Wáár?quote:Op maandag 3 december 2007 20:42 schreef teigan het volgende:
We zijn er weer!
Checkquote:Op maandag 3 december 2007 20:51 schreef Heavenlyblue het volgende:
Hebben de dames die veel zijn afgevallen het ook kouder dan vroeger? Ik was nooit kouwelijk, maar nu dus wel.
Ben jij een positivo die overal iets goeds in ziet?quote:Op maandag 3 december 2007 20:53 schreef freecell het volgende:
Maar misschien voorkomt dat het jojo-effect welMijn lichaam is volgens mij een boel energie kwijt aan het proberen op te warmen van mij.
Ik ben laatst nog uitgescholden voor blije eikel en gore positivo, maar dat was m'n afstudeermaatje dus die mag datquote:Op maandag 3 december 2007 20:55 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Ben jij een positivo die overal iets goeds in ziet?Zou wel fijn zijn als het koud hebben het jojoeffect teniet doet.
Whehehe, zo las ik ooit, in een van die kwaliteitskranten die je op het station voor niets kunt meenemen, een artikel over hoe gezond drinkwater is, en hoe goed voor de lijn: 'want als je een liter koud water drinkt, verbruikt je lichaam 37 kcal om het op te warmen'!!! Goeie Sonja-logica....quote:Op maandag 3 december 2007 20:53 schreef freecell het volgende:
[..]
CheckIk krijg het geloof ik niet meer warm deze winter
![]()
Maar misschien voorkomt dat het jojo-effect welMijn lichaam is volgens mij een boel energie kwijt aan het proberen op te warmen van mij.
Mwa, 42 moet sowieso wel passen hoor!quote:Op maandag 3 december 2007 21:07 schreef teigan het volgende:
Mwah, ik heb het met vlagen koud, en gisteravond lag ik te gloeien in bed, en ik geloof dat dat nu weer op gaat komen...
Mijn schoonmoeder denkt dat ik dezelfde bovenmaat als haar heb, 40/42 dus... Ik vind het een leuk compliment, maar ik denk niet dat ik dat al haal eigenlijjk...
37 Kjoule is niet zoveelquote:Op maandag 3 december 2007 21:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Whehehe, zo las ik ooit, in een van die kwaliteitskranten die je op het station voor niets kunt meenemen, een artikel over hoe gezond drinkwater is, en hoe goed voor de lijn: 'want als je een liter koud water drinkt, verbruikt je lichaam 37 kcal om het op te warmen'!!! Goeie Sonja-logica....
Lekker, water van 0 gradenen volgens mij moeten dat 37 kJ's zijn
quote:Op maandag 3 december 2007 21:16 schreef freecell het volgende:
[..]
37 Kjoule is niet zoveelMaar energie is energie
Je kan beter kokend water drinken!Dat kost pas energie
Ja, het geeft je wel wat extra joules, maar ik denk dat je meer kwijt bent aan:quote:Op maandag 3 december 2007 21:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Volgens deze theorie kom je daarvan aan
altijd het positieve van iets negatiefs in zienquote:Op maandag 3 december 2007 21:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, het geeft je wel wat extra joules, maar ik denk dat je meer kwijt bent aan:
1. Op en neer springen van de pijn
2. Naar de douche rennen om te koelen
3. Het herstellen van je lichaam na de verbranding
Hihi, je inspineert me bijna tot het berekenen van het aantal sprongen dat je theoretisch, met jouw gewicht, nodig hebt om die energie weer kwijt te rakenquote:Op maandag 3 december 2007 21:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, het geeft je wel wat extra joules, maar ik denk dat je meer kwijt bent aan:
1. Op en neer springen van de pijn
2. Naar de douche rennen om te koelen
3. Het herstellen van je lichaam na de verbranding
quote:Op maandag 3 december 2007 22:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hihi, je inspineert me bijna tot het berekenen van het aantal sprongen dat je theoretisch, met jouw gewicht, nodig hebt om die energie weer kwijt te raken
Nee hoor, hooguit meer moeitequote:Op maandag 3 december 2007 23:10 schreef freecell het volgende:
[..]
Houd je er rekening mee dat springen mij op dit moment waarschijnlijk véél meer energie kost dan normaal?
Meer energie vast ookquote:Op maandag 3 december 2007 23:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee hoor, hooguit meer moeite
Ga eens naar bed, jij!
dat dus!quote:
Het blijft verleidelijk om te strakke broeken te kopen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 06:57 schreef YPPY het volgende:
Keigaaf! Ik ben helemaal blij.![]()
![]()
Mijn nieuwe doel wordt een broek die nu te strak zit. Die wil ik met de Kerst aan. Moet kunnen.
Nou idd, ik heb zo'n 5 broeken in een maat kleiner, en 'kzal blij zijn als ik die weer pasquote:Op dinsdag 4 december 2007 08:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het blijft verleidelijk om te strakke broeken te kopen.
Het genot als ze overigens ineens wel passen is overigens de moeite waard.
Isabeau past trouwens weer in de broek die ze als tiener droeg!Helemaal weer hip inclusief verhoogde taille enzo.
Mijn vriend zegt ook altijd dat water drinken goed voor de lijn is... dus neem ik aan dat het waar is. (Meestal is hij gewoon eigenwijs, maar van natuurkunde heeft hij nu eenmaal verstand.) Kcal is trouwens wél de juiste eenheid, want 1kcal is de hoeveelheid energie die nodig is om 1 liter water 1 graad te verwarmen. En inderdaad moet je dan dus water van 0 graden drinken.quote:Op maandag 3 december 2007 21:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Whehehe, zo las ik ooit, in een van die kwaliteitskranten die je op het station voor niets kunt meenemen, een artikel over hoe gezond drinkwater is, en hoe goed voor de lijn: 'want als je een liter koud water drinkt, verbruikt je lichaam 37 kcal om het op te warmen'!!! Goeie Sonja-logica....
Lekker, water van 0 gradenen volgens mij moeten dat 37 kJ's zijn
Die vriend van jou houdt er leuke ideeen op na!quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mijn vriend zegt ook altijd dat water drinken goed voor de lijn is... dus neem ik aan dat het waar is. (Meestal is hij gewoon eigenwijs, maar van natuurkunde heeft hij nu eenmaal verstand.) Kcal is trouwens wél de juiste eenheid, want 1kcal is de hoeveelheid energie die nodig is om 1 liter water 1 graad te verwarmen. En inderdaad moet je dan dus water van 0 graden drinken.![]()
Overigens moet je volgens mijn vriend je vooral dun aankleden, de verwarming uitlaten en in een koud bad gaan liggen en meer van dat soort zelf-kwellerij. Dat schroeft je verbranding goed op.
Het is voor hem meer een excuus om niet te sporten, volgens hem is het efficiënter om af te vallen door kou te lijden dan door te sporten.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Die vriend van jou houdt er leuke ideeen op na!![]()
Ik hou het vandaag wel gewoon bij veel hoesten en een paar uur fietsen.Owja, en water drinken.
Schiet niet op, je moet flink wat liters koud water in je maag plensen om het gewenste effect te behalen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:04 schreef Heavenlyblue het volgende:
Kan je dan niet beter op ijsblokjes gaan sabbelen?
Hier ookquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:25 schreef Troel het volgende:
Isolatie? Wat is dat?
Hier ligt een fleecedeken op de bank en die is echt elke avond in gebruik hoor! Overdag ook vaak trouwens
Ha, wat goed!!!quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:44 schreef octopussy het volgende:
de fleecedeken gebruik ik ook dagelijksHet huis is hier niet warmer te stoken dan 18 graden lijkt wel
![]()
volgende week woensdag trouwens een sollicitatiegesprek voor afstuderen
quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ha, wat goed!!!
Bij mij lijkt het slop er een beetje in te zitten qua afvallen, komt ook door de drukte. Toch wat snaaien, eten afhalen, niet ontbijten, minder sporten....
Kom dames, geef me eens even een schop onder mijn hol?
we gaan er wel met de zweep overheenquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ha, wat goed!!!
Bij mij lijkt het slop er een beetje in te zitten qua afvallen, komt ook door de drukte. Toch wat snaaien, eten afhalen, niet ontbijten, minder sporten....
Kom dames, geef me eens even een schop onder mijn hol?
Ja, en als ik hier meer ga stoken, dan zweet mijn lief zich de pleuris. Bovendien vind ik het belachelijk om harder te gaan stoken, het hoeft hier niet meer dan 21 graden in huis te zijn ('s avonds rond een uur of 8 is het hier 21 graden).quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:57 schreef Aquaatje het volgende:
Dekentjes zijn echt typerend voor vrouwenM'n moeder, m'n ex, een stel vriendinnen.. ze hebben het allemaal liggen op, onder of bij de bank.
Ik stook wel wat harder.
![]()
M'n weegschaal was vanochtend overigens niet geheel onvriendelijk. Niks erbij, niks eraf. Gezien het weekend, valt dat weer mee.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben drie kilo afgevallen deze week... en nu past m'n nieuwe broek niet goed meer. Als in: hij zakt van m'n reet
quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben drie kilo afgevallen deze week... en nu past m'n nieuwe broek niet goed meer. Als in: hij zakt van m'n reet
Overdag is het hier zo'n 19 graden. Dat is voor als ik werk zat. Dan val ik tenminste niet in slaap.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, en als ik hier meer ga stoken, dan zweet mijn lief zich de pleuris. Bovendien vind ik het belachelijk om harder te gaan stoken, het hoeft hier niet meer dan 21 graden in huis te zijn ('s avonds rond een uur of 8 is het hier 21 graden).
en nu gaan we lekker veul groentes etenquote:Ik heb dus vandaag meegelopen met twee vakken:
Requierments Engineering, een tweedejaars vak en Formeel Denken, een eerstejaars vak
En het is me zeer goed bevallen! Het eerste vak kon ik helemaal volgen en was echt aansluitend, perfect, op wat ik wil doen later... Erg interessant en leuk, en géén laptops![]()
![]()
het tweede vak was wat pittiger, en nou ja, dat zat ook al in het 5e blok, en daar had je eigenlijk de andere blokken ook voor moeten volgen, maar ik vond het nog wel aardig te volgenheb zelfs nog iemand naast me wat uitgelegd
![]()
![]()
Daarna gesprek met de studieadviseur voor de bachelor van de opleiding, en die had het liefst dat ik februari meteen beginmet 3 vakken waaronder Wiskunde 1. Die kon ik volgens haar, dat gaat zij ook adviseren aan de examencommissie, gewoon volgen om te kijken hoe het met mijn wiskunde staat. Lukt het in één keer, dan is het mooi meegenomen, lukt het niet, dan weten we waar ik bijscholing nodig heb op het gebied van de wiskunde...
Moet er nog éven over nadenken, maar eigenlijk weet ik het al![]()
ik ga het doen denk ik..
Dan wonen we wel allebeí wel in Arnhem het komende half jaar, máárgoed.... dat is maar voor even, en dan wonen we welsamen
![]()
Ben je ook op vakantie naar India?quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, een korte vakantie naar Berlijn dit weekendquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:06 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ben je ook op vakantie naar India?
3 kilo in 1 week is wel behoorlijk veel hoor. Moet je niet te vaak doen.
Nee, morgen op mijn werk. qltel maakt foto's dus ik zal morgen wel wat postenquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:15 schreef ColdFeet het volgende:
Rewimo, ben je vanavond dan ook Sinterklaas? En zo ja: foto's
Berlijn!quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, een korte vakantie naar Berlijn dit weekend. Relatief veel lopen en relatief weinig eten. Ik verwacht ook niet dat het er allemaal af blijft hoor, maar het is toch even leuk. Bedoeling is om begin volgend jaar weer een stedentripje te doen. Eigenlijk wil ik het liefst naar Athene of Rome, is alweer bijna 8 jaar geleden dat ik daar geweest ben.
Vooral veel kerstmarkten bezocht. Er schijnen er 60 te zijn in de stad, maar we hebben ze lang niet allemaal bezocht hoorquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:00 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Berlijn!Leuke stad! Wat heb je allemaal gedaan?
Rome is ook geweldig. Athene ben ik nog nooit geweest.Eigenlijk vind ik heel Italie wel heel erg tof.
Hippe surprisequote:Op dinsdag 4 december 2007 20:30 schreef Fannetje het volgende:
21 kopjes groene thee?
Hierbij een fotootje van mijn surprise die ik vandaag kreeg... ik vond 'm erg geslaagd!
[ afbeelding ]
coole surprise, maar euhm... zo goed ben ik nu weer niet hoor, krijg zelfs medelijden met de degene die ik heb getrokken voor de sintmeet, suprises was nooit mijn sterkste kant (mijn beste suprise ooit was dat ik als lootje mijn vader had, en niet uit mijn doos kwam (zelf een doos willen maken van hout) en me broer niet thuis was, en mijn vader dus hielp met het bouwen van de suprise, ook al vroeg ik er niet zelf om, hij zag me bezig in de schuur met lijmpistolen die duur waren, en hij wou wel dat zn gereedschap heel bleefquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:30 schreef Fannetje het volgende:
21 kopjes groene thee?
Hierbij een fotootje van mijn surprise die ik vandaag kreeg... ik vond 'm erg geslaagd!
[ afbeelding ]
dan gaan we elkaar nog tegenkomenquote:Op woensdag 5 december 2007 07:39 schreef motorbloempje het volgende:naar de Universiteit Nijmegen ga
![]()
![]()
![]()
idemquote:Op woensdag 5 december 2007 07:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ze stonden hier net chocoladeletters uit te delen toen ik binnen kwam.Hele lekkere van de bakker.
Ik heb die van mijn gelijk gedoneerd aan onze afdelingssecretaresse.Ik wil namelijk helemaal geen chocoladeletter eten.
geen ideequote:Op woensdag 5 december 2007 08:32 schreef motorbloempje het volgende:
ik neem aan dat jij niet in het Huygensgebouw zitdus kleine kans
jij zit niet op de uni daar dan?quote:Op woensdag 5 december 2007 08:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
geen idee
weet alleen dat we dingen met de uni delen
ik zit op de HAN inderdaadquote:Op woensdag 5 december 2007 08:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jij zit niet op de uni daar dan?HAN?
ik ga iig daar in het Huygensgebouw zitten, bij de HFML (High Frequency Magnet Lab ofzodie hele sterke magneetzooi) is dat
maar toch komende half jaar in Arnhem wonen, want m'n vriend heeft net z'n kamer gisteren verhuurd aan een ander
dus moeten we allebei van Arnhem naar Nijmegen reizen elke dag
nou ja, gedeelde smart is halve smart denken we dan maar
![]()
aha, ik vind alles tot nu toe goed bevallen eigenlijkquote:Op woensdag 5 december 2007 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
dan zitten we nú bij mekaar op schoolnou ja, ik zit in Arnhem
maar niet lang meer dus
bevalt een alfa studie daar wèl?
Nou ik was een keer de bob (toen ik nog niet aan sanaslank deed) Dus ik netjes aan de cola light maar ze zette er elke keer maar nieuwe neer en toch onbewust drink je het dan net zo snel dan dat je bier zou drinken. En ja wat was ik einde van de avond wat ziek dus. Niet ziek van zatheid nee van colaheidquote:Op woensdag 5 december 2007 02:06 schreef rene90 het volgende:
heb ik met rode spa, kan er aan blijven drinken geen problemen mee, wel blij dat ik van de "cola" af ben, dronk ik op vakantie echt met 2 liter per dag, nah vet de schijterij ervan echt niet fijn,
nu terug van het feestje, dat was wel leuk, de nodige drank was lekker, en nu even genieten van een heerlijk tosti-tje:D en dan lekker slapen
Inderdaad knuffel voor Teigan!quote:Op woensdag 5 december 2007 07:46 schreef Heavenlyblue het volgende:
Teigan sterkte, hopenlijk zet het ziek zijn niet doorFreecell nog steeds sterkte
Iedereen gevraagd zijn of haar vaccinatieboekje bij de deur te tonen?
Ik heb er zowaar ook helemaal zin inquote:Op woensdag 5 december 2007 11:01 schreef ymme het volgende:
Ik heb de cadeautje voor vanavond ingepakt. Leuke gedichtjes d'r bij.
Gaat gezellig worden.
Ik zou ook "opgezet" hebben getypt. Volgens mij is dat ook goed, hoewel; hoe ouder ik word en hoe langer ik dus van school ben, hoe vaker ik twijfel over de juiste schrijfwijze van iets.... Ik had het laatst met "fontijn" of "fontein" Ik vond het er allebei prima uitzien. Ik heb er toen maar een 'grappig' "waterspuitding op het plein" van gemaaktquote:Op woensdag 5 december 2007 11:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb er zowaar ook helemaal zin in![]()
TARA's broertje, z'n moeder, stiefvader en oma komen hier sinterklaas vieren.Ik heb de kippensoep net al op gezet (ik wilde opgezet tikken, aan elkaar, maar dat zou raar zijn
of niet?
Even de weg kwijt. ) En TARA komt om 12.15 thuis uit z'n werk en haalt dan verse stokbrood
Er zitten wel megaveel calorieen in gevulde speculaas. Ik heb er hier een liggen (gekregen van iemand, what were they thinking??) en er zitten 430 cal. per 100 gram in. Dat op zich is al best veel, maar het is ook zo zwáár! 1 portie is al gauw 75 gram of zo. Ik laat het pak dicht zitten en ga het in een cadeaupapiertje doen en onder de kerstboom leggen voor een graatmagere zwagerquote:Op woensdag 5 december 2007 12:24 schreef Heavenlyblue het volgende:
Gisteravond was ik ergens op visite waar me ook zonder vragen een groot stuk zelfgebakken speculaas met vulling werd voorgezet en ik durfde geen nee te zeggenIk zou het ook niet leuk vinden als ik zelf iets voor mijn visite maak en ze zeggen dan dat ze niet willen... nou ja, van 1 stuk ben ik niet dik geworden
Het ding wat ik hier heb liggen is ± 10 cm. lang, 8 cm breed en 5 cm dik en weegt 500 gram. Vink best veul. Ik zou geen enkele moeite hebben met 100 gramquote:
quote:Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Er zitten wel megaveel calorieen in gevulde speculaas. Ik heb er hier een liggen (gekregen van iemand, what were they thinking??) en er zitten 430 cal. per 100 gram in.
Ik zou dan liever voor hetzelfde aantal cal. een patatje speciaal eten. Maar ja, ieder z'n zwaktes natuurlijk!quote:Op woensdag 5 december 2007 12:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het enige wat ik dan denk is "big deal"... het is 1 keer per jaar te krijgen... Dat zijn niet de dingen waar ik die enorme kont aan te danken heb.
Als het zoveel kcal is moet je er dus ook gewoon éxtra van genieten!
![]()
* Levitation is vandaag in een opstandige bui![]()
Ik vind het altijd al raar als iemand je iets wil opdringen, maar in jouw geval is het helemaal vreemd. Bij sommige mensen is het net of ze niet willen dat je afvalt, dan lijken ze zelf dikker ofzo, ik weet niet wat dat isquote:Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef octopussy het volgende:
Ik bleef laatst eten bij iemand die een beetje pissig werd toen ik het dessert afsloeg (ik verdraag geen suiker). Of ik het niet gewoon even kon proberen![]()
En dat van iemand die dondersgoed weet dat ik ziek wordt van suiker (en zelf diabeet is)![]()
Ik kies dan toch liever voor mezelf...dan maar egoistisch ofzo.
Neh, ik ben een zoetmeisje... als ik moet kiezen tussen friet/patat/whatever en gevulde speculaas... vrees ik dat ik aan die speculaas ga zitten knabbelen.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou dan liever voor hetzelfde aantal cal. een patatje speciaal eten. Maar ja, ieder z'n zwaktes natuurlijk!
Dat is lang geleden zeg, dat ik een snackbar ben binnengestapt en een patatje en een kroket bestelde. Ik eet natuurlijk weleens een paar frieten bij het eten, maar nooit meer zo'n hele bak.
* conleche gaat maar snel een boterham smeren, voordat de verleiding te groot wordt...
Nee, nu voel ik me beterquote:Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Er zitten wel megaveel calorieen in gevulde speculaas. Ik heb er hier een liggen (gekregen van iemand, what were they thinking??) en er zitten 430 cal. per 100 gram in. Dat op zich is al best veel, maar het is ook zo zwáár! 1 portie is al gauw 75 gram of zo. Ik laat het pak dicht zitten en ga het in een cadeaupapiertje doen en onder de kerstboom leggen voor een graatmagere zwager
Helaas ben ik én zout én zoet. Chocolade kan ik ook maar moeilijk weerstaan. En bepaalde koeksoorten (stroopwafels, bastogne, pimm's bv.) vind ik ook heerlijk. Maar al die gevulde dingen zeggen me niet zo heel veel. Hoewel als ik er eenmaal aan zou beginnen het ook wel op zou komen hoor. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Neh, ik ben een zoetmeisje... als ik moet kiezen tussen friet/patat/whatever en gevulde speculaas... vrees ik dat ik aan die speculaas ga zitten knabbelen.![]()
* Levitation heeft net 3 overheerlijke roggebroodjes met kaas op, jummie!Nu nog zien te negeren dat er pepernoten op het bureau van mijn collega staan.
Sorry!quote:Op woensdag 5 december 2007 13:01 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Nee, nu voel ik me beterBedankt
Het was een vrij groot stuk, echt zo'n 10 bij 4 cm stuk
Succes!!quote:Op woensdag 5 december 2007 13:07 schreef ymme het volgende:
Zo, ik zit helemaal strak in mijn kleren. Mooie pantalon en een mooie bloes. Haren netjes gedaan.
15.00 uur heb ik een gesprek bij een account en belastingadviseurs bedrijf, voor een werkplek, waarbij ik tevens verder ga leren, als boekhoudkundigmedewerker.
Ik ben zenuwachtig....
Rot hè. Als Zwarte Piet moet je dan in zo'n outfit springen, klimmen en dansen. Lekker je schminck eraf zwetenquote:Op woensdag 5 december 2007 13:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik duim voor je, ymme
Zo, ik snap nu waarom Sinterklaas in december komt. Goeie genade wat is zo'n pak warm!
Ik denk het welquote:Op woensdag 5 december 2007 13:42 schreef Liejannuh het volgende:
Was je de eerste vrouwelijke sinterklaas van het bedrijf Rewimo?
Ben erg benieuwd naar de foto's.
Huh, egoistisch? Omdat je je niet ziek gaat eten om een ander een plezier te doen, terwijl je notabene van een diabeet begrip zou verwachten? Nah.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef octopussy het volgende:
Ik kies dan toch liever voor mezelf...dan maar egoistisch ofzo.
Stompenquote:Op woensdag 5 december 2007 17:05 schreef Pandorah het volgende:
Tip: gebruik het woord "lopen" als je twijfelt over die dt. Als je zegt "loop ik" dan komt er geen t achter bij "vind... ik"
Minus de handen danquote:Op woensdag 5 december 2007 18:11 schreef Riann het volgende:
wat leuk rewimode pieten zijn wel erg zwart
Oew! Wat zul jij je brak voelen zeg.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:04 schreef omearos het volgende:
Pff, ik had het vanmorgen echt helemaal gehad, zit weer boven de 89kg, woog 89,3kg. Ik wil afvallen!!Zit al sinds eind juli op dit gewicht en ben het echt helemaal zat ondertussen.
Nou bleek vanmiddag ook nog dat mijn nieuwe astma-medicatie niet werkt, dat dat de reden is dat ik de afgelopen weken steeds duizelig en licht in mijn hoofd was en soms zelfs omviel. Morgen nieuwe medicatie ophalen bij de apotheek, hopelijk gaat het dan beter.
En vanmiddag geen sporten vanwege Sinterklaas, dus kan me ook niet afreageren daar![]()
Bah, heb echt een baaldag, vanavond maar vroeg naar bed en hopelijk morgen vrolijker opstaan.
Blijf nou maar gewoon een dagje thuis. Je kunt toch niet optimaal functioneren als je zo snipverkouden en koortsig bent.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:00 schreef teigan het volgende:
Ik ben nu echt snipverkouden, misschien dat ik morgen maar een dagje thuis moet blijven om bij te komen.... Maar ik voel me er dan weer zo schuldig over...
We waren er toch heel zeker van dat we zwarte handschoenen gekocht hadden. Nergens meer te vindenquote:
sterk zijn.....quote:In de koelkast staat appel-kruimel
En kersen uit Limbabwe en slagroom
Tast toe
Trouwens wel knap van de chocoladeletterquote:Op donderdag 6 december 2007 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen![]()
ik heb een heul klein miezerstukje van die goddelijke chocoladeletter op![]()
de rest uitgedeeld aan de huisgenoten van![]()
hij was lekkerrrrrrr
maar blij dat ik maar een klein stukje op heb
![]()
Ik neem aan dat die kersen zich op een vlaai bevinden (gezien het woord Limbabwe dat erachter staat)quote:Op donderdag 6 december 2007 09:08 schreef freecell het volgende:
Kersen zijn gezond en lekker
Ik zou kersen gaan snaaien
(zonder slagroon uiteraard)
zo'n van de banketbakker...quote:Op donderdag 6 december 2007 09:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Trouwens wel knap van de chocoladeletterUitdelen is inderdaad een goede methode, heb ik ook ontdekt
Wat voor één was het?
Ik las echt pindakaasborrelquote:Op donderdag 6 december 2007 11:49 schreef Aquaatje het volgende:
* Aquaatje Feliciteerd ymme![]()
Ik ben nou nog steeds bij aan't komen van m'n sinterklaas borrel bij een bedrijf waar ik mee samenwerk.Was niet goed voor de lijn, maar wel lekker gezellig.
Dieten betekent ook niet: niet etenquote:
Per dag? Of als lunch?quote:
per dag, en dan avondeten...quote:Op donderdag 6 december 2007 12:39 schreef Levitation het volgende:
[..]
Per dag? Of als lunch?
Ik eet er 5 per dag en eigenlijk heb ik altijd nog trek, maar ik weet dat 't voldoende is. Het liefst eet ik er wel veeeeel meer.
quote:Op donderdag 6 december 2007 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
per dag, en dan avondeten...
en ja, fruit weet ik wel, maar dat moet ik dan wel halen/hebben/moet dat dan wel halen
maargoed...
bleh.. en het nare is: ik eet niet ongezond.. maar ik heb gewoon HONGER als ik zo weinig eetquote:Op donderdag 6 december 2007 13:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Ik zou graag zeggen dat minder eten went... maar -eerlijk is eerlijk- ik ben er na 6 maanden nog niet aan gewend.
Ja, die dingen kunnen er inderdaad wat van. Dat heb ik meteen het eerste jaar gemerkt en daarna heb ik ze nooit meer zelf gegetenquote:Op donderdag 6 december 2007 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb daarstraks een paar chocoladepepernoten gegeten. Nu heb ik een soort onweer in mijn buikWat een herrie
Pepernoten verplaatsen naar weer een ander bureau waar jij niet zitquote:Op donderdag 6 december 2007 14:13 schreef Levitation het volgende:
Hyperlevi heeft nog 4 mandarijnen en moet nog werken tot 18.00 uur...En het ergste is dat ze weet dat er pepernoten op haar andere bureau liggen te wachten.
Maar ik wil persé voor mei nog 5-8 kg kwijt.
Goed idee!quote:Op donderdag 6 december 2007 14:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Pepernoten verplaatsen naar weer een ander bureau waar jij niet zitDan eet iemand anders ze wel op
En het waren er echt maar een paarquote:Op donderdag 6 december 2007 13:50 schreef Troel het volgende:
Ja, die dingen kunnen er inderdaad wat van. Dat heb ik meteen het eerste jaar gemerkt en daarna heb ik ze nooit meer zelf gegeten
quote:Voor iedere donatie wordt het ijzergehalte (Hb-gehalte) gemeten. Bij gezonde mannen is deze waarde 7.5 mmol/l of hoger en bij gezonde vrouwen 7.0 mmol/l of hoger. Bij lagere waarden verwijst de bloedbank naar de huisarts. De huisarts geeft eventueel een voedingsadvies of schrijft ijzertabletten voor. Om bloed te kunnen geven moet het ijzergehalte 8.4 of hoger zijn bij mannen en 7.8 of hoger bij vrouwen. De bloedbank hanteert een ruime marge, om er zeker van te zijn dat de donor door het afgeven van een halve liter bloed geen bloedarmoede oploopt. Voor mannen met een ijzergehalte lager dan 8.4 maar hoger dan 7.5 geldt, dat ze geen bloed kunnen geven. Ze zijn echter gezond en worden dus niet verwezen naar de huisarts. Voedingsadvies en ijzertabletten zijn niet nodig en niet nuttig. Voor vrouwen met een ijzergehalte lager dan 7.8 maar hoger dan 7.0 geldt precies hetzelfde. Alle artsen van de bloedbank houden zich strikt aan de landelijk voorgeschreven grenzen van het Hb-gehalte.
Het lab waar ik werk gebruikt 7,5 - 10 mmol/l als referentiewaarden voor een vrouw. 12 Lijkt me wat hoog.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:05 schreef omearos het volgende:
Daad bij woord gevoegd en net tomaten en komkomeer gehaald. Twee boterhammen met kaas, tomaat en komkommer gegeten bij de lunch![]()
Ik heb net even gezocht op internet wat voor voedsel wordt aangeraden bij een lage Hb, kom ik op een site voor dietisten waar staat dat vrouwen een Hb-waarde moeten hebben van minimaal 12. Ik zit bij de bloedbank altijd rond de 7 a 8Misschien eens laten prikken bij de apotheek of huisarts.
quote:Op donderdag 6 december 2007 15:10 schreef teigan het volgende:
Omearos, dit staat er op de site van de bloedbank..
[..]
Ik vond het in een artikel over Hb en sporten:quote:Op donderdag 6 december 2007 15:13 schreef Troel het volgende:
HB van 12 is NIET normaal.
Vanaf 7 is normaal, ik had pas 7,2 en dat was een prima HB!
quote:Kan het ijzergehalte (Hb-gehalte) ook te hoog zijn?
Dat is zeldzaam, maar het kan wel. Bij een ijzergehalte boven de 12.0 (mannen) of boven de 11.0 (vrouwen) moet worden gekeken of dit door een onderliggende ziekte wordt veroorzaakt.
Ik had er in het begin wel moeite mee om minder te eten. Maar tegenwoordig eet ik ook echt veel minder.. denk ongeveer helft van wat ik eerst at.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Ik zou graag zeggen dat minder eten went... maar -eerlijk is eerlijk- ik ben er na 6 maanden nog niet aan gewend.
quote:Op donderdag 6 december 2007 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
als wij morgen niet naar engeland waren vertrokken voor 't weekend hadden wij ook al kerstboom gehaald morgen hoorkerst
Misschien kun je hem wat druivesuikertabletjes geven oid... neemt makkelijk op en voorkomt dat hij afvalt van dat ziek zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:45 schreef freecell het volgende:
Nee, gelukkig niet, dan blijft er niets van hem over
Ik was vanmorgen 66,1![]()
Hij is gewoon slap en ziekig en buikpijn enzo.
Als hij ziek is, heeft hj meestal niet zoveel symptomen, maar is hij wel een vaatdoek en kan hij bijna niks.
Het komt wel weer goed. Thee en broodjes honing
Ja, normaal eet hij pindakaas met hagelslag op brood, maar ik kreeg er nu in ieder geval nog 2 broodjes met boter en honing ingepraat, dus ik denk dat he wel goed komt.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Misschien kun je hem wat druivesuikertabletjes geven oid... neemt makkelijk op en voorkomt dat hij afvalt van dat ziek zijn.
Van jou blijft onderhand trouwens ook niet veel over!![]()
quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:12 schreef Pandorah het volgende:
MB: veel plezier met kerstshoppen in York. Da's erg leuk en heb ik ook een keer gedaan. Die Engelsen weten wat leuk kerstshoppen is.
Jojo: volgens mij heb ik je ge-pm-ed en was het geen mailtje.
Ja! zojuist nogquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:51 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik heb nòg een bijwerking van het afvallen. Denk ikIk heb het niet alleen kouder gekregen, ik heb ook veel sneller zo'n verdoofde slapende voet, been of arm
Het valt me gewoon op. Alsof ik zenuwen sneller afknel oid...herkenbaar bij iemand?
Komt me bekend voorquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:54 schreef octopussy het volgende:
Ja! zojuist nog![]()
ik heb het al als ik eens wat langer op de wc zit. En dan zo mank de kamer in komen lopen
Check! Maar ik had de link nog niet gelegdquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:51 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik heb nòg een bijwerking van het afvallen. Denk ikIk heb het niet alleen kouder gekregen, ik heb ook veel sneller zo'n verdoofde slapende voet, been of arm
Het valt me gewoon op. Alsof ik zenuwen sneller afknel oid...herkenbaar bij iemand?
Ja dat heb ik ookquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:51 schreef Heavenlyblue het volgende:
quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:03 schreef Troel het volgende:
Nouja, leuk is het niet, we zouden mijn moeders verjaardag gaan vieren
euhm moet nog jarig worden, woensdag ben ik jarig, maar nu al geviert omdat ik volgende week de sinterkerst ding hebquote:Op zondag 9 december 2007 01:28 schreef octopussy het volgende:
Gothic Blackie, nog gefeliciteerdje hebt wel leuke cadeautjes gehad zeg! Als je die snoep dan even wegdenkt
Lekker rustig toch?quote:Op zaterdag 8 december 2007 22:02 schreef teigan het volgende:
jongens, wat is het hier stil zeg!!!
Ik ben vandaag naar Utrecht geweest, daar wat gewinkeld, bij een bruiloft geweest, en toen op tijd weer terug, en een heel interessant gesprek gehad in de trein met oa. een hoertje....
Nu weer thuis, nog even zitten en dan op tijd naar bed..
niet echt,l dus zo erg is het ook weer niet.quote:Op zondag 9 december 2007 09:07 schreef freecell het volgende:
Wel leuk bedacht trouwens
Wisten ze dat je aan de lijn doet?
Afgezegd? Een zaal waar een bruiloft plaats had moeten hebben? Men, wat een nachtmerriescenarioquote:Op zondag 9 december 2007 14:48 schreef teigan het volgende:
De bruiloft was ook wel ok, alleen was het jammer dat de zaal voor het feest donderdagavond nog was afgezegd, en ze nu in het conservatorium in Utrecht een feestje hebben gegeven. Dat was nou niet echt een sfeervolle zaal..
Ik zou gaan gillen denk ikquote:Op zondag 9 december 2007 19:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Afgezegd? Een zaal waar een bruiloft plaats had moeten hebben? Men, wat een nachtmerriescenario
In de kantine?quote:Op zondag 9 december 2007 14:48 schreef teigan het volgende:
Liejannuh, best leuk gewinkeld, weer wat topjes en een trui gekocht..
De bruiloft was ook wel ok, alleen was het jammer dat de zaal voor het feest donderdagavond nog was afgezegd, en ze nu in het conservatorium in Utrecht een feestje hebben gegeven. Dat was nou niet echt een sfeervolle zaal..
quote:Op maandag 10 december 2007 03:18 schreef octopussy het volgende:
ok, een sterfgeval is dan wel weer erg rot voor de verhuurder jahZou dit nou zoiets zijn waar een bruiloftsverzekering nuttig voor is?
Enne, wat is Apocalyptica?
Ik ook, denk dat ze een zeldzaam staaltje hysterische Levi zouden zien.quote:
Het is de werkloosheid he, ik voel me momenteel zo nutteloos dat ik net zo goed dood kan gaanquote:Op maandag 10 december 2007 09:55 schreef Rewimo het volgende:
Hee SQ, dat klinkt niet fijn. Goed dat je naar de dokter gaat. Sterkte!
Komt allemaal vanzelf goed. Leg niet teveel druk op jezelf neer.quote:Op maandag 10 december 2007 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is de werkloosheid he, ik voel me momenteel zo nutteloos dat ik net zo goed dood kan gaan
Tel daar even de donkere dagen, een kom vol dode vissen en een overload aan kutdromen door mijn medicijnen bij op en je hebt een zielig hoopje SQ.
Verdammt, ik wil werk, wie neemt me aan?
Ik zou willen dat dat kon, ik moet echter wel werken anders ga ik dood, ben aan vaste lasten al het equivalent van een bijstandsuitkering kwijt dus ik kan het me niet permitteren om geen druk te leggenquote:Op maandag 10 december 2007 10:02 schreef ymme het volgende:
[..]
Komt allemaal vanzelf goed. Leg niet teveel druk op jezelf neer.
Nergens voor nodig.
Je zult snel weer werk hebben![]()
quote:Op maandag 10 december 2007 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou willen dat dat kon, ik moet echter wel werken anders ga ik dood, ben aan vaste lasten al het equivalent van een bijstandsuitkering kwijt dus ik kan het me niet permitteren om geen druk te leggen![]()
sorry dat ik hier zo kom klagen, het is vandaag gewoon even wat erger dan normaal
ging jij voor secretaresse spelen?quote:Op maandag 10 december 2007 10:08 schreef ymme het volgende:
Klagen is helemaal niet erg. Zolang het niet te lang duurd
Dat soort fouten haalt de spellingscontrole van Word er wel uit.quote:Op maandag 10 december 2007 10:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ging jij voor secretaresse spelen?
is wel te hopen jaquote:Op maandag 10 december 2007 10:16 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat soort fouten haalt de spellingscontrole van Word er wel uit.
Ja, mijn rationele ik weet dat ook wel hoor, maar het is niet de meest gunstige tijd van het jaar om zonder werk te zitten, de meeste bedrijven zijn al in hun eindejaarsreces gezakt lijkt het wel, niemand belt ook terug ofzoquote:Op maandag 10 december 2007 10:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Ik weet dat je je kapot verveelt en dat je er enorm van baalt... maar het komt écht wel goed! Probeer het solliciteren als een nuttige tijdsbesteding te zien. Je bent écht niet waardeloos en binnenkort heb je een leuke baan waar je het veel meer naar je zin zult hebben dan je het bij je vorige baas had.Je bent een intelligente en leuke meid, je vind écht wel een goeie baan die bij je past!
Jouw internetgrammatica is anders ook niet altijd om over naar huis te schrijvenquote:Op maandag 10 december 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
is wel te hopen jamaar lijkt me toch iets wat je zelf ook wel moet zien
raad eens waarom ik daarom dat soort werk ook niet ga doenquote:Op maandag 10 december 2007 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jouw internetgrammatica is anders ook niet altijd om over naar huis te schrijven
Zelfs Levi en ik maken fouten op Fok
Jij ging toch kleine kinderen opvoeden enzo?quote:Op maandag 10 december 2007 10:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
raad eens waarom ik daarom dat soort werk ook niet ga doen
Dat gevoel ken ik... zou het liefste ook weer fulltime gaan studeren... iets van rechten ofzo.quote:Op maandag 10 december 2007 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Was ik maar rijk, dan ging ik weer studeren
daar studeer ik nu voor maar of ik dat ook echt ga doen....quote:Op maandag 10 december 2007 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jij ging toch kleine kinderen opvoeden enzo?
Bedrijfskunde!quote:Op maandag 10 december 2007 10:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat gevoel ken ik... zou het liefste ook weer fulltime gaan studeren... iets van rechten ofzo.![]()
Of Bedrijfskundige Informatica aan de universiteit of Organisatiekunde of Bedrijfskunde of Bouwkunde of ... of... zou toch handig zijn als ik überhaupt wist wat ik wilde...
je moet dus vooral goed onder het bureau zijn?quote:Op maandag 10 december 2007 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
Secretaressewerk is vaak redelijk overrated, tenzij je office manager of management assistent bent kom je met de meeste dingen wel weg
Nee, op tijd op je werk verschijnen is nummer 1 en op nummer twee staat gewoon doen wat je gevraagd wordt, je pijpskills staan pas op de derde plaatsquote:Op maandag 10 december 2007 10:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je moet dus vooral goed onder het bureau zijn?
op tijd pijpen wanneer het je gevraagd wordt dusquote:Op maandag 10 december 2007 10:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, op tijd op je werk verschijnen is nummer 1 en op nummer twee staat gewoon doen wat je gevraagd wordt, je pijpskills staan pas op de derde plaats
Tenzij je een lesbische baas hebtquote:Op maandag 10 december 2007 10:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
op tijd pijpen wanneer het je gevraagd wordt dus
Oe, samen doenquote:Op maandag 10 december 2007 10:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat gevoel ken ik... zou het liefste ook weer fulltime gaan studeren... iets van rechten ofzo.![]()
Da's alleen zo ontzettend duur!quote:Op maandag 10 december 2007 10:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oe, samen doen? Ik zit er wel over te denken om ook een andere studie op te pakken. Ik weet alleen nog niet wat en ook nog niet hoe ik het ga organiseren omdat ik 's avonds veel weg ben en zo
Misschien kan ik wel terecht bij de OU, D zit erover te denken daar een studie op te pakken en dan doe ik gezellig mee of zo
Overrated!!!!quote:Op maandag 10 december 2007 10:40 schreef Levitation het volgende:
[..]
Da's alleen zo ontzettend duur!Wat mij ook nog wel een goede aanvulling lijkt op mijn opleiding is een MBA, maar dat kost ook iets van 20.000 euro...
Maar ik ben nu BBA (niet de busmaatschappij...quote:Op maandag 10 december 2007 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Overrated!!!!
Als je het kan, dan kom je d'r wel, daar heb je geen MBA voor nodigTenzij je graag naar de States wil
Mja, ik vind het op zich nog meevallen, het komt op 233 euro per module. Ze gaan uit van gemiddeld 6 modules per jaar, dus je komt uit op 1398 euro per jaar. Ik betaal nu meer aan collegegeldquote:Op maandag 10 december 2007 10:40 schreef Levitation het volgende:
[..]
Da's alleen zo ontzettend duur!Wat mij ook nog wel een goede aanvulling lijkt op mijn opleiding is een MBA, maar dat kost ook iets van 20.000 euro...
Ik heb als secretaresse ooit een brief gestuurd waarin penisoen stond in plaats van pensioen. Wat denk je dat een klant erger vindt?quote:Op maandag 10 december 2007 10:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ging jij voor secretaresse spelen?
Ik zou wel lachen, als ik klant was. En de brief wordt met meer aandacht gelezen als je zo'n briljante fout maaktquote:Op maandag 10 december 2007 12:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb als secretaresse ooit een brief gestuurd waarin penisoen stond in plaats van pensioen. Wat denk je dat een klant erger vindt?
Twentequote:Op maandag 10 december 2007 10:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mja, ik vind het op zich nog meevallen, het komt op 233 euro per module. Ze gaan uit van gemiddeld 6 modules per jaar, dus je komt uit op 1398 euro per jaar. Ik betaal nu meer aan collegegeld. De enige serieuze deeltijdoptie (voor hem dus, niet voor mij) is Twente en ik heb hem dat echt zeer zeer dringend afgeraden, da's gewoon veel te ver weg.
Ik zou zelf de 'duurd' erger vinden, dit kan (ja, kanquote:Op maandag 10 december 2007 12:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb als secretaresse ooit een brief gestuurd waarin penisoen stond in plaats van pensioen. Wat denk je dat een klant erger vindt?
Ik heb hem vervolgens in de autocorrectie gezetquote:Op maandag 10 december 2007 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou wel lachen, als ik klant was. En de brief wordt met meer aandacht gelezen als je zo'n briljante fout maakt
[/communicatiemutsmodus]
Het is hier maar fok. Dan ben ik met alles tergelijke tijd bezig.quote:Op maandag 10 december 2007 10:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
is wel te hopen jamaar lijkt me toch iets wat je zelf ook wel moet zien
Ok, dit is dus voor mij echt de druppel.quote:Op maandag 10 december 2007 10:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je moet dus vooral goed onder het bureau zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |