasd.

Fons is wel eng, zo maar naar beneden vallen. Dat vertrouwen is wel lief inderdaad.

Leuk dat je hier nu ook bent Renske.
*OUD heilige*
pi_55673380
Weet je wat ik echt heel leuk vind aan die kleintjes? Dat je echt merkt dat ze in beplaade dingen steeds beter worden. Praten bijvoorbeeld. Bal was maanden terug ba! Daarna werd het baw. Toen bawl. En nu al een tijd gewoon bal. En met meer woorden merk ik dat ie steeds duidelijker word. Soms snap ik er ook helemaal geen ene reet van hoor. Bah kan veel dingen beteken. Bal, poep of bad Nu snap ik hem steeds beter en dat vind ik zo leuk.
En ook op zijn loopauto. Dat kon ie tot een week of 2 terug echt nog niet. Nu gaan we elke dag even op de gallerij en nu kan ie het gewoon wel heel goed. Ik zag elke dag dat ie iets beter werd. Lief vind ik dat

Oh en maken die van jullie ook zo'n troep Mikael kan echt in een uur de hele woonkamer en 2 slaapkamers overhoop trekken. Alsof hier wel 10 kinderen aan het spelen zijn ipv hij alleen. Nu helpt ie ook wel weer met opruimen maar ik sta er elke dag weer versteld van
Liefde
  maandag 31 december 2007 @ 08:36:26 #243
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55673443
Uitkrauwen van speelgoed is Maud ook erg goed in. Alle speelgoedkasten kunnen binnen no-time leegzijn, maar opruimen doet ze ook goed. Vooral als ze mag gooien.

Voorlopig is nu alleen maar huilen, huilen en huilen. Maud heeft vannacht bij elkaar misschien wel 3 uur geslapen en mama dus eigenlijk niets. Ze werd letterlijk gek van de jeuk van de waterpokken en omdat ze zo sterk reageerd op vanalles en nog wat op d'r huid is er eigenlijk niets dat ik erop durf te smeren. Het spul van de huisarts werkt voor geen meter. En nu zit ik eigenlijk een beetje met mijn handen in het haar . Als er iemand is die een tip heeft om de jeuk te verminderen zodat ze een paar uur kan slapen, dan sta ik daar voor open. Ik heb vanochtend uit pure wanhoop de cortisonencreme eenmalig op alle plekken gesmeerd. Het is zo veel keer erger dan bij Fleur. Ik weet het gewoon even niet. Ze kan niet tegen menthol, de vsm creme reageert ze ook op en ook de verkoelende mouse van bepanthem zorgt voor meer dan minder jeuk. Ik heb zitten denken om ze met maizena in te smeren omdat dat bij de exceem ook hielp om de nattigheid tegen te gaan en leek toen ook tegen de jeuk te helpen, maar als er iemand anders nog iets weet.....

Ik hoop dat ze vandaag een beetje opknapt, anders weet ik al hoe wij oud en nieuw vieren....samen slapend in bed.
  maandag 31 december 2007 @ 09:15:43 #244
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55673668
Ah, sterkte voor Maud, Chacama. Wat rot dat ze er zoveel last van heeft.

Storm deed laatst zoiets grappigs. Hij stond bij de kerstboom en hij maag daar niet aankomen. Ik keek hem waarschuwend aan en zei: "Storm...." Je ziet hem gewoon zijn handjes bedwingen... Buigt hij ineens zijn hoofd zo dat hij met zijn koppie een kerstbal aanraakt.
Zonder handen, dus niet echt aankomen, moet hij gedacht hebben.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55673961
Hoe herkenbaar Sugar, Ingmar gaat altijd naast iets staan waar ie niet aan mag komen en sluipt dan langzaam dichterbij, terwijl ie 'ablijle' roept

Maud, beterschap
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55673980
hahaha die storm! echt heel grappig (en lief).

chacama, arme maud.... is een havermoutbadje niks? of kan ze daar niet tegen?
  maandag 31 december 2007 @ 11:45:41 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55676879
Ik doe ze nu in een zemelenbad is dat verglijkbaar of is havermouth beter....heb het allebei staan...

ze heeft vanochtend nog een uurtje geslapen en ligt nu weer tegen de jeuk in te vechten om in slaap te komen.
  † In Memoriam † maandag 31 december 2007 @ 12:11:37 #248
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55677623
Zemelen zijn een deel van graankorrels. Dus zitten er ook zemelen in havermout.
Hopelijk knapt Maud snel weer op!

Leuk dat er hier een heel stel kindjes gelijk op gaan! Lucie klimt sinds een paar dagen ook zelf de trap op en af, en ze wil nu ook stukjes zelf lopen in de supermarkt en buiten.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 31 december 2007 @ 12:32:52 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55678386
Maud en voor jou ook chaca t zit je niet mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:40:23 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55706232
In het kader van..... er kan nog meer bij:

Net terug van de HAP. Sinds gisternacht ok koorts dus vandaag aangekeken, maar uiteindelijk toch besloten om te bellen. Ze heeft een dubbele oorontsteking er bovenop gekregen. Dus weer medicijnen erbij. Hopelijk gaat het goed, want het zijn de medicijnen die ze de vorige keer ook heeft gehad en daar spuugde ze wel heel erg op..... duimen jullie met me mee dat ze de nacht rustig doorkomt. Ze heeft in elk geval al stukken minder last van de waterpokken dus dat is een pluspunt.

Oud-en-nu niet slapend doorgebracht....Maud ook niet.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:53:40 #251
190853 RockabeIIa
pi_55706491
Wat zielig, die kleine Maud. Hopelijk bouwt ze dit jaar wat meer weerstand op
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:18:50 #252
1762 YPPY
Yppiaans
pi_55707077
Arme Maud,wat zielig dat ze zo ziek is. Voor jou ook zwaar chacama en je hebt al genoeg aan je hoofd. Hopelijk slaapt ze komende nacht iets meer.
*OUD heilige*
pi_55707533
chacama heel veel beterschap voor Maud, ik hoop voor jullie dat ze snel beter word
mama van 3 kids!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:59:05 #254
94046 PM-girl
pi_55710905
Beterschap voor Maud, jeetje, het komt wel tegelijk allemaal!

Simon heeft de mini-vakantie geweldig gevonden! Veel kindjes, veel aandacht en lekkere dingen! Hij deed het super en heeft eigenlijk helemaal geen last van zo'n ander ritme. Heerlijk, we hebben zelf ook kunnen genieten daarom. Vuurwerk was wel vreemd maar die gekleurde ballen in de lucht (voor zover zichtbaar door de mist in het Oosten) waren toch wel erg aantrekkelijk. "Dieee!! "
*
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:34:13 #255
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55717702
Wat lief, PM. Fijn dat het hem en jullie zo goed bevallen is!

Storm roept nu mama als hij wakker is. Dan ligt hij te murmelen in zijn bedje en vervolgens roept hij heel lief en met supervragende intonatie: "Mama? Màma? ma-ma maaama?" Dat klinkt zó lief. Ik twijfelde zelfs of het niet Maria was, maar nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 02-01-2008 12:22:08 ]
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:20:28 #256
94046 PM-girl
pi_55719872
Wat leuk dat Storm dat doet Sugar!
*
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:27:58 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55720055
Wat leuk dat Simon (en jullie ook) het zo fijn hebben gehad PM!
En Storm... Tja, als je op die manier om 5.30 geroepen wordt is het moeilijk werstand bieden he?
Chaca, veel beterschap voor Maud... Wat sneu zeg, zo veel gekwakkel.
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:29:49 #258
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55720102
Owwww Sugar wat is dat . Heerlijk als je die bevestiging krijgt zo 's ochtendsvroeg.

Jullie hebben niet hard genoeg geduimd . Nee, hoor ben niet boos. Alleen erg moe. Ze is om half 8 naar bed gegaan, werd om kwart over acht ontroostbaar wakker en is om half 9 in de auto gegaan met Fred. Heeft toen tot half 11 geslapen (in de auto) en werd toen weer wakker. Ik heb om 11 uur haar weer in de auto gezet en ben toen ook maar gaan rijden. Omdat ik een doel nodig had heb ik de oppas gebeld en die melde me dat ze nog wel wakker zou zijn, dus doorgereden naar huis. Maud heeft de hele weg geslapen en daar aangekomen heeft ze eerst weer gevochten tegen de jeuk, maar uiteindelijk is ze in de armen van de oppas in slaap gevallen en ik ben gaan slapen. Om half 7 werd ik wakker en vond ik Maud in een hele diepe slaap bij de oppas in de armen. Uiteindelijk om kwart voor negen werd ze door het gestommel wakker en toen ben ik voor de zekerheid nog naar mijn eigen huisarts gereden. Daar werd de oorontsteking bevestigd en heb ik voor de zekerheid een ander recept meegkregen, mocht ze op de huidige medicijnen reageren. Om half 10 zaten we weer in de auto en toen viel ze meteen weer in slaap en sliep ze tot aan Eindhoven. Nu weer thuis en was ze even gezellig, maar na het geven van de medicijnen is het weer huilen en staat ze weer te tollen op d'r benen. Zo maar weer een fles en kijken of ze ook in bed weer wil slapen.

Het is een fase.......ze wordt snel weer beter.......
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:44:44 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55720447
Jeutje, wat een nachtelijke toestanden zeg...
Veel sterkte.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:12:45 #260
94046 PM-girl
pi_55721064
Och Chacama, wat een gedoe zo!! Beterschap!
*
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:19:33 #261
108648 cattie
lieve moeder
pi_55721257
Veel beterschap voor Maud! Wat vervelend, dat gekwakkel.

PM-girl, fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.

Storm, wat een (b)engeltje, mama roepen op dat tijdstip.
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:17:41 #262
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55739176
* Komt op adem *

Maud is beter

Heeft de hele nacht in d'r eigen bed geslapen. Is om half acht gaan slapen, heeft om half 1 fles gehad en om 4 uur een kleine fles en is zojuist wakker geworden.

PM wat heerlijk om te lezen. Klinkt echt gezellig.
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:21:26 #263
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55739188
Fijn, chacama! Dat werd tijd! Hopelijk gaat alles nu een hele tijd heel lekker.

Storm was weer om 4.45 wakker. Het ging namelijk 2 dagen wel goed, kwart over 6 met oud en nieuw en de dag erna half 6. Dat was al wat beter. Maar ja, vanochtend dus weer heel vroeg. Fles melk gegeven en teruggelegd, maar hij was gewoon weer klaarwakker. Ach jaaaaaaaaaaaa.
pi_55739216
Maud is beter Wat heerlijk moet dat zijn chacama

Wat leuk dat Storm je echt roept Sugar, hij wil jou! Het blijft wel bezig met dat vroege wakker worden.
*OUD heilige*
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:28:59 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_55739227
PM, dat klinkt fijn

chaca, fijn dat Maud weer beter is

Sugar, wat naar toch he. ik ken het gevoel van Liam dan, maar het voelt hetzelfde. die was ook weer half 6 vanochtend, terwijl het al 2 dagen kwart voor 7 was en we weer hoop hadden. maar jaaaaaaaaaaa.
stormy waters...
sailin'
pi_55739240
Wat fijn om te lezen, Chacama
Pfffff.... wat een tijd, Sugar. ik ben meteen genezen van mijn gemopper omdat ik ik niet tot half negen kon blijven liggen

Zijn jullie dreumesjes ook van die dansers? Ronja danst de hele dag, met veel heupgewieg en gedraai van handjes.
pi_55739716
chacama wat fijn.

sugar wat erg zo vroeg, wel lief dat hij mama zegt.

owlet hier gaat het dansen de hele dag door. zo heerlijk om te zien he?
mama van 3 kids!
pi_55739925
Hier was het ook weer half 6 Mama? Maammaaa? MAMA KLAAR!! UIT!!!
Tja laat dat dan maar eens liggen.

Mikael is ook gek op dansen. Maar die gaat op zijn voetjes heen en weer. Dus van hak naar teen.
Liefde
pi_55742916
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:58 schreef Moonah het volgende:

Mijn hemel, klimmen. Ik houd mijn hart vast. Tot nu toe was het te overzien. Maar vandaag bij mijn moeder heb ik een hele barricade opgeworpen als alternatief hekje naar de keuken en guess what? Hij klom er gewoon door-/overheen. En dan lees ik hier jullie klimverhalen. Dat belooft wat...
Ohoh

Het stukje dat ie daarna van de tafel naar de bank probeer te springen kon ik niet filmen omdat ik in moest grijpen. DAt staat je dus te wachten

Ik geef Mikael net een beker warme melk. Hij neemt een slok. Trekt zo'n gezicht en zegt: Bah vieze mama!

Sta je dan met je goeie gedrag
Liefde
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:10:51 #270
94046 PM-girl
pi_55749458
Jippie voor Maud!

Owlet, leuk he, dat dansen! Simon kan goed tapdansen En bij het bureau vandaag heeft hij goed laten zien dat hij aan assertiviteit geen gebrek heeft
Naja, hij moest wel, nadat mama de discussie aanging over de groeicurves, de opvolgmelk en vitamine D
*
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:19:50 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55749651
Hé, ik lees nu pas dat Maud aan de beterende hand is! Wat heerlijk Chacama! Wanneer gaan jullie weg?

En die Mikael! Wat een klimkonijn zeg! Thies zat laatst ook ineens op de eettafel. Ik wist helemaal niet dat hij dat al kon!

PM, zijn jullie nu pas voor de 14 maanden naar het bureau geweest? Gij BV-maffiosa...

En Owlet, hier ook een dansertje hoor! Geweldig! Ook al kan hij nog niet los lopen, dat belet hem niet zijn dansmoves regelmatig te demonstereren. Hij reageert ook echt op muziek (al heel lang). Ik had een verzamelCD salsa op staan, komt er ineens een countryachtig ( ) nummer tussendoor, begint meneertje toch te swingen. Hij moet nog wel wat meer smaak ontwikkelen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:33:09 #272
94046 PM-girl
pi_55749930
Ja Moonah, nu voor de 14 maanden (en dus BMR en Men C). Ik wilde het niet voor de feestdagen ivm mogelijk ziek worden agv de prikken.

En op de eettafel, hoe doet Thies dat?? Simon komt wel de trap op, of de klep van de vaatwasser
*
  donderdag 3 januari 2008 @ 18:34:21 #273
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55751329
Gelukkig dat het beter gaat met Maud. Het lijkt me als ouder ook een lijdensweg, zeg...
Ben benieuwd wanneer Kendahl het gaat krijgen.
pi_55754186
Myrthe hield altijd het meest van Duitse Schlagers, Moonah, misschien moet je dat eens proberen?

Fijn dat het beter gaat met Maud!

Juliette klimt ook altijd overal op. Tafel, eettafel, aanrecht, staand hobbelen op 't hobbelpaard.. hoe enger hoe beter.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:00:09 #275
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55754751
Wat heerlijk Chacama dat het beter gaat met Maud, Ik duim voor je dat het vannacht ook zo is!!!
Ik zat laatst te zappen met Jetske naast me, kwam ineens Marianne Weber voorbij, ze moest zo hard lachen Zomaar uit het niets... Dansen doet ze graag, op alles, zelfs als ik zing. En sinds deze week is ze begonnen met echt herkenbaar zingen (De teletubbies)
Lekker douchen!
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:19:22 #276
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55755190
Deutshe Schlagers? Bewaar me Poem!
Wat leuk Sjak, dat Jets al echt zingt!!!!!
En PM, ik had de 'op tafel klim actie' niet zien gebeuren. Maar ik denk dat Thies eerst op een stoel is geklommen en daarna op de tafel. Kan me bijna niet voorstellen dat hij ergens een ladder vandaan heeft gehaald.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:51:06 #277
94046 PM-girl
pi_55769314
Heeft Thies niet zo'n slinger met een haak eraan?

Nee, dat zie ik Simon nog niet doen. Hij wil wel klimmen, maar zo hoog gaat niet. Denk ik!
*
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:54:55 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_55769416
Wat fijn dat Maud beter is!

Leuk om jullie verhalen over klimgeitjes en dansertjes te horen! Ive houdt van muziek met een flinke beat erin. Heeft hij van zijn papa.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 08:57:49 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55789818
Even trots doen over de woordenschat van mijn zoon...
"attie" (alsjeblieft) "kjaar" "daar" "hajlo" "doe" (doei) "uit" "ja" "mama" "ia" (Maria) "waf waf" "boe" "mèèèè" "groh groh" (varkentje) "kak kak" (eendje) "lekkeh" "haaai" "koekoek" "koek" "kika" (kiekeboe). Goed, he?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 09:38:20 #280
190853 RockabeIIa
pi_55789911
Welkom Tijn! Maar geniet eerst maar es van je verjaardag!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:06:28 #281
94046 PM-girl
pi_55790020
Goed hoor Storm!!

Ons huidige vocabulaire: HIIIIEEEEHH (ook in dat volume)= paard/ezel/paardachtige hond etc.

Tijn
*
pi_55790027
storm

mikael

iemand een idee wat je een kind wel en niet kan geven als ze braakt?
ons kleine dreumesje heeft voor het eerst overgegeven gisteren het viel wel mee.
vanmorgen rond half negen boterham geprobeert. 1 klein stukje gegeten dan maar een craccot proberen maar niks wilde ze alleen huilen. toen drinken nog geen 20 min. later was alles eruit. vandaar mijn vraag.
mama van 3 kids!
pi_55790041
Droge kaakjes zijn volgens mij wel goed voor een hummeltje als ze braken (knappertjes of zoiets).

Hier gisteren voor de prikken geweest en we zijn weer gemeten en gewogen en ze is nu 83cm en 10240 gram. Lang dametje en erg bijdehand... Vocabulair nog niets eigenlijk ja papa is echt papa en dank en verder zijn we nog niet. Komt vanzelf.

Even een vraagje aan mama's met twee kindjes onder twee. Bij ons is de tweede onderweg en Kaith zal net 20/21 maanden zijn als haar brusje komt. Kun je haar er een beetje op voorbereiden of is het gewoon een kwestie van afwachten hoe ze gaat reageren?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:13:23 #284
94046 PM-girl
pi_55790061
Beterschap Popples!

Mibos, jij hebt ook de prik gehad. Wij donderdag. Simon slaapt sindsdien erg veel en lang, terwijl de bijwerkingen pas later zouden komen. Maar ik vermoed dat het slapen er toch ook een gevolg van is?
*
pi_55790078
PM dit is de eerste keer dat Kaith van de prikken niet slaapt. Normaal slaapt ze echt anderhalve dag en komt ze alleen om te eten van haar inentingen en nu voor het eerst dat ze totaal niet reageert op de prikken tot nu toe. Maar ik herken het slapen wel degelijk als een bijwerking van de prikken PM.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:19:07 #286
94046 PM-girl
pi_55790094
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:15 schreef Mibos het volgende:
PM dit is de eerste keer dat Kaith van de prikken niet slaapt. Normaal slaapt ze echt anderhalve dag en komt ze alleen om te eten van haar inentingen en nu voor het eerst dat ze totaal niet reageert op de prikken tot nu toe. Maar ik herken het slapen wel degelijk als een bijwerking van de prikken PM.
Ik ook wel van de andere prikken. Maar bij de BMR wordt zo duidelijk vermeld dat de klachten (maar misschien bedoelen ze dan meer ziekteverschijnselen) pas na een week ontstaan.
*
pi_55790117
Dat is waar maar Kaith heeft een ander schema dan niet mixkindjes dus die heeft gisteren de BMR/Men. C/Hep. B gekregen. Ze krijgt vier hep.b inentingen. Nu nog eentje in februari en in augustus en dan is ze klaar. Nu heeft ze er nog geen last van in elk geval dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen want wij gaan een vrijdag naar Oostenrijk.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:15:01 #288
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55790586
Pm-girl, hij heeft toch twee prikken gehad?
Van de BMR kan de mogelijke reactie pas na ongeveer een week komen, maar van die andere prik komt hij meteen. Lotte heeft van die twee prikken beide weinig last gehad. Wel heeft ze thuis meteen een zetpil gekregen!

Mibos fijn om te horen hoe het met Kaith gaat! Lotte weegt nu denk ik evenveel, lengte zal ook wel gelijk liggen, er zijn al wat broeken van maat 86 die wat krapjes gaan zitten.
ben al maat 92 (Lang leve de uitverkoop en sluitende winkels) aan het inkopen.

Trouwens, gefeliciteerd (ben jaloers, maar moet echt nog even wachten, anders is het huis nog niet af als ik al moet bevallen, en bevallen bij mijn schoonouders zie ik niet zitten)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:36:08 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55791775
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:06 schreef PM-girl het volgende:

Ons huidige vocabulaire: HIIIIEEEEHH (ook in dat volume)= paard/ezel/paardachtige hond etc.
WTF is nou weer 'een paardachtige' hond? Die hebben ze natuurlijk alleen weer bij jullie....

Thies zegt "Hoefhoef" of zoiets als de honden van de buren weer eens blaffen. Inmiddels koppelt hij dat ook aan honden die hij IRL of op TV/boekje ziet.

Met Storm kun je zeker inmiddels hele conversaties houden Suug?

Betreschap voor Renske en een hartelijk welkom voor Tijn!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:51:13 #290
103793 kozakken
Living the life
pi_55792026
Wat goed zeg van Storm!
Romme gromt vooral (en wil voor de verandering ook nog wel eens aaaahggghhhhh zeggen en papa en mama)
Storm is ook al zo'n heerlijk kletskousje

Wat leuk dat Thies zo'n verband al legt
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:08:47 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_55792330
Welkom Tijn!

Beterschap voor Renske, misschien een beschuitje proberen ofzo? Mijn moeder gaf die mij vroeger als ik ziek was.

Kaith is een lekkere grote meid. En straks ook een grote zus! Zo leuk.

Ive heeft nu "zo", "ohoo"(als iets mis gaat), "oma", "buiten" en "auw" toegevoegd aan zijn vocabulair. Hij begint nu steeds meer na te praten. Het is nog niet allemaal verstaanbaar, maar hij is er nu wel erg mee bezig.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:15:29 #292
94046 PM-girl
pi_55792460
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 11:15 schreef ik80 het volgende:
Pm-girl, hij heeft toch twee prikken gehad?
Van de BMR kan de mogelijke reactie pas na ongeveer een week komen, maar van die andere prik komt hij meteen.
Zover had ik nog niet nagedacht! Dankjewel!
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:36 schreef Moonah het volgende:

WTF is nou weer 'een paardachtige' hond? Die hebben ze natuurlijk alleen weer bij jullie....
Ja Moonah, wij hebben hier paardachtige honden!
*
pi_55793649
Welkom in dit topic Tijn.

Anna noemt alle hond/kat/beerachtigen poes. Ze liep net door het winkelcentrum en moest perse de hond op een poster bij de fotograaf een kusje gaan geven.
Trots dat ze is op d'r nieuwe schoenen. Een echte meid, ze was helemaal boos toen ik ze opruimde.
*OUD heilige*
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:17:10 #294
94046 PM-girl
pi_55793679
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:15 schreef YPPY het volgende:
Welkom in dit topic Tijn.

Anna noemt alle hond/kat/beerachtigen poes. Ze liep net door het winkelcentrum en moest perse de hond op een poster bij de fotograaf een kusje gaan geven.
Trots dat ze is op d'r nieuwe schoenen. Een echte meid, ze was helemaal boos toen ik ze opruimde.
Wat leuk he, dat die kleintjes soms al zo vastberaden kunnen zijn!

Heb je een foto van de schoentjes?
*
pi_55793893
Die moet ik nog maken, ze zijn wel leuk. Ik zou ze niet meteen uitgekozen hebben, maar ik was al zo blij dat ze schoenen hadden die konden.
*OUD heilige*
pi_55795323
Het zijn superleuke schoentjes. Anna was dan ook heel blij dat ze weer weg mocht bij me, want dan mocht ze d'r schoentjes aan
pi_55799071
Hier hebben we een jongen die gek is op zijn schoentjes. Regelmatig komt hij ermee aangelopen om ze aan te trekken.
Ow, en de woordenschat hier gaat nog niet verder dan ''Da!''. En maar wijzen...
Hij begrijpt wel heel veel, maar zeggen zal nog een tijdje duren.
pi_55802319
Ik zal me weer eens laten zien (speciaal voor PM ), aangezien we toch nog in de openingspost zijn blijven staan zie ik

Ik dacht dat Kyllian laat was met praten, maar gelukkig zijn er meer van zn leeftijd die nog niet zoveel woordjes zeggen. Hij zegt nu papa, mama, bah, djie (met wijzen). Katja (de poes noemt ie Atja).
Wanneer liepen de wat oudere dreumessen hier? Kyllian maakt echt nog geen aanstalten, hij vindt het veel te eng om los te staan. Zal vanzelf wel komen, maar hoop wel voor zn 2e jaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 05-01-2008 20:34:08 ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:29:58 #299
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_55804630
Finn liep met 15 maanden. Hij liep al heel lang wel aan 2 handjes mee, maar aan 1 handje wilde hij niet. Totdat ie ineens een strandbal oppakte, die weggooide en er toen 6 stappen achteraan liep Manlief en ik hebben elkaar met open monden aan staan staren geloof ik
Met de woordenschat gaat het hier ook lekker, een woordje of 25-30 begrijpen we nu wel Verder vind ik vooral dat Finn nu heel snel steeds meer begrijpt van wat wij zeggen.
Oja, zijn jullie dreumessen ook zo dol op opruimen en helpen? Finn iig wel, al begrijpen we niet zo van wie hij dat heeft.
pi_55804837
Hier wil hij graag meehelpen de vaatwasser uitruimen, alleen ben bang dat er dan een hoop kapot gaat Hij mag dus zn eigen platic bordje opruimen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')