abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55218266
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:06 schreef Malev het volgende:

[..]

Je doet net alsof het verboden is zonder burkini naar binnen te gaan. Als het niet zou kunnen voor deze dames om zonder zo'n ding te gaan zwemmen is dat doordat ze het voor zichzelf (laten) verbieden.
dan nog, waar maken mensen zich druk om?? wie doen ze er mee kwaad ?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55218323
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:08 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dan nog, waar maken mensen zich druk om?? wie doen ze er mee kwaad ?
Ach is denk ik meer een kwestie van een opstapeling van dit soort berichten. Telkens moet er weer iets "anders" zijn om aan de regeltjes van het geloof te voldoen en dat gaat mensen de keel uithangen.
pi_55218384
Houdt ze iig haar huidschilfers bij zich. Heeft dus ook z' n voordelen zo' n boerkini.

Ik heb ze in egypte wel in de zee zien waaieren. Water 29 graden warm, boven water bijna 40 en daar gingen ze met 10 lagen kleding aan
Hoe dan?
pi_55218394
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:11 schreef Malev het volgende:

[..]

Ach is denk ik meer een kwestie van een opstapeling van dit soort berichten. Telkens moet er weer iets "anders" zijn om aan de regeltjes van het geloof te voldoen en dat gaat mensen de keel uithangen.
Welke mensen? Mensen die niet geloven? Waar maken die zich druk om dan?
Live the love that I have for you
pi_55218432
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet.
Hoe moeten die dan officieel gekleed zwemmen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_55218494
Op zich is het niet echt aanstootgevend. Ik kom zelf eigenlijk nooit in een zwembad, maar als ik naar een mooi eiland op vakantie ga en daar op het strand zit, wil ik liever niet getrakteerd worden met een strand vol 'boerkini' dragende vrouwen.
pi_55218498
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:14 schreef HenkerdeHenk het volgende:
Houdt ze iig haar huidschilfers bij zich. Heeft dus ook z' n voordelen zo' n boerkini.

Ik heb ze in egypte wel in de zee zien waaieren. Water 29 graden warm, boven water bijna 40 en daar gingen ze met 10 lagen kleding aan
wanneer je daar woont, wen je natuurlijk ook wel aan het weer. Als kikkerlandbewoner, zou ik mij daar niet eens buiten wagen dan.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_55218509
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:14 schreef HenkerdeHenk het volgende:

In Tunesiė ook ja, hoppakee het water in, even afkoelen en onder een parasol weer opdrogen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55218516
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:15 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Welke mensen? Mensen die niet geloven? Waar maken die zich druk om dan?
Bijvoorbeeld mensen die niet geloven ja, zoals ik. Die kunnen zich ergeren aan het feit dat ze geconfronteerd worden met mensen die het blijkbaar nodig vinden om geloofsregeltjes mee te nemen in openbare ruimtes.
pi_55218784
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:20 schreef Malev het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld mensen die niet geloven ja, zoals ik. Die kunnen zich ergeren aan het feit dat ze geconfronteerd worden met mensen die het blijkbaar nodig vinden om geloofsregeltjes mee te nemen in openbare ruimtes.
Zonde. Om je daar aan te ergeren dus, bedoel ik.
pi_55219210
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:30 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Zonde. Om je daar aan te ergeren dus, bedoel ik.
niet alleen zonde, het is precies dezelfde denkwijze als van die enge geloofsfundamentalisten die van anderen ook denken te moeten bepalen wat die wel of nuiet mogen doen, waarbij ze hun eigen geloof als de 'norm' gaan nemen...

dat is juist het meeste enge gedrag, mensen die op basis van hun eigen norm, kennelijk gaan bepalen wat anderen mogen, enkel 'omdat ze zich eraan zitten te ergeren'.
En niet omdat iets daadwerkelijk ook overlast oplevert...

Wat dat betreft is het juist goed wat de zwembad-directeur stelt, zolang er geen sprake is van het daadwerkelijk hinderen van andere badgasten, of het gevaar oplevert, geld er gewoon een individuele keuzevrijheid voor de badgasten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55219619
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

niet alleen zonde, het is precies dezelfde denkwijze als van die enge geloofsfundamentalisten die van anderen ook denken te moeten bepalen wat die wel of nuiet mogen doen, waarbij ze hun eigen geloof als de 'norm' gaan nemen...

dat is juist het meeste enge gedrag, mensen die op basis van hun eigen norm, kennelijk gaan bepalen wat anderen mogen, enkel 'omdat ze zich eraan zitten te ergeren'.
En niet omdat iets daadwerkelijk ook overlast oplevert...

Wat dat betreft is het juist goed wat de zwembad-directeur stelt, zolang er geen sprake is van het daadwerkelijk hinderen van andere badgasten, of het gevaar oplevert, geld er gewoon een individuele keuzevrijheid voor de badgasten.
Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden en heb ik gelijk een "enge" gedachtengang. Jij doet precies hetzelfde, vanuit jouw norm van alles moet kunnen zolang je er geen last van hebt word ik bestempeld als iemand met een enge gedachtengang omdat ik het raar vind dat iemand zich in zo'n pak hijst en ik mij daar aan erger.

Iedereen bepaald toch alles naar gelang zijn norm? Alles wat je in het leven tegenkomt spiegel je aan je referentiekader en van daar uit bepaal je hoe je met een situatie om gaat. Ook ergernis hoort daar bij.
pi_55219699
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:03 schreef Malev het volgende:

[..]

Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden en heb ik gelijk een "enge" gedachtengang.
je mag ervan vinden wat je wil... enkel is er geen grond dingen te 'verbieden' enkel omdat de een of de ander zich er aan 'stoort'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55219751
Ik ben heel blij voor die moslim vrouwen. En dat ze je vreemd aankijken? Ach, dat zal wel overgaan. Dat deden ze vroeger ook toen de gewone badpak in de mode kwam in plaats van de badpak einde van de negentiende eeuw
Lijkt me die Boerkini toch iets lekkerder zitten
pi_55219763
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:03 schreef Malev het volgende:

[..]

Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden
Je mag van alles vinden, maar om vanuit die reflexgedachte zaken te willen gaan verbieden, aanpakken of veroordelen is vers 2.
pi_55219861
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je mag ervan vinden wat je wil... enkel is er geen grond dingen te 'verbieden' enkel omdat de een of de ander zich er aan 'stoort'
Dat ben ik met je eens. Je zou het kunnen verbieden door strictere zwemkleding eisen te stellen, zou ik in dit geval wel voor zijn. Maar goed nu ben ik natuurlijk weer aan het discrimineren.
pi_55219875
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:12 schreef Malev het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Je zou het kunnen verbieden door strictere zwemkleding eisen te stellen
Maar waarom? Wat schiet je daar mee op?
pi_55219976
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:12 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Maar waarom? Wat schiet je daar mee op?
Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad. De gangbare zwemkleding voldoet prima en je maakt mij niet wijs dat ze deze aantrekken omdat hij zo lekker zit.
pi_55220014
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:16 schreef Malev het volgende:

[..]

Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad.
En waarom wil je jouw mening opdringen als regel aan anderen? Je lijkt wel zo'n geloofsfanaat...
pi_55220126
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:18 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

En waarom wil je jouw mening opdringen als regel aan anderen? Je lijkt wel zo'n geloofsfanaat...

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm. Dus zij wil mij iets opdringen, niet andersom.
pi_55220164
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:22 schreef Malev het volgende:

[..]

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm. Dus zij wil mij iets opdringen, niet andersom.
leg eens uit, wąt wil zij jou dan precies opdringen ..?
pi_55220184
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:22 schreef Malev het volgende:

[..]

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm.
Welke norm is dat? Ze voldoet kennelijk prima aan de kledingvoorschriften zoals die gelden in het zwembad en heeft dus het volste recht om te komen zwemmen in deze kleding, zie ook de quote van de directeur.

Of hebben we het nu over de spruitjes-met-slavink-en-anders-mot-ik-het-nie-norm?
pi_55220472
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:24 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Welke norm is dat? Ze voldoet kennelijk prima aan de kledingvoorschriften zoals die gelden in het zwembad en heeft dus het volste recht om te komen zwemmen in deze kleding, zie ook de quote van de directeur.

Of hebben we het nu over de spruitjes-met-slavink-en-anders-mot-ik-het-nie-norm?
Zij voldoet aan de kledingvoorschriften van dit specifieke zwembad, aan het artikel te zien heeft de directeur bepaald dat hij geen bezwaar zag. Blijkbaar is nergens omschreven wat correcte zwemkleding is en laten ze dit aan de zwemmers over om een keuze te maken.

Maar goed, ik vind het gewoon onzin om een burkini te dragen, voornaamste reden is dat ik mij niet voor kan stellen dat je wilt leven volgens allerlei zelfopgelegde regels. Vooral de Islam heeft hier last van maar ik heb het niet specifiek op de Islam gemunt oid, deze komt alleen wat vaker voor in relatie met zelfopgelegde beperkingen.
pi_55220541
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:35 schreef Malev het volgende:

[..]

Zij voldoet aan de kledingvoorschriften van dit specifieke zwembad, aan het artikel te zien heeft de directeur bepaald dat hij geen bezwaar zag. Blijkbaar is nergens omschreven wat correcte zwemkleding is en laten ze dit aan de zwemmers over om een keuze te maken.
Dat heet vrijheid. En die geldt in dit land voor iedereen.
quote:
Maar goed, ik vind het gewoon onzin om een burkini te dragen, voornaamste reden is dat ik mij niet voor kan stellen dat je wilt leven volgens allerlei zelfopgelegde regels. Vooral de Islam heeft hier last van maar ik heb het niet specifiek op de Islam gemunt oid, deze komt alleen wat vaker voor in relatie met zelfopgelegde beperkingen.
Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook met echte boerka's, ik krijg daar altijd een heel sneu gevoel bij. En ik erger me ook aan zoveel dingen. Maar moet ik er dan maar naar streven dat de wereld wordt ingericht zoals ik dat wil? En daarbij anderen beperkingen opleggen zodat ik mijzelf vrij kan voelen? Da's toch waanzin?
pi_55220621
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

leg eens uit, wąt wil zij jou dan precies opdringen ..?
In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')