abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55212273
quote:
Er is een levendige discussie gaande in Almelo. In zwembad Het Sportpark ging daar vorige week een moslimvrouw het water in gekleed in een boerkini. Directeur Erik Busscher zegt hierover "Een boerkini is gewoon een groot soort zwempak"

Een boerkini is een badpak dat het lichaam, de armen, benen en het hoofd bijna helemaal bedekt. In andere landen is het niet ongebruikelijk dat moslimvrouwen dit soort zwemkleding dragen. De vrouw die in Het Sportpark ging zwemmen had haar badpak in Turkije gekocht.

Niemand had last van haar kleding en de veiligheid van andere zwemmers kwam niet in het gedrang aldus Busscher. Hij liet vandaag weten geen reden te zien om de vrouw uit het zwembad te weren.

De vrouw haalde in het Overijsselse Vriezenveen haar diploma, eveneens gekleed in haar boerkini. De ophef over haar kleding was daar snel verdwenen volgens Busscher. "Het zou wat anders zijn als deze mevrouw met wijde gewaden te water ging, die helemaal uitwaaieren, zodat iedereen aan de kant moet als zij er aan komt. Dat zou ik wel verbieden."

Naar eigen zeggen heeft de directeur sinds vorige week een aantal e-mails met dreigende en racistische taal ontvangen. Hij heeft hiervan nog geen aangifte gedaan bij de politie. "Ik wil geen olie op het vuur gooien. Ik hoop dat dit snel overwaait. De betrokken mevrouw is nog niet terug geweest, maar als ze komt is ze wat mij betreft welkom", aldus de zwembaddirecteur.

Bron: Frontpage
Dus.

Er staat helaas niet bij waarom die mensen klaagden - onwetendheid over de "boerkini"? Intolerantie?

[ Bericht 70% gewijzigd door paddy op 12-12-2007 11:26:23 (Met kennisgeving veranderd) ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 12 december 2007 @ 11:20:36 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55212357

Geil...
pi_55212386
Almelo

iig leuk dat het nog bestaat daar en dat er nog wel eens een beetje 'ophef' is ...
Hopelijk wordt het de mensen daar niet teveel, al die 'spanning' en 'opwinding'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55212394
=edit= Offtopic

[ Bericht 85% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 11:17:21 ]
pi_55212409
Eens met de directeur aldaar.
quote:
Directeur zwembad begrijpt ophef over 'boerkini' niet
Uitgegeven: 12 december 2007 09:32
Laatst gewijzigd: 12 december 2007 11:15

ALMELO - "Een boerkini is gewoon een groot soort zwempak." Dat zei directeur Erik Busscher van zwembad Het Sportpark in Almelo. Onder bezoekers van dat zwembad is 'een levendige discussie' ontstaan nadat vorige week een moslimvrouw gekleed in een zogenoemde boerkini te water ging.
ANP2

Een boerkini is een badpak dat armen, benen, hoofd en lichaam bijna helemaal bedekt. In andere landen is het niet ongebruikelijk dat moslimvrouwen dergelijke zwemkleding dragen. De vrouw die in Het Sportpark kwam zwemmen, kocht haar badpak in Turkije.

Volgens Busscher had niemand last van haar kleding en kwam de veiligheid van andere zwemmers niet in het gedrang. Hij ziet daarom geen reden de vrouw te weren, zei hij woensdag.

Zwemdiploma

De vrouw haalde eerder in het Overijsselse Vriezenveen haar zwemdiploma, eveneens gekleed in een boerkini. Volgens Busscher was de ophef over haar kleding daar snel verdwenen. "Het zou wat anders zijn als deze mevrouw met wijde gewaden te water ging, die helemaal uitwaaieren, zodat iedereen aan de kant moet als zij er aan komt. Dat zou ik wel verbieden."

Busscher heeft naar eigen zeggen sinds vorige week een aantal e-mails met dreigende en racistische taal ontvangen. Hij heeft daar echter nog geen aangifte van gedaan bij de politie.

"Ik wil geen olie op het vuur gooien. Ik hoop dat dit snel overwaait. De betrokken mevrouw is nog niet terug geweest, maar als ze komt is ze wat mij betreft welkom", aldus de zwembaddirecteur.
Live the love that I have for you
pi_55212414
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[ afbeelding ]

Geil...

Toch heel wat anders dan slechts een G-string.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 12 december 2007 @ 11:27:09 #7
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_55212482
owwnoozzz. Gelijk verbannen. Kan toch niet. Onze maatschappij! Onze waarden en normen
  woensdag 12 december 2007 @ 11:42:46 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55212869
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:27 schreef G.Fawkes het volgende:
owwnoozzz. Gelijk verbannen. Kan toch niet. Onze maatschappij! Onze waarden en normen
Wlders en kamervragen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 12 december 2007 @ 11:45:24 #9
159979 G.Fawkes
pi_55212937
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wlders en kamervragen
Snel, maakt een wetsvoorstel!! Verdonk zeg er wat van!
  woensdag 12 december 2007 @ 11:46:43 #10
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55212967
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wlders en kamervragen
Zal mij niet eens verbazen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 12 december 2007 @ 11:49:26 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_55213049
Vraag me af of zo'n Boerkini eigenlijk wel genoeg religeuse onderbouwing kan vinden, aangezien één van de doelen van een burqa het verbergen van de lichaamscontouren is. En met een boerkini zijn die contouren wél te zien.

overigens hadden we in europa 80 jaar geleden ook dit soort badpakken, alleen was de badmuts los ten opzichte van de rest van het pak.
So we just called him Fred
  woensdag 12 december 2007 @ 11:52:00 #12
92279 N.icka
Windforce 11
pi_55213112
Ik stel de vraag ook maar in dit topic . Hoe zit het met de moslimmannen , mogen die wel in zwembroek?
pi_55213190
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:52 schreef N.icka het volgende:
Ik stel de vraag ook maar in dit topic . Hoe zit het met de moslimmannen , mogen die wel in zwembroek?
Eigenlijk niet.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 december 2007 @ 11:55:46 #14
159979 G.Fawkes
pi_55213216
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet.
Maar ze doen het wel! De afvalligen
pi_55213230
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:55 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Maar ze doen het wel! De afvalligen
Branden in hel zullen ze.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 12 december 2007 @ 11:56:58 #16
159979 G.Fawkes
pi_55213249
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als kippepootjes op een bbq
  woensdag 12 december 2007 @ 11:57:15 #17
92279 N.icka
Windforce 11
pi_55213256
quote:

[..]

Eigenlijk niet.
Ah , dat wist ik niet , dank u
pi_55213317
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:49 schreef FredvZ het volgende:
Vraag me af of zo'n Boerkini eigenlijk wel genoeg religeuse onderbouwing kan vinden, ...
iedere 'religieuze onderbouwing' is uiteindelijk altijd gebaseerd op een interpretatie en het is dan aan de drager zelf om te bepalen of iets voldoet aan de gewenste 'norm'...

natuurlijk zal er een nog fundamentalistischer deel zijn die bv bepaald dat moslimvrouwen onder géén geval met 'ongelovigen' het zwembad in mogen gaan ..
wat dat betreft is het al positief te zien dat deze vrouw iig wél gewoon gebruik maakt van een publiek zwembad met gemengd zwemmen.

Zou je zoiets gaan 'verbieden' steun je eigenlijk juist de doorgelsagen fundamentalisten en voorkom je dat die mensen zich meer integreren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 12 december 2007 @ 12:15:33 #19
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_55213785
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:49 schreef FredvZ het volgende:
Vraag me af of zo'n Boerkini eigenlijk wel genoeg religeuse onderbouwing kan vinden, aangezien één van de doelen van een burqa het verbergen van de lichaamscontouren is. En met een boerkini zijn die contouren wél te zien.

overigens hadden we in europa 80 jaar geleden ook dit soort badpakken, alleen was de badmuts los ten opzichte van de rest van het pak.
Het is ook voornamelijk op het lichaamshaar te verbergen.

En daarin slaagt deze ''verpakking'' wel.

Vind het een goed iets dat Moslima's op deze manier toch kunnen en mogen zwemmen.
pi_55213896
Ik vind die badpakken niet echt storend. Ik ben blij dat die badmeester zich niet aan de kant laat schuiven door bedreigingen. Stelletje idioten. In Frankrijk krijg je wel een probleem. Zoonlief mocht daar niet eens een sportbroek aan als zwembroek Zat te los.

Ik geniet er meer van dat die vrouwen in boerkini komen zwemmen met het hele gezin...dan in kleding zwetend aan de rand van het water zit met de kinderen en man (die wel altijd kon zwemmen) van drinken voorziet. Ik ben die uitvinder dan ook dankbaar. Een gezin hoort gewoon lekker samen te kunnen zwemmen. (wanneer ze dit willen)

Ik zit nu nog te wachten op die badmode met dat soort van rokje aan de badpak vast Die vond ik vroeger tof
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 12 december 2007 @ 12:26:28 #21
pi_55214104
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het is ook voornamelijk op het lichaamshaar te verbergen.

En daarin slaagt deze ''verpakking'' wel.

Vind het een goed iets dat Moslima's op deze manier toch kunnen en mogen zwemmen.
Aangezien moslims zich minstens om de 40 dagen dienen te scheren hoeft ze dan dus geen broek aan?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 12 december 2007 @ 13:08:12 #22
3542 Gia
User under construction
pi_55215371
Wat een onzin. Zo'n boerkini moeten we juist toejuichen. Nu hebben ze geen enkele reden meer om aparte zwemtijden te eisen en kunnen ze fijn met het gewone volk mee zwemmen.

Volgens mij is het dus wel goed voor de integratie.
  woensdag 12 december 2007 @ 14:13:36 #23
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55216993
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Neem aan dat je daar niet zo zwaar aan tilt. Vind je het wel erg dat moslima's zonder boerkini zwemmen ?

Overigens van mij mag ze als het er echt voor gemaakt is enzo van badstof en niet te veel uitwaaierd. Net zoals die directeur zegt van dat zwembad.
mai pen rai
pi_55217124
Prima dat die vrouwen op deze manier toch kunnen zwemmen.. (in een openbaar bad nog wel)

tis ook nooit goed voor zeikende hollanders.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55218204
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:18 schreef DarkElf het volgende:
Prima dat die vrouwen op deze manier toch kunnen zwemmen.. (in een openbaar bad nog wel)

tis ook nooit goed voor zeikende hollanders.
Je doet net alsof het verboden is zonder burkini naar binnen te gaan. Als het niet zou kunnen voor deze dames om zonder zo'n ding te gaan zwemmen is dat doordat ze het voor zichzelf (laten) verbieden.
pi_55218266
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:06 schreef Malev het volgende:

[..]

Je doet net alsof het verboden is zonder burkini naar binnen te gaan. Als het niet zou kunnen voor deze dames om zonder zo'n ding te gaan zwemmen is dat doordat ze het voor zichzelf (laten) verbieden.
dan nog, waar maken mensen zich druk om?? wie doen ze er mee kwaad ?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55218323
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:08 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dan nog, waar maken mensen zich druk om?? wie doen ze er mee kwaad ?
Ach is denk ik meer een kwestie van een opstapeling van dit soort berichten. Telkens moet er weer iets "anders" zijn om aan de regeltjes van het geloof te voldoen en dat gaat mensen de keel uithangen.
pi_55218384
Houdt ze iig haar huidschilfers bij zich. Heeft dus ook z' n voordelen zo' n boerkini.

Ik heb ze in egypte wel in de zee zien waaieren. Water 29 graden warm, boven water bijna 40 en daar gingen ze met 10 lagen kleding aan
Hoe dan?
pi_55218394
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:11 schreef Malev het volgende:

[..]

Ach is denk ik meer een kwestie van een opstapeling van dit soort berichten. Telkens moet er weer iets "anders" zijn om aan de regeltjes van het geloof te voldoen en dat gaat mensen de keel uithangen.
Welke mensen? Mensen die niet geloven? Waar maken die zich druk om dan?
pi_55218432
quote:

[..]

Eigenlijk niet.
Hoe moeten die dan officieel gekleed zwemmen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_55218494
Op zich is het niet echt aanstootgevend. Ik kom zelf eigenlijk nooit in een zwembad, maar als ik naar een mooi eiland op vakantie ga en daar op het strand zit, wil ik liever niet getrakteerd worden met een strand vol 'boerkini' dragende vrouwen.
pi_55218498
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:14 schreef HenkerdeHenk het volgende:
Houdt ze iig haar huidschilfers bij zich. Heeft dus ook z' n voordelen zo' n boerkini.

Ik heb ze in egypte wel in de zee zien waaieren. Water 29 graden warm, boven water bijna 40 en daar gingen ze met 10 lagen kleding aan
wanneer je daar woont, wen je natuurlijk ook wel aan het weer. Als kikkerlandbewoner, zou ik mij daar niet eens buiten wagen dan.
pi_55218509
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:14 schreef HenkerdeHenk het volgende:

In Tunesië ook ja, hoppakee het water in, even afkoelen en onder een parasol weer opdrogen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55218516
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:15 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Welke mensen? Mensen die niet geloven? Waar maken die zich druk om dan?
Bijvoorbeeld mensen die niet geloven ja, zoals ik. Die kunnen zich ergeren aan het feit dat ze geconfronteerd worden met mensen die het blijkbaar nodig vinden om geloofsregeltjes mee te nemen in openbare ruimtes.
pi_55218784
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:20 schreef Malev het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld mensen die niet geloven ja, zoals ik. Die kunnen zich ergeren aan het feit dat ze geconfronteerd worden met mensen die het blijkbaar nodig vinden om geloofsregeltjes mee te nemen in openbare ruimtes.
Zonde. Om je daar aan te ergeren dus, bedoel ik.
pi_55219210
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:30 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Zonde. Om je daar aan te ergeren dus, bedoel ik.
niet alleen zonde, het is precies dezelfde denkwijze als van die enge geloofsfundamentalisten die van anderen ook denken te moeten bepalen wat die wel of nuiet mogen doen, waarbij ze hun eigen geloof als de 'norm' gaan nemen...

dat is juist het meeste enge gedrag, mensen die op basis van hun eigen norm, kennelijk gaan bepalen wat anderen mogen, enkel 'omdat ze zich eraan zitten te ergeren'.
En niet omdat iets daadwerkelijk ook overlast oplevert...

Wat dat betreft is het juist goed wat de zwembad-directeur stelt, zolang er geen sprake is van het daadwerkelijk hinderen van andere badgasten, of het gevaar oplevert, geld er gewoon een individuele keuzevrijheid voor de badgasten.
pi_55219619
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

niet alleen zonde, het is precies dezelfde denkwijze als van die enge geloofsfundamentalisten die van anderen ook denken te moeten bepalen wat die wel of nuiet mogen doen, waarbij ze hun eigen geloof als de 'norm' gaan nemen...

dat is juist het meeste enge gedrag, mensen die op basis van hun eigen norm, kennelijk gaan bepalen wat anderen mogen, enkel 'omdat ze zich eraan zitten te ergeren'.
En niet omdat iets daadwerkelijk ook overlast oplevert...

Wat dat betreft is het juist goed wat de zwembad-directeur stelt, zolang er geen sprake is van het daadwerkelijk hinderen van andere badgasten, of het gevaar oplevert, geld er gewoon een individuele keuzevrijheid voor de badgasten.
Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden en heb ik gelijk een "enge" gedachtengang. Jij doet precies hetzelfde, vanuit jouw norm van alles moet kunnen zolang je er geen last van hebt word ik bestempeld als iemand met een enge gedachtengang omdat ik het raar vind dat iemand zich in zo'n pak hijst en ik mij daar aan erger.

Iedereen bepaald toch alles naar gelang zijn norm? Alles wat je in het leven tegenkomt spiegel je aan je referentiekader en van daar uit bepaal je hoe je met een situatie om gaat. Ook ergernis hoort daar bij.
pi_55219699
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:03 schreef Malev het volgende:

[..]

Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden en heb ik gelijk een "enge" gedachtengang.
je mag ervan vinden wat je wil... enkel is er geen grond dingen te 'verbieden' enkel omdat de een of de ander zich er aan 'stoort'
pi_55219751
Ik ben heel blij voor die moslim vrouwen. En dat ze je vreemd aankijken? Ach, dat zal wel overgaan. Dat deden ze vroeger ook toen de gewone badpak in de mode kwam in plaats van de badpak einde van de negentiende eeuw
Lijkt me die Boerkini toch iets lekkerder zitten
pi_55219763
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:03 schreef Malev het volgende:

[..]

Zo lust ik er ook nog wel een paar, dus zolang ik niet daadwerkelijk gehinderd wordt of er gevaar ontstaat mag ik er niks van vinden
Je mag van alles vinden, maar om vanuit die reflexgedachte zaken te willen gaan verbieden, aanpakken of veroordelen is vers 2.
pi_55219861
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je mag ervan vinden wat je wil... enkel is er geen grond dingen te 'verbieden' enkel omdat de een of de ander zich er aan 'stoort'
Dat ben ik met je eens. Je zou het kunnen verbieden door strictere zwemkleding eisen te stellen, zou ik in dit geval wel voor zijn. Maar goed nu ben ik natuurlijk weer aan het discrimineren.
pi_55219875
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:12 schreef Malev het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Je zou het kunnen verbieden door strictere zwemkleding eisen te stellen
Maar waarom? Wat schiet je daar mee op?
pi_55219976
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:12 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Maar waarom? Wat schiet je daar mee op?
Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad. De gangbare zwemkleding voldoet prima en je maakt mij niet wijs dat ze deze aantrekken omdat hij zo lekker zit.
pi_55220014
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:16 schreef Malev het volgende:

[..]

Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad.
En waarom wil je jouw mening opdringen als regel aan anderen? Je lijkt wel zo'n geloofsfanaat...
pi_55220126
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:18 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

En waarom wil je jouw mening opdringen als regel aan anderen? Je lijkt wel zo'n geloofsfanaat...

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm. Dus zij wil mij iets opdringen, niet andersom.
pi_55220164
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:22 schreef Malev het volgende:

[..]

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm. Dus zij wil mij iets opdringen, niet andersom.
leg eens uit, wàt wil zij jou dan precies opdringen ..?
pi_55220184
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:22 schreef Malev het volgende:

[..]

Nee nee, niet de zaken om gaan draaien. Deze vrouw kwam met de burkini aanzetten, wat anders is dan de gangbare norm.
Welke norm is dat? Ze voldoet kennelijk prima aan de kledingvoorschriften zoals die gelden in het zwembad en heeft dus het volste recht om te komen zwemmen in deze kleding, zie ook de quote van de directeur.

Of hebben we het nu over de spruitjes-met-slavink-en-anders-mot-ik-het-nie-norm?
pi_55220472
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:24 schreef ConanTroutman het volgende:

[..]

Welke norm is dat? Ze voldoet kennelijk prima aan de kledingvoorschriften zoals die gelden in het zwembad en heeft dus het volste recht om te komen zwemmen in deze kleding, zie ook de quote van de directeur.

Of hebben we het nu over de spruitjes-met-slavink-en-anders-mot-ik-het-nie-norm?
Zij voldoet aan de kledingvoorschriften van dit specifieke zwembad, aan het artikel te zien heeft de directeur bepaald dat hij geen bezwaar zag. Blijkbaar is nergens omschreven wat correcte zwemkleding is en laten ze dit aan de zwemmers over om een keuze te maken.

Maar goed, ik vind het gewoon onzin om een burkini te dragen, voornaamste reden is dat ik mij niet voor kan stellen dat je wilt leven volgens allerlei zelfopgelegde regels. Vooral de Islam heeft hier last van maar ik heb het niet specifiek op de Islam gemunt oid, deze komt alleen wat vaker voor in relatie met zelfopgelegde beperkingen.
pi_55220541
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:35 schreef Malev het volgende:

[..]

Zij voldoet aan de kledingvoorschriften van dit specifieke zwembad, aan het artikel te zien heeft de directeur bepaald dat hij geen bezwaar zag. Blijkbaar is nergens omschreven wat correcte zwemkleding is en laten ze dit aan de zwemmers over om een keuze te maken.
Dat heet vrijheid. En die geldt in dit land voor iedereen.
quote:
Maar goed, ik vind het gewoon onzin om een burkini te dragen, voornaamste reden is dat ik mij niet voor kan stellen dat je wilt leven volgens allerlei zelfopgelegde regels. Vooral de Islam heeft hier last van maar ik heb het niet specifiek op de Islam gemunt oid, deze komt alleen wat vaker voor in relatie met zelfopgelegde beperkingen.
Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook met echte boerka's, ik krijg daar altijd een heel sneu gevoel bij. En ik erger me ook aan zoveel dingen. Maar moet ik er dan maar naar streven dat de wereld wordt ingericht zoals ik dat wil? En daarbij anderen beperkingen opleggen zodat ik mijzelf vrij kan voelen? Da's toch waanzin?
pi_55220621
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

leg eens uit, wàt wil zij jou dan precies opdringen ..?
In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.
pi_55220681
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:37 schreef ConanTroutman het volgende:

Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook met echte boerka's, ik krijg daar altijd een heel sneu gevoel bij. En ik erger me ook aan zoveel dingen. Maar moet ik er dan maar naar streven dat de wereld wordt ingericht zoals ik dat wil? En daarbij anderen beperkingen opleggen zodat ik mijzelf vrij kan voelen? Da's toch waanzin?
Wat je zegt, het is een moeilijke situatie. Aan de ene kant wil je niet dat mensen volgens allerlei opgelegde beperkingen leven maar door dat te verbieden of als onzin te bestempelen leg je zelf beperkingen op, lastig.
pi_55220754
Ongelooflijk toch dat daar racistische mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen
pi_55220969
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk toch dat daar racistische mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen
Nee en dat is het em. Er is alweer een tijd lang geen ramp oid meer gebeurd en mensen hebben niks om over te zeuren. Dan dat maar.

Levensles: mensen moeten zeuren. Waarover? Maakt niet uit, als het niet over de boerkini is dan zeuren mensen wel over de mensen die zeuren over boerkini's. Mensen zeuren. Punt.

-edit-
Ohja, inkopper: Zeur. Hebben we dat ook gehad
pi_55221224

Weinig verschil, alleen de armen.
pi_55221346
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:16 schreef Malev het volgende:

[..]

Omdat ik zo'n burkini klinkklare onzin vind en onnodig vind in een zwembad. De gangbare zwemkleding voldoet prima en je maakt mij niet wijs dat ze deze aantrekken omdat hij zo lekker zit.
Dan vind je "mode" zeker ook maar onzin?
  woensdag 12 december 2007 @ 17:30:18 #56
3542 Gia
User under construction
pi_55221904
quote:
Ja en ook ongelooflijk dat daar dreigende mailtjes over binnen komen. Hebben die mensen niks beters te doen?

Tja, als een zwembad stricte voorschriften heeft over kleding, dan dient men die te volgen en is er geen geloofsregeltje dat daarboven gaat.
Bij dit zwembad is echter met een boerkini aan de voorschriften voldaan, dus zie ik geen probleem.

Uiteraard dienen deze vrouwen dan wel met de massa mee te zwemmen, want daar is zo'n badpak toch voor bedoelt, toch? Dus geen eigen zwemuurtjes voor deze mevrouw.

Overigens zijn er zwembaden, heb het in Frankrijk weleens meegemaakt, waar mannen niet in een short mogen zwemmen, maar per se een ballenknijper aanmoeten. Gaan moslims daar ook stennis trappen?
pi_55221924
Dat mens loopt compleet voor joker en zit haar eigen gezondheid in de weg. Maar oké, moet ze zelf weten en goed dat de NL-ers integreren.
pi_55222023
-edit- Offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 11:19:55 ]
  woensdag 12 december 2007 @ 17:50:54 #59
3542 Gia
User under construction
pi_55222316
=edit=offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 11:21:27 ]
  woensdag 12 december 2007 @ 18:45:26 #60
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55223740
quote:
Idd dat vraag ik mij ook af.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 12 december 2007 @ 18:56:26 #61
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55224086
Ik vind dreigmailtjes trouwens wel de laagste vorm van bedreiging. Niet de moeite van de media inschakelen waard eigenlijk. Doorgeladen pistolen opsturen of antrax en anders is het gewoon een kut bedreiging.
lege ton
  woensdag 12 december 2007 @ 18:59:13 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55224184
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:41 schreef Malev het volgende:

[..]

In dit soort discussies hoor je altijd dat iemand zelf moet weten wat hij aantrekt. Maar dat is het hem nu juist, dat kan deze vrouw niet. In bikini mag ze niet van haar geloof dus dan maar deze burkini. Dus ik word geconfronteerd met een soort van onderdrukking waar ik niet op zit te wachten.
Vrouwen die vrijwillig meer huid bedekken als ze naar het zwembad gaan bestaan inderdaad niet... ?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55224223
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mens loopt compleet voor joker
Ach dat lopen zoveel vrouwen

pi_55224225
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mens loopt compleet voor joker en zit haar eigen gezondheid in de weg.
Bewijs?
pi_55224268
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:07 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dan vind je "mode" zeker ook maar onzin?
Yepz
pi_55224342
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vrouwen die vrijwillig meer huid bedekken als ze naar het zwembad gaan bestaan inderdaad niet... ?
Dat wil ik niet zeggen, als het water 3 graden is in het zwembad trek ik er ook eentje aan.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:23:20 #67
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55224914
quote:

[..]

Het gaat hier over de boerkini. Niet over vrouwenonderdrukking. Dat mag in Nederland ook niet, vrouwen onderdrukken. En je kan aan de buitenkant bovendien niet zien of ze wordt onderdrukt.
lege ton
pi_55227463
Het verbieden is ook vrouwenonderdrukking.
pi_55227560
=edit=Nutteloos en offtopic

[ Bericht 48% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 11:23:23 ]
  woensdag 12 december 2007 @ 21:08:01 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55227853
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach dat lopen zoveel vrouwen

[ afbeelding ]

Dude, je bent homo . Ziet er toch chill uit man!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_55228976
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Dude, je bent homo . Ziet er toch chill uit man!
Dede, ik ben homo Homo's hebben gevoel voor esthetiek
  woensdag 12 december 2007 @ 22:38:03 #72
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_55230850
Sneu dat het blijkbaar moet, maar ach, religie is sneu, dus het zal wel.

Ik zeg gaan in je vette Boerkini, die zal wel aardig door het water glijden!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 13 december 2007 @ 02:36:35 #73
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_55235476
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Denk dat ik mee kan gaan met de redenatie dat homo's ziek zijn.. als je zoiets kan afwijzen moet er toch wel iets mis met je zijn
mai pen rai
pi_55235939
quote:

[..]

Maar homo's zijn blijkbaar ook ongezond smakeloos aan je reactie te zien.
  donderdag 13 december 2007 @ 06:43:46 #75
198801 ruba
-weggejorist-
pi_55235978
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[ afbeelding ]

Geil...
waarom heeft ze make-up op? sorry hoor maar dat vind ik echt veel te verleidelijk.
ik vind dat ze ook dr kop moet verbergen, en dan het liefst ook dr ogen, laat dr maar door een gaasje kijken ofzo.
en wat doen die voeten zo bloot?!?! wat nou als ik een voetenfetish heb. veeeel te gewaagd.
OMGWTFMOGGEL~!11!1EINZ1
  donderdag 13 december 2007 @ 07:22:36 #76
3542 Gia
User under construction
pi_55236063
=edit= Offtopic

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 11:24:21 ]
  donderdag 13 december 2007 @ 07:23:23 #77
3542 Gia
User under construction
pi_55236065
quote:

[..]

Duh, ik ben geen lesbi, maar zelfs ik vind dat mooi!!
  donderdag 13 december 2007 @ 07:24:20 #78
3542 Gia
User under construction
pi_55236069
quote:
Op donderdag 13 december 2007 06:43 schreef ruba het volgende:

[..]

waarom heeft ze make-up op? sorry hoor maar dat vind ik echt veel te verleidelijk.
ik vind dat ze ook dr kop moet verbergen, en dan het liefst ook dr ogen, laat dr maar door een gaasje kijken ofzo.
en wat doen die voeten zo bloot?!?! wat nou als ik een voetenfetish heb. veeeel te gewaagd.
Sowieso is lichaamsbedekking volgens de koran bedoelt om de vrouwelijke vormen te bedekken. Op deze manier wordt het juist benadrukt.
pi_55237644
quote:
Op donderdag 13 december 2007 07:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Sowieso is lichaamsbedekking volgens de koran bedoelt om de vrouwelijke vormen te bedekken. Op deze manier wordt het juist benadrukt.
Het verbaast me altijd weer dat niet-moslims zo goed denken te weten wat de Koran precies voorschrijft en hoe dat allemaal zit.
pi_55238188
quote:
Op donderdag 13 december 2007 09:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Het verbaast me altijd weer dat niet-moslims zo goed denken te weten wat de Koran precies voorschrijft en hoe dat allemaal zit.
Je zet jezelf weer eens voor joker beste SCH................

Mij verbaast het evenzeer dat jij het WEL zogenaamd weet als niet-moslim zijnde.
  donderdag 13 december 2007 @ 11:06:14 #81
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_55239435
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Met deze redenering zou je dus ook moeten toestaan als iemand er voor kiest dat hij naakt wil gaan zwemmen. Dat is ook niet hinderlijk of gevaarlijk voor andere badgasten en valt onder de keuzevrijheid van de persoon in kwestie.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_55239689
quote:
Op donderdag 13 december 2007 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

Mij verbaast het evenzeer dat jij het WEL zogenaamd weet als niet-moslim zijnde.
Nee, ik weet het ook niet. Daarom doe ik er ook niet voortdurend uitspraken over alsof ik een soort islam-exegeet ben zoals Gia en Wilders en vele anderen. Ik vind al die zogenaamde korankenners nogal merkwaardig, ze verafschuwen het boek maar gebruiken het wel voortdurend en nemen het ook bloedserieus.
pi_55239700
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Met deze redenering zou je dus ook moeten toestaan als iemand er voor kiest dat hij naakt wil gaan zwemmen. Dat is ook niet hinderlijk of gevaarlijk voor andere badgasten en valt onder de keuzevrijheid van de persoon in kwestie.
Nee, naakt mag niet. Deze kleding valt wel binnen de regels blijkbaar.
pi_55239736
quote:

[..]

Dat is nogal arrogant, om er van uit te gaan dat die vrouw dat ding niet wil aantrekken.

En daarbij: nu zeg je opeens heel wat anders. Nu wordt er niks bij je opgedrongen, maar je wordt geconfronteerd met "onderdrukking". Dat is heel wat anders.
pi_55239830
Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die graag wat bedekter willen zwemmen. Ik ken een aantal vrouwen dat liever niet gaat zwemmen, omdat hun lichaam dan zo te zien is. Gewoon westerse blanke dames hoor. Die dragen ook altijd zo'n broekje met pijpjes, en op het strand eeuwig zo'n omslagdoek.
pi_55239908
quote:

[..]

Ik vind het ook lelijk, maar ik ben hetero. Dacht ik.
pi_55239924
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:06 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Ja, en dat verbod is al erg genoeg.
pi_55240242
Almelo. Stom kutdorp. Lui hebben blijkbaar niets beters te doen.

Liever dit dan zo'n dikke vent in een strakke speedo.
PWBF
  donderdag 13 december 2007 @ 12:02:00 #89
3542 Gia
User under construction
pi_55240864
quote:
Op donderdag 13 december 2007 09:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, het is niet zoveel moeite om het desbetreffende vers erbij te zoeken, maar daar heb ik nu eens even geen zin in.

Daarbij is dit iets wat jij ook heus wel weet.
pi_55240936
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach, het is niet zoveel moeite om het desbetreffende vers erbij te zoeken, maar daar heb ik nu eens even geen zin in.

Daarbij is dit iets wat jij ook heus wel weet.
Geloof jij wat daar staat dan? Hecht jij daar waarde aan? Waarom haal je een boek aan waar je niks mee hebt. Het is 1 van 2-en, je neemt de Koran serieus of niet. Je hecht waarde aan wat er staat of niet. Ik hecht er geen waarde aan in de zin van regelgeving en levensinvulling. Net als dat ik dat bij de bijbel niet doe.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:05:06 #91
3542 Gia
User under construction
pi_55240961
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:22 schreef Toeps het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die graag wat bedekter willen zwemmen. Ik ken een aantal vrouwen dat liever niet gaat zwemmen, omdat hun lichaam dan zo te zien is. Gewoon westerse blanke dames hoor. Die dragen ook altijd zo'n broekje met pijpjes, en op het strand eeuwig zo'n omslagdoek.
Er zijn toch zat zwembaden waar je als vrouw geen korte broek over je badpak mag dragen.
Ook niet zo'n stretch gymbroekje wat gewoon net zo strak zit als zo'n boerkini.

Dan moet dat nu dus ineens ook mogen.
pi_55241004
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn toch zat zwembaden waar je als vrouw geen korte broek over je badpak mag dragen.
En dit zwembad?
  donderdag 13 december 2007 @ 12:06:29 #93
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_55241011
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, naakt mag niet. Deze kleding valt wel binnen de regels blijkbaar.
Waarom het een wel verbieden en het andere niet?

Ik zie niet in hoe dit van elkaar verschilt.
Hier heb je een vrouw die het waarschijnlijk niet fijn vind om "normale" zwemkleding aan te trekken. Er zijn genoeg mensen die het ook niet fijn vinden om "normale"zwemkleding aan te trekken en er dan voor kiezen om niks aan te trekken. Dan zou dat ook moeten kunnen.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_55241034
Zondag begint het trouwens weer: Boerkini zoekt vrouw!
pi_55241053
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:06 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Hier heb je een vrouw die het waarschijnlijk niet fijn vind om "normale" zwemkleding aan te trekken. Er zijn genoeg mensen die het ook niet fijn vinden om "normale"zwemkleding aan te trekken en er dan voor kiezen om niks aan te trekken. Dan zou dat ook moeten kunnen.
Ik vind het best! Ik ga ook meestal naar de naaktgedeeltes.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:10:05 #96
3542 Gia
User under construction
pi_55241128
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Geloof jij wat daar staat dan? Hecht jij daar waarde aan? Waarom haal je een boek aan waar je niks mee hebt. Het is 1 van 2-en, je neemt de Koran serieus of niet. Je hecht waarde aan wat er staat of niet. Ik hecht er geen waarde aan in de zin van regelgeving en levensinvulling. Net als dat ik dat bij de bijbel niet doe.
Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?

Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.
Dat is zo schijnheilig! Omdat er volgens het geloof geen vrouwelijke vormen zichtbaar mogen zijn. Om je dan zo star vast te houden aan een hoofddoek op een plek waar dit niet gewenst is, slaat in dat geval helemaal nergens op, dus.

Ook in dit geval. Ze beweren dat ze zich zo moeten kleden van hun geloof. Terwijl dat niet waar is. Ze moeten juist wijde kleding aan, zodat er niks zichtbaar is. Maar ja, daar mogen ze het water niet mee in.

Nogmaals, ik vind die boerkini's prima, maar voor die vrouwen dan geen uitzonderingsuurtje.
pi_55241152
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:06 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Daarom zeg ik: dat naaktverbod is erg genoeg. Laten we niet nóg meer betuttelen.
pi_55241203
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?
Er staan wel meer dingen in de koran waar ze zich niet aan houden. Er staan ook wel meer dingen in de bijbel waar christenen zich niet aan houden.
quote:
Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.
Dat is zo schijnheilig!
Wat kan jou dat nou schelen. Je bent immers toch geen moslim.
pi_55241227
quote:

[..]

Nee, want jij bepaalt niet hoe anderen met teksten, regels en interpretaties omgaan.
quote:
Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.Dat is zo schijnheilig! Omdat er volgens het geloof geen vrouwelijke vormen zichtbaar mogen zijn. Om je dan zo star vast te houden aan een hoofddoek op een plek waar dit niet gewenst is, slaat in dat geval helemaal nergens op, dus.

Ook in dit geval. Ze beweren dat ze zich zo moeten kleden van hun geloof. Terwijl dat niet waar is. Ze moeten juist wijde kleding aan, zodat er niks zichtbaar is. Maar ja, daar mogen ze het water niet mee in.

Nogmaals, ik vind die boerkini's prima, maar voor die vrouwen dan geen uitzonderingsuurtje.
Jij hanteert jouw interpretatie van de Koran, dat is je goed recht. Je kunt anderen de hunne niet ontzeggen.
pi_55246014
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, want jij bepaalt niet hoe anderen met teksten, regels en interpretaties omgaan.
[..]

Jij hanteert jouw interpretatie van de Koran, dat is je goed recht. Je kunt anderen de hunne niet ontzeggen.
Valt mij ook op dat er nou nooit eens een moslim is die in dit soort zaken zegt dat het inderdaad een beetje krom is. Iedereen is blijkbaar vrij om de teksten in de koran zo om te buigen dat het in zijn eigen voordeel werkt. Zo heeft elke moslim altijd gelijk want elke interpretatie is "hun waarheid" en collega moslims zeggen toch nooit dat de interpretatie misschien niet helemaal juist is.
pi_55246962
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:19 schreef OldJeller het volgende:
maar als ik naar een mooi eiland op vakantie ga en daar op het strand zit, wil ik liever niet getrakteerd worden met een strand vol 'boerkini' dragende vrouwen.
Dat hangt toch enigszins van de vrouw af hoor... Er zijn zat Nederlandse vrouwen die wat mij betreft ook in boerkini gehesen mogen worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55247049
quote:
Homo's hebben gevoel voor esthetiek
Sommigen weten dat verdacht goed te verbergen...
pi_55248918
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, ik weet het ook niet. Daarom doe ik er ook niet voortdurend uitspraken over alsof ik een soort islam-exegeet ben zoals Gia en Wilders en vele anderen. Ik vind al die zogenaamde korankenners nogal merkwaardig, ze verafschuwen het boek maar gebruiken het wel voortdurend en nemen het ook bloedserieus.
Nounou SCH, jokken is je ook niet vreemd.

In andere topics spreek je zelfs meerdere keren namens de moslims op een tenenkrommend arrogante manier of je de koran kent.
pi_55249058
Ziet er niet uit, maar goed als iedereen kleding aan mag hebben in het zwembad dan ga ik ook lekker eens zwemmen met kleren aan...
wat zal ik eens aantrekken..hmmm mijn indianina pakje?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 13 december 2007 @ 17:15:51 #105
3542 Gia
User under construction
pi_55249221
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ziet er niet uit, maar goed als iedereen kleding aan mag hebben in het zwembad dan ga ik ook lekker eens zwemmen met kleren aan...
Moet wel redelijk nauwsluitend zijn, hoor.

Maar inderdaad, ik ben benieuwd of ik in een legging mag gaan zwemmen.
pi_55250007
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Okee, veel plezier
PWBF
pi_55250013
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet wel redelijk nauwsluitend zijn, hoor.

Waarom niet?
PWBF
pi_55250044
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:15 schreef Gia het volgende:

Niemand zou een legging mogen dragen. Niemand. In geen enkele situatie.
  donderdag 13 december 2007 @ 18:50:18 #109
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_55251423
quote:

[..]

Dat is zo schijnheilig! Omdat er volgens het geloof geen vrouwelijke vormen zichtbaar mogen zijn. Om je dan zo star vast te houden aan een hoofddoek op een plek waar dit niet gewenst is, slaat in dat geval helemaal nergens op, dus.

Waarom is het nou zo erg als niet alle moslims zich hetzelfde gedragen als streng gereformeerden?

moslima's die een hoofddoekje dragen en in een minirok lopen. Geven gewoon uiting aan hun geloof op hun manier.

Alsof alle christenen zich moeten gedragen als streng gereformeerden die strak de bijbel volgen en iedere zondagochtend naar de kerk gaan met een lange rok, zwarte kousen en een hoedje.

Als jij de behoefde voelt om je heel sterk te uiten in je geloof moet je dat vooral doen, als je dat niet zo nodig vind doe het op een andere manier.
.

[ Bericht 6% gewijzigd door borbit op 13-12-2007 18:59:39 ]
  donderdag 13 december 2007 @ 19:04:11 #110
3542 Gia
User under construction
pi_55251745
quote:
Op donderdag 13 december 2007 18:50 schreef borbit het volgende:

[..]

Waarom is het nou zo erg als niet alle moslims zich hetzelfde gedragen als streng gereformeerden?

moslima's die een hoofddoekje dragen en in een minirok lopen. Geven gewoon uiting aan hun geloof op hun manier.

Alsof alle christenen zich moeten gedragen als streng gereformeerden die strak de bijbel volgen en iedere zondagochtend naar de kerk gaan met een lange rok, zwarte kousen en een hoedje.

Als jij de behoefde voelt om je heel sterk te uiten in je geloof moet je dat vooral doen, als je dat niet zo nodig vind doe het op een andere manier.
.
Of je beroept je op de kledingvoorschriften van je heilige boekje, of je doet dat niet.
Deze moslima's doen het deels, maar gaan op andere gebieden wel vanalles eisen, omdat het dan ineens moet.

Gereformeerden eisen nog nergens om uitzonderingen te mogen vormen. Ze hebben geen eigen zwemuurtje, hoeven niet onder werktijd te bidden, lopen niet onherkenbaar over straat. Dus, geen enkele vergelijking. Sorry.
pi_55251774
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nounou SCH, jokken is je ook niet vreemd.

In andere topics spreek je zelfs meerdere keren namens de moslims op een tenenkrommend arrogante manier of je de koran kent.
Linkje?
  donderdag 13 december 2007 @ 19:05:29 #112
3542 Gia
User under construction
pi_55251775
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Legging!
pi_55251802
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Probeer het eens.
pi_55251831
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Of je beroept je op de kledingvoorschriften van je heilige boekje, of je doet dat niet.
Deze moslima's doen het deels, maar gaan op andere gebieden wel vanalles eisen, omdat het dan ineens moet.

Gereformeerden eisen nog nergens om uitzonderingen te mogen vormen. Ze hebben geen eigen zwemuurtje, hoeven niet onder werktijd te bidden, lopen niet onherkenbaar over straat. Dus, geen enkele vergelijking. Sorry.
Wat een onzin kraam je uit Gia. Je doet alsof je de grote Korankenner bent en meent te kunnen voorschrijven hoe het moet.

Punt met die heilige boeken is dat er ieder het zijne uithaalt, of niet. Dat gebeurt met de bijbel ook wel degelijk. Er is zelfs een christelijke partij die meent dat vrouwen op basis van de bijbel geen bestuursfunctids mogen. Er zijn ook christenen die vinden dat je op de basis van die bijbel geen homo mag zijn, er zijn andere christenen die vinden dat je zelfs prima dominee kunt zijn op basis van diezelfde bijbe. En zo werkt het met de Koran ook. Het is nogal aanmatigend dat jij moslima's ineens de les gaat lezen
pi_55251843
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:06 schreef Dodecahedron het volgende:

Probeer het eens.
Waarom zou ik?
  donderdag 13 december 2007 @ 19:10:34 #116
3542 Gia
User under construction
pi_55251894
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin kraam je uit Gia. Je doet alsof je de grote Korankenner bent en meent te kunnen voorschrijven hoe het moet.

Punt met die heilige boeken is dat er ieder het zijne uithaalt, of niet. Dat gebeurt met de bijbel ook wel degelijk. Er is zelfs een christelijke partij die meent dat vrouwen op basis van de bijbel geen bestuursfunctids mogen. Er zijn ook christenen die vinden dat je op de basis van die bijbel geen homo mag zijn, er zijn andere christenen die vinden dat je zelfs prima dominee kunt zijn op basis van diezelfde bijbe. En zo werkt het met de Koran ook. Het is nogal aanmatigend dat jij moslima's ineens de les gaat lezen
Het is gewoon onzin dat zij beweren dat ze volgens de koran een boerkini aan moeten om te zwemmen.
Dat staat gewoon helemaal nergens in de koran.

Maar zoals ik al eerder zei: Van mij mogen ze, maar dan geen aparte, gesubsidieerde zwemuurtjes meer.
En uiteraard moet nu iedereen een shirt, korte broek en/of legging over de bikini of badpak mogen dragen.
pi_55251929
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin dat zij beweren dat ze volgens de koran een boerkini aan moeten om te zwemmen.
So what?
Er staat ook nergens in de bijbel dat je een gereformeerde school moet oprechten.
Je bent nogal eenzijdig met je gezwam.
quote:
Maar zoals ik al eerder zei: Van mij mogen ze, maar dan geen aparte, gesubsidieerde zwemuurtjes meer.
En uiteraard moet nu iedereen een shirt, korte broek en/of legging over de bikini of badpak mogen dragen.

Jammer dat je nergens op de punten ingaat die ik noem. Je haat zit blijkbaar diep.
pi_55251971
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:10 schreef Gia het volgende:

[..]

ja of met carnaval lekker in je carnavals pak lekker zwemmen..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55253089
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom zou ik?
Omdat jij het beweert.
  donderdag 13 december 2007 @ 20:06:44 #120
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55253178
Ze moeten trouwens niet gaan zeiken als ik nu in m'n sportbroekje ga zwemmen ipv een zwembroek !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_55253543
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat die Christenen vergelijking nou eens er buiten, het enige wat ik je hoor huilen is dat Christenen het ook doen en dus mogen wij het ook. Het ging hier niet om wat Christenen uit hun bijbel vissen maar het selectieve gedrag van moslima's, dat is niet goed te praten door te zeggen maar hullie doen het ook....
pi_55253625
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:20 schreef Malev het volgende:

[..]

Laat die Christenen vergelijking nou eens er buiten, het enige wat ik je hoor huilen is dat Christenen het ook doen en dus mogen wij het ook. Het ging hier niet om wat Christenen uit hun bijbel vissen maar het selectieve gedrag van moslima's, dat is niet goed te praten door te zeggen maar hullie doen het ook....
WTF kan jou dat selectieve gedrag schelen man.
Je bent geeneens moslim. Waarom stoor je je er aan dat iemand anders niet volgens de regels van een of andere religie leeft.
Het is alleen maar mooi dat die moslims met een wat liberale blik naar hun geloof kijken.
pi_55253720
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:02 schreef Dodecahedron het volgende:

Omdat jij het beweert.
Dus omdat ik vind dat niemand het moet doen, moet ik het doen? Dat is een rare stelling...
pi_55253998
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:24 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

WTF kan jou dat selectieve gedrag schelen man.
Je bent geeneens moslim. Waarom stoor je je er aan dat iemand anders niet volgens de regels van een of andere religie leeft.
Het is alleen maar mooi dat die moslims met een wat liberale blik naar hun geloof kijken.
Wat mij altijd opval bij kritiek op de Islam:
- Nooit steekt er een moslim de hand in eigen boezem of geeft toe dat iets misschien wel belachelijk kan zijn.
- Christenen vergelijking : "zij doen het ook dus er is niks mis mee"
- De inmiddels beruchte "Als je er niet direkt schade van ondervindt, wat kan het jou dan schelen" zoals hierboven gehanteerd.
pi_55254229
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:06 schreef Pikkebaas het volgende:
Ze moeten trouwens niet gaan zeiken als ik nu in m'n sportbroekje ga zwemmen ipv een zwembroek !
Is je sportbroekje van dezelfde stof gemaakt als je zwembroek?
Allah Al Watan Al Malik
pi_55254356
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus omdat ik vind dat niemand het moet doen, moet ik het doen? Dat is een rare stelling...
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat niemand een legging in het zwembad zou mogen dragen van de directie in Almelo.
pi_55254397
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:38 schreef Malev het volgende:

[..]

- Nooit steekt er een moslim de hand in eigen boezem of geeft toe dat iets misschien wel belachelijk kan zijn.
Ik ben geen moslim hoor.
quote:
- Christenen vergelijking : "zij doen het ook dus er is niks mis mee"
Dat hoor je me niet zeggen.
quote:
- De inmiddels beruchte "Als je er niet direkt schade van ondervindt, wat kan het jou dan schelen" zoals hierboven gehanteerd.
En terecht.
  donderdag 13 december 2007 @ 21:05:08 #128
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_55254562
Misschien komt er wel een model van heel dun wit linnen.

(dan pw0nen de moslima's westerse vrouwen in hun exhibitionistische neigingen)
  donderdag 13 december 2007 @ 21:39:53 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55255195
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:38 schreef Malev het volgende:

[..]

[..]
Alsof Christenen huilen als een Amerikaanse jetfighter per ongeluk of expres een ziekenhuis platgooit.

Nee.

Hypocriet.
(dik 90% van de Amerikanen zijn Christelijk, dus dan ga ik er van uit dat die ook in het leger zitten)

Of.

"Oooohhh, de Paus is wegens het afwijzen van condooms verantwoordelijk voor duizenden AIDS-gevallen! Het spijt ons! We realiseren ons dat het wel belachelijk is!

Nee, hoor je ook niet. Geen enkel geloofsgroep of groep heeft die zelfreflectie die jou zogenaamd 'opvalt'.
Dat zou namelijk zijn dat mensen die gelijke uiterlijke overeenkomsten hebben, of op het gebied van gedachtengoed, excuses aanbieden voor de daden voor een ander. Dat zie je hooguit op een voetbalveld nog. Als een verdediger van team A een knie van een spits van team B eruit schopt, wil een mede-voetballer wel eens excuses aanbieden, maar in veel grotere groepen werkt dat echt niet. Nouja, en misschien in het bedrijfsleven dan. Dat een vertegenwoordiger excuses aanbiedt voor het falen van een product, waar die vertegenwoordiger niets voor gedaan heeft. Maar daarom is het ook een vertegenwoordiger.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55261812
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:05 schreef Gia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Legging!
Een teletubbie heeft meer charme dan die blauwe haai op de foto.
pi_55261868
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:20 schreef Malev het volgende:

[..]

Ik begon niet over christenen hoor. Voor mij is die vergelijking ook niet nodig maar in het geval van Gia is het wel relevant omdat ze er zelf altijd eer over begint. je opmerking over het seleciteve gedrag van moslima's is merkwaardig. Ga je nou iemand verwijten dat ie zich niet geheel aan regels houdt die jij toch maar onzin vindt???
pi_55261937
Geweldig, het topic is binnen no time verkracht door links/rechts/moslim/niet-moslim figuren
pi_55263149
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Een teletubbie heeft meer charme dan die blauwe haai op de foto.
Wat een haat.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:20:20 #134
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55266745
D'r is toch eigenlijk helemaal geen probleem met die boerkini?
lege ton
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:37:57 #135
3542 Gia
User under construction
pi_55267190
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

So what?
Er staat ook nergens in de bijbel dat je een gereformeerde school moet oprechten.
Je bent nogal eenzijdig met je gezwam.
OFFTOPIC
quote:
Jammer dat je nergens op de punten ingaat die ik noem. Je haat zit blijkbaar diep.
Hoezo???? Van mij mogen ze die boerkini aan!!
pi_55267222
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:37 schreef Gia het volgende:
Hoezo???? Van mij mogen ze die boerkini aan!!
Wat zeur je dan
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:47:44 #137
3542 Gia
User under construction
pi_55267446
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Alsof Christenen huilen als een Amerikaanse jetfighter per ongeluk of expres een ziekenhuis platgooit.

Nee.
Zat Christenen over de hele wereld die dat verschrikkelijk vinden. Zat Christenen die Bush helemaal niet zien zitten. Hoe kom je erbij dat Christenen zoiets niet erg zouden vinden.
Ze zullen dit hooguit niet zien als iets wat gedaan wordt vanuit het Christendom. Maar goed, dat is dan ook niet zo. Een land is in oorlog met een ander land, ongeacht het geloof van de meeste mensen van dat land.
quote:
"Oooohhh, de Paus is wegens het afwijzen van condooms verantwoordelijk voor duizenden AIDS-gevallen! Het spijt ons! We realiseren ons dat het wel belachelijk is!
De paus is niet verantwoordelijk voor die aidsgevallen, dat zijn die mensen die er op los neuken zelf.
Als je als gezonde persoon geen seks hebt voor het huwelijk en verder daarna alleen met je eigen partner, die ook als gezonde persoon geen seks had voor zijn huwelijk, dan krijg je geen aids. Heeft verder niks met condoomgebruik te maken. Iemand met aids, moet gewoon niet neuken met iemand zonder aids, ook niet met condoom. Die dingen kunnen namelijk scheuren.
Eigen schuld.
quote:
Nee, hoor je ook niet. Geen enkel geloofsgroep of groep heeft die zelfreflectie die jou zogenaamd 'opvalt'.
Dat zou namelijk zijn dat mensen die gelijke uiterlijke overeenkomsten hebben, of op het gebied van gedachtengoed, excuses aanbieden voor de daden voor een ander. Dat zie je hooguit op een voetbalveld nog. Als een verdediger van team A een knie van een spits van team B eruit schopt, wil een mede-voetballer wel eens excuses aanbieden, maar in veel grotere groepen werkt dat echt niet. Nouja, en misschien in het bedrijfsleven dan. Dat een vertegenwoordiger excuses aanbiedt voor het falen van een product, waar die vertegenwoordiger niets voor gedaan heeft. Maar daarom is het ook een vertegenwoordiger.
Ik vind, als katholiek, het verschrikkelijk dat er priesters zijn die aan kleine kinderen zitten. Ik vind het sowieso altijd verschrikkelijk als volwassenen aan kleine kinderen zitten. En ik vind het belachelijk dat dit in het geval van priesters niet bestraft wordt met gevangenisstraf.
Maar, omdat ik katholiek ben, ben ik daar niet mede verantwoordelijk voor. Dus, waarom zou ik daar excuses voor aan moeten bieden.

Ik ga toch ook geen excuses verlangen van moslims wanneer in Iran weer een jonge vrouw ter dood veroordeeld is, omdat ze verkracht is!
pi_55267471
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:47 schreef Gia het volgende:

De paus is niet verantwoordelijk voor die aidsgevallen, dan zijn die mensen die er op los neuken zelf.
Als je als gezonde persoon geen seks hebt voor het huwelijk en verder daarna alleen met je eigen partner, die ook als gezonde persoon geen seks had voor zijn huwelijk, dan krijg je geen aids. Heeft verder niks met condoomgebruik te maken. Iemand met aids, moet gewoon niet neuken met iemand zonder aids, ook niet met condoom. Die dingen kunnen namelijk scheuren.
Eigen schuld.
pi_55270117
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:04 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat een haat.
Nee, eerder lachwekkend voor normaal denkende mensen die niet religieus geïndoctrineerd zijn.
pi_55274911
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:20 schreef nonzz het volgende:
D'r is toch eigenlijk helemaal geen probleem met die boerkini?
Natuurlijk niet, als die meiden het zo willen moeten ze dat vooral doen. Sterker nog, het heeft wel wat.

Het is in ieder geval een stuk minder bedroevend dan de strings die verdwijnen tussen de verbrande blanke vleeshopen op een gemiddeld Middellandse Zee-strand in de zomer.
  zaterdag 15 december 2007 @ 23:51:27 #141
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_55304454
quote:

[..]

Er ooit aan gedacht dat ze júist die boerkini aan wil? Ze mág van alles aan trekken in dit land. Dus ook deze boerkini, haar keuze. En hoezo wordt jij geconfronteerd met onderdrukking? Kom eens achter je bord met bloemkool vandaan zeg.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 16 december 2007 @ 00:24:15 #142
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55305164

Boerkinis verplicht stellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 16-12-2007 00:32:41 ]
Here we are now, entertain us.
  zondag 16 december 2007 @ 00:57:29 #143
pi_55305827
quote:
Op zondag 16 december 2007 00:24 schreef voyeur het volgende:
[ afbeelding ]

Lang leve de buhrka!
pi_55307946
quote:
Op zondag 16 december 2007 00:24 schreef voyeur het volgende:
[ afbeelding ]

Lelijk blijft ze toch of ze wat aan heeft of niet.
pi_55308318
quote:

[..]

Homo's houden toch altijd wel een beetje van kitsch, is mijn vooroordeel. Als kitsch esthetiek heeft, dan is dat de esthetiek van de camp.
Eerder een gevoel van humor dan esthetiek.
Zo ook heeft de burkini wel wat campigs eigenlijk.
I´m back.
pi_55309215
quote:
Op zondag 16 december 2007 09:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo ook heeft de burkini wel wat campigs eigenlijk.
Een burka heeft eerder wat campingachtigs.
pi_55309241
quote:
Op zondag 16 december 2007 11:18 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Een burka heeft eerder wat campingachtigs.
Ken wel een vrouw die zich op een camping uit de tent liever in burka wil tooien idd.
Maar goed, wij gaan niet meer naar kamperen, sinds de watersnoodramp dit jaar in de vakantie.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')