Wat je zegt, het is een moeilijke situatie. Aan de ene kant wil je niet dat mensen volgens allerlei opgelegde beperkingen leven maar door dat te verbieden of als onzin te bestempelen leg je zelf beperkingen op, lastig.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:37 schreef ConanTroutman het volgende:
Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook met echte boerka's, ik krijg daar altijd een heel sneu gevoel bij. En ik erger me ook aan zoveel dingen. Maar moet ik er dan maar naar streven dat de wereld wordt ingericht zoals ik dat wil? En daarbij anderen beperkingen opleggen zodat ik mijzelf vrij kan voelen? Da's toch waanzin?
Nee en dat is het em. Er is alweer een tijd lang geen ramp oid meer gebeurd en mensen hebben niks om over te zeuren. Dan dat maar.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk toch dat daar racistische mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen
Dan vind je "mode" zeker ook maar onzin?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:16 schreef Malev het volgende:
[..]
Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad. De gangbare zwemkleding voldoet prima en je maakt mij niet wijs dat ze deze aantrekken omdat hij zo lekker zit.
Ja en ook ongelooflijk dat daar dreigende mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk toch dat daar racistische mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen
Idd dat vraag ik mij ook af.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Vrouwen die vrijwillig meer huid bedekken als ze naar het zwembad gaan bestaan inderdaad niet...quote:Op woensdag 12 december 2007 16:41 schreef Malev het volgende:
[..]
In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.
Ach dat lopen zoveel vrouwenquote:Op woensdag 12 december 2007 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mens loopt compleet voor joker
Bewijs?quote:Op woensdag 12 december 2007 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mens loopt compleet voor joker en zit haar eigen gezondheid in de weg.
Yepzquote:Op woensdag 12 december 2007 17:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dan vind je "mode" zeker ook maar onzin?
Dat wil ik niet zeggen, als het water 3 graden is in het zwembad trek ik er ook eentje aan.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Vrouwen die vrijwillig meer huid bedekken als ze naar het zwembad gaan bestaan inderdaad niet...?
Het gaat hier over de boerkini. Niet over vrouwenonderdrukking. Dat mag in Nederland ook niet, vrouwen onderdrukken. En je kan aan de buitenkant bovendien niet zien of ze wordt onderdrukt.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:41 schreef Malev het volgende:
[..]
In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.
Dude, je bent homoquote:Op woensdag 12 december 2007 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach dat lopen zoveel vrouwen
[ afbeelding ]
Dede, ik ben homoquote:Op woensdag 12 december 2007 21:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Dude, je bent homo. Ziet er toch chill uit man!
Denk dat ik mee kan gaan met de redenatie dat homo's ziek zijn.. als je zoiets kan afwijzen moet er toch wel iets mis met je zijnquote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dede, ik ben homoHomo's hebben gevoel voor esthetiek
Maar homo's zijn blijkbaar ook ongezond smakeloos aan je reactie te zien.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
waarom heeft ze make-up op? sorry hoor maar dat vind ik echt veel te verleidelijk.quote:
Duh, ik ben geen lesbi, maar zelfs ik vind dat mooi!!quote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Sowieso is lichaamsbedekking volgens de koran bedoelt om de vrouwelijke vormen te bedekken. Op deze manier wordt het juist benadrukt.quote:Op donderdag 13 december 2007 06:43 schreef ruba het volgende:
[..]
waarom heeft ze make-up op? sorry hoor maar dat vind ik echt veel te verleidelijk.
ik vind dat ze ook dr kop moet verbergen, en dan het liefst ook dr ogen, laat dr maar door een gaasje kijken ofzo.
en wat doen die voeten zo bloot?!?! wat nou als ik een voetenfetish heb. veeeel te gewaagd.
Het verbaast me altijd weer dat niet-moslims zo goed denken te weten wat de Koran precies voorschrijft en hoe dat allemaal zit.quote:Op donderdag 13 december 2007 07:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Sowieso is lichaamsbedekking volgens de koran bedoelt om de vrouwelijke vormen te bedekken. Op deze manier wordt het juist benadrukt.
Je zet jezelf weer eens voor joker beste SCH................quote:Op donderdag 13 december 2007 09:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd weer dat niet-moslims zo goed denken te weten wat de Koran precies voorschrijft en hoe dat allemaal zit.
Met deze redenering zou je dus ook moeten toestaan als iemand er voor kiest dat hij naakt wil gaan zwemmen. Dat is ook niet hinderlijk of gevaarlijk voor andere badgasten en valt onder de keuzevrijheid van de persoon in kwestie.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het juist goed wat de zwembad-directeur stelt, zolang er geen sprake is van het daadwerkelijk hinderen van andere badgasten, of het gevaar oplevert, geld er gewoon een individuele keuzevrijheid voor de badgasten.
Nee, ik weet het ook niet. Daarom doe ik er ook niet voortdurend uitspraken over alsof ik een soort islam-exegeet ben zoals Gia en Wilders en vele anderen. Ik vind al die zogenaamde korankenners nogal merkwaardig, ze verafschuwen het boek maar gebruiken het wel voortdurend en nemen het ook bloedserieus.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mij verbaast het evenzeer dat jij het WEL zogenaamd weet als niet-moslim zijnde.
Nee, naakt mag niet. Deze kleding valt wel binnen de regels blijkbaar.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Met deze redenering zou je dus ook moeten toestaan als iemand er voor kiest dat hij naakt wil gaan zwemmen. Dat is ook niet hinderlijk of gevaarlijk voor andere badgasten en valt onder de keuzevrijheid van de persoon in kwestie.
Dat is nogal arrogant, om er van uit te gaan dat die vrouw dat ding niet wil aantrekken.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:41 schreef Malev het volgende:
[..]
Ik vind het ook lelijk, maar ik ben hetero. Dacht ik.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, en dat verbod is al erg genoeg.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Met deze redenering zou je dus ook moeten toestaan als iemand er voor kiest dat hij naakt wil gaan zwemmen. Dat is ook niet hinderlijk of gevaarlijk voor andere badgasten en valt onder de keuzevrijheid van de persoon in kwestie.
Ach, het is niet zoveel moeite om het desbetreffende vers erbij te zoeken, maar daar heb ik nu eens even geen zin in.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd weer dat niet-moslims zo goed denken te weten wat de Koran precies voorschrijft en hoe dat allemaal zit.
Geloof jij wat daar staat dan? Hecht jij daar waarde aan? Waarom haal je een boek aan waar je niks mee hebt. Het is 1 van 2-en, je neemt de Koran serieus of niet. Je hecht waarde aan wat er staat of niet. Ik hecht er geen waarde aan in de zin van regelgeving en levensinvulling. Net als dat ik dat bij de bijbel niet doe.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, het is niet zoveel moeite om het desbetreffende vers erbij te zoeken, maar daar heb ik nu eens even geen zin in.
Daarbij is dit iets wat jij ook heus wel weet.
Er zijn toch zat zwembaden waar je als vrouw geen korte broek over je badpak mag dragen.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:22 schreef Toeps het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die graag wat bedekter willen zwemmen. Ik ken een aantal vrouwen dat liever niet gaat zwemmen, omdat hun lichaam dan zo te zien is. Gewoon westerse blanke dames hoor. Die dragen ook altijd zo'n broekje met pijpjes, en op het strand eeuwig zo'n omslagdoek.
En dit zwembad?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn toch zat zwembaden waar je als vrouw geen korte broek over je badpak mag dragen.
Waarom het een wel verbieden en het andere niet?quote:Op donderdag 13 december 2007 11:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, naakt mag niet. Deze kleding valt wel binnen de regels blijkbaar.
Ik vind het best! Ik ga ook meestal naar de naaktgedeeltes.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Waarom het een wel verbieden en het andere niet?
Ik zie niet in hoe dit van elkaar verschilt.
Hier heb je een vrouw die het waarschijnlijk niet fijn vind om "normale" zwemkleding aan te trekken. Er zijn genoeg mensen die het ook niet fijn vinden om "normale"zwemkleding aan te trekken en er dan voor kiezen om niks aan te trekken. Dan zou dat ook moeten kunnen.
Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Geloof jij wat daar staat dan? Hecht jij daar waarde aan? Waarom haal je een boek aan waar je niks mee hebt. Het is 1 van 2-en, je neemt de Koran serieus of niet. Je hecht waarde aan wat er staat of niet. Ik hecht er geen waarde aan in de zin van regelgeving en levensinvulling. Net als dat ik dat bij de bijbel niet doe.
Daarom zeg ik: dat naaktverbod is erg genoeg. Laten we niet nóg meer betuttelen.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Waarom het een wel verbieden en het andere niet?
Ik zie niet in hoe dit van elkaar verschilt.
Hier heb je een vrouw die het waarschijnlijk niet fijn vind om "normale" zwemkleding aan te trekken. Er zijn genoeg mensen die het ook niet fijn vinden om "normale"zwemkleding aan te trekken en er dan voor kiezen om niks aan te trekken. Dan zou dat ook moeten kunnen.
Er staan wel meer dingen in de koran waar ze zich niet aan houden. Er staan ook wel meer dingen in de bijbel waar christenen zich niet aan houden.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?
Wat kan jou dat nou schelen. Je bent immers toch geen moslim.quote:Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.
Dat is zo schijnheilig!
Nee, want jij bepaalt niet hoe anderen met teksten, regels en interpretaties omgaan.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?
Jij hanteert jouw interpretatie van de Koran, dat is je goed recht. Je kunt anderen de hunne niet ontzeggen.quote:Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.Dat is zo schijnheilig! Omdat er volgens het geloof geen vrouwelijke vormen zichtbaar mogen zijn. Om je dan zo star vast te houden aan een hoofddoek op een plek waar dit niet gewenst is, slaat in dat geval helemaal nergens op, dus.
Ook in dit geval. Ze beweren dat ze zich zo moeten kleden van hun geloof. Terwijl dat niet waar is. Ze moeten juist wijde kleding aan, zodat er niks zichtbaar is. Maar ja, daar mogen ze het water niet mee in.
Nogmaals, ik vind die boerkini's prima, maar voor die vrouwen dan geen uitzonderingsuurtje.
Valt mij ook op dat er nou nooit eens een moslim is die in dit soort zaken zegt dat het inderdaad een beetje krom is. Iedereen is blijkbaar vrij om de teksten in de koran zo om te buigen dat het in zijn eigen voordeel werkt. Zo heeft elke moslim altijd gelijk want elke interpretatie is "hun waarheid" en collega moslims zeggen toch nooit dat de interpretatie misschien niet helemaal juist is.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, want jij bepaalt niet hoe anderen met teksten, regels en interpretaties omgaan.
[..]
Jij hanteert jouw interpretatie van de Koran, dat is je goed recht. Je kunt anderen de hunne niet ontzeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |