abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55076161
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
ja, maar dan nog.... 4 bammen
Per dag? Of als lunch?
Ik eet er 5 per dag en eigenlijk heb ik altijd nog trek, maar ik weet dat 't voldoende is. Het liefst eet ik er wel veeeeel meer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_55076325
Ik eet er 4 bij de lunch (ontbijt is brinta) Als ik thuis lunch ipv op stage eet ik er soms ongemerkt ook meer Heb brood nu ingevroren, dan ontdooi ik er 4 en kan ik er niet ongemerkt meer eten.
Nu nog iets bedenken om 's middags te eten als tussendoortje, zo goedkoop mogelijk Ik baal ervan dat het assortiment hier gewoon kleiner is dan in Amsterdam, daar is de ruimte voor fruitsalades al bijna net zo groot als mijn hele fruitafdeling (bij de AH) Binnenkort maar weer zelf fruitsalade maken, zaterdag naar de markt of zo. Ben gewoon gek op fruitsalade
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 12:51:20 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55076337
4 boterhammen op een hele dag is niet slecht lijkt me. Misschien wat extra fruit eten, of dingen als wortel, komkommer en tomaat. Vult lekker bij je brood maar levert weinig calorieën extra op.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55076483
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

Per dag? Of als lunch?
Ik eet er 5 per dag en eigenlijk heb ik altijd nog trek, maar ik weet dat 't voldoende is. Het liefst eet ik er wel veeeeel meer.
per dag, en dan avondeten...

en ja, fruit weet ik wel, maar dat moet ik dan wel halen/hebben/ moet dat dan wel halen

maargoed...
Ja doei.
pi_55076493
Vergeetachtig typje dat ik ben Had het namelijk maandag ook al over tomaat en komkommer op brood, maar was het alweer vergeten. Wel maf, want als ik het in huis heb snaai ik er veel van omdat ik het erg lekker vind, maar bij de boodschappen neem ik het niet automatisch mee.
pi_55076543
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

per dag, en dan avondeten...

en ja, fruit weet ik wel, maar dat moet ik dan wel halen/hebben/ moet dat dan wel halen

maargoed...

Ik zou graag zeggen dat minder eten went... maar -eerlijk is eerlijk- ik ben er na 6 maanden nog niet aan gewend.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 13:10:20 #182
13151 crew  Rewimo
pi_55076765
Ik heb daarstraks een paar chocoladepepernoten gegeten. Nu heb ik een soort onweer in mijn buik Wat een herrie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55077111
Op mijn bureau liggen pepernoten, een chocolade letten en nog wat ander snoepgoed. Heeft een lieve collega (geen idee wie) daar neegelegd. Ik heb er nog niet aangezeten, maar dat komt vooral omdat ik vandaag (gelukkig) aan een ander bureau zit.
***Levi was here***
pi_55077420
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik zou graag zeggen dat minder eten went... maar -eerlijk is eerlijk- ik ben er na 6 maanden nog niet aan gewend.
bleh.. en het nare is: ik eet niet ongezond.. maar ik heb gewoon HONGER als ik zo weinig eet

bleh

maar ze hebben hier net een kerstboom neergezet

wat ruikt dat heeeeeeeeeeeeeeerlijk

net m'n bammetjes en een mok water op, en dan straks nog even een cup a soupje rond half 4, en dan moet 't genoeg zijn.. vind ik
Ja doei.
  donderdag 6 december 2007 @ 13:50:59 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_55077656
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb daarstraks een paar chocoladepepernoten gegeten. Nu heb ik een soort onweer in mijn buik Wat een herrie
Ja, die dingen kunnen er inderdaad wat van. Dat heb ik meteen het eerste jaar gemerkt en daarna heb ik ze nooit meer zelf gegeten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_55078107
Hyperlevi heeft nog 4 mandarijnen en moet nog werken tot 18.00 uur... En het ergste is dat ze weet dat er pepernoten op haar andere bureau liggen te wachten.
Maar ik wil persé voor mei nog 5-8 kg kwijt.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 14:22:26 #187
13151 crew  Rewimo
pi_55078295
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:13 schreef Levitation het volgende:
Hyperlevi heeft nog 4 mandarijnen en moet nog werken tot 18.00 uur... En het ergste is dat ze weet dat er pepernoten op haar andere bureau liggen te wachten.
Maar ik wil persé voor mei nog 5-8 kg kwijt.
Pepernoten verplaatsen naar weer een ander bureau waar jij niet zit Dan eet iemand anders ze wel op
pi_55078324
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:22 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Pepernoten verplaatsen naar weer een ander bureau waar jij niet zit Dan eet iemand anders ze wel op
Goed idee! Ik leg ze gewoon bij de pepernoten van mijn collega's!
Edit: zo meteen uitgevoerd! Ben ik daar mooi weer vanaf.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 14:27:48 #189
13151 crew  Rewimo
pi_55078386
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:50 schreef Troel het volgende:
Ja, die dingen kunnen er inderdaad wat van. Dat heb ik meteen het eerste jaar gemerkt en daarna heb ik ze nooit meer zelf gegeten
En het waren er echt maar een paar Het rommelt nog steeds...
pi_55078668
13 December is mijn eerste werkdag.
Ik heb een onwijs leuk bureau, met een enorme luxe stoel.
IK begin met een half jaar contract, verloopt alles naar wens, wordt deze verlengt na een half jaar, met een vast contract
Ik ben zo benieuwd.

Oh ik ben erg... Ben al bezig met de kerstversiering in huis
pi_55078974

Stelletje pepernootverplaatsers

ik zit hier aan een glas cola-light (jaja, cola kan ik inmiddels, ondanks de zuurgraad, weer ongeveer aan met mijn klieren, het gaat toch echt een beetje de goede kant op. Cola doet nog steeds pijn, maar niet meer onwijs pijn ) en ik bedacht pas halverwege mijn glas dat ik beter TARA's sprite had kunnen pakken, omdat light frisdrank drinken niet bepaald nodig is als je de hele dag niets kan eten
pi_55078982
als wij morgen niet naar engeland waren vertrokken voor 't weekend hadden wij ook al kerstboom gehaald morgen hoor

kerst
Ja doei.
pi_55079124
Daad bij woord gevoegd en net tomaten en komkomeer gehaald. Twee boterhammen met kaas, tomaat en komkommer gegeten bij de lunch

Ik heb net even gezocht op internet wat voor voedsel wordt aangeraden bij een lage Hb, kom ik op een site voor dietisten waar staat dat vrouwen een Hb-waarde moeten hebben van minimaal 12. Ik zit bij de bloedbank altijd rond de 7 a 8 Misschien eens laten prikken bij de apotheek of huisarts.
pi_55079190
omearos, dat lijkt mij echt niet kloppen hoor, mijn Hb is een keer bijna 10 geweest, en daar werd ik echt raar op aangekeken, dat is hoog voor een vrouw..
\
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_55079223
Omearos, dit staat er op de site van de bloedbank..
quote:
Voor iedere donatie wordt het ijzergehalte (Hb-gehalte) gemeten. Bij gezonde mannen is deze waarde 7.5 mmol/l of hoger en bij gezonde vrouwen 7.0 mmol/l of hoger. Bij lagere waarden verwijst de bloedbank naar de huisarts. De huisarts geeft eventueel een voedingsadvies of schrijft ijzertabletten voor. Om bloed te kunnen geven moet het ijzergehalte 8.4 of hoger zijn bij mannen en 7.8 of hoger bij vrouwen. De bloedbank hanteert een ruime marge, om er zeker van te zijn dat de donor door het afgeven van een halve liter bloed geen bloedarmoede oploopt. Voor mannen met een ijzergehalte lager dan 8.4 maar hoger dan 7.5 geldt, dat ze geen bloed kunnen geven. Ze zijn echter gezond en worden dus niet verwezen naar de huisarts. Voedingsadvies en ijzertabletten zijn niet nodig en niet nuttig. Voor vrouwen met een ijzergehalte lager dan 7.8 maar hoger dan 7.0 geldt precies hetzelfde. Alle artsen van de bloedbank houden zich strikt aan de landelijk voorgeschreven grenzen van het Hb-gehalte.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_55079282
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:05 schreef omearos het volgende:
Daad bij woord gevoegd en net tomaten en komkomeer gehaald. Twee boterhammen met kaas, tomaat en komkommer gegeten bij de lunch

Ik heb net even gezocht op internet wat voor voedsel wordt aangeraden bij een lage Hb, kom ik op een site voor dietisten waar staat dat vrouwen een Hb-waarde moeten hebben van minimaal 12. Ik zit bij de bloedbank altijd rond de 7 a 8 Misschien eens laten prikken bij de apotheek of huisarts.
Het lab waar ik werk gebruikt 7,5 - 10 mmol/l als referentiewaarden voor een vrouw. 12 Lijkt me wat hoog.
***Levi was here***
  donderdag 6 december 2007 @ 15:13:52 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_55079314
HB van 12 is NIET normaal.

Vanaf 7 is normaal, ik had pas 7,2 en dat was een prima HB!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_55079401
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:10 schreef teigan het volgende:
Omearos, dit staat er op de site van de bloedbank..
[..]
bedankt. Ik zit altijd rond die grens van 7,8 Vond het al vreemd dat ik met zo'n lage waarde wel bloed zou mogen geven. Snap nu wel dat ze me niet naar de huisarts hebben gestuurd maar wel voedingstips gaven (die ik half ben vergeten, vandaar dat ik er naar zocht) Maar ben dus stiekem wel gezond
[edit: ben nu ook de site van de bloedbank aan het lezen, leerzaam]

Dat strikt houden aan de grenzen is ook flexibel, ben een keer bij de bloedbank een paar keer geprikt tot er 7,8 uit de test kwam had eerst 7,6

[ Bericht 3% gewijzigd door omearos op 06-12-2007 15:31:39 ]
pi_55079508
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:13 schreef Troel het volgende:
HB van 12 is NIET normaal.

Vanaf 7 is normaal, ik had pas 7,2 en dat was een prima HB!
Ik vond het in een artikel over Hb en sporten:
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=457&cod=429&page=9

[edit] van de bloedbank:
quote:
Kan het ijzergehalte (Hb-gehalte) ook te hoog zijn?
Dat is zeldzaam, maar het kan wel. Bij een ijzergehalte boven de 12.0 (mannen) of boven de 11.0 (vrouwen) moet worden gekeken of dit door een onderliggende ziekte wordt veroorzaakt.

[ Bericht 28% gewijzigd door omearos op 06-12-2007 15:34:03 ]
pi_55080813
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik had er in het begin wel moeite mee om minder te eten. Maar tegenwoordig eet ik ook echt veel minder.. denk ongeveer helft van wat ik eerst at.
Everything is possible, the impossible just takes longer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')