Dat hangt toch enigszins van de vrouw af hoor... Er zijn zat Nederlandse vrouwen die wat mij betreft ook in boerkini gehesen mogen worden.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:19 schreef OldJeller het volgende:
maar als ik naar een mooi eiland op vakantie ga en daar op het strand zit, wil ik liever niet getrakteerd worden met een strand vol 'boerkini' dragende vrouwen.
Sommigen weten dat verdacht goed te verbergen...quote:
Nounou SCH, jokken is je ook niet vreemd.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik weet het ook niet. Daarom doe ik er ook niet voortdurend uitspraken over alsof ik een soort islam-exegeet ben zoals Gia en Wilders en vele anderen. Ik vind al die zogenaamde korankenners nogal merkwaardig, ze verafschuwen het boek maar gebruiken het wel voortdurend en nemen het ook bloedserieus.
Moet wel redelijk nauwsluitend zijn, hoor.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ziet er niet uit, maar goed als iedereen kleding aan mag hebben in het zwembad dan ga ik ook lekker eens zwemmen met kleren aan...
wat zal ik eens aantrekken..hmmm mijn indianina pakje?
Okee, veel plezierquote:Op donderdag 13 december 2007 17:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ziet er niet uit, maar goed als iedereen kleding aan mag hebben in het zwembad dan ga ik ook lekker eens zwemmen met kleren aan...
wat zal ik eens aantrekken..hmmm mijn indianina pakje?
Waarom niet?quote:Op donderdag 13 december 2007 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet wel redelijk nauwsluitend zijn, hoor.
Maar inderdaad, ik ben benieuwd of ik in een legging mag gaan zwemmen.
Niemand zou een legging mogen dragen. Niemand. In geen enkele situatie.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:15 schreef Gia het volgende:
Maar inderdaad, ik ben benieuwd of ik in een legging mag gaan zwemmen.
Waarom is het nou zo erg als niet alle moslims zich hetzelfde gedragen als streng gereformeerden?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat ze zich beroepen op hun koran, terwijl ze zich er tegelijkertijd op deze manier niet aan houden. Dat is een beetje tegenstrijdig, vind je ook niet?
Ik heb dit al eens eerder aangehaald. Lopen van die jonge meiden, met strakke truitjes, korte rokjes en maillots over straat, flink wat make-up, maar wel een hoofddoek, want dat moet volgens het geloof.
Dat is zo schijnheilig! Omdat er volgens het geloof geen vrouwelijke vormen zichtbaar mogen zijn. Om je dan zo star vast te houden aan een hoofddoek op een plek waar dit niet gewenst is, slaat in dat geval helemaal nergens op, dus.
Ook in dit geval. Ze beweren dat ze zich zo moeten kleden van hun geloof. Terwijl dat niet waar is. Ze moeten juist wijde kleding aan, zodat er niks zichtbaar is. Maar ja, daar mogen ze het water niet mee in.
Nogmaals, ik vind die boerkini's prima, maar voor die vrouwen dan geen uitzonderingsuurtje.
Of je beroept je op de kledingvoorschriften van je heilige boekje, of je doet dat niet.quote:Op donderdag 13 december 2007 18:50 schreef borbit het volgende:
[..]
Waarom is het nou zo erg als niet alle moslims zich hetzelfde gedragen als streng gereformeerden?
moslima's die een hoofddoekje dragen en in een minirok lopen. Geven gewoon uiting aan hun geloof op hun manier.
Alsof alle christenen zich moeten gedragen als streng gereformeerden die strak de bijbel volgen en iedere zondagochtend naar de kerk gaan met een lange rok, zwarte kousen en een hoedje.
Als jij de behoefde voelt om je heel sterk te uiten in je geloof moet je dat vooral doen, als je dat niet zo nodig vind doe het op een andere manier.
.
Linkje?quote:Op donderdag 13 december 2007 17:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nounou SCH, jokken is je ook niet vreemd.
In andere topics spreek je zelfs meerdere keren namens de moslims op een tenenkrommend arrogante manier of je de koran kent.
quote:Op donderdag 13 december 2007 17:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niemand zou een legging mogen dragen. Niemand. In geen enkele situatie.
Probeer het eens.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niemand zou een legging mogen dragen. Niemand. In geen enkele situatie.
Wat een onzin kraam je uit Gia. Je doet alsof je de grote Korankenner bent en meent te kunnen voorschrijven hoe het moet.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Of je beroept je op de kledingvoorschriften van je heilige boekje, of je doet dat niet.
Deze moslima's doen het deels, maar gaan op andere gebieden wel vanalles eisen, omdat het dan ineens moet.
Gereformeerden eisen nog nergens om uitzonderingen te mogen vormen. Ze hebben geen eigen zwemuurtje, hoeven niet onder werktijd te bidden, lopen niet onherkenbaar over straat. Dus, geen enkele vergelijking. Sorry.
Waarom zou ik?quote:
Het is gewoon onzin dat zij beweren dat ze volgens de koran een boerkini aan moeten om te zwemmen.quote:Op donderdag 13 december 2007 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin kraam je uit Gia. Je doet alsof je de grote Korankenner bent en meent te kunnen voorschrijven hoe het moet.
Punt met die heilige boeken is dat er ieder het zijne uithaalt, of niet. Dat gebeurt met de bijbel ook wel degelijk. Er is zelfs een christelijke partij die meent dat vrouwen op basis van de bijbel geen bestuursfunctids mogen. Er zijn ook christenen die vinden dat je op de basis van die bijbel geen homo mag zijn, er zijn andere christenen die vinden dat je zelfs prima dominee kunt zijn op basis van diezelfde bijbe. En zo werkt het met de Koran ook. Het is nogal aanmatigend dat jij moslima's ineens de les gaat lezen
So what?quote:Op donderdag 13 december 2007 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin dat zij beweren dat ze volgens de koran een boerkini aan moeten om te zwemmen.
Dat staat gewoon helemaal nergens in de koran.
quote:Maar zoals ik al eerder zei: Van mij mogen ze, maar dan geen aparte, gesubsidieerde zwemuurtjes meer.
En uiteraard moet nu iedereen een shirt, korte broek en/of legging over de bikini of badpak mogen dragen.
ja of met carnaval lekker in je carnavals pak lekker zwemmen..quote:Op donderdag 13 december 2007 19:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin dat zij beweren dat ze volgens de koran een boerkini aan moeten om te zwemmen.
Dat staat gewoon helemaal nergens in de koran.
Maar zoals ik al eerder zei: Van mij mogen ze, maar dan geen aparte, gesubsidieerde zwemuurtjes meer.
En uiteraard moet nu iedereen een shirt, korte broek en/of legging over de bikini of badpak mogen dragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |