Er zitten wel megaveel calorieen in gevulde speculaas. Ik heb er hier een liggen (gekregen van iemand, what were they thinking??) en er zitten 430 cal. per 100 gram in. Dat op zich is al best veel, maar het is ook zo zwáár! 1 portie is al gauw 75 gram of zo. Ik laat het pak dicht zitten en ga het in een cadeaupapiertje doen en onder de kerstboom leggen voor een graatmagere zwagerquote:Op woensdag 5 december 2007 12:24 schreef Heavenlyblue het volgende:
Gisteravond was ik ergens op visite waar me ook zonder vragen een groot stuk zelfgebakken speculaas met vulling werd voorgezet en ik durfde geen nee te zeggenIk zou het ook niet leuk vinden als ik zelf iets voor mijn visite maak en ze zeggen dan dat ze niet willen... nou ja, van 1 stuk ben ik niet dik geworden
Het ding wat ik hier heb liggen is ± 10 cm. lang, 8 cm breed en 5 cm dik en weegt 500 gram. Vink best veul. Ik zou geen enkele moeite hebben met 100 gramquote:
quote:Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Er zitten wel megaveel calorieen in gevulde speculaas. Ik heb er hier een liggen (gekregen van iemand, what were they thinking??) en er zitten 430 cal. per 100 gram in.
Ik zou dan liever voor hetzelfde aantal cal. een patatje speciaal eten. Maar ja, ieder z'n zwaktes natuurlijk!quote:Op woensdag 5 december 2007 12:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het enige wat ik dan denk is "big deal"... het is 1 keer per jaar te krijgen... Dat zijn niet de dingen waar ik die enorme kont aan te danken heb.
Als het zoveel kcal is moet je er dus ook gewoon éxtra van genieten!
![]()
* Levitation is vandaag in een opstandige bui![]()
Ik vind het altijd al raar als iemand je iets wil opdringen, maar in jouw geval is het helemaal vreemd. Bij sommige mensen is het net of ze niet willen dat je afvalt, dan lijken ze zelf dikker ofzo, ik weet niet wat dat isquote:Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef octopussy het volgende:
Ik bleef laatst eten bij iemand die een beetje pissig werd toen ik het dessert afsloeg (ik verdraag geen suiker). Of ik het niet gewoon even kon proberen![]()
En dat van iemand die dondersgoed weet dat ik ziek wordt van suiker (en zelf diabeet is)![]()
Ik kies dan toch liever voor mezelf...dan maar egoistisch ofzo.
Neh, ik ben een zoetmeisje... als ik moet kiezen tussen friet/patat/whatever en gevulde speculaas... vrees ik dat ik aan die speculaas ga zitten knabbelen.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou dan liever voor hetzelfde aantal cal. een patatje speciaal eten. Maar ja, ieder z'n zwaktes natuurlijk!
Dat is lang geleden zeg, dat ik een snackbar ben binnengestapt en een patatje en een kroket bestelde. Ik eet natuurlijk weleens een paar frieten bij het eten, maar nooit meer zo'n hele bak.
* conleche gaat maar snel een boterham smeren, voordat de verleiding te groot wordt...
Nee, nu voel ik me beterquote:Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Er zitten wel megaveel calorieen in gevulde speculaas. Ik heb er hier een liggen (gekregen van iemand, what were they thinking??) en er zitten 430 cal. per 100 gram in. Dat op zich is al best veel, maar het is ook zo zwáár! 1 portie is al gauw 75 gram of zo. Ik laat het pak dicht zitten en ga het in een cadeaupapiertje doen en onder de kerstboom leggen voor een graatmagere zwager
Helaas ben ik én zout én zoet. Chocolade kan ik ook maar moeilijk weerstaan. En bepaalde koeksoorten (stroopwafels, bastogne, pimm's bv.) vind ik ook heerlijk. Maar al die gevulde dingen zeggen me niet zo heel veel. Hoewel als ik er eenmaal aan zou beginnen het ook wel op zou komen hoor. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Neh, ik ben een zoetmeisje... als ik moet kiezen tussen friet/patat/whatever en gevulde speculaas... vrees ik dat ik aan die speculaas ga zitten knabbelen.![]()
* Levitation heeft net 3 overheerlijke roggebroodjes met kaas op, jummie!Nu nog zien te negeren dat er pepernoten op het bureau van mijn collega staan.
Sorry!quote:Op woensdag 5 december 2007 13:01 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Nee, nu voel ik me beterBedankt
Het was een vrij groot stuk, echt zo'n 10 bij 4 cm stuk
Succes!!quote:Op woensdag 5 december 2007 13:07 schreef ymme het volgende:
Zo, ik zit helemaal strak in mijn kleren. Mooie pantalon en een mooie bloes. Haren netjes gedaan.
15.00 uur heb ik een gesprek bij een account en belastingadviseurs bedrijf, voor een werkplek, waarbij ik tevens verder ga leren, als boekhoudkundigmedewerker.
Ik ben zenuwachtig....
Rot hè. Als Zwarte Piet moet je dan in zo'n outfit springen, klimmen en dansen. Lekker je schminck eraf zwetenquote:Op woensdag 5 december 2007 13:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik duim voor je, ymme
Zo, ik snap nu waarom Sinterklaas in december komt. Goeie genade wat is zo'n pak warm!
Ik denk het welquote:Op woensdag 5 december 2007 13:42 schreef Liejannuh het volgende:
Was je de eerste vrouwelijke sinterklaas van het bedrijf Rewimo?
Ben erg benieuwd naar de foto's.
Huh, egoistisch? Omdat je je niet ziek gaat eten om een ander een plezier te doen, terwijl je notabene van een diabeet begrip zou verwachten? Nah.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef octopussy het volgende:
Ik kies dan toch liever voor mezelf...dan maar egoistisch ofzo.
Stompenquote:Op woensdag 5 december 2007 17:05 schreef Pandorah het volgende:
Tip: gebruik het woord "lopen" als je twijfelt over die dt. Als je zegt "loop ik" dan komt er geen t achter bij "vind... ik"
Minus de handen danquote:Op woensdag 5 december 2007 18:11 schreef Riann het volgende:
wat leuk rewimode pieten zijn wel erg zwart
Oew! Wat zul jij je brak voelen zeg.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:04 schreef omearos het volgende:
Pff, ik had het vanmorgen echt helemaal gehad, zit weer boven de 89kg, woog 89,3kg. Ik wil afvallen!!Zit al sinds eind juli op dit gewicht en ben het echt helemaal zat ondertussen.
Nou bleek vanmiddag ook nog dat mijn nieuwe astma-medicatie niet werkt, dat dat de reden is dat ik de afgelopen weken steeds duizelig en licht in mijn hoofd was en soms zelfs omviel. Morgen nieuwe medicatie ophalen bij de apotheek, hopelijk gaat het dan beter.
En vanmiddag geen sporten vanwege Sinterklaas, dus kan me ook niet afreageren daar![]()
Bah, heb echt een baaldag, vanavond maar vroeg naar bed en hopelijk morgen vrolijker opstaan.
Blijf nou maar gewoon een dagje thuis. Je kunt toch niet optimaal functioneren als je zo snipverkouden en koortsig bent.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:00 schreef teigan het volgende:
Ik ben nu echt snipverkouden, misschien dat ik morgen maar een dagje thuis moet blijven om bij te komen.... Maar ik voel me er dan weer zo schuldig over...
We waren er toch heel zeker van dat we zwarte handschoenen gekocht hadden. Nergens meer te vindenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |