Ingmar (4/1/06) wil ook graag in het lijstje. Vindt ie leuk voor dat laatste maandje.quote:
quote:Op vrijdag 14 december 2007 21:58 schreef cattie het volgende:
Zit ik twee uur geleden te verkondigen dat we hem echt niets anders gaan geven, Ive heeft net zijn flesje met kant en klaar papje op.Hij werd helemaal van slag wakker en mijn man en ik hadden allebei heel sterk het gevoel dat hij het even nodig had. Daarnaast is het het enige zuivelproduct dat hij nog wil, dus dan krijgt hij daar ook nog wat van binnen.
Zucht. Nu al gezwicht. Het is de makkelijke oplossing, ik weet het, maar het doet me ook zo'n pijn als hij zo van slag is en niet meer kan slapen...
Onze oudste heeft dit ook gehad, wel ietsje minder extreem, maar ze wou ook niet meer douchen of in bad nadat ze in bad gepoept had. We hebben het toen heel geleidelijk weer opgebouwd. Eerst wassen bij de kraan, later een teiltje, met een van ons onder de douche, met een van ons in bad. Als ik me goed herinner moesten we ook een paar keer een stapje terugdoen en continu geruststellen. Het duurt lang, maar het komt goed.quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:17 schreef MeNicole het volgende:
Ik ga toch even met een dringende vraag uit de lurk stand komen.
Mikael heeft sinds dinsdag echt doodangsten voor water. Hij had dinsdagochtend bij mijn ouders thuis in bad gepoept. Dat was de allereerste keer en hij is daar denk ik behoorlijk van geschrokken. Als ik nu alleen al het badje pak krijgt ie paniek. En niet een klein beetje maar hij raakt helemaal overstuur. Dus ok niet meer in bad dan maar onder de douche. Maar ook dan dikke paniek. Tis nu zelfs zo erg dat als ik aan het afwassen ben en hij ziet dat dat ie al in paniek raakt. Wat moet ik hier nou mee? Ik wil hem niet dwingen omdat ie echt heel bang is. Zo heb ik hem nog nooit gezien. Want hij zal toch echt schoon moeten en ik moet toch echt wel afwassen. En onze hond moet toch echt wel een waterbakje in de keuken en Mikael moet toch ehct wel in diezelfde keuken eten.
Iemand tips want steeds wassen met zo'n zwitsal washandje is natuulijk ook geen doen.
Daar gaan wij nu ook maar even van uit. Ive werd om half 3 wakker en het duurde even voordat hij in slaap viel, maar daarna heeft hij tot 9 uur geslapen! Hij had het blijkbaar even nodig. We hebben besloten om toch maar vooral er relaxt mee om te gaan. Rustig blijven met eten, eet hij wat is het geweldig, anders is het ook geen ramp. En heeft hij daarna nog een flesje nodig, dan maar een flesje. Mijn man heeft vanochtend een hele preek gekregen van een familielid dat Ive toch echt van die nachtfles af moet, maar daar zijn we alle drie nog niet klaar voor. En ik ga er van uit dat hij ergens voor dat hij 18 is wel stopt met een flesje 's nachts!quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:07 schreef Belana het volgende:
cattie, maak je niet druk. zoals ik zeg, Ezra krijgt 's nachts nog een fles. en als ie beter eet komt ie 's nachts niet voor die fles, maar ik kan het eten overdag niet afdwingen en ik heb 's nachts geen zin in toestanden. want Ezra blijft brullen en dan is Liam ook wakker. heb er geen zin in. het komt wel weer. heus.
Hihi, mijn dochter krijgt soms (2 is ze inmiddels he) 's nachts nog wel eens een nachtvoeding (borst ook nog, he, de schándequote:Op zaterdag 15 december 2007 15:05 schreef cattie het volgende:
Mijn man heeft vanochtend een hele preek gekregen van een familielid dat Ive toch echt van die nachtfles af moet, maar daar zijn we alle drie nog niet klaar voor. En ik ga er van uit dat hij ergens voor dat hij 18 is wel stopt met een flesje 's nachts!![]()
quote:Op zondag 16 december 2007 10:46 schreef nanalune het volgende:
Vervelen jullie kindjes zichzelf ook zo snel?
Als ik een uurtje thuisben alleen al is tie op zijn speelgoed uitgekeken ( en hij heeft echt wel genoeg ..) Ik rouleer de speeltjes ook wel om de zoveel tijd etc etc.
Zodra hij zich gaat vervelen gaat hij zijn favouriete spelletjes doen , namelijk: 'mama's aandacht trekken. Door stoer te gaan staan op de tafels en stoelen , en er dan iets minder stoer af te vallen trouwens![]()
Dus,. het enige wat werkt is kind en bijbehorende materialen in de auto te doen en ergens heen te gaan.
Zodra we elders zijn heb ik geen kind meer aan hem, zoet spelen en om zich heen kijken.. herkenbaar?
Nu ik over tijd loop met een dikke buik kan ik niet de hele dag de hort op , dus het huis wordt voor ons beiden te klein met zo'n kleine acrobaat..
hmm, dat klinkt een beetje alsof je het idee hebt dat vervelen een probleem zou zijn. Maar dat hoort ook bij zijn opvoeding. Een kind mag best eens merken dat niet alles voor hem geregeld wordt. Natuurlijk ben je er het grootste deel van de tijd wel voor hem, maar soms even niet. Dan moet ie even zichzelf vermaken. En dat gaat met vallen en opstaan. Bij dreumesjes meestal letterlijkquote:Op zondag 16 december 2007 10:46 schreef nanalune het volgende:
Vervelen jullie kindjes zichzelf ook zo snel?
Als ik een uurtje thuisben alleen al is tie op zijn speelgoed uitgekeken ( en hij heeft echt wel genoeg ..) Ik rouleer de speeltjes ook wel om de zoveel tijd etc etc.
Zodra hij zich gaat vervelen gaat hij zijn favouriete spelletjes doen , namelijk: 'mama's aandacht trekken. Door stoer te gaan staan op de tafels en stoelen , en er dan iets minder stoer af te vallen trouwens![]()
Dus,. het enige wat werkt is kind en bijbehorende materialen in de auto te doen en ergens heen te gaan.
Zodra we elders zijn heb ik geen kind meer aan hem, zoet spelen en om zich heen kijken.. herkenbaar?
Nu ik over tijd loop met een dikke buik kan ik niet de hele dag de hort op , dus het huis wordt voor ons beiden te klein met zo'n kleine acrobaat..
geef hem dan een oude krant, altijd goed, of een lege doos met deksel en met proppen papier gevuldquote:Op zondag 16 december 2007 11:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oh, ik speel ook met hem, hoor. En hij gaat daar echt van stralen en idd nieuwe uitdagingen ontdekken. Erg leuk! En soms is het even klaar, dan moet hij zelf spelen. Die overgang is meestal even een drama
hoe bedoel je? zonder gehuil en ander protestvormen?quote:Op zondag 16 december 2007 12:41 schreef _evenstar_ het volgende:
mee eens is.
trouwens wat anders, hoelang heeft het geduurd voordta jullie kindjes enigzins normaal de luier verschoond kon worden/afgedroogd/gezichtje-handjes poetsen worden e.d. ?
ms dat laatste dan aanhouden, ze is zoals ze is toch, anders dan anderen maar niet persé 'verkeerd', toch?quote:Op zondag 16 december 2007 12:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja dat doen we al, tis niet dat ze de gehele buurt bij elkaar schreeuwt, maar meer hoe leg ik dat uit, al paniek voordat ze weet wat er moet komen, huilten ten tijde, heftig nee schuddend.
Sowieso qua aanraking is ze heel erg op zichzelf, ze geeft kusjes en knuffels genoeg, maar alleen als het van haar uit komt zeg maar, anders is het paniek/mopperen.
Beetje duidelijk wat ik bedoel.
Niet dat het een ramp is, vroeg me gewoon af is het een leeftijdsdingetje of het te maken heeft met al die keren dat in het ziekenhuis de artsen haar nakeken enzo dus gewoon fysiek van anderen naar haar toe contact niet zo fijn vind.
Wanneer ze zelf de aangeef kan doen is er namelijk niets aan de hand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |