abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:50:42 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55358686
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 12:32 schreef Belana het volgende:
Ezra drinkt, net als Liam (1,5 en bijna 4) nog steeds regelmatig flesjes melk. 's morgens, 's middags en 's avonds en Ezra dan ook nog een keer 's nachts zelfs
Ook hier nog alletwee aan de fles. Maud leeft er nu op. En ik ben blij dat ze drinkt........zo Vandaag voor het eerst in 6 dagen weer een echte plasluier gehad. Waar kan je als moeder toch blij mee zijn....

Mika wat heerlijk dat je in bad gaan weer lekker vind.ff

Vivi, het is lastig als ze opeens niet meer eten, maar er heerst vanalles. Dus laat hem maar lekker miepen en als ie drinkt is het goed.

Juliette welkom
pi_55358822
Hier ook nog steeds een fles in de morgen en 's avonds voor het naar bed gaan al gaat die lang niet altijd meer op.

We hebben weer een kiesje erbij en bijten dat ze ermee kan (ging even voelen want ik dacht het te zien mamaMibos heeft ervan geleerd).

Ze loopt los argghh nu is ze helemaal zo grooohoottt! Maar even goed heel lief hoor.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:59:42 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_55358888
ja, een doodenkele keer zou ik ook wel leuk vinden vivi
ach, het gaat wel over een keer, hij zal er behoefte aan hebben idd. maar de gebroken nachten beginnen ons best op te breken hoor, dat is gewoon wel lastig.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:01:53 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55358952
Oh nu wordt het helemaal leuk Mibos. Nu loopt ze de hele kamer door en roept dan: die, dat, dah.... en jij maar benoemen wat ze allemaal ziet. Ja lamp, beer, boom, lichtjes enz, enz.... Maud heeft al een woord dat ze kent.... ze wijst naar de deur en zegt deu... Waarom... omdat wij de hele tijd roepen.... Nee, Maud de deur is dicht.... hihi kleine gup die het is.
pi_55359100
Het gaat nu ineens zo hard dat ik denk van ho effe hoor! Voor je het weet moeten we hier de pubersjongens van de deur afhouden als het zo doorgaat. Terwijl ze net een maandje 1 is. De laatste twee weken lijkt ze te springen per dag.
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:09:40 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_55359132
Belana, gebroken nachten zijn op een gegeven moment echt slopend ja. Is er misschien een mogelijkheid dat Ezra en Liam een keertje 1 of 2 nachten uit logeren gaan? Dan kun je weer even bijtanken.
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:10:41 #107
108648 cattie
lieve moeder
pi_55359153
Mibos, wat leuk dat Kaith al loopt! En scherpe kiesjes heeft .
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:10:43 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55359155
Belana is het niet ook gewenning? Ik snap je "frustratie' wel hoor, ik verfoei die stomme voeding ze krijgt het uit een tuitbeker.
Maar ook als je ergens heen gaat tis zo een gesleep met die hutkoffer

Hier trouwens helemaal goedgekeurd, gewicht ietsjes aangekomen fijn , qua lengte idd een spurtje in 3 maanden van 78 naar 83 cm , ontwikkeling erg goed alleen de uitspraak liet te wensen over maar goed de arts die we hadden is er een die altijd wel kritiek moet hebben, en het niet zo goed kan hebben dat ze niet met eten mag bemoeien
Wel grappig, de wvp vroeg hoe het met slapen ging.. arwen deed haar oogjes dicht ging tegen me aanhangen en snurk geluidjes maken clowntje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:11:41 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55359178
Kaith welkom bij de wandelaars
pi_55359241
Hihihi die Arwen... Wel fijn Evenstar dat ze weer wat gegroeid is en dat het de laatste tijd wat beter gaat. En joh dat praten en duidelijk articuleren komt vanzelf wel hoor!!!

Thanks Cattie en ja ik had de afdrukken in mijn vinger staan want loslaten deed ze ook nog eens niet.
pi_55359380
Anna krijgt elke ochtend nog bv en soms 's nachts ook, als ze niet lekker is. Voorlopig was ik zelf niet van plan daar mee te stoppen, maar wat zij wil weet ik natuurlijk niet.

Hoe was je verjaardag Juliette?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:19:02 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55359381
oh maak ik me ook niet druk om, bij mijn weten is het heel normaal dat kindjes van 2 nog dingen om draaien dus : laks ipv slak,
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:23:09 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_55359491
Kaith ook al een lopertje nu en een handenbindertje dus

Fijn dat Arwen gegroeid is Evenstar! dat voelt goed!

ik denk trouwens dat die fles 's nachts inmiddels wel gewenning is ja en ik weet ook dat we hem dan even een paar nachten alleen zijn speen steeds moeten geven. maar dan moet Liam even logeren, want anders slaapt dat arme kind ook niet. we zullen er een keer aan moeten, ik heb steeds de hoop gehad dat het spontaan over zou zijn (hetgeen een tijdje zo was) maar helaas
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:31:46 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55359755
Belaan, je zou het ook met water kunnen proberen. Misschien pikt ie dat wel en dan vind ie het misschien niet meer de moeit om er voor wakker te worden. Dat Liam moet gaan logeren is misschien wel verstandig, weekendje bij opa en oma...of vind ie dat niet leuk.

Arwen wat lekker meisje. ZO gegroeid Heerlijk. Hoe is de status qua provoceren Evenstar, wil het lukken? En gaat ze straks naar logopedie of is dat nog niet bekend.

Even een vraagje voor de moeders met kindjes met ruwe huid/allergie/exceem: wat smeren jullie? Door een 'foutje' heeft Maud het verkeerde badspul in het water gehad waardoor ze nu dus een rode rug en buik heeft met een gloeiende hals. Ik heb met de vaselinezalf van de HA gesmeerd, maar ben op zoek naar iets wat ik evt. ook in het badwater kan doen. Balneum werkt niet en ik heb het idee dat ze ook op bodymelk van de neutral reageerd. TIps zijn welkom
pi_55359828
Hier doet Balneum zijn werk nog steeds goed en als ze heel erg onder het eczeem zit dan doe ik even twee daagjes niets in het water. Ze heeft het trouwens met de kou weer heel erg en dan vooral in d'r gezichtje. Dat is superrauw en haar elleboogjes/knietjes zijn weer open dus daar smeren we weer cortison. Kon het twee maanden oplossen met Lanettecreme maar voor nu sinds het is gaan vriezen niet meer. Nu weer twee/drie daagjes cortison en daarna weer terug naar Lanette.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:04:43 #116
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55363628
Net terug van huisarts. Dat wat ik al een beetje vermoedde, bleek waar te zijn. Maud is net als d'r mama allergisch voor peniceline. Het was dus niet het badspul. Dat kon nl. niet volgens de huisarts. Het spul wat ik gebruik zit nl niets allergisch in (had het voor de zekerheid maar meegenomen). Dus meteen van de AB af en en drankje tegen de jeuk, creme tegen de reactie en nog een extra creme tgen de schimmelinfectie die erbij is van onderen. Net nog wat antijeuk spray gehaald bij de drogist speciaal voor de zeer allergische huid dus dat zou moeten werken (ben even de naam kwijt). En verder heb ik de huisarts fijne dagen gewenst in de hoop dat ik tot en met de kerst (en hopelijk daarna) niet meer bij hem langs hoef.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:09:10 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_55363717
och arme Maud
stormy waters...
sailin'
pi_55365021
Arme Maud, beterschap
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:22:26 #119
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55365687
Maud, het zit ook niet mee.
Gelukkig had je weer een plasluier, drink jij maar goed je melk hoor daar wordt je groot en sterk van!
pi_55370045
Beterschap Maud!

Bedankt voor het welkom! Juliette heeft een leuke verjaardag gehad, veel cadeautjes en veel bezoek. Ze had al aardig door hoe ze kon helpen met uitpakken, en Myrthe deed de rest wel. Eén van de meest geslaagde cadeaus was nog wel een poppenbuggy, daar hebben Myrthe en Juliet vandaag steeds mee gespeeld. Hopla - verstoppertje spelen is ook erg leuk, maar daar moet ze nog wel een beetje ingroeien denk ik. En verder vond Myrthe 't wel jammer dat ze niet allebei jarig konden zijn zondag.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:25:55 #121
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55370338
Maudje, snel beter worden hoor!

Heyyyy Poem! Welkom en nog van harte <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:29:14 #122
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55370437
Ze heeft vanavond weer lekker meegegeten. Gewoon weer kleine beetjes, maar het gaat dus echt de goede kant op. Nu alleen nog maar de kriebels weghebben en dan gaan vrolijk verder.

Ze is de afgelopen tijd te vaak bij de dokter geweest. We kwamen vanmiddag binnen en ze begon meteen te zwaaien en naar de bel op de balie te wijzen....die....die...die
  Jubileum moderator dinsdag 18 december 2007 @ 20:29:27 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55370440
Agossie arme Maud, nu al allergisch voor peniceline

Wij gebruiken voor Eva, na van alles te hebben geprobeerd, nu al jarenlang dit en soms ook dit spul in bad van Weleda.
Erg lekker en Eva, die echt overal op reageert, kan er heel goed tegen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:55:31 #124
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55371185
Och Maud, wat een pech zeg! Succes met alle allergische perikelen!

Evenstar wat fijn dat Arwen het zo goed doet!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 19 december 2007 @ 10:06:27 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55381156
Ohhhh Fons wat goed. Hij is eraf. en nu lekker weer rondstappen.
pi_55381316
Fons

Ik heb een klein mietje gemaakt
Mikael had labello gevonden en ik heb hem even voorgedaan wat ie daar mee moest doen. Nu loopt ie al de hele ochtend zijn lipjes (en die van mij en de hond ) in te smeren. EN dat met zo'n hoog gilletje erbij: OH MOOI
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 19 december 2007 @ 10:17:52 #128
190853 RockabeIIa
pi_55381381
fotosoepfonske <3

Toch lijkt ie soms echt veel op Brent, of Brent op hem
  woensdag 19 december 2007 @ 10:22:44 #129
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55381484
Jaaaaa! wat goed Bass-miss! (En wat leuk zo die foto!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55381539
quote:
Op woensdag 19 december 2007 10:22 schreef Lishe het volgende:
Jaaaaa! wat goed Bass-miss! (En wat leuk zo die foto!)
Een plaatje uit zijn Fonsnieuws.
pi_55381716
Jeetje, wat snel al eraf! fijn, BM, kan ie weer op volle kracht je achterna hobbelen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55381794
Hij loopt nog een beetje met een stijf been, maar dat lukt wel.
pi_55384611
Fijn voor Fons!
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:15 schreef poemojn het volgende:
Hopla - verstoppertje spelen is ook erg leuk, maar daar moet ze nog wel een beetje ingroeien denk ik.
Myrthe en Juliette zijn er nu al een uur mee aan 't spelen, dus dat 'ingroeien' valt mee. Juul is reuzetrots als ze 'm weer eens gevonden heeft En het s natuurlijk ook erg leuk om hem voor jezelf te verstoppen Aanrader dus!
pi_55385642
Mikael is net bij Kevin gevallen en heeft nu een ei op zijn voorhoofd Belt Kevin me om te vragen of ie naar de dokter moet en hoor ik Mikael op de achtergrond hardverscheurend huilen. Nu is mijn moederhart gebroken Gelukkig mocht ik wel even komen kijken naar de schade en gelukkig wilde Mikael niks van me weten maar wilde ie gewoon lekker bij papa op de arm. Arm aapje

Oh en de schade viel ook nog wel mee. Wel dikke bult maar hij was na het vallen meteen gaan huilen en niet duffig ofzo. Dus dokter is denk ik niet nodig maar Kevin belt zodra er iets verandert.
Liefde
pi_55385792
zo'n ei komt ontzettend snel op, hè, bij zo'n kleintje, ik zag dat bij een kenniskindje ook eens, die dacht dat wijdbeens en arms van de bank af springen, horizontaal, een goed idee was

en ja, het is superzielig, om zelf ook zowat tranen te krijgen inderdaad ....
al dacht ik wel dat een ei op zich een goed teken was.

ga maar snel je hart lijmen
pi_55385875
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:16 schreef milagro het volgende:
zo'n ei komt ontzettend snel op, hè, bij zo'n kleintje, ik zag dat bij een kenniskindje ook eens, die dacht dat wijdbeens en arms van de bank af springen, horizontaal, een goed idee was

en ja, het is superzielig, om zelf ook zowat tranen te krijgen inderdaad ....
al dacht ik wel dat een ei op zich een goed teken was.

ga maar snel je hart lijmen
Ei trok net zo snel weer weg als dat ie op kwam. Dus denk dat het morgen gewoon een bult is met een giga blauwe plek. Maar waarom doen die kleintjes dat nou ALTIJD als ze niet thuis zijn
Liefde
  woensdag 19 december 2007 @ 13:19:47 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55385905
Ohhh, dat zal wel schrikken zijn geweest. En dat je hart 'scheurt', hoort geloof ik bij het moederouderschap. Beterschap met 'het ei'.
pi_55386894
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:19 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ei trok net zo snel weer weg als dat ie op kwam. Dus denk dat het morgen gewoon een bult is met een giga blauwe plek. Maar waarom doen die kleintjes dat nou ALTIJD als ze niet thuis zijn

het is maar goed dat je niet alles weet wat ze uitspoken aan stoere toeren als ze bij een ander zijn, die dan toevallig wel goed aflopen

ik krijg al angstige kriebels als ik andermans kids bij de bushaltes op zo'n hekje zie zitten, met hun voeten op de onderste sport, met de rug naar het achter hen razende verkeer.... kan me niet meer herinneren dat ik bij mijn eigen kids zo een stresskip was, de schrik slaat me nu namelijk regelmatig om mijn hart bij andermans kinderen "kijk uit, niet doen, pas op, dadelijk val je" .... ja, dat denk ik dan slechts, hoor, terwijl ik mijn hoofd afwendt, doodnerveus als ik er anders van word
pi_55387035
haha dat heb ik ook milagro. maar ook bij m'n eigen kinderen ben ik wel wat teveel zo.
  woensdag 19 december 2007 @ 15:00:26 #140
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55388702
Arme Maud
MeNicole, wij smeren dan Arnica zalf voor kinderen erop, valt de blauwe plek de volgende dag ook weer mee. Jet liep hier een tijdje elke week met een nieuwe blauwe plek, ik begon me zelfs een beetje zorgen te maken wat ze er op de creche van zouden vinden Gelukkig viel ze daar ook weleens...
Lekker douchen!
  woensdag 19 december 2007 @ 15:10:38 #141
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55388833
Toch fijn dat ze niet alleen bij jou valt Sjak. Maar inderdaad. Maud is ook zo'n vallend kindje. En al die bulten en blauwe plekken, geeft in elk geval de VSM voldoende omzet.

Jeuk lijkt minder te zijn (of het drankje werkt). Rode gloed is in elk geval minder, maar ze is nog steeds 'verliefd' op de tube lanette. Die, die, die en dan met alle moeite op je klimmen en d'r nekje bloot buigen... die...die ....die... Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_55389164
Fijn BM!

Arme Mika Hier ook altijd dikke lagen arnicazalf, dat werkt super. en is inmiddels ook als kleurloze gelei verkrijgbaar, ik liep als kind vaak met een dikke laag groene zalf op mijn voorhoofd
pi_55389281
Ik heb hier wel van dat spul maar tja hij was bij Kevin thuis gevallen. En toen ik even ging kijken was ik in alle haast dat natuurlijk vergeten
Liefde
  woensdag 19 december 2007 @ 15:34:10 #144
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55389363
MeNicole, ik ben bij kinderen in de klas wel altijd heel alert of ze niet misselijk zijn na een val op hun hoofd ivm een evt hersenschudding...

Chaca, wat lees ik nu toch allemaal weer over Maud, wat een pech zeg.

Fons! Weer lekker stappen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55389509
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:34 schreef Moonah het volgende:
MeNicole, ik ben bij kinderen in de klas wel altijd heel alert of ze niet misselijk zijn na een val op hun hoofd ivm een evt hersenschudding...
Ja heb Kevin ook gezegd dat ie Mikael goed in de gaten moest houden of ie niet misselijk werd of als ie over ging geven of zo dat ie dan toch ff de dokter moest bellen.
Liefde
  woensdag 19 december 2007 @ 23:27:33 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55404181
auw Mika , hopenlijk blijft het bij dat ei.

Chaca en Maud verdorie wat een ellende dat het maar snel eens egwoon even goed gaat, en om je rvaag over provocatie te beantwoorden, ja dat gaat heel goed, ze kan al wat meer eten.
Ze is dol op zuurkoolstamp met ketchup
brocolli vind ze ook lekker dus zitten op vier soorten groentes nu
Logopedie krijgt ze gewoon de prelogopedie , maar dat wordt een dezer weken (voorlopig) voor het laatste ben er zo ontzettend blij mee , heeft zoveel goeds gedaan echt een wondertje
praten doet ze goed genoeg, CB arts moet gewoon iets te zeuren hebben want de rest was uitmuntend

Fijn dat fons uit het gips is! :-) ik weet niet of je het spalkje wil bewaren, anders even met haarlak of fineer spray overspuiten dan gaat het niet zo muffen en blijft het beter goed ( de binnenzijde)
pi_55409677
Hé, wat fijn Evenstar! Het is jullie gegund hoor!
  Jubileum moderator donderdag 20 december 2007 @ 09:57:36 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55409847
Wat een fijn nieuws Evenstar! Fijn voor jou en Arwen dat het zo lekker gaat, hebben jullie wel verdiend
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 20 december 2007 @ 10:02:16 #149
190853 RockabeIIa
pi_55409949
Tijd voor een fotospammetje evenstar
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:10:09 #150
94046 PM-girl
pi_55440204
Fons zonder gips, super!!

En Evenstar, wat goed allemaal!
*
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:44:20 #151
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55442669
Evenstar, wat heerlijk om te lezen dat het de goede kant op gaat. Super

Hier eindelijk ook echt goed nieuws. Vanochtend de eerste normale 'poepluier' gehad. Gisteren heeft ze fruit op en vandaag kibbeling. Was voor de eerste keer en ze vond het helemaal super. Stond met d'r kleffe handjes in de box en maar wijzen: die, die hmmmmm
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:47:10 #152
108648 cattie
lieve moeder
pi_55442731
Wat fijn dat het weer beter gaat met Maud!
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:48:34 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_55442770
BM, fijn dat Fons van zijn gips af is!

Eevnstar, wat een goed nieuws!! ik ben heel blij voor jullie!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:14:16 #154
141023 ik80
pi_55443759
Chacama dat gaat al een stuk beter!

Hier gaat het ook een stuk beter met het avondeten, gelukkig!
Gister aardappel, bloemkool, spruitjes en gehaktbal, en ze zat te smullen. Ze moet het wel zelf doen, je krijgt het er niet in gevoerd...
(wel onder wat dwang.)
Ze had wel 4 spruitjes op, een stukje bloemkool, kwart gehaktbal en nog het een en ander los, best wel veel als je het vergelijkt met een week geleden. En we zijn van de potjes af!
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:42:20 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55450539
lekker ik80

en dank jullie allemaal dat jullie bijna net zo blij zijn als wij, na vandaag weer rode kool toegevoegd,
en rockabella , de foto's houdt je maar even tegoed, mevrouwtje heeft sterallures en duwt telkens de hand voor de camera of draait zichzelf om

nog maar 9 daagjes dan is ze al twee
pi_55450609
Ik80 wat fijn dat Lotte hier en daar met dwang weer wat eet. En wat fijn dat ze geen potjes meer wil.

Hier had ik vanavond broccoli met aardappel en een gekookt eitje en alles ging schoon op. Mevrouw had honger. Oke ze was bijna de hele middag buiten en dus om zeven uur knock out.

Evenstar nog maar 9 daagjes en dan is ze een officiele peuter...
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:10:22 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55451185
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 21:42 schreef _evenstar_ het volgende:
wij, na vandaag weer rode kool toegevoegd,
Joh! Wat goed!
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:37:56 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55451846
ja he

mijn mupke
pi_55452155

wauw!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 22 december 2007 @ 15:01:05 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55463785
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 22:37 schreef _evenstar_ het volgende:
ja he

mijn mupke
dat zei mijn mama ook altijd tegen mij

En natuurlijk voor de rode kool

Maud is echt helemaal beter. En een kleine eigenwijze wijsneus aan het worden (of was ze dat al). Ze heeft het uiteraard van een vreemde want d'r moeder is echt niet eigenwijs

Vanochtend ook weer. Liep ze bij de oppas de kamer in, ziet alle kerstmuziekdoosjes staan, loopt er naar toe (weet dat ze er niet aan mag komen). Kijkt naar de oppas, grijnst heel breed en reikt met d'r armpje uit, wachtend op de 'nee' van de oppas. En op het moment dat de oppas nee begint te zeggen, kijkt Maud d'r aan in volle onschuld met de blik uit duizende in haar ogen......... Ik ging dat toch niet doen en stapt vervolgens vrolijk de andere kant op.... grijns, grijns, grijns.

Oh en ze kan zo lekker giebelen. Dan ga ik op mijn knieen bij d'r en dan duwt ze me omver, rolt ook op de grond en dan giebelt ze de hele tijd zooooo

En dansen. Daar ga ik nog een filmpje van maken. Muziek aan en Maud danst. Handjes in de lucht, benen stappen op en neer. Zo onzettend gaaf om te zien.

En oh, had ik al gezegd hoe lief ze is.... en zo en zo en zo.....
  zondag 23 december 2007 @ 12:11:06 #161
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55486189
Wat fijn dat het zo goed gaat met de grote kleine mensjes! Tof!

Oh ennuh... Kendahl vond net het potje sudocréme.... Kleren, mond, meubels...alles wit. Mama kan ook nooit eens rustig de verlichting ophangen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 23 december 2007 @ 12:44:07 #162
94046 PM-girl
pi_55486910
Kendahl Dat stomme grijs-rode potje heeft toch een onverklaarbare aantrekkingskracht op die koters he!

Chacama
*
  zondag 23 december 2007 @ 20:32:58 #163
190853 RockabeIIa
pi_55499176
Hier zojuist Brent preventief een zetpil gegeven. Ik zou het normaal niet zo snel doen maar meneer slaapt niet, eet niet, is hondsverkouden (spuugt slijm enzo) en heeft erg last van zijn kiezen. Verbazingwekkend hoe snel die dingen groeien! Of groeien... uit de kaak geduwd worden. Heel zielig, zijn tandvlees is helemaal bloederig. Hopelijk slaapt hij vannacht door want we (vooral ik) zijn al weken uit onze slaap gehouden, soms uren per nacht...
  zondag 23 december 2007 @ 21:47:17 #164
94046 PM-girl
pi_55501038
Rockabella, ik hoop het voor jullie! Erg herkenbaar dat niet slapen! Het is inderdaad een marteling, die tandenexplosie.
*
pi_55501624
He gets, Rocka... maar hopen dat ze snel 'door' zijn. Gelukkig hebben mijn kids er niet zoveel last van gehad. Randy helemaal niet (die kreeg zijn eerste tand al met 8 dagen oud!) en Tinka was er 'alleen maar' een week ofzo mopperig van. (Zure luiers kennen we helaas wel heel goed hier!) Ze moet volgens mij nog maar 4 kiesjes ofzo...

Ze zijn hier beide (achter elkaar natuurlijk! ) flink ziek geweest, geen idee wat het was. Week lang verhoging, vervolgens 4 dagen 40 graden koorts, dan 2 dagen diaree en daarna nog steeds moe en hangerig. Ze hebben beide een week lang niet gegeten en slecht gedronken. Tinka nog steeds en daar maak ik me inmiddels wel zorgen over. De laatste keer op het CB (maandje terug nou) woog ze maar 9460 gram en zat ze op de absolute onderlijn van hun curve. Maakte me er niet zoveel zorgen over, ze volgde het smalle lijntje er net ff boven al een tijdje, kon een dipje zijn. Maar nu ze ziek is geweest, komt de weegschaal thuis niet hoger dan 9300. Ze is graatmager, je ziet de botten zitten. Zal blij zijn als ze weer op de ondergrens zit en weer voldoende eet en vooral drinkt. Mijn troost is dat ze sinds gisteren weer haar superondeugende en vrolijke zelf is en dus misschien vanaf nu pas weer opknapt. Maar hou mijn hart vast, als ze maar niet nog een griepje ofzo oploopt...
  maandag 24 december 2007 @ 10:48:30 #166
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55509196
Menneke hier is nogal de aandacht aan het trekken vanuit de box. Ik weet dat hij heel lief kan spelen, dus we negeren het. Maar opvallend is dat hij het vooral bij mij doet. Ik kom net terug van rijles en hij was steeds lief geweest en nu zit hij te snikken met grote uithalen. Sssst... het is nu stil en er wordt gebrabbeld. Maar 't is net een hondje, je hoeft maar een beweging te maken en het begint weer. 'ik ben hier, ik ben hier!' Of je zegt iets tegen elkaar of je kijkt even naar hem...

Ik negeer het altijd zoveel mogelijk, volgens mij net zoveel als papa. Toch vertoont hij dit gedrag het meest bij mij.
Herkenbaar voor iemand?
  maandag 24 december 2007 @ 11:39:31 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55510277
Chaca je ben een brabantse of niet he maar lekker dat Maud weer opgeknapt is, mooi om iemand zo vol trots te zien vertellen

Rocka hoest met brent nu?

PV misschien wil hij gewoon graag bij jou zijn ?

Mammietje he bah.. , is wel naar als ze gelijk zo afvallen. maar buiten het ziekzijn als ze haar eigen lijntje volgt , lekker laten doen. Hier heeft de arts gezegd, teveel verlies zonder ooraak ( je hebt je oorzaak) of groeistop is alleen niet goed. maar al komt ze maar 10 gram per maand aan.. groei is groei.. haar lijfje maakt meer beweging dus verbrandt ook meer.
  maandag 24 december 2007 @ 12:24:29 #168
141023 ik80
pi_55511308
Ze moeten idd hun eigen lijntje volgen.
Hier gaat het met eten helemaal top, dipje is geen ipje meer, we zitten nu bovenop de berg!
Hoe dat nu gaat?
Gewoon wat eten in een bakje (stukjes aardappel, groente vooral brocolli, bloemkool en ander grijpbaar eten) en dan met de handjes laten eten. Wat later een vorkje geven en dan gaat ze ook met een vorkje prikken en eten wat ze te pakken krijgt. Ze doet het gewoon erg goed. Als je ziet wat ze nu eet, man dat is zoveel meer dan een paar weken geleden. Geeft wel een fijn gevoel hoor! En ik hoef niks meer voor haar te prakken, alleen sommige dingen in kleine stukjes te snijden.

Verder is ze gek op boekjes, vooral het boekje van sesamstraat over sprookjes is helemaal top. En maar lezen (brabbelen) blaadjes omslaan enz.
Mijn meisje is zo lief!

(het allerliefste is als ze met haar pop aan het spelen is, die krijgt drinken, en snoepjes, en kusjes, die krijgen wij nog geeneens, maar pop Loes wel hahaha)
  maandag 24 december 2007 @ 12:25:21 #169
141023 ik80
pi_55511322
PV Lotte heeft volgens mij ook door dat ze sommige dingen van de ander wel voor elkaar krijgt...
  maandag 24 december 2007 @ 12:28:01 #170
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55511381
quote:
Op maandag 24 december 2007 10:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Menneke hier is nogal de aandacht aan het trekken vanuit de box. Ik weet dat hij heel lief kan spelen, dus we negeren het. Maar opvallend is dat hij het vooral bij mij doet. Ik kom net terug van rijles en hij was steeds lief geweest en nu zit hij te snikken met grote uithalen. Sssst... het is nu stil en er wordt gebrabbeld. Maar 't is net een hondje, je hoeft maar een beweging te maken en het begint weer. 'ik ben hier, ik ben hier!' Of je zegt iets tegen elkaar of je kijkt even naar hem...

Ik negeer het altijd zoveel mogelijk, volgens mij net zoveel als papa. Toch vertoont hij dit gedrag het meest bij mij.
Herkenbaar voor iemand?
Ik vind het wel herkenbaar dat ik het niet leuk vind om genegeerd te worden ja, en deel wil nemen aan het gezelschap. Misschien associeer je hem iets te veel met een hondje? Dat ik mijn kind negeer als hij huilt of iets wil "zeggen" herken ik dan weer niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vivi op 24-12-2007 12:33:07 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55511871
Ik negeer Mikael eigenlijk alleen als ie de dramqueen uit hangt. Als ik ergens mee bezig ben en hij zit te jammeren dan krijgt ie gewoon aandacht. Hij wil dan iets en meestal is het na een paar minuten ook weer goed en kan ik weer verder met de (af)was ofzo. Als ik hem dan zou gaan negeren word het alleen maar erger ben ik bang.

Edit: Wat Viev zegt dus. Scherm stond beetje lang open. Kind wat aandacht wilde enzo
Liefde
  maandag 24 december 2007 @ 14:06:53 #172
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55513638
Oohw! Nee, dat bedoel ik toch niet, Vivi. Kijk, hij krijg de aandacht als hij erom vraagt. Ik zie een duidelijk verschil tussen iets willen weten/vragen/vieze luier/iets anders duidelijk maken en het feit dat mama en papa even iets anders doen dan hij.
Laat ook maar...

[ Bericht 0% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 24-12-2007 14:12:23 ]
pi_55514322
PV hier ook weleens van die buien en meestal komt dat doordat de ander haar al heeft laten zitten en de box en dan kom ik bijvoorbeeld en dan gaat ze daar weer de aandacht van trekken om er ook maar uit te mogen en als ik dat dan ook negeer dan miept ze nog even en dan speelt ze weer gewoon verder. Maar dan moet ik wel niet weglopen. Herken het zeker maar de oplossing heb ik ook niet echt ontdekt nog.
pi_55514332
Moet wel erbij zeggen dat we hier steeds minder de box gebruiken in huis trouwens.
  maandag 24 december 2007 @ 20:23:47 #175
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55519647
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oohw! Nee, dat bedoel ik toch niet, Vivi. Kijk, hij krijg de aandacht als hij erom vraagt. Ik zie een duidelijk verschil tussen iets willen weten/vragen/vieze luier/iets anders duidelijk maken en het feit dat mama en papa even iets anders doen dan hij.
Laat ook maar...
Sorry, ik reageerde ook een beetje kattig
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 24 december 2007 @ 22:29:15 #176
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_55522644
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Sorry, ik reageerde ook een beetje kattig
Okee. Dan is het goed.
Soms vergelijk ik kids ook wel eens met beestjes. Maarja... Kendahl is dan ook bééstachtig lief, hé?
pi_55523608
Wanneer zet je hem in de box? Als ik Juliette vanuit de kinderstoel in de box zet gaat ze lekker spelen. Als ze al een tijdje door de kamer heeft rondgelopen niet, want dan wordt haar vrijheid ingeperkt ipv uitgebreid. Misschien werkt het om de boxmomenten op een ander tijdstip te doen?
pi_55551014
Ik heb hier de box al weg gedaan toen Mikael 1 werd en heb het ook geen moment gemist. Als ik kook heb ik het traphekje naar de keuken dicht en als ik naar het toilet moet dan speelt ie of gewoon door is komt kijken.

Maar Mikael is echt zo gaaf he Gister bij mijn ouders ging ie bij de deur staan dat ie naar boven wilde. En maar wijzen op zijn luier: Dah bah. Dus ik loop met hem naar boven en ga hem verschonen, heeft ie niet gepoept maar op het moment dat ik zijn luier af doe laat ie een dikke scheet. En maar lachen. Bah he mama . Toen weer ff boven de wc gehangen en toen ging ie weer poepen Dat is al de zoveelste keer dat ie dat doet. Dus ga morgen even een potje kopen. Is makkelijker dan de wc. Gek kind heb ik toch.
Liefde
pi_55561382
vanaf morgen mag Merlijn echt naar het Peutertopic, is meneer al twee jaar. Jeeh, wat gaat het snel.
  woensdag 26 december 2007 @ 23:21:27 #180
190853 RockabeIIa
pi_55561815
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:57 schreef Randa_v het volgende:
vanaf morgen mag Merlijn echt naar het Peutertopic, is meneer al twee jaar. Jeeh, wat gaat het snel.

Jeeeeeetje!!!

Nou, alvast een heel fijne dag morgen!
pi_55562088
Gaat ook gewoon erg snel, zeker nu met de zwangerschap het naar het ziekehuis gaan en toevallig vandaag dezelfde gyn hebben die mij 2 jaar geleden gestript heeft en de afspraak maakte dat ik me moest melden de volgende ochtend voor de inleiding. En toen was Merlijntje er. Vandaag liet hij weer eens merken hoe groot hij al niet is, napraten met Dora op tv, ondeugend zijn en expres blokjes bij oma onder de kast gooien zodat hij ze met de vliegenmepper er onderuit kan halen. Heel slim ventje. En dan het genieten van de boontjes en de ijs bij het eten vandaag. En straks (over ongeveer 6 weken) is hij ook nog eens grote broer.
  woensdag 26 december 2007 @ 23:37:24 #182
190853 RockabeIIa
pi_55562149
Ben je voor je gevoel toe aan een tweede kleintje? Of misschien toch nog niet? Want nu is Merlijn natuurlijk best nog klein maar in vergelijking met een pasgeboren kind is hij al zo zelfredzaam.
pi_55562413
Ben er aan toe, anders was ik vorig jaar niet aan begonnen denk ik, vond Merlijn vorig jaar echt nog te klein, maar hij redt zich nu goed. Is zelf ook erg met de baby bezig, regelmatig even kijken naar de buik en dan moet deze ook echt bloot en met zijn hoofd op mijn buik. Baby een kusje geven ga maar door. Hij lijkt het een beetje te beseffen. Hij is nu op alle fronten een grote jongen, de enige reactie waar ik nu nog benieuwd naar ben is naar de baby straks en dan vooral de borstvoeding omdat dat wel iets is waar hij nog mee bezig is al krijgt hij sinds augustus geen borstvoeding meer. Hij vind mijn tepels nog reuze interresant, laatst heeft hij er nog eens een mogen vastpakken en dan pakt hij hem tussen duim en wijsvinger en doet net zoals hij doet bij verhaaltjes waar eten in voorkomt netalsof hij eten vastheeft en brengt dat naar zijn mond.
pi_55566810
Om antwoord te geven op de vragen:
* wij zitten Ken in de box als hij moe begint te worden en dan gaat hij vrijwel altijd lief spelen. met uitzondering dus van dit soort momenten.
* de box staat er nog omdat Ken het traphekje naar de keuken heeft gesloo[pt.
pi_55567422
Ik ben echt zo verliefd op mijn kind he
Hij is gewoon zo leuk. En hij ziet er zo leuk uit met zijn tuinbroek en roze blauw gestreepte trui en zijn haren in de stekels Als ie in de spiegel kijkt zucht ie zelf ook: Oh Kika mooi
Liefde
  donderdag 27 december 2007 @ 10:43:36 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55567696
Zo ben ik ook erg verliefd op Storm, die, als hij zijn bolletje gestoten heeft of op zijn knietjes gevallen is, steevast naar me toe komt lopen, met een handje vooruit om er een kus op te krijgen. Waar hij ook pijn heeft, op die hand hoort een kus, afgekeken van grote zus.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55567725
quote:
Op donderdag 27 december 2007 10:43 schreef Sugar het volgende:
Zo ben ik ook erg verliefd op Storm, die, als hij zijn bolletje gestoten heeft of op zijn knietjes gevallen is, steevast naar me toe komt lopen, met een handje vooruit om er een kus op te krijgen. Waar hij ook pijn heeft, op die hand hoort een kus, afgekeken van grote zus.
Haha das ook lief. Mikael weet heel goed waar die kus moet. Als die zich zelf pijn doet komt ie half huilend half lachend naar me toe met zijn tong uit zjn mond om een kus vragen
Liefde
pi_55568838
Tot over een klein jaartje Merlijn! Veel plezier vandaag.

Ja, dat is zo leuk, dat ze echt naar je toe komen. Anna geeft nu zo veel kusjes. Echt lief en schattig. En ze heeft met de Kerst een theeserviesje gehad, nu gaat ze thee drinken. Zo mooi. Daardoor weet ik wat er zo leuk is aan het hebben van een kind van jezelf. Zoiets.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_55569237
Toelichting:
*OUD heilige*
  donderdag 27 december 2007 @ 12:07:53 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55569254
Dag merlijn tot over 3 daagjes

Nicole en sugar lief

en Yppy, ik vind het zo mooi om het van jouw zo te horen

Wij gaan zo veraardagsshoppen voor Arwie
  donderdag 27 december 2007 @ 12:14:41 #191
190853 RockabeIIa
pi_55569388
Och Yppy, tis echt een madammeke! mooi verfijnd koppie ook <3

Ik ben ook verliefd op Brent geloof ik. Zelfs dat al mijn kleren de hele kerst onder de snotvegen zaten omdat hij zo graag knuffelt vond ik niet erg
  donderdag 27 december 2007 @ 12:25:01 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55569589
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:14 schreef RockabeIIa het volgende:
Och Yppy, tis echt een madammeke! mooi verfijnd koppie ook <3

Ik ben ook verliefd op Brent geloof ik. Zelfs dat al mijn kleren de hele kerst onder de snotvegen zaten omdat hij zo graag knuffelt vond ik niet erg

trouwens stomme vraag, arwen heb een blauw oogje , maar van dat soort dingen maken jullie daar nou wle foto's van? heb tot nu toe nog niet gedaan.. ,me schoonvader zei juist wel te doen als herinenring voor haar later.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:20:10 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_55570740
Dag Merlijn!

Wat schattig hoe Anna aan het spelen is.

Evenstar, ik heb altijd gewoon foto's gemaakt. Blauwe plekken horen er nu eenmaal ook bij.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:17:14 #194
94046 PM-girl
pi_55572130
Dag Merlijn!

YPPY, wat ontzettend lief, de foto maar ook jouw post!

Evenstar, Arwie, die heb ik zelf nog nooit gehoord! Wel honderdduizend andere varianten...
*
  donderdag 27 december 2007 @ 18:50:16 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55578628
Heb toch maar een foto gemaakt

en PM ze noemt zichzelf arwie

zal eens kijken of ik het gefilmt krijg, meestal op zulke momenten of als anderen erbij zijn ( en je wilt even pimpen ) en je vraagt hoe ze heet zegt ze dan aap

Kadootje staat al, morgen laatste 2 onderdeeltjes in de winkel ophalen.
Ze krijgt een aquarium met 2 visjes ( ja een ehct aquarium )
Omdat ze al zo;n bult speelgoed en kleertjes heeft , en ze gek is op visjes dan maar een visjes en aquarium !
Gok zo als je aan arwen vraagt hoe ze moeten heten dat ze zegt dora en boots
pi_55580522
Heerlijk die verhalen over de kids. Ik geniet met volle teugen van jullie liefdevolle verhalen. Zelfs van de snottebellen van Brent
Tinka snel weer opknappen en zorgen dat je weer wat meer binnenkrijgt. Ribbentellen is geen hobby...

Hier kom ik helaas met iets minder goed nieuws. Maud heeft zoals verwacht de waterpokken. Ze heeft netjes gewacht tot na de kerst en ik hoop heeeeeeeeeeeel erg hard dat het bij de 7 pokken blijft die ze nu heeft, maar goed dat weten we pas de komende dagen.

Arwen een hele, hele fijne verjaardag en veel plezier met je levende schilderij. Een eigen aqaurium wat gaaf En Dora en Boots zijn hele mooie namen voor vissen.... En anders is Benny of Tico ook nog heel passend.
pi_55582399
Och, Maud, alweer ziek? Sterkte ermee hoor Chaca!

En jullie kunnen allemaal wel zeggen dat je verliefd bent, maar ík heb toch maar mooi het allerallerallerliefste ventje van de heeeeeeele wereld!
  donderdag 27 december 2007 @ 21:09:50 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55582833
quote:
Op donderdag 27 december 2007 20:55 schreef Moonah het volgende:

En jullie kunnen allemaal wel zeggen dat je verliefd bent, maar ík heb toch maar mooi het allerallerallerliefste ventje van de heeeeeeele wereld!
claim ik bij deze het aller allerallerliefste meiske
pi_55585256
quote:
Op donderdag 27 december 2007 10:43 schreef Sugar het volgende:
Ghehehe, nou als Kendahl zijn koppie stoot en hij is bezig, dan loopt hij liever door. Maar dan zie je wel af en toe even zo'n handje naar het pijnlijke plekje gaan. Moppie!
  donderdag 27 december 2007 @ 22:11:54 #200
108648 cattie
lieve moeder
pi_55585349
quote:
Op donderdag 27 december 2007 20:55 schreef Moonah het volgende:

Nietus!!
Dat is Ive!!

Vanavond is Ive met mijn vader mee naar mijn ouders gegaan om 1 nachtje te logeren. Toen ze weg reden ging Ive heel uitbundig naar ons zwaaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')