abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55219861
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je mag ervan vinden wat je wil... enkel is er geen grond dingen te 'verbieden' enkel omdat de een of de ander zich er aan 'stoort'
Dat ben ik met je eens. Je zou het kunnen verbieden door strictere zwemkleding eisen te stellen, zou ik in dit geval wel voor zijn. Maar goed nu ben ik natuurlijk weer aan het discrimineren.
pi_55219875
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:12 schreef Malev het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Je zou het kunnen verbieden door strictere zwemkleding eisen te stellen
Maar waarom? Wat schiet je daar mee op?
Live the love that I have for you
pi_55219976
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:12 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Maar waarom? Wat schiet je daar mee op?
Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad. De gangbare zwemkleding voldoet prima en je maakt mij niet wijs dat ze deze aantrekken omdat hij zo lekker zit.
pi_55220014
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:16 schreef Malev het volgende:

[..]

Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad.
En waarom wil je jouw mening opdringen als regel aan anderen? Je lijkt wel zo'n geloofsfanaat...
pi_55220126
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:18 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

En waarom wil je jouw mening opdringen als regel aan anderen? Je lijkt wel zo'n geloofsfanaat...

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm. Dus zij wil mij iets opdringen, niet andersom.
pi_55220164
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:22 schreef Malev het volgende:

[..]

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm. Dus zij wil mij iets opdringen, niet andersom.
leg eens uit, wàt wil zij jou dan precies opdringen ..?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55220184
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:22 schreef Malev het volgende:

[..]

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm.
Welke norm is dat? Ze voldoet kennelijk prima aan de kledingvoorschriften zoals die gelden in het zwembad en heeft dus het volste recht om te komen zwemmen in deze kleding, zie ook de quote van de directeur.

Of hebben we het nu over de spruitjes-met-slavink-en-anders-mot-ik-het-nie-norm?
pi_55220472
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:24 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Welke norm is dat? Ze voldoet kennelijk prima aan de kledingvoorschriften zoals die gelden in het zwembad en heeft dus het volste recht om te komen zwemmen in deze kleding, zie ook de quote van de directeur.

Of hebben we het nu over de spruitjes-met-slavink-en-anders-mot-ik-het-nie-norm?
Zij voldoet aan de kledingvoorschriften van dit specifieke zwembad, aan het artikel te zien heeft de directeur bepaald dat hij geen bezwaar zag. Blijkbaar is nergens omschreven wat correcte zwemkleding is en laten ze dit aan de zwemmers over om een keuze te maken.

Maar goed, ik vind het gewoon onzin om een burkini te dragen, voornaamste reden is dat ik mij niet voor kan stellen dat je wilt leven volgens allerlei zelfopgelegde regels. Vooral de Islam heeft hier last van maar ik heb het niet specifiek op de Islam gemunt oid, deze komt alleen wat vaker voor in relatie met zelfopgelegde beperkingen.
pi_55220541
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:35 schreef Malev het volgende:

[..]

Zij voldoet aan de kledingvoorschriften van dit specifieke zwembad, aan het artikel te zien heeft de directeur bepaald dat hij geen bezwaar zag. Blijkbaar is nergens omschreven wat correcte zwemkleding is en laten ze dit aan de zwemmers over om een keuze te maken.
Dat heet vrijheid. En die geldt in dit land voor iedereen.
quote:
Maar goed, ik vind het gewoon onzin om een burkini te dragen, voornaamste reden is dat ik mij niet voor kan stellen dat je wilt leven volgens allerlei zelfopgelegde regels. Vooral de Islam heeft hier last van maar ik heb het niet specifiek op de Islam gemunt oid, deze komt alleen wat vaker voor in relatie met zelfopgelegde beperkingen.
Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook met echte boerka's, ik krijg daar altijd een heel sneu gevoel bij. En ik erger me ook aan zoveel dingen. Maar moet ik er dan maar naar streven dat de wereld wordt ingericht zoals ik dat wil? En daarbij anderen beperkingen opleggen zodat ik mijzelf vrij kan voelen? Da's toch waanzin?
pi_55220621
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

leg eens uit, wàt wil zij jou dan precies opdringen ..?
In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.
pi_55220681
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:37 schreef ConanTroutman het volgende:

Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook met echte boerka's, ik krijg daar altijd een heel sneu gevoel bij. En ik erger me ook aan zoveel dingen. Maar moet ik er dan maar naar streven dat de wereld wordt ingericht zoals ik dat wil? En daarbij anderen beperkingen opleggen zodat ik mijzelf vrij kan voelen? Da's toch waanzin?
Wat je zegt, het is een moeilijke situatie. Aan de ene kant wil je niet dat mensen volgens allerlei opgelegde beperkingen leven maar door dat te verbieden of als onzin te bestempelen leg je zelf beperkingen op, lastig.
pi_55220754
Ongelooflijk toch dat daar racistische mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen
pi_55220969
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk toch dat daar racistische mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen
Nee en dat is het em. Er is alweer een tijd lang geen ramp oid meer gebeurd en mensen hebben niks om over te zeuren. Dan dat maar.

Levensles: mensen moeten zeuren. Waarover? Maakt niet uit, als het niet over de boerkini is dan zeuren mensen wel over de mensen die zeuren over boerkini's. Mensen zeuren. Punt.

-edit-
Ohja, inkopper: Zeur. Hebben we dat ook gehad
pi_55221224

Weinig verschil, alleen de armen.
pi_55221346
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:16 schreef Malev het volgende:

[..]

Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad. De gangbare zwemkleding voldoet prima en je maakt mij niet wijs dat ze deze aantrekken omdat hij zo lekker zit.
Dan vind je "mode" zeker ook maar onzin?
  woensdag 12 december 2007 @ 17:30:18 #56
3542 Gia
User under construction
pi_55221904
quote:
Ja en ook ongelooflijk dat daar dreigende mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen?

Tja, als een zwembad stricte voorschriften heeft over kleding, dan dient men die te volgen en is er geen geloofsregeltje dat daarboven gaat.
Bij dit zwembad is echter met een boerkini aan de voorschriften voldaan, dus zie ik geen probleem.

Uiteraard dienen deze vrouwen dan wel met de massa mee te zwemmen, want daar is zo'n badpak toch voor bedoelt, toch? Dus geen eigen zwemuurtjes voor deze mevrouw.

Overigens zijn er zwembaden, heb het in Frankrijk weleens meegemaakt, waar mannen niet in een short mogen zwemmen, maar per se een ballenknijper aanmoeten. Gaan moslims daar ook stennis trappen?
pi_55221924
Dat mens loopt compleet voor joker en zit haar eigen gezondheid in de weg. Maar oké, moet ze zelf weten en goed dat de NL-ers integreren.
pi_55222023
-edit- Offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 11:19:55 ]
  woensdag 12 december 2007 @ 17:50:54 #59
3542 Gia
User under construction
pi_55222316
=edit=offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 11:21:27 ]
  woensdag 12 december 2007 @ 18:45:26 #60
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55223740
quote:
Idd dat vraag ik mij ook af.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')