quote:Er is een levendige discussie gaande in Almelo. In zwembad Het Sportpark ging daar vorige week een moslimvrouw het water in gekleed in een boerkini. Directeur Erik Busscher zegt hierover "Een boerkini is gewoon een groot soort zwempak"
Een boerkini is een badpak dat het lichaam, de armen, benen en het hoofd bijna helemaal bedekt. In andere landen is het niet ongebruikelijk dat moslimvrouwen dit soort zwemkleding dragen. De vrouw die in Het Sportpark ging zwemmen had haar badpak in Turkije gekocht.
Niemand had last van haar kleding en de veiligheid van andere zwemmers kwam niet in het gedrang aldus Busscher. Hij liet vandaag weten geen reden te zien om de vrouw uit het zwembad te weren.
De vrouw haalde in het Overijsselse Vriezenveen haar diploma, eveneens gekleed in haar boerkini. De ophef over haar kleding was daar snel verdwenen volgens Busscher. "Het zou wat anders zijn als deze mevrouw met wijde gewaden te water ging, die helemaal uitwaaieren, zodat iedereen aan de kant moet als zij er aan komt. Dat zou ik wel verbieden."
Naar eigen zeggen heeft de directeur sinds vorige week een aantal e-mails met dreigende en racistische taal ontvangen. Hij heeft hiervan nog geen aangifte gedaan bij de politie. "Ik wil geen olie op het vuur gooien. Ik hoop dat dit snel overwaait. De betrokken mevrouw is nog niet terug geweest, maar als ze komt is ze wat mij betreft welkom", aldus de zwembaddirecteur.
quote:Directeur zwembad begrijpt ophef over 'boerkini' niet
Uitgegeven: 12 december 2007 09:32
Laatst gewijzigd: 12 december 2007 11:15
ALMELO - "Een boerkini is gewoon een groot soort zwempak." Dat zei directeur Erik Busscher van zwembad Het Sportpark in Almelo. Onder bezoekers van dat zwembad is 'een levendige discussie' ontstaan nadat vorige week een moslimvrouw gekleed in een zogenoemde boerkini te water ging.
ANP2
Een boerkini is een badpak dat armen, benen, hoofd en lichaam bijna helemaal bedekt. In andere landen is het niet ongebruikelijk dat moslimvrouwen dergelijke zwemkleding dragen. De vrouw die in Het Sportpark kwam zwemmen, kocht haar badpak in Turkije.
Volgens Busscher had niemand last van haar kleding en kwam de veiligheid van andere zwemmers niet in het gedrang. Hij ziet daarom geen reden de vrouw te weren, zei hij woensdag.
Zwemdiploma
De vrouw haalde eerder in het Overijsselse Vriezenveen haar zwemdiploma, eveneens gekleed in een boerkini. Volgens Busscher was de ophef over haar kleding daar snel verdwenen. "Het zou wat anders zijn als deze mevrouw met wijde gewaden te water ging, die helemaal uitwaaieren, zodat iedereen aan de kant moet als zij er aan komt. Dat zou ik wel verbieden."
Busscher heeft naar eigen zeggen sinds vorige week een aantal e-mails met dreigende en racistische taal ontvangen. Hij heeft daar echter nog geen aangifte van gedaan bij de politie.
"Ik wil geen olie op het vuur gooien. Ik hoop dat dit snel overwaait. De betrokken mevrouw is nog niet terug geweest, maar als ze komt is ze wat mij betreft welkom", aldus de zwembaddirecteur.
quote:
Wlders en kamervragenquote:Op woensdag 12 december 2007 11:27 schreef G.Fawkes het volgende:
owwnoozzz. Gelijk verbannen. Kan toch niet. Onze maatschappij! Onze waarden en normen
Snel, maakt een wetsvoorstel!! Verdonk zeg er wat van!quote:Op woensdag 12 december 2007 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wlders en kamervragen
Zal mij niet eens verbazen.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wlders en kamervragen
Eigenlijk niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:52 schreef N.icka het volgende:
Ik stel de vraag ook maar in dit topic . Hoe zit het met de moslimmannen , mogen die wel in zwembroek?
Maar ze doen het wel! De afvalligenquote:
Branden in hel zullen ze.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:55 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Maar ze doen het wel! De afvalligen
Als kippepootjes op een bbqquote:
iedere 'religieuze onderbouwing' is uiteindelijk altijd gebaseerd op een interpretatie en het is dan aan de drager zelf om te bepalen of iets voldoet aan de gewenste 'norm'...quote:Op woensdag 12 december 2007 11:49 schreef FredvZ het volgende:
Vraag me af of zo'n Boerkini eigenlijk wel genoeg religeuse onderbouwing kan vinden, ...
Het is ook voornamelijk op het lichaamshaar te verbergen.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:49 schreef FredvZ het volgende:
Vraag me af of zo'n Boerkini eigenlijk wel genoeg religeuse onderbouwing kan vinden, aangezien één van de doelen van een burqa het verbergen van de lichaamscontouren is. En met een boerkini zijn die contouren wél te zien.
overigens hadden we in europa 80 jaar geleden ook dit soort badpakken, alleen was de badmuts los ten opzichte van de rest van het pak.
Aangezien moslims zich minstens om de 40 dagen dienen te scheren hoeft ze dan dus geen broek aan?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het is ook voornamelijk op het lichaamshaar te verbergen.
En daarin slaagt deze ''verpakking'' wel.
Vind het een goed iets dat Moslima's op deze manier toch kunnen en mogen zwemmen.
Neem aan dat je daar niet zo zwaar aan tilt. Vind je het wel erg dat moslima's zonder boerkini zwemmen ?quote:
Je doet net alsof het verboden is zonder burkini naar binnen te gaan. Als het niet zou kunnen voor deze dames om zonder zo'n ding te gaan zwemmen is dat doordat ze het voor zichzelf (laten) verbieden.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:18 schreef DarkElf het volgende:
Prima dat die vrouwen op deze manier toch kunnen zwemmen.. (in een openbaar bad nog wel)
tis ook nooit goed voor zeikende hollanders.
dan nog, waar maken mensen zich druk om?? wie doen ze er mee kwaad ?quote:Op woensdag 12 december 2007 15:06 schreef Malev het volgende:
[..]
Je doet net alsof het verboden is zonder burkini naar binnen te gaan. Als het niet zou kunnen voor deze dames om zonder zo'n ding te gaan zwemmen is dat doordat ze het voor zichzelf (laten) verbieden.
Ach is denk ik meer een kwestie van een opstapeling van dit soort berichten. Telkens moet er weer iets "anders" zijn om aan de regeltjes van het geloof te voldoen en dat gaat mensen de keel uithangen.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dan nog, waar maken mensen zich druk om?? wie doen ze er mee kwaad ?
Welke mensen? Mensen die niet geloven? Waar maken die zich druk om dan?quote:Op woensdag 12 december 2007 15:11 schreef Malev het volgende:
[..]
Ach is denk ik meer een kwestie van een opstapeling van dit soort berichten. Telkens moet er weer iets "anders" zijn om aan de regeltjes van het geloof te voldoen en dat gaat mensen de keel uithangen.
Hoe moeten die dan officieel gekleed zwemmen?quote:
wanneer je daar woont, wen je natuurlijk ook wel aan het weer. Als kikkerlandbewoner, zou ik mij daar niet eens buiten wagen dan.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:14 schreef HenkerdeHenk het volgende:
Houdt ze iig haar huidschilfers bij zich. Heeft dus ook z' n voordelen zo' n boerkini.
Ik heb ze in egypte wel in de zee zien waaieren. Water 29 graden warm, boven water bijna 40 en daar gingen ze met 10 lagen kleding aan
In Tunesië ook ja, hoppakee het water in, even afkoelen en onder een parasol weer opdrogenquote:Op woensdag 12 december 2007 15:14 schreef HenkerdeHenk het volgende:
Houdt ze iig haar huidschilfers bij zich. Heeft dus ook z' n voordelen zo' n boerkini.
Ik heb ze in egypte wel in de zee zien waaieren. Water 29 graden warm, boven water bijna 40 en daar gingen ze met 10 lagen kleding aan
Bijvoorbeeld mensen die niet geloven ja, zoals ik. Die kunnen zich ergeren aan het feit dat ze geconfronteerd worden met mensen die het blijkbaar nodig vinden om geloofsregeltjes mee te nemen in openbare ruimtes.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:15 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
Welke mensen? Mensen die niet geloven? Waar maken die zich druk om dan?
Zonde. Om je daar aan te ergeren dus, bedoel ik.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:20 schreef Malev het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld mensen die niet geloven ja, zoals ik. Die kunnen zich ergeren aan het feit dat ze geconfronteerd worden met mensen die het blijkbaar nodig vinden om geloofsregeltjes mee te nemen in openbare ruimtes.
niet alleen zonde, het is precies dezelfde denkwijze als van die enge geloofsfundamentalisten die van anderen ook denken te moeten bepalen wat die wel of nuiet mogen doen, waarbij ze hun eigen geloof als de 'norm' gaan nemen...quote:Op woensdag 12 december 2007 15:30 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
Zonde. Om je daar aan te ergeren dus, bedoel ik.
Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden en heb ik gelijk een "enge" gedachtengang. Jij doet precies hetzelfde, vanuit jouw norm van alles moet kunnen zolang je er geen last van hebt word ik bestempeld als iemand met een enge gedachtengang omdat ik het raar vind dat iemand zich in zo'n pak hijst en ik mij daar aan erger.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
niet alleen zonde, het is precies dezelfde denkwijze als van die enge geloofsfundamentalisten die van anderen ook denken te moeten bepalen wat die wel of nuiet mogen doen, waarbij ze hun eigen geloof als de 'norm' gaan nemen...
dat is juist het meeste enge gedrag, mensen die op basis van hun eigen norm, kennelijk gaan bepalen wat anderen mogen, enkel 'omdat ze zich eraan zitten te ergeren'.
En niet omdat iets daadwerkelijk ook overlast oplevert...
Wat dat betreft is het juist goed wat de zwembad-directeur stelt, zolang er geen sprake is van het daadwerkelijk hinderen van andere badgasten, of het gevaar oplevert, geld er gewoon een individuele keuzevrijheid voor de badgasten.
je mag ervan vinden wat je wil... enkel is er geen grond dingen te 'verbieden' enkel omdat de een of de ander zich er aan 'stoort'quote:Op woensdag 12 december 2007 16:03 schreef Malev het volgende:
[..]
Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden en heb ik gelijk een "enge" gedachtengang.
Je mag van alles vinden, maar om vanuit die reflexgedachte zaken te willen gaan verbieden, aanpakken of veroordelen is vers 2.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:03 schreef Malev het volgende:
[..]
Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden
Dat ben ik met je eens. Je zou het kunnen verbieden door strictere zwemkleding eisen te stellen, zou ik in dit geval wel voor zijn. Maar goed nu ben ik natuurlijk weer aan het discrimineren.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je mag ervan vinden wat je wil... enkel is er geen grond dingen te 'verbieden' enkel omdat de een of de ander zich er aan 'stoort'
Maar waarom? Wat schiet je daar mee op?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:12 schreef Malev het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Je zou het kunnen verbieden door strictere zwemkleding eisen te stellen
Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad. De gangbare zwemkleding voldoet prima en je maakt mij niet wijs dat ze deze aantrekken omdat hij zo lekker zit.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:12 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
Maar waarom? Wat schiet je daar mee op?
En waarom wil je jouw mening opdringen als regel aan anderen? Je lijkt wel zo'n geloofsfanaat...quote:Op woensdag 12 december 2007 16:16 schreef Malev het volgende:
[..]
Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad.
quote:Op woensdag 12 december 2007 16:18 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
En waarom wil je jouw mening opdringen als regel aan anderen? Je lijkt wel zo'n geloofsfanaat...
quote:Op woensdag 12 december 2007 16:22 schreef Malev het volgende:
[..]
Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm. Dus zij wil mij iets opdringen, niet andersom.
Welke norm is dat? Ze voldoet kennelijk prima aan de kledingvoorschriften zoals die gelden in het zwembad en heeft dus het volste recht om te komen zwemmen in deze kleding, zie ook de quote van de directeur.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:22 schreef Malev het volgende:
[..]
Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm.
Zij voldoet aan de kledingvoorschriften van dit specifieke zwembad, aan het artikel te zien heeft de directeur bepaald dat hij geen bezwaar zag. Blijkbaar is nergens omschreven wat correcte zwemkleding is en laten ze dit aan de zwemmers over om een keuze te maken.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:24 schreef ConanTroutman het volgende:
[..]
Welke norm is dat? Ze voldoet kennelijk prima aan de kledingvoorschriften zoals die gelden in het zwembad en heeft dus het volste recht om te komen zwemmen in deze kleding, zie ook de quote van de directeur.
Of hebben we het nu over de spruitjes-met-slavink-en-anders-mot-ik-het-nie-norm?
Dat heet vrijheid. En die geldt in dit land voor iedereen.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:35 schreef Malev het volgende:
[..]
Zij voldoet aan de kledingvoorschriften van dit specifieke zwembad, aan het artikel te zien heeft de directeur bepaald dat hij geen bezwaar zag. Blijkbaar is nergens omschreven wat correcte zwemkleding is en laten ze dit aan de zwemmers over om een keuze te maken.
Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook met echte boerka's, ik krijg daar altijd een heel sneu gevoel bij. En ik erger me ook aan zoveel dingen. Maar moet ik er dan maar naar streven dat de wereld wordt ingericht zoals ik dat wil? En daarbij anderen beperkingen opleggen zodat ik mijzelf vrij kan voelen? Da's toch waanzin?quote:Maar goed, ik vind het gewoon onzin om een burkini te dragen, voornaamste reden is dat ik mij niet voor kan stellen dat je wilt leven volgens allerlei zelfopgelegde regels. Vooral de Islam heeft hier last van maar ik heb het niet specifiek op de Islam gemunt oid, deze komt alleen wat vaker voor in relatie met zelfopgelegde beperkingen.
In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]leg eens uit, wàt wil zij jou dan precies opdringen ..?
Wat je zegt, het is een moeilijke situatie. Aan de ene kant wil je niet dat mensen volgens allerlei opgelegde beperkingen leven maar door dat te verbieden of als onzin te bestempelen leg je zelf beperkingen op, lastig.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:37 schreef ConanTroutman het volgende:
Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook met echte boerka's, ik krijg daar altijd een heel sneu gevoel bij. En ik erger me ook aan zoveel dingen. Maar moet ik er dan maar naar streven dat de wereld wordt ingericht zoals ik dat wil? En daarbij anderen beperkingen opleggen zodat ik mijzelf vrij kan voelen? Da's toch waanzin?
Nee en dat is het em. Er is alweer een tijd lang geen ramp oid meer gebeurd en mensen hebben niks om over te zeuren. Dan dat maar.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk toch dat daar racistische mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen
Dan vind je "mode" zeker ook maar onzin?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:16 schreef Malev het volgende:
[..]
Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad. De gangbare zwemkleding voldoet prima en je maakt mij niet wijs dat ze deze aantrekken omdat hij zo lekker zit.
Ja en ook ongelooflijk dat daar dreigende mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk toch dat daar racistische mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen
Idd dat vraag ik mij ook af.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Vrouwen die vrijwillig meer huid bedekken als ze naar het zwembad gaan bestaan inderdaad niet...quote:Op woensdag 12 december 2007 16:41 schreef Malev het volgende:
[..]
In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.
Ach dat lopen zoveel vrouwenquote:Op woensdag 12 december 2007 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mens loopt compleet voor joker
Bewijs?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mens loopt compleet voor joker en zit haar eigen gezondheid in de weg.
Yepzquote:Op woensdag 12 december 2007 17:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dan vind je "mode" zeker ook maar onzin?
Dat wil ik niet zeggen, als het water 3 graden is in het zwembad trek ik er ook eentje aan.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Vrouwen die vrijwillig meer huid bedekken als ze naar het zwembad gaan bestaan inderdaad niet...?
Het gaat hier over de boerkini. Niet over vrouwenonderdrukking. Dat mag in Nederland ook niet, vrouwen onderdrukken. En je kan aan de buitenkant bovendien niet zien of ze wordt onderdrukt.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:41 schreef Malev het volgende:
[..]
In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.
Dude, je bent homoquote:Op woensdag 12 december 2007 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach dat lopen zoveel vrouwen
[ afbeelding ]
Dede, ik ben homoquote:Op woensdag 12 december 2007 21:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Dude, je bent homo. Ziet er toch chill uit man!
Denk dat ik mee kan gaan met de redenatie dat homo's ziek zijn.. als je zoiets kan afwijzen moet er toch wel iets mis met je zijnquote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dede, ik ben homoHomo's hebben gevoel voor esthetiek
Maar homo's zijn blijkbaar ook ongezond smakeloos aan je reactie te zien.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
waarom heeft ze make-up op? sorry hoor maar dat vind ik echt veel te verleidelijk.quote:
Duh, ik ben geen lesbi, maar zelfs ik vind dat mooi!!quote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Sowieso is lichaamsbedekking volgens de koran bedoelt om de vrouwelijke vormen te bedekken. Op deze manier wordt het juist benadrukt.quote:Op donderdag 13 december 2007 06:43 schreef ruba het volgende:
[..]
waarom heeft ze make-up op? sorry hoor maar dat vind ik echt veel te verleidelijk.
ik vind dat ze ook dr kop moet verbergen, en dan het liefst ook dr ogen, laat dr maar door een gaasje kijken ofzo.
en wat doen die voeten zo bloot?!?! wat nou als ik een voetenfetish heb. veeeel te gewaagd.
Het verbaast me altijd weer dat niet-moslims zo goed denken te weten wat de Koran precies voorschrijft en hoe dat allemaal zit.quote:Op donderdag 13 december 2007 07:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Sowieso is lichaamsbedekking volgens de koran bedoelt om de vrouwelijke vormen te bedekken. Op deze manier wordt het juist benadrukt.
Je zet jezelf weer eens voor joker beste SCH................quote:Op donderdag 13 december 2007 09:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd weer dat niet-moslims zo goed denken te weten wat de Koran precies voorschrijft en hoe dat allemaal zit.
Met deze redenering zou je dus ook moeten toestaan als iemand er voor kiest dat hij naakt wil gaan zwemmen. Dat is ook niet hinderlijk of gevaarlijk voor andere badgasten en valt onder de keuzevrijheid van de persoon in kwestie.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het juist goed wat de zwembad-directeur stelt, zolang er geen sprake is van het daadwerkelijk hinderen van andere badgasten, of het gevaar oplevert, geld er gewoon een individuele keuzevrijheid voor de badgasten.
Nee, ik weet het ook niet. Daarom doe ik er ook niet voortdurend uitspraken over alsof ik een soort islam-exegeet ben zoals Gia en Wilders en vele anderen. Ik vind al die zogenaamde korankenners nogal merkwaardig, ze verafschuwen het boek maar gebruiken het wel voortdurend en nemen het ook bloedserieus.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mij verbaast het evenzeer dat jij het WEL zogenaamd weet als niet-moslim zijnde.
Nee, naakt mag niet. Deze kleding valt wel binnen de regels blijkbaar.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Met deze redenering zou je dus ook moeten toestaan als iemand er voor kiest dat hij naakt wil gaan zwemmen. Dat is ook niet hinderlijk of gevaarlijk voor andere badgasten en valt onder de keuzevrijheid van de persoon in kwestie.
Dat is nogal arrogant, om er van uit te gaan dat die vrouw dat ding niet wil aantrekken.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:41 schreef Malev het volgende:
[..]
Ik vind het ook lelijk, maar ik ben hetero. Dacht ik.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, en dat verbod is al erg genoeg.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Met deze redenering zou je dus ook moeten toestaan als iemand er voor kiest dat hij naakt wil gaan zwemmen. Dat is ook niet hinderlijk of gevaarlijk voor andere badgasten en valt onder de keuzevrijheid van de persoon in kwestie.
Ach, het is niet zoveel moeite om het desbetreffende vers erbij te zoeken, maar daar heb ik nu eens even geen zin in.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd weer dat niet-moslims zo goed denken te weten wat de Koran precies voorschrijft en hoe dat allemaal zit.
Geloof jij wat daar staat dan? Hecht jij daar waarde aan? Waarom haal je een boek aan waar je niks mee hebt. Het is 1 van 2-en, je neemt de Koran serieus of niet. Je hecht waarde aan wat er staat of niet. Ik hecht er geen waarde aan in de zin van regelgeving en levensinvulling. Net als dat ik dat bij de bijbel niet doe.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, het is niet zoveel moeite om het desbetreffende vers erbij te zoeken, maar daar heb ik nu eens even geen zin in.
Daarbij is dit iets wat jij ook heus wel weet.
Er zijn toch zat zwembaden waar je als vrouw geen korte broek over je badpak mag dragen.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:22 schreef Toeps het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die graag wat bedekter willen zwemmen. Ik ken een aantal vrouwen dat liever niet gaat zwemmen, omdat hun lichaam dan zo te zien is. Gewoon westerse blanke dames hoor. Die dragen ook altijd zo'n broekje met pijpjes, en op het strand eeuwig zo'n omslagdoek.
En dit zwembad?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn toch zat zwembaden waar je als vrouw geen korte broek over je badpak mag dragen.
Waarom het een wel verbieden en het andere niet?quote:Op donderdag 13 december 2007 11:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, naakt mag niet. Deze kleding valt wel binnen de regels blijkbaar.
Ik vind het best! Ik ga ook meestal naar de naaktgedeeltes.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Waarom het een wel verbieden en het andere niet?
Ik zie niet in hoe dit van elkaar verschilt.
Hier heb je een vrouw die het waarschijnlijk niet fijn vind om "normale" zwemkleding aan te trekken. Er zijn genoeg mensen die het ook niet fijn vinden om "normale"zwemkleding aan te trekken en er dan voor kiezen om niks aan te trekken. Dan zou dat ook moeten kunnen.
Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Geloof jij wat daar staat dan? Hecht jij daar waarde aan? Waarom haal je een boek aan waar je niks mee hebt. Het is 1 van 2-en, je neemt de Koran serieus of niet. Je hecht waarde aan wat er staat of niet. Ik hecht er geen waarde aan in de zin van regelgeving en levensinvulling. Net als dat ik dat bij de bijbel niet doe.
Daarom zeg ik: dat naaktverbod is erg genoeg. Laten we niet nóg meer betuttelen.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Waarom het een wel verbieden en het andere niet?
Ik zie niet in hoe dit van elkaar verschilt.
Hier heb je een vrouw die het waarschijnlijk niet fijn vind om "normale" zwemkleding aan te trekken. Er zijn genoeg mensen die het ook niet fijn vinden om "normale"zwemkleding aan te trekken en er dan voor kiezen om niks aan te trekken. Dan zou dat ook moeten kunnen.
Er staan wel meer dingen in de koran waar ze zich niet aan houden. Er staan ook wel meer dingen in de bijbel waar christenen zich niet aan houden.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?
Wat kan jou dat nou schelen. Je bent immers toch geen moslim.quote:Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.
Dat is zo schijnheilig!
Nee, want jij bepaalt niet hoe anderen met teksten, regels en interpretaties omgaan.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?
Jij hanteert jouw interpretatie van de Koran, dat is je goed recht. Je kunt anderen de hunne niet ontzeggen.quote:Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.Dat is zo schijnheilig! Omdat er volgens het geloof geen vrouwelijke vormen zichtbaar mogen zijn. Om je dan zo star vast te houden aan een hoofddoek op een plek waar dit niet gewenst is, slaat in dat geval helemaal nergens op, dus.
Ook in dit geval. Ze beweren dat ze zich zo moeten kleden van hun geloof. Terwijl dat niet waar is. Ze moeten juist wijde kleding aan, zodat er niks zichtbaar is. Maar ja, daar mogen ze het water niet mee in.
Nogmaals, ik vind die boerkini's prima, maar voor die vrouwen dan geen uitzonderingsuurtje.
Valt mij ook op dat er nou nooit eens een moslim is die in dit soort zaken zegt dat het inderdaad een beetje krom is. Iedereen is blijkbaar vrij om de teksten in de koran zo om te buigen dat het in zijn eigen voordeel werkt. Zo heeft elke moslim altijd gelijk want elke interpretatie is "hun waarheid" en collega moslims zeggen toch nooit dat de interpretatie misschien niet helemaal juist is.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, want jij bepaalt niet hoe anderen met teksten, regels en interpretaties omgaan.
[..]
Jij hanteert jouw interpretatie van de Koran, dat is je goed recht. Je kunt anderen de hunne niet ontzeggen.
Dat hangt toch enigszins van de vrouw af hoor... Er zijn zat Nederlandse vrouwen die wat mij betreft ook in boerkini gehesen mogen worden.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:19 schreef OldJeller het volgende:
maar als ik naar een mooi eiland op vakantie ga en daar op het strand zit, wil ik liever niet getrakteerd worden met een strand vol 'boerkini' dragende vrouwen.
Sommigen weten dat verdacht goed te verbergen...quote:
Nounou SCH, jokken is je ook niet vreemd.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik weet het ook niet. Daarom doe ik er ook niet voortdurend uitspraken over alsof ik een soort islam-exegeet ben zoals Gia en Wilders en vele anderen. Ik vind al die zogenaamde korankenners nogal merkwaardig, ze verafschuwen het boek maar gebruiken het wel voortdurend en nemen het ook bloedserieus.
Moet wel redelijk nauwsluitend zijn, hoor.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ziet er niet uit, maar goed als iedereen kleding aan mag hebben in het zwembad dan ga ik ook lekker eens zwemmen met kleren aan...
wat zal ik eens aantrekken..hmmm mijn indianina pakje?
Okee, veel plezierquote:Op donderdag 13 december 2007 17:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ziet er niet uit, maar goed als iedereen kleding aan mag hebben in het zwembad dan ga ik ook lekker eens zwemmen met kleren aan...
wat zal ik eens aantrekken..hmmm mijn indianina pakje?
Waarom niet?quote:Op donderdag 13 december 2007 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet wel redelijk nauwsluitend zijn, hoor.
Maar inderdaad, ik ben benieuwd of ik in een legging mag gaan zwemmen.
Niemand zou een legging mogen dragen. Niemand. In geen enkele situatie.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:15 schreef Gia het volgende:
Maar inderdaad, ik ben benieuwd of ik in een legging mag gaan zwemmen.
Waarom is het nou zo erg als niet alle moslims zich hetzelfde gedragen als streng gereformeerden?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.
Dat is zo schijnheilig! Omdat er volgens het geloof geen vrouwelijke vormen zichtbaar mogen zijn. Om je dan zo star vast te houden aan een hoofddoek op een plek waar dit niet gewenst is, slaat in dat geval helemaal nergens op, dus.
Ook in dit geval. Ze beweren dat ze zich zo moeten kleden van hun geloof. Terwijl dat niet waar is. Ze moeten juist wijde kleding aan, zodat er niks zichtbaar is. Maar ja, daar mogen ze het water niet mee in.
Nogmaals, ik vind die boerkini's prima, maar voor die vrouwen dan geen uitzonderingsuurtje.
Of je beroept je op de kledingvoorschriften van je heilige boekje, of je doet dat niet.quote:Op donderdag 13 december 2007 18:50 schreef borbit het volgende:
[..]
Waarom is het nou zo erg als niet alle moslims zich hetzelfde gedragen als streng gereformeerden?
moslima's die een hoofddoekje dragen en in een minirok lopen. Geven gewoon uiting aan hun geloof op hun manier.
Alsof alle christenen zich moeten gedragen als streng gereformeerden die strak de bijbel volgen en iedere zondagochtend naar de kerk gaan met een lange rok, zwarte kousen en een hoedje.
Als jij de behoefde voelt om je heel sterk te uiten in je geloof moet je dat vooral doen, als je dat niet zo nodig vind doe het op een andere manier.
.
Linkje?quote:Op donderdag 13 december 2007 17:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nounou SCH, jokken is je ook niet vreemd.
In andere topics spreek je zelfs meerdere keren namens de moslims op een tenenkrommend arrogante manier of je de koran kent.
quote:Op donderdag 13 december 2007 17:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niemand zou een legging mogen dragen. Niemand. In geen enkele situatie.
Probeer het eens.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niemand zou een legging mogen dragen. Niemand. In geen enkele situatie.
Wat een onzin kraam je uit Gia. Je doet alsof je de grote Korankenner bent en meent te kunnen voorschrijven hoe het moet.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Of je beroept je op de kledingvoorschriften van je heilige boekje, of je doet dat niet.
Deze moslima's doen het deels, maar gaan op andere gebieden wel vanalles eisen, omdat het dan ineens moet.
Gereformeerden eisen nog nergens om uitzonderingen te mogen vormen. Ze hebben geen eigen zwemuurtje, hoeven niet onder werktijd te bidden, lopen niet onherkenbaar over straat. Dus, geen enkele vergelijking. Sorry.
Waarom zou ik?quote:
Het is gewoon onzin dat zij beweren dat ze volgens de koran een boerkini aan moeten om te zwemmen.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin kraam je uit Gia. Je doet alsof je de grote Korankenner bent en meent te kunnen voorschrijven hoe het moet.
Punt met die heilige boeken is dat er ieder het zijne uithaalt, of niet. Dat gebeurt met de bijbel ook wel degelijk. Er is zelfs een christelijke partij die meent dat vrouwen op basis van de bijbel geen bestuursfunctids mogen. Er zijn ook christenen die vinden dat je op de basis van die bijbel geen homo mag zijn, er zijn andere christenen die vinden dat je zelfs prima dominee kunt zijn op basis van diezelfde bijbe. En zo werkt het met de Koran ook. Het is nogal aanmatigend dat jij moslima's ineens de les gaat lezen
So what?quote:Op donderdag 13 december 2007 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin dat zij beweren dat ze volgens de koran een boerkini aan moeten om te zwemmen.
Dat staat gewoon helemaal nergens in de koran.
quote:Maar zoals ik al eerder zei: Van mij mogen ze, maar dan geen aparte, gesubsidieerde zwemuurtjes meer.
En uiteraard moet nu iedereen een shirt, korte broek en/of legging over de bikini of badpak mogen dragen.
ja of met carnaval lekker in je carnavals pak lekker zwemmen..quote:Op donderdag 13 december 2007 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin dat zij beweren dat ze volgens de koran een boerkini aan moeten om te zwemmen.
Dat staat gewoon helemaal nergens in de koran.
Maar zoals ik al eerder zei: Van mij mogen ze, maar dan geen aparte, gesubsidieerde zwemuurtjes meer.
En uiteraard moet nu iedereen een shirt, korte broek en/of legging over de bikini of badpak mogen dragen.
Laat die Christenen vergelijking nou eens er buiten, het enige wat ik je hoor huilen is dat Christenen het ook doen en dus mogen wij het ook. Het ging hier niet om wat Christenen uit hun bijbel vissen maar het selectieve gedrag van moslima's, dat is niet goed te praten door te zeggen maar hullie doen het ook....quote:Op donderdag 13 december 2007 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin kraam je uit Gia. Je doet alsof je de grote Korankenner bent en meent te kunnen voorschrijven hoe het moet.
Punt met die heilige boeken is dat er ieder het zijne uithaalt, of niet. Dat gebeurt met de bijbel ook wel degelijk. Er is zelfs een christelijke partij die meent dat vrouwen op basis van de bijbel geen bestuursfunctids mogen. Er zijn ook christenen die vinden dat je op de basis van die bijbel geen homo mag zijn, er zijn andere christenen die vinden dat je zelfs prima dominee kunt zijn op basis van diezelfde bijbe. En zo werkt het met de Koran ook. Het is nogal aanmatigend dat jij moslima's ineens de les gaat lezen
WTF kan jou dat selectieve gedrag schelen man.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:20 schreef Malev het volgende:
[..]
Laat die Christenen vergelijking nou eens er buiten, het enige wat ik je hoor huilen is dat Christenen het ook doen en dus mogen wij het ook. Het ging hier niet om wat Christenen uit hun bijbel vissen maar het selectieve gedrag van moslima's, dat is niet goed te praten door te zeggen maar hullie doen het ook....
Dus omdat ik vind dat niemand het moet doen, moet ik het doen? Dat is een rare stelling...quote:
Wat mij altijd opval bij kritiek op de Islam:quote:Op donderdag 13 december 2007 20:24 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
WTF kan jou dat selectieve gedrag schelen man.
Je bent geeneens moslim. Waarom stoor je je er aan dat iemand anders niet volgens de regels van een of andere religie leeft.
Het is alleen maar mooi dat die moslims met een wat liberale blik naar hun geloof kijken.
Is je sportbroekje van dezelfde stof gemaakt als je zwembroek?quote:Op donderdag 13 december 2007 20:06 schreef Pikkebaas het volgende:
Ze moeten trouwens niet gaan zeiken als ik nu in m'n sportbroekje ga zwemmen ipv een zwembroek !
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat niemand een legging in het zwembad zou mogen dragen van de directie in Almelo.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus omdat ik vind dat niemand het moet doen, moet ik het doen? Dat is een rare stelling...
Ik ben geen moslim hoor.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:38 schreef Malev het volgende:
[..]
Wat mij altijd opval bij kritiek op de Islam:
- Nooit steekt er een moslim de hand in eigen boezem of geeft toe dat iets misschien wel belachelijk kan zijn.
Dat hoor je me niet zeggen.quote:- Christenen vergelijking : "zij doen het ook dus er is niks mis mee"
En terecht.quote:- De inmiddels beruchte "Als je er niet direkt schade van ondervindt, wat kan het jou dan schelen" zoals hierboven gehanteerd.
Alsof Christenen huilen als een Amerikaanse jetfighter per ongeluk of expres een ziekenhuis platgooit.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:38 schreef Malev het volgende:
[..]
Wat mij altijd opval bij kritiek op de Islam:
- Nooit steekt er een moslim de hand in eigen boezem of geeft toe dat iets misschien wel belachelijk kan zijn.
[..]
Ik begon niet over christenen hoor. Voor mij is die vergelijking ook niet nodig maar in het geval van Gia is het wel relevant omdat ze er zelf altijd eer over begint. je opmerking over het seleciteve gedrag van moslima's is merkwaardig. Ga je nou iemand verwijten dat ie zich niet geheel aan regels houdt die jij toch maar onzin vindt???quote:Op donderdag 13 december 2007 20:20 schreef Malev het volgende:
[..]
Laat die Christenen vergelijking nou eens er buiten, het enige wat ik je hoor huilen is dat Christenen het ook doen en dus mogen wij het ook. Het ging hier niet om wat Christenen uit hun bijbel vissen maar het selectieve gedrag van moslima's, dat is niet goed te praten door te zeggen maar hullie doen het ook....
Wat een haat.quote:Op vrijdag 14 december 2007 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een teletubbie heeft meer charme dan die blauwe haai op de foto.
OFFTOPICquote:Op donderdag 13 december 2007 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
So what?
Er staat ook nergens in de bijbel dat je een gereformeerde school moet oprechten.
Je bent nogal eenzijdig met je gezwam.
Hoezo???? Van mij mogen ze die boerkini aan!!quote:Jammer dat je nergens op de punten ingaat die ik noem. Je haat zit blijkbaar diep.
Wat zeur je danquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:37 schreef Gia het volgende:
Hoezo???? Van mij mogen ze die boerkini aan!!
Zat Christenen over de hele wereld die dat verschrikkelijk vinden. Zat Christenen die Bush helemaal niet zien zitten. Hoe kom je erbij dat Christenen zoiets niet erg zouden vinden.quote:Op donderdag 13 december 2007 21:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Alsof Christenen huilen als een Amerikaanse jetfighter per ongeluk of expres een ziekenhuis platgooit.
Nee.
De paus is niet verantwoordelijk voor die aidsgevallen, dat zijn die mensen die er op los neuken zelf.quote:"Oooohhh, de Paus is wegens het afwijzen van condooms verantwoordelijk voor duizenden AIDS-gevallen! Het spijt ons! We realiseren ons dat het wel belachelijk is!
Ik vind, als katholiek, het verschrikkelijk dat er priesters zijn die aan kleine kinderen zitten. Ik vind het sowieso altijd verschrikkelijk als volwassenen aan kleine kinderen zitten. En ik vind het belachelijk dat dit in het geval van priesters niet bestraft wordt met gevangenisstraf.quote:Nee, hoor je ook niet. Geen enkel geloofsgroep of groep heeft die zelfreflectie die jou zogenaamd 'opvalt'.
Dat zou namelijk zijn dat mensen die gelijke uiterlijke overeenkomsten hebben, of op het gebied van gedachtengoed, excuses aanbieden voor de daden voor een ander. Dat zie je hooguit op een voetbalveld nog. Als een verdediger van team A een knie van een spits van team B eruit schopt, wil een mede-voetballer wel eens excuses aanbieden, maar in veel grotere groepen werkt dat echt niet. Nouja, en misschien in het bedrijfsleven dan. Dat een vertegenwoordiger excuses aanbiedt voor het falen van een product, waar die vertegenwoordiger niets voor gedaan heeft. Maar daarom is het ook een vertegenwoordiger.
quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:47 schreef Gia het volgende:
De paus is niet verantwoordelijk voor die aidsgevallen, dan zijn die mensen die er op los neuken zelf.
Als je als gezonde persoon geen seks hebt voor het huwelijk en verder daarna alleen met je eigen partner, die ook als gezonde persoon geen seks had voor zijn huwelijk, dan krijg je geen aids. Heeft verder niks met condoomgebruik te maken. Iemand met aids, moet gewoon niet neuken met iemand zonder aids, ook niet met condoom. Die dingen kunnen namelijk scheuren.
Eigen schuld.
Natuurlijk niet, als die meiden het zo willen moeten ze dat vooral doen. Sterker nog, het heeft wel wat.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:20 schreef nonzz het volgende:
D'r is toch eigenlijk helemaal geen probleem met die boerkini?
Er ooit aan gedacht dat ze júist die boerkini aan wil? Ze mág van alles aan trekken in dit land. Dus ook deze boerkini, haar keuze. En hoezo wordt jij geconfronteerd met onderdrukking? Kom eens achter je bord met bloemkool vandaan zeg.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:41 schreef Malev het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 december 2007 00:24 schreef voyeur het volgende:
[ afbeelding ]
Boerkinis verplicht stellen?
Lelijk blijft ze toch of ze wat aan heeft of niet.quote:Op zondag 16 december 2007 00:24 schreef voyeur het volgende:
[ afbeelding ]
Boerkinis verplicht stellen?
Homo's houden toch altijd wel een beetje van kitsch, is mijn vooroordeel. Als kitsch esthetiek heeft, dan is dat de esthetiek van de camp.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Een burka heeft eerder wat campingachtigs.quote:Op zondag 16 december 2007 09:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo ook heeft de burkini wel wat campigs eigenlijk.
Ken wel een vrouw die zich op een camping uit de tent liever in burka wil tooien idd.quote:Op zondag 16 december 2007 11:18 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Een burka heeft eerder wat campingachtigs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |