sterk zijn.....quote:In de koelkast staat appel-kruimel
En kersen uit Limbabwe en slagroom
Tast toe
Trouwens wel knap van de chocoladeletterquote:Op donderdag 6 december 2007 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen![]()
ik heb een heul klein miezerstukje van die goddelijke chocoladeletter op![]()
de rest uitgedeeld aan de huisgenoten van![]()
hij was lekkerrrrrrr
maar blij dat ik maar een klein stukje op heb
![]()
Ik neem aan dat die kersen zich op een vlaai bevinden (gezien het woord Limbabwe dat erachter staat)quote:Op donderdag 6 december 2007 09:08 schreef freecell het volgende:
Kersen zijn gezond en lekker
Ik zou kersen gaan snaaien
(zonder slagroon uiteraard)
zo'n van de banketbakker...quote:Op donderdag 6 december 2007 09:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Trouwens wel knap van de chocoladeletterUitdelen is inderdaad een goede methode, heb ik ook ontdekt
Wat voor één was het?
Ik las echt pindakaasborrelquote:Op donderdag 6 december 2007 11:49 schreef Aquaatje het volgende:
* Aquaatje Feliciteerd ymme![]()
Ik ben nou nog steeds bij aan't komen van m'n sinterklaas borrel bij een bedrijf waar ik mee samenwerk.Was niet goed voor de lijn, maar wel lekker gezellig.
Dieten betekent ook niet: niet etenquote:
Per dag? Of als lunch?quote:
per dag, en dan avondeten...quote:Op donderdag 6 december 2007 12:39 schreef Levitation het volgende:
[..]
Per dag? Of als lunch?
Ik eet er 5 per dag en eigenlijk heb ik altijd nog trek, maar ik weet dat 't voldoende is. Het liefst eet ik er wel veeeeel meer.
quote:Op donderdag 6 december 2007 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
per dag, en dan avondeten...
en ja, fruit weet ik wel, maar dat moet ik dan wel halen/hebben/moet dat dan wel halen
maargoed...
bleh.. en het nare is: ik eet niet ongezond.. maar ik heb gewoon HONGER als ik zo weinig eetquote:Op donderdag 6 december 2007 13:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Ik zou graag zeggen dat minder eten went... maar -eerlijk is eerlijk- ik ben er na 6 maanden nog niet aan gewend.
Ja, die dingen kunnen er inderdaad wat van. Dat heb ik meteen het eerste jaar gemerkt en daarna heb ik ze nooit meer zelf gegetenquote:Op donderdag 6 december 2007 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb daarstraks een paar chocoladepepernoten gegeten. Nu heb ik een soort onweer in mijn buikWat een herrie
Pepernoten verplaatsen naar weer een ander bureau waar jij niet zitquote:Op donderdag 6 december 2007 14:13 schreef Levitation het volgende:
Hyperlevi heeft nog 4 mandarijnen en moet nog werken tot 18.00 uur...En het ergste is dat ze weet dat er pepernoten op haar andere bureau liggen te wachten.
Maar ik wil persé voor mei nog 5-8 kg kwijt.
Goed idee!quote:Op donderdag 6 december 2007 14:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Pepernoten verplaatsen naar weer een ander bureau waar jij niet zitDan eet iemand anders ze wel op
En het waren er echt maar een paarquote:Op donderdag 6 december 2007 13:50 schreef Troel het volgende:
Ja, die dingen kunnen er inderdaad wat van. Dat heb ik meteen het eerste jaar gemerkt en daarna heb ik ze nooit meer zelf gegeten
quote:Voor iedere donatie wordt het ijzergehalte (Hb-gehalte) gemeten. Bij gezonde mannen is deze waarde 7.5 mmol/l of hoger en bij gezonde vrouwen 7.0 mmol/l of hoger. Bij lagere waarden verwijst de bloedbank naar de huisarts. De huisarts geeft eventueel een voedingsadvies of schrijft ijzertabletten voor. Om bloed te kunnen geven moet het ijzergehalte 8.4 of hoger zijn bij mannen en 7.8 of hoger bij vrouwen. De bloedbank hanteert een ruime marge, om er zeker van te zijn dat de donor door het afgeven van een halve liter bloed geen bloedarmoede oploopt. Voor mannen met een ijzergehalte lager dan 8.4 maar hoger dan 7.5 geldt, dat ze geen bloed kunnen geven. Ze zijn echter gezond en worden dus niet verwezen naar de huisarts. Voedingsadvies en ijzertabletten zijn niet nodig en niet nuttig. Voor vrouwen met een ijzergehalte lager dan 7.8 maar hoger dan 7.0 geldt precies hetzelfde. Alle artsen van de bloedbank houden zich strikt aan de landelijk voorgeschreven grenzen van het Hb-gehalte.
Het lab waar ik werk gebruikt 7,5 - 10 mmol/l als referentiewaarden voor een vrouw. 12 Lijkt me wat hoog.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:05 schreef omearos het volgende:
Daad bij woord gevoegd en net tomaten en komkomeer gehaald. Twee boterhammen met kaas, tomaat en komkommer gegeten bij de lunch![]()
Ik heb net even gezocht op internet wat voor voedsel wordt aangeraden bij een lage Hb, kom ik op een site voor dietisten waar staat dat vrouwen een Hb-waarde moeten hebben van minimaal 12. Ik zit bij de bloedbank altijd rond de 7 a 8Misschien eens laten prikken bij de apotheek of huisarts.
quote:Op donderdag 6 december 2007 15:10 schreef teigan het volgende:
Omearos, dit staat er op de site van de bloedbank..
[..]
Ik vond het in een artikel over Hb en sporten:quote:Op donderdag 6 december 2007 15:13 schreef Troel het volgende:
HB van 12 is NIET normaal.
Vanaf 7 is normaal, ik had pas 7,2 en dat was een prima HB!
quote:Kan het ijzergehalte (Hb-gehalte) ook te hoog zijn?
Dat is zeldzaam, maar het kan wel. Bij een ijzergehalte boven de 12.0 (mannen) of boven de 11.0 (vrouwen) moet worden gekeken of dit door een onderliggende ziekte wordt veroorzaakt.
Ik had er in het begin wel moeite mee om minder te eten. Maar tegenwoordig eet ik ook echt veel minder.. denk ongeveer helft van wat ik eerst at.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Ik zou graag zeggen dat minder eten went... maar -eerlijk is eerlijk- ik ben er na 6 maanden nog niet aan gewend.
quote:Op donderdag 6 december 2007 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
als wij morgen niet naar engeland waren vertrokken voor 't weekend hadden wij ook al kerstboom gehaald morgen hoorkerst
Misschien kun je hem wat druivesuikertabletjes geven oid... neemt makkelijk op en voorkomt dat hij afvalt van dat ziek zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:45 schreef freecell het volgende:
Nee, gelukkig niet, dan blijft er niets van hem over
Ik was vanmorgen 66,1![]()
Hij is gewoon slap en ziekig en buikpijn enzo.
Als hij ziek is, heeft hj meestal niet zoveel symptomen, maar is hij wel een vaatdoek en kan hij bijna niks.
Het komt wel weer goed. Thee en broodjes honing
Ja, normaal eet hij pindakaas met hagelslag op brood, maar ik kreeg er nu in ieder geval nog 2 broodjes met boter en honing ingepraat, dus ik denk dat he wel goed komt.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Misschien kun je hem wat druivesuikertabletjes geven oid... neemt makkelijk op en voorkomt dat hij afvalt van dat ziek zijn.
Van jou blijft onderhand trouwens ook niet veel over!![]()
quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:12 schreef Pandorah het volgende:
MB: veel plezier met kerstshoppen in York. Da's erg leuk en heb ik ook een keer gedaan. Die Engelsen weten wat leuk kerstshoppen is.
Jojo: volgens mij heb ik je ge-pm-ed en was het geen mailtje.
Ja! zojuist nogquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:51 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik heb nòg een bijwerking van het afvallen. Denk ikIk heb het niet alleen kouder gekregen, ik heb ook veel sneller zo'n verdoofde slapende voet, been of arm
Het valt me gewoon op. Alsof ik zenuwen sneller afknel oid...herkenbaar bij iemand?
Komt me bekend voorquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:54 schreef octopussy het volgende:
Ja! zojuist nog![]()
ik heb het al als ik eens wat langer op de wc zit. En dan zo mank de kamer in komen lopen
Check! Maar ik had de link nog niet gelegdquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:51 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik heb nòg een bijwerking van het afvallen. Denk ikIk heb het niet alleen kouder gekregen, ik heb ook veel sneller zo'n verdoofde slapende voet, been of arm
Het valt me gewoon op. Alsof ik zenuwen sneller afknel oid...herkenbaar bij iemand?
Ja dat heb ik ookquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:51 schreef Heavenlyblue het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |